Poniedziałek, 26 października
Imieniny: Damiana, Lucjana
Czytających: 2313
Zalogowanych: 1
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

W obronie starodrzewu

Wiadomości: Janowice Wielkie
Sobota, 8 lutego 2020, 6:01
Aktualizacja: Wtorek, 11 lutego 2020, 5:23
Autor: WAC
Fot. użyczone
Do Starosty Jeleniogórskiego wpłynęła petycja podpisana przez ponad 1200 mieszkańców Janowic Wielkich i turystów odwiedzających tą miejscowość. W związku z planowanym remontem biegnącej przez wieś drogi powiatowej obawiają się oni o los rosnących tu drzew.
Mieszkańcy Janowic Wielkich z niecierpliwością i nadzieją czekają na dalszy ciąg remontu drogi powiatowej na odcinku z Janowic do Trzcińska - mówi jedna z inicjatorek akcji ratowania drzew Krystyna Pisarska. - Jednak w rozmowach na temat tej inwestycji bardzo często pojawiają się budzące kontrowersje informacje, że naprawa dróg i chodnika będzie wymagała wycięcia starych drzew, w większości lip, którymi na przeważającym odcinku jest obsadzona droga. Dlatego po dyskusji Rada Sołecka Janowic Wielkich postanowiła zrobić wszystko, aby - nie blokując remontu drogi oraz chodnika - zachować zdrowy starodrzew. Mamy ogromną nadzieję, że dzięki współpracy z fachowcami znajdą się najlepsze możliwe rozwiązania już na etapie tworzenia projektu. Reklamujemy nasze miejsce jako gminę wpisaną w przyrodę, więc powinniśmy zrobić wszystko, aby okazać jej szacunek - podkreśla K. Pisarska.

Rada Sołecka, wspierana przez miłośników przyrody rozpoczęła działania od badania nastrojów społecznych.

Największą wątpliwością, jaką dzielili się mieszkańcy to obawa, że bez usunięcia drzew nie będą mieli wygodnego chodnika, albo że protesty mogą wstrzymać remont drogi - mówi kolejna członkini grupy inicjatywnej akcji Monika Fursewicz. - Z obserwacji innych miejsc w Polsce, które miały podobne przeszkody do pokonania wynika, że są rozmaite sposoby na takie przygotowanie infrastruktury, aby przyroda, a co za tym idzie i człowiek, jak najmniej ucierpieli.

Następnie przygotowana została petycja do Starostwa Powiatowego z prośbą, aby na etapie tworzenia projektu uwzględniono zachowanie wszystkich zdrowych drzew na całej długości drogi. Zebrano blisko 400 podpisów w wersji papierowej. Kolejnym etapem działań jest petycja w wersji elektronicznej, którą przygotowała Barbara Szatanik, kolejna członkini grupy. W ciągu dwóch tygodni petycję podpisało ponad 1200 internautów.

Ciekawe są uzasadnienia, które dołączają niektórzy podpisujący. P. Małgorzata z Wielkopolski pisze: „Również w mojej wiosce istnieje droga z piękną aleją lipową, drzewa te sprawiają, że nasza wioska wyróżnia się z pośród innych. Aleja starych lip zachwyca wszystkich przyjeżdżających do Łomnicy w Wielkopolsce. Było tu wiele wypadków, ale problemem zazwyczaj są pijani kierowcy lub zbyt duża prędkość. W ostatnim roku wykonano chodnik pomiędzy drzewami a posesjami i wszyscy są zadowoleni.” Zdecydowanie w obronie drzew są wpisy p. Mariana z Wrocławia: „Jestem częstym gościem JW i bardzo mi zależy na utrzymaniu starodrzewia w gminie!”, p. Joanny z Gdańska: „podpisuję ponieważ bywam w tym miejscu raz w roku na festiwalu Miedzianka i nieobojętny mi jest los tego wyjątkowego miejsca”, czy mieszkańca Konina p. Marcina: „Spędzam w Janowicach dużo wolnego czasu. Ze względu na przyrodę i klimat to wyjątkowe miejsce. Stara architektura znika niech choć stara przyroda zostanie”.

Jak mówi starosta jeleniogórski Krzysztof Wiśniewski decyzje co do ewentualnej wycinki drzew przy okazji remontu drogi biegnącej przez Janowice Wielkie jeszcze nie zapadły.

Przed rozpoczęciem inwestycji będziemy się na pewno konsultować w tej kwestii z samorządem gminnym - informuje K. Wiśniewski. - Zlecimy też badania dendrologiczne, które odpowiedzą na pytanie o stan zdrowotny tych drzew - zapewnia starosta.

Twoja reakcja na artykuł?

26
53%
Cieszy
0
0%
Hahaha
4
8%
Nudzi
5
10%
Smuci
3
6%
Złości
11
22%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (53) Dodaj komentarz

~Człowiek koń 8-02-2020 6:05
W tej sprawie lobbował ostatnio u marszałka województwa sam Hubert Papaj. Nieoficjalnie wiadomo że te drzewa zostaną tylko jeszcze potrzeba zgody starosty jeleniogórskiego. Jak wiadomo starosta nie lubi się z Hubertem ale będzie musiał ulegnąć i drzewa zostaną. Odkąd Hubert Papaj pracuje w instytucji zajmującej się ochroną przyrody poznał tajniki ochrony przyrody i już wie ze drzew tych nie można wyciąć. Jeżeli będzie trzeba to ON się do tych drzew PRZYWIĄŻE!!
~ 8-02-2020 9:38
do: ~Człowiek koń (6:05)
Jak to brzmi, "SAM HUBERT PAPAJ", jakby to była jakaś, obdarzona autorytetem osobistość! W rzeczywistości jest to wędrowiec po partiach w poszukiwaniu kariery i szmalu! Zasłyną jako "nadzieja" jeleniogórskiej SAMOOBRONY. Poprzez PO przytulił się do PiS. I tu widzi swoją pokrętną karierę.
~Nikodem Próżniak 8-02-2020 12:30
do: ~ (9:38)
Jest to człowiek, który ma wizje! Dzięki niemu Jelenia Góra i okolice zyskają międzynarodowa sławę. Pozwólmy mu działać!
~owl 8-02-2020 11:02
do: ~Człowiek koń (6:05)
musisz siedzieć w środowisku politycznym.znasz się z większością ludzi
~wodniczka 8-02-2020 14:40
do: ~Człowiek koń (6:05)
Ja bym napisała po polsku - musi ulec a nie "ulegnąć"
~DarioW 8-02-2020 20:31
do: ~Człowiek koń (6:05)
Raz a kiedy nawet takiemu typowi uda się wpis.
~Jara 9-02-2020 22:21
do: ~Człowiek koń (6:05)
Hahaha hahha już widzę starostę przywiązanego do drzewa Hahaha prędzej drzewo przywiąże vsie do starosty
~Kris-Arbor 11-02-2020 0:32
do: ~Człowiek koń (6:05)
Myślę, że przywiązywanie się do drzew nie będzie konieczne, wystarczy zauważyć wartość drzew we własnej miejscowości, która w swojej strategii stawia na wykorzystanie jej walorów przyrodniczych - to jest konkretne zobowiązanie władz gminy do konsekwentnego zachowania. Dodam również, że gmina jest organem zobowiązanym do czynnej ochrony przyrody, w tym dbanie o drzewa, a im starsze drzewa, tym więcej chronionych gatunków na nich bytuje. Zauważyć należy również potrzebę mieszkańców - dostrzegających walory swojego otoczenia. Droga jest bardzo ważna, chodnik także ale i drzewa również a w szczególności te dojrzałe, ponieważ stanowią one również infrastrukturę, chroniącą tereny zurbanizowane przed intensywnym nagrzaniem się jak również w zimie łagodzą skrajnie niskie temperatury i wiatry. Dla osób w sile wieku skrajne temperatury i zjawiska pogodowe nie są tak uciążliwe jak dla osób starszych, którym niejednokrotnie takie drzewostany, pośrednio umożliwiają wyjście z domów m.in. w gorące lata. Bezpieczeństwo jest również bardzo ważne ale czy można bez końca mówić o jego zachowaniu nie wykonując żadnych zabiegów a nawet podstawowej diagnostyki, która wcale nie jest droga, tylko dostrzegać jedno rozwiązanie - usunięcie drzew, nasadzenie kilku patyczków i dalej nic nie robienie. Przytacza się wypadki i urazy spowodowane wyłamaniem się drzew a tak naprawdę to przy pielęgnacji i usuwaniu drzew ginie lub doznaje urazów kilka razy więcej ludzi niż wśród użytkowników zadrzewionych terenów zielonych. Nie rozumie dlaczego dostrzega się tylko dwie możliwości - albo droga albo drzewa...
~Hose 8-02-2020 7:37
Ekoterror.
~ 8-02-2020 7:45
Bezpieczeństwo jest ważniejsze. Projektować i budować drogi z głową. Drzewa wyciąć i posadzić nowe w innym miejscu dla kolejnych pokoleń.
~Laszlo 8-02-2020 8:18
Drzewa potrzebne ale w parku w lesie ale nie przy drodze, cóż głupota ma moc.
~marek kanarek 8-02-2020 8:52
do: ~Laszlo (8:18)
Tak, ale twoja.
~Kris-Arbor 11-02-2020 0:42
do: ~Laszlo (8:18)
Przy obecnej polityce i gospodarce leśnej ne będzie niedługo gdzie wyjść do lasu ale tak czy inaczej las nie zastąpi zadrzewień w ekosystemach miejskich. Można zaprojektować i wybudować drogę z chodnikiem ale i zachowując istniejące drzewa, trzeba tylko chcieć. Aby drzewa w naszym otoczeniu były bezpieczne, trzeba je raz na 1,5 - 2 lata przejrzeć. Lecz bez fachowej wiedzy się nie obejdzie, jest zapewne w gminie inspektor wydający decyzje na usunięcie drzew a po odpowiednim kursie diagnozowania zagrożeń i chorób drzew spokojnie może to wykonać samodzielnie. Z pewnością będzie taniej niż wynajmować specjalistę z zewnątrz. Wystarczy chcieć.
~mieszkanie 11-02-2020 14:37
do: ~Laszlo (8:18)
To my jako mieszkańcy mamy w upalne lato chodzić przy drodze bez cienia, bo nam drzewa wytną... nieświadomość bądź głupota nie zna granic... w tym momencie prze Janowice można pospacerować w upalne lato bo jest gdzie się schować, droga i tak nie pozwala pędzić przez miejscowość, przez całe życie nie kojarzę żeby ktoś się po drzewach rozbijał w Janowicach...
użytkownik facebook 8-02-2020 9:41
Brawo !!!
~Rico 8-02-2020 9:49
To nie drzewa zabijają idiotów w samochodach i na motocyklach tylko ich głupota i bezmyślność !!!
komentarz usunięty
~iyugyg 8-02-2020 13:38
odpowiedź na usunięty komentarz
to po co jeżdzisz jak d...l powyżej 50km/h - dokąd się tak spieszysz ? jak wszyscy będą jeździć powoli to nie będzie tyle wypadków.
~Iwa 10-02-2020 22:47
odpowiedź na usunięty komentarz
z jaką prędkością?
~123 8-02-2020 16:02
do: ~Rico (9:49)
d...lu jeżeli jedziesz i np łapiesz gumę znosi Cię w którymś kierunku to gdzie uciekniesz?nie trzeba zapieprzac żeby cie nie było!!!
~wer 8-02-2020 11:09
Lewaccy eko terroryści w akcji! Pamiętajcie tylko robaczki, co dziś się robi z terrorystami! Narracja Sorosowa już dobiega schyłku!
~paweł_M[rodo] 8-02-2020 11:41
Albo rybki albo akwarium. Co z tego ze drzewa zostana i zrobia nowy chodnik jak te same drzewa poprzez wzrost ten chodnik zniszczą. Najlepszy przykład to ulica Demokratów, wyremontowana mniej więcej w połowie ubieglej dekady. Jedno z drzew już podważa niemal świeżo położony krawężnik i asfalt. Owszem, to nie oddziałuje na całą nawierzchnię, ale w jednym miejscu asfalt znów będzie do remontu.
~Dorsz 8-02-2020 12:04
Lepiej mi brzmi "starodrzewia", ale "starodrzewu" jest prawidłowe. Kurczę, nie zawsze mam rację, a to boli !
~ 8-02-2020 12:56
do: ~Dorsz (12:04)
To nie jest starodrzewie, tylko starodrzew.
~Dorsz 8-02-2020 15:09
do: ~ (12:56)
No, wiem, wiem !
~Człowiek_marchewka 8-02-2020 13:47
Z całą pewnością ta aleja wzdłuż ulicy 1-go maja wpisuje się w krajobraz lokalny. Tylko wyraźnie widać jaki wpływ mają korzenie drzew na chodnik i asfalt. Pozostawienie ich przy okazji remontu to głupota. Za kilka lat chodnik będzie wyglądał tak samo jak dziś, a ludzie dalej będą chodzić ulicą narażając swoje życie. Ponadto ilość konarów obłamujących większy okazji silniejszych wiatrów z tych leciwych już drzew sugeruje włodarzą tego terenu, co należy zrobić
~Romek 8-02-2020 13:58
Połowa Rudaw Janowickich już wycięte teraz za Janowice się biorą. Zobaczcie ile drzew na Sokolniki zostało...
~Jacuś 8-02-2020 14:54
Jeżeli się wezmą za Janowice to wyłącznie ze względów bezpieczeństwa oraz użytecznych. Wszystkie lasy wokół Janowic są wycinanie na potęgę. Po każdym sezonie zimowo-wiosennym nie do poznania są kolejne ich hektary. Gdzie są ekolodzy, gdzie jest wspomniana w artykule p. Pisarska i inni społecznicy? Te wycięte zapewne już tysiące drzew miałyby dużo większy wpływ na powietrze niż kilkadziesiąt zagrażających bezpieczeństwu lip. Wszystko ewaluuje. Drzewostan również powinien być wymieniany. Wierzę, że wygra zdrowy rozsądek zanim wydarzy się jakiś tragiczny wypadek.
użytkownik facebook 8-02-2020 15:19
Brawo👏👏👏 uważam, że można i drogę zbudować i drzewa zostawić ...jak się chce to wszystko można
użytkownik facebook 8-02-2020 19:34
Małgorzata Wójcik - a jak spadnie komuś z Twoich bliskich na auto lub na głowę ? Lepiej wyciąć i zrobić nowe nasadzenia. Drzewa przy drodze to ewentualne pomniki czyjejś śmierci 😒
użytkownik facebook 9-02-2020 21:45
Adam Furdal pozwoli pan że się nie zgodzę z panem...stanu drzew, ani pan ani ja nie znamy a drzewa rosną długimi latami wyciąć każdy głupi potrafi a od tego są podcinki i pielęgnacja oraz dbanie o drzewa, by nikomu nic się nie stało ...ale w Polsce brakuje odpowiedzialnych ludzi i chulaj dusza diabła nie ma i tak jest, że wszystkim... póki krzywdy nie ma a jak tragedia to wszyscy pośrednio związane lecą i odpowiedzialnością się oskarżają...taka Polska
~ 8-02-2020 15:45
A co na to urzedasy z gminy
~GJW 8-02-2020 19:34
W Gminie jest przecież Pan który zajmuje się drzewami od lat. Wydaje decyzje itp. Trzeba wszystko z Nim ustalić !!!!
~jaks 8-02-2020 20:58
Drzewa te byly sadzone w czasach kiedy jezdzily FURMANKI . Przez lata swojego wzrostu zrobily swoje ,rozrosly sie tak na wielkosc jak i w .korzenie. w takich miejscach sa juz niebezpieczne. Bedzie coraz gorzej bo beda co raz slabsze. Usunac , zrobic porzadna droge , chodnik . Posadzic nowe drzewa w odpowiednim miejscu . nie musi to byc przy ulicy.
~Abc 8-02-2020 21:14
Głupota. Drzewa stare chore i zniszczone, niedługo będą się same wywracać i zagrażać bezpieczeństw. Dodatkowo to nie żaden szlachetny gatunek. Zostawić tylko zdrowe i niekolidujące z inwestycja, i posadzić nowe. Wg mnie gówno burza bez sensu i spowoduje więcej strat kosztów i niebezpieczeństwa. Ale pseudoobroncy przyrody się znaleźli.
~Kris-Arbor 12-02-2020 0:17
do: ~Abc (21:14)
Niezbyt mądre jest nazywanie starań innych ludzi głupotą oraz posądzanie drzew o zagrażanie bezpieczeństwa skoro nie ma się o nich i ich diagnozowaniu pojęcia, jak również pojęcia o wartości przyrodniczej dojrzałego drzewostanu, którego pod względem siedlisk dla rzadkich i chronionych owadów i innych gatunków nie zastąpią nowo posadzone drzewa przez kolejne 60 - 80 lat. I to ma być pseudo obrona przyrody? Zepchnęliśmy całą przyrodę z pól, lasów miast, rzek i jezior na margines marginesu i co dalej?
~Aaa 9-02-2020 8:21
W Janowicach jest piękny park koło dps-u którego nikt nie dba i nikt nie zabiega żeby go ładnie zaaranżować i udostępnić dla mieszkańców. Jest kilka jeszcze takich miejsc na terenie janowic do wymienienia acze piliście się starych brzydkich drzew które ciekawe Co powiecie jak będą powodować zagrożenia i niebezpieczeństwo przy większym wietrze i dodatkowo będą niszczyć Droga która będzie zrobiona za kilka lat. Ciekawe jak wyprostować obecne chodniki które zostały przekształcone wręcz w tor przeszkód przez korzenie drzew
~avo 9-02-2020 11:07
Pani Pisarska , niech Pani zajmie sie innymi sprawami . Lubi Pani balagany to pro.sze w nich siedziec , nie przeszkadzac w zrobieniu porzadku na drodze . Kiedys bedzie Pani z radoscia TUPTAC po wygodnym CHODNIKU !!!!!!!! Brak Pani jakiejkolwiek wyobrazni .
~Głuptasek 9-02-2020 11:14
Proponuje zrobić referendum gminne , kto jest za wycięciem , łapka w górę.
~avo 9-02-2020 11:49
Mysle, ze referendum nie jest dobrym rozwiazaniem . Potrzebne jest logiczne myslenie i przewidywanie na przyszlosc. Przypomnijmy sobie sprawe BASENU.
~Mieszkaniec 9-02-2020 13:22
Do avo - przedszkola zlikwidowanego przed ponad 30 laty !!!!!!
użytkownik facebook 10-02-2020 6:32
Wyciąć to i niech zrobią piękna drogę która będzie szła przez centrum Janowic!! A niestety widać co się dzieje na chodnikach jakie są dziury i piesi muszą poruszac się po drodze . A wydaje mi się że to niebezpieczne na tak ruchliwej drodze... Więc lepiej zadbać o nasze bezpieczeństwo i nie patrzeć na jakieś drzewa !! Następny odcinek drogi i następne problemy tym razem przez janowickich "obrońców przyrody" tylko czekać jak nasi ekolodzy rozbija namioty pod tym drzewami i będą koczować i utrudniać remont drogi 😂 😂 😂
~ 10-02-2020 8:17
No właśnie ratujmy starodrzew - dzisiejszej nocy wywróciło się stare drzewo na drogę pomiędzy Janowicami, a Radomierzem ( nic po nim nie było widać w jakim stanie jest ). Cudem kierowca uszedł z życiem, auto skasowane. Ciekawe czy jeden z drugim co tak chce ratować stare drzewa , jakby to jego dziecko jechało tym autem dalej by obstawał za ratowaniem starodrzewu
~Kris-Arbor 11-02-2020 18:47
do: ~ (8:17)
Widziałem te drzewo i z pełną stanowczością stwierdzam iż niewątpliwie były na tym drzewie oznaki osłabienia miejscowego, które w efekcie dały efekt rozłamania drzewa a drzewo wcale nie było stare !!! I często jest tak, że drzewa wcale nie stare powodują zagrożenie i powinny być przeglądane i diagnozowane przez osoby z odpowiednią wiedzą ponieważ w innym przypadku musielibyśmy wyciąć wszystko aby zapewnić względnie wysokie, lecz i tak nigdy 100 % bezpieczeństwo
~ZUL 10-02-2020 9:50
Miejsce drzew jest w lesie! Czy wy ludzie czytacie co piszecie?( oczywiście nie wszystkich to się tyczy).Blokować remont drogi która służy wszystkim bo trzeba wyciąć kilka chorych drzew? Na tych drzewach zabijają się ludzie przy wiatrach lecą gałęzie i to jest bezpieczne? Zabroncie sypać sól na drogi bo niszczą korzenie ,niech się ludzie poślizgaja. Powielacie głupoty które jakiś biznesmen podchwycił ze Szwecji i zarabia na tym a wy się podniecacie jakąś ekologią stając się wolontariuszami zarabiajacymi bogatym ludzia jeszcze więcej pieniędzy. Wstyd proponuję najpierw się doszkolić a potem pisać publicznie.
~Mieszkaniec 10-02-2020 12:33
do: ~ZUL (9:50)
Nie pamietam , aby ktoś stracił życie na tych drzewach o których mowa w artykule , o które zachowanie jest akcja. A może brawura, alkohol i inne używki powodują wypadki współczesnego człowieka a nie drzewa, wpisane od lat w klimat zadrzewień przydrożnych ?!! Odpowiedzcie sobie sami . Jedziesz po pijaku człowieku - wszystko będzie przeszkodą dla ciebie !!! Nawet bezbronny człowiek na przejściu dla pieszych !!!
~Kris-Arbor 11-02-2020 1:06
do: ~ZUL (9:50)
Nikt remontu nie blokuje. Mieszkańcy chcący ocalić możliwie najwięcej cennych drzew, chcą z całego serca również tego remontu. Apelują tylko o wysłuchanie i wykonanie remontu w inny sposób niż wcześniejszego odcinka, czyli z usunięciem wszystkich drzew. Przy tym remoncie zostały usunięte również drzewa, które nie przeszkadzały a dla przykładu przytoczę drzewa, które zostały niedawno wycięte po zakończonym remoncie, których wycinka opóźniła się w odróżnieniu od innych wyciętych tylko ze względu na istniejące gniazda
~Iwona Niedźwiedzińska 10-02-2020 12:46
Przerażenie , jak czyta się te komentarze . Mam na tyle odwagi , aby podpisać się pod komentarzem w tej sprawie . A inni ??? Ukrywają się !! Może faktycznie czas zostawić sprawy trudne w naszej gminie tym komentującym aktywistom . A mało działającym . Ja mieszkam tu ponad 30 lat , inni dłużej - wiec wybór należy do wszystkich.Tylko należy zwrócić uwagę , jak wiele się zmienia dookoła nas - dzięki tym ludziom , którzy chcą dobrych zmian . Dla dobra naszej społeczności !!! Ktokolwiek chcąc mi dopiąć w tym temacie - wyjdź z ukrycia i pokaż, że masz lepsze rozwiązanie !!!! Zrób coś dla miejsca w którym mieszkasz !.
~ 10-02-2020 15:54
Boże !! Ludzie!! Co z waszymi rozumami? ,, Ratować starodrzew!!,, Umiera wszystko : i ludzie i drzewa i pieski itd. LUDZI! LUDZI trzeba RATOWAĆ.Jest wichura- drzewa zabijają ludzi niszczą dobytek -dachy ,samochody drogi..... a tu tylko ,,drzewa ratować,, Ludziom postawi się potem krzyżyk i ...po sprawie-no może jeszcze da się na mszę- niech ksiądz powspomina-tylko niedługo bo trzeba ratować starodrzew.Litości- opanujcie się z tymi ,,dobrymi sercami,,.Ludzie żyją w mieście a drzewa w lesie.Koniec.Przeczytajcie wpis ZUL-a.To co się robi z eko to wariactwo- to jakieś szaleństwo a nie cywilizacja.
~Kris-Arbor 11-02-2020 0:57
do: ~ (15:54)
Tak, zgadza się, umiera wszystko a dokładnie mamy do czynienia z szóstym wielkim wymieraniem na ziemi. W ciągu 27 lat badań odnotowano spadek ilości gatunków owadów i ich poszczególnych ilości nawet do 25% na terenach chronionych - rezerwatach. Średnio 2,5 % rocznie w ostatnich latach. A wracając do tematu drzew to co innego umieranie a co innego zabijanie z wygody. Ile rocznie ginie ludzi od drzew a ile w wypadkach samochodowych - około 3000, a ile przez zanieczyszczone powietrze - w Polsce corocznie przedwcześnie z tego powodu umiera około 50000 ludzi. Tak, nie pomyliłem się, takie są fakty. A o swoje otoczenie trzeba dbać
rymcycymcy 10-02-2020 16:22
Lipa będzie ..,z tego remontu ! :)
~Juhas 10-02-2020 17:25
Zwłaszcza teraz przy teych wiatrach co wiały dzisiaj i wczoraj potrzebne te drzewa jak nic potrzebne tym którym gałęzie na dach nie spadają albo na głowę i tyle mam do powiedzenia.
~Kris-Arbor 11-02-2020 0:45
do: ~Juhas (17:25)
Jeśli w taki sposób - usuwając drzewa z powodu potencjalnego zagrożenia- będziemy podchodzić do tematu bezpieczeństwa to wyrzućmy na złom wszystkie samochody bo przecież rocznie w Polsce ginie ponad 3000 ludzi w wypadkach samochodowych?
~avo 10-02-2020 18:02
;---mieszkaniec----nie wszystkie sprawy sa takie same . Nie znam tego przypadku .

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group