• Piątek, 23 sierpnia 2019
  • Godz. 16:13
  • Imieniny: Apolinarego, Filipa, Róży, Wiktora
  • Czytających: 6383
  • Zalogowanych: 16
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Psy w parkach? Rozstrzygnie sąd!

Wiadomości: Jelenia Góra
Piątek, 4 września 2015, 7:26
Aktualizacja: Sobota, 5 września 2015, 8:08
Autor: Przemek Kaczałko
Fot. Przemek Kaczałko
Po naszej publikacji z 27 sierpnia pt. „Pies stworzenie boże – wchodzić tu nie może!” skontaktowała się z nami jedna z Czytelniczek, która tymi samymi argumentami od kilku miesięcy wraz z grupą zwolenników swobody poruszania się po parkach miejskich, walczy o zmiany w regulaminach w punkcie dotyczących wprowadzania zwierząt.

Cytowany we wspomnianym artykule wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, podtrzymany przez Naczelny Sąd Administracyjny stanowi podstawę działań miłośników czworonogów, którzy uważają, że wprowadzone w Parku Zdrojowym w Cieplicach i parku przy Kościele pw. Podwyższenia Krzyża Świętego zakazy, stanowią ograniczenie swobody poruszania się, które przysługuje również właścicielom psów. Istotnym argumentem podnoszonym na drodze sądowej są też zapisy ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach.

Jak czytamy w wyroku NSA dotyczącym podobnej uchwały Rady Miejskiej w Wołowie (dolnośląskie), czystość w takich miejscach pozwalają zachować przepisy zobowiązujące właścicieli psów do sprzątania po swoich pupilach.

Sprawę regulaminu poruszyła już 25 marca 2015 r. grupa mieszkańców Jeleniej Góry, która w piśmie do przewodniczącego Rady Miejskiej podnosiła wyżej wymienione argumenty. W odpowiedzi udzielonej 12 czerwca 2015 r. Leszek Wrotniewski poinformował, że 19 maja 2015 r. nad tematem pochyliła się Komisja Gospodarki Komunalnej i wyjaśnia co następuje:

Zakaz wprowadzania zwierząt do Parku Zdrojowego był podyktowany szczególnym charakterem tego parku i koniecznością uwzględnienia potrzeb głównych użytkowników tj. kuracjuszy Uzdrowiska Cieplice.
Przewodniczący Rady Miejskiej podkreśla, że uchwała dot. parku przy parafii pw. Podwyższenia Krzyża Świętego została podjęta na wniosek proboszcza tamtejszego kościoła dlatego, że jest to cmentarz będący terenem zabytkowym. Leszek Wrotniewski w odpowiedzi zwraca uwagę, że uchwała nie została zakwestionowana przez organ nadzoru, jakim jest Wojewoda Dolnośląski.

W związku z powyższym 7 lipca uchwała została zaskarżona przez mieszkankę Jeleniej Góry do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu.

Od autora
W Jeleniej Górze w siedmiu parkach wprowadzono regulaminy, z czego w pięciu przypadkach nie ma zakazu wprowadzania psów. Sporną kwestię rozstrzygnie organ do tego uprawniony, ale należy też zwrócić uwagę na brak konsekwencji władz miasta, bowiem teren przy Kościele pw. Podwyższenia Krzyża Świętego wielokrotnie zamienia się w tymczasowy parking, a 9 września będzie areną spektaklu portugalskiego teatru ulicznego w ramach projektu „Znaki w przestrzeni”. Zatem przejście przez park z psem na smyczy jest kategorycznie zabronione, a parkowanie i rozrywka na dawnej nekropolii władzom nie przeszkadza...

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (112) Dodaj komentarz

~wer 4-09-2015 7:36
Proponuję specjalny podatek od psa w wysokości 250 zł rocznie, który pozwoli finansować ekipę, mającą za zadanie sprzątać psie odchody (szczególnie śmierdzące). Jeden dyżurny sprzątacz na park i patrole uliczne... Wierzę, że jest grupa właścicieli psów, którzy po nich sprzątają, ale jest też przynajmniej kilka osób (nie będę wymieniał z imienia i nazwiska), które parki traktują jak psi szalet...
~Yrezi Rewor 4-09-2015 7:37
Takich absurdow w naszym kraju jest znacznie wiecej... Nie zyje sie tu czasem latwo:-(
~Do wer 4-09-2015 7:41
Kazdy placi podatek dochowy! Wlasciciele psow tez... Z tego ci nam politycy zabieraja, nie jedna ekipe sprzatajaca da sie utrzymac. Pewnie i na ciebie by sie jakis podatek specyjalny znalazl;-)
~anonim777 4-09-2015 7:49
Za 2 3 miesiące będzie problem z migrantami jak na Węgrzech .Zacznijcie przygotówki.
~ka-jan 4-09-2015 8:02
do tego parku przychdzą matki z małymi dziećmi, a psy biegają luzem? widziałem parę razy
~mieszczucha 4-09-2015 8:08
W okolicy kościoła jeszcze zrozumiem, ale zakaz w Zdrojowym jest nie do przyjęcia. To jest jawna dyskryminacja mieszkańców miasta posiadających psy.
~Yrezi Rewor 4-09-2015 8:11
Jasne zasady... Psiak na smyczy, i sprzatamy po pupilu! W innym przypadku mandat... Sam mam dwa psiaki, ale rozumiem tez innych... Nie marze o tym by z psiakami po parku biegac, jednak czasem bywa to najkrotsza droga od punktu a do b. Z psami na spacery chodze gleboko w las, zdala od marudnych osobnikow co zwierzat nie lubia...
~do ka-jan 4-09-2015 8:12
To nie o matki i dzieci chodzi, a o kuracjuszy. Paranoja.
~XYZ 4-09-2015 8:14
A co z pijakami którzy siedzą i np, wymiotują lub załatwiają swoje potrzeby na terenie owych parków ? To nie przeszkadza ? Bo mnie bardzo !
kazimierzp 4-09-2015 8:23
Po zniszczeniu w latach sześćdziesiątych XX ewangelickiego cmentarza dla zamaskowania barbarzyństwa ówczesnych władz nazwano ten cmentarz (szczątki nie były ekshumowane) parkiem - ale de facto dalej jest to cmentarz. Wystarczy zmienić nazwę tego terenu z powrotem na "cmentarz" to żaden sąd nie pozwoli na swobodne hasanie psów i zasr... dawnych grobów! Może też i inni się zmitygują!?!
~ 4-09-2015 8:24
Tylko jacyś znudzeni życiem albo nie bardzo wiedzący co z nim zrobić biorą sobie pieski na wychowanie aby dostarczyć sobie jakiegoś płytkiego zajęcia, większość i tak o nie należycie nie dba, traktując zwierzęta jak przedmioty - banda ludzkich marginesów! Niektórzy mają nawet po kilka psów w chałupie 40m2! To nie jest normalne...
~jw 4-09-2015 8:42
Należy znacznie zwiększyć podatek w mieście od posiadania psa ,aktualnie są też tacy co żyją z zasiłku MOPS a w swojej komunałce trzymają po kilka psów . Nikt skutecznie nie egzekwuje obowiązku sprzątania po swoich pupilach , spacer w niejednym parku to slalom między psimi kupami !!!! Ja np sobie tego nie życzę .
~iza 4-09-2015 8:47
sama mam psa. popieram: podatek za psy przeznaczyc na ekipe sprzatajaca.imigranci beda mieli prace.....
~Yrezi Rewor 4-09-2015 9:09
... zaczynam rozumiec czemu tak wiele osob posiada psiaki... Psy, to nasi przyjaciele i co wazne... Nie sa tak perfidne i zle jak wiekszosc ludzi... Co za... Nie wazne, napijmy sie;-)
~zoska 4-09-2015 9:17
jak park przy kosciele to takie swiete miejsce to wogole zakaz wchodzenia dla ludzi i zwierzat, wjezdzania autem(rowniez słuzb porzadkowych), totalny zakaz wszystkiego. Psy wszystkim przeszkadzaja, ale zule siedzacy na lawkach i zebrajacy to moga tam byc? sraja i szczaja po krzakach to te nie przeszkadza? a jak mamusia z dzieckiem idzie do parku, nagle sie mu cos zachce i wysadza je pod krzakiem i nie sprzata to tez nie przeszkadza?
~Pi 4-09-2015 9:21
Mieszkam w okolicy ul. Nowowiejskiej - to jedna z większych psich 'sralni' w mieście. Niewielu właścicieli psów sprząta po swoich psach. Zwrócenie uwagi wywołuje agresję właścicieli. Sprzątają głównie ludzi starsi. Nie sprzątają osoby o wyższym statucie - np. mieszkająca w okolicy pani doktor okulistka właścicielka duże żółtego psa. To ze względu na takich ludzi trzeba wprowadzać zakazy.
~ 4-09-2015 9:25
wer, a ja proponuję, żeby wszyscy płacili podatek odchodowy, bo ludzkich kup jest na drogach i ścieżkach więcej niż psich, tylko ludzie walą na środku, widać przy ścieżkach rowerowych, w parku karkonoskim to samo.
~: 4-09-2015 9:30
Do wpisu z 08:24 - widocznie dla Ciebie zwierzęta to przedmioty niegodne miłosierdzia, godne uwagi są tylko te które da się włożyć do garnka. Żal mi tak myślących ludzi, Bóg ich już pokarał za życia - pustką w sercu! Co do "cmentarza", to mam wątpliwości, czy tam jeszcze są jakieś szczątki ludzkie. To katolickie społeczeństwo przez wiele lat doprowadziło do niemal całkowitej dewastacji tego (i innych) ewangelickiego cmentarza, przy cichym przyzwoleniu władz komunistycznych.
~do pi 4-09-2015 9:31
Jest w naszym kraju pogromca fotoradarow, ty zostan pogromca wlascicieli psow;-)
~Gulfniarz 4-09-2015 9:34
Precz hołoto z psami! Całe miasto obsrane przez psy od Jagniątkowa po Zabobrze. Przynajmniej te dwa miejsca niech pozostaną wolne od psich odchodów. Człek na poziomie zawsze po psie posprząta i nie potrzebuje wchodzić z psem pod "Garnizon" albo do Parku Zdrojowego. A tak piesek wali klocka na cmentarzu a paniusia w jednej ręce fajka, w drugiej komórka + tępy wyraz facjaty niezmąconej myślą. Rzygać się chce!
~ 4-09-2015 9:49
Zakazów odnośnie psow powinno być jak najwięcej. Teraz wielkie pretensje ze tu z psem nie można czy tu ale sami wlasciciele do tych zakazow doprowadzili. Parki to nie wychodki dla waszych pupili. Idąc z dzieckiem nie można go puścić bo przecież wszędzie psie gow*o. W domu tez Wam sraja i nie sprzątacie ? Na Morcinka czy Wzgórzu Kosciuszki fajne place zabaw dla dzieci czy alejki na spacery i pełno niespodzianek po psach bo ciężko sie schylić i sprzątnąć.
~Ala 4-09-2015 10:11
Na własne oczy widziałam jak mamusia wysadziła dziecko przy ścieżce i kupę zostawiła.dlaczego o tym nikt nie mówi i nie pisze?
~jezuita 4-09-2015 10:13
Jestem za tym żeby można było wejść z psem wszędzie lecz na smyczy a może i w kagańcu i pod groźbą wysokiej kary finansowej sprzątać psie kupy właścicielom zwierząt. I tak na marginesie: psia kupa to nie nawóz to często po prostu śmierdzące gó...
~ 4-09-2015 10:14
"Zatem przejście przez park z psem na smyczy jest kategorycznie zabronione, a parkowanie i rozrywka na dawnej nekropolii władzom nie przeszkadza... " Samochody i Teatr uliczny,nie pozostawiają po sobie pamiątek typu psie odchody.Kto ma pilnować aby właściciele psów sprzątali po swoich przyjaciołach?Przecież nie pleban a SM są za leniwi aby tam częściej zaglądać.
~oko 4-09-2015 10:20
im wiecej zakazow tym mniej demokracji wystarczy przestrzegac prawa NORMALNEGO moj pies moje jego gowno sprzatam ... moje rzygi sprzatam ...jak nie to karac wszystkich konsekwetnie jakie to proste... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~zaboberek 4-09-2015 10:26
Jak chcecie zobaczyć prawdziwą latrynę dla psów,to zapraszam na końcowy przystanek MZK przy ulicy Kiepury.Dodatkowo kłęby sierści,bo co niektórzy właściciele psów o bujnej sierści,wyczesują je a ta sierść fruwa wokół.Ironią losu jest to,że w okół są kosze na śmieci i pojemniki na psie odchody.Dziwię się,że to nie przeszkadza ani SM ani Policji,a jeżdżą tędy często.
~Ja 4-09-2015 10:33
Popieram wpisy z 9,34 i 9,49. Wynocha z psami z parku i terenu cmentarza. To jedyne czyste miejsca bez psich odchodów. To rzadkość jak widzę właściciela sprzątającego po swoim psie. Ohyda! wszystko obsrane.
~xx 4-09-2015 10:36
k.. to nie jest żaden park tylko cmentarz więc wyjazd z tymi psami.
~do Ali 4-09-2015 10:38
Bo to są sporadyczne sytuacje gdzie jak to widzialas matka wysadzila dziecko...chore ale rzadkie. Wysadzanie psów jest notoryczne. To codzienność.
~jw 4-09-2015 10:57
Niema co dyskutować o faktach ,a one są takie -twój pies -twoje jego gó...no. Porównywanie sytuacji z dzieckiem jest nie na miejscu.Wybrzmiewa w tym wpisie lewactwo -pies cacy -dziecko kłopot i najlepiej poddać aborcji!!! Posiadacze psów mieszkający w blokach -własnie ci co mieszkają na 34 m i mają jeszcze psa lub psy wychodzą z nimi na ulice i chodniki .Mój pies pilnuje posesji a ja na niej sprzątam!!!
~Gosc 4-09-2015 11:11
Ok niech wchodza z psami nie mam nic przeciwko tylko niech sprzataja po nich ,bo jak ide i taka gwiazda jedna z druga prowadza te pupilki na sznurkach a te rzna gdzie sie fa ,a jedna z druga udaja ze nie widza tego to mnie szlak trafia i mam juz spora kolekcja takich zdjrc gdzie te paniusie nie sprzataja przy kosciele garnizonowym , z checia udostepnie nawet za darmo hahaha
~WYBORCA1 4-09-2015 11:12
Ja mam psa ( wcale nie dlatego, że się nudzę -jak napisał jakiś przygłup wyżej). Przyplątał się do nas i został - tylko człowiek bez serca by go nie przygarnął. Dbam o niego, płacę podatek i zawsze sprzątam. Tak powinni robić wszyscy - a służby powinny tego pilnować. Żadne zakazy nic nie zmienią - po prostu trzeba nauczyć ludzi sprzątać po sobie i swoich psach (na niektórych działają tylko kary).
~Tip 4-09-2015 11:34
Wyjazd to ja wam proponuję za granicę bez powrotnie, a wypowiadane sie ludzi którzy nigdy nie mieli psa w domu a jedyne co życiu zrobili z zwierzętami to próba zrzucenia kota z dachu, jest żenujące. A matki które wyróżniają swoje dzieci za drzwiami, koło placu zabaw w parku norweskim niech też mają zakaz! Wkoncu też chcę przejść bez obaw wejścia w odchody z pampersem. Proponuję jeszcze wprowadzić zakaz dla saren, lisów, wiewiorek, dzikow bo jak by tak się przyjrzeć na trawiaste obszary parków, są spore ilości odchodów, a ludzie którzy śmieca pod każdą ławka w parku są dobrzy i bardzo dbaja o naszą czystość w parkach.................
~Tip 4-09-2015 11:40
przepraszam za błędy, pisałem pod wpływem emocji....
~ 4-09-2015 11:44
ale macie temat psie gowna..... mam psa i nie sprzatam po nim i nie bede sprzatac niech sprzataja ci co biora pieniadze z opieki za darmo
~do 11:44 4-09-2015 12:05
no rzeczywiście płacisz za tego psa strasznie duży podatek - ledwie symboliczne parę groszy a żądasz żeby za ciebie sprzątali po nim i co jeszcze może karmę też mają ci fundować ???? a te rozpatrywanie przez sąd to marnowanie naszych podatków i czasu służb które powinny się zajmować obroną szarego obywatela przed bandytami - psami srają i nie sprzątają - zakaz wstępu mają i już i co tu rozpatrywać
~ 4-09-2015 12:06
Park przykościelny, a w szczególności kaplice nagrobne zostały przy wsparciu polsko - niemieckiego Stowarzyszenia VSK (Stowarzyszenie Pielęgnacji Kultury i Zabytków Śląskich) i Kraju Związkowego Saksonia pieczołowicie odrestaurowane. To szczególne miejsce i nie powinno służyć jako "spacerniak" dla pańć z pieskami i jako przejście na skróty. To miejsce szczególne i powinno być miejscem zadumy. Często jednak młodzi ludzie i miejscowi pijacy urządzali tu sobie schadzki. Siedzieli na trawie i się wygłupiali. Wstyd!
~JAPKOWY 4-09-2015 12:50
Znowu miałczycie. Pies jak każde stworzenie ma prawo wejść na teren parku. Ja nie mam psa ale popieram tych ludzi. Niech zwyczajnie straż miejska wlepia kary na psie kupy, wtedy pieski będą chodzic po parku i właściciele będą sprzątać
~mix 4-09-2015 12:53
Twój pies twoje gó.no i powinieneś posprzątać, przecież to powinno być oczywiste dla każdego posiadającego choć za grosz inteligencji i kultury.
~JAPKOWY 4-09-2015 12:54
A tak w ogóle to dzieci ludzie również śmiecą, srają i sikają gdzie popadnie, więc park zamknijmy także dla nich. I wyrzucić wszystkie samochody które wjeżdżają na teren placu kościelnego
~aaa 4-09-2015 13:18
Ludzie z bloków systematycznie przyprowadzają swoich pupili pod domki jednorodzinne, bo niby to i oni mają spacer a przy okazji zaglądnąć można komuś na posesję. Przy tym zaciekawieniu co tam można zobaczyć piesek siłą rzeczy załatwia się (pan zagląda a piesek bezstresowo robi swoje). Pan odchodzi a piesek pozostawia swoje. Obsikane skrzynki gazowe, energetyczne, ogrodzenia zardzewiałe od wieloletniego procederu. Przy wejściu na posesję piesek brudzi a gdy panią " zaproszono" z pieskiem na schody, to oburzona napluła i powiedziała a cóż takiego się stało?. Nie można nawet zwrócić uwagi bo przecież utrzymanie porządku należy do właścicieli domku. Ostatnio szok młoda matka z dzieckiem w wózku zabrała pamiątkę po swoim pupilu, oby więcej rozsądnych posiadaczy milusińskich.
~*ax 4-09-2015 13:43
Minie trochę czasu zanim nauczymy sie sprzątać po swoich pieskach.Moim zdaniem powinno być więcej koszy na psie odchody oraz może spróbować tak jak na zachodzie że przy koszach sa też worki,bo niektórym szkoda kupić worki na psie odchody a nie jest to wielki wydatek.
~ 4-09-2015 14:11
PARKI TO NIE SRALNIA DLA PSÓW !!!!
~eszkaniec 4-09-2015 14:39
fajnie było wyjść z dziećmi i naszym psiakiem pobawić się w parku obok Garnizonowego. Uczyliśmy dzieci obowiązkowści i sprzątania po nim. Mieszkamy w Centrum, naprawdę nie ma gdzie razem z psem wyjść. Na Majówce ciągły ruch samochodów, że aż strach, niby jest zakaz ale wszyscy pod sam kościół jadą i za nic mają mieszkańców i turystów. Niby wyznaczono miejsce za biedronką na kubsza , ale nie ma ogrodzenia i strach pieska tam wypuścić. Tam jest tak duży ruch samochodów że aż strach , że go jakiś kierowca może na oczach dzieci zabić. Dzięki, że mieszkanka podała sprawę do sądu. Ja też płacę podatek za naszego psa i żeby nie można było chociaż z psem przejsć na Zabrze?! Proboszcz i radni serca to nie mają!
~ghjk 4-09-2015 14:51
Na dzwiach agencji towarzyskich i kasyn też trzeba dać zakaz wejścia dla księży.
~ 4-09-2015 14:58
Jestem właścicielką psa i miłośniczką wszystkich psów staram się na problem psich odchodów patrzeć racjonalnie. Uważam ,że właściciele psów powinni sprzątnąć po swoich pupilach bez względu nati czy to park czy ulica ( szczególnie ulica ) ale dajcie nam szansę zwracam się do osób odpowiedzialnych w naszym mieście za psie pakiety i śmietniki na odchody. Psie pakiety puste worka nie widziałam w tym roku ani jeden raz sama kupuję ale dobra to znów nie majątek ale gdzie są kosze na te odchody . Na ulicy 1-go Maja nie ma na bankowej są owszem zawsze puste. Przy parku na Okrzei schowany od strony ulicy ( tam koty biegają i rodzicom to nie przeszkadza ). W Szczecinie do parku można wejść przy każdym wejściu jest psi pakiet dużo pojemników ( opróżnianych regularnie )
~Pitero 4-09-2015 15:03
Kto ma dzieci ten wie, że już nie ma skwarka wolnego od nieczystości pozostawianych po czworonogach. Jak skończy się na czyszczeniu bucika to pół biedy, ale zagrożenie z jakim się spotyka dziecko codziennie to już poważne zagrożenie. Czy ktoś z was widział "miłośników" czworonogów choćby dla pozorów z woreczkiem foliowym by posprzątać po swoim "przyjacielu"? Zapewne NIE! Całe Zabobrze to wielkie "psie kupowisko", niestety z parkami jest tak samo.
~ax* 4-09-2015 15:17
Nie tylko w parku należy sprzątnąć po swoim czworonogu ale na ulicy też.Miasto powinno ustawić więcej śmietników na odchody i żeby były widoczne a straż miejska powinna karać tych co nie przestrzegają przepisów.Jak raz zapłacą karę to będą pilnować aby postprzątać tacy są Polacy oporni na pewne zmiany.
~do wer 4-09-2015 15:36
Podatek jest :) poza tym w normalnych krajach w których jest taki podatek buduje się coś takiego jak swkery dla psów, i tam się z psami chodzi i są ludzie którzy się tym zajmują tu nawet podatek 10tys nic nie zmieni to polska albo pogodzisz się z tym co się dzieje albo możesz wyjechać granice masz otwarte :)
~Yrezi Rewor 4-09-2015 15:46
...prawda jest taka, iz 99,9% calego "syfu" w miastach, parkach i tpd. to nasza.., ludzka robota! Radze sie rozejrzec... Kto bez winy, niech...
~ 4-09-2015 16:32
Zdania będą podzielone, zgadzam się z przeciwnikami i zwolennikami, ponieważ mam dzieci, które wpadają w kupy oraz psa, z którym lubię wychodzić. Wiecej kultury, nie jesteśmy sami, sprzatajmy po psach nie puszczajmy między dziećmi i sprawa zalatwiona. Marudom, którym zwierzęta aż tak przeszkadzają można tylko współczuć.od czego jest straż miejska? Niechaj pilnują! I na litość wiecej koszy na psie odchody, nic przyjemnego paradować z pełnym woreczkiem.
~pawlpop 4-09-2015 16:39
jakaś stara dewota pewnie co nie może z psem dalej iść tylko w parku nasrać. i pewnie roboty brak bo ma czas na sądy. co za p... w tej jelonce żyją
~obserwatorzy 4-09-2015 16:40
park na garnizonie zamknęli, a pojemniki zostawili? Jest straż i są kamery i jak właściciel po psie nie posprząta to niech płaci. Jego wybór, a jelenia mała jest i wiadomo kto jest kto. A jak już to ksiądz powinien być też sprawiedliwy i jak zabrania wejścia właścicielowi z psem to niech też stosuje wobec wiernych zakaz wjazu, a nie znak wjazdu przesunąl bliżej kościoła , by samochodem pod drzwi podjechać a ludziska niech uciekają z drogi bo panisko jedzie. ot i co?
~xx 4-09-2015 17:01
Pies nie tylko robi kloce,również szcza toksycznym dla roślin i zabytków moczem,to też właściciele są w stanie posprzątać???
~cwaniaki-próżniaki 4-09-2015 17:19
Ciekawym sprytem wykazują sie mieszkańcy na ulicy 1 Maja. I to od zawsze! Np z klatki schodowej naprzeciw Biedronki psy są wypuszczane same bez opiekuna. Po wypróżnieniu na chodniku stoja długo pod drzwiami /np na mrozie/ na wpuszczenie do domu. Czy Straż Miejska jest ślepa?
~Dostawca 4-09-2015 17:26
Normalne jaja problem że fiu fiu park to park tak samo jak i w innych miejscach po milusińskich trzeba sprzątac i tyle nie chodzi tylko o sprzątanie po psach czy kotach po ludziach jest jeszcze więcej sprzątania oj jest i nikt im zakazu do parków czy placów przykościelnych nie zabrania
~Chymn kaczora 4-09-2015 18:23
Polska to kraj pełen idiotów,co skutkuje bezmyślnymi przepisami.Zostałem zatrzymany przez tzw.organa,na okoliczność prowadzenie psa bez smyczy.Po osiedlowych drogach.Panowie upierali się,że nienależnie od rodzaju psa(ten jest mały-5 kg)MUSZĘ go mieć na smyczy.Zapytałem, jaki przepis to reguluje.Zaczęli się zastanawiać i coś tam bąkać.że ustawa sejmowa.Tymczasem jest to goowno prawda,bo reguluje to Uchwała nr 127 RM z 2007r.w p.14. Mam w tablecie tą ustawę i nie omieszkałem jej zaprezentować.I tam stoi jak byk,że psy POWINNY być prowadzone na smyczy.Nie muszą-jak się upierali panowie,a powinny.Zakończyłem spór pytaniem:Panowie też powinni znać przepisy na które się powołujecie.I co,znacie?Odeszli coś tam pomrukując pod nosem.Nie dawajcie się nigdy brać na huk.Oni nie wiedzą więcej od nas.
~ 4-09-2015 18:39
Jedno jest pewne. Problem jest, tylko niesprzątający po swoich czworonogach właściciele tego nie widzą :( Pies załatwia swoje, kiedy mu się zachce nie bacząc na miejsce i okoliczności, jednak, gdy już "wyśle paczkę", jak to żartobliwie w domu określaliśmy, należy wyjąć woreczek i posprzątać. Skoro nie ma specjalnych koszy na psie odchody, trzeba wyrzucać je do zwykłych pojemników na śmieci i tyle. Trudno zakazać w każdym parku wprowadzania psów, ale należy podtrzymać zakaz ten w parku wokół kościoła garnizonowego. Polecam ten oto filmik: https://www.youtube.com/watch?v=9e7ojyz3we0 Wiem, kobieta "rzuca mięsem" i nieco wyolbrzymia sprawę, ale ma w pełni rację. Życzę ignorantom w powyższej sprawie, aby wdepnęli w psie odchody i na własnej skórze zobaczyli, jakie to nie miłe.
~ 4-09-2015 18:42
Polsce bliżej pod wieloma względami na wschód niż zachód. Z nas się wszędzie za granicą śmieją. Menele zaprute w cztery du.. gó... psie na chodnikach no i ten nasz durnowaty słowiański sposób bycia.
~ 4-09-2015 18:50
Nie wpuszczać tam psów. Zasrają park a osikane krzewy zaczną usychać. Nad czym tu dyskutować.
~Pi 4-09-2015 18:54
Psi problem już niedługo będzie rozwiązany - dostaniemy ciapatych uchodźców i oni pokażą co robi się z psami.
~ 4-09-2015 18:55
Nie wpuszczać tam psów. Zasrają park a osikane krzewy zaczną usychać. Nad czym tu dyskutować.
~ 4-09-2015 18:56
Poza tym to nie cmentarz tylko nazistowskie grobowce.
~s. 4-09-2015 18:59
Pójdźmy dalej, psy, koty, konie, krowy, owce i barany. Wszyscy do parków. Do tego sprowadza się nasza demokracja - srać można gdzie się chce.
~ 4-09-2015 19:48
Psy to najbrudniejsze zwierzaki Zjedzą najohydniejsze rzeczy powachaja padlinę psie tyłki wytarzaja się w smierdzacym łajnie itd.Nie boicie sie chorób odzwierzęcych? Kobiety moga poronic bo psy mają w ślinie czynnik do zabijania bakterii który może zarodek potraktować jak bakterię,hodują pchły roztocza gryzą szczekają sa obrzydliwe Nie pojmuje tej idiotycznej miłości do psów.W domu śmierdzi od psa pełno siersci .Jacy to przyjaciele? A co ze słoniem? małpą? czy krową?......Co to za równanie zwierząt z ludżmi?Psiarze to w 99% lenie brudasy i tepota zakompleksiona .Jakim prawem wojują z ludzmi, z dziecmi na rzecz tak wstretnych zwierzków. Tak naprawdę to gnębią te zwierzaki i znecają się nad nimi nic nie wiedząc o nich bo pies "przyjaciel" wszystko zniesie Won z parków won z cmentarzy ulic
~wściekły azor 4-09-2015 19:55
Gdyby właściciele czworonogów sprzątali po swych pupilach, nie byłoby problemu. A jak widzę, robią to nieliczni.
~efverv 4-09-2015 20:05
szkoda tylko, że nikt nie spojrzy na trawniki pełne nie kup a szkła. Pod "Atrapą" przejść się nie da bo szkła jest więcej niż żwiru. Przejście z psem jest praktycznie nie możliwe. Kosze na kupy wszystkie zdewastowane a te, które się ostały nie są opróżniane. To nie psy tam rozbijają butelki i demolują kosze...
~Shadow 4-09-2015 20:08
19:48 mocno powiedziane, ale właściwie tak to wygląda. Wyjątkowo durne to stworzenia, mój sąsiad ma ze trzy, uwielbia je wypuścić z rana żeby sobie pobiegały po posesji. No i biegają drąc do tego ryje bez opamiętania. A sąsiad sterczy z fajką w zębach i przygląda się zachwycony. Najbardziej rozwala mnie inny, wyjątkowo obleśny obraz. Pies sra, a jego durnowaty właściciel z zaciekawieniem przygląda się co za cuda jego pupilkowi z zadu wyłażą, a potem zadowolony z siebie idzie dalej zostawiając komuś pod furtką produkt przemiany materii swojego transportera pcheł.
~DDDDDDDDDDD 4-09-2015 20:13
... szanowni właściciele psów, jestem jak najbardziej za utrzymaniem zakazu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Kiedyś była fura , komóra i białe skarpetki. Dzisiaj doszedł do tego pies, najlepiej duży , reprezentacyjny , i z grupy tych obronnych. Tylko Jelonkowi-cze właściciele czworonogów , Wy nie dorośliście do posiadania takowych.. , żal mi waszych zwierząt , mieć takich właścicieli to raczej obciach... pozdrawiam Was przyjaciele i właściciele czworonogów...
~zaboberek 4-09-2015 20:59
Bez względu na poziom wyrażanych opinii,uważam,że dyskusja na temat zakazów i potrzeby sprzątania jest potrzebna.Reasumując,zdecydowana większość respondentów jest zdania(też się pod tym podpisuję),że zakazy są czasami nadużywane,ale tez wina leży po stronie tych właścicieli psów a jest ich zdecydowana większość,którzy nie sprzątają po swoich pupilach.
~pop 4-09-2015 21:37
Nawoz jest potrzebny roslinkom i drzewkom a jak sie nie podoba to niech zbieraja po swoich pupilach i wrzucaja do odpowiednich pojemnikow radze zamontowac tez monitoringi
~Yrezi Rewor 4-09-2015 22:35
Psiaki fajne sa... i nikt mnie nie przekona, ze jest inaczej:-)
~kk 4-09-2015 23:20
Problemem nie są psy tyko niesprzątający ich właściciele. Zakaz ten ich własnie dotyczy!
~Jasiek 5-09-2015 0:29
Psy mogą wchodzić wszędzie tylko właściciel powinien posprzątać po piesku zabierając w reklamoweczke własność ,koniec kropka:-)
~ 5-09-2015 3:11
Idąc od ulicy Mickiewicza na Wz. Kościuszki cala aleja obsr...na właściciele pupili sprztanie maja w d...pie a ja brzydzę się wejść do parku , karać jełopów wprowadzających psy do parków celem wypróżnienia się !!!!!!!!!!!
~iras 5-09-2015 8:52
Kategoryczny zakaz wprowadzić. na przystankach i w miejscach publicznych . Tak jak nie wolno palić i pić!!! Ludziom nie wolno psom też :P Ciągle nasrane, nie sprzatają i to tylko zwierz nie rozumie i sam po sobie nie posprząta przecież.Już tyle razy musiałem buty z obrzydzeniem doprowadzac do porządku.
~chowajcie 5-09-2015 10:18
koty.One zasypują swe odchody.Jeżeli nie pójdą do parku to będą sraly na ulicy.I nie daj boże bywalcy sądów wpadną w gówno.Dlatego sędziowie nakażcie aby w parkach ,były ogrodzone małe powierzchnie dla psów i ich właścicieli i niech tam wąchaja smrody,
~do 10:18 5-09-2015 10:37
prócz tego z kotów jest taki pożytek że polują na szkodniki oraz chronią przed kunami przegryzającymi przewody w samochodach
~ 5-09-2015 11:11
No i jest temat na referendum gdzie mają biegać pieski a gdzie mają chodzić ludzie
Natalia Czarna Kosler 5-09-2015 12:34
Oczywiście że tak. Albo niech zrobią w końcu wydzielony park dla psów.. W większych miastach jest przynajmniej jeden u nas też by się przydało taki zrobić.
Monika Korzeń 5-09-2015 12:52
Tak
Beata Gutowska 5-09-2015 13:04
Oczywiście że tak !
Anna Janda 5-09-2015 13:15
Tak. I sprzątać po psiakach.
Jelonka.com 5-09-2015 13:16
to może być argument administratorów parków za tym, żeby psiaków nie wpuszczać - niestety jeleniogórzanie raczej nie sprzątają po swoich czworonożnych przyjacielach :(
Grażyna Nowak 5-09-2015 13:20
oczywiście tylko właściciele muszą po nich sprzątać
Ania Stępień 5-09-2015 13:47
Tak.
Robert Piwowar 5-09-2015 13:52
Tak i mogli by zrobić wydzielony park dla psów w Holandii jest multum takich parków
~... 5-09-2015 13:54
Jadłem kiedyś psa. Kilkanaście lat temu w Xinjiang w Chinach. Paskudny smak psiny - nie polecam.
Milena Tomaszewicz 5-09-2015 14:12
Tak, Ja sprzątam po swoim psie, moi znajomi psiarze również. Także nie możemy mówić, że jeleniogórzanie nie sprzątają. Jedynie czego mogę się czepić, to: Niesprzątającymi po swoich pupilach jest "starszyzna" jeleniogórska. Często zwracam im uwagę.. różnie się to kończy:) Rzuca im się wszystkim na słuch:) :);) Pozdrawiam!
Daria Czerska 5-09-2015 14:15
Tak.
~zainteresowana 5-09-2015 14:17
Systematyczne sprzątanie (niemal codziennie), przy ogrodzeniu obiektu medycznego przy ulicy Głowackiego 6A. Obok samochód na kółkach z pieczywem. Starsza pani i nie tylko przywiązuje swojego wielkiego psa do nieswojego ogrodzenia, aby w tym czasie zrobić zakupy pieczywa. Psiaki systematycznie załatwiają się w tym samym miejscu, pani zabiera swoje bułeczki, pieska a pozostałości po pupilu pozostawia mnie. Idące ze szkoły dzieci niejednokrotnie wycierają zabrudzone buciki na ulicy (wypadałoby nie tylko zbierać ale jeszcze czyścić) Nie jest miło codziennie zbierać psie i kocie odchody, zużywając przy tym własne rękawiczki. Po deszczu lub w upalny dzień nie można otworzyć okna w gabinecie, gdyż z jednej strony odchody a z drugiej olbrzymich rozmiarów kompost. Masz psa i kota to sprzątaj !!!!!!
Iwona Kwiatkowska 5-09-2015 14:52
Oczywiście tak
Joanna Żmuda 5-09-2015 15:19
Tak ale dwa warunki zwierzak idzie na smyczy bo znam przypadki gdy pies rzuca sie na ludzi a wlasciciel sie smieje prosto w twarz i mowi ze nic sie nie stalo i oczywiscie sporzatac te bomby
Ewelina Cieślik 5-09-2015 15:36
Tak
~ 5-09-2015 16:01
hehehehe ale sie usmielismy ---mamy psa a sprzatac po nim nie bedziemy niech to robia zule korzystajacy z opieki
Katarzyna Puczel 5-09-2015 16:16
Jak najbardziej tak z dwoma warunkami sprzątanie po pupilach oraz PSY NA SMYCZACH...mój psi aczek już dwa razy został pogrążony przez psy nieodpowiedzialnych właścicieli
Agnieszka Wiśniewska 5-09-2015 16:40
oczywiście, że tak :)
Eve Lina 5-09-2015 18:29
Jasne ze tak! A gdzie maja chodzić? Po deptakach, ulicach i lasach? Trzeba tylko postawić kilka smietnikow na kupki i niech straż miejska respektuje sprzątanie po pupilach zamiast wlepiac mandaty za spacerowanie z nimi w miejscach do tego odpowiednich. Utworzenie parku dla zwierzakow to tez super pomysł.
Izabela Szymkowiak 5-09-2015 23:37
OCZYWIŚCIE😊!!!
~do 14:17 6-09-2015 0:04
a co ty chcesz od kotów nie dość że szkodniki tępią to na dodatek co nasrają to zakopują chyba że ktoś im wyrządzi krzywdę to lubią się mścić po za tym Niemcy tępili koty i mają teraz olbrzymie problemy z myszami i szczurami
~wydojony przez obecną władzę 6-09-2015 6:45
TO TERAZ GÓWNEM PSIM MA SIĘ ZAJMOWAĆ JELENIOGÓRSKI SĄD? KTO SĄDOWI ZAPŁACI CHYBA BOGATA JELENIA GÓRA BO SĄDY JELENIOGÓRZAN STARSZYCH Z EMERYTUR NAJNIŻSZYCH DOJĄ DOŻYWOTNIO!!!Czwarta władza nie ma już naiwnych obywateli do wydojenia? Zostały tylko psy.Tak to kończy się na psie mafijne sądownictwo i Wasze Niezawisłe Wyroki skorumpowani alkoholiczni sędziowie jeleniogórscy.NIE MA CHĘTNYCH. KONIEC SPRAW W SĄDACH.NIE ZLECAMY PRACY SĄDOM CYWILNYM BY PRZEŻYĆ!!!
Doberman Emil Dutkiewicz 6-09-2015 19:07
Owszem powinny
~Jarek z Cieplic 7-09-2015 1:39
Bardzo mi się podoba komentarz autora: "Zatem przejście przez park z psem na smyczy jest kategorycznie zabronione, a parkowanie i rozrywka na dawnej nekropolii władzom nie przeszkadza..." i dla porównania fragment wypowiedzi Wrotniewskiego: "Przewodniczący Rady Miejskiej podkreśla, że uchwała dot. parku przy parafii pw. Podwyższenia Krzyża Świętego została podjęta na wniosek proboszcza tamtejszego kościoła dlatego, że jest to cmentarz będący terenem zabytkowym." To jak to jest panie Wrotniewski, nie można wprowadzać tam psów bo jest to teren zabytkowy, ale wjeżdżać samochodom w każdy weekend i robiąc tam nielegalny parking to już jest ok?!!! Czy to nie hipokryzja w czystej postaci??? A może po prostu z tego względu, że Bokiej ma mocne plecy w UM, który mu pozwolił zrobić prywatny folwark..
~Jarek z Cieplic 7-09-2015 1:41
cd. ...z terenu tego parku???
~vvv 11-09-2015 9:00
psy nie sraja właścicielom w domach . Nie liczni sprzątają po psach nasrane na chodnikach na placach zabaw
~Kszychu 13-09-2015 12:56
W pradze na rynku są postawione śmietniki na psie kupy,mało tego,są przy nich papierowe worki z łopatkami i żadnego szitu nie widać. Idąc na spacer z psem nie biorę worka foliowego bo ściskanie w ręku kupy,nawet przez folię jest obrzydliwe a worek kartonowy nie wiem gdzie kupić ale gdyby były takie śmietniki z kartonowym workiem z łopatką to bym sprzątał nie tylko w parku czy na mieście ale i w bocznej ulicy. Powiecie skąd wziąć na to pieniądze bo to wszystko kosztuje tyle, a ile kosztuje to czechów i skąd oni biorą na to pieniądze?
~Nova_ 1-10-2015 21:19
Ja nie widzę żadnego problemu jeżeli chodzi o zakazy. Ale proszę stworzyć w takim razie jakąś alternatywę. Skoro w tych parkach czy przy kościele czy w innych miejscach jest zakaz wchodzenia z czworonogiem, to proszę o stworzenia miejsc gdzie można pójść z czworonogiem. Gdzie będzie mógł się wybiegać, swobodnie załatwić potrzeby fizjologiczne, a wtedy w takich miejscach więcej pojemników na odchody. Myślę że rozwiązałoby wiele problemów związanych z zanieczyszczeniami odchodami.
~Nova_ 1-10-2015 21:25
Też mam właścicielem psa i również człowiekiem który swobodnie chce chodzić po czystych terenach. Rozumiem więc te wszystkie zakazy. Ale myślę że gdyby było więcej pojemników na odchody rozwiązałoby to w większości problemy. Inną alternatywą jest to, że skoro są zakazy to miasto mogłoby stworzyć miejsca gdzie można swobodnie puścić pupila by mógł się swobodnie wybiegać i załatwić potrzeby fizjologiczne. Dużo nie trzeba. Wystarczy kilka niewielkich terenów zielonych ogrodzonych. Byłyby i bezpieczne dzieci i tereny zielone gdzie widnieją zakazy. Co Wy na to drodzy czytelnicy?

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group