• Sobota, 19 października 2019
  • Godz. 12:23
  • Imieniny: Pawła, Piotra, Jana, Ziemowita
  • Czytających: 4581
  • Zalogowanych: 7
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Schronisko do remontu

Wiadomości: Karkonosze
Czwartek, 19 września 2019, 6:30
Aktualizacja: 6:31
Autor: WAC
Fot. KPN
Eksmisja przeprowadzona przez komornika w asyście policji zakończyła kilkuletni konflikt pomiędzy dotychczasowymi dzierżawcami Schroniska nad Łomniczką i jego właścicielem – spółką Sudeckie Schroniska i Hotele PTTK.

Umowa z dotychczasowymi dzierżawcami obiektu, a PTTK wygasła w 2016 r. Mimo to wynajmujący zajmowali go bez tytułu prawnego. W schronisku nie było prądu oraz toalet, wodę czerpano ze strumienia. SANEPID w ubiegłym roku nakazał zamkniecie obiektu, lecz ten mimo to działał i przyjmował turystów.

Po usunięciu dotychczasowych dzierżawców schronisko zostało zamknięte. Jego właściciel zapowiada remont budynku. Trudno w tej chwili jednak określić, kiedy to nastąpi i jakich nakładów będzie wymagało.

Obiekt obecnie jest w ruinie, totalnie zdewastowany i wyeksploatowany - mówi prezes spółki Sudeckie Schroniska i Hotele PTTK Grzegorz Błaszczyk. - Dotychczasowi najemcy powyrywali w nim między innymi okna i drzwi. Mimo to jesteśmy zdeterminowani, aby je odbudować, żeby w przyszłości działało i normalnie przyjmowało turystów. W tej chwili trwa porządkowanie budynku. Zimą zajmiemy się przygotowaniem dokumentacji remontowej, by w przyszłym roku można było przystąpić do prac.

Twoja reakcja na artykuł?

18
20%
Cieszy
3
3%
Dziwi
0
0%
Nudzi
17
19%
Smuci
10
11%
Złości
40
45%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (43) Dodaj komentarz

~ccc 19-09-2019 6:38
PTTK doskonale wie, że stan wszystkich schronisk, których jest właścicielem jest podobny, jedne troszkę lepsze, drugie nie. Tak to jest jak dzierżawca nie będący właścicielem zainteresowany jest tylko wydojeniem turysty i PTTK. Zobaczcie jak to wygląda na chociażby Orlim, tłumy turystów, ceny wysokie, a stan schroniska to jakaś pomyłka. Wystarczy pojechać do Czech, nie wspomnę o Austrii czy Włoszech, żeby zobaczyć jak powinno być. Polska jest jednak krajem z tektury, jak to powiedział klasyk "ch..j, d..pa i kamieni kupa".
~f-a 19-09-2019 7:51
do: ~ccc (6:38)
Pttk bierze spore kwoty za dzierżawę która w wiekszości przeznaczana jest na koszty zarządu i administracyjne.Nikła częśc na utrzymanie czy remont schronisk, których jest właścicielem.
~ 19-09-2019 12:26
do: ~ccc (6:38)
Zanim się coś napisze warto zgłębić temat. Znam Schroniska PTTK i z przyjemnością obserwuję zmiany tam zachodzące widać ,że PTTK inwestuje ogromnie pieniądze nie Polecam spacer na Halę , Strzechę , Samotnię czy Okraj a Orle nie należy do PTTK. Ja wynika z doniesień prasowych Łomniczka funkcjonowała z naruszeniem wszelkich przepisów prawa w dodatku bez ważnej umowy. Trudno jest inwestować w obiekt , który zajmują nielegalni lokatorzy. Prawdopodobnie to zapowiedź generalnego remontu przeraziła dzierżawców bo łatwiej się funkcjonuje bez ponoszenia kosztów , bez prądu , wody i bez nakładów na estetykę . Naleśniki , kiełbaska z grila ,chlebek ze smalcem i piwo a ceny rzeczywiście wysokie . Polecam odwiedzenie schronisk w Kotlinie Kłodzkiej.Pozdrawiam
~ccc 19-09-2019 13:09
do: ~ (12:26)
Tak się składa, że byłem w zeszłą sobotę w schronisku na Hali i na Szrenicy i jeśli uważasz, że prezentują one wysoki poziom, a nawet europejski to nie mamy o czym dyskutować. Napisałem, że poziom jest lepszy lub gorszy, ale do Europy to nam daleko. Taka prawda i nie warto dyskutować kto jest właścicielem. Ceny wysokie, tłumy turystów, jakość jedzenia słaba, inwestycje śladowe - kasa idzie do kieszeni dzierżawcy i tyle w temacie.
~xyz 19-09-2019 16:55
do: ~ (12:26)
Jeśli wspomniał Pan o Samotni, to o ile pamiętam, przed laty też chcieliście /tzn PTTK/ zmienić dzierżawce /nie było to czyste zagranie/ Chyba jednak do tego nie doszło, bo śp. Pan Waldemar Siemaszko był zasłużoną osobą w środowisku, zrobił się szum medialny i chyba PTTK wycofał się z eksmisji jego najbliższych.
~STACH 20-09-2019 7:40
do: ~ccc (13:09)
A może tak ktoś ujawni ile PTTK zdziera z dzierżawcy Hali Szrenickiej opłaty dzierżawnej i jakie koszty dodatkowe dzierżawca musi ponosić. Ponadto schronisko na Szrenicy nie jest w gestii PTTK. PTTK jakimś cudem to schronisko kiedyś sprzedało.
~Boss 20-09-2019 17:24
do: ~ccc (6:38)
W Czechach masz umowy dzierżawy podpisane na minimum 15 lat i nikt po kilka razy w roku nie podniesie Ci opłat więc opłaca się inwestować po za tym nikt dzierżawcy nie mówi co ma robić i nie wpierda.... się do interesu dlatego wszystko doskonale funkcjonuje
~gość 21-09-2019 15:09
do: ~ccc (6:38)
Orle nie jest PTTK
~gość 21-09-2019 15:11
do: ~ccc (13:09)
Szrenica nie jest PTTK
~Klar 19-09-2019 7:02
Zgadzam się z wpisem ~ccc......stan schronisk różny , ale Orle przewodzi w kategorii zaniedbane, brudne, zdewastowane..... nieraz się zastanawiam co na to PTTK, służby kontrolujące jak SAN-EPID. Ten ostatni chyba był tam na kontroli za czasów " króla ćwieczka"...a może to za trudne dla tej instytucji....
~f-a 19-09-2019 8:53
do: ~Klar (7:02)
Schronisko orle nie jest po zarządem PTTK .
~Klar 19-09-2019 9:21
do: ~f-a (8:53)
Sorry PTTK
Cykloturysta.pl 19-09-2019 7:18
Nareszcie ta farsa się skończyła
użytkownik facebook 19-09-2019 7:56
Schronisko to jest wyzwaniem dla ewentualnego gospodarza, ponieważ wymaga remontu, utrzymania, płacenia czynszu pttk przy sezonie, który trwa zaledwie pół roku. Trzeba znaleźć jakiegoś fascynata, regionaliste, który będzie pracował na wpół dla ideii. Chyba, że wymyśli takie imprezy i wydarzenia, które w sposób niecodzienny rozpromuja ten obiekt... ale na to trzeba czasu. Pozdrawiam
~kk 19-09-2019 8:14
do: użytkownik facebook (7:56)
Dla idei?, to może Marszałek Karczewski? :)
~gość 21-09-2019 15:15
do: użytkownik facebook (7:56)
Litości - albo schronisko albo imprezy...
~Adolf Makrela 19-09-2019 8:06
do dwóch matołków - Orle nie należy do PTTK, tak samo jak Chatka Górzystów, Szrenica, Dom Śląski
użytkownik facebook 19-09-2019 8:38
Od dawna się zastanawiam, dlaczego PTTK uparcie sprzeciwia się ogłoszeniu przetargów na schroniska. Komuna skończyła się 30 lat temu! Skończyłyby się spory między właścicielem, a najemcą, kto ma finansować wymianę pękniętej klapy od sedesu. Uważam, że schroniska, jako rodzinne firmy, byłyby najlepszym rozwiązaniem.
~f-a 19-09-2019 8:56
do: użytkownik facebook (8:38)
Pttk podobnie jak związek działkowców to spółki w których zasiada tzw stara nomenklatura.Pozostałości po PZPR,SB,lub kolejne po nich pokolenie.Ma być tak jak było.
użytkownik facebook 19-09-2019 12:23
Dokładnie tak. W Czechach, Niemczech czy w Austrii są w prywatnych rękach i mają się zdecydowanie lepiej. Ale odpowiedź jest prosta. PTTK ma z tego (dzierżawy) po prostu kasę i nie chce jej oddać.
~Karola 19-09-2019 12:34
do: użytkownik facebook (8:38)
A kto mówi ,że nie ogłaszają przetargów . Wchodził Pan na ich stronę ? Bzdury Pan opowiada.
~Karola 19-09-2019 12:39
do: ~f-a (8:56)
A kto niby jest nomenklaturą ? Przecież wypowiada się pan w kwestiach o których nie ma pan pojęcia . Kogo ma Pan ma myśli i na które schronisko nie było przetargu po zakończeni umowy ? To takie pospolite narzekanie, obrażanie , szczucie - tylko po co ? Jakieś konkrety ?A może należy Pan do malkontentów wiecznie niezadowolonych z życia.?!
~Karola 19-09-2019 12:41
do: użytkownik facebook (12:23)
A niby które schroniska PTTK są zaniedbane? A tytułem wyjaśnienia majątek PTTK należy do jego członków i jest prywatną własnością.
~dzidek bez swetra 19-09-2019 19:50
do: ~f-a (8:56)
Masz absolutną rację. Dziwię się poszczególnym nieudolnym rządom w tym kraju, że przez tyle lat nie wykorzeniły tego archaistyczno - komunistycznego będącego do dzisiaj w rękach esbeckiej nomenklatury reliktu, jakim jest PTTK.
~STACH 20-09-2019 7:47
do: ~Karola (12:34)
Czytaj ze zrozumieniem. Użytkownikowi z 8,38 chodziło chyba o przetargi dotyczące ewentualnych sprzedaży schronisk. Cóż ale gdyby do tego doszło to po skonsumowaniu pienążków ze sprzedaży kasiorka skończyłaby się i pod znakiem zapytania byłby sens istnienia takiej organizacji.
~waz 19-09-2019 9:16
Czyżby kolejne schronisko miało zniknąć z turystycznej mapy Karkonoszy ? Obawiam się, że tak się stanie.
~ 19-09-2019 9:34
Wy z Urzędu wam wszystko za mało!!!, Panią Danusie zgnoiliście a tyle pracy w to schronisko włożyła.
~STACH 19-09-2019 10:30
PTTK ustanawia drakońskie czynsze dzierżawne a umowy podpisywane są na krótkie okresy zatem żaden dzierżawca nie będzie dodatkowo inwestował bowiem nie ma pewności że umowa zostanie przedłużona. Nawet gdyby doinwestował to następuje : standard podwyższony, większe obroty i zostaje podwyższona opłata dzierżawna. To gdzie logika, gdzie zwrot zainwestowanych dodatkowo pieniędzy nie mówiąc już o dodatkowym zysku którego w ciągu kilku lat się nie zrealizuje. Dlatego jest jak jest - dziadowsko.
~Karola 19-09-2019 12:45
do: ~STACH (10:30)
A jakieś konkrety to zwykłe pomówienia - nie ma Pan pojęcia o mechanizmach zasadach na jakich zawierane są umowy dzierżawy. A jak pan nie wie to sobie pan wymyśla. Nieładnie ...(:
~STACH 20-09-2019 7:32
do: ~Karola (12:45)
A właśnie że wiem.
~Dziki kraj 19-09-2019 10:37
Gdyby Niemiec nie wybudował to nie mieli byśmy ani jednego schroniska.
~18 sqandal 19-09-2019 11:03
…... Piękne te nasze Karkonosze , teraz w miesiącu wrześień są najpiękniejsze . Szkoda ze schroniska są takie jakie są . Marne i brudne i smutne i ………. wymieniać by było długo . Po prostu dziadostwo i długo to się nie zmieni . Bo każdy najemca czy wlasciciel tylko na szybkie zyski leci . Zresztą omijam szerokim łukiem te polskie schroniska . Góry się wybronią a schroniska bez inwestycji poupadają . KROPKA !
~Karola 19-09-2019 12:29
do: ~18 sqandal (11:03)
A konkretnie - które schroniska PTTK są dziadowskie i brudne i bez inwestycji? Kiedy odwiedził pan te obiekty ?
~ 20-09-2019 11:44
do: ~Karola (12:29)
przereklamowana samotnia-byłem w zeszłym tygodniu,nawet byłem zmuszony spać.pomijając wszystko to brak prądu w pokojach w XXI w to trochę chwyt poniżej pasa.nie nie chciałem gotować wody chciałem naładować telefon.nijak ma się cena do standardu.
~18 sqandal do~Karola 19-09-2019 13:14
…. napisałem < ze omijam te schroniska szerokim łukiem > proszę czytać ze zrozumieniem . A skąd wiem ze jednak są w ruinie to widać z daleka prze pani
~BIG. 19-09-2019 15:35
Nie zdziwił bym się jak niedługo usłyszymy że się spalilo.
~ 19-09-2019 18:44
Podziwialam swego czasu Panią Danusie jak sama dzwigala ogromny plecak z zakupami do schroniska. Pamiętam jak mnie zaskoczyła mówiąc że tam nie ma prądu bo poniemiecka elektrownia padała i nikt nie chciał lub nie potrafił jej naprawic. Myślę że to dzięki Pani Danucie i jej wytrwałości to schronisko trwało przez tyle lat. Szkoda tego schroniska.
~to ja 19-09-2019 19:52
szopa jest legalna fundamenty sa od 30 lat i na starych poniemieckch fundamentach PTTK podniosło czynsz do 5.5 Tys zł samiI NIEzainwestwowali tamani groszaprzez błaszc zyka po trwającym przez 3 lata procesie sąd stwiesrził co zrozumiałe schronisko nalezy opuścić okna i drzwi zostały oddane do renowacjiI PTTK dało obiekt bez o okin i drzwi i bez dachu jelonka i nj zostaną pociągniete do odpowiedzialności za pomówienia
~jelonek10 19-09-2019 21:32
Naprawde uwazacie, ze daleko nam do zachodu? A do szwajcarii? Daleko? Polecam zobaczyc San Bernardino w szwajcarii. Jak wyglada budynek: Wewnatrz budynku...w Karkonoszach juz dawno nie ma takiego wnetrza...gdy tam wszedlem, to myslalem ze pozny Gomulka ! W srodku szwajcarskich alp...
~Gość 20-09-2019 10:13
To schronisko to bardziej taka rozbudowana chatka górska w rodzaju AKT czy "Pod Śmielcem". Zarobić pewnie można, bo przechodzą tłumy w drodze na "najważniejszą" i "obowiązkową" Górę. Ale, jak piszą przedmówcy wyżej, trzeba sensownej umowy, która doda odwagi inwestycyjnej dzierżawcy, bez dojenia - bo trochę zarobiłeś. Jeśli mam inwestować, to muszę widzieć jakąś perspektywę na przyszły zysk.
~Aloha 21-09-2019 17:19
Do wszystkich hejtujacych.Zdajecie sobie sprawę że ruch turystyczny odbywa się tam tylko przez pół roku? A czynsz ,podnoszony z miesiąca na miesiąc trzeba płacić przez cały rok? Że PTTK przez cały okres dzierżawy czyli ponad 25 lat nie przyłożył do tego obiektu złotówki ? Nie oszukujmy się,z gówna bata nie ukrecisz ,a i tak się dziwię że udało sie p.Danucie tak długo utrzymać na powierzchni.Łomniczka bez niej to już nie będzie to samo,o ile wogòle bedzie
~fan 26-09-2019 15:26
Typowa "eksmisja bez eksmisji".Aktualnie prawo zabrania takich komorniczych wyczynów.
~ 29-09-2019 18:50
Pracowałem na schronisku PTTK Orlica w Zieleńcu.Prowadził je wtedy mój kolega z żoną.Mieli naprawdę ciężką pracę i jak wszyscy dzierżawcy wieczny lęk przed prezesami z jeleniogórskiego PTTK.To uwłaszczone towarzystwo na nie zbudowanym przez siebie majątku czuło się jak udzielni władcy na swoich włościach. A wystarczyłby jeden administrator,mądry kierownik techniczny,dwie panie w księgowości i szacunek dla dzierżawcy.Dobrze skonstruowana umowa najmu oraz kryteria cenowe pozwalały by na dobre schroniska,zadowolonych turystów i opinię że PTTK to jest znak dobrej firmy przyjaznej turystom.To co ja widziałem wołało o pomstę do niebios.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group