• Wtorek, 23 lipca 2019
  • Godz. 10:51
  • Imieniny: Apolinarego, Bogny, Brygidy, Stwosza
  • Czytających: 7402
  • Zalogowanych: 18
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Kolegium otworzy studia magisterskie?

Wiadomości: Jelenia Góra
Piątek, 22 lutego 2013, 8:26
Aktualizacja: 9:39
Autor: Angela
Fot. Jowita Matyśkiewicz
Ponad dwa tysiące studentów kształci obecnie Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze (dawne Kolegium Karkonoskie), czyli o niemal połowę mniej niż w latach największej świetności uczelni. Powód? Taki sam, jak w całym kraju. Niż demograficzny, który dotknął roczniki obecnie studiujące. Uczelnia nie zamierza się jednak poddawać. Po rozwoju bazy, w tym budowie biblioteki, basenu i hali, przyszedł czas na kolejną zachętę dla studentów – otwarcie studiów magisterskich i nowych kierunków.

Jak mówi prof. dr hab. Henryk Gradkowski, rektor Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej, otwarcie studiów magisterskich planowane jest na fizjoterapii i pedagogice.

- Plany dotyczące otwarcia studiów magisterskich na fizjoterapii są już bardzo realne i myślę, że w ciągu 1,5 roku uda nam się je zrealizować. Na pedagogice być może będzie to z pewnym opóźnieniem, ale mam nadzieję, że jeszcze za mojej kadencji, której zostało mi 2,5 roku. Na pozostałych kierunkach to kwestia przyszłości i jak na razie nie możemy mówić o żadnym realnym zakresie czasowym, bo wiąże się to z posiadaniem samodzielnej, na pierwszym etacie, kadry naukowej, a o to jest bardzo trudno, chociaż w planie rozwoju uczelni chcemy łączyć rozwój bazy z kadrą – mówi rektor Henryk Gradkowski.

Ale to nie koniec planów uczelni na rozwój. Karkonoska szkoła wyższa, która obecnie kształci w dziesięciu kierunkach studiów, chce otwierać kolejne.

- Szczególny nacisk kładziemy na humanistykę, studia medyczne (pielęgniarstwo i fizjoterapię), wychowanie fizyczne, studia techniczne, filologię angielską i germańską – mówi rektor. - Niewykluczone, że niebawem uruchomimy kolejne kierunki niszowe, np. kosmetologię, której nie udało nam się uruchomić przy pierwszym podejściu. Chcemy również rozszerzyć studia techniczne o inżynierię bezpieczeństwa czy bezpieczeństwo wewnętrzne oraz inne. Otwarcie nowych kierunków to kwestia dwóch - trzech lat, bo tego wymaga Polska Komisja Akredytacyjna, która najpierw bada wszelkie warunki i dopiero wydaje zezwolenia – dodał rektor H. Gradkowski.

Z takich planów zadowolenia nie kryją studenci. Anna Ponichtera z III roku studiów fizjoterapii już zapowiada, że jeśli uczelnia otworzy planowaną „magisterkę, zostanie w Jeleniej Górze.
- Dla mnie jest to najbliższa uczelnia. Gdyby w przyszłym roku otworzyli studia magisterskie na fizjoterapii chętnie bym została i cieszę się, że tak znaczny rozwój uczelni trafił akurat na mój rocznik. Studia magisterskie to szansa na to, że ludzie nie będą musieli wyjeżdżać do Poznania czy Wrocławia. Myślę, że dzięki „magisterce” miasto przyciągałoby też większa liczbę studentów – mówi Anna Ponichtera.

Na otwarcie magisterskich studiów liczy też Katarzyna z I roku pielęgniarstwa, która wymienia zalety uczelni:
- Porównując do lat poprzednich uczelnia bardzo się rozwinęła, jest basen, hala sportowa, biblioteka. Wszystko jest teraz w jednym miejscu, kiedyś Kolegium było rozproszone po całym mieście, jeśli ktoś na zajęciach w-f wybrał basen to musiał jeździć do szkoły nr 11, teraz zajęcia dostępne są na terenie kampusu. Brakuje tylko magisterki – dodaje Katarzyna.

Podobnego zdania jest Mariusz Przybyło, student III roku Edukacji Techniczno-Informacyjnej.
- Szkoda, że nie ma otwartych kierunków na studiach magisterskich, ponieważ dobrze byłoby się dalej kształcić i kontynuować naukę na miejscu – mówi Mariusz. - Jeśli byłby otwarty mój kierunek, to chętnie bym został. Moim zdaniem techniczne kierunki na uczelni giną i raczej w niedługim czasie przestaną być otwierane, szczególnie połączenie wydziałów Technicznego z Przyrodniczym odstrasza nowych studentów kierunków technicznych, z roku na rok jest ich coraz mniej – dodaje Mariusz Przybyło.

Nie tylko studenci kierunków technicznych i medycznych liczą na możliwość kontynuowania studiów na Karkonoskiej Państwowej Szkole Wyższej. Zdaniem Kamila Nawój i Jowity Matyśkiewicz z III roku Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, brak studiów magisterskich jest najsłabszym punktem uczelni.

- Moim zdaniem rozwój uczelni jest zauważalny, szczególnie w zakresie infrastruktury i pomocy naukowych (basen, studio radiowe, tablice interaktywne w salach) – wymienia Kamila Nawój. - Fajnie, że myśli się o rozwoju kierunków i przystosowywaniu ich do rynku pracy, choć faktycznie doskwiera brak studiów magisterskich. Ja wiem, że na pewno nie zostanę w Jeleniej Górze, ponieważ aby kontynuować naukę muszę wyjechać do większego miasta. Oby działo się jak najwięcej i wszystkie planowane projekty weszły w życie, chociaż szkoda, że nie stanie się to za "moich czasów" – dodaje Kamila Nawój.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (31) Dodaj komentarz

~ 22-02-2013 9:51
nie tylko niż demograficzny ale i brak łapanek wojskowych jest przyczyną małej liczby studentów (lecz z 2-j str to lepiej bo studiują tylko ci którzy chcą) a po za tym bardzo mnie cieszy rozwój tej uczelni i studia magisterskie to faktycznie dobry pomysł kilku moich przyjaciół wyjechało do Wrocka robić mgr no i już tak im się tam zostało
~beee 22-02-2013 10:50
pedagogikę ? Aż przykro patrzeć potem, jak potem potencjalni nauczyciele, specjaliści np. logopedzi czy nawet neurologopedzi pracują w Mc Donaldzie,Biedronce itd
~ 22-02-2013 10:54
Co to za uczelnia:) Szkoda czasu i atłasu, a papierek po tym to sobie można jako wyściółkę do butów włożyć:) Nigdy bym tam ni podjął nauki, nawet jakbym miał 4 życia:) Uczelnia mi wielka, stworzona chyba, tylko po to aby ci co tam pracują i chodzą koło tego drenowali kasę z młodych ludzi, miasta itd. Dobrze radzę młodym ludziom aby nie szli tą drogą:)
~ 22-02-2013 10:59
A przepraszam, bo jeden plus ma kolegium, blisko z niego do pośredniaka, wiec jak już rzucicie czapeczkami podczas gali rozdania papierków, to być może czapeczka poleci po sąsiedzku do pośredniaka:) Powinni zrobić jakiś dojazd meleksami z Kolegium do Pośredniaka, aby było nowocześnie...
~ojej! 22-02-2013 11:24
Przeciez to jest uczelnia dla pracujących tam i dla jej władz, a nie dla studenta! Zwalnia się tych, co chcą i próbują coś zrobić, a student jest osobą najmniej ważną!
~Abraxas 22-02-2013 11:33
do Ojej nie pisz bzdur,bo jako osoba blisko związana z KK doskonale wiem,że nie masz racji i akurat student jest zawsze na 1 miejscu
~gość II 22-02-2013 11:49
Niedawno studiowało tam ponad 4 tys. dziś niespełna dwa, niebawem ten Oxford padnie, ale czego się dziwić gdy rządzą emeryci i taka pani kanclerz.
~do 10:54 22-02-2013 11:54
jak się ktoś chce nauczyć (a nie żeby za niego jego nauczyli) to się w każdej szkole dużo nauczy , a byłe Kolegium Karkonoskie to jest taka zła szkoła (w sumie średnio na jeża) a ztymi magisterkami fajny pomysł ale lepiej kierunki tech i med gdyż na nie jest potem na rynku pracy większa potrzeba i nie ma co wieszać psów gdyż szkoła wyższa to dla każdego miasta olbrzymi skarb
~ 22-02-2013 11:55
nie taka zła chciałem powiedzieć
~przemek 22-02-2013 12:28
Od lat istnieje potrzeba związania studentów Karkonoskiej PSW z Kotliną Jeleniogórską i Karkonoszami, niestety program o roboczej nazwie "Dzieje regionu" do dziś nie znalazł uzanania u władz uczelni.
~ 22-02-2013 12:37
Kosmetologia-studia? Co dalej? Może śmieciarstwo?
~Ojej 22-02-2013 13:08
Abraxas jak widać jesteś w mniejszości...
~Ale numer 22-02-2013 13:09
Panie Rektorze - jak to - "Chcemy również rozszerzyć studia techniczne o inżynierię bezpieczeństwa"? Przecież ja studiuję właśnie na IB już od 3 lat!!
~wyrwa 22-02-2013 13:22
no jak wykładać tam będą tam tacy jak dyr. szkoły p.M ........ ta od jazdy... to będzie dopiero jazda magisterska a do kompletu dołozyć dyrektora p.K.Z i mamy jazdę bez trzymanki.....ha,ha,
~Abraxas 22-02-2013 13:54
ludzie skąd w was tyle zawiści doceńcie ,że coś takiego istnieje w naszym mieście a nie tylko krytykujecie,w KK kształca sie ludzie ktorzy sa czesto pierwszymi dziecmi w rodzinie,ktore skonczyly studia....nie kazdego stac na Uniwerek we Wrocławiu
~lala 22-02-2013 15:10
Z rocznika 120 osob prace w fizjoterapii znalazło ok 20. Z pensja 1200 często na umowach śmieciowych. Po pedagogice jest jeszcze gorzej. Po co te studia? Po technicznym znam osobiscie osoby ktore masowo uprawiają budowlanke w angli i innnych bo pracy nawet za 1200 zł nie ma :)a kończyly ten oxford z 5 na dyplomie :) Ale życze powodzenia po fizjoterapii AWF pedagogice i innych bzdurach.
~Gość 22-02-2013 16:37
To nie niż demograficzny tylko lipni wykładowcy i do tego ten cała rektor,żal tylko tych dzieciaków bo żadnej pracy po tej niby szkole znależć nie mogą ,żenada że jeszcze ktoś chce tam uczęszczać i uczyć się ,zmarnowane lata
~ 22-02-2013 18:13
Wszyscy narzekacie na KK. Sama tam studiowałam, potem z grupą znajomych magisterkę robiliśmy na Uniwersytecie Jagielońskim. I napisze, że sama na własne uszy słyszałam, jak były rektor UJ dobrze wypowiadał się o KK (nie mogę przyzwyczaić się do nowej nazwy). Uczelnia jak każda inna.
~ 22-02-2013 21:02
Kolegium jest OK. :-)
~Seen 22-02-2013 21:09
Oj już tak nie narzekajcie na to Kolegium, 3 lata temu sam kończyłem inżynierskie w tym przybytku i nie było tak źle. Teraz praca dalej w jeleniej, 3800 brutto na umowie, szału nie ma ale żyć trzeba.
~Były studen 22-02-2013 21:58
Syf syf syf!!!!! Egzamin z kinezy teoria- u Pani(juz nawet nie pamietam jakiej) do sali po tzy osoby , 2 grupy po 30 osób czekaj jak na skazanie. Każdy sie jakoś wspiera ,pomaga ,tłuamczy. Weszło pierwsze może 15 osób ,każdy zdał -dodajmy egzamin ważny(sam warunek ok 1000zł : ) i nagle niepodziewanie przerywa egazamin Wielki Ptak(wtedy dyrektorka fizjoterapii,pani wielka psychologi h...wie co jeszcze!) wyprasza egazminujących studentów(pilna narada z egzaminatorem)po czym wracają z powrotem na egzamin,ale niestety reszta 2 grup czyli ok 45 osób niezdaje!!!!!!!!!!!!!! TRZYMAJCIE SIE JAK NAJDALEJ OD TEGO K.........wa
~ana 23-02-2013 0:15
ja tam nie wierzę w żadną magisterkę na KK. Kończyłam tą szkołę 9 lat temu (tak na marginesie nie jest zła, mam pracę w zawodzie, wystarczy chcieć) i wtedy już nam obiecywali że jak będziemy konczyć licencjat, to będziemy mogli zostać na mgr, jakoś nie wyszło.
~do ~ana 23-02-2013 6:58
Masz rację zeby nie wierzyc bo na poczatku tego roku mówili nam ze juz od pazdzirenika 13 bedzie nabor na fizjo a teraz pisza ze na 1,5 roku. Hłee hłe..
~potrzebne 23-02-2013 10:01
Lepiej otworzyć kierunki typu:malarz.murarz,tynkarz,tapicer,szewc,kucharz,zegarmistrz,posadzkarz,itd
~Agusia1111 23-02-2013 12:41
Skoro podobna uczelnia w Legnicy (im Witelona) już dawno ma magisterki to czemu nie byłe Kolegium ?? a ci co tak plują na byłe KK to 1 połowa to nieuki które zdają "na pandę" i im się wydaje że szkoła ich nauczy za nich a potem zdziwienie że nic nie umieją a 2-ga połowa to klakiery zawilca który by chciał zlikwidować tą uczelnię byle więcej kasy dla siebie a miasto nawet i w pustynię dla niego może się zamienić
~ 23-02-2013 13:27
Albo otworzyć nowy kierunek pt.: Bezrobotny, aby potem szkolić na pobliskim Pośredniaku jak dreptać w miejscu i szukać pracy, której tu nie ma od wielu lat i pewnie jeszcze długo nie będzie:) W Polsce wszystko jest możliwe, trenerami biznesu np. zostają ludzie, którzy nigdy żadnego biznesu nie prowadzili, a potem uczą młodych ludzi i są pseudo szychami od biznesu:) Tak samo jest z tym zapyziałym kolegium, uczelnia,że hej, powinni ją zamknąć, a sale zamienić na mieszkania socjalne dla bezdomnych i bezrobotnych:) Bo caraz więcej ich przybywa...
~Monsieur 23-02-2013 13:46
Mam nadzieję, że kierunków o które uczelnia chce rozszerzyć nauczanie nie uda się otworzyć, bo są to kierunki śmieciowe. No bo co to jest kosmetologia i pedagogika i co się po ich skończeniu robi??? Ja sam skończyłem fizjoterapię na KK i na szczęście potem poszedłem na inne studia inżynierskie do Wrocławia. Chociaż muszę przyznać, że czas studiowania na KK i tych wszystkich niepowtarzalnych ludzi, wyjazdy wspominam z rozrzewinieniem :)
~Anka, lat 27 24-02-2013 18:38
Przecież Wy sobie sami wybieracie kierunek studiów i uczelnię... jak wybraliście KPSW i teraz narzekacie to chyba coś z Wami jest nie tak... nikt Was siłą tam nie zaciągnął. Wychodzicie z założenia, że praca Wam się należy, bo przez 3 lata kiwnęliście odrobinę palcem... Porozmawiajcie z ludźmi po Uniwersytetach, Politechnikach... powiedzą Wam, że kiwać trzeba znacznie więcej, by coś osiągnąć. Lepiej się weźcie do roboty, póki jesteście jeszcze młodzi i możecie coś ze sobą zrobić... ale na to jesteście chyba zbyt leniwi?!
~ 24-02-2013 19:21
DOLNOŚLĄZAK. Fajnie byłoby, gdyby uczelnia faktycznie rozwijała kierunki kształcenia dostosowane do rynku pracy. Analizując dane demograficzne wkrótce 25% jeleniogórzan stanowić będą seniorzy. Aż prosi się ażeby zamiast pedagogów kształcić filologów germańskich z możliwością podyplomowego zrobienia magisterki w zakresie opieki geriatrycznej. Ogrom domów wczasowych i pensjonatów w podkarkonoskich miejscowościach stoi pustych. Zaimportować należy stetryczałych niemców, zapełniając nimi te pensjonaty z zapewnieniem fachowej obsługi.
~ 24-02-2013 19:34
Cd. z 19:21. Dyr. Urbański /SLD/ z Karkonoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego udziela się ponadregionalnie szkoląc ludzi dla potrzeb rynku niemieckiego. Nasz region żadnej korzyści z tego miał nie będzie. Dla rozwoju i stabilizacji jeleniogórskiego rynku pracy aż się prosi ażeby kanclerz Malczuk /też SLD/ z dawnego Kolegium Karkonoskiego zainaugurowała edukację młodzieży dla potrzeb Kotliny Jeleniogórskiej. Takie kształcenie może dać pomyślny wynik ekonomiczny dla regionu DOLNOŚLĄZAK.
~olej-olej 28-02-2013 22:02
co się tak czepiacie tej uczelni?! jak ktoś chce to się nauczy... skończylam KPSW (KK) w zeszłym roku i nie narzekam... a propo wiekowych wykładowców, nie tylko tam tacy są na innych uczelniach ( Wrocław czy Poznań) też takich się spotyka i to często są bardziej "nieogarnięci" niż w KPSW.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group