Czwartek, 6 sierpnia
Imieniny: Jakuba, Sławy
Czytających: 4741
Zalogowanych: 3
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Jezioro za żelazną kurtyną

Wiadomości: Kotlina Jeleniogórska
Poniedziałek, 10 lipca 2006, 0:00
Aktualizacja: Poniedziałek, 10 lipca 2006, 9:12
Autor: TEJO
Fot. rylit
Trwa budowa wodociągu, który połączy jeleniogórskie krany z ujęciem wody ze zbiornika w Sosnówce. Nie ma jednak szans na turystyczne zagospodarowanie akwenu, choć niedawno ćwiczenia przeprowadzały w nim służby ratunkowe.

Zbiornik, który mógłby być atrakcją dla żeglarzy i turystów, pozostaje zamknięty dla wszystkich. Jego udostępnienia dla tych celów wciąż chcą mieszkańcy Podgórzyna i Sosnówki. Popierają ich samorządowcy.

Aż się prosi, aby otworzyć tu ośrodek sportów wodnych. Jezioro w Sosnówce jest do tego stworzone. Nad jezioro chętnie wybraliby się wędkarze i spacerowicze.

Niestety, starania wójta Podgórzyna Roberta Tarsy, aby znieść ustanowioną przy akwenie ścisłą strefę ochrony, to bicie głową w mur. – Nie mogę doliczyć się, ile pism wysłaliśmy w tej sprawie do różnych urzędów. Bez skutku – mówi wójt. Urzędnicy uparli się: skoro jest to zbiornik wody pitnej, to musi być chroniony. Takie są przepisy. Nic to, że ta woda do nikogo nie dociera, bo nie ma wodociągu.

Kilka lat minęło od napełnienia sztucznego jeziora wodą do początku prac przy budowie urządzeń. Ten czas uważa się za stracony. Ale zwolennicy otwarcia jeziora dla ludzi nie zapowiadają końca walki o jego udostępnienie.

– Chcemy choć na kilka miesięcy zająć jakiś punkt na brzegu jeziora i spróbować uruchomić ekologiczną działalność. Potem zlecimy sanepidowi, aby zbadał czystość wody – zapowiadał wójt Tarsa. Jeśli wyniki będą niepomyślne, samorządowcy poddadzą się.

Wójt podkreśla, że w państwach Europy podobne zbiorniki nie są ogrodzone i pilnie strzeżone jak ten w Sosnówce. W Aachen (Niemcy), partnerską stolicą powiatu, partnera Jeleniej Góry, można się po akwenie z pitną wodą przepłynąć statkiem.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (23) Dodaj komentarz

~jelonek 10-07-2006 9:00
ja to bym chyba nie chciał aby ktoś po mojej wodzie do picia pływał statkiem, ale może dziwny jestem, pozdro
~berg 10-07-2006 9:08
O ile mi wiadomo to Aachen nie jest partnerskim miastem Jeleniej Góry tylko partnerskim powiatem Powiatu Jeleniogórskiego... a to jest chyba ogromna różnica? Pozdrawiam.
~:) 10-07-2006 9:17
hahahahaha : WELCOME TO POLAND
~cep 10-07-2006 10:05
Już widzę te "damy" i tych "dżentelmenów" wraz z ich pociechami wrzucającymi kartoniki, woreczki, opakowania i z ich pieskami srającymi gdzie popadnie. Z czasem brzegi niebieskie od butelek plastikowych jak na Pilchowicach, woda pełna opon, lodówek, worków pełnych śmieci które wrzucają do wody wirtuozi miejscowej małej gastronomii itp, itd. Defetystyczna wizja - nie, krajobraz w zasięgu ręki. Ludzie - jakie Aachen, toż to przepaść cywilizacyjna i mentalna !!! WARA OD SOSNÓWKI
~Seba 10-07-2006 10:34
Wszyscy "mądrzy" tego świat debatują co by było gdyby... ale chyba nikt nie bada stanu czystości wód wpływających do tego zbiornika i tu zaczynają się problemy, to co bedziemy w przyszłości pić wcale nie musi takie czyściutkie i pachnące... kto miałby ochotę na rozcieńczony produkt z pól i gospodarstw rolnych... Co z tego że istnieje ka...lizacja... mentalność ludzi jeszcze się nie zmieniła. I to jest tak naprawdę smutne...
~nlg 10-07-2006 10:41
co to, 'obiektywny' tekst sponsoroway przez właścicieli działek przy zbiorniku? od początku wiadomo byo, że to zbiornik wody pitnej, a nie rekreacyjny - jest w gruncie rzeczy mały, płytki i nie trzeba wielkiej wyobraźni, by ocenić, że jak wpuści się tam ludzi to po miesiącu będzie szambo i syfilis jak mie przyrównując w pilichowicach... ale faktycznie, dobry temat na kampanię wyborczą - jak to dobra władza chce dobrze dla podgórzyna, a zła jelenia nie pozwala
~do ngl 10-07-2006 10:49
Zapewniamy, że nie jest to tekst sponsorowany i nie ma żadnego związku z kampanią wyborczą, która nawet się jeszcze nie zaczęła - redakcja
~Patol 10-07-2006 10:51
Przecież wsztscy by sikali do tej wody!! Nie dziwie sie ze jest zakaz.
~mieszkaniec jelonki 10-07-2006 10:54
Sto procent racji cep kolejny obiekt do destrukcji,niech ludzie nauczą się szanować to co jest a słabo im to wychodzi bardzo dobry przykład Pilichowic przepiękne miejsce aby zrobić przystań,kąpielisko zagospodarować zdewastowany hotel a widoki tysiąc razy lepsze od Sosnówki do tego łatwy dojazd samochodem,rowerem kiedyś i pociągiem,a co do starań wójta Podgórzyna o udostępnienie zbiornika mieszkańcom to jakaś komedia przedwyborcza
~ojj 10-07-2006 11:26
dzieci i dorośli sikające podczas kąpieli ...a potem to do naszych kranów :P mniam
~mars 10-07-2006 11:31
Znajac Polakow zaraz tam beda pieski sie kapac jak i pewnie zalatwiac. To ma byc woda pitna !!! Wiec zakaz jest jak najbardziej na mejscu
~Maura 10-07-2006 11:48
A może nie byłoby aż tak żle? Ja chciałabym, żeby Sosnówka stała się miejscem rekreacji. Może niekoniecznie statek, ale windsurfing? Żaglówki?Kajaki?
~bambo 10-07-2006 13:20
Ja tam jestem za tym zeby mozna bylo nurka zapodac na tym akwenie !! co tam opitna !! deszczowki mozna sie napic ;) A pozatym jakie tam widoczki !! <mniam> .. Sosnoowka i Podgoorzyn by odżyły i znoow byłoby cudownie ;) Pozatym i tak na razie nieuytek z tego akwenu, bo jak wiadomo nie ma wodociagu-wiec nikt nie zarobi ;/ A co do zasmiecania to nie zgadzam sie z innymi !!!!! Ludzie juz nie jest tak źle - nie przesadzajcie - kwestia zorganizowanie pojemnikoow na odpady itd. i nie martwcie sie, smietniska by nie było ! a wójt niech działa dalej-no i niech w końcu cos zadziała !! SOSNOWKA JES PIEKNA !!!
~bambo 10-07-2006 13:22
aaa a ci strażacy na pewno nasikali juz do wody wiec odpuśćmy sobie wode pitną....
~seba 10-07-2006 13:42
do bambo - Ci strażacy nie sikali do wody :P Uczestniczyłem w tych manewrach. Ale to odmienny temat. A co do sikania do zbiornika (odchodząc zupełnie od tego czy można by było uczynić z niego obiekt rekreacyjny), woda która go zasila nie jest pierwszej świeżości, niekiedy zdarza się że sływają tam różne mało smakowite rzeczy z górskich potoków które go zasilają... - więc wode w jeleniogórskich kranach bedziemy mieli napewno z dodatkami... i to mimo odizolowania samego zbiornika od ludzi. Życze smacznej wody, oby butelkowej...
~Kocham Olę F. 10-07-2006 14:26
A może władze jeleniej góry by zainwestowały w budowę zbiornika rekreacyjno-turystycznego - owszem budowa takiego zbiornika to setki tysięcy złotych , ale potem to kasa z tego by płyneła jak woda . A co do zbiornika wody pitnej byłem tam rok temu przy odpływie z mniecha i powiem wam tyle że od tej wody śmierdziało . Z góry wiadomo że w wodzie stojącej będzie podwyrzszona obecność bakteri coli typu kałowego , salmonelli etc.. Pozatym po zbiorniku pływają kaczki , łabędzie - jest ryzyko ptasiej grypy , tak więc by woda była zdatna do picia musi przejśc przez szereg filtrów uzdatniających a to znaczy że sporty wodne by jej aż tak bardzo chyba nie zanieczyściły co ??
~jelonek 10-07-2006 18:01
ludzie którzy myślicie że można pogodzić zbiornik wody pitnej z rekreacją - puknijcie się w głowę (maura i bambo też); w innych częściach Polski takie zbiorniki są ogrodzone płotem i pilnowane przez firmy ochroniarskie, np zbiornik Goczałkowice zasilający w wodę pitną cały Górny Śląsk (4 mln ludzi), pomyślcie co by było gdyby wodę w takim zbiorniku ktoś po prostu zatruł... a kto się chce kąpać i żeglować to niech sobie jedzie na Mazury, pozdro
~ojojojojojojooo 10-07-2006 18:32
Ale się wszyscy nagdali , a skad teraz wodę ,macie z rzeki i potem stacje uzdatniania wody i chlor i tu też tak będzie nigdzie nie ma wody w kranach ze zbiornika .Ludzie opamiętajcie sie mam widok co dzień zbiornika jak by zza krat nie mooge podejść popatzreć na ptactwo , wieczorne spacery pięknie jest .Ale wszystko zabronione , mało policja sie straszy za to zę stopisz za blisko tak nie moze być , będziemy właśnie walczyli .A gdzie naprawdę problem ?Powiem wam co sądze .Gdyby tereny wokół ,,Zbiornika " wykupiła jelonka to byście widzieli szybciutko rekreacje i co tylko chcecie a że Podgórzynianie nie wysprzedali ziemi bo nie głupi i też na to liczyli i rozwój Gminy przy okazji i całego terenu.Wuglada to na prywatny zbiornik Pan KIEROWNIKA CHATKA PIĘKNA SŁUZBOWA ?CIO? Szkoda gadać pozdro dla wszystkich bedziemy walczyć o dostępność zbiornika dla ludności .
~D3 KORAL 10-07-2006 19:23
"ojojojojojojooo"- masz racje jeżeli jelonka nie będzie miała z tego korzyści majątkowych to żadnej rekreacji tam nie będzie. Jak bym chciał to bym mógł w każdej chwili skazić tą wode bo niby pilnują ale jak zajde od drugiej strony to spokojnie moge żucić butelke całą jakiegoś paskudstwa. Dopuki polacy nienauczą się dpać i niezaśmecać jezior to nic takiego niepowstanie. W innych krajach da się takie coś pogodzić ale oni nie leją do wody i nie rzucają wszelkich śmieci do wody bo wiedźą że w taki sposób szkodza sami sobie i dlatego oni mogą sobie pozwolic na takie coś a my nie. ;D
~Jarząbek 10-07-2006 22:15
Wy nie możecie zrozumieć, że to jest ZBIORNIK WODY PITNEJ!!! Prędzej czy później i tak będzie z tego korzystała Jelenia G. I gadanie o rekreacji jest kompletnie zbędne... Pozdrawiam
~szpiletti 11-07-2006 13:09
zalejmy cała kotlinę będzie spokój pozdro
~ZwiAsTuN 12-07-2006 21:37
Nie no Sosnówkę do Aachen porownuja to mial byc zart ?? buahahahaha ZAMKNAC ZBIORNIK DLA LUDZI !!! zaraz by sie syf zrobil w to nie watpie z mentalnoscia ludzi w polsce-bardziej niz pewne !!
~Jeleń 24-07-2006 19:22
Nie wiem po co proszą nas o komentarze skoro i tak nic sie nie zmieni,proponuję przeswietlic w IPN-ie tych ludzi, trzymajacych władzę nad Zalewem,może boją się stracic ciepłe posadki.Niestety są jeszcze w Polsce, np/Zalew/ bastiony dla dawnej chołoty,która zębami będzie się trzymać stołków

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group