• Wtorek, 17 września 2019
  • Godz. 5:03
  • Imieniny: Justyny, Franciszka, Roberta
  • Czytających: 1815
  • Zalogowanych: 1
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Seks na "Domu Dziecka"

Wiadomości: Jelenia Góra
Czwartek, 20 września 2007, 0:00
Aktualizacja: Czwartek, 20 września 2007, 8:22
Autor: AGA
Fot. Agnieszka Gierus
Szyld sklepu z artykułami erotycznymi na starówce wzbudza emocje.

Czerwona tablica kole w oczy prawie jak na placu Pigalle w Paryżu. Wiadomo, że tam są najlepsze kasztany. Na ulicy Długiej w stolicy Karkonoszy – być może – najlepsze produkty z branży, o której głośno wstyd mówić.

Dzieci, dorośli, babcie z wnuczętami, niemieckie wycieczki. Tysiące osób codziennie przechodzą obok Domu Handlowego przy ul. Długiej. Obiekt wciąż funkcjonuje w świadomości jeleniogórzan jako „Dom Dziecka” (kiedyś sprzedawano tu tylko artykuły dla najmłodszych). Teraz – także dla dorosłych. Zwłaszcza na pierwszym piętrze. Wskazuje na to duża, czerwona tablica ze słowem „Sexshop”. Wyróżnia się spośród kilkunastu innych tabliczek informacyjnych i reklamowych zamontowanych przed wejściem.

– Czy to jakaś nowa nazwa? – pytają żartobliwie niektórzy klienci. – Śmieją się też grupy Niemców, którzy wchodzą do budynku i pokazują między sobą pierwsze piętro.
Nie wszystkim do śmiechu, bo reklama niektórych gorszy. – Takiego szyldu nie powinno być w tym miejscu – ucina pan Marcin, właściciel jednego ze stoisk.

– Często przechodzę tędy z wnukami. Reklama bardzo rzuca się w oczy. To jeszcze mali chłopcy, ale potrafią już czytać i co jakiś czas pytają mnie, co to jest ten sexshop – wyznaje Wanda Dudziak. – Rozumiem, że takie sklepy też chcą jakoś funkcjonować, ale żeby zaraz taki szyld wywieszać w centrum miasta? – wzdryga się nasza rozmówczyni.
Innego zdania jest Małgorzata Bujak. – Jak ktoś chce wywiesić sobie reklamę, to niech to robi. Co to komu przeszkadza? – stwierdza.

– Dlaczego akurat taka reklama musi wisieć na zabytkowym budynku z tradycjami? Pewnie urzędnicy wydają zgodę lekką ręką na wszystko, byle by tylko pieniądze ściągać – pyta Rafał Andrzejewski, student ostatniego roku architektury. – Można przecież zamontować subtelniejszy, stylowy szyld – dodaje z przymrużeniem oka.

Ale uzyskanie zezwolenia na umieszczenie reklamy na zabytkowej fasadzie nie jest łatwe. Przekonał się o tym pewien jeleniogórzanin, który na naszą prośbę zadzwonił do jeleniogórskiego oddziału Służby Ochrony Zabytków.
– Chciałem wynająć parter kamienicy przy Wojska Polskiego na sexshop i zamontować duży szyld – powiedział urzędnikowi. Usłyszał, że pozwolenie na tablicę jest konieczne. – Najpierw trzeba się zgłosić do wydziału architektury w urzędzie miejskim, który wydaje opinię na temat możliwości montażu takiej reklamy – wyjaśnił urzędnik.

Później, z odpowiednim pismem należy udać się do konserwatora zabytków. Ten, jeśli dany obiekt jest w rejestrze, sporządza kolejną opinię, sugerującą kształt reklamy i miejsce jej umieszczenia. Szyld nie może, na przykład, zasłaniać detali architektonicznych zabytku. Gdy budynek jest tylko w spisie zabytków, inwestor zadowala się zwykłym pozwoleniem. Urzędnicy z reguły nie stwarzają problemów przy wydawaniu decyzji. Często wszystkim zajmują się firmy, które opracowują projekt i wykonują szyld.

Nikt specjalnie nie wnika w treść reklam na szyldach. Ustawa o języku polskim przymyka oko na obce wtręty, zezwalając na nie w znakach towarowych i nazwach handlowych.
– Jeśli używa się wyrazów, które mogą siać powszechne zgorszenie lub uważane są za wulgarne i obraźliwe, należy o tym zawiadomić organy ścigania – mówi Jadwiga Linde, językoznawczyni z Uniwerystetu Warszawskiego. Ale, jak dowiedzieliśmy się w straży miejskiej, szyld na ulicy Długiej oficjalnie jeszcze nikogo nie zgorszył.

Właściciela lokalu, który prosił o niepodawanie nazwiska, zarzuty o niestosowności tablicy bulwersują. – To bzdura totalna, zacofanie i głupota ludzka. Nasza reklama w żaden sposób nie jest gorsząca. Mam ją ściągać, bo nie podoba się kilku osobom? Już prędzej na reklamach rajstop są prawie nagie dziewczyny i to jakoś nikogo nie oburza – denerwuje się.

Dodaje, że takie głosy słyszy po raz pierwszy, pomimo że posiada siedem sklepów w różnych miastach. – Jako komuś to przeszkadza, to nich nie patrzy. Płacę za taką reklamą, na jaką mnie stać. Nikogo nie zmuszamy, żeby wchodził do lokalu – twierdzi.

<b> Estetyka czy erotyka </b>
W gmatwaninie jeleniogórskich szyldów trudno wyłowić jakiś rarytas nie tylko przy ul. Długiej, ale i pozostałych traktach śródmieścia. Czy reklamują seks-shop (taka jest poprawna pisownia tego zlepku), czy też dewocjonalia, lwia część tablic jest kiczowata, nieelegancka. Szyldy pasujące stylem do zabytków, na których je zamontowano, można policzyć na palcach jednej ręki. Dla porównania warto sięgnąć po niemieckie pocztówki z dawnych lat. Fakt, sklepów z artykułami erotycznymi jeszcze wtedy nie było, ale było coś znacznie bardziej ważnego: poczucie estetyki. Dziś góruje czucie erotyki. Czasy się zmieniają, ale czy zawsze idzie ku lepszemu?
tejo

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (61) Dodaj komentarz

~kazimierzp 20-09-2007 8:35
Aby umieścic tablicę reklamową na budynku zabytkowym to należy przed uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na budowę uzyskać decyzję Konserwatora Zabytków (organ nadzoru nad zabytkami nie podległy Prezydentowi Miasta). Budynek dawnego "Domu Dziecka" jest wpisany do rejestru zabytków pod numerem 735/J z dnia 17.05.82 rok. Dlatego wszystko co się wiesza na nim musi uzyskać pozwolenie na budowę. Jedyne tablice wiszące legalnie na tym budynku to: gabinetu stomatologicznego, biur poselskich PO i PiS. Reszta nie występowała o decyzję o pozwolenie na budowę. Na budynkach które nie są w rejestrze zabytków, a plan zagospodarowania przestrzennego dopuszcza (jeżeli dla tego terenu jest) możliwośc wieszania tablic to wystarczy zgłoszenie do Wydziału Architektury Urzędu Miasta (na specjalnych drukach). Jeżeli nie ma planu zagospodarowania, właściciel się zgadza to też wsytarczy zgłoszenie do Wydziału Architektury i nikt nie może tego zabronić – bez względu na treść (jeżeli są treści obsceniczne to już podlega pod inne paragrafy i inne organy takie rzeczy ścigają, a nie Wydział Architektury). Przy alei Wojska Polskiego pięć obiektów jest wpisanych do rejestru zabytków (w tym niestety tylko trzy budynki mieszkalne). Nie ma dla tego terenu planu zagospodarowania przestrzennego który określałby sposób wieszania reklam, więc na wszystkich budynkach oprócz tych pięciu wpisanych do rejestru można wieszać reklamy na podstawie jedynie zgłoszenia. Co jest straszne bo zdecydowana większośc tych kamienic o ciekawej, eklektycznej formie winna być szczególnie chroniona przed szaleństwem reklam!!! Ale nie są w rejestrze, prawo nie przewiduje ochrony, więc urzednik nie może zabronić, na szczęście często własciciele budynku zachowują sie racjonalnie i nie dopuszczają do wieszania (elewacja jest elementem wspólnym i wszyscy współwłaściciele muszą się zgodzić na takie działania).
~Dove 20-09-2007 8:38
Hm... Więc albo zlikwidujmy sklepy, albo... Nie jest to jedyny, jak juz zostało wspomniane, nieestetyczny szyld. A co powiecie na wielgachne ogłoszenie o Night Klubie w Kaczorowie?Czy ktoś zgłaszał pretensje?I co, dzieci nie pytają, co to Night KLub?Nie oglądają wystawek kioskowych?Hm?
~Pięćdziesięciolatek 20-09-2007 8:41
Ludzie, nie dajmy się zwariować! Czy "rzeźnik" kojarzy się z "rzeźnikiem z Lyonu" a pedały na wystawie sklepu nie tylko z rowerami? Można by tu przytoczyć dowcip o pewnym dziadku, któremu wszystko kojarzyło się też z seksem, i jabłko, i gruszka i nawet zegar ścienny z wahadłem... A ja pamiętam, że przy ulicy Kopernika to kiedyś były sale katechetyczne a teraz sklepy, przedstawicielstwa, rowery, motorynki, itp.,itd. I co z tego wynika?
~mmmm 20-09-2007 8:42
A nie jest to kryptoreklama. Nie kojarzyłam o co szum dopóki na zobaczyłam na zdjęciu. Szyld jakich wiele. Mi się podoba kolorystyka użyta na innym sexshopie. I co z tego? Komu tak bardzo zalezy? Sklep nie znajduje się w pobliżu kościoła ani też szkoły. Dlaczego nikt się nie zaintersweowała walącymi kamienicami na trakcie turystycznym Jeleniej Góry (Konopnicka,1 Maja, Wojska Polskiego). To dopiero wątpliwa wizytówka naszego miasta.
~borowicki 20-09-2007 8:56
Ludzie opamiętajcie sie...:) czy tam na szyldzie sa gole postacie? zdjecia promocyjnych przedmiotów? nie przeszkadza ze graficiarze pisza na zabytkach"h... ku... piz..." ale reklama już tak?1 porazka cyrk jakiś...
~??? 20-09-2007 8:57
Chodzę tamtędy co najmniej 10 razy dziennie i nie zauważyłam tej reklamy. Dobrze, że jest Jelonka bo nie wiedziałabym co mam tuż obok siebie. Ha Ha Ha z tych zgorszonych, każdy widzi to o czym myśli ....
~WLADCA 20-09-2007 9:08
najlepiej sie wszystkiego wstydzic!prawie kazdy byl w takim sklepie i nie jedno kupowal a jak jest rozmowa na ten temat to kazdy sie rumieni!skonczyly sie czasy ze dzieci wiedzialy ze bociany przynosza dzieci itp.prawie kazdy lubi sex i robi to na prawo i lewo ale wstydzicie sie o tym mowic!w normalnym miescie jest kilka takich sklepow i jest OK tylko w takiej jeleniej szukacie afery!jeszcze troche to zamkniecie sklepy w ktorych stringi sa na wystawie!
~WLADCA 20-09-2007 9:08
najlepiej sie wszystkiego wstydzic!prawie kazdy byl w takim sklepie i nie jedno kupowal a jak jest rozmowa na ten temat to kazdy sie rumieni!skonczyly sie czasy ze dzieci wiedzialy ze bociany przynosza dzieci itp.prawie kazdy lubi sex i robi to na prawo i lewo ale wstydzicie sie o tym mowic!w normalnym miescie jest kilka takich sklepow i jest OK tylko w takiej jeleniej szukacie afery!jeszcze troche to zamkniecie sklepy w ktorych stringi sa na wystawie!
~hugo 20-09-2007 9:16
w kazdym panistwie nie stanowi to zgorszenia tylko w polsce jest znowu sensacja co za debile znowu znalezli sobie temat do komentarzy???chyba ci co byli najdalej w lomnicy.zacofanie i nic wiecej.a kaziu to sie rozwija jak zawsze i ma najwiecej do powiedzenia jak by wszystkie rozumy pozjadal.co to za postac non stop pisze jak by robil w trybunie ludu.
~ziooom 20-09-2007 9:25
no ja cie nie moge zacofanie to malo powidziane, wydfajme mi sie ze jelonka coraz gorsze ma artykolu, wszystko na nie, oj niemcy sie bulwersuja ha ha ha a aleje czerwonych latarn w germani, jakso ich to nie bulwersuje, caly swiat ma sexshopy ale tylko malutka jelonka sie czepia szyldziku metr na pol, a pan marcin to nawet argumentacji nie podaje nie i juz, jak ten ogrodnik co sam nie zje a i drugiemu nie da ,a pani wanda to niech sie o chlopcow nie boji oni tam dobrze wiedzia na co zwracac uwage :). Koniec dziadowstwa, swiat idze do przodu a ja mam wrazenie ze sie cofamy w tyl, a wogole to nie jest chyab problemem reklama bo wiele gorszych jest w miescie, tylko wlasciciel chyba komus podpadl i gul gdzies tam komus skacze ze on ma a ja bym chcial bo wiadomo erotyka od zawsze towarzyszyla naszemu zyciu w taki czy inny sposob... ps przynajmniej jelonka reklame zrobila za free :)))
~Ed 20-09-2007 9:31
Taka sama reklama sklepu jak wszystkie inne.
~wstyd przed turystami? 20-09-2007 9:54
chyba jakiś żart, wstydzić to powinniśmy się rozpadających się ruder przy florze, slamsowatych targowisk i chaszczy na kilińskiego. jeśli słowo 'seks' kogoś gorszy to znaczy tylko tyle, że ma jakiś problem ze sobą
~??? 20-09-2007 9:54
A od kiedy to jest zabytek?
~Z niemiec 20-09-2007 10:03
Jak grupy niemcow moga sie smiac z takiego szyldu??? Mieszkam w niemczech,tu na kazdym kroku sa Sexshopy.Zeby tego bylo malo.jest pelno kin w ktorych sa wyswietlane filmy pornograficzne.Przed sklepami jak rowniez przed takimi kinami ,sa wielkie szyldy.Wiec niech nikt nie wciska ciemnoty ze niemcy sie smieja.W niemczech przemysl pornograficzny,domy publiczne sa na pozadku dziennym.Jestem szczesliwy ze wyjechalem z tego zacofanego kraju.
~VIP 20-09-2007 10:15
Ale żeś się koleś naklikał. Nie doceniają Cię w domu, czy robocie, że się tak podniecasz znajomością numerków rejestru zabytków?! Chyba, że taki wyjadacz truskawek i chwalipięta z Ciebie Kazik...
~..oby wiecej takich klepow.. 20-09-2007 10:55
–" Często przechodzę tędy z wnukami. Reklama bardzo rzuca się w oczy. To jeszcze mali chłopcy, ale potrafią już czytać i co jakiś czas pytają mnie, co to jest ten sexshop – wyznaje Wanda Dudziak. – Rozumiem, że takie sklepy też chcą jakoś funkcjonować, ale żeby zaraz taki szyld wywieszać w centrum miasta? – wzdryga się nasza rozmówczyni." –– czytajac wypowiedz tej Pani,sadze ze nie chodzi ze swoimi wnukami ulica Pilsudskiego,gdzie miesci sie dosc duzy(bardzo rozowy) sklep seks–shop,gdzie przy otwartych drzwiach widac towar ;)co by wnukowie nie zgorsili sie.. ;)))pozdrawiam wszystkie babcie "troszczace" sie o moralia wnukow...
~slepy 20-09-2007 11:00
zyjemy w wolnym kraju i kazdy moze woieszac co chce a jak sie koms nie podoba to nie oglada to tak samo jak zabronic komos wieszac pranie po balkonach czy podworlach bo dzieci i przechodniow gorszy
~anty moher 20-09-2007 11:10
Czy już Polska zupełnie schodzi na psy? Rozumiem jeszcze dyskusje na temat stylistyki reklam, ale żeby reklama sexshopu bulwersowała sama nazwą – to juz przegięcie! Może kółko różańcowe i rodzina radia maryja zaczną okupację tego obiektu jako miejsce rozpusty itp. Moherowe berety – do akcji!
~Pawel 20-09-2007 11:40
W porzadku, zgadzam sie. Ale dlaczego nikt nie zwrocil uwagi na ulice Pilsudskiego? tam jest nie tylko szyld ale caly pawilon sex shopu.
~Rudy_GUSTAW 20-09-2007 11:48
Zabytki to siedzą w Ratuszu.
~@@@ 20-09-2007 11:49
a gdzie moja opinia????/
~Lulu 20-09-2007 11:54
Smiac mi sie chce.... Jestem teraz w Niemczech,gdziesex–shopow jest sporo.Kazdy ma swoja reklame,nikogo nie bulwersuje,nikt nie przystaje i sie nie przyglada.LUDZIE!! 21 wiek ponoc mamy ... A co do estetyki,to rzeczywiascie,kolor czerwony,wielkie litery,to wszystko.Zero inwencji i ciekawej formy.No ale to inny problem.W szoku jestem....Zasciankowosc,zacofanie tego miasta mnie przerasta.. Taka jest "nasza"mentalnosc?? Heheheheee....
~popis 20-09-2007 11:56
Proponuję zmielić cały nakład słownika języka polskiego, bo ... uczy się z niego młodzież i może się czuć zgorszona niektórymi słowami tam zamieszczonymi !!!
~PiS of "Szit" 20-09-2007 11:58
Jestem stałym czytelnikiem "Jelonki" i od pewnego czasu atykuły ciagle są w klimacie "zrzędzenia , czepialstwa itp". Czy naprawde juz nei ma o czym pisać w tym mieście... Powyzszy artykuł przypomina PiS–owate klimatay, jak by to jakiś moher napisał , jesteśmy w XXI wieku idzmy do przodu , a nie ciągle sie cofamy ... eh
~Ja 20-09-2007 11:58
A na jakiej podstawie autorka twierdzi ze prawidlowa pisowania to seks–shop ??? prawidlowo to na pewno: sex–shop (oba wyrazy angielskie) lub seks–sklep (oba polskie)
~Czerony 20-09-2007 12:04
Wszyscy to robicie!!!!! Każdy yprawia sex a rozmowa o tym to dalej tabu. Szkoda gadać, taki ciemnogród!!
~Karolina 20-09-2007 12:06
No może nareszczcie redaktorzy "Jelonki" przeanalizują powyższe komentarze i pójdą po rozum do głowy i zastanowią się poważnie czym się zajmują i o czym piszą – żenada, aż się niedobrze robi!!!! Czy na prawdę nie ma poważniejszych problemów i spraw dotyczących Jeleniej Góry i jej Mieszkańców. Zwykłe bicie piany i jak zwykle robienie z igły widły. Jak kogoś to gorszy lub przeszkadza widzę proste rozwiązanie – po prostu nie patrz na reklamę i po sprawie! No chyba, że artykuł ten sponsorowany jest przez Ojca Rydzyka lub Radio Maryja to w tym przypadku pozostawiam to bez komentarza...Tylko w naszym kraju przedstawia się rzeczywistość w taki sposób aby większość obywateli zrozumiała to tak jak chce: dana gazeta, partia polityczna, wpływowa osoba itp. śmiejemy się z czasów komunizmu, propagandy i manipulacji ludźmi a ten artykuł to co to jest??
~Wilma 20-09-2007 12:07
do slepy: Pies trącał seks–shopy, ale powiewające nieskrępowanie pranie jest po prostu w złym guście! Taka trochę za daleko posunięta jawność życia prywatnego! :)))
~:D 20-09-2007 12:19
hehe mi tam nie przeszkadza . niech wisi i 100 lat
~Krasnoludek 20-09-2007 12:56
Niedlugo w tym miescie dojdzie do takiej schizy, ze na kazdym rogu ulicy stac bedzie spoleczny patrol parafialny ze straza miejska i beda kontrolowac czy kobiety nie sa ubrane zbyt wyzywajaco, czy para trzymajaca sie za reke (a tym bardziej przytulona) ma slub, etc. Jak za krotko, albo bez slubu to profilaktycznie mandat i rewizja. Jak znajda przy tych ludziach akcesoria erotyczne (czyt. gumka, albo pigulki) to areszt i sprawa w imieniu KatoRP. Proponuje rowniez wprowadzic w Jeleniej Gorze obowiazek rejestrowania kazdego zakupu ww. akcesoriow i odczytywanie nazwisk na niedzielnych mszach! Widze tu rowniez duze pole do popisu i zaistnienia dla Jelonka.com. Moga przeciez napietnowac tych "zbukow" na stronach internetowych i w drukowanej wersji tego czegos, co chcialoby byc gazeta, ale nie jest i chyba nigdy nie bedzie. A na powaznie to temat jest zenujacy, jeszcze bardziej zenujace jest to, ze zajela sie tym gazeta. Proponuje nastepujaca kolejnosc: dziura &gt; zascianek &gt; zacofanie &gt; obluda &gt; falsz prostactwo &gt; Jelenia Gora. ––––––––––––– Do moderatora!! Wisi mi to, czy to ocenzurujesz! Zrobiliscie sie szmatlawcem i juz nie bede kupowal Waszego kato–brukowca!
~VIP 20-09-2007 13:13
Wbrew pozorom prędzej można zakwalifikować ten artykuł jako tekst sponsorowany przez sex–shop, a nie jego potencjalnych przeciwników. W końcu w tej branży każda antyreklama zawsze przynosi odwrotny skutek, w myśl zasady: "nie ważne jak piszą, czy mówią, ważne żeby nazwy sklepu, czy nazwiska nie przekręcili". Równie dobrze, w podobnym tnie można by zakwestionować każdą żarówiastą reklamę na elewacjach wielu budynków w Jeleniej Górze. Swoją drogą budynek, w którym jest redakcja Jelonki też pooblepiany jest reklamami jak tablica ogłoszeń przy przystanku...
~VIP 20-09-2007 13:26
Ale Krasnoludek pojechałeś po bandzie – jakiś zakompleksiony jesteś, czy woda święcona na chrzcie mózg Ci zlasowała?! A może Ty z lokalnej konkurencji i czytasz Jelonkę, bo nie chcesz być na bieżąco...? Wielbicielem tego pisemka nie jestem, ale moim zdaniem temat jak temat – jednych kręci to, innych tamto. Na szczęście nie wszyscy czytelnicy (jakiegokolwiek czasopisma) mają poglądy w jeden deseń. Ciebie pewnie bardziej kręciłyby wypociny o tym, że kościelne dzwony ludzi budzą...
~20inch 20-09-2007 13:35
zenua ... Pani Wando moze wystarczy powiedziec ze to sklep dla doroslych ?!?
~popis 20-09-2007 13:55
Jelonka powinna się ukazywać na chatach (czatach) !! Pasuje tam na 100% !!! Poczytność by wzrosła, a poziom (zawartość) i ranga pozostała.
~jo 20-09-2007 14:22
głupi prykład niemieckie wycieczki:D przeciez w niemczech sekshopy to normalka i ich w oczy to nie kole . a to mi przykład padam ze smiechu
~@@@ 20-09-2007 14:32
Brawo Karolina :)
~ lubiaca sex i sex–shopy ;) wszystko dla ludzi.. 20-09-2007 14:43
widze,ze kazdy tu ma podobne zdanie co do tego atrykulu....az smiac mi sie chce,ze to az takie "poruszenie" wywolalo wsrod mieszkancow– Pani Wanda wiedzie "prym" ;) ale nie zmienia to faktu–– przechodzilam dzisiaj w poludnie ul.Dluga i szyld NIESTETY zostal zaklejony...
~do Wilmy 20-09-2007 14:59
chwila.. chwila.. Więc może szanowna Wilmo w ogóle nic nie prać? Jeśli nie wywyieszę prania na zewnątrz, to musze wewnątrz... a jeśli przyjdą goście? Jeśli juz kogoś gorszy bielizna czy inny ubiór wiszący na sznurku, to niech nie patrzy – bo w ten sam sposób trzebaby zamalowac witryny wszystkich skepów z bielizną, w hipermarketach zdjąć wieszaki ze stanikami itp... Czy nie popadasz w jakąś paranoję? Chyba że twój wzrok jest wyczulony na to w jakiej bieliźnie chodzę? Moja sąsiadka ma właśnie wywieszone w oknie stare barhany – to dla mnie też obrzydzenie! Może trzeba wezwać moherowy patrol przyzwoitek? Wszystko jest dla ludzi. Seks jest nieodłączną częścią naszego życia, więc nie powinno to już być takie wielkie tabu. Mamy XXI wiek! Ponadto – czy kogoś naprawde tak bardzo gorszy jak u dziewczyny wystaje kawałek majtek ponad pasek? Dlaczego faceci nie odpuszczą popatrzenia na odsłonięte plecy schylającej sie dziewczyny – szczególnie jak widać wtedy stringi? To jest ludzkie!
~Trzy Grosze z Daleka 20-09-2007 15:15
Temat rzeczywiscie kontrowersyjny,ile ludzi– tyle opinii.Kazdy ma prawo wyrazic swoje zdanie,nie roumiem jednak dlaczego niektore komentarze sa tak wulgarne i zjadliwe.Krytyka moze byc,wyrazona w odpowiedniej formie,konstruktywna. Biedny krasnoludku,malenki masz mozdzek i pewnie nie tylko. Modl sie o zdrowie, bo o rozum to juz za pozno.
~bez przesady 20-09-2007 15:32
Ludziom to juz zupełnie sie w głowach poprzewracało. Najpierw Bogu ducha winny Tinky Winky został nazwany gejem, a teraz komu.s przeszkadza zwykły napis.. Szczerze mówiąc to gdyby nie ten artykuł, to nawet bym nie wiedziała, że taka tablica tam jest. A niech będzie! Jak ktos nie chce to tam nie wejdzie, prosta sprawa. A takie moherowe babcie, to bardzo często okazuje się nie jedną dziewczynę mogłyby obdzielić wspomnieniami z młodości. Wiadomo jakimi :)))) Ale siebie to sie nie widzi :)
~Dj z Radia Marysia 20-09-2007 15:37
Przechodzilem dzisaj koło "Domu dziecka" :) szyld został zaklejony buhahahahaha co za ciemnogród !!!Dzwoncie do Radia Marysia i powiedzcie ojcu Tadkowi , że misja zostala wykonana , mohery dopieły swego!:D:D:D
~NAKATOMII 20-09-2007 15:38
JAK ZWYKLE ŻYCIE ŻYCIEM A PRAWO PRAWEM.NA MARGINESIE MOŻE NA TEN SZYLD pan KONSERWATOR WYDAŁ ZGODE BO PRZECIEŻ KTO W TEMACIE TO WIE ŻE DZIŚ ZAŁATWIĆ MOZNA WSZYSTKO WYSTARCZY ........;)
~Oczysko 20-09-2007 15:49
Ludzie! Ty powariowaliście?! Zapłacili za miejsce na reklame? No to niech sobie wieszją co chcą. Przecież tam nie ma jakiś zdjęć porno a sklep jest na końcu 1 piętra "Domu dziecka". Mamy 21 wiek. Wszystko wolno!! DO: ..oby wiecej takich klepow.. Masz rację. A takie wieeelkie reklamy przy ulicy Jasnej z diabełkiem siedzącym na czyimś tyłku to nie gorszą?
~Radek 20-09-2007 17:06
Mieszkamy na wsi–jak nic. Poczatkiem istnienia każdego z Nas był seks – i to chyba każdy wie, a że brakuje coponiektórym chęci i wyobraźni,coby wytłumaczyc brzdącom–co to znaczy – to już problem niedoboru intelektu... Czy taki szyld razi???? Oczywiście... Reklama Rity,albo Clubu nocnego na ALEI JANA PAWŁA II–nikomu nie przeszkadzają (a tam już odrobina nagości się przebija)..Nikt nie uznał tego za profanację,że na trakcie poświęconym najwspanialszemu Polakowi–wisi takowa reklama–a tu proszę–słowo SEX powoduje "spalenie raka" u osób,które mają Dzieci??? To jak Wy je zrobiliście–w noc poślubną,po ciemku i w pierzynie??? Jeżeli chcecie uchronić dzieci przed tym,co może je spotkac podczas dorastania–to nie unikajcie takich słów jak sex, narkotyki, prezerwatywa,miesiaczka....bo w najlepszym razie w wieku 35 lat zostaniecie dziadkami.... *A co do tematu... Są ważnijsze... W miesiacach wakacyjnych napisałem do redakcjii maila (kto mnie zna–wie,że to cud,że się zmusiłem),żeby wspomnieli o takiej akcji,coby w swym telefonie nr. do najbliższych był wpisany pod nazwą "ICE". Pomoże to w razie jakiegoś nieszczęścia szybki kontakt ratownika z najbliższymi i ustalenie takich faktów jak np. reakcje alergiczne na niektóre leki–poszkosowanego,personalia, grupa krwi...i wiele innych...Obserwowałem przez pewien czas–i się nie doczekałem... A jest to akcja międzynarodowa... Niestety–są ważnijsze tematy–np. napis SEX na ulicy Długiej... Gorszący–jak i cały sex... Wymrzemy jak sex zniknie z naszego życia.... A świat idzie w kierunku gadżetów–więc Panie,które uwazają,że to gorszy–z powodów oczywistych...niech zafundują sobie odrobinę relaksu ;–P
~VIP 20-09-2007 17:09
Tak popaprańcy – ale czytacie ze zrozumieniem! Tu nie chodzi o reklamę jako taką, tylko o reklamę sex–shopu akurat w tym miejscu, gdzie nie wiadomo, czy sklep nazywa się "Dom Handlowy", czy "Dom Handlowy Sex–Shop". Z tego co się orientuję, to ten szyld najbardziej przeszkadzał pozostałym handlującym w tym budynku, których bardziej kojarzono z sex–shopem, a nie z "Domem Handlowym" na Długiej. Na skutek publikacji w Jelonce szyld został natomiast zasłonięty z inicjatywy Urzędu Miasta. Ciekaw jestem, czy wszystkim, którzy zarzucają komukolwiek ciemnogród równie dobrze nie przeszkadzałoby sąsiedztwo nazwy "sex–shop", czy "agencja towarzyska" przy ich wizytówce na drzwiach wejściowych albo na domofonie...
~Do Internautów 20-09-2007 17:36
Szanowni Państwo, chyba zupełnie opacznie większość z Państwa zrozumiała przesłanie tego tekstu. Nas nie gorszy reklama seks–shopu (pisownia wg "Praktycznego Słownika Ortograficznego Języka Polskiego" T. Karpowicza, wydawnictwo Delta). W tekście NIGDZIE nie jest wspomniane o takim odbiorze przez Autorkę i moją skromną osobę, jako autora dopisku, zgorszenie. Kierowaliśmy się podejmując ten temat sygnałem od Czytelników, jeleniogórzan, którzy w jakiś sposób na ww szyld zareagowali. To jednak tylko punkt wyjścia do tego, czy reklama zewnętrzna różnych placówek wpływa na estetykę miasta. Jeśli tak, to jak? Że akurat trafiło na seks–shop to czysty przypadek. Moim zdaniem, a mam do niego prawo, reklamy i szyldy w Jeleniej Górze są brzydkie i zupełnie niepasujące do stylu starego miasta. To zresztą zjawisko nie tylko jeleniogórskie... Moim zdaniem panuje zbyt duża swoboda w tym względzie, zwłaszcza jeśli chodzi o budynki zabytkowe. A takim właśnie jest wspomniany Dom Handlowy. Szkoda, że część Internautów o tym nie wie, ale był to jeden z największych sklepów dawnej Jeleniej Góry wzniesiony w 1909 roku, a mieściły się w nim do 1945 roku sklepy Pinoffa, Feldmanna oraz spólki Hava. Dom był ruiną jeszcze na początku lat 90–tych. Odrestaurowano go za potężne pieniądze w czasach prezydentury pani Zofii Czernow, co – jak niektórzy z Państwa wiedzą – spowodowało wiele dyskusji.Cokolwiek by o tamtym remoncie nie napisać, na pewno były Dom Dziecka wygląda po nim okazale i powinien być ozdobą ulicy Długiej. Moim zdaniem tak nie jest właśnie ze względu na brzydkie szyldy. Rozumiem, że są takie, na jakie właścicieli stać, uważam jednak, że samowola w tym względzie powinna być co najmniej ograniczona. I o tym jest ten tekst. Zapewniam, że nie ma on związku ani z Radiem Maryja, ani z rev. o. Tadeuszem Rydzykiem, ani z żadną opcją polityczną. Kto tekst zrozumiał, ten o tym wie. Proszę też o zaprzestanie wstawiania obraźliwych dla Autorki i mnie komentarzy świadczących o płyciźnie umysłowej PT "komentatorów". Nie zamierzamy – akceptując tego typu wypowiedzi – w ten sposób robić reklamy temu stanowi "intelektu" pewnych osób. Z poważaniem Konrad Przezdzięk
~Nowak 20-09-2007 18:48
ja nigdy nie zauważam tego szyldu, czy też reklamy po za tym np. przy wyjeździe z drogi krajowej Zgorzelec–Gorlitz w kierunku Centrum :) jest taka wieeeelka reklama Night Klubu ... i do tego nikt sie nie przyczepia ... a przejeżdża tamtędy na pewno więcej ludzi niż przechodzi koło "Domu dziecka" ;) w dodatku przy wyjściu z Gimnazjum nr 1 można zauwazyć SEX SHOP który ma 2x większe reklamy... bo wokół sklepu ;) "Dom Dziecka" MIMO SWOJEJ NAZWY NIE MIESZKAJĄ TAM DZIECI ;D więc problemu być nie powino reklama jak reklama
~rafi 20-09-2007 19:13
a pani anda i tak myśli że mama ją w kapuście znalazła hihihi
~bum 20-09-2007 19:31
Taką reklamę to tylko mógł walnąć 5typowy wieśniak.
~popis 20-09-2007 19:52
Tejo ... dałeś popis. Do Ciebie też nic nie dociera. Już nie raz mówiłem, że jelonka jako strona o mieście – to dobry pomysł. Podziwiam opisy zabytków i przeszłości. Zawiedziony jestem opisami teraźniejszości i tego co dzieje się w mieście. A najbardziej "dobija" mnie możliwość komentowania wydażeń i tak zwane podejście MODERATORA do tego co piszą szanowni ... czytelnicy. Opluwanie wszystkiego i wszystkich. Po nazwisku i bez jakiejkolwiek kontroli. Taka jest ... lokalna prasa. Brudna ... i pusta. Od czasu do czasu też to czynie. I uprzedzam ... że robię to dla zabawy. Zapewne tak samo ... jak szanowna redakcja. Też skończyłem .. żeroma. I jest mi wstyd ... za co poniektórych. Proponuję zlikwidować możliwość komentarzy. Chyba że redakcja liczy na tanią popularność. Bo większość, którzy tu piszą sami tworzą "klimat" Co raczej powinno być domeną twórców strony. Pajecie POPIS koledzy !!! Pan – panie konradzie też.
~Darek 20-09-2007 20:42
W Warszawie wiele sex shopów firmowanych jest nazwą Beate Uhse. Wszyscy wiedzą o co chodzi bo ta pani założyła sieć sex shopów w Niemczech a potem w innych krajach. Ta nazwa dla niewtajemniczonych nic nie mówi. Nie kłuje w oczy moherowych pań ani innych swięto...szków. I wszystko jest OK. Jak juz Jelonka jest zaściankiem to może własciciel sklepu niech wymysli inną nazwę. Sklep dla dorosłych....itp
~Maciek 20-09-2007 22:07
Niech sobie wisi :–) nie kazdy zna jezyk angielski :P sex–shop :–) a zreszta tam nie ma golych postaci a ni rzeczy ktore sa do sprzedazy ;–) niech sie zajma tymi pajacami co maluja sprejem po domach...
~życiowy 20-09-2007 22:15
najbardziej podniecają się reklamą Ci, którzy już się nie podniecają SEKSem
~Żenada... 20-09-2007 22:21
Ciągle nikt nie czyta ze zrozumieniem i zrobiła sie dyskusja na zupełnie inny temat... "SEX góra! sex ma być wszędzie! to nie wstyd! to 21 wiek!..." wiec porozbierajcie sie do naga i chodźcie tak po ulicy, masturbujcie sie na przystankach bo przecież taka moda i 21 wiek... hahaha, ktoś napisał kawałek wyżej "na początku był seks" :D no ku...wa :) doczytałem jednak ze pisał to ktoś z jakiejś wioski, wiec można wybaczyć. Myślę że dinozaury uprawiały seks bez zabezpieczeń i dla tego wyginęły :) Słuchajcie "mondre" dupy – w miłości i seksie nie ma nic złego, towarzyszy on nam na co dzień w sferze intymności, jedni są bardziej wyrafinowani a inni mniej. Widok sklepu z bielizna i częściowej nagości modelek w strojach bikini i koronkach nikogo nie bulwersuje bo to po prostu ładnie wygląda. Potencjalna babcia z wnuczkiem nie będzie musiała tłumaczyć wnusiowi co to są majtki! Problem zacznie wówczas gdy wnuczek zapyta babcie " a co można w tym sex–shopie kupić babciu?" – "Wnusiu: kuleczki doodbytnicze, sztuczne penisy, szklane i silikonowe fallusy, rozpieracze dopochwowe oraz inne wyciory i takie tam..." Sam kupuje w sex–shopie, ostatnio kupiłem pewien gadżet na penisa i normalne jest dla mnie ze taki sklep istnieje, ale reklama nie podoba mi się bo jest po prostu wieśniacka! Dbamy tylko o własny interes i zysk i o to aby było więcej klientów a jeśli po drodze do tego są względy moralne, czy jakieś tam zabytki to równamy je z ziemią przejeżdżając po tym niczym koparka, byle nasza reklama była bliżej oczów! To tyle na temat tej żałosnej dysputy o seksie, dzieciach, wnukach, moherach i swobody. Rozchodzi sie tu o tablice–reklamę, jej właściciel wykazał się totalnym brakiem profesjonalizmu i pomysłowości – jest paskudna.
~LONDYN 20-09-2007 22:33
HAHAHAHA LUDZIE ZAUWAZCIE ZE TO PIERWSZY ARTYKUL NA JELONCE GDZIE NIE MA WPISU PANA "SOBIESZOWIANIN" HAHAHAHA GDZIEZ SIE PODZIAL CHLOPIE HAHAHAHAHAHAHAHHAAHHAHAHAHAHAHAHA
~Ryzyk 20-09-2007 23:31
Znam ulicę we Frankfurcie n/m – Kajzestr. – w dzień nawet nikt nie wie gdzie się znajduje. Dopiero wieczorem widać co to jest naprawdę. Nie widać reklam i sklepów. W dzień w J.G. nawet 16–to latki chwalą się, że z ciekawości na nazwę tam weszły – nikt ich nie zatrzymał. Takie przybytki może powinny być /nie mam tu nic przeciw temu/. Ale może reklama taka powinna być widoczna w godzinach wieczornych – podobnie jak we Frankfurcie?. Władze nasze jeleniogórskie /oczywiście nie za pieniądze podatników/ jedźcie i zobaczcie!!!!
~Ania 20-09-2007 23:35
Ludzie, co za zacofanie i zakłamanie, co za dewotyzm! Normalny szyld normalnego sklepu dla normalnych ludzi. Wielkie mi mecyje, zajmijcie się lepiej krytyką miejsc naprawdę budzących zgorszenie i niesmak. Choćby na przykład posprzątajcie czasem chodniki koło sxwoich własnych kamienic! Osobiście regularnie korzystam z sex–shopów (choć bez perwersji), dzięki czemu mam wraz ze swym mężem udane pożycie seksualne. A z dziećmi trzeba wreszcie nauczyć się rozmawiać na "te" tematy stosownie do danego wieku. To nie niczyj inny, tylko nasz rodzicielski obowiązek!
~do "Ania" 21-09-2007 12:46
Wytłumacz mi droga "mondra" Aniu w jaki sposób chcesz kształcić swoje czy inne dzieci na podstawie wiedzy o sex–shopie? czytaj kawałek wyżej... co powiesz dziecku? że co? że może kupić tam akcesoria i bawić się nimi ze swoimi koleżankami w piaskownicy? a może w "doktora"? Najwyraźniej Ty nie potrafisz rozmawiać ze swoim dzieckiem skoro nie potrafisz rozdzielić wiedzy o współżyciu seksualnym z porno i erotycznymi dewiacjami dla dorosłych. To są zupełni różne rzeczy! Czy uważasz że dziecko powinno mieć świadomość jak używać wibratora doodbytniczo–pochwowego? Mówisz że to są "te tematy" żałosne... i Mówisz "że to rodzicielski obowiązek" heh, twoim obowiązkiem było by pójść po rozum do głowy.
~Ania 22-09-2007 4:23
Jeśli wibrator jest dewiacją, to pełno dewiantów wśród nas,heh:) A co do dzieci, to napisałam przecież, że na "trudne" (dla niektórych) pytania należy im odpowiadać stosownie do wieku. Takie są moje poglądy i nie rozumiem dlaczego chciałbyś/chciałabyś mi na siłę wpoić swoje? Nie trzeba było wyolbrzymiać przytyku niepoprawną ortografią, starczyłby cudzysłów, jednak aby oceniać mnie i moją wiedzę, bądź też inteligencję, należałoby mnie raczej poznać, a nie "walić na ślepo". Nie ma sensu dyskusja z kimś, kto próbuje mnie obrazić, czy zezłościć.
~Do"Ani" 23-09-2007 2:26
Zgadzam sie z toba.Seks–shop wzbudza kontrowersje(och,jakie to niemoralne),natomiast na porzadku dziennym mamy do czynienia z dewiacjami typu;notoryczne zanieczyszczanie moczem klatek schodowych,traktowanie okolicznych lasow i parkow jako wysypiska smieci,zawieszanie balkonow i okien gaciorami,kojarzacymi sie automatycznie ze wstrzemiezliwoscia seksualna(ze wzgledu na super kuszacy wyglad!?),itp.Patrzymy na to codziennie i nikogo to nie bulwersuje.
~nie? 23-09-2007 11:12
Jak to nie? Ciebie to bulwersuje. Zrób na ten temat osobny artykuł.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group