Poniedziałek, 26 października
Imieniny: Damiana, Lucjana
Czytających: 7454
Zalogowanych: 6
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Podpalił ambonę, grozi mu pięć lat

Wiadomości: Region
Środa, 18 czerwca 2014, 6:58
Aktualizacja: 7:01
Autor: Angela
Fot. Użyczone
Przed sądem stanie niebawem 36–letni mieszkaniec Krobicy (gmina Mirsk, powiat lwówecki), który w nocy z piątku na sobotę (13 – 14. 06) oblał benzyną, a następnie podpalił ambonę myśliwską dzierżawioną przez Koło Łowieckie Głuszec ze Lwówka Śląskiego. Sprawcę na gorącym uczynku zauważył myśliwy, który powiadomił policję. 36–latkowi grozi pięć lat więzienia.

- To nie pierwsze podpalenie ambony czy paśnika, dlatego nie odpuścimy sprawy – mówią myśliwi i zapowiadają, że o sprawiedliwość i surową karę dla sprawcy będą walczyć do końca.

36-latek około północy podjechał bowiem pod wieżę myśliwską, oblał ją benzyną, podpalił i zaczął uciekać samochodem. Wezwana przez myśliwego policja, rozpoczęła penetrację terenu.

- Policjanci znaleźli samochód, a w nim pojemnik ze świeżo rozlaną benzyną – mówi Mateusz Królak, rzecznik prasowy KPP w Lwówku Śląskim. – Mężczyzna przyznał się do zarzutu. Tłumaczył, że myśliwi strzelają niemal pod jego domem, strasząc jego rodzinę. 36-latek tłumaczył, że wielokrotnie upominał myśliwych, ale oni nie reagowali, więc puściły mu nerwy. Sprawca po przesłuchaniu został zwolniony do domu – dodaje rzecznik lwóweckiej policji.

Właściciel ambony wycenił straty na trzy tysiące złotych. Sprawa znajdzie więc swój finał w sądzie we Lwówku Śląskim. Dodatkowo członkowie Polskiego Związku Łowieckiego złożyli w tej sprawie oficjalne zawiadomienie do prokuratury.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (54) Dodaj komentarz

~kk 18-06-2014 7:51
http://fakty.interia.pl/raport-tasmy-wprost/informacje/news-wprost-opublikowal-pierwsza-godzine-rozmowy-belki-i-sienkiew,nId,1444841#iwa_item=1&iwa_img=1&iwa_hash=99600&iwa_block=newsOfTheDay
~ 18-06-2014 7:58
Tak trzymać! sam mam ochotę spalić wszystkie ambony....co te bezbronne zwierzęta wam zrobiły ,że do nich strzelacie...myślistwo to najbardziej chore hobby pod słońcem..polecam obejrzeć film - Zagadka Powdera..scena z myśliwym wymiata
~Ździchu 18-06-2014 8:11
Rany i gdzie ja teraz będę polował ?
~ 18-06-2014 8:14
I bardzo dobrze, niech sobie niewyżyte dziadki mordują gdzie indziej, miłośnicy zabijania, neandertalczyki.
~18 sqandal 18-06-2014 8:44
.... szkoda ze złapali tego bohatera , myśliwi to ludzie o zatwardzialych sercach , średniowieczni barbarzyńcy i dobrze ze jeszcze są tacy którzy przeskadzają tym snobom w ich polowaniach. Myslistwo powinno być prawnie zabronione i tyle .
Ryba 18-06-2014 8:59
Brawa za poswiecenie. Benzyna nie jest tania.
~ppp 18-06-2014 9:19
Brawo facet. Myśliwi mają nierówno pod beretem i wszystkich należałoby z definicji wysłać do psychiatry. Nie mówiąc już o takim chamskim sku... .syństwie jak budowanie ambon przy paśnikach - np. koło Kaczorowa jest taka podwójna "instalacja" - dokarmianie i mordowanie zwabionych żarciem zwierząt w jednym miejscu.
~Miro60 18-06-2014 9:26
A już się ucieszyłem że o inną ambonę chodzi. Szkoda!
~mario53 18-06-2014 9:44
/do 18 sqandal/ a zastanowiłeś się bezmózgu co będzie jak zwierzęta będą rozmnażały się bez kontroli ? Już dziś sarny, dziki, łanie włażą między domy, do śmietników i zagrażają ludziom !!!
~ 18-06-2014 9:54
Na zdjęciu widać że blisko stoją domy ,więc gościa w zupełności popieram.Myśliwi mogliby mieć trochę wyobrażni.
~stop czubkom 18-06-2014 10:18
gdyby nie kontrolowany odstrzał to zwierzyna łaziła by wam po podwórzach,wpadała dużo częściej pod koła samochodów,mielibyście inwazję kleszczy oraz chorób typu wścieklizna.więc zanim coś głupiego napiszecie to zastanówcie się zielone pajace.
~Rat.... 18-06-2014 10:38
Myśliwi to najwięksi kłusownicy strzelają dla przyjemności. Dla przyjemności mordują zwierzynę każdy z myśliwych ma mięsa z dziczyzny ile tylko chce nikt tego nie kontroluje. Państwo w państwie i zabawa dla bogatych chłopców.
~Konkubent 18-06-2014 11:11
Brawo chłopie. Trzymaj się dzielnie. Szczerze Cię popieram. Sam mam nieraz ochotę spalić taką ambonę. To chore żeby w dwudziestym pierwszym wieku, cywilizowany naród zabijał dla przyjemności, dla satysfakcji. To dziwaczna grupa ludzi którzy mają problemy psychiczne i emocjonalne. Żaden normalny człowiek nie zabija bo takie ma hobby.NIE ROZUMIEM TEGO.
~ja:) 18-06-2014 11:49
zabijanie zwierząt to barbarzyństwo, ale spożywanie mięsa to już nie.Brawo, hipokryci:))
~SpEjsON 18-06-2014 12:06
95 czy 98?
~ 18-06-2014 12:06
za te biedne zwierzęta bym go ułaskawił.
~xx 18-06-2014 12:45
"biedne zwierzęta",ciemnota nie rozumie że gdyby pozostawić dziką zwierzynę na pastwę losu i pozwolić na niekontrolowany rozród to w bardzo szybkim tempie odczulibyście konsekwencje na swoich pseudoekologicznych d..W pierwszej kolejności podwyżki cen żywności ponieważ dzika zwierzyna na potęgę niszczy uprawy na polach.Takie efekty braku kontroli populacji można by wymieniać i wymieniać.Jakim trzeba być ciemnogrodem żeby w łowiectwie widzieć tylko barbarzyństwo,fakt że metoda jest mało przyjemna dla oka ale lepszej człowiek jeszcze nie wymyślił.
~sumienie 18-06-2014 12:45
Myślałem że w kościele aby ukrócić agitkę przed wyborami . a tak poważnie to polowanie w ten sposób to morderstwo nie daje się szans zwierzynie.Dokarmianie i bach.
~maks22 18-06-2014 13:18
http://rebelianci.org/475756
~masaż 18-06-2014 13:51
My w masarni boki zrywamy z takich myśliwych co chodzą po nocach za zwierzem ,nam zwierzęta dowożą ,my je zabijamy i przerabiamy na kotlety dla ekologów.Dodam że naszych zwierząt nie żal bo nie są dzikie tylko specjalnie hodowane za zarżnięcie
~żarówa 18-06-2014 15:17
do ,,stop czubkom,,. Owszem , odstrzały selekcyjne są potrzebne ale dokonywane w sposób kontrolowany. Tak dzieje się w ( opluwanym przez większość ) KPN. Tam jest kilku sprawdzonych myśliwych którzy dokonują tychże. W większośći kół łowieckich myśliwymi są kolesie łowczego i członków śmiesznych zarządów od których zależy kto , co i gdzie strzela .Wszyscy oni to grupa największych kłusowników (legalnych zresztą bo posiadających odstrzały) Najczęściej tusze z odstrzelonej zwierzyny nie są nigdzie zgłaszane i zdawane. Za to na stołach myśliwych i ich znajomków oraz rodzin króluje dziczyzna. A z odszkodowaniem za zniszczenia upraw przez zwierzynę też bywa różnie. Najczęściej są to marne grosze .
~ 18-06-2014 15:42
Łowiectwo to barbarzyństwo. Egoiści myślą że natura bez ich "pomocy" sama nie da rady. To nie zwierzęta wchodzą na nasze podwórka ale to my niszczymy ich domy.
~eddieG 18-06-2014 17:06
brawa dla Pana za porządną postawę....w pełni popieram takie działanie. Leśne dziadki, jak chcą pobawić się w morderców i poczuć adrenalinę, to brac swoje sztucery i do Iraku....zaraz zaraz jak do Iraku ? My tam, nie chcemy bo oni też mają broń....tak wygląda wasza odwaga...chłopcy w zielonych spodenkach. nie pozdrawiam. PS. Chcecie być twardzielami, żeby ludzie was szanowali-zacznijcie coś trenować, rower, biegi, cokolwiek, ale zabawę w Boga to już sobie odpuście
~KRECIK 18-06-2014 17:25
wszystkie ambony zdemontować i zamontowac tam gdzie ich miejsce w.................Kościele.
~waja 18-06-2014 17:38
Te ambony świetnie nadają się na wychodki, poco palić, lepiej walić...
~baju-baju 18-06-2014 20:22
Łeeeee... Kurna, już mi stanęła przed wyobraźnią paląca się ambona i skaczący z niej z sutanną-spadochronem klecha. Jak batman. I DAJE MORDĄ W KLEPISKO. O, to jest cuś.
~Blądimać 18-06-2014 21:36
Teraz na tej ambonie może polować pięciu bohaterów - jeden z drabiny, a czterech z pala. Ci na palach mogą się dodatkowo obracać - ich zabawa jest teraz chyba atrakcyjniejsza. Cel pal!!!
~ibis 18-06-2014 21:43
dlaczego tam nie było tych ... ze straży miejskiej,. dlaczego jeszcze ich nie zlikwidowali. Jeżdżą za nasze pieniądze i łapią biednych piwoszy w krzakach albo wyciągną kotka z komina. To jest cała ich robota, no jeszcze może picie kawy na ryneczku w Cieplicach -ulubieńcy pana Arka W.
~ 18-06-2014 22:48
Może przy okazji parw wyroków dla myśliwych za nie zgłaszanie odszczelonych dzików.
~ 18-06-2014 23:22
można przecież kontrolować poprzez sterylizację niektórych osobników,nie potrzebny jest odstrzał
~ 19-06-2014 0:16
nie lepiej sterylizować, niż zabijać w celu kontroli rozrodu?
~ 19-06-2014 7:03
Niestety w naszych czasach gdy nie ma wilków natura sama sobie nie poradzi i odstrzał jest konieczny i wciąż zbyt mały. Pseudo ekologom i miłośnikom milutkich futrzaków wklejam info z wikipedii - "Walka z nadmierną liczbą kleszczy - Kontrola ilości jeleniowatych (tj. saren, jeleni, danieli, łosi) na danym terenie. Ponieważ jeleniowate są głównymi żywicielami (same nie chorują na choroby odkleszczowe) pozwalającymi kleszczom zakończyć cykl rozwojowy i złożyć jajeczka, ich kontrola skutecznie ogranicza rozmnażanie się kleszczy. W amerykańskich badaniach - redukcja lub likwidacja populacji saren i jeleni drastycznie zmniejszała zagrożenie kleszczami niekiedy do zera w ciągu zaledwie pięciu lat. "
~KRECIK 19-06-2014 9:54
Niektórzy mężczyźni swoją męskość przedłużają extra autem a niektórzy strzelbą.
~schabowy 19-06-2014 10:21
Ja też nie lubię myśliwych i w proteście zjem dziś kurczaka i kiełbaskę z grila (oczywiście z legalnej zamkniętej hodowli) i tylko aby nikt nie wysterylizował macior i kurek produkujących moje ulubione mięsko bo inaczej sam zacznę polować !
~olo 19-06-2014 10:27
jak wielcy myśliwi wytłukli duże drapieżniki to teraz muszą poświęcać się i strzelać do zwierząt aby podobno kontrolować ich populacje. Ciekawe kiedy zaczną kontrolować swoją populację
~sztucer 19-06-2014 11:14
W sumie czytając te tępe komentarze tzw. zielonych jestem za tym żeby myśliwi zaprzestali polowań na kilka lat.bezcenne było by zobaczyć wasze miny jak zwierzyna np. dziki kilkakrotnie zwiększy populacje i z braku pokarmu wylezie z lasu i zacznie harcować po waszych uliczkach,pareczkach,podwóreczkach,działeczkach,placykach zabaw z dziećmi.dodam że taki dzik grzecznie nie odejdzie jak na niego nakrzyczycie a nawet może poważnie poranić nawet dorosłego.Idę o zakład że w takiej sytuacji sami na prędce zaczelibyście stawiać ambony i błagać żeby myśliwi wrócili.
~rozbawiony 19-06-2014 11:20
hahaha ktoś napisał"można przecież kontrolować poprzez sterylizację".Uwierz mi że tańsze i łatwiejsze było by znalezienie bursztynowej komnaty niż wprowadzenie w życie twojej wizji.
~ 19-06-2014 11:59
(do rozbawiony)zamiast strzelać z broni palnej w celu zabicia,równie dobrze można strzelać zastrzykiem sterylizującym,podobnie jak zastrzykiem usypiającym(co jest czasem stosowane,może nie w Polsce) nie sądzę żeby to było takie kosztowne,porównując do kosztów utrzymania broni palnej,przy finansowaniu łowiectwa z budżetu..zdaję sobie sprawę że mój pomysł to utopia w chwili obecnej,nikt czegoś takiego nie wprowadzi.
~reginald 19-06-2014 16:10
do sztucer- koleżko, twoi poplecznicy przez swoje sadystyczne zabawy zachwiali ekosystemem i zaburzyli samoregulację, a teraz zaczynasz coś bełkotać że dziki wyjdą i będą się na nas zasadzać. Prawda jest taka że jesteście (zakładam że też jesteś mordercą) jaskiniową grupą, która kompleksy leczy poprzez mordowanie innych gatunków. Tak czasem was obserwuje w lesie: puste oczy, niski status społeczny, nadwaga, żona drze się w domu więc m...a w kubeł, w sporcie kiepski, w jezykach kiepski, w biznesie kiepski....no niestety niska samoocena i kompleksy....myśliwy
~anna56 19-06-2014 16:16
a ja mam pomysł na zagospodarowanie ambon. Chyba już czas by panowie mysliwi zrobili prawdziwy użytek ze swej broni i zasadzali się na ambonach na motory i quady niszczące okoliczne lasy i ścieżki. Myśliwy,sądzę, powinien mieć prawo strzału do jadącej maszyny po uprzednim okrzyku stój. Myślę, że również koła łowieckie powinny organizować polowania np w soboty i w niedziele na quady i crossy. Znają teren, więc skuteczność byłaby znacząca. Warto się nad tym zastanowić....
~reginald 19-06-2014 16:19
super pomysł. Panowie bierzcie się do roboty
~reginald 19-06-2014 16:31
super pomysł. Panowie bierzcie się do roboty
~reginald 19-06-2014 16:48
super pomysł. Panowie bierzcie się do roboty
~do reginald 19-06-2014 17:19
Nie jestem kmiocie ani myśliwym ani twoim koleżką ale w przeciwieństwie do pseudo ekologicznych czubków potrafię logicznie myśleć.Myśliwi robią dobrą robotę choć nie jestem fanem zabijania zwierzyny to jedyne rozwiązanie.Dobra broń kosztuje więcej niż twoja nora w bloku więc bajki o leczeniu kompleksów,niskim statusie społecznym,kiepskim biznesie itp. to poopowiadaj swoim kolegom z odziału w bolesławcu.
~do anna56 19-06-2014 17:54
Przy okazji mogli by też zasadzać się na takie kaszaloty jak ty.
~kandydatka 24-06-2014 17:35
drodzy komentujacy poczytajcie sobie po co i dlaczego istnieje gospodarka łowiecka i myśliwi ,mam wrwżenie że macie mgliste pojęcie na ten temat a koniecznie chcecie zaistnieć ,nawiązujac do sprawcy chyba lepiej było wystąpić do koła łowieckiego i szukać innego rozwiazania ,no cóż glupota wzieła góre
~Falkoneti 24-06-2014 23:53
kandydatka ...do czego ? Kobietko to ty nie wiesz o czym piszesz. Podaj choc 1 przykład pożytecznosci zboczonego hobby jakim jest mysliwstwo. Ja podam kilka przeciw: 1. Tony ołowiu zanieczyszczajace glebe i wody powierzchniowe, 2. Brak mozliwosci normalnego rozwoju gatunków zwierzyny. Gina najdorodniejsze sztuki zanim zdążą dorosnąć do rozsądnego prokreacyjnego wieku, 3. Maltretowanie zwierząt, rozszarpywanie żywych rannych saren i dzików przez psy mysliwskie, Po zabiciu matki lochy przez kilkanaście dni biegały po naszym lesie przerazone młode warchlaczki az w końcu je dobito lub wyzdychały. Dla samej takiej okolicznosci winni tej masakkry mysliwi powinni byc postawieni pod sąd. 4. Zboczenie bo tylko tak mozna nazwać chęć zabicia sareki w lesie dla PRZYJEMNOŚCI !!!!!!
~Falkoneti 24-06-2014 23:56
Poczytaj o wolnych od polowań kantonach w Szwajcarii gdzie pola ogrodzono pastuchami a przez 40 lat powróciły do lasów dawno nieobecne tam gatunki zwierząt. Mogę przesłac linki. Podobne obszary powstaja juz we Włoszech. potrzeba mysliwstwa to mit nie pasujący do 21 wieku koleżanko. WSTYD .
~Falkoneti 24-06-2014 23:58
www.abschafungderjagd.de polecam znajacym niemiecki. Tam juz całe zespoły biorą sie poważnie za zatrzymanie bandyckiego w 21 wieku procederu jakim jest polowanie !!
~nemrod 25-06-2014 7:53
Myśliwi,o których piszesz czyli włosi,szwajcarzy,belgowie itd przez długie lata nie prowadzili gospodarki łowieckiej zachowując prawidłową selekcje wystrzelali wszystko co można było a dzisiaj płacą ogromne pieniądze żeby móc przyjechać do naszego kraju i i przez dwa lub trzy dni polować . Więc polecam trochę więcej lektury o tej tematyce i powstrzymanie się od idiotycznych komentarzy,które prawdziwych myśliwych z pasją łowiecką potrafią tylko rozbawić.
~Falkoneti 25-06-2014 13:35
Czy Ty na prawde nie widzisz w tej PASJI ( ? ) okrucieństwa i po prostu haniebnego zapału do zabijania ? Nic to Tobie nie przeszkadza, ze odbierasz życie niewinnemu stworzeniu - DLA SWOJEJ PRÓŻNEJ PRZYJEMNOŚCI ? A co do lektury to ja ja Tobie polecam bo najwyraźniej bazujesz na poskich naiwnych i tendencyjnych opracowaniach tzw. braci mysliwskiej czyli bandy zwyrodnialców. Przed wojna i mój dziadek był mysliwym ale to było przed wojną człowieczku. Dla mnie jesteście zgraja nieudaczni,ków i z przyjemnoscia bym sobie do was postrzelał. I na prawdę nie było by mi żal gdybym przy tym wyprodukował kilku postrzałków jak wy to nazywacie czyli wyjacych z bólu stworzeń !! Skąd sie tacy ludzie jak wy biorą. kiedy ta rasa ludzi wreszcie wyginie ?
~do falkoneti 25-06-2014 20:28
Piszesz o okrucieństwie myśliwych ,ale nie nawiązujesz zupełnie do okrucieństwa 95% hipokrytów ,którzy dopuszczają się dużo większej zbrodni na zwierzętach hodowanych w okrutnych warunkach -czyli dopuszczania mordów nie swoimi rękoma, dodam że równie miłych i chcących żyć zwierząt. Myśliwi przynajmniej robią to osobiście nie zasłaniając się nimbem niewinności i świętego oburzenia
~ 2-07-2014 7:48
Gadki szmatki o selekcji chorych, starych zwierząt, o ochronie pól uprawnych - to tylko oficjalna wersja dla społeczeństwa. Proste pytanie: czy widział ktoś myśliwego lub kogoś z jego najbliższej rodziny w sklepie mięsnym albo kupującego wędliny? Ja nigdy. A znam bardzo dobrze kilku myśliwych i ich małżonki. Niejednokrotnie spotykałem takich na imprezach, na których rozwiązywały im się języki. I wtedy można usłyszeć prawdziwe historie. Okazuje się, że padają głównie najlepsze i największe sztuki, podwójne, potrójne odstrzały "do odstawy" i "dla siebie" na jednym zezwoleniu. Aż się włos na głowie jeży.
~mieszkaniec... 21-07-2014 0:22
Pan ... myślał że ma kase i nic mu nie zrobią,a tu gówno. Kara musi byc tylko czemu taka słaba: /

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group