• Wtorek, 23 października 2018
  • Godz. 3:59
  • Imieniny: Marleny, Seweryna, Teodora, Igi
  • Czytających: 2011
  • Zalogowanych: 3
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Jak zatrzymać młodych ludzi. Kandydaci na prezydenta Jeleniej Góry do tablicy! 5/12

Wiadomości: Jelenia Góra
Środa, 10 października 2018, 6:05
Aktualizacja: Czwartek, 11 października 2018, 22:11
Autor: Marek Tkacz
Fot. Marek Tkacz
Kim są, jak postrzegają miasto i co chcą w nim zmienić – o tym seria 12 odcinków, w którym zadajemy wszystkim pretendentom do najważniejszego fotela w mieście 12 jednakowych pytań. Jest więc okazja do porównań. Liczymy, że to pomoże podjąć decyzję, na kogo oddać głos już 21. października.

Pytanie piąte: Jak zatrzymać w mieście ludzi młodych?

Pytania które zadaliśmy kandydatom, jutro kolejne pytanie:
1) Imię, nazwisko, wiek, miejsce urodzenia, wykształcenie, stan cywilny.
2) Na koniec zeszłego roku miasto było zadłużone na ponad 170 mln zł, jak je oddłużyć?
3) Co można poprawić w Jeleniej Górze bez dużych nakładów finansowych?
4) Jak planować inwestycje, wiedząc że nie ma na wkład własny? Dalej się zadłużać?
5) Jak zatrzymać w mieście ludzi młodych?
6) Czy trzeba odchudzić zatrudnienie w magistracie?
7) Komunikacja miejska za darmo?
8) W Jeleniej Górze przybywa osób starszych. Co zrobić, żeby w naszym mieście żyło się seniorom lepiej, a także bezpieczniej w kontekście opieki medycznej?

9) Proszę rozwinąć hasło: Jelenia Góra rowerową stolicą Polski. Co to dla pana oznacza i co trzeba zrobić, żeby rzeczywiście tak było? Jak przyciągnąć pozostałych turystów?
10) Mamy w mieście dwa teatry, filharmonię i kilka domów kultury. Ale co zrobić, żeby miasto żyło kulturą masową nie tylko przy okazji np. Września Jeleniogórskiego?
11) Okoliczne lasy, także miejskie, toną w śmieciach, a to zniechęca do wędrówek i spacerów. Jak chce pan spowodować, żeby było czysto?
12) Dlaczego mieszkańcy mają na pana głosować?

Kandydaci:
GLUZA Paweł Leszek, wiek: 29 (KW WYBORCÓW JES JELENIOGÓRZANIE-EKSPERCI-SPOŁECZNICY)
ŁUŻNIAK Jerzy Lucjan, wiek: 63 (KKW PLATFORMA.NOWOCZESNA KOALICJA OBYWATELSKA)
MRÓZ Krzysztof Stanisław, wiek: 41 (KW PRAWO I SPRAWIEDLIWOŚĆ)
NIEDŹWIECKI Grzegorz, wiek: 57 (KW DEMOKRACJA I SPRAWIEDLIWOŚĆ)
PAPAJ Hubert Wojciech, wiek: 44 (KWW HUBERTA PAPAJA - ZADBAJMY O MIASTO)

Twoja reakcja na artykuł?

1
6%
Cieszy
0
0%
Dziwi
3
18%
Nudzi
1
6%
Smuci
2
12%
Złości
10
59%
Przeraża

Czytaj również

Komentarze (52) Dodaj komentarz

~lena 10-10-2018 6:33
Zróbcie zrzutkę i kupcie koledze krawat. Odda wam z diety.
~komendant_jg 10-10-2018 10:08
do: ~lena (6:33)
Spoko, przecież jest młody, nie musi tak jak wszyscy wytrawni politrucy od razu przywdziewać krawatów. Merytorycznie też wypada ok. Moim zdaniem potrzeba świeżej krwi w Jeleniej Górze :)
~Piotrjg 10-10-2018 12:45
do: ~lena (6:33)
Gratuluję spostrzegawczości. Jest to już piąte pytanie, na które odpowiadają kandydaci I wnioskując po nie zmieniającym się ubiorze wszystkie były nagrywane w jeden dzień. Więc uprzedzając komentarze pod kolejnymi filmikami, niestety kandydat nie będzie mógł sobie wziąć Pani rady do serca i w kolejnych nagraniach będzie wyglądał identycznie. Poza tym celem stworzenia tych filmików jest ocena merytoryki wypowiedzi kandydatów przez wyborców. W tym Paweł Gluza zaprezentował się zdecydowanie najlepiej. Jak nie można skrytykować odpowiedzi, trzeba doszukać się mankamentów w ubiorze, który według mnie jest jak najbardziej odpowiedni. Żałosne.
~MalKOŃtent 10-10-2018 20:00
do: ~Piotrjg (12:45)
Gdzie tu jest jakakolwiek merytoryczność? U kogo? To są zlepki haseł i sloganów. Ja też mogę powiedzieć, że w przyszłości polecę na Księżyc i będę tam wydobywać cenne surowce, na sprzedaży których niezmiernie się wzbogacę. A jak mnie zapytają, jak zamierzam tego dokonać, to powiem, że oczywiście najpierw zbuduję rakietę, potem założe bazę na Księżycu, przetransportuję tam księżycowe koparki i inne maszyny, a jak już się zaloguję w którymś kraterze, to niezwłocznie rozpocznę wydobycie, itd. Merytoryczność...! Może to ja powinienem być tym prezydentem...
~Sarna 10-10-2018 20:13
do: ~MalKOŃtent (20:00)
A niech Cię! Dobry jesteś, przekonałeś mnie :) mój głos byś miał! :)
~optymista 11-10-2018 14:49
do: ~lena (6:33)
Gość bez krawata jest mniej awanturujący się.
~MalKOŃtent 12-10-2018 14:56
do: ~MalKOŃtent (20:00)
Po namyśle przyszła mi do głowy pewna "radykalna" myśl, i też trochę zainspirował mnie jeden z komentarzy poniżej, tylko z poparciem dla kandydata się nie zgadzam. Po pierwsze pierdoły o uczelniach to są powtarzane od dekad, a jaki jest efekt, to każdy widzi. Możecie sobie tworzyć nowe uczelnie, nowe kierunki, co tylko chcecie, i produkować magistrów po nic. To był i jest przerost formy nad treścią. Edukowanie ludzi jest oczywiście pożyteczne, bo to usprawnia społeczeństwo intelektualnie, problem w tym, że w ten sposób produkuje się usprawnionych intelektualnie ludzi, którzy potem albo nie mają adekwatnej do wykształcenia pracy, albo wyjeżdżają do innych krajów, które z tego usprawnienia korzystają, pomimo, że nie wydały ani centa na edukację tych młodych ludzi. Jak to mówią "bogatemu diabeł dzieci kołysze". Moim zdaniem problem jest w podejściu do kształcenia. To podejście powinno być bardziej praktyczne. Powinno się też kształcić więcej fachowców bez stopni naukowych, bardziej na poziomie technikum i zawodówki, z naciskiem na praktyczne przygotowanie, bo takich ludzi potrzeba w ewentualnej fabryce lub innym przedsiębiorstwie ewentualnego inwestora. To, co było realizowane do tej pory, przypomina bardziej wykorzystywanie wyższych uczelni, jako sposobu na odsunięcie w czasie wejścia młodych ludzi na rynek pracy. Moim zdaniem powinno się organizować więcej staży, praktyk i innych form praktycznego przygotowania zawodowego, tak, by młody człowiek nabywał systematycznie praktyczą wiedzę i umiejętności. To powinno dotyczyć wszystkich poziomów kształcenia. CDN...
~MalKOŃtent 12-10-2018 15:22
do: ~MalKOŃtent (14:56)
Praktyczne przygotowanie do pracy zawodowej jest moim zdaniem kluczowe. Podobno takie właśnie podejście stosowane jest w Niemczech. W ten sposób wychowuje się fachowców, którzy stanowią następnie o sile i wartości lokalnych przedsiębiorstw. A gdzie są Niemcy gospodarczo, a gdzie my, to chyba nikomu nie trzeba objaśniać. Młodzi ludzie zaczynają pracę jak najwcześniej, za niewielkie pieniądze, i doskonalą swoje umiejętności i nawyki, poszerzając wiedzę w najlepszy i najskuteczniejszy możliwy sposób, także z punktu widzenia pracodawcy. Może ja się nie znam, ale coś mi się wydaje, że w naszej rzeczywistości, w minionym czasie, wielu osobom, szczególnie tym w średnim wieku, nie tylko nie zależało na tym, by więcej młodych ludzi miało pracę, ale wręcz przeciwnie, bo to przecież konkurencja. I to też jest problem. Mentalności nie da się zmienić, ale można łatwo zmienić systemowe podejście do kształcenia i w ten sposób zrobić różnicę. Ręce opadają, jak się widzi w urzędzie stażystę z spdz-tu, zamiast stażysty po studiach lub ze średnim wykształceniem, który z tego stażu wyniósłby jakieś pożyteczne doświadczenie. I są w Jeleniej Górze instytucje, w których jest to normą. Niech chłopak czy dziewczyna z spdz-tu przyucza się tam, gdzie będzie mieć szansę na pracę. Młody człowiek po studiach ma iść do piekarni, albo zamiatać ulice? Pewnie i tak by mu nie dali, bo ma wykształcenie...? Proponuję też przegonić na emerytury dziadków i babcie, co nie mogą się oderwać od stołków. Już mi się nie chce, ale CDN.
~MalKOŃtent 12-10-2018 15:51
do: ~MalKOŃtent (15:22)
Podsumowując: Fajnie jest roztaczać wizję nowej Doliny Krzemowej w Jeleniej Górze i bajać o dobrze płatnych miejscach pracy i inwestycjach z sektora nowoczesnych technologii... bałdzo fajnie:) Ale może lepiej stać twardo na ziemi i zainwestować w systemową zmianę, która przyniesie faktyczne korzyści w dalszej perspektywie. Może zamiast obiecywać młodym ludziom gruszki na wierzbie, lepiej dać im możliwość praktycznego szkolenia od podstaw, za jakieś niewielkie stypendium na początek, adekwatnie do wykonywanej pracy. Może taka polityka w przyszłości zachęci inwestorów. Sensowne staże, praktyki i skuteczne szkolenie, to chyba lepszy pomysł, niż narażanie kolejnych fal młodych ludzi na rozczarowanie, bezrobocie i emigrację. I jeszcze jedno, jak nie ma za bardzo z czego wybierać, to najlepiej wybrać pragmatycznie - to znaczy wybrać tego, co ma numer telefonu do prezesa:). Szczęść Boże! Stay Frosty!
~MalKOŃtent 12-10-2018 15:52
do: ~MalKOŃtent (15:51)
I nikt mi za to nie płaci... To są jaja...
~Morzem 10-10-2018 6:43
Ten ostatni Pan miałby nas reprezentować???? lepiej ludzie po kilku głębszych się wypowiadać potrafią. Harcerstwo, ewidentnie Pan zatrzymał się w latach 70ych
~123 10-10-2018 7:52
Pan Jerzy Łużniak chce zatrzymać mieszkańców czy wręcz przeciwnie? Masakra... Tutaj najlepsze wrażenie robi Paweł Gluza, bo naprawdę bardzo konkretnie i na temat.
~jamnik 13-10-2018 20:28
do: ~123 (7:52)
PO to nie moja bajka ale facet ma rację. Bez szybkiego dojazdu do Wrocławia Jelenia zdechnie do reszty.
~Łooo!!! 10-10-2018 9:23
Zdecydowanie konkretna, rzeczowa odpowiedź Pana Pawła Gluzy - mojego faworyta tych wyborów. Nie powiem, sensownie też Pan Mróz, ale reszta to dramat. Pan Papaj, do tego o czym mówił, powinien swoją wypowiedź zakończyć "i żyli długo i szczęśliwie". Pan Niedźwiecki - popieram wypowiedź ~Morzem z 6:43, a Pan Łużnik chce poprawić komunikację, chyba tylko po to by młodzi mogli wygodnie z Jeleniej wyjechać ;)
~Beati 10-10-2018 10:11
Papaj ma najlepszy pomysł, najpierw ciekawe kierunki i oświata a później miejsca pracy i tanie mieszkania komunalne. Tu potrzeba managera a nie dziadka 63 letniego lub studenta który się będzie uczył za nasze pieniądze. Z tej grupy Papaj wypada najlepiej
~komendant_jg 10-10-2018 10:40
do: ~Beati (10:11)
No właśnie tak nie można najpierw rynek pracy, a dopiero z potrzeb rynku pracy wynikają możliwości tworzenia nowych kierunków. Inaczej nie będzie zgody na to, by taki kierunek powstał :D
~??? 10-10-2018 14:10
do: ~Beati (10:11)
Szkoły tworzą nowe kierunki ale z braku frekwencji nie mogą ich uruchomić. Żadna szkoła nie otworzy nowego kierunku z 5 czy 8 uczniami. Kim Papaj chce obsadzić nowe szkoły? ?? Młodzieży jest coraz mniej a ta młodzież która jest i się wykształcić to ucieka z tego miasta bo tu nie ma przyszłości. Nie szkoły są problemem i nie to że w naszym mieście nie ma ludzi wykształconych tylko to ze nie ma inwestorów którzy stworzą dobrze płatne miejsca pracy. A inwestorów nie ma bo rządzący mają to gdzieś.
~Koleś 10-10-2018 10:20
Mlodym ludziom trzeba dac dobrze płatna pracę i mieszkania. i będą się rozwijac. i tyle na ten temay
~Sarna 10-10-2018 10:25
Moim zdaniem naprawdę nie ma sensownego kandydata na prezydenta. Jeden chce budować skate park i liczy na znajomych, drugi kopalnie i tworzyć kółka zainteresowań, trzeci bawi się w pociągi, jeszcze inny powtarza mantrę o rządowych programach, a kolejny za dużo obiecuje, bardzo chce wygrać, ale swoją manierą wzbudza moja niechęć.
~Jak? 10-10-2018 10:48
No to Pan Łużniak powiedział co wiedział: "Wygodne połączenie z wrocławiem i tam będą mogli sobie pracować" tak jak jego dzieci powyjezdzały... DRAMAT!!
~Obserwa 10-10-2018 12:05
Każdy z tych kandydatów jest jak biała kartk., Ludzie będą wyjeżdżać bo tu są obozy pracy! Nie ma szans na zatrzymanie ludzi. Jelenia Góra nie jest miastem rozwoju i rzaden prezydent nie zmieni sytuacji emigracji młodych:)
~MJ 10-10-2018 12:51
Im bliżej wyborów tym więcej singletracków. Budują około 45 a tu już 70 🤔
~dieter 10-10-2018 12:58
Czy ja dobrze zrozumiałem: Łużniak w swojej wypowiedzi pokazał młodym w którym kierunku uciekać z Jeleniej Góry?
~To są jaja 10-10-2018 13:07
Dwie wypowiedzi godne uwagi pan Gluza i Mroz. Kolejne to dramat a w szczególności Luzniak dał czadu. On chce żeby młodzi wyjechali do Wrocławia do pracy albo w ogóle wyjechali z Jeleniej Góry w tamtym kierunku.
~Skandal 10-10-2018 13:26
No tak pan Luzniak jest jednak wspaniały. On chce wysłać młodych do Wrocławia na to wygląda ale zaraz wpadnie na następny fajny pomysł i rencistów i emerytów i i kobiety i dzieci też tam wyśle bo jemu się marzy Jelenia Góra widmo tak jak miasto Prypec. Tylko z taką różnica że tam byla katastrofa reaktora a w naszym mieście katastrofą są rządy PO od 12 lat które już doprowadziły to miasto do rozpaczliwego stanu. POWIEDZMY DOŚĆ TEMU I NIE DAJMY SIĘ NABRAĆ NA OBIECANKI. Mieliście czas zeby coś pokazać ale nie zrobiliście NIC. A do Wrocławia to niech pan się już zaczyna wybierać panie Luzniak. NIK NIE BĘDZIE PŁAKAŁ ZA panem.
~Ooo 10-10-2018 13:44
Panie Papaj z pana wypowiedzi wnioskuje ze w Jeleniej Górze młodzi ludzie to same glupki i nieuki. Praca i inwestorzy będą jak powstaną nowe szkoły i młodzi w końcu się będą uczyć a jak się nauczą to dostaną prace. To chyba największe brednie jakie usłyszałem w tych wypowiedziach no może jeszcze egzekwo z Luzniaka wypowiedzią. Dramat Porażka Wstyd itd.
~Obserwa 10-10-2018 15:07
Co mają studia do otrzymania pracy 😂😂😂 wielkość Polaków obecnie ma papier Mgr i tak nie ma pracy... tutaj ludzie nie będą zostawać bo miasto jest wymarłe ludzie wyjadą do większych miejscowości bo tam jest życie studenckie i nocne;) A za granicą jest euro;) praca i studia nie utrzymają ludzi chodzi o to by stworzyć czyste z dobrymi drogami miasto to ludzie wystarczy
~Lucek 10-10-2018 18:48
Jak Luzniak może zatrzymać młodych jak nawet jego własne dzieci musimy wyjechac za praca do Wrocławia i Poznania. Ten Pan nie ma pomysłu niestety żadnego na to miasto
~A-d-o-l-f-R-u-d-o-l-f 10-10-2018 19:39
Mam pytanie: Który z kandydatów stworzył kiedykolwiek produkt, który inni ludzie chcieli kupić? Może produkt, który można by eksportować? Taki, na którym można zarabiać? Który z kandydatów stworzył dochodowe przedsiębiorstwo lub jakikolwiek biznes nie oparty na publicznych pieniądzach, dotacjach lub sztucznie wygenerowanym wsparciu. Jakie jest pojęcie kandydatów o tym, o czym mówią w kontekście prawdziwego rozwoju? Coś mi się wydaje, że w tym kontekście koń, który mówi, może być jednakowo dobrym kandydatem. Ludzie z pewnością rzucą się na wasze komunalne mieszkania i na wasze ścieżki rowerowe. I kto rozsądny uważa, że we Wrocławiu brakuje wykształconych ludzi do pracy we wrocławskich i podwrocławskich firmach? Wiecie, co jest bliżej Wrocławia od Jeleniej Góry: Legnica, Wałbrzych, Świebodzice, Świdnica, itd. Podsumowując: może będzie kolejny hipermarket.
~ 10-10-2018 22:03
Najbardziej mnie przekonał p. Krzysztof Mróz. Krótko i na temat. Reszta mało konkretni.
~.. 10-10-2018 22:37
Jak dla mnie wypowiedź Pana Gluzy jest jak najbardziej sensowna. Obserwuje od jakiegoś czasu komentarze na jego temat i najbardziej rzuca się w oczy "zasłaninie się kolegami", fakt-mówi o nich, ale który prezydent jest tzw. Człowiekiem orkiestrą, że zna się na wszystkim? Żaden! Tylko że nikt o tym nie mówi. Każdy ma sztab specjalistów i osobiście uważam, że lepiej wiedziec z czyjej wiedzy będzie czerpał prezydent! Pan Gluza może i jest młody i nie ma wielkiego doświadczenia, ale za to jest świeży, nie zepsuty przez te wszystkie polityczne przekręty. Taka osoba może wiele zmienić w Jeleniej Górze, bo bardzo patrzy na problemy społeczne i to, co prości ludzie chcieliby zmienić. Skatepark? Czemu nie? Ilu młodych ludzi jeździ na desce, czy rowerze? Coraz więcej. Tacy ludzie mieliby miejsce spotkań i nie jeździliby np pod arkadami trenując różne sztuczki. Sądzę, że Pan Gluza dążyłby do tego, by wysłuchać problemów każdej grupy społecznej i starałby się poczynić odpowiednie kroki, by im zaradzić.
~Mz 11-10-2018 0:33
Dajcie już spokój z tym Pawlem Gluza. nie wiemy czy na radnego by się nadawał a tu chłopak chce być prezydentem. Pomyslcie , że macie dużą firmę i nagle musicie wyjechać i znaleźć kogoś kto zaopiekuje się waszą firmą przez te kilka lat , czy ktoś odda tą firmę człowiekowi bez doświadczenia , dopiero po szkole? chyba tylko osoba której nie zależy
~Grzesiek_5 11-10-2018 0:51
p. Łużniak się wypowiada tak jakby spadł tutaj z kosmosu!!! Przecież to on był / jest u władzy, a nawija jakby był w opozycji.
~Zygmunt Stary 11-10-2018 9:50
Hmmm, Jelenia Góra dawała 8 tysięcy, kto wyjechał z Jeleniej Góry i podjął prace nie bliżej niż (chyba) 60 km od Jeleniej Góry!!
~Mieszkanka JG 11-10-2018 10:06
Super sondaż "Moim kandydatem na prezydenta Jeleniej Góry jest" :) szkoda tylko, że liczy głosy a procentów nie zmienia :) ciekawe jestem kto stoi za "błędem systemu" :)
rymcycymcy 11-10-2018 11:00
Ale zdjęcie to mają jak ...poczet sekretarzy PZPR :)
~cora 11-10-2018 14:30
przykład przewagi wrocka: młodzi ludzie jadą do pracy, do wrocka samochodem, który dostali od rodziców; muszą go utrzymać (remonty, ubezpieczenia, paliwo, ...); sprzedają samochód i dojeżdżają do pracy rowerami bo: świetne ścieżki rowerowe z domu do pracy -bezpieczne!!!, szybszy dojazd, taniej, zdrowiej; czy Łużniak albo Zawiła, zawsze wożeni do pracy samochodami wiedzą, że do pracy można dojeżdżać rowerem; że fajnie było by z najludniejszej dzielnicy mieszkaniowej dojechać do miejsc gdzie jest najwięcej zakładów pracy; i na zakupy i do szkoły; czy się mogą pochwalić w tej materii; pamptaruckiem przed wyborami? szkoda gadać
~sd 11-10-2018 16:52
do: ~cora (14:30)
Jelenia Góra ma 30 km długości. Z Jagniątkowa do np. szpitala to bagatela, tylko ok. 25 km.
~` 11-10-2018 14:31
Jak to mawiał najwększy filozof i pieśniarz inteligent i twórca - jak w lesie gorzej jak w hwie osanym goem.
~ 11-10-2018 15:45
Recepta prosta, ale ważna tylko 10 lat : więcej braci zza wschodniej granicy. I będzie jak w piosence o przyjacielu, co dało mu się wszystko. A żonę/ męża ( twojego) wezmą sobie sami/e. A za 10 lat sp... do Anglii jako Polacy.No ale przez 10 lat JG będzie pełna.A potem ynw i ynw. Na chwa PiSu.
~ 11-10-2018 15:47
do: ~ (15:45)
*a potem ZNÓW I ZNÓW.Na chwałę firmy PiS.
~Fazer600 11-10-2018 17:31
Gluza zerżnął pomysł ze skateparkiem od Rady Cieplic pierwszej kadencji! Temat podjęty już 6-7 lat temu. To samo pan Łużniak ze ściezkami rowerowymi. Rada Cieplic przygotowała nawet projekt ich przebiegu! Panowie, nieładnie tak plagiatować i przypisywać sobie cudze pomysły! :/
~123 11-10-2018 19:06
do: ~Fazer600 (17:31)
Co za głupota oni mówią jakie można podjąć działania a nie że są to ich autorskie pomysły. A tak naprawdę skoro coś nie zostało zrealizowane to chyba dobrze, że ktoś chce to zrobić. Pomysłów można mieć 1000 a jeśli ich nie zrealizujesz to dalej tylko pomysł.
~DIABLOJG 11-10-2018 19:02
Jak prezydent będzie tak dukał jak Niedźwiedzki to masarka.Słownictwo trza dać młodym ludziom ,trzea zrobic nie no z czym do ludzi i jeszcze brak pomysłów.Start w wyborach dla samego startu ...
~ahju 11-10-2018 21:57
Cóż, merytorycznie najlepiej wypada Paweł Gluza, poza tym w jego komitecie jest sporo naprawdę rozsądnie myślących osób, które też służą mu radą.
~ToTo 11-10-2018 23:19
Ja popieram pana Papaja, trzeba wznowić szkolnictwo zawodowe bo np PMP Poland poszukuje do pracy fachowców a nie magistrów.
~ToTo 11-10-2018 23:26
Nie, dziękuję skoro P. Łużniak otwiera Jelenią Górę i proponuje dojeżdżać do pracy do Wrocławia lub Wałbrzycha zamiast stworzyć warunki do życia młodym tutaj. Nie zgadzam się z P. Mrozem ze mamy dobrze funkcjonujace uczelnie wyższe. To nie jest prawda, ponieważ Politechnika nie proponuje ciekawych kierunków technicznych odsyłając młodzież do Wrocławia a Uniwersytet Ekonmiczny ma problem z naborem studentów, natomiast Kark. Szk. Wyższa nie umożliwia uzyskanie stopnia magistra.
~Pi 14-10-2018 23:47
do: ~ToTo (23:26)
To co proponujesz ? Zlikwidować połączenia do Wałbrzycha i Wrocławia to wtedy młodzi nie wyjadą? Informatyka na Politechnice to kierunek NIEATRAKCYJNY? Zgadzam się , że młodzi jadą na studia do Wrocławia (i dalej) żeby sobie 'postudiować' - wyrwać sie od starych. Tylko część z nich mając szybki dojazd mogłaby zostać w domu i dojeżdżać i po studiach zostać w J.G.
~Heniek 12-10-2018 14:27
Jak się na tych kandydatów patrzy i się ich słucha, to człowiek ma ochotę się skrzywić i powiedzieć "piełdolisz".
~Pi 14-10-2018 16:03
Ludzie kogo wy chcecie zatrzymać mieszkaniami komunalnymi / socjalnymi? Jaki poziom ludzi? Przecież nawet Ukraińców stać bez problemów wynająć mieszkanie. Miasto już porozdawało mieszkania komunalne za 1% i co teraz znowu budować i znowu rozdać? Nie zachęcam do głosowania na Łużniaka ale ma rację, że bardzo istotne jest szybkie połączenie z Wrocławiem. Szybkie połączenie ze światem jest dla młodych bardzo istotne. Teraz jesteśmy komunikacyjnym zadupiem. Dojazd do pracy - do godziny jest akceptowalny, szczególne przy kosztach wynajmu we Wrocławiu (pokój za ponad 1000 zł). p.s. Ględzenie o nowoczesnych kierunkach kształcenia w J.G. świadczy o braku wiedzy kandydatów. Na PWr mamy kierunek Informatyka (dyplom Politechniki Wrocławskiej!) Na Karkonoskiej też informatyka , pielęgniarstwo , rehabilitacja. Brak jest tylko chętnych z dalszych rejonów - bo dziadowski dojazd. p.s.
~nor 16-10-2018 22:53
Łużniak mówi otworzyć Jelenią na świat. I ma rację. PO i Schetyna to koszmar ale znów nie ma alternatywy. Może Łużniak tym razem jako szef szefów nie przestanie być taki aktywny. Ma też rację jeśli chodzi o turystykę - jest moda na Karkonosze - młodziaki już to widzą i już wracają. Trzeba podtrzymać passę. Przydałby się jakiś pomysł edukacyjny - obowiązkowy przedmiot, który rozwijałby nowoczesny patriotyzm lokalny - mamy tylu zapalonych lokalsów i nikt ich nie wykorzystuje. Przepraszam ale pan sepleniący, dukający albo nieogolony i nieubrany - przykro ale nie tym razem...
~par... 17-10-2018 23:47
Moje dziecko studiuje we Wrocławiu. Kierunku, który wybrało nie ma w Jeleniej. Muszę płacić za mieszkanie (ogromne pieniądze). Gdyby do Wrocławia pociąg jechał 60 minut, moje dziecko dojeżdżałoby do szkoły codziennie. Po studiach mogłoby pracować we Wrocławiu, korzystać z dóbr wielkiego miasta, ale mieszkać tu. Tu płacić podatki. Tu odpoczywać (w górach). Sporo dzisiaj wyjeżdżających, tułających się po wynajmowanych mieszkaniach ( za 2500 - 3000 zł) wybrałoby taką opcję. Miasto rozwijałoby się, a kolej by nie straciła. Kto normalny pojechałby samochodem do Wrocławia, gdyby podróż pociągiem była zdecydowanie krótsza? Głosuję na tego, kto zajmie się skróceniem czasu przejazdu z Jeleniej do Wrocławia.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Sonda

Moim kandydatem na prezydenta Jeleniej Góry jest:

Oddanych
głosów
565
Jerzy Łużniak
56%
Krzysztof Mróz
32%
Nie będę głosować
12%
Głos ulicy
Szczepić czy nie?  48
TV Dami
Serwis Informacyjny TV Dami Jelenia Góra z dnia 22.10.2018 r.  
Miej świadomość
Mózg na wypasie – Albert Einstein  2
Dialogi Jelonki
Jak być śmiesznym? (i dlaczego ludzie się śmieją)  1
Kultura
Poznaliśmy zwycięzcę "Powiewu Młodego Jazzu"  
Polityka
Druga tura w Jeleniej Górze  16
Copyright © 2002-2018 Highlander's Group