Czwartek, 9 kwietnia
Imieniny: Dobrosławy, Mai
Czytających: 3441
Zalogowanych: 4
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Problem z parkowaniem

Wiadomości: Jelenia Góra
Czwartek, 5 marca 2020, 6:00
Aktualizacja: Wtorek, 10 marca 2020, 7:25
Autor: WAC
Fot. Czytelnik
Chciałbym zgłosić palący problem przy ulicy Działkowicza 2 oraz 2A w Jeleniej Górze – pisze w mailu do naszej redakcji pan Grzegorz. – Mieszkańcy tych bloków notorycznie parkują na trawnikach, a ostatnimi czasy nawet na terenie placu zabaw, tuż przy piaskownicy.
Sprawa była zgłaszana kilkakrotnie do straży miejskiej oraz policji, jednak obie służby twierdzą, że nic w tej sprawie nie mogą zrobić ponieważ jest to teren wspólnoty mieszkaniowej bloku Działkowicza 2 oraz 2A - mówi nasz Czytelnik. - Strażnicy miejscy przekazywali zarządcy ten problem, jednak był on ignorowany.

Słowa naszego Czytelnika o problemach z brakiem miejsc do parkowania w tym rejonie potwierdza Artur Chmielewski ze Straży Miejskiej w Jeleniej Górze.

W tym rejonie brak jest wydzielonego terenu do parkowania - mówi A. Chmielewski. - Nieopodal znajduje się jedynie niewielki parking miejski na około 40 aut. Dlatego mieszkańcy obu budynków, podobnie jak na całym Zabobrzu, borykają się z niedoborem miejsc, gdzie mogą postawić swoje samochody.

Ryszard Rawski z firmy Domicus zarządzający obiema wspólnotami zna problem, jednak przypomina, że teren w pobliżu bloków od wielu lat nie jest placem zabaw. Ten został zlikwidowany już kilkanaście lat temu. W tej sytuacji widać jednak światełko w tunelu, gdyż być może jeszcze w tym roku przy budynkach zostaną urządzone miejsca do parkowania.

Jesteśmy dzierżawcą tego terenu dopiero od roku i przymierzamy się do urządzenia tam parkingu - mówi R. Rawski. - Wymaga to sporych nakładów, między innymi na jego ogrodzenie, aby nie parkowały tam obce pojazdy. Inwestycja ta musi jednak troczę poczekać, gdyż obecnie jesteśmy w trakcie realizacji innych zadań, między innymi kosztownej wymiany pionów kanalizacyjnych. Ostatnio też zlikwidowaliśmy w jednym z bloków instalację gazową, a kilka lat temu przeprowadziliśmy termomodernizację obu bloków. Mimo to wymagają one nadal sporych nakładów - dodaje.

Twoja reakcja na artykuł?

20
42%
Cieszy
1
2%
Dziwi
6
13%
Nudzi
1
2%
Smuci
7
15%
Złości
13
27%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (56) Dodaj komentarz

~Człowiek koń 5-03-2020 7:04
Ja problemu nie widzę. Wybudowałem się na czarnym. Mam dom i garaż na 2 auta i wiatę na auto dla gości. Ja problemu z parkowaniem nie widzę. Mieszkańcom KLATEK również polecam zmienić coś w swoim życiu aby nie mieć takich „problemów”. Poza tym jakbyście mogli to na balkonach byście parkowali. Ciężko się przejść 100 czy 200 metrów z domu do auta?? Wy lenie śmierdzące!!
~Mieszkaniec 5-03-2020 7:52
do: ~Człowiek koń (7:04)
Nie każdego stać baranie na wybudowanie molocha na czarnym. Zresztą pewnie się wp...liles w kredyt na 30nlat i kozaka zgrywasz. Na tym swoim czarnym co masz chałupa w chałupę okno w okno ścisk gorzej niż w bloku. Ot biznesmen za dychę co interes zrobił życia i wybudował dom na czarnym
~Człowiek koń 5-03-2020 7:59
do: ~Mieszkaniec (7:52)
Kredyt na 30 lat haha nie rozśmieszaj mnie.wystarczy odrobina chęci. Wystarczy odrobina samozaparcia, chęć rozwoju osobistego i przede wszystkim ODWAGA!!! Mieszkańcy zabobrza jedyne co potrafią to stać w mopsie po 500 +!! Wcale mi was nie żal!! A poza tym co za „auta” tam stoją!!?? Można się poczuć jak na szrocie albo na placu u Ahmeda w Berlinie.
~Xyz 5-03-2020 8:35
do: ~Człowiek koń (7:59)
Jesteś erotoman-gawedziarz.
~Rtg 5-03-2020 12:24
do: ~Xyz (8:35)
[Człowieka koń] fikcyjna postać. raz broni 500+ a drugim razem ośmiesza tych co biorą 500+..jego komentarze są niekiedy sprzeczne..cel:podniecenie poprzez złośliwość, jaki on głupio-mądry. Olać [Człowieka koń]. Ja już olewam jego odpowiedz
~kuki 8-03-2020 13:42
do: ~Człowiek koń (7:59)
taaa, pewnie wielkie G masz nie dom, tylko klitkę w klatce 30 m2 i to nie swoje tylko wynajmowane mieszkanie w czymś co przypomina socjal, a że D Ci ściska to konfabulujesz. Ponadto czarne to śmietnisko Jeleniej Góry, ani tam widoków, ani świżego powietrza, jednym słowem syf, kiła i mogiła, tak przy okazji, cała ta woda gruntowa z cmentarza przy sudeckiej spływa nie gdzie indziej tylko na czarne. Za darmo jakby dawali to nie chciałbym tam w tym syfie mieszkać.
~T*E*J*O 5-03-2020 9:10
do: ~Człowiek koń (7:04)
Hahahahah akurat twoje IP sprawdziłem w kilku komentowanych artykułach i wiesz co?? Zadne nie jest adresem IP z czarnego 😂
~Człowiek koń 5-03-2020 9:18
do: ~T*E*J*O (9:10)
Masz rację. Ze względów bezpieczeństwa na jelonce komentuję łącząc się z serwerem proxy który zmienia moje IP.
~T*E*J*O 5-03-2020 12:15
do: ~Człowiek koń (9:18)
Przestań ściemniać buraczaku,sam wiesz w jakim padole mieszkasz ,aż wstyd to publikować. A i niestety nie mogę,a szkoda oj szkoda 😑
~hojo 8-03-2020 13:46
do: ~Człowiek koń (9:18)
"Masz rację. Ze względów bezpieczeństwa na jelonce komentuję łącząc się z serwerem proxy który zmienia moje IP." Tak, tak i dlatego Twoje IP jest z sieci Vectra na zabobrzu, już widzę te proxy, na pewno na listach proxy występują proxy z zabobrza, zejdź na ziemię Na Zabobrzu nikt nie udostępnia ruchu przez proxy. No i sprawa się rypła.
~Iks 9-03-2020 14:21
do: ~hojo (13:46)
Tak jakby po wcześniejszych wypowiedziach nie było jasne, że to troll.
~mamy cię 5-03-2020 10:38
do: ~Człowiek koń (7:04)
Dobrze że się przypucowałeś matole gdzie mieszkasz,moze ktoś ci ryj oklepie za te d...lizmy co wyPISujesz
~Człowiek koń 5-03-2020 10:57
do: ~mamy cię (10:38)
Może Ci jeszcze mam swoje zdjęcie wysłać?
~osiedle absurdu 5-03-2020 10:43
do: ~Człowiek koń (7:04)
Problem braku miejsc dotyczy 80% Zabobrza.Te dwa odludne bloki to jeszcze nic,bo jest ich tylko dwa a nie tyle co na starym Zabobrzu.
~No, tak 5-03-2020 12:51
do: ~Człowiek koń (7:04)
Słoma Ci z butów wystaje. Nie każdego stać na dom, więc daruj sobie takie teksty. Co robisz, gdy musisz coś załatwić w centrum? Lewitujesz?
~zimny chirurg 5-03-2020 15:08
do: ~Człowiek koń (7:04)
Z Twojego domu aż na ZABOBRZU czuć szambem. Perfumy w niczym Ci nie pomogą.
~hera 6-03-2020 7:26
do: ~Człowiek koń (7:04)
No trochę to niegrzeczne, bo ciekawe gdzie mieszkałeś wcześniej, może w bloku? Większość mieszka w bloku, żąda parkingów wys...e z miasta co najlepsze, a później zwiewa do domku zostawiając po sobie smrodek dla tych co zostali.
~Nikodem Próżniak 5-03-2020 7:09
Już lepiej poruszać się po mieście swoim samochodem i parkować dzieciom w piaskownicy niż wsiąść do miejskiego autobusu. MZK to siedlisko bakterii i wirusów. Brak prewencyjnej dezynfekcji taboru może doprowadzić do epidemii KORONAWIRUSA!! Jedynie Łuzniak wzorowo umywa ręce!!
~Inż. 5-03-2020 7:09
Akurat koszt związany z grodzeniem parkingu jest chyba najmniej potrzebny..?
~Miłościwy 5-03-2020 7:19
do: ~Inż. (7:09)
Nie kleisz bazy: Koszt ogrodzenia w cenie rynkowej tak na oko 10,000pln. Ale on by chcial zeby na fakturze bylo ze 30,000pln. Zgadnij gdzie ląduje 20,000pln???? i tak sie robi "inwestycje" ;-) AMEN 🙏
~Gosc 5-03-2020 7:18
Najlepiej zrobić parking.a gdzie dzieci mają spędzać czas jak jest pogoda?
~Miłościwy 5-03-2020 7:22
do: ~Gosc (7:18)
Ty no weź.... z telefonem w ręce byle gdzie.... A już najmniej na placu zabaw.... Obudź sie AMEN 🙏
~Tekla 5-03-2020 7:25
do: ~Gosc (7:18)
Dzieci siedza w domu. Na podworku nie ma kontaktów na 230 v aby ladować smartfony lub grać na xboxie lub innej konsoli. Apel : podwórka zamienić na parkingi - na 4 podwórka to trzy na parking a jedno na plac zabaw . Amen 🙏🙏🙏
~Meg 7-03-2020 7:09
do: ~Tekla (7:25)
Akurat z tych dwóch budynków dzieci często bawią się na podwórku. A to że nie ma placu zabaw, w sensie urządzeń do zabawy nie oznacza, że ten teren między blokami ma być zagospodarowany na miejsca do Parkowania. Może w końcu przydałoby się teren ogrodzić płotkiem, porządnie obsiac trawę, miejsce może odżyć, piaskownica itp. Wszyscy się nauczyli, że dzieci mają siedzieć w domach
~katalizator 9-03-2020 8:35
do: ~Meg (7:09)
dużo zależy od właścicieli, potem trochę od zarządcy.. tego to radzę zmienić jak najszybciej... i jeśli właściciele w większości będą chcieli parking to będzie parking, jeśli plac zabaw to plac zabaw, a najlepiej będzie się dogadać i wygospodarować miejsce na jedno i drugie, bo nawet jeśli w chwili obecnej dzieci jest mniej, to za kilka lat może być więcej i zawsze jakieś miejsce dla nich powinno być.
~Peowiec 5-03-2020 7:22
Z tego co się orientuję, kandydaci KO obiecywali miejsca parkingowe. Ale zamiast coś robić to stoją za dotacja w KARR na wymianę pieców A na FB twierdza,że mieszkają na Zabobrzu. To na Zabobrzu mają jeszcze piece i opalają węglem?
~hmmm 5-03-2020 7:30
najważniejszy płot, bo będą parkowali "obcy", przecież tam są tylko te 2 bloki a reszta to domki jednorodzinne, nikt z Kiepury nie przyjedzie zostawić auta, ludzie co co to za bzdury ??
~Miłościwy 5-03-2020 7:59
do: ~hmmm (7:30)
20,000 pln do kieszeni PAMIĘTAJ !!!! 🙏
~Sowa 5-03-2020 10:30
do: ~hmmm (7:30)
Przyjeżdżają tam samochodami na ogródki działkowe
~Pi 5-03-2020 22:48
do: ~Sowa (10:30)
przyjeżdżają 'na ogródki działkowe' ??? Raczej odwrotnie to mieszkańcy tego podwójnego 'Pekinu' parkują pod ogródkami.
~Mieszkaniec 6-03-2020 9:24
do: ~hmmm (7:30)
Jeden blok 110 mieszkań drugi to samo. Niektórzy mieszkańcy maja po 2-3 auta! Do tego działkowcy którzy przypadają i parkują Gdzue chcą. No i fakt pan zarządca tez musi coś z tego uskubac. Niby dlaczego nie ma jawnych sprawozdań ?
~Gosc 5-03-2020 7:32
Postawienie choćby tabliczkinzakaz parkowania przy piaskownicy i ławkach to nie jest wielki koszt chyba
~Jelenia.com 5-03-2020 7:53
Laweta i po problemie.
~Zainteresowany 5-03-2020 8:05
Niech zrobią miejsca parkingowe zamiast trawnika przy działkach tak aby auta stały prostopadle a nie rownolegle do bloków i na pewno bedzie wiecej miejsc a koszty prawie zerowe...
~gość45 5-03-2020 8:08
Wszystkie miejsca na parkingi zabudowano marketami i to jest jedyna przyczyna tego co się dzieje na osiedlach,został tylko parking na Sygietyńkiego pewno nie na długo i mały na Jana Pawła teraz na ostatnim miejscu gdzie mógł być parking i jakiś teren zielony będzie sklep meblowy ,taka sytuacja to wynik nagannego zarządzania miastem
~Człowiek koń 5-03-2020 8:41
do: ~gość45 (8:08)
Dokładnie tak jak mówisz!! Łużniak jedyne co potrafi to sprzedawać miasto kawałek po kawałku!!! Zobaczycie ze jak wszystkie drzewa w parku zdrojowym spruchnieją to on ten park podzieli na małe działki i SPRZEDA!!! On tylko czeka aż coś się zawali, zgnije, spali! Tylko wtedy coś łatwo upłynnić!!!
~ 5-03-2020 8:32
ten co si wybudowal na czarnym to d...l jak tak mozn a z pogarda pisac wstyc sie chamie
~Abraham 5-03-2020 9:05
Nie gadajcie bzdur,często jeżdżę tam do bajzlu na domówkę i zawsze o każdej porze znajdę miejsce na swojego SUVa. Nie siejcie propagandy 🤔
~gosć 5-03-2020 10:22
do: ~Abraham (9:05)
Co Ty gadasz? jest w którym bloku , jakiś namiar? Warto?
~Abraham 5-03-2020 16:40
do: ~gosć (10:22)
Bądź czujny a sam znajdziesz 😎
~mieszkaniec 5-03-2020 11:06
jak sie chce to sie znajdzie miejsce do aprkwoania!!! Pod oknami sobie parkujcie. W obu blokach przybywa małych dzieci a nie mają nawet skrawka placu aby sie bezpiecznie pobawić!!! skandal!
~Alternatywy 5 5-03-2020 11:26
do: ~mieszkaniec (11:06)
Taa jak się chce to się znajdzie parking.np na górze szybowcowej.
~mak 5-03-2020 13:16
Straż miejska to porażka. Parkowanie na chodnikach też im nie przeszkadza. Trzeba poprosić jakiegoś sygnalistę, zadzwoni to przyjadą, albo nie przyjadą. To samo jest z wypalaniem śmieci na tych działkach obok. Starzy nie mają co robić to się ogniem bawią , bo i tak im tam wielkie g...o rośnie. A temu szanownemu zarządcy tych bloków to już dawno by się przydał audyt za wydawanie tych pieniędzy, gdzie nie ma na to żadnej dokumentacji. Może w końcu ABW się tym zajmie ? Ktoś wyraził zgodę na te spaliny pomiędzy tymi blokami i na planowany tam garaż? To , że niepełnosprawni na wózku nie mają jak wjechać do bloku to mu nie przeszkadza, a wózki z dzieckiem trzeba targać do windy to tez ok? Wyłączenie gazu to przykład "dobrego zarządcy" którym powinien zająć się prokurator i ABW.
~ 5-03-2020 14:32
samochodów przybywa i będzie jeszcze więcej , a większość chce mieć samochód i miejsce do parkowanie,dzieci i miejsce do zabawy dla dzieci a inni chcą mieć drzewka bo tlen. Tego problemu to nawet NAJWYZSZY nie rozstrzygnie.
~hera 6-03-2020 7:28
do: ~ (14:32)
Od tego są włodarze miasta, to oni sprzedają tereny pod budowę bloków i innych tam...zamiast tworzyć parki, zobaczcie, gdzie powstały jakieś konkretne tereny zielone w jeleniej , kto w ogóle dba o te parki?
rymcycymcy 6-03-2020 11:39
do: ~ (14:32)
..ale może MAŁY z Żoliborza coś zaradzi ! :) ...ten by dał radę ;)
~PAPjeż 7-03-2020 20:35
do: rymcycymcy (11:39)
Wielu wielkich było niskiego wzrostu. Ale pocieszaj się chociaż w ten sposób....
~ryszard w swetrze . 8-03-2020 16:06
do: rymcycymcy (11:39)
pocałuj go w tył ...
~masakra 5-03-2020 16:28
Ale się rozbawiłem burackimi wypocinami.Ani śmieszne,ani mądre.Nakręcacie się sami obszczypłoty.
~👹 5-03-2020 17:36
Zlikwidować chodniki!
~ 6-03-2020 16:42
zrobić płatne parkingi Będzie porzadek i miasto oddajac teren - zarobi. Stać na samochód to staci na parking
użytkownik facebook 6-03-2020 18:03
Raczej problem z przymykaniem oczu przez SM na parkowanie gdzie komu pasuje .
heniekk 6-03-2020 23:40
Nikt nei bedzie Januszowi mufił dzie ma park0wadź sffoje Passeratti !!!111oneone!
~miś 7-03-2020 16:20
niestety problem na Zabobrzu i w Centrum z parkowaniem jest ogromny. To że jest więcej samochodów wynika z postępu i poprawy jakości życia.W konsekwencji ludzie muszą być coraz bardziej mobilni. Inaczej nie będzie niestety. Miasto nic z tym problemem nie robi. Praktycznie w każdym wolnym miejscu na Zabobrzu upychane są obiekty handlowe np. kolejny paskudny moloch na Różyckiego. Tam powinien powstać parking choćby płatny lub garaże. Wystarczy zobaczyć co dzieje się na Ogińskiego, Paderewskiego, Szymanowskiego- mieszkańcy nie mają gdzie auta zostawić bo miejsca są pozajmowane przez przyjezdnych. Jeśli miasto samo nie potrafi to niech w porozumieniu z JSM działają i ten problem roziwążą.
~Wścibski obserwator 7-03-2020 23:15
do ~miś Ma Pan rację. Ja też widzę że na wielu ulicach Zabobrza co drugi lub trzeci to samochód z rejestracją Nie DJ. Mało tego zaobserwowałem że są utajnieni handlarze samochodów którzy mają ich na parkingach po kilka sztuk. A i w rodzinach mają po kilka. Może by tak wzorem innych miast np.Wrocławia wydzielić jedno miejsce na zmotoryzowanego mieszkańca rodziny. Co dyskutanci na taki projekt? Pozdrawiam wszystkich zmęczonych szukaniem miejsca na zaparkowanie czterech kółek po 17...
~xy 8-03-2020 19:39
do: ~Wścibski obserwator (23:15)
Też nie mam rejestracji DJ a od lat mieszkam na Zabobrzu

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group