• Czwartek, 5 grudnia 2019
  • Godz. 18:18
  • Imieniny: Krystyny, Sabiny, Saby, Edyty
  • Czytających: 7175
  • Zalogowanych: 18
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Przychodnia Caritas przestaje rehabilitować dzieci, rodzice są oburzeni i zrozpaczeni

Wiadomości: Jelenia Góra
Czwartek, 10 stycznia 2013, 9:59
Aktualizacja: Piątek, 11 stycznia 2013, 7:56
Autor: Angela
Fot. Angela
Jedna z nielicznych przychodni rehabilitacji dla dzieci z wadami neurologicznymi, Caritas przy ul. Żeromskiego w Jeleniej Górze, została zamknięta bo nie otrzymała kontraktu od NFZ–tu. – Gdzie teraz mamy leczyć swoje dzieci? – pytają oburzeni rodzice. Rzecznik NFZ Joanna Mierzwińska wyjaśnia, że oferta placówki została odrzucona w konkursie, bo nie wykazano w niej odpowiedniej liczby rehabilitantów. – W Jeleniej Górze takie kontrakty podpisane zostały z innymi przychodniami – zapewnia rzeczniczka.

Rodzice kilkudziesięciu dzieci przez lata rehabilitowanych na fizjoterapii ambulatoryjnej w Zakładzie Pielęgnacyjno - Opiekuńczym Caritas przy ul. Żeromskiego w Jelenie Górze o profilu rehabilitacyjnym, nie mogą uwierzyć w to, że od stycznia br. przychodnia nie dostała kontraktu na kontynuowanie leczenia ich pociech.

– To była jedyna przychodnia w Jeleniej Górze specjalizująca się w takim leczeniu dzieci. Jej zamknięcie to skazanie mojej 4-letniej Antosi na kalectwo - mówi pani Agnieszka Smolińska, jedna z mam rehabilitowanego dziecka. – Antosia urodziła się wcześniakiem, gdyby nie ta rehabilitacja, nie chodziłaby. Teraz z trudem, ale chodzi samodzielnie. Zaprzestanie leczenia spowoduje nawrót choroby. Mam sześcioro dzieci, nie stać mnie na prywatną rehabilitację. Godzina takich zajęć to około 60 zł. Antosia ćwiczyła dwa razy w tygodniu. Cała dotychczasowa praca pójdzie na marne, a moje dziecko zostanie kaleką – mówi zrozpaczona pani Agnieszka. – Trzy lata temu były zakusy na zlikwidowanie tej placówki, wtedy pomocą Jelonki.com udało nam się wywalczyć dalszą rehabilitację, a co będzie teraz, nie wiemy – dodaje.

W takiej sytuacji jest więcej dzieci. Jak mówi Anna Sawicka, była rehabilitantka z Caritasu, która obecnie została zwolniona, tygodniowo leczono tu 80. dzieci, niemal wszystkie z wadami neurologicznymi.

- Byliśmy jedyną placówką specjalizującą się w tak specjalistycznym zakresie leczenia dzieci. Najbliższe placówki z taką wiedzą, doświadczeniem i zapleczem technicznym są we Wrocławiu i Zgorzelcu – mówi pani Anna. – Nie rozumiem, dlaczego nie przyznano nam pieniędzy skoro mamy wszystko co jest potrzebne do prowadzenia takiego leczenia. U nas pracowali specjaliści z wysokimi kwalifikacjami. Sama kończę właśnie dodatkowy kurs leczenia dzieci i niemowląt w tym zakresie. Cieszyłam się, że jeszcze bardziej będę mogła pomóc moim małym pacjentom, a wczoraj dostałam wypowiedzenie – dodaje Anna Sawicka.

Joanna Mierzwińska, rzecznik NZF we Wrocławiu wyjaśnia, że oferta Caritasu na rehabilitację dzieci została odrzucona w konkursie, bo nie wykazano w niej odpowiedniej liczby rehabilitantów. – Placówka wskazywała godziny pracy bez rehabilitantów, a tak się nie da – mówi Joanna Mierzwińska. - W Jeleniej Górze takie kontrakty podpisaliśmy z kilkoma innymi przychodniami, które wykazały, że są do takiego leczenia przygotowane – zapewnia i wymienia przychodnie: przy ul. Nowowiejskiej, Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Jeleniogórskie Centrum Leczenia Osteoporozy i Rehabilitacji Narządu Ruchu "Osteocyt" przy ul. Wolności i Lwóweckiej 18 oraz Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Szpital Specjalistyczny MSWiA przy ul. Cieplickiej 69/71.

- Te ośrodki zgłosiły się do konkursu i otrzymały kontrakty, dlatego mają obowiązek świadczenia także usług w zakresie rehabilitacji dzieci. Jeśli któryś ośrodek odmówi, prosimy rodziców by zgłaszali to natychmiast do nas, będziemy zabierać przychodniom pieniądze – dodaje Joanna Mierzwińska.

Agnieszka Smolińska próbowała wczoraj (9.01) zarejestrować dziecko do wskazanych przychodni. - Tylko przychodnia przy ul. Nowowiejskiej po błagalnych prośbach zarejestrowała Antosię na luty – mówi pani Agnieszka. – Pani w rejestracji od razu powiedziała mi jednak, że jest to mała sala, niedostosowana do potrzeb dzieci, gdzie rehabilitowani są przede wszystkim dorośli, ale jeśli bardzo chcę, to może mnie zarejestrować – dodaje mama Antosi.

Anna Sawicka dodaje, że jedna z mam otrzymała też informację, że w przychodni dzieci nie są jeszcze rehabilitowane, bo nie została zakupiona jeszcze piłka. - To pokazuje, w jakim stopniu te przychodnie są przygotowane do leczenia dzieci – mówi pani Anna Sawicka. – W takim leczeniu neurologicznym nie można się wyspecjalizować w ciągu kilku dni czy tygodni. Do tego potrzebna jest wiedza wieloletnia i doświadczenie. Dzieci z wadami neurologicznymi nieleczone lub źle leczone, skazane są na kalectwo, a do rehabilitacji takich dzieci nie wystarczy piłka czy wałek – dodaje.

Zaskoczona decyzją NFZ- u jest również kierownik Caritasu w Jeleniej Górze, która zaprzecza, że to placówka chciała zrezygnować z tego typu usług. - Jeszcze w grudniu normalnie zapisywaliśmy naszych małych pacjentów na styczniową rehabilitację – mówi Maria Sosińska, kierownik Zakładu Pielęgnacyjno – Opiekuńczego Caritas w Jelenie Górze. – Nikt z nas nawet nie pomyślał, że możemy tego kontaktu nie dostać. Rehabilitację dzieci prowadzimy od 10 lat. W minionym roku NFZ przyznał nam 14,7 tys. punktów dla pacjentów, a w tym roku nie dostaliśmy ani złotówki na leczenie – rozkłada ręce kierowniczka Caritasu.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (110) Dodaj komentarz

~pacjent 10-01-2013 10:35
Działalność charytatywna czyli jak państwo nie da kasy to kicha.
~: 10-01-2013 10:43
-"bo nie wykazano w niej odpowiedniej liczby rehabilitantów." - pytam się dlaczego? W jakim celu chciano ukryć te dane, a może Caritas uważa, że należą się im te pieniądze obligatoryjnie poza konkursem, podobnie jak o.Rydzykowi "za darmo" MUX?
~ 10-01-2013 10:55
"Gdzie teraz mamy leczyć swoje dzieci? – pytają oburzeni rodzice." NASZE DZIECI, a nie SWOJE, Pani Angelo. Polska jezyka, trudna jezyka......
~qaz 10-01-2013 10:56
no przecież nie od dzisiaj wiadomo że kościół najbardziej się troszczy o te nienarodzone dzieci
~ 10-01-2013 10:56
CZAS PODAĆ PAŃSTWO POLSKIE DO SĄDU ZA BRAK MOŻLIWOŚCI UZYSKANIA REHABILITACJI I WŁAŚCIWEGO LECZENIA JAK NIE UMIEJĄ RZĄDZIĆ DO DO ROWU Z NIMI - POLSKĄ NIE RZĄDZĄ POLACY - KIEDY SIĘ OBUDZICIE
~ 10-01-2013 10:58
CZAS POSTAWIĆ POD SĄD WSZYSTKIE OBECNE I WCZEŚNIEJ RZĄDZĄCE ... KTÓRE SPRZEDAŁY POLSKĘ
~Aqa 10-01-2013 11:08
do kom z godz 10.56 no przecież dali możliwść a jakże - rehabilitacji we Wrocławiu... bo co to jest dla rodzica i małego dziecka przejechać 115km w jedną str by poćwiczyć z dzieckiem 30 czy 45minut (zależy od ćwiczeń) ___ Ciekawe że ilość pracowników wystarczała przez 10 czy ileś tam lat a teraz magicznie za mało ich jest i inna ciekawostka że kierownictwo Caritasu dowiedziało się o wynikach konkursy 23.12??? Bo do tego dnia rejestrowano a kilka godzin później pracownikom wręczono wypowiedzenia (ojj sprawne mają kadry z tego wynika)
~JELENI_OGÓR 10-01-2013 11:15
No to czas najwyższy rozpacz i oburzenie obrócić w czyn najlepiej w Warszawie na Wiejskiej
CН.W.D.P. 10-01-2013 11:20
Vikusiu z Niemiec, JEŚLI NIE ROZUMIESZ POLSKIEGO JĘZYKA, BO TO DLA CIEBIE "trudna jezyka", TO WYTŁUMACZAM CI: "Gdzie teraz mamy leczyć swoje dzieci? – pytają oburzeni rodzice." - ZNACZY TO, IŻ RODZICE PYTAJĄ, A NIE ANGELA...
~do 10:55 10-01-2013 11:23
Skąd w tobie tyle nienawiści? Ludzie mają konkretny problem, a ty chcesz ich wychowywać?
~K_asia1 10-01-2013 11:29
"Joanna Mierzwińska, rzecznik NZF we Wrocławiu" - no to JG ma w d.... Jak jej dziecko zachoruje, to będzie je miala gdzie rehabilitować.
~ 10-01-2013 11:40
DLATEGO WYNIESLISMY SIE Z MEZEM DO NIEMIEC, TU NASZ SYNEK MA FULL SERVIC, TO CO SIE NALEZY
~korekta 10-01-2013 11:45
oczywiscie JELONKA. Do 11:40-gratuluje pomyslu na zycie. Ale nie pisz tu o tym glosno, bo oni i tak napisza, ze Niemcy to wojenny kraj mordercow i nic tu nie ma....he he he.....Do 11:23 "konkretny problem", powiadasz? a kto temu winny? Kto? Cyganie, Zydzi, Niemcy, czy rozbiory?
~hk 10-01-2013 11:50
aleś ty nudna kobito....w kółko jedno i to samo. masakra.
~mamaa 10-01-2013 11:58
w MSWiA też nie ma miejsc. Ja zmuszona byłam swoje dziecko umiescic w szpitalu we Wrocławiu, bo nie ma tylu rehabilitantów i nie ma na razie miejsc na terapię. Powiedziano mi ze kontrakt z NFZ jest ale w grupie mojego dziecka na 12 osóbn, a on juz sie kiedys trochę porehabilitował.
~17sqandal 10-01-2013 12:00
za 3 dni niedziela i Owsiak wyjdzie woją switą na ulice więcej im kasy wrzucajcie do skarbonek a ONI Was ulecza , jakie to wszystko ograniczone a ..... a o zdrowie to musicie się sami martwić ( cebula , czosnek ) a rehabilitacja , no cóz bieg jest dobry na wszystko. a tak w nawiasie jak w Korei byl głód to podawali w TV przepis na sałatke z trawy podobno zdrowa. Polska to kraj ( dobry ) dla partyjniaków ( obojętnie prawica czy lewica ) i Ich kolesi a TY Biedny Narodzie potrzebny jesteś przed wyborami ..... no i tyle
~Magda 34 10-01-2013 12:01
Jestem mamą rehiabilitowanego tam dziecięciomiesiecznego dziecka i dla mnie to jest chore co się w naszym kraju wyrabia..Dzieci z wadami postawy maja do wyboru kilka miejsc gdzie moga być rehibilitowane ale dzieci z problemami neurologicznymi moga sobie pojechać do zgorzelca lub wrocławia.Tylko ,że nie każdego na to stac.Ja chciałam zarejestrować dziecko do innej placówki gdzie podpisano umowy ale wszedzie jak się dowiedziano ,że to dziecko z problemem neurologicznym to takich dzieci nie przyjmują bo nie mają odpowiedniego sprzętu,nie mają wykwalifikowanej kadry lub nie wiedzą co to rehabilitacja metodą bobatha lub pnf...
~ 10-01-2013 12:01
...lubie byc nudna. Uwielbiam. I pisac gramytycznie. Nie lubie glupoty.Tak juz mam!
~jool 10-01-2013 12:07
Teraz przydałaby się kasa, którą Caritas tak chętnie zbiera przy wszystkich okazjach. Przydałaby się, chyba, że została.... hmmm, przeznaczona na \"inne cele\".
~Magda34 10-01-2013 12:17
Kasa pewnie została zebrana na inne cele a my płacimy po to składki byśmy my i nasze dzieci miieli odpowiednią opieke medyczną i w interesie nfz-tu jest rozsadnie pieniadze rozdzielić by kazdy miał prawo do leczenia na swoim terenie no ale cóz moge z dzieckiem pójść tam gdzie odpowiednia ilość rehabilitantów ale żaden z nich nie będzie umiał zająć się dzieckiem z problemami neurologicznymi.Może moje dziecko ma być jakimś królikiem doświadczalnym??
~pomocy 10-01-2013 12:23
Sami tak wybralismy.krzyczac"precz z komuna"
~Magda34 10-01-2013 12:31
Jak dla mnie to nawet jakby Palikot otworzył osrodek rehabilitacyjny, miał by zaplecze do rehabilitacji dzieci z problemami neur.i nfz podpisał z nim umowe to bym poszła bo liczy się dobro, zdrowie i rozwój naszych dzieci a poglądy religijne czy polityczne w tym momencie są mało ważne.
~pero 10-01-2013 12:45
kontrakry rozdziela sie po znajomości a nie po kompetencjach. Czy NFZ zainteresował się jaka PLACÓWKA JEST NALEPSZA do tego rodzaju7 terapii. Inne placówki są nastawione na sprawnego i radzącego sobie pacjenta a nie na paqcjenta z trudnościami ruchowymi a jeszcze do tego dziecko. Tam pracują urzędnicy a nie medycy .
~smutne 10-01-2013 12:46
To dotyczy chorych dzieci , a wy jak zwykle wyjeżdżacie z polityką. Co z nami się dzieję - strach się bać.
~Magda34 10-01-2013 12:57
Pero masz racje nikt sie nawet nie zainteresował jaka placówka jest do tego najlepsza tylko czemu mają na tym cierpiec nasze dzieci czy ktoś w ogóle o nich pomyslał?? pewnie nie bo ich to osobiscie nie dotyczy a rehabilitacja raz w tygodniu na nfz dla tych biednych dzieci to kropla w morzu potrzeb i nawet ją nam zabrano ;((
~Bonifas 10-01-2013 13:18
NFZ prowadzi kampanie antyklerykalną, wleńskiego ZOZ-u Ośrodka Rehabilitacyjnego i Opiekuńczego sióstr Elżbietanek tez nie zakontraktowano. I oddział w którym przez cały rok zapewniano rehabilitację codziennie ok 70 pensjonariuszy stoi dziś pusty
~sarna 10-01-2013 13:36
No KCM wszystko zwinął w mojej przychodni też już specjalistów nie ma
~KSON 10-01-2013 13:56
Rodzice przyjdzcie do Karkonoskiego Sejmiku Osób Niepełnosprawnych. SPOTKAJMY SIĘ TAM W PONIEDZIAŁEK O 10 MOŻE. KSON jest na Osiedlu Robotniczym , tam gdzie była kiedyś przychodnia Vita. Jest nas dużo Rzecznik na pewno pomoże. On bardzo pomaga wszystkim niepełnosprawnym. Może załatwiomy prasę , tv, pojdziemy do Prezydenta, pod Ratusz. Tak nie może być. Ja dziecko wożę do Wrocławia od niedawna TAK nie może byc !!! Kto jest za niech napisze. Rodzice dzieci diabetycznych tez mają ten problem i autystycznych też. Słuchajcie, my nie mamy juz nic do stracenia.
~mamusia 10-01-2013 14:06
Teraz dziećmi będą zajmować się fizjoterapeuci dopiero co po studiach po Kolegium, czyli zero praktyki, wiedzy i umiejętności. Albo przereklamowani państwo Wiśniewscy którzy jeszcze nie mają pracownika dla dzieci PORAŻKA i Skandal i tacy dostali kontrakt!!!!! Gratuluję zapisujcie dzieci do tych placówek, przecież piłka jest najważniejsza i tacy będą rehabilitować dzieci poziom wiedzy znakomity. ja wolę już zapłacić ale iść do specjalisty, i tak też robię jeżdżę do Dziwiszowa i jestem bardzo zadowolona.
~Aqa 10-01-2013 14:14
Jestem za poniedziałek godz 10 KSON
CН.W.D.P. 10-01-2013 14:21
pero, "KOLEGO", MASZ FAKTYCZNIE RACJĘ W TYM, CO USIŁUJESZ NAM TU PRZEKAZAĆ!! TROCHĘ CI NIE WYCHODZI, ALE MASZ RACJĘ... MIAŁEM SKIEROWANIE NA REHABILITACJĘ Z RACJI, IŻ PO WYPADKU LEDWO WLEKŁEM ZA SOBĄ NOGI, WSPARTY NA KULACH. W PIERWSZYM OŚRODKU NIE ZOSTAŁEM ZAKWALIFIKOWANY, OTRZYMUJĄC W ZAMIAN SKIEROWANIE DO PSYCHIATRY, BOWIEM W OCENIE "LEKARZY" Z ONEJ KOMISJI KWALIFIKACYJNEJ, MOJE TRUDNOŚCI Z CHODZENIEM WYNIKAŁY Z TEGO, ŻE JA "WMAWIAM SOBIE CHOROBĘ"... PÓŹNIEJ OD OBSŁUGI KARETKI TRANSPORTOWEJ UZYSKAŁEM INFORMACJĘ, IŻ PERSONEL ONEGO OŚRODKA NIE LUBI MIEĆ U SIEBIE PACJENTÓW NIEDOŁĘŻNYCH, MAŁO SPRAWNYCH, WYMAGAJĄCYCH SZCZEGÓLNEJ OPIEKI... WIDAĆ WIĘC, IŻ KASA Z REFUNDACJI WAŻNIEJSZA JEST OD CAŁEJ RESZTY.
~Aqa 10-01-2013 14:22
do -Mamusia -> wiesz problem w tym że nawet jakbym chciała zapisać dziecko do tej placówki "z piłkami" to niestety TAM NIE MA REHABILITACJI DZIECIĘCEJ NEUROLOGICZNEJ Wiśniewcy nie mają neuro i wg NFZ podane w artykule placówki takową prowadzą - tzn biorą za nią pieniądze Nie stać mnie na zapłacenie bo w przypadku mojego dziecka nie mówimy o rehabilitacji trwającej 10 spotkań czy 20 ale o kilku a może i kilkunastu latach rehabilitacji - jak nie będę mieć innego wyjścia zgłoszę dziecko do fundacji i będę żebrać wsród ludzi mających serce by pomogli mi zebrać pieniążki na ten cel -> ale czy to tak ma wyglądać?? Czy mamy żebrać i się prosić?? Inne co mi się nasuwa - skoro Wrocław jest w stanie (czyt ma miejsca) dla dzieci z Jeleniej tzn że dostał na nie pieniadze CZYLI ONE BYŁY!!
~abc 10-01-2013 14:26
Skandal! Rodzice - prasa i media, bo inaczej się nic nie wywalczy> Nie od dziś wiadomo, że JG to prowincja. Jak zwykle nikt nie myśli o dzieciach. Vis a vis Żeromskiego leczą w super warunkach narkomanów. Im się należy. W naszym kraju najlepiej ćpać albo pić, natychmiast masz opiekę, wikt i opierunek, najgorzej mieć chore dziecko. NFZ ma to gdzieś głęboko.
~w13 10-01-2013 14:26
do autora tekstu ..proszę poprawic niepełne dane kontrakt w Jg maja jeszcze chyba 3 lub 4 miejsca /np szpital/ ps. równie tragicznie będzie w cieplicach gdzie rehabilitacji nie dostało uzdrowisko cieplice
~Magda34 10-01-2013 14:29
Mamiusia ja też płace i jezdze prywatnie do Dziwiszowa i jestem super zadowolona ale widziałam wiele dzieci na żeromskiego z bardzo poważnymi problemami i wiem że tych matek nie stać na prywatną rehabilitacje...a co do innych placówek z którymi podpisano umowy to już nawet nie bede tego komentowac więcej. Nfz chyba powinien sprawdzic z kim umowy podpisuje.Może po prostu chodzi o co innego głośno mówić nie będe ale jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o....
~Aqa 10-01-2013 14:38
szpital ma kontrakt - dla dorosłych Ów 4ry placówki to są te podane przez NFZ przyjmujące na fundusz dzieciaczki neuro i są to pełne dane podane przez rzecznika funduszu
CН.W.D.P. 10-01-2013 14:39
Magda34, WSPANIALE, ŻE NIE CHCESZ MÓWIĆ GŁOŚNO!! WSPANIALE!! NAJLEPIEJ TO, CO NAM SIĘ NIE PODOBA, OKRYĆ ZMOWĄ MILCZENIA... PŁACIĆ, PŁAKAĆ I MILCZEĆ!!
~Magda34 10-01-2013 14:46
CHWDP chyba dla domyslnych napisałam o co chodzi wiadomo że chodzi o KASE.
~grabiewpo 10-01-2013 14:48
A co mówiła Sawicka?? biegny ludek się wyśmiewał a ostrzegali, i co 50% na PO a teraz płacz.Aż żałuję, że nie głosowałem na PO! Nie przyłożyłem ręki do tej groteski! Nie mam nic z tym wspólnego! To straszne! Albo damy Jarkowi większość konstytucyjną, albo woźny dalej będzie ministrem, psychiatra będzie rozbrajał miny a polskość to nienormalność, będzie nas kochał do ostatniej złotówki. Nie ma innej drogi, jak większość konstytucyjna i zmiana konstytucji pisanej" przez nich, dla nich". Nie będę poruszał kwestii wielkości dna, jakie już osiągnęliśmy i jakie jeszcze możemy osiągnąć, to przeciętnie normalny człowiek już wie, powtórzę tylko, półśrodki są dobre w Dolomitach i na wyrąbanych wyciągach, Polska to nie ruletka a Polacy to nie pędzące rosoły z królika.
~ 10-01-2013 14:50
Z jeleniej uciekają wszyscy specjaliści!! Neurologów dziecięcych dwóch w tym na nfz termin wizyty daleki już nie mówiąc o innych specjalistach do których trzeba jeździć do wrocławia. Po co my płacimy składki zus, przecież to wszystko to jakaś kpina, niedługo wszystko sprywatyzują nawet służbę zdrowia!!!
~Aqa 10-01-2013 15:00
ale jak sprywatyzują służbę zdrowia będziesz wiedział na czym stoisz a w tej sytuacji jakiej stanęliśmy teraz nikt nie wiedział że tak będzie - idziesz z dzieckiem na rehabilitację i całujesz klamkę
~PacjentOd40l 10-01-2013 15:14
"Jeśli któryś ośrodek odmówi, prosimy rodziców by zgłaszali to natychmiast do nas, będziemy zabierać przychodniom pieniądze – dodaje Joanna Mierzwińska." - To potrafią najlepiej. Gdy zamknięto oddział dziecięcy w Starym Zdroju w Cieplicach, oddział neurologiczno-ortopedyczny, jego założyciel i długoletni ordynator, ś.p. dr Jerzy Timler miał łzy w oczach mówiąc "Jest tyle potrzebujących dzieci a im szkoda pieniędzy".
~pi 10-01-2013 15:45
trzeba pomagać innym
~Bambo 10-01-2013 15:46
Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy Pomoże.... Oni z CARITASEM się lubią...... A prywatnie jestem ciekaw, kto dał ciała. Czy piszący wniosek, czy przyznający punkty.... W państwie nie kompetencji wszystko rozejdzie się po kościach. Jak zwykle..... Najbardziej żal mi dzieci i rodziców. Moi drodzy trzymajcie się. Tyle przynajmniej mogę zrobić...
~tralalala 10-01-2013 15:53
wlasnie!sprywatyzowac sluzbe zdrowia. nie bedziemy placic skladek tylko da sie lekarzowi do lapy (tak czy siak teraz tak sie dzieje, ale udaje sie ze niby sluzba zdrowia jest panstwowa...kpina.
~Bambo 10-01-2013 16:01
P.S. Kiedyś krzyczano: "Precz z komuną", więc obecnie powinno być: "Precz z taką demokracją". Józefie Piłsudski. Józefie Piłsudski. Kraj w potrzebie, a Ty nie przybywasz?, a Ty śpisz. Za szablę nie chwytasz?. Nic nie robisz. Nawet nie skomentujesz..."Kury wam pasać, a nie stanowiska zajmować"...
~emeryt 10-01-2013 16:02
Od kiedy Szpital przekazał Przychodnie Rehabilitacyją wraz z personelem, pod rządy Caritas zacząły się niesnacki pomiędzy księdzem a personelem. Bardzo brutalnie zaczęto postępować z rehabilitantami w tej placówce. Zaczęto zwalniać ich z pracy, zastraszać a nawet uprzykrzać im pracę w w taki sposób, że wyznaczano różne godziny rozpoczęcia pracy w ciągu dnia . Kuriozum było już to że, przyjmowano do pracy nowych ludzi na tz próbę, czyli na jeden miesiąc bez umowy, a po miesiącu dziekowano im i nie płacono wynagrodzenia za wykonaną przez nich pracę. Córka moja pracowała tam od samego początku powstania Przychodni Rehabilitacyjnej na ul. Orkana, i bardzo chwaliła sobie, że tam pracuje, do czasu przejęcia Przychodni przez Carytas. Niestety zrezygnowała dwa lata temu z tej pracy.
~rodzic z jg 10-01-2013 16:08
ŻADNA Z WYMIENIONYCH PLACÓWEK NIE REHABILITUJE MAŁYCH DZIECI ( MAM 9-CIO MIESIECZNĄ CÓRKE) !!!! CO PANI Z NFZ WYMYŚLA. TYLKO PRYWATNIE MOŻNA ZA 60ZŁ ZA GODZINE. PO CO PŁACĘ PODATKI ?????? CZY KTOŚ WIE GDZIE MOZNA REHABILITOWAC TAK MAŁE DZIECI METODĄ BOBATHA ??? POMÓŻCIE.
~do emeryt 10-01-2013 16:36
Po pierwsze, a co to ma do rzeczy w omawianym temacie? Skoro już poruszyłeś ten temat, może ich wywalano, bo się nie nadawali? Jakoś nie zauważyłam, żeby rodzice tych dzieci się skarżyli na poziom placówki.
~ 10-01-2013 16:40
I znowu gnojki pod tym artykułem.
~Aqa 10-01-2013 16:46
Personel jaki poznałam pierwsza klasa i nie pozwolę złego słowa powiedzieć Spraw kadrowych nie znam i wydaje mi się że teraz są nieistotne zagrania dyrektora czy kierownictwa Caritasu... Istotne jest pytanie m.in które zadał RODZIC z JG : GDZIE MOŻEMY REHABILITOWAĆ DZIECI!!! (poza Wrocławiem i Zgorzelcem :/)
~ 10-01-2013 16:51
Jako rehabilitantka nie moge pojac, ze w tak duzym miescie, jak Jelenia Gora zostawia sie chore dzieci na pastwe losu.Przeciez we Wroclawiu jest kierunek studiow "rehabilitacja" Gdzie oni sa wobec tego po studiach zatrudniani?
~Berta Bobath 10-01-2013 16:54
Do 16:08- nie "metoda Bobatha", tylko metoda Berty Bobath. To byla niemiecka fizjoterapeutka, ktora metode ta opracowala.Dziwie sie, ze ktos sie tu powoluje na niemieckie metody. Przeciez w D wszystko jest szajsowate wedlug was......
~ 10-01-2013 16:58
Klonowica 9 58-500 Jelenia Góra tel. 75 742 32 32 Tam stosuja metode Bobath.
~do 16:54 10-01-2013 16:58
Znów wzięłaś się za wychowywanie? Znajdź sobie wreszcie jakieś porzadne zajęcie, przestań nas zadręczać swoim leczeniem kompleksów.
~Aqa 10-01-2013 17:00
"Klonowica 9 58-500 Jelenia Góra tel. 75 742 32 32 Tam stosuja metode Bobath" i na Ogińskiego... ALE PRYWATNIE
~ 10-01-2013 17:01
Porzadne zajecie, ktore mam, to...prowadzenie cwiczen Bobath!!!!! jestes taaaaaaaki madry (jesli baba to madra), wiec poradz czytelniczce, gdzie ma udac sie z chory dzieckiem. Ale wiesz co? ty slowa BOBATH nigdy nie slyszalas/es. To tyle o kompleksach.......zalosne pisanie gluptaka.
~ 10-01-2013 17:05
...ile prywatnie kosztuje? poczytaj o cwiczeniach w necie. Mozesz je tez sama stosowac. Albo: wykup "pare godzin" (jesli cie stac, wiem, ze to nieraz nielatwe)i rehabilitantka pokaze ci takie cwiczenia.
~ 10-01-2013 17:07
http://www.neurofizjoterapia.pl/rehabilitacja/50-przykady-praktycznego-zastosowania-metody-bobath
~do 17:01 10-01-2013 17:09
Ty się znasz na tym, ja na czymś innym. Niekoniecznie trzeba się mądrzyć, imię autora metody nikogo (poza specjalistami) nie interesuje i nie jest potrzebne. Imię, którego jak widzę sama też nie używasz.
~ 10-01-2013 17:10
http://www.zespoldowna.info/przykladowe-cwiczenia-metoda-vojty.html
~ 10-01-2013 17:15
Do 17:09- nie wiem, na czym sie znasz, ale myslisz slabiuchno, wiec mam podejrzenia. Posluchaj: nie mozna mowic: "metoda Bobatha",jesli to byla kobieta, Berta Bobath. Wtedy bedzie "metoda Bobath".Jesli chodzilo by o faceta dajmy na to Zdzichu Bobath, to bylaby "metoda Bobatha". Znasz jezyk polski?
~sumienie 10-01-2013 17:19
Zakonnice z Caritasu wolą ludzi starych,postraszą pieklem ,i czekają na zapis majątku. Dzieci nie mają .Kler niech się zajmuje aferami a leczenie niech zostawi fachowcom,
~rodzic z jg 10-01-2013 17:26
Poważny temat tu jest a dużo matłków pisze brednie. Oby nigdy WAS to nie spotkało i Wasze dzieci czy wnuki nie musiały miec takich problemów !!! WSTYD MI ZA WAS i jest mi przykro....
~Aqa 10-01-2013 17:34
hmm do linkujących przykłady z medot... fajnie ok tak się te ćwiczenia wykonuje ALE jak się umie i jest się przeszkolonym! a nie na podstawie filmiku czy PRZYKŁADOWYCH ćwiczeń. Poza tym skąd wiedzieć jakie ćwiczenia wykonywać? skąd wiedzieć czy może te już nie są potrzebne ale inne? jeśli zaczniesz eksperymenty z Vojtą na zasadzie "gdzieś tu trzyma malucha" to może sie to skończyć tragicznie dla dzieciaczka i sprawić mu wiele bólu jak i większych krzywd niż już ma
~ 10-01-2013 17:52
Masz w zupelnosci racje......udaj sie prywatnie. Cwiczenia sa latwe. Musi ci ktos pokazac.Nawet, gdybys musiala durzo zaplacic. Chcesz napisac, o jakie schorzenie chodzi?
~ 10-01-2013 18:00
duzo naturalnie
~matkaa 10-01-2013 18:02
GŁOSUJCIE DALEJ NA PLATFORMĘ! W KONCU KTOŚ TYCH LUDZI WYBRAŁ. ZAMIAST PŁAKAĆ , ZRÓBCIE RACHUNEK SUMIENIA!!!!
~Nitka 10-01-2013 18:05
Najpierw padło Sanatorium Dziecięce a teraz Caritas. Zostają prywatni a oni kroją sobie ostro za takie usługi. Zamknięto placówkę chorzy zrozpaczeni a i rehabilitantów bez pracy pełno:(((( Szkoda tylko,że chorzy i rehabilitanci nie mają się gdzie spotkać, tylko mijają się na ulicy.Dzieci miałyby rehabilitację a ja pracę i wszyscy byliby zadowoleni. Może znalazłby się ktoś kto otworzyłby duży gabinet rehabilitacyjny dla dzieci i dostał kontrakt na nfz? Jeden pracownik chętny do pracy w nim już jest!!!
~Aqa 10-01-2013 18:09
"Szkoda tylko,że chorzy i rehabilitanci nie mają się gdzie spotkać, tylko mijają się na ulicy" Ponawiam hasło już tu zapodane - SPOTKAJMY SIĘ WSZYSCY ZAINTERESOWANI w pn o 10 w KSON-ie na oś Robotniczym!
~ciepli12 10-01-2013 19:35
skandal. zwarte szyki rodziców i może wtedy napiszcie do NFZ i do Ministra Zdrowia napiszcie tez do telewizji ,ale dużej stacji np TVN 24 - może telewizja pomoże, nagłośni sprawę pokaże nienormalność w tym kraju i pewne absurdy, Sprawy dla reportera.
~ 10-01-2013 20:00
Przepraszam, że nie w temacie. ALE ZRÓBCIE COŚ Z KORUPCJĄ W NASZYM WORDZIE!!
~jacoll 10-01-2013 20:51
Moja babka pracowala ponad 60 lat,przeżyla wojne , zawsze płacila podatki, skladki , plan mięsa itd. A jak zachorował nieuleczalnie to jej do hospicjum nie przyjeli bo miala tylko 780 zł. renty ( za malo ) żenada !!!
~Iza 10-01-2013 21:04
Jeżeli w uzasadnieniu podano, że za mało rehabilitantów jest, a rehabilitanci fizycznie byli i nikt nie odszedł pod koniec roku, to logicznie sprawa jest prosta - komuś (ciekawe ilu?) zmieniono umowę o pracę na umowę śmieciową i przestał się liczyć jako pracownik etatowy. Caritas pewnie chciał głupio przyoszczędzić na pensjach i się przejechał, a cierpicie głównie Wy, rodzice i Wasze dzieci. To by było na tyle na temat "misji społecznej" i "dobroczynności" Caritasu. Kasa, misiu, kasa... w Caritasie również. :(
~ala 10-01-2013 21:04
wybierajcie dalej ... i PO-by żyło się lepiej...... i ich rodzinom
~Patka 10-01-2013 22:11
nie rozumiem jak można było zlikwidować tak dobrą przychodnię :( Chodziłam tam z dzieckiem kilka miesięcy, ponieważ jako wcześniak miał trochę problemów z napięciem mięśniowym. Dzięki pomocy rehabilitantów - głównie Pani Ani - udało nam się malucha wyprowadzić z nadmiernego napięcia :) spotykaliśmy się raz w tygodniu, ale pani rehabilitantka pokazywała nam też zawsze jakie ćwiczenia mamy robić w domu. Strasznie współczuję rodzicom dzieciaczków i dzieciom, które potrzebują pomocy, bo stracili dostęp do naprawdę fachowej kadry. Cały ten NFZ to jakaś pomyłka. Jak już ktoś napisał w JG jest dwóch neurologów dziecięcych - ostatnio, żeby zarejestrować malucha na kontrolną wizytę musiałam dzwonić 2 stycznia z samego rana, bo pani doktor ma mały kontrakt i była możliwość, że zabraknie miejsc...żal
~gościu 1 10-01-2013 22:51
tylko media i te duże wam pomogą i umówcie się na rozmowę z prezydentem Miasta oraz kimś z naszych przedstawicieli z Urzędu Marszałkowskiego woj dolnośląskiego, ponadto z naszymi posłami z Miasta nie zwlekajcie, bo pieniądze z NFZ szybko zostaną wydane te co można jeszcze wywalczyć
~A poza tym 10-01-2013 23:04
... jak się nie pospieszycie, to ci rehabilitanci zwyczajnie będą musieli poszukać innej pracy - jeść muszą. A potem licho wie, gdzie ich będziecie szukać.
~sumienie 11-01-2013 1:34
http://senyszyn.blog.onet.pl/2013/01/10/koniec-mitu-o-patriotycznym-kosciele/ co tam Caritas tak się nas KANTuje! Ktoś tam wspomniał o MZ .zapomniałeś że kruk krukowi oka nie wydziobie.
~do kaflik 11-01-2013 3:29
a gdzie pana komentarz???
~czarnula 11-01-2013 4:21
Ciekawie co by zrobił Pan Zawiła gdyby musiał rehabilitować swoje wnuki, czy by się zgodzil na likwidację takiej przychodni.
~aaa 11-01-2013 8:21
Ja będę pod KSON w poniedziałek o 10. Zwarte szyki i pojdziemy pod NFZ, do Ratusza z TV i Jelonką.
~Aqa 11-01-2013 8:50
POD KSONEM O 10 Pierwszy odzew jest - KSON wypożyczy sprzęt rehabilitacyjny przychodniom... to teraz jeszcze "tylko" wykwalifikowana kadra potrzebna...
~*** 11-01-2013 9:34
Na naszym terenie jest niewielu rehabilitantów specjalizujących się w terapii dzieci. Koszty kursów są porażające, nikt nie chce ich dofinansować a nie sposób odłożyć na taki kurs z miesięcznej pensji wynoszącej 1300 zł. NFZ też nie ułatwia pracy przychodniom rehabilitacyjnym. Wymagania sprzętowe i personalne są straszne a kwoty jakie ostatecznie przyznają na rehabilitację śmiesznie małe. Z czego później te placówki mają wypłacać pensje pracownikom?
~ 11-01-2013 9:55
W tym kraju powinien ostatni zgasic swiatlo i bedzie swiety spokoj. Ale z drugiej strony macie przeciez takie rzady, jakie wybraliscie.I nie piszcie juz nigdy, ze emigranci, ktorzy zyja za granicami Polski, to tchorze. Uciekli przed glupota i dyletanctwem. Nawet dzieci was juz nie obchodza. Moze gdyby Pan Zawila i paru innych gosci mialo chore dzieci, ktore nadaja sie do intensywnego leczenie i rehabilitacji zrozumieli by, jaka wielka krzywda dzieje sie tym rodzinom?Zabranie mozliwosci leczenia jest dzialaniem, ktore bedzie nosilo konsekwencje wtedy, gdy oni jako ludzie dorosli beda niepelnosprawni. Kto ich bedzie utrzymywal, jesli beda niezdolni do pracy? Polsko, idziesz w przepasc.Pakujcie manele i wybywajcie z tego chorego kraju.
~Aqa 11-01-2013 10:21
"Pakujcie manele i wybywajcie z tego chorego kraju" nie dla każdego jest to takie proste. Chciałabym bo mam dość ale jak to zrobić? Nie mam na tyle odwagi by spakować całą rodzinę i jechać w ciemno, by gdzieś w świecie szukać miejsca. Bez pracy, mieszkania i świadczeń wyjeżdżać z rodziną i niepełnosprawnym dzieckiem by było totalnym idiotyzmem a poza tym mam wrażenie że mimo wszysttko "lepiej za granicą" jest na zasadzie "wszędzie dobrze gdzie nas nie ma"
~ 11-01-2013 10:41
"Polska zajmuje pierwsze miejsce wśród krajów, których obywatele emigrują do Niemiec. W ubiegłym roku liczba Polaków między Renem a Odrą zwiększyła się o 49 tysięcy - poinformował Federalny Urząd Statystyczny. W Niemczech mieszka ponad 468 tys. Polaków." ODWAGI!!!!!!Innym tez sie udalo!
~ 11-01-2013 10:58
1 990 tys. Polaków przebywało czasowo poza granicami kraju pod koniec 2010 roku – wynika z szacunkowych danych przedstawionych przez Główny Urząd Statystyczny. Dane te nie obejmują jednak migracji wahadłowych i sezonowych. Większość z Polaków mieszkała w krajach europejskich – ogółem 1 690 tys. migrantów z Polski, w tym przede wszystkim w krajach Unii Europejskiej (1 615 tys.), z czego najwięcej w Wielkiej Brytanii (ok. 560 tys.) oraz w Niemczech 455 tys. Powyżej 100 tys. Polaków przebywało z kolei w Irlandii (125 tys.) i Holandii (108 tys.). Według oceny GUS ok. 80% Polaków mieszka za granicą dłużej niż rok. Zdecydowana większość osób wyjeżdżających z Polski to migranci ekonomiczni, ale powoli rośnie odsetek osób, które wyjeżdżają za granicę, by dołączyć do pracujących już tam członków s
~hk 11-01-2013 11:22
101.unitymediagroup.de >Zamiast wklejać jakieś statystyki napisz ile to pieniędzy przekazałaś na pogorzelców z Mysłakowic, podobno problemem był tylko nr konta. Numer ten jest pod artykułem od 4 dni. Czytalismy tu twoje deklaracje. (zresztą nie pierwszy raz) Już zapomniałaś?
~ 11-01-2013 11:35
przekazalam 50 Euro. Wystarczy? a tobie? ile przekazac? ile alkoholu wypijasz dziennie? Jakie masz zapotrzebowanie, Elka?
~ 11-01-2013 11:41
łżesz jak .....
~piesek? 11-01-2013 11:48
Pozdrawiam bardzo serdecznie; nie pij tyle Ela, bo alkohol na ciebie zle dziala. Malo masz juz nieszczescia w twoim zyciu?
~ 11-01-2013 11:50
A teraz ci powiem skąd wiem że łżesz: Podane tam było tylko konto parafii, a ty jesteś tutaj ostatnią osobą która by wpłaciła na takie konto, nawet marne 50e...
~ 11-01-2013 12:14
ach Elka....daj spokoj. Na konto jakiejs parafii to ja nie wplacilabym nawet 5 centow. Tego sie nie robi: wplacac na jakies ksiezowskie konta. Jestem cwana bestia i umiem poradzic sobie inaczej, czego i tobie w zyciu zycze, bo wiem, ze ci nie wychodzi. Pamietaj: nie jestes tu anonimowa.A jesli myslisz, ze tak, to pijesz jednak za duzo. Ale kazdy, kto cie zna juz o tym wie.
~ 11-01-2013 12:19
no comment
~ 11-01-2013 12:20
nie kopię leżących, zwłaszcza oszustów
CН.W.D.P. 11-01-2013 13:07
Vikusia JEST CWANA LISICA I PORADZIŁA SOBIE W INNY SPOSÓB... ALE SPOSOBU NIE ZDRADZI, ŻEBY NIKT INNY GO NIE WYKORZYSTAŁ I NIE POMÓGŁ, TAK JAK ONA... PONADTO Vikusia WAS OSTRZEGA: "nie piszcie juz nigdy, ze emigranci, ktorzy zyja za granicami Polski, to tchorze." BO ONI JEDYNIE "Uciekli..." A TCHÓRZE PRZECIEŻ WALCZĄ, TYLKO W ORYGINALNY SPOSÓB - ICH WALKĄ JEST UCIECZKA... MAMY TU DOSKONAŁY PRZYKŁAD CHARAKTERU Vikusi>> http://www.youtube.com/watch?v=eaVEkbrobEQ
~ 11-01-2013 14:17
Nędzna prowokacja. Polecę zamiast tego przepis na najlepszy drink świata; niezbędne elementy: wódka + szklanka. Smacznego!
~Aqa 11-01-2013 14:31
dzięki za podbicieilości postów... ale może coś bardziej na temat? Przepraszam Was ale my naprawdę szukamy pomocy i chcielibyśmy usłyszeć coś konkretnego ...
CН.W.D.P. 11-01-2013 15:14
Vikusia, ZAPOMNIAŁAŚ O DENATURACIE I ORANŻADZIE?? I PO CO SZKLANKA?? Aqa, POWIEM CI COŚ KONKRETNEGO: PRZESTAŃ PŁACIĆ PODATKI I INNE DANINY, TYPU SKŁADKI, A NIE BĘDZIE CI POTRZEBNA POMOC, BO STARCZY CI KASY NA LECZENIE I REHABILITACJE... PO PROSTU NIE DAJ SOBIE KRAŚĆ PIENIĘDZY!!
~hare krishna 11-01-2013 15:35
cześć CHDPE, widziałeś jak się demaskuje oszustów? cienka jest jak tyłek węża.... :)
~do 12:14 11-01-2013 15:48
Hej. To mnie napisałaś, że słabiuchno myślę. Wszystko jednak pokazuje na to, że jednak miałam rację. Jesteś zakompleksioną istotą, która nie moze znaleźć sobie miejsca w kraju, w którym mieszka. Co cię u licha obchodzi taka dziura i prowincja jak JG? Zainteresuj się swoim Berlinem, czy gdzie tam mieszkasz. Jelonka to z założenia portal dla ludzi z Jelonki. Pa i do nieusłyszenia.
~Jolka 11-01-2013 21:41
A może by tak rodzice przestali narzekać tylko właczyli sie w rehabilitację swoich pociech a nie zostawiali ich pod opieką rehabilitantów a sami bluzeczki w tesko kupowali. w domu też trzeba z dzieckiem pracować a nie do przychodni podrzucić i fruwać.
~Magda34 11-01-2013 22:17
Jolka ty pewnie nie masz dziecka wymagającego rehabilitacji? Skoro uważasz ,że to takie proste i można to robić samemu.Owszem można a nawet powinno się ale pod fachowym okiem rehabilitanta,który pokarze co i jak i w jakim momencie zmieniamy ćwiczenia na inne.Wbrew pozorom to nie takie proste jak się wydaje.Nie wydaje mi się żeby któraś z mam zostawiała dziecko pod opieką przychodni a w tym czasie na zakupki chodziła.
~Aqa 12-01-2013 8:15
Jolka czy ty myślisz że żeby był efekt rehabilitacji wystarczy być 2xw tyg w jakimś ośrodku? Z dzieckiem ćwiczy się 3 razy dziennie samemu a w zależności od wieku i rodzaju ćwiczeń i częściej. a te dwa razy w tyg placówkowe to czas na naukę. Dopiero od niedawna przychodząc na rehabilitacje mogłam usiąść i tylko patrzeć jak mała ćwiczy i w ten sposób się uczyć - bo takowe już miała że nie wymagała aż takiej mojej nauki.
~ 14-01-2013 12:55
Takie dzieciaczki powinne miec to wszystko za darmo. Nie one sa winne przypadlosci.Az serce boli gdy widzi sie te dzieci Bogu ducha winne ale skrzywdzone przez nature. One wlasnie sa perelkami zdrowych ludzi i dla nich powinno sie otwierac drzwi wszystkich placowek sluzby zdrowia za darmo na cale zycie. Czy pomysleli o tym zapasieni decydenci?
~uio 16-01-2013 21:47
polska dziadowizna nawet nie zasługuje na dużą litere
~IP 78.8..,. 23-01-2013 14:33
IP 78.8..**, IP 78,10..**, IP 78.8** proszę się podpisać pod swoimi miernymi wpisami, bo tracicie wiarygodność.
~CHARY 8-02-2013 10:30
LECZYĆ DZIECI U MINISTRA ZDROWIA KTÓRY JE3ST LEKARZEM I JEST ZDROWY A CO TAM I TAK MA POPARCIE WŚRÓD RODZICÓW KTÓRZY MAJĄ CHORE DZIECI . ON JEST NAJBARDZIEJ CHARYTATYWNY!!! HA HA
~Martyna 11-09-2013 16:41
Zapraszam serdecznie na terapię metodą NDT Bobath do Karpacza od października...niestety nie mam kontraktu z NFZ, ale jestem w stanie zaoferować warunki dogodne dla rodziców. Pozdrawiam serdecznie dr Martyna Brychcy brychcy.martyna@gmail.com

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group