• Sobota, 21 września 2019
  • Godz. 9:23
  • Imieniny: Hipolita, Jonasza, Mateusza
  • Czytających: 4101
  • Zalogowanych: 5
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Siła w proteście

Wiadomości: Kotlina Jeleniogórska
Poniedziałek, 30 lipca 2007, 0:00
Aktualizacja: Poniedziałek, 30 lipca 2007, 10:17
Autor: TEJO
Fot. Archiwum
Obrońcy wodospadu na rzece Podgórna w Przesiece nie składają broni.

Wręcz przeciwnie. Maciej Popkiewicz, jeden z inicjatorów obrony karkonoskiej natury przed mającą tam powstać elektrownią wodną, wnioskuje o ponowne wykonanie ekspertyz dotyczących wpływu inwestycji na środowisko naturalne.

– Chodzi także o dokonanie analizy kosztów społecznych inwestycji, a w konsekwencji ponowne rozpoczęcie lub całkowite unieważnienie procesu postępowania administracyjnego w sprawie budowy elektrowni w obrębie Wodospadu Podgórnej – dodaje M. Popkiewicz.

Protestujący mają już ponad tysiąc podpisów i przysłano do nich ponad dwa i pół tysiąca maili z wyrazami poparcia.
O sprawie informowane na bieżąco są różne instytucje, na których wsparcie liczą obrońcy wodospadu.

Maciej Popkiewicz opracował list otwarty oraz dotarł do wielu dokumentów dotyczących planowanej inwestycji. Dostępne są one na stronie internetowej Przesieki www.przesieka.pl

Kilka dni temu Bartłomiej Bekas, inwestor, skierował do wszystkich list, w którym wyjaśnia, że budowa elektrowni nie zaszkodzi kaskadzie. Protestujący mieszkańcy Przesieki oraz turyści są innego zdania.

Dzięki nagłośnieniu obrony wodospadu przez niektóre lokalne media, w tym portal Jelonka.com, sprawa wodospadu na Podgórnej nabarała ogólnopolskiego wymiaru. O rozwoju wydarzeń będziemy informowali na bieżąco.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (24) Dodaj komentarz

~Zbigniew Leszek 30-07-2007 10:25
Maciej jestem za TOBĄ. MOŻESZ NA MNIE LICZYĆ
~samocha@poczta.onet.pl 30-07-2007 10:46
Piękne miejsce, brawo za aktywność społeczną o którą trudno w naszym kraju, ale argumenty przeciwko elektrowni nie przekonują mnie. Elektrownie wodne podobnie jak wiatraki są pomysłem na ekologiczny alternatywny pobór energii. Nie wierzę, żeby osoba decydująca się na taką inwestycje chciała celowo lub nie celowo niszczyć dobra natury.
~Jeleniogórzanin 30-07-2007 11:21
Mam proźbę niech na temat tej inwestycji wypowiadają się mieszkńcy naszych okolic lub osoby, które znaja ten wodospad. Wszyskie argumenty od osób, które nie znają tego miejsca, niech nie wypisują głupot. Takim samym argumentem może być eletrownia na Kamieńczyku –EKOLOGIA. To słowo w tym wypadku jest zaprzeczeniem. Tu bardziej pasuje słowo – DEWASTACJA
~popieram protest 30-07-2007 11:28
Brawo Panie Macieju,tak trzymac Niech pan pisze w tej sprawie nawet do UE.Niech zobacza co sie u nas dzieje....A ty samocha lepiej zapoznaj sie z faktami,ale nie tymi o ktorych pisze cwaniak Bekas,tylko z opiniami profesjonalistow,bo oni sa innego zdania i ostrzegaja przed zniknieciem wodospadu.Niech ten czlowiek poszuka sobie innego miejsca a nie zabiera atrakcje mieszkanca i turysta,ktorzy przyjezdzaja tam odpoczac i delektowac sie dziewiczym pieknem tego miejsca.PRECZ OD NASZEGO WODOSPADU!!!!!!!!!!!!!!!!
~Popieram!!!! 30-07-2007 11:52
precz z łapami od wodospadu!
~fanka wodospadu 30-07-2007 11:55
Jeszcze raz zapraszamy pana Bekasa do nas do Przesieki.Wizja lokalna. A wycieczka w górę koryta rzeki to świetny wypoczynek aktywny i poglądowy, co jest a co moze zniszczyć.
~An 30-07-2007 11:59
Do Samocha: Poznaniak ma na 100% jedynie zysk na myśli a nie ekologię. Przy dobrej wodzie jest w stanie wykręcić ok 10 tyś zł na miesiąc. Koszty plus podatki – 7 –8 tysięcy zostaje. Jedyny zysk z elektrowni to brak szumu od wody ale widok pustego koryta wody – patrz Szklarska Średnia – to widok "księżycowy". Jedna elektrownia atomowa(ekologiczna) i te wszystkie mikro elektrowienki na wodzie są zupełnie w bilansie energetycznym i ekologii nie są istotne.
~inka 30-07-2007 12:07
ŻADNEJ ELEKTROWNI!!!!!!!!!!!!! NIE ODDAMY NASZEGO WODOSPADU!!!!!!!!!!!!
~Krystyna 30-07-2007 12:19
Panie Macieju,pisalam juz kilka razy,ibede to robic nadal,choc mieszkam w Myslakowicach.W pelni popieram to co Pan robi.Sporo wiem o tym wodospadzie,i dziekuje ze mial Pan odwage przeciwstawic sie sile pieniadza.DO inwestora ,widzi Pan ze niechcemy tu Pana i na nic sie zda pisanie ripost.Prosze byc swiadomym tego,ze nie wszyscy ludzie chca Pana pieniedzy.W Poznaniu tez moze Pan inwestowac,tu Pana nie chcemy.POZDRAWIAM PRZECIWNIKOW NISZCZENIA NASZYCH GOR>
~do samochy 30-07-2007 12:28
Widzisz – pomysł wybudowania elektrowni jest jak najbardziej pozytywny. Jednakże miejsce na budowę nie jest najlepsze ze względów TURYSTYCZNYCH! Taka mała elektrownia mogłaby z powodzeniem stanąć poniżej wodospadu, gdzie nadal jest duży spadek terenu (a co za tym idzie wystarczy krótki rurociąg) – i do tego bez uszczerbku dla tego miejsca. Protest nie jest wymierzony w samą budowę, ale w jej położenie! Bo nie ulega dyskusji, że w okresach suchych pobór wody przez elektrownię BARDZO zmniejszy ilość wody przelewającej się przez ten bardzo uroczy wodospad. To ta spadająca woda jest główną atrakcją – a nie skałki! PROSIMY ZMIENIĆ POŁOŻENIE ELEKTROWNI, BYŚMY NADAL MIELI CUDOWNY WODOSPAD W PEŁNEJ KRASIE!
~fanka wodospadu 30-07-2007 12:41
Proszę przeczytać list Januarego(napisany 29 lipca) po ripoście p.Bekasa tam wypowiada się geolog (riposta z dnia 27 lipca– link na www.przesieka.pl) Polecam wszystkim a szczególnie INWESTOROWI !! Tam są też propozycje gdzie i w co może pan zaiwestowa. Polecam też list otwarty!! Bronimy tego co jest piękne, niepowtarzalne i stworzone przez przyrodę!!!!!!!
~J.J. 30-07-2007 14:08
Lokalizacja elektrowni CAŁKOWICIE NIETRAFIONA!!! Mamy już przecież elektrownie w Piechowicach, na Bobrze. Jeżeli ktoś planuje wyciągnąć z niej nie wiadomo ile megawatów (kilowatów?), czyli forsy – to może się srogo rozczarować! Ilu odbiorców energii znajdzie w okolicy?! Może ktoś odpowie, ile gospodarstw domowych elektrownia będzie w stanie obsłużyć? Zapora Hoovera w USA – to rozumiem, ale u nas??? Jak napisał kiedyś jeden dziennikarz – coś się komuś pokićkało na odcinku koordynacji.
~Witolt 30-07-2007 14:33
Przesieczanie nie dajcie się !!! W pełni popieram Wasz protest przeciw budowie elektrowni . Oprócz pięknego położenia Przesieki , wodospad to Wasza największa atrakcja . Niech ten "elektryfikator ekologiczny" zbuduje sobie stopień wodny na Warcie a rurę niech przeciągnie przez poznańską starówkę i tam kręci swoje lody . Popatrzcie jak wygląda Bóbr przy moście na Zabobrzu , nie mówiąc już o Młynówce . A urzędasom , którzy są za , postawić biurka w korycie tejże Młynówki , może przejrzą na oczy . Ci wszyscy entuzjaści budowy chyba się szmat ożarli albo mają w tym interes . ZOSTAWIĆ WODOSPAD W SPOKOJU !!!!!!
~Tylko kasa się liczy!!!!!!!!! 30-07-2007 15:33
Rozpodządzenie Rady Ministrów z dnia 26 kwietnia 2007r. (Dz.U.z2007r.Nr.76,poz.503) CZY NIE CHODZI PANU O TĄ DOTACJĘ? Mydli pan oczy wszyskim – a tu chodzi tylko panu o KASĘ!!!!!!
~nie lękajcie się 30-07-2007 15:48
Popieram protest,precz łapy od wodospadu!Jak będzie trzeba to i będe sie bił z policją
~Misio 30-07-2007 15:55
Zaszkodzi, nie zaszkodzi. Budujcie jądrową w Turowie. A wodospad zostawcie w spokoju!
~bav 30-07-2007 16:41
Piękny wodospad, piękne okolice :) nie wolno tego zepsuć! A ekologiczną elektrownię można zrobić nie niszcząc tego, co niepowtarzalne! Pozdrawiam wodospadolubów :)
~ciepliczanka 30-07-2007 21:22
Popieram wszystkich internautów a zwłaszcza ludność z Przesieki !!!!!!!!!! Proszę tak trzymać i nie dawać się tym urzedasom. Przesieka górą !!! Macie duże poparcie wśród miłośników przyrody i turystów oraz wśród ludzi zdrowo myślacych:) Tym naszym urzędasom to chyba coś padło na głowę, by niszczyć jedno z najpiękniejszych miejsc w Karkonoszach. To juz nawet nie ma co komentowac...
~bob 30-07-2007 21:59
Do wszystkich milosnikow wodospadu Podgornej!Nie dajmy sie "wydmuchac" przez pseudobiznesmenow j.w.Chronmy nasze gory,lasy,nature,bo sa to nasze pluca,hej!
~Noisy 30-07-2007 22:01
Panie Macieju podziwiam pańską odwagę i determinacje oraz w pełni popieram pana działanie. Nie pozwolę zniszczyć wodospadu!!
~bronmy wodospad i nasza przyrode 30-07-2007 23:39
Panie Macieju,ja rowniez dolaczam sie do gratulacji za panska odwage i wytrwalosc w walce o cos pieknego i unikalnego czym jest wodospad podgornej.Swoja droga,po przeczytaniu pierwszego artykulu,ktory pokazal duze niejasnosci proponuje,aby sprawe zglosic jak najszybiej do prokuraury.Mamy tu do czynienia z proba przestepstwa,bo jak inaczej mozna nazwac celowe przetrzymywanie dokumentow i postawinie mieszkancow przed faktem niemalze dokonanym,podrabianie podpisow,fikcyjne adresy i szybka zgode na wybudowanie elektrowni bez dokonania wczesniejszej szczegolowej ekspertyzy przez kompetentne,niezalezne osoby majace na celu podanie prawdziwych mozliwosci i zagrozen spowodowanych budowa elektrowni.Niestety inwestor mial i ma na uwadze wylacznie swoje dobro,jest prymitywnym cwaniaczkiem i egoista,myslal ze przyjedzie na nsze tereny i przechytrzy"wiesniakow" bo ci to myslec nie potrafia a z przekonaniem co do nieszkodliwosci nie bedzie problemu.Przykro mi,ale tu sie pan bardzo pomylil, jak widac inni sa sprawniejsi umyslowo niz pan...A co pan robi na naszych terenach?? odpowiedz jest bardzo posta–szuka pan glupkow,bo na pana terenie nikt pewnie nie chce o panu slyszec!!!!!!Jk najszybciej zglosic to do prokuratora i niech winni poniosa kare.
~Mam pytanie? 31-07-2007 10:40
Coś zwolenników budowy elektrowni zatkało. Panie Macieju jaki jest teraz statut prawny tej chybionej inwestycji.
~samocha 1-08-2007 20:31
dzieki za wyjasnienie, ze chodzi bardziej o lokalizacje niz elektrownie samą w sobie i na prawde podziwiam Waszą walkę o ochronę tego miejsca. Nie rozumiem tylko dlaczego tak łatwo jest wielu z Was "wieszać szmaty" na tym człowieku. przeczytałam wiele na ten temat na stronie jelonka i przesieka i wydaje mi się że obrońcy wodospadu trochę za daleko posuwają się w interpretacji intencji "inwestora". Skąd ta pewność, że to "biznesmen, egoista który chciał przechytrzyć wieśniaczków (j.w.)?". Łatwo jest oceniać ludzi bezpodstawnie, za łatwo... Życzę obu stronom by się porozumiały i byćmoże przeniosły elektrownie w inne miejsce (np. tam gdzie istniały elektrownie w przeszłości).
~Danuta Nosko 11-08-2007 18:47
Maciej, popieram Twoje działania i podziwiam wytrwałość.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group