Środa, 21 października
Imieniny: Urszuli, Jakuba
Czytających: 2506
Zalogowanych: 0
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Psy bez smyczy to horror

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Środa, 15 września 2010, 8:09
Aktualizacja: Czwartek, 16 września 2010, 7:37
Autor: TEJO
Fot. dtp
– Proszę poruszyć temat, może przynajmniej jeden właściciel po przeczytaniu będzie trzymał psa na smyczy – pisze do nas Internauta, którego ugryzł wolno biegający czworonóg.

– Postanowiłem pobiegać po dłuższym okresie przerwy. Tradycyjnie pies biegający bez smyczy zaczął mnie gonić. Na szczęście po chwili pogoń mu się znudziła. To nie pierwszy raz, kiedy musze albo uciekać, albo zatrzymywać się, bo właściciel czworonoga smyczy nie używa. Zawsze, gdy zwierzę do mnie się zbliża, słyszę te same słowa: proszę nie bać się, on nie gryzie.

Internauta dodaje, że nie jest naiwny, bo wbrew takim zapewnieniom został już przez puszczonego luzem psa pogryziony. A z obserwacji naszego Czytelnika wynika, że przypadki, kiedy właściciele czworonogów nie używają smyczy, są bardzo częste. – Pamiętam mała dziewczynkę, która prowadziła amstaffa, bez kagańca, a rodzice szli szczęśliwi obok. Horror - dodaje. – Jak jednak można puszczać wolno psa w miejscu, gdzie przebywają ludzie? – pyta.

Strażnicy miejscy przypominają, że puszczenie psa bez smyczy i kagańca, stanowi wykroczenie i można za to dostać mandat. Tymczasem prawo nie jest precyzyjne i nie wskazuje jednoznacznie obowiązku wyprowadzania psa na smyczy, czy też w kagańcu. Artykuł 77. Kodeksu Wykroczeń stanowi jednak, że kto nie zachowuje zwykłych lub wskazanych środków ostrożności przy trzymaniu zwierzęcia, podlega karze grzywny do 250 złotych lub nagany. Sprawa się komplikuje, kiedy zwierzę bez zabezpieczenia kogoś pogryzie. Wtedy – w zależności od obrażeń poszkodowanego – właściciel psa może być pociągnięty do odpowiedzialności karnej za spowodowanie zagrożenia życia lub zdrowia.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (75) Dodaj komentarz

~Ja 15-09-2010 8:25
Zgadzam się!!! Biegające luzem psy to plaga. Dziecko nie może pobiegać, a człowiek nie może czuć się bezpiecznie, bo ten piesek nie lubi pań, drugi długich płaszczy, a trzeci biegających dzieci. A właściciele się nie przejmują, bo jak to, ich ulubueńce mają największe prawa, a zwłaszcza prawo zabierania nam poczucia własnego bezpieczeństwa!
~jelel 15-09-2010 8:28
za kazdym razem trzeba dzwonić na straż miejską, gdy dostaną setki telefonów to może wreszcie cos sie zmieni
~Czorny. 15-09-2010 8:33
Prawo precyzuje całkiem dokładnie jak ma być wyprowadzany czworonóg. Jeżeli nie należy do rasy psów niebezpiecznych ma być na smyczy LUB w kagańcu. Natomiast jeśli należy do rasy psów niebezpiecznych musi nosić i smycz i kaganiec. Oczywiście beztroska właścicieli puszczających duże psy samopas bez kagańca jest czasem zatrważająca. Prawo prawem, ale duży pies puszczony luzem na podwórku gdzie bawią się dzieci... Niestety żadne prawo nie zastapi ludzkiej wyobraźni. Amstaff prawnie stważa takie samo zagrożenie jak spaniel.
~hmm 15-09-2010 8:42
Tak to się porobiło, że dla właścicieli psów ich czworonogi są ważniejsze niż bawiące się na podwórku dzieci.
~men 15-09-2010 8:43
Do Czorny i nie tylko. Prawnie czy nie - pies jest psem i prawdopodobieństwo pogryźienia przez amstaffa czy kundla jest takie samo - wszytsko zależy od ludzi nie od psa - a swoja droga kundle zdecydowanie bardziej zaczepiaja i atakują sie na ludzi niz psy rasowe - pozdrrrr
~ 15-09-2010 8:43
Tak czorny, ale pojawia się problem, bo według ZK psem rasowym jest tylko ten pies, który posiada na to odpowiednie papiery, czyli takiego amstaffa, pit bulla, który rodowodu nie ma nie obowiązuje to prawo, ponieważ nie należy do rasy psów niebezpiecznych. Jest psem w typie rasy, a to już zupełnie coś innego. No chyba, że to samo prawo również obejmuje kundle.
~sowa 15-09-2010 8:44
Drodzy Panstwo prawo prawem a logika,kultura i wiedza druga sprawa, czysty anfabetyzm i prymitywizm wlascicieli doprowadza do tragicznych sytuacji. Dziekuje za artukul zyczac spokojnego biegania .
~Zenek 15-09-2010 8:46
Wolno biegające pszy to sprawa bezmyślnych właścicieli psów, ale i nieudolnej władzy nie umiejącej lub niechcącej wyegzekwować obowiązujące przepisy prawa.
~ 15-09-2010 8:50
Jestem za. Sama mam wielkiego psa, ktory jest lagodny jak baranek i jesli do kogos podbiega to po to, zeby byc poglaskanym i popieszczonym. Ale po pierwsze wiem, ze ludzie boja sie duzych psow a po drugie kara w Niemczech, gdzie mieszkam jest wysoka (nie wiem ile, ale placi sie slono) wiec go spuszczam ze smyczy tylko na odludziu. W Cieplicach, gdzie niedawno bylam, roi sie od psow bez smyczy. Paniusia wola pieska, ktory ma to gdzies i biegnie do bawiacego sie dzieciaka.Dzieciak piszczy, mamusia przerazona a wlascicielka pieska...zlosci sie, ze to takie glupie dziecko, bo boi sie psa! Trzeba zrozumiec, ze nie kazdy podziela nasza milosc do naszego psa.
~lolo79a 15-09-2010 9:05
tym czasem mamy różne akcje, które nawołują do ratowania psów, a nie dzieci. Coś tu jest nie tak z nasza hierarchią ważności. Druga sprawa to sprzątanie po swoich ulubieńcach, chyba wstyd posprzątać o czy świadczą odpowiednie pojemniki rozmieszczone w naszym mieście pełne innych śmieci. Znam takich ludzi którzy mieszkają w małym mieszkaniu i mają dwa duże psy, cisną się, ale pieski są ważniejsze. Czy to czasem nie jest jakaś ucieczka przed miłością do ludzi, których zastępują zwierzęta.
~ 15-09-2010 9:09
Zgoda pod warunkiem, że te wszeszczące śmierdzące bachory też będą prowadzane na smyczy!
~lolo79a 15-09-2010 9:27
Smycz to ma P. ~ na głowie i dla tego kłopoty z myśleniem .
~sumienie... 15-09-2010 9:51
Gówniarzy wozi się z brudnymi butami w wózkach marketowych i tutaj wszystko jest ok, mimo, że zagrożenie bardzo paskudnymi chorobami jest wielkie. Pies biega sobie po chodniku i wtedy jest be. Tak więc dopokąd bachory będą wożone w wózkach nie do tego przeznaczonych, niech się boją. Natura dała psu zęby żeby gryzł. Niech więc żrą gówniarzy ile wlezie. A starych osłów biegających po chodnikach i stwarzających zagrożenie NORMALNYM przechodniom tym bardziej. I jeszcze jedno: (cytat) pisze do nas Internauta, którego ugryzł wolno biegający czworonóg.
~pisss 15-09-2010 9:54
Podbiega piesek chce ugrysc masz prawo sie bronic, jest zagrozenie zycia i zdrowia. Nie chce tu podsuwac co nalezy zrobic ale chyba wszyscy wiemy.
~Gość 15-09-2010 9:57
Ale co tu się dziwić ,skoro srają gdzie popadnie i nasze władze nic nie robią ,to na te bez smyczy i kagańców też nic nie poradzą ,bo ta władza nie radzi sobie z niczym prócz szkalowaniu PiS-owców ,to jest ich cel przedni i święty ,zniszczyć PiS bo boją się że jak Kaczyński dojdzie do władzy to niejeden PO oszołom za kratami skończy....
Menes 15-09-2010 10:03
@ Viki. Ja tam pieska mogę popieścić taserem. ;) Ps. Miałaś napisać do mnie i co?
Menes 15-09-2010 10:08
A propos srających psów. Niedawno zwróciłem uwagę byłej nauczycielce by posprzątała po swoim psie, owszem z łaską posprzątała, ale jak zaczęła krzyczeć na mnie, ubliżać mi z odległości stu metrów jeszcze darła ryja na mnie, ale przynajmniej się uśmiałem z jej głupoty.
~ 15-09-2010 10:10
ty, "sumienie" czytam twoje posty od jakiegos czasu i lapie sie za glowe. Powiedz mi-jakie jest zagrozenie "paskudnymi chorobami" od dzieci? jesli bedziesz w stanie wymienic choc jedna taka PASKUDE, to wygrales.......a ludzie starsi? jakie czujesz od nich zagrozenie? Jestes BEZNADZIEJNIE DURNOWATY.
~jaja 15-09-2010 10:15
Jestem ZA, niech trzymają psy na smyczy!
~ 15-09-2010 10:15
Czesc menes....nie napisalam, bo sprawe zalatwilam inna droga. Pozdrawiam .Ale co ma wisiec, nie utonie....czy jak tam to sie nazywa.....
~do sumienie 15-09-2010 10:18
Jesteś głupi czy tylko udajesz?
~KASKA 15-09-2010 10:19
CZY W JELENIEJ GÓLRZE SA AŻ TAK DURNI LUDZIE I NIE WIEDZA CO PISAĆ
~Czorny 15-09-2010 10:20
Tak właśnie napisałem, że prawo prawem a liczy sie zdrowy rozsądek. Sam mam psa, i luxno biega tylko i wyłącznie na łąkach z dala od osiedli ludzkich. Na spacery chodzi zawsze na smyczy.
~mcp 15-09-2010 10:23
racja.. czy idzie sie ulicą a co dopiero biegnie to wiele psów puszczonych luzem dosłownie rzuca się na przechodnia.
~ 15-09-2010 10:27
10:10, na przykład od bachora można zarazić się płonicą, bardzo groźnymi paramyksowirusami, różyczką, zapaleniem przyusznic ( parotitis epidemica), ospą wietrzną itp.
~Grzesiek 15-09-2010 10:30
zgadzam się !!!! Nie kiedy strach wyjść na rower , np. w pakoszowie przy przystanku mzk obok boiska zawsze biega sobie pit bull bez kagańca, jak tam jadę to prawie zawsze podbiega za mną i szczeka, może właściciel zainteresował by się tą BESTIĄ
~luigi 15-09-2010 10:32
A skopać te wszystkie czworonogie france albo gazem w oczy, albo pałą przez grzbiet, a potem właścicielowi jeszcze do dupy nakopać żeby zrozumiał !!!!!!!
Piipi Jelonkowa 15-09-2010 10:34
~W schroniskach dla zwierząt pieski smutno szczekają,bo .. MODA na psy jest zmienna !
~haha 15-09-2010 10:35
a co z dziećmi sikającymi do piaskownic ? ;);)
~ 15-09-2010 10:42
i nie tylko sikającymi. We Wrocławiu mieszkańcy byli bardzo zdziwieni, że ogrodzone piaskownice są zasrane i zasikane. Jak myślicie kto za to odpowiada?
~ 15-09-2010 10:49
psy nie są tutaj niczemu winne. Odpowiedzialność powinni ponosić właściciele. Takiego luzem biegającego psiaka od razu do schroniska na dwa tyg kwarantanny a za pobyt psiaka zapłaci właściciel:) może nauczy się odpowiedzialności.
Piipi Jelonkowa 15-09-2010 10:52
..do - [~HAha ..] .. dziecko lubi powtarzac czyny dorosłych!
~do sumienie 15-09-2010 10:54
Jestes niewydarzony, czy prowokujesz? choroby przez ciebie nazwane to choroby tzw. wieku dzieciecego i one nam je nie szkodza, bo je juz w wiekszosci mielismy. Nasz system immun.zwalcza je z palcem w DU. Widze, ze jestes medykiem-hobbysta-gawedziarzem. Piszesz dyrdymaly, az slabo sie robi. Idz na grzyby. Tam jest swieze powietrze i nie ma bakcyli. A i mozdzek (ptasi?) ci sie przewietrzy...
~likeon 15-09-2010 11:06
Nareszcie ktoś z internautów poruszył kwestię wsadzania bachorów z brudnymi buciorami do wózków marketowych. Rozumiem, ze rodzice wożą maleństwa w specjalnym koszyczku do tego przystosowanym, ale sam kiedyś byłem świadkiem, kiedy do takiego wózka wszedł chłopak ok 5 lat w obłoconych buciorach. Kiedy zwróciłem uwagę mamusi, że z tych wózków korzystają ludzie, którzy wkładają tam jedzenie, to wyskoczyła na mnie z japą, żeby sie nie wtrącał i pilnował swojego nosa. Spytałem wtedy, czy z takimi samymi buciorami pozwala mu wchodzić do czystej pościeli to kazała mi się cytuję "odpier...ć" i poszła w swoja stronę. Szczerze mówiąc dzieciaki robią więcej szkód aniżeli zwierzęta
~ 15-09-2010 11:06
10:54, wskaż chociaż jedną z tych chorób, która nie występuje również u dorosłych. Na przykład ospa wietrzna, którą dziecko przechodzi stosunkowo łagodnie dla dorosłego może zakończyć się nawet śmiercią. Poza tym mylą ci się nicki.
~ 15-09-2010 11:12
wszystko jedno, kto to pisze, jesli pisze farmazony. Zamknijcie wiec dzieci do klatek, stare babcie do komorek, psy pusccie samopas (bo az tak bardzo nie roznosza chorob) i sprawa bedzie zalatwiona. Ja ospe wietrzna mialam w wieku 25 lat i jeszcze zyje. Nie posuwaj bajek z 1000 i jednej nocy......A przede wszystkim: zabronic (samotnym?) matkom jezdzic na zakupy z dziecmi!!!! niech nic nie jedza, a co tam! jestescie naprawde asocjalni, czy sie zgrywacie?
~spider 15-09-2010 11:48
Popieram,w swojej wsi też normalnie nie mogę pobiegać,bo co rusz z zagrody wylatuje jakiś rasowy kundel(jak mały to pół biedy).Ostatnio chyba komuś przeszkadzałem biegając obok gospodarstwa i wydłużył łańcuch swemu pitbullpodobnemu psu,jak wyleciał z procy i mi skoczył do gardła to cudem zdążyłem zasłonić gardło ręką,którą miałem pogryzioną(dwie dziurki)bo miałem bluzę,myślałem że zawału dostanę.Ludzie potrafią być bezmyślni.
~ 15-09-2010 11:58
jeśli ktoś ma wątpliwości... bachor pogryzł pitbulla http://www.tvn24.pl/26086,1558504,0,1,chlopiec-pogryzl-psa,wiadomosc.html
~ss 15-09-2010 12:06
kup sobie psa człowieku i z nim biegaj . A co do wolno biegających psów to powinni je zatrzymywać na komendzie i mandat
~Lili 15-09-2010 12:17
Faktem jest, że w Jeleniej Górze właściciele amsztafow, dobermanów czy bokserów albo rodweilerów nie lubią trzymać psów na smyczy i puszczają je sobie zupełnie wolno. Ja mam małego pieska i tego nie rozumiem.
~.. 15-09-2010 12:54
psy to nie problem, problem to ludzie. sam mam psa, wychodze z nim na spacer bez smyczy, no niestety, ale w jego przypadku mam pewność (4 lata) że posłucha jak zawołam... a z tym to biednie u innych psów.
~ 15-09-2010 13:10
Jasne, ze najwiekszm problemem sa wlasciciele. Nie ma psow zlych, sa glupi wlasciciele. Na innym temacie ("Zabil psa deska") rozwodzi sie jakas taka czytelniczka nad tym, ze pies zostal slusznie zabity, bo mial niby pogryzc wujka. Jesli wujek byl tak samo zalany w 3 D, tak jak ten oprawca, to nie dziwota. Psy nie lubia pijanych.I nasuwa sie pytanie: czemu pies byl agresywny? bo mial zly charakterek? charakteru nabiera pies przez wychowanie. Sa rasy sklonne do agresji, inne mniej. Ale wszystko to wychowanie, ktore kosztuje duzo czasu i nerwow.Ja zainwestowalam i jedno i drugie-i tylko popatrze na mojego psa a on wie o co chodzi. Nie gryzie, jak mu nie wolno to tez nie szczeka.Umie chodzic przy nodze itp. Ale to kwestia dobrej woli wlasciciela. Glupi pies, bo jeszcze glupszy jest wlasciciel.Tego na lancuch i decha.
~hala 15-09-2010 13:11
A czy jest w Jeleniej Górze choć jeden plac dla piesków?Psy potrzebują się wybiegać pobawić z innymi pieskami i gdzie my mamy iść?A wystarczyło by wydzielić nam jakiś placyk. Ale mam marzenia chyba nie do zrealizowania.Niektóre miasta mają takie place,może ktoś kto kocha pieski by o tym pomyślał.
~ToMaSz 15-09-2010 13:19
Ludzie... nie mieszajcie problemow. Jedno to dzieci w wozkach, a drugie to psy biegajace samopas. I to i to niewlasciwe. Pytanie tylko, ktore bardziej niebezpieczne dla otoczenia?? Moze warto zastanowic sie w ten sposob?? a nie slepo upierac sie przy swoim??
~sumienie... 15-09-2010 13:21
likeon: kilka lat temu po burzliwej awanturze z dyrektorem ówczesnej Hypernowej, złożyłem w prokuraturze doniesienie o stworzeniu przez wożenie dzieci w wózkach zagrożenia epidemiologicznego, co jest jednoznacznie określone w kodeksie karnym. Dołączyłem dziesiątki zdjęć i próbki gnoju zdrapanego z wózków. Po czterech miesiącach otrzymałem odpowiedź, że moje doniesienie jest bez ciągu dalszego. Gdybym doznał uszczerbku na zdrowiu, to wówczas... I takie inne bzdety dalej. Czyli gdybym dostał jakiejś poważnej choroby (np zaniewidział po tasiemcu psim), to może. prokurator by ruszył dupę. W takim żyjemy kraju.
~ToMaSz 15-09-2010 13:24
Ludzie... nie mieszajcie problemow. Jedno to dzieci w wozkach, a drugie to psy biegajace samopas. I to i to niewlasciwe. Pytanie tylko, ktore bardziej niebezpieczne dla otoczenia?? Moze warto zastanowic sie w ten sposob?? a nie slepo upierac sie przy swoim??
~ 15-09-2010 13:38
a według mnie problemem w tym wszystkim jest ludzka głupota. nie tylko w artykule, ale i większości komentarzy, i to nie tylko w tym artykule, ale wszystkich jakie są na jelonce. jak tak czasami poczytam to marzy mi się wyjazd z tego kraju bo Polska zginie marnie mając takich "mądrych" obywateli :/
~ 15-09-2010 14:11
Do Sumienie: no jestes wspaniale upierdliwy, chlopie z tymi twoimi wozkami. Nie wrzucaj zakupow zywnosciowych luzem do wozka i bedzie po klopocie. Czy moze wkladasz bulki do obloconego wozka bez opakowania? Wiesz ile jest bakterii w autobusach (=nie jedz), w kosciolach? (=kropielnica!!!!!), w restauracjach? (kuchnia!!!) na ulicy i jak jest kurz i ty to wdychasz? i to dzieje sie bez tych przez ciebie znienawidzonych dzieci. Powiedz mi prosze, jak ma robic zakupy matka z 2-letnim dzieckiem, jesli jest samotna? Przywiazac sobie dziecko do nogi? Jak???? co ty porownujesz gruszki do piertruszki? te dzieci a psy to 2 rozne tematy!
~ 15-09-2010 14:19
tak jak to się robi w cywilizowanych krajach http://tinyurl.com/268h6my
~kocham psy 15-09-2010 16:10
psy mogą robić co chcą smycz i kaganiec są męczące ajak by wam ktoś ograniczył wolność i oddychanie to co
~ 15-09-2010 16:57
Na mnie rzucily się dwa wilczury bez smyczy na łączce przy Noskowskiego i prawie mnie przewrucily jeden miał kaganiec a drugi ugryzl mnie w noge. Byłam strasznie głupia, ze nie zadzwonilam po straz (chyba z szoku). Zrobiłam tylko awanture babci i dziadkowi, ktorzy szli z tymi psami. Dodam jeszcze, ze Panstwo Ci mieszkają na NOSKOWSKIEGO 9 i ponoc prowadza SZKOLE DLA PSOW!!!!!!!!!!!!!!! Dowiedzialam się jeszcze, ze to nie pierwszy raz ich psy kogos poturbowaly, ze kiedys napadly dziecko na klatce schodowej!! Ludzie, czy to jest normalne i dopuszczalne???
~tommi 15-09-2010 17:08
karac-wsadzac do wiezienia,starych tepakow pilnujacych psow
~s. 15-09-2010 17:16
Pisanie artykułów o psach biegających bez smyczy to delikatnie mówiąc - żenada. Mamy odpowiednie przepisy prawne co te sprawy regulują i służby, które napominają obywateli by prawo szanowali. .... i co ? Wszyscy mają te i inne przepisy prawne w dupie. Więc co jest złe ? Prawo ? ci co mają płacone za stanie na straży prawa ? czy obywatele ? - właściwe zakreślić
~tommi 15-09-2010 17:27
psy sa zbedne
___x 15-09-2010 17:36
psy tych państwa z noskowskiego 9 powinno się rozstrzelać na ich oczach żeby się nauczyli rozumu a ich do pierdla, lubie zwierzęta dopóki nie szkodzą człowiekowi, także przez nieodpowiedzialnych d...li którzy nie chcą trzymać ich na smyczy wpadają pod samochód jak mały to jeszcze pół biedy ale jak większy to może uszkodzić samochód a w naszym kraju ludzie na forsie nie śpią żeby wydawać mająterk na naprawe przez jakiegoś kundla i jego głupiego właściciela, a co do bezpieczeństwa to faktycznie nie jest fajnie gdy idzie się i jakis kundel nagle wyskakuje ni stąd nizowąd niedługo to z gazem pieprzowym trzeba będzie chodzić
~Grad 15-09-2010 17:42
Na mnie kiedyś rzucił się Pit Bull to potraktowałem go gazem OC, nadal widze pieska ale nawet już nieśmie do mnie wybiedz.
~... 15-09-2010 17:44
~ nie można tu nic rzec, jak to żeś durny, lub niedouczony. Albo i to i to. Jajka pasożyta jakim jest tasiemiec psi mają ułamek milimetra. Niezależnie czy wysypiesz swoje bułki luzem do wózka, czy przyniesiesz je w pancernym worku trzymanym uprzednio w tym wózku, przeniesienie ich na sprzęty i w efekcie do gęby jest bardzo prawdopodobne. Według danych Sanepidu, zachorowalność na ROBACZYCE w ciągu ostatnich 15 lat wzrosła 10 razy. Tak więc pieprzenie o problemach matki z dwuletnim gnojkiem świadczy o tym, żeś prymitywnym durniem. I życzę ci złapanie takiego czegoś. Efektem jest bowiem ślepota. Wtedy przestaniesz pierdzielić bzdury.
~ 15-09-2010 17:59
i jeszcze jeden przykład z łączki z Noskowskiego. Duzy husky lata bez smyczy, wlascicielka wola, ale ten nic sie nie slucha, nagle wylatuje na droge obok Carrefoura prosto pod auta pedzące na Wrocek. Pisk opon, zwierzak jakos umknal. Wrocil do wlascicielki, mysle sobie, pewnie go upnie na smycz, ale gdzie tam. Dalej lata, w koncu podbiega do mnie i skacze wiec w koncu zwracam uwage, ze skoro pies sie nie slucha,powinna go upinac!I ze o malo jej przed chwila auto psa rozjechalo i stworzylo zagrozenie, a ona do mnie mowi:TRUDNO!!!!!wiec jej powiedzialam pare slow. I mam nadzieje, ze ta swieta krowa czyta ten artykul i komentarze.Wiecej jej na łączce nie widzialam
~ 15-09-2010 18:00
do 17:44-jestes widze jakims nawiedzonym hipochondrykiem. Zamknij sie w 4 scianach i nie wychodz z chalupy, bo BAKCYLE NA CIEBIE CZATUJA. I chyba tylko na ciebie. PS. Masz dzieci? jesli tak-to bardzo mi ich szkoda. Jesli nie, to lepiej.Lecz sie na glowe, bo na bakcyle juz za pozno-one wszedzie na ciebie chyhaja....
~bkjl 15-09-2010 18:08
Ostatnio jechałem na rowerze obok wału przeciwpowodziowego na Osiedlu Łomnickim w pewnym momencie wyskoczył na mnie pies i w ostatniej chwili zahamowałem ,przeleciał tuz przede mną natomiast właścicielka ucinała sobie pogaduchę z koleżanką usłyszałem tylko jak zawołała Luna,Luna.
~poltergeist 15-09-2010 18:51
Psy puszczone luzem bez smyczy, są również niebezpieczne dla innych psów które idą z właścicielem na smyczy. Często zdarza się że atakują inne psy, a właściciel musi się nielicho napocić żeby odgonić takiego agresora. Bywa że pies będący na smyczy zostaje pogryziony przez „luzaka” ale zdarza się że atakujący „luzak” zostaje mocno poturbowany przez tego który jest na smyczy mimo wszelkich starań właściciela żeby do tego nie doszło. I wtedy jest płacz i oskarżanie właściciela który szedł prawidłowo ze swoim pupilem. Ludzie nie mają wyobraźni i nie boją się konsekwencji których tak naprawdę nie ma. Nie raz widziałem straż miejską która mijała psy bez smyczy i ich właścicieli i nie zareagowali. Sam mam psa i nie wyobrażam pus...ć go luzem na osiedlu czy na głównych leśnych szlakach. Zawsze wybieram łąkę z dala od ulic i ścieżek i dokładnie obserwuję czy ktoś / coś się nie zbliża. Niestety mało kto zachowuje się podobnie, stąd takie problemy. 
~biegającypie 15-09-2010 18:57
może weżmy statystyki czy jest więcej aktów huligaństwa i napadów na ludzi czy pogryzień przez wolno biegające psy zacznimy może od likwidacji oprychów będzie bezpieczniej
~pan Pikuś 15-09-2010 20:03
...a ja jak biega zawsze mam przy sobie nóż i nie zawachałbym sie go uzyć....ale złego licho nie rusza i na razie nie musiałem go uzywać...a biegającym Paniom proponuje kupić gaz pieprzowy i biegać z nim w ręku ....nie jest ciężki ani nie poręczny a dodaje odwagi....
~j-in 15-09-2010 20:41
mam cocerkę łagodną jak baranek, jak spaceruję z nią, na smyczy a jakże, każdy bachor idący oczywiście z "mądrymi" rodzicami, musi zaczepić mojego psa, krzyknąć na niego, rękami machać, a jak zwróciłem uwagę żeby uważał na gnojka to były takie jak tu komentarze wieśniaków co to z pobliskich wsi do JG się sprowadzili i pies u nich na wsi był traktowany jak pies na wsi.
~ciulzpo 15-09-2010 22:33
Jak to jest podobno pies to znaczy tu.k Po niemiecku pogubiłem sie?
~maxi 15-09-2010 22:42
do ..Sumienia.. wez sobie w markecie koszyk i po problemie
~uaz 16-09-2010 8:46
Jest prosty sposób na durni, który nie wiedzą, że duży pies to realne zagrożenie dla dziecka, czy nawet dorosłego człowieka. Gdy pies się rzuci do Ciebie możesz spokojnie użyć gazu, oczywiście oprócz wezwania policji. A po spisaniu sprawcy złożyć na Komisariacie nr 1 na Armii Krajowej zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa z żądaniem ścigania sprawcy. Należy tępić głupotę właścicieli psów.
~mm 16-09-2010 9:04
a można prosić o dodatkowe telefony? na czarnym pies zagryzł mi kota, a dokładnie dwa psy. właściciele psów okazali skruchę i na tym się skończyło. Psy biegają dalej. a oni dosadnie mówiąc: w d... mają inne przypadki. Skoro zagryzł brutalnie kota to i dzieci pogryźć mogą.
~obronca 16-09-2010 21:19
odwalcie się od psów, zobaczcie na siebie bo się niedłgo pozagryzacie
~tara 17-09-2010 20:26
z tymi psami to groza kupa kundli winę ponoszą właściciele co dupy ruszyć z psem na spacer nie chcą tylko drzwi uchyli da kopa i leć i rób co chcesz kary i to porządne za to
~jan.aga 17-09-2010 20:45
jestem za - zapłacone mandaty może po mogą właścicielom czworonogów i odzyskają rozum (widać innego sposobu nie ma )
~yyyy 26-09-2010 21:03
ale p...ly piszecie po to jest smycz i kaganiec dla psow jesli moje dziecko ugryzl by taki burek to daje slowo udusilabym go przy jego wlascicielu
~xyz 24-01-2011 20:55
Jest wiele miejsc w jeleniej górze i w okolicach gdzie właściciele mogą pus...ć swoje pupile(poza parkiem w którym czasami jest wiele ludzi ). przecież nikt chyba nie chce aby jego pies pogryzł kogoś z biegających ludzi po parku jednak są właściciele którzy NIE MYŚLĄ i z tym się zgodzę. Jednak pamiętajcie chihuahua czy pitbul (jeśli są agresywne w stosunku do ludzi )mogą wyrządzić dużą szkodę ludziom.Stereotyp groźnych ras psów jest tak wielki że ludzie wpadają w paranoję ,więc jeśli zobaczymy boksera , owczarka niemieckiego(na smyczy) itp. nie róbmy afery właścicielowi za to że jego pies jest bez kagańca gdyż sami nie wiemy czy jest on już w tej \\\"czerwonej strefie \\\" czy pod tym wielkim cielskiem kryje się miły pies.Jednak nie zgodzę się z przedmówcą psy które robią co chcą zwłaszcza w parku nie robią niczego dobrego.najlepiej wyznaczać psu granice i nie pozwalać na podbieganie do dzieci a już w żadnym wypadku gryzienia kogokolwiek.pies potrzebuje ćwiczeń dyscypliny i c
~Tomaskus 27-01-2014 23:02
Ja mam filozofie żeby psy biegały luzem
~Thomas 4-03-2014 22:51
... na ludzi którzy nie lubią psów

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group