• Poniedziałek, 15 lipca 2019
  • Godz. 22:50
  • Imieniny: Dawida, Henryka, Włodzimierza
  • Czytających: 7141
  • Zalogowanych: 10
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Co z dziećmi podczas strajku nauczycieli?

Wiadomości: Region
Sobota, 30 marca 2019, 6:11
Aktualizacja: Poniedziałek, 1 kwietnia 2019, 7:07
Autor: Angelika Grzywacz–Dudek
Fot. Internet
– Co zrobić z dziećmi podczas strajku nauczycieli? – takie pytanie zadała nam pani Emilia, mama 4–letniego Antka, który obecnie chodzi do jednego z jeleniogórskich przedszkoli publicznych. Jeśli potwierdzą się zapowiedzi ZNP, to 8 kwietnia rozpocznie się strajk nauczycieli, który potrwa… aż do odwołania. W tym czasie szkoły, przedszkola i żłobki, również w Jeleniej Górze, będą zamknięte. Dla wielu rodziców będzie to duży problem. Jednym z rozwiązań jest urlop opiekuńczy. Kto może z niego skorzystać i na jakich zasadach?

Mimo zrozumienia dla nauczycieli, którzy walczą o podwyżki płac, nie wszyscy rodzice małych dzieci mogą liczyć na pomoc babci czy dziadka przy opiece nad potomstwem. Nie wszystkich stać też na nianię.

W tym czasie będę musiała zostać w domu z dzieckiem i nie wiem, jak zostanie to odebrane przez pracodawcę – mówi nam pani Emilia, która podobnie jak wielu innych jeleniogórskich rodziców już teraz martwi się tym, co będzie za kilka dni.

Szef jeleniogórskiej Solidarności zapewnia, że związkowcy podejmą wszelkie działania, by tacy rodzice nie ponosili żadnych konsekwencji za to, że w tym czasie nie przyjdą do pracy.

Nie winą rodziców będzie ich przymusowe pozostanie w domu, bo prawo nakłada na nich opiekę nad dzieckiem w czasie kiedy dzieci do lat 8 nie są w szkole czy przedszkolu – mówi Franciszek Kopeć, szef „NSZZ Solidarność” w Jeleniej Górze. – Dlatego też nie wyobrażam sobie, by pracodawcy mogli karać pracowników za to, że nauczyciele nie przyjdą do pracy i podejmą strajk – dodaje szef Solidarności.

A jak przypomina rzecznik Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, zgodnie z prawem rodzice małych dzieci mogą skorzystać z urlopu opiekuńczego i pobrać za ten czas zasiłek opiekuńczy. Zasiłek, o który mogą wystąpić zarówno ojciec jak i matka dziecka - wypłacany jest w wysokości zasiłku chorobowego, czyli 80 proc. pensji. Jednak żeby go dostać, trzeba spełnić kilka warunków.

Pierwszym z nich jest to, żeby dziecko miało mniej niż 8 lat, czyli jeszcze nie obchodziło swoich ósmych urodzin, drugim - żeby nikt w czasie zamknięcia szkoły nie mógł opiekować się dzieckiem – mówi Iwona Kowalska-Matis, regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. – Istotne jest jeszcze to, aby zamknięcie placówki, do której chodzi dziecko było nieprzewidziane, czyli żeby o fakcie tym rodzice dowiedzieli się w terminie krótszym, niż siedem dni – wyjaśnia Kowalska-Matis.

Ustawa pozwala rodzicom skorzystać z zasiłku opiekuńczego zarówno gdy będą opiekować się dziećmi własnymi, dziećmi małżonka, jak i dziećmi przysposobionymi czy przyjętymi na wychowanie i utrzymanie. Co ważne, rodzice nie muszą do wniosku o wypłatę zasiłku dołączać kopii zwolnienia, a więc wizyta u lekarza jest niepotrzebna. Takie zaświadczenie dołączamy wtedy, gdy będziemy korzystać z zasiłku opiekuńczego z powodu zwolnienia lekarskiego niani zatrudnionej na umowie aktywacyjnej albo dziennego opiekuna dziecka, a także w przypadku choroby lub pobytu w szpitalu małżonka albo rodzica dziecka, który stale się nim opiekuje.

W przypadku wystąpienia o zasiłek opiekuńczy w momencie przystąpienia szkoły czy przedszkola do strajku potrzebne jest tylko samodzielnie napisane oświadczenie o konieczności sprawowania opieki nad dzieckiem z powodu nieprzewidzianego zamknięcia placówki – dodaje rzeczniczka ZUS.

Warto pamiętać, że w ciągu całego roku kalendarzowego zasiłek opiekuńczy na zdrowe dziecko przysługuje maksymalnie przez 60 dni. Jest to łączna liczba dni do wykorzystania przez oboje rodziców na wszystkie zasiłki opiekuńcze w danym roku kalendarzowym. Liczba dni nie zmienia się wraz liczbą dzieci pod opieką.

Niestety rodzice dwójki dzieci nie mają 120 dni do wykorzystania tylko 60 – przestrzega Iwona Kowalska-Matis.

Zasiłek opiekuńczy przysługuje osobom objętym ubezpieczeniem chorobowym, zarówno obowiązkowo, jak i - jak to jest w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej – gdy składkę na tzw. „chorobowe” odprowadzają za siebie dobrowolnie.

Jeżeli rodzic jest zatrudniony, to wniosek o wypłatę dostarcza swojemu pracodawcy, ale jeśli prowadzi działalność gospodarczą przynosi go do najbliższego ZUS-u.

Dokumenty, które należy złożyć w swoim zakładzie pracy niezbędne do przyznania i wypłaty zasiłku opiekuńczego to oświadczenie rodzica o nieprzewidzianym zamknięciu placówki oraz wniosek o wypłatę zasiłku opiekuńczego na druku ZUS Z-15.

W przypadku, gdy zasiłek jest wypłacany przez ZUS (np. w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej), złożyć trzeba ZAS-36, czyli oświadczenie o sprawowaniu opieki nad dzieckiem w wieku do 8 lat i dodatkowo zaświadczenie płatnika składek wystawione na druku ZUS Z-3 - w przypadku pracowników albo ZUS Z-3a - w przypadku pozostałych ubezpieczonych oraz ZAS-36. Druk wniosku można pobrać ze strony internetowej ZUS albo w osobiście w ZUS. Można także go wydrukować po wypełnieniu - w formie elektronicznej na profilu PUE ZUS.

Twoja reakcja na artykuł?

9
20%
Cieszy
1
2%
Dziwi
2
4%
Nudzi
2
4%
Smuci
10
22%
Złości
21
47%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (96) Dodaj komentarz

~ 30-03-2019 7:12
Pięknie to jest na papierku a w rzeczywistości dużo osób będzie stratne , nie każdy pracodawca będzie tolerancyjny
~Pewność i Stabilizacja 30-03-2019 11:18
do: ~ (7:12)
Jak mawia wicemarszałek (wicemarszałkini?) sejmu Kidawa-Błońska: Jakby natura chciała, żeby nauczyciele strajkowali, to nie stworzyłaby uczniów. :)
~Pewność i Stabilizacja 30-03-2019 11:30
do: ~Pewność i Stabilizacja (11:18)
Jakie jest określenie kobiety dzbana? Dzbańkini? Dzbanini? POmóżcie!
~Anonim+ 31-03-2019 12:04
do: ~Pewność i Stabilizacja (11:30)
Ale jesteś aktywny w wypisywaniu bzdetów - ile Ci płacą za te bzdury? Jedni wyłĄczają (tak właściwie to winno być: wyłanczają w/g Prezesa) zbędne oświetlenie, by wspierać ekologicznie trendy, a Ty - nieboraku - marnujesz energię i czas, klepiąc w klawiaturę! Proponuję, zainteresować się własnym ciałem, na przykład: ruchami perystaltycznymi jelit...
~Pewność i Stabilizacja 31-03-2019 12:54
do: ~Anonim+ (12:04)
Odnoszę wrażenie, że tylko tacy jak Ty interesują się moimi jelitami. Jakieś Biedronie, jakieś Śmiszki. Ręce precz od mich jelit!
~Pewność i Stabilizacja 31-03-2019 13:01
do: ~Anonim+ (12:04)
Odnoszę wrażenie, że zaniedbałeś przekaz partyjny. Przecież pani Kidawa-Błońska POdzieliła się ze światem swoją mądrością i Powiedziała co nastepuje: "Jeśli natura by chciała, żeby był przekop przez mierzeję, to sama by go zrobiła". To nie są bzdury! Co teraz z Kanałem Sueskim? Albo Panamskim. Zasypać! Natura nie chciała! POzostaje tylko pytanie czy jeśli natura by chciała, żeby pederaści mieli dzieci, to ze związku dwóch pedzi nie POwinny rodzić się dzieci? Wszystko to strasznie zagmatwane. POmóż kolego!
~Ech.. 31-03-2019 14:08
do: ~Pewność i Stabilizacja (11:30)
Dzbanówa.
~Pewność i Stabilizacja 31-03-2019 14:16
do: ~Ech.. (14:08)
:)
~Anonim+ 31-03-2019 14:48
do: ~Pewność i Stabilizacja (13:01)
Pomagam: jest chyba zasadnicza różnica między Kałem Sueskim, czy Panamskim, a "kanałem" na Mierzei Wiślanej - cała przepaść ekonomiczna! A tak, to będzie "eksces" polityczny o znikomej wartości dla gospodarki, ze znaczącą szkodą dla środowiska. W odpowiedzi, Rosja wybuduje na Mierzei (tej swojej) kompleks wypoczynkowo-rekreacyjny, mając w d... ochronę środowiska! I co, jest O.K.?
~Pewność i Stabilizacja 31-03-2019 15:26
do: ~Anonim+ (14:48)
Rosja to takie superekologiczne państwo i to przez PiS bedą musieli wybudować nieekologiczny ośrodek na mierzei wiślanej. A to całe skażenie środowiska w Rosji, to sa bajki. No, no przekaz partyjny pierwyj sort! A jak skomentujesz to odniesienie się do natury naszej wicemarszałkini. Przecież jakby natura chciała, żebyś jeździł, to byś się urodził z kółkami. POKOmoni dopóki się nie odezwą, dopóty nikt nie wie jakimi są kretynami.
~Anonim+ 31-03-2019 16:39
do: ~Pewność i Stabilizacja (15:26)
Muszę przyznać ,że masz wyjątkową zdolność przeskakiwania od tematu ciężkiej wagi (kanały Sueski i Panamski) do lekkiej, jak wypowiedź "marszałkini" - poniekąd zgodnej z teorią Darwina. Proponuję dokładniej zapoznać się z wypowiedziami (naturalnie wyrwanymi z kontekstu!) panów: Suskiego, Terleckiego, Sasina, Jakiego, oraz pań: Pawłowicz czy Mazurek! No, cóż szkoda Twojego intelektu na marnowanie się, w poparciu tej destrukcyjnej partii, a tak byłby jakiś pożytek... Pozwolę sobie skończyć wymianę postów, by w spokoju (po zasłużonej poobiedniej niedzielnej drzemce) przygotować się do obejrzenia w TVN24, Szkła Kontaktowego.
~Pewność i Stabilizacja 31-03-2019 16:51
do: ~Anonim+ (16:39)
Oczywiście towarzyszu. Koniecznie słuchaj uważnie Szkła Kontaktowego i zapamiętaj jak najwięcej materiału do hejtu. Miłego oglądania.
~nauczyciel 2-04-2019 14:54
do: ~Pewność i Stabilizacja (11:30)
idiota który tego nie rozumie to po prostu: pis-dowiec!!!
~ja1 6-04-2019 22:08
do: ~Ech.. (14:08)
dzbanowa
~jopek 30-03-2019 7:22
co z dziećmi? Nic.
~Boss 30-03-2019 7:26
Strajk na polityczne zamówienie przed wyborami do parlamentu UE po to żeby jeszcze bardziej dzielić i skłócać Polaków ,mieszać Im w głowach ludziom którzy za tym stoją brakuje jakichkolwiek argumentów ,projektów ustaw konkretnych rozwiązań liczy się tylko zadyma i możliwość pokazywania w mediach i sianie propagandy kiedy przez kilkanaście lat nie robiło się nic,tak na dobrą sprawę każda grupa zawodowa ma powody do niezadowolenia i wcześniej czy później zostanie to wykorzystane bo tak działa ten partyjno bandycki system po trupach do celu a ludziom sieczka w głowie że Pis dał patolom 500 plus ,emeryci też dostają a to że tylko w Jeleniej Górze umacza się kilkadziesiąt milionów na inwestycjach wszystkim cwaniakom umyka ,przelewa miliony złotych do spółek miejskich za jakieś absurdalne prace jak sprzątanie za 200 tysięcy przez kilka dni to są wasze pieniądze na podwyżki drodzy nauczyciele i nie tylko budżet jest tylko jeden 170 milionów na Polanę Jakuszycką która nigdy nie zarobi na siebie będzie za to kolejne koryto dla rodzin i kolesi i wydatki dla podatników
~swer 30-03-2019 7:51
Co to ma być.Zwolnić,myślę że znajdą się osoby które chętnie przejmą etaty po pseudo nauczycielach.Od teraz zero szacunku i niech tylko coś będzie nie tak w szkole za każdym razem pismo do kuratorium na nauczyciela ,zero rozmów negocjacji.Skoro oni umilają rodzicom i dzieciom życie to niech wiedzą że kij ma dwa końce.
~ 30-03-2019 10:54
do: ~swer (7:51)
Przecież to co piszesz to codzienność nauczycielska, "rodzice" z roszczeniami zero od siebie.Wiedz ,że każdy kij ma 2 końce ,każde zachowanie patologiczne ucznia będzie zgłaszane Policji ,zero niańczenia patologii.Nauczyciel jest urzędnikiem Państwowym i każde naruszenie jego przestrzeni również słowne powinno skutkować wezwaniem odpowiednich organów.
~Pewność i Stabilizacja 30-03-2019 11:21
do: ~ (10:54)
A na jaki szacunek sobie zasłużyliście? POpieracie POstKOmunistów, którzy przez wiele lat rujnowali naszą Polskę.
~ 30-03-2019 13:28
do: ~swer (7:51)
Tak, każdy kij ma dwa końce, tylko to działa w obie strony. Najlepiej huzia na Józia. Weź pod uwagę, że nauczyciele nie są tylko bierni, mierni, ale także tacy, którzy się mocno angażują, a mimo tego, to oni dostają opiernicz od rodziców, bo Alanek, Kewinek, Brajanek dostali jedynkę. Za co!? Drą się rodzice. Ano za to, że nie potrafili rozwiązać zadania z matematyki, pomimo, że było ono dokładnie objaśniane na lekcji, odpowiada nauczyciel. Trochę ironii w to wplątałam, ale tak wyglądają relacje niektórych rodziców z nauczycielami. Dzieci są aniołkami, a nauczyciele złem. Znam osobę, która jest nauczycielem, a więc znam historie z autopsji czy, jak kto woli z pierwszej ręki. Sama miałam praktyki w szkole, lecz nie uczę, ale widziałam sporo i wiem, do czego dzieci są zdolne. Przed lekcją niemieckiego zostałam powitana głównie przez chłopców (gimnazjalistów) słowami: Heil dem Führer! Pozostawiam to bez komentarza dla refleksji.
~? 30-03-2019 17:30
do: ~ (10:54)
Ale,ale uczycielu : pomieszanie funkcji i zależności. Najpierw zważ,co dla kogo : d u p a dla nocnika, czy nocnik dla d u p y ? Prawda taka,że nocnik to coś pożytecznego,ale niekoniecznego. Wszak d u p a może się opróznić np. w krzakach. A nocnik ? A nocnik to tylko naczynie, dla d u p y. I problem z tym,że bywa całkowicie do du py. I się go wywala na śmietnik, co powinno spotkać 70 proc. zgniłego grona.
~? 30-03-2019 17:44
do: ~ (13:28)
No i pała dla nauczyciela. Ale za co ? A za to,że w zeszycie nie wpisano dokładnie za co pała. Pała dla nauczyciela , bo nie zapamiętał z licznych dydaktyk i metodyk, a powinien !,że tylko 1/ 3 jego uczniów to " słuchowcy ". Gdyby dokładnie objaśnił , w sposób dostępny dla słuchowców, wzrokowców i i kinestetyków to mniej niż 2 proc. dostałoby 1.Udokumentowana pała w zeszycie, koniecznie przyjęta podpisem do wiadomości przez rodzica, niejednego z nich usadziłaby na miejscu , zanim poszedłby z pytaniem dlaczego ? do nauczyciela. A dlaczego ? Bo wyszedłby na idiotę. Proste ? Proste !Pytanie zadane nauczycielowi : dlaczego jest tak żle, jest podstawowym pytaniem. Jeśli pytasz lekarza dlaczego jestem chory, to nie jesteś roszczeniowy, lecz ustalasz przyczyny określonego stanu rzeczy.Niedouk nauczyciel natychmiast po takim pytaniu, się zepnie i stwierdzi roszczeniowość. Dobry nauczyciel wskaże błędy, wskaże nawet powód ich wystąpienia a nawet wskaże rodzicowi, co należy zrobić aby poprawić oceny. Jasne ? Jasne! Tylko niedouk nauczycielski tego nie zrozumie. Problem taki,że tego śmiecia roszczeniowego mamy aż nadto !
~? 30-03-2019 18:15
do: ~ (13:28)
I jeszcze jedno :jeżeli słowo prezes kojarzy się komuś z Dżej Kejem to nie znaczy,ze ma koniecznie zniknąć z obiegu słownego. Nie znam szkopskiego ,ale w translatorze widniało tylko : witaj przywódco. Chyba uczycielka nadwrażliwa jakaś i to za bardzo ?Brawo za to,że zrezygnowała z uczycielstwa. Wygląda na to,że badziewia mamy nadto !
~do *swer 31-03-2019 11:25
do: ~swer (7:51)
A pewnie, że zwolnić i zatrudnić w szkołach: studentów, bezrobotnych z prac interwencyjnych, Ukraińców a nawet chętne matki i świeżo upieczonych absolwentów gimnazjum. Po co wykształceni ludzie mają uczyć nieprzydatnych w życiu funkcji trygonometrycznych, deklinacji i koniugacji, historii powszechnej i budowy liścia, skoro dzieciaki i tak wszystkiego co im w życiu trzeba nauczą się w internecie, ew w kościele? Masz rację, kolego - zwolnić nierobów, a zaoszczędzone na szkolnictwie pieniądze oddać rodzicom, którzy zrobią z nich właściwy użytek w najbliższej galerii!
~kkk 31-03-2019 12:34
do: ~Pewność i Stabilizacja (11:21)
jasne, lepiej popierać durne rozdawnictwo, które rujnuje rynek pracy (całkowita deaktywizacja matek, które po kursach miały wejść na rynek pracy ale teraz im się "nie opłaca")i demoralizuje, lepeij zostawić kraj tonący w długach byleby tylko utrzymać się na stołkach.
~Anonim+ 31-03-2019 12:46
do: ~do *swer (11:25)
Po co uczyć nauk ścisłych? Ano po to, by mieć - tak jak Niemcy, ponad 120 noblistów - przodować w rozwoju nauki, techniki i technologii, a tak pozostaniemy tanią siłą roboczą dla technologicznych mocarstw, ciągle w ogonie postępu. Większy nacisk na naukę religii nikomu nie zaimponuje i nie przyniesie żadnych wymiernych korzyści (no może TYLKO dla Kościoła). Czy tego chcesz?
~Pewność i Stabilizacja 31-03-2019 13:08
do: ~Anonim+ (12:46)
Pamiętasz kto jaki rząd wycofał matematykę obowiązkową z matur? PrzyPOmnę. To był rząd SLD-PSL. I co Ty na to?
~Anonim+ 31-03-2019 14:20
do: ~Pewność i Stabilizacja (13:08)
Pamiętam - wyobraź sobie - uważam, że było bardzo niewłaściwe! Zrobiono to, by zapewne poprawić statystyki "zdawalności" i tylko po to! Żadna partia nie jest nieomylna, a ta obecnie miłościwie nam panująca, przebija komunę pod tym wzglądem.
~Pewność i Stabilizacja 31-03-2019 14:43
do: ~Anonim+ (14:20)
PO co taką ściemę walisz. SLD jak zlikwidowało matematykę na maturze to źle zrobiło. Za rządów PiS matematyka jest na maturze, a dla Ciebie to jeszcze gorzej. Czy leci z nami pilot?
~ 31-03-2019 19:21
do: ~? (17:44)
Spróbuj zatem objaśnić materiał każdemu uczniowi z osobna w klasie składającej się z dwudziestu kilku uczniów uwzględniając, czy uczeń jest wzrokowcem czy słuchowcem czy wymaga jeszcze innych metod przyswajania materiału. Jestem wzrokowcem i zarówno w szkole, jak i na studiach informacje w zeszytach miałam zaznaczone na kolorowo, pisane kolorowymi pisakami. Musiałam słuchać objaśnień nauczycieli i sama przyswoić sobie materiał, a jeśli sobie nie poradziłam, pozostawały korepetycje. Mam za to obwiniać nauczycieli?
~ 31-03-2019 22:09
do: ~? (17:44)
ale bełkot....
~Triceratops 30-03-2019 7:54
działanie strategiczne.Gdyby za czasów poprzednich rzadów nauczyciele by dostali swoje podwyżki, to by zapewne taka sytacja nie miałaby miejsca. a teraz opozycja nawołuje do strajku, walczy o nauczycieli (podobna sytuacja z niepełnosprawnymi dziećmi). Cel wiadomy-poniżyć rząd Morawieckiego.czysta dziecinada i żenada
~Pewność i Stabilizacja 30-03-2019 11:28
do: ~Triceratops (7:54)
Ciekawe jest to, że niedawno strajkowali przeciwko zwolnieniom z pracy. Jeśli jest taka sraczka w szkolnictwie, to dlaczego tak kurczowo trzymają się tych miejsc pracy? Nie lepiej, jak mawiał klasyk: Wziąć kredyt i zmienić pracę?
~Uczeń 30-03-2019 7:55
Po strajku nauczycielu to my zrobimy strajk. Obie strony będą zadowolone Hurra!!
~? 30-03-2019 18:04
do: ~Uczeń (7:55)
A co rodzic ma dać od siebie ? Kopertę ? Kwiatki? Czekoladki ?Bo jeśli rodzic ma handlówkę to tylko tyle może dać. Może ,ale nie musi. I nie każdemu zgnilasowi.
~Tosia 11 30-03-2019 8:20
Nie popieram politycznie inspirowanego strajku nauczucieli.Źeby chociaź wiekszość z nich býla nauczycielami z prawdziwego zdarzenia, a tu mamy tylko rozczeniowych wyrobników.
~Ucho 30-03-2019 8:35
do: ~Tosia 11 (8:20)
No Ciebie to chyba rzeczywiście wyrobnicy próbowali kształcić, bo nawet nie znasz zasad ortografii...dlatego jesteś teraz takim "rozczeniowym" pokłosiem!
~Ech 30-03-2019 8:43
Trzymajcie się nauczyciele. Dla wielu najlepiej jakbyście strajkowali w weekendy i to jeszcze w lesie. Ale nie o to w strajku chodzi. Strajk ma być odczuwalny...
~Wrrr 30-03-2019 8:45
A może niech nauczyciele którzy będą strajkować zapłacą rodzicom za opiekunki do dzieci. Ich obowiązkiem jest pracować a nie urządzać strajki. Chcą strajkować mają soboty od tego wakacje i ferie
~ 30-03-2019 15:07
do: ~Wrrr (8:45)
Strajk nie służy temu, by był przyjemny dla obu stron. On ma być odczuwalny. Nie chodzi o to, by strajkować w soboty i ferie, tylko w roku szkolnym podczas, gdy trwa nauka, a finalnie widziany przez polityków, by ci podjęli wreszcie dyskusję i konkretne kroki, a nie pozostawali przy pustych obietnicach. By coś uzyskać trzeba podjąć radykalne kroki. Dlaczego personel pokładowy w lotnictwie, czy naziemny na lotniskach strajkuje w głównym sezonie? Sam sobie na to pytanie odpowiedz.
~kkk 31-03-2019 12:38
do: ~Wrrr (8:45)
poziom myślenia iście pisowski ;-)
~Gość 31-03-2019 14:35
do: ~kkk (12:38)
Ech, Yfa. Ty to mondra jesteś.
~emerytka 5-04-2019 20:19
do: ~Wrrr (8:45)
Opiekunki do dzieci wynajmijcie sobie za 500+.
~jelegorzanin🃏 30-03-2019 9:03
Co z dziecmi? W czasie strajku nauczycieli? Jak to co? Zgonic ich do kosciolow i nadrabiac zaleglosci ewangelizacyjne . Duchowni( katecheci) maja wyksztalcenie pedagogiczne wiec moga zajac sie " dziatwa". Im chyba nie wypada strajkowac- oni maja zapewniony byt i opierunek. No i sa etatowymi pracownikami MEN. Wiec nie sprzeciwia sie swojemu pracodawcy.😉
~? 30-03-2019 17:50
do: ~jelegorzanin🃏 (9:03)
I TO JEST POMYSŁ ! Rewelacyjny !
~Kitara 30-03-2019 9:20
Tylko teraz nauczyciele mogą co wywalczyć, kiedy PiS czuje się niepewnie przed wyborami. Prawo do strajku należy się każdemu i każdy strajk ma swoje konsekwencje dla społeczeństwa. No może nie dotyczy to np. leśników. Mówienie o politycznym zamówieniu to jest trolowanie zgodnie z przekazem dnia w pisowskiej gadzinówce jak TVP.
~gość bernni 30-03-2019 10:37
Ja w przypadku strajku wystawie wezwanie do zapłaty dyrektorce przedszkola za poniesienie strat finansowych A jak nie zapłacą to podam ich do sądu.i tyle w temacie.
~ 30-03-2019 10:56
do: ~gość bernni (10:37)
powodzenia....
~gość bernni 30-03-2019 11:09
do: ~ (10:56)
Domyślam się że jesteś nauczycielem czytając twój komentaż wyżej,bo brzmi on dziwnie.a może by tak zgłaszać policji jak niektórzy nauczyciele po korytarzach ryja wydzieraja na dzieci???więc może za nim napiszesz zastanów się i nie prubój publicznie nikogo szantażować.zmięń se pracę A wtedy zarobisz tyle że strajkować nie będziesz musiał(ła)
~Pewność i Stabilizacja 30-03-2019 11:23
do: ~gość bernni (11:09)
Nie wygląda on na nauczyciela. Według mnie jest to tylko POdjudzacz POKOmoński. Napuszcza jednych na drugich, na zasadzie: Im gorzej w Polsce, tym lepiej dla POKO.
~ 30-03-2019 11:29
Cóż za styl i ortografia . "Wydzieranie" zgłaszaj, tylko się ośmieszysz tak jak i powyższym wpisem.
~? 30-03-2019 17:52
do: ~ (11:29)
No i to jest powód,żeby uczycieli wylać na zbity r y j ! No ale się uczy po to,żeby uczyć i broń Panie Boże, nie nauczyć !
~Pewność i Stabilizacja 30-03-2019 20:27
do: ~? (17:52)
Jeżeli się nauczy, to nie będą wtedy POtrzebne korepetycje i kasa nie będzie się zgadzała.
~MarcinW 30-03-2019 17:26
czy to kolejna nagonka na nauczycieli? jeśli oni strajkują, to winny zamieszaniu i kłopotom rodziców jest RZĄD i PiS a nie nauczyciele, którzy walczą o godność zawodu i poprawę w polskich szkołach!
~Gość 31-03-2019 14:42
do: ~MarcinW (17:26)
Czy to PiS rządzi 30 lat? A nie UD - UW - Platforma i jak tam jeszcze się po drodze nazywała ta ekipa? Ten strajk to element nagonki, która trwa od samego początku rządów PiS, a organizowanej przez opozycję. Jakby PO rządziło, to i te 1000 złotych dodatkowe by nie było takie potrzebne pewnie.
~kkk 31-03-2019 18:41
do: ~Gość (14:42)
nie było, bo i takiej inflacji nie było. A nie zauważyłeś, że pis daje tylko potencjalnym wyborcom? nauczyciele, jako grupa mysląca nie da im głosu w wyborach, więc ich olewaja.
~Kodi 30-03-2019 20:12
Mam takie dziwne wrażenie, że większość osób, które w internecie krytykują nauczycieli, to ludzie którzy z dużymi trudnościami pokończyli zawodówki (może podstawówki?). Teraz, żeby odegrać się na nauczycielach za swoje niepowodzenia (w tych że zawodówkach), piszą głupkowate, oczerniające pracowników oświaty komentarze. Czy tylko ja mam takie wrażenie?
~Tosia 11 30-03-2019 22:19
do: ~Kodi (20:12)
Wraźenie wrazeniem. Jednak liczą się fakty ..Po pierwsze powszechnie wiadomo, źe zawód nauczuciela jest bardzo trudny. Problem w tym , źe od co najmniej 30 lat ( to moja cezura czasowa zw z edukacją dziecka) nauczyciele się nie przemęczają i chcą tylko przetrwać.Oczywiście nie wszyscy. Niewielu jest takich, którzy dla trudnego ucznia gotowi są walczyć nastawiając głowę. Ja uczyłam się w czasach kiedy nauczyciel był Nauczycielem. Skończyłam studia a nie zawodówkę.
~Onufry 3-04-2019 21:04
do: ~Kodi (20:12)
Zastanów się, ilu twoich nauczycieli w szkole średniej dało się zapamiętać jako osoby godne miana nauczyciela, a ilu nauczycieli odbębniało lekcje tak aby minęła godzina ? Byli tacy co dorabiali dając uczniom korepetycje, za niemałe pieniądze. Zawsze będzie mało.
~ 4-04-2019 23:27
do: ~Kodi (20:12)
Ty i uczyciele. Bo NIK ma trochę inne zdanie niż pozytywne o usiłowaniach nieudolnych w nauczaniu nauk ścisłych.Nauki nścisłe w przeciwieństwie do nauk humanistycznych nie znoszą nieciągłości i" lanie wody, ciągnięcie druta, dmuchanie węża i nawijanie makaronu na uszy, tudzież ble,ble,bleblanie jak u cioci na imieninach jest niedopuszczalne ". Treść ujęta w cudzysłów pochodzi z listu do studentów pewnego kursu z geodezji, umieszczonego na liście wyników z egzaminu, przez pewnego profesora. A było tam jeszcze parę innych cierpkich słów, sugerujących, że studenci mniej umieją niż przedzkolaki w zakresie poprawnego i logicznego formułowania wypowiedzi.
~ja1 6-04-2019 22:20
do: ~Tosia 11 (22:19)
Jak sie pojawi jakiś ambitny młody nie zrazony i uprzedzony zawodowo to albo go stare wygi zaraz sprowadzą do parteru albo mu zyć nie dadzą i młody zdolny ambitny sam sie zwalnia.Najbardziej zakłamne i zadufane w sobie towarzystwo. Zadnych podwyzek chyba ze podwyzek pensum z 18 do 30 godzin mnimum 30 godzin.Skończy się praca na dwa etaty i dorabianie korepetycjam
~marin 30-03-2019 22:31
Ostatnio spotkałem kilku znajomych z dzieciństwa i ze zdziwieniem zauważyłem że najgorsi leserzy, którzy zawsze mieli problemy w nauce zostali nauczycielami. Niestety popełniłem małe faux pas wyrażając głośno zdziwienie stwierdzeniem "Ty? nauczycielką?" Mina koleżanki bezcenna. Odtąd mam mieszane uczucia co do tego środowiska. A strajk mi się podoba, w końcu na luzie zabiorę dziecko na narty w tygodniu. Myślę że będzie to bardziej pożyteczne w porównaniu z tym jak wyglądają lekcje w 1 klasie
~Anonim+ 31-03-2019 12:07
do: ~marin (22:31)
Najgorsi leserzy obecnie pełnią wysokie funkcje w związku zawodowym S.
~Pewność i Stabilizacja 31-03-2019 13:13
do: ~Anonim+ (12:07)
POdaj nazwiska i nie POmawiaj wszystkich. POchyl się też nad komunistycznymi czynownikami Błaszczyńskim i POnurym Broniarzu. To są dopiero pracusie.
~Rodziccccc 31-03-2019 0:00
Wezmę wolne aby zaipiekowac sie moimi dziećmi, a od nauczycieli zarzadam zwrotu części utraconego wynagrodzenia!!!
~wieszcz150@poczta.fm 31-03-2019 7:24
No cóż,postkomuna ciągle żywa,niech te Broniarze,i inni miłośnicy PZPR rozliczą się z majątku,jakim dysponują w ramach np.ZNP.PZW,ZSMP ZHP itd.Wszak w czasach PRL-u mienie było wspólne,czyli społeczne,to dlaczego obecnie nomenklatura postkomunistyczna posiada dobra na własność,a przecież PZPR to była organizacja nawet niezarejestrowana w sądzie,czyli była nielegalna,a zatem przestępczym była związkiem.Konkludując,ci co tak wrzeszczą i niszczą polska szkołę,zapomnieli,jak w latach rządów PO-PSL zamknięto tysiące szkół i zwolniono 45 tysięcy nauczycieli z pracy ,a w zamian nauki prawdziwej historii Polski uczono o gender ,tylko nie o bohaterach narodowych typy W.Pilecki,jej bogactwach kulturowych,zamazywano prawdę o naszej tożsamości narodowej. Dość towarzysze postkomuniści obłudy.
~Pewność i Stabilizacja 31-03-2019 13:15
do: ~wieszcz150@poczta.fm (7:24)
Dokładnie. Niech sprzedadzą hotele i dorzucą nauczycielom.
~nauczyciel 2-04-2019 14:59
do: ~wieszcz150@poczta.fm (7:24)
majątek przejeli kaczyński i jego kolega z pko który pamienką płaci 50 000 miesięcznie za .......!
~nauczyciel 2-04-2019 15:00
do: ~Pewność i Stabilizacja (13:15)
spróbuj sprzedać Srebrną to moze wystarczy na 500++ - baran!
~Ciężko pracujący Polak 31-03-2019 7:26
Niech strajkują ale w lipcu jak tacy mądrzy.
~Widzę 31-03-2019 7:29
Kto dał wytyczne Zalewskiej i Gowinowi aby zniszczyć nauczanie ,naukę w Polsce?
~Pewność i Stabilizacja 31-03-2019 13:14
do: ~Widzę (7:29)
POnury Broniarz POgrzebie POlską szkołę!
~nauczyciel 2-04-2019 14:57
do: ~Pewność i Stabilizacja (13:14)
wróżka zębuszka już ja pogrzebała, pck okradła a teraz będzie ograbiała Unijną kasę!!
~jajakobyły 31-03-2019 9:00
A niech sobie nauczyciele strajkują ..W gotowości są Katecheci a przede wszystkim czarne Katabasy w sukienkach którzy bardzo chętnie zajmą się waszymi dziećmi ....już ostrzą dzidy i gimnastykują swoje paluszki aby się problemem zająć....alleluja i do przodu AMENT...
~wieszcz150@poczta.fm 31-03-2019 10:02
do: ~jajakobyły (9:00)
Proszę interlokutora-wyraz ament w pisowni polskiej ortografii nie istnieje-zaś amen,to tak,istnieje.to gdzie oświecony na różowo domniemywam obywatel kończył szkoły-w Kraju Krasnodarskim. czy w kibucu?
~kkk 31-03-2019 12:39
do: ~wieszcz150@poczta.fm (10:02)
a co to "ironia" rozumiesz?
~jajakobyły 31-03-2019 10:14
Ja kończył szkoły na plebanji ale nie zdałem u Sukienkowego bo za bardzo się ślinił i pocił jak świnia AMENT
~Matylda 31-03-2019 10:38
Niech idą na grzybka na browara !
~Populizm I Socjalizm 31-03-2019 12:12
Brawo nauczyciele,po was ruszą rolnicy i inni.To będzie piękny początek końca 4 rp.Ps.Płatny trolu o nicku pewność i schizofrenia wielkie 3 ci 4.
~Pewność i Stabilizacja 31-03-2019 13:11
do: ~Populizm I Socjalizm (12:12)
Ci inni to kto? Emeryci resortowi co to za 2000zł nie są w stanie przeżyć.
~s. 31-03-2019 13:29
Panie Broniarz, może by tak do roboty, takiej co się przysłuży krajowi ?
~antonimanomin 31-03-2019 14:21
O co się kłócicie, stare dziady? co mnie obchodzi jakiś Psl, Po, Pis czy inna partia z waszych czasów? Ja chcę żyć, pracować i wychowywać dzieci w normalnym kraju, a nie w tym bałaganie! Dlaczego polityką zajmują się staruchy po pięćdziesiątce, które już i tak niedługo przejdą na emeryturę czy inną rentę i będą tylko uprawiać ogródki, a młodzi, pracujący, zakładający dopiero rodziny- muszą się borykać z tym syfem politycznym, który nam zgotowaliście? Wasz czas już minął, więc spadać na działki! Stworzyliście nam "wspaniałe" państwo na miarę swoich wyobrażeń- i co, zadowoleni z siebie jesteście?? I wy z lewej, i wy z prawej PODZIĘKUJEMY wam, jak będziecie naprawdę starzy i od nas zależni. Nachapaliście się przez lata, wy PiSowcy, POwcy, PSLowcy i SLDowcy i wszyscy inni!!!!
~Pewność i Stabilizacja 31-03-2019 14:47
do: ~antonimanomin (14:21)
Grecy mieli na takich jak Ty odPowiednie słowo. Ludzi, którzy nie interesowali się POlityką nazywali "idiotami". Nie przejmuj się niczym. Leśne dziadki z POKO i KODu wybiorą za Ciebie. SPOkojnych snów.
~antonimanomin 31-03-2019 14:55
do: ~Pewność i Stabilizacja (14:47)
Jeśli masz na myśli TYCH Greków, którzy r...ali młodych chłopców w d...pę i dali się podbić rzymianom, zostając ich niewolnikami to ja ci za tą "miłość grecką" podziękuję, sam się nadstawiaj kakaowym okiem, KODowcu i PKOwcu, ciesząc sie PEWNOŚCIĄ I STABILIZACJĄ, jakie zapewniło nam, dopiero wchodzącym w życie- WASZE POKOLENIE. Naprawdę, DUMNI z siebie jesteście??
~Pewność i Stabilizacja 31-03-2019 15:37
do: ~antonimanomin (14:55)
Seks grecki jest faktem. Ale nie zapominaj o kulturze, demokracji i nauce która jest dziedzictwem Grecji. Nie czekaj, aż Ci ktoś coś da. Walcz o swoje i nie wrzucaj wszystkich do jednego wora. Przeczytaj artykuł ze zrozumieniem i zajmij stanowisko. Ja uważam, że nauczyciele dali się POdburzyć partyjnym POdjudzaczom i robia zadymę POlityczną. A jakie jest twoje zdanie na ten temat?
~o_z 31-03-2019 15:39
Nawet gdyby rząd wygospodarował 1500zł dla każdego nauczela-też ciągnąłby stary wypróbwany PRYNCYPIALNY tow. Broniarz na rozkaz TOWARZYSZY POlszewików i PO-PO-PO-POparanych PO-PO--POmyleńców strajk!
~zuk 31-03-2019 15:52
PO Referendum widać że mają uczniów gdzieś
~Jel... 31-03-2019 17:35
nauczyciel biedny , taki zapracowany a rodzice po ciężkiej pracy muszą jeszcze z dziećmi lekcje odrabiać a i często dorabiać na korepetycje bo taki szkolony nauczyciel nie do końca naucza ,za ten przymusowy wolny dzień od pracy rodzicom powinni nauczyciele zapłacić za opiekunki- rodzice muszą poszukać kogoś w zastępstwie.Nauczyciel zawsze jęczy jaki to on biedny a już raz w okresie matur strajkowali i ja wiem jak to moje dzieci przeżyły ,poszli na maturę a tu dupa strajk i tak przez parę dni ,krótko ich za mordę...
~ 31-03-2019 17:49
do: ~Jel... (17:35)
Może to nie nauczyciel niedouczony tylko twoje tępe dziecko nie potrafi ogarnąć materiału, który przerabiany jest na lekcji. A rodzice tez nie potrafią swoim dzieciom pomóc i wytłumaczyć jak coś jest trudniejszego i dlatego korepetycje są niezbędne. I tak koło się zamyka. Spójrz najpierw na siebie rodzicu a potem oceniaj nauczycieli.
~ast 31-03-2019 17:48
Głosowanie. Popierasz strajk nauczycieli kciuk w górę. Brak poparcia dla strajku kciuk w dół.
~Kodi 31-03-2019 20:16
Wydaje się, że to raczej minister ustala program, a nie nauczyciel...
~maxx 31-03-2019 20:17
Powinni im zabrać wypłatę za ten okres x2
~ 1-04-2019 0:10
Puknijcie się w głowy ludziska. Ja czekając przez 10 minut w szkole na moje dziecko (aż się ubierze w szatni) widzę i słyszę jak zachowują się niektóre bachory. Latają jak opętane i drą się jakby ktoś ich obdzierał ze skóry. W trakcie lekcji zachowanie sporej liczby uczniów też odbiega na niekorzyść- wiem z opowiadań córki. Do jej klasy chodzi taki jeden psychol, rozwala wszystkie lekcje swoim zachowaniem, ewidentny owoc bezstresowego wychowania. W takich czasach teraz żyjemy, że NIC nie mogą mu nauczyciele zrobić, bo zaraz byłby lament, że brayankowi spadł włosek z główki i się zestresował konsekwencjami karno-dyscyplinarnymi. A wiecie ile takich brayankowi teraz w polskich szkołach jest? Wcale się nie dziwię nauczycielom że za psie pieniądze mają się z gówniakami użerać, sam bym nawet tygodnia nie dał rady przepracować w takim wariatkowo, albo brayanka z oiom-u starzy odebrali
~ja1 6-04-2019 22:11
do: ~ (0:10)
sęk w tym że te pieniadze wcale nie są psie!Za te 18 godz tygodniowo i 3,5msc wolnego to i tak za duzo mają
~Pewność i Stabilizacja 1-04-2019 11:47
Masz całkowitą rację. Ale czy 1000zł dorzucone do pensji nauczycieli sprawi, że Brayanek przestanie rozwalać lekcje? Nie. I Broniarzowi nie chodzi o Brayanka. On twardo negocjuje kasę. Jemu chodzi o rozpierduchę.
~ktdf 5-04-2019 7:32
Zawsze można zmienić zawód

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group