Piątek, 23 października
Imieniny: Marleny, Seweryna
Czytających: 3376
Zalogowanych: 3
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Woda na młyn podwyżek

Wiadomości: REGION
Sobota, 5 grudnia 2009, 7:51
Aktualizacja: Niedziela, 6 grudnia 2009, 8:04
Autor: Ania
Taryfa za odprowadzanie ścieków od dłuższego czasu wzbudza kontrowersje, po podwyżce może być jeszcze gorzej – mówi Danuta Szuter. Na zdjęciu z córką, Agatą Woźniak.
Ogromne podwyżki cen wody czekają mieszkańców gmin: Mysłakowice, Kowary i Podgórzyn. Ludzie już teraz narzekają na wysokość rachunków za wodę i ścieki. Ratunek w dopłatach, które z kolei obciążą budżety gmin.

Dziś metr sześcienny wody w Kowarach kosztuje 5,05 złotych, a ścieków 8,06 złotych. Mieszkańcy płacą w sumie o 3, 20 złotych mniej, bo tyle dopłaca gmina. Po podwyżce woda ma kosztować 6,25 złotych, a ścieki 17, 17 złotych, co daje sumę 23, 42 złotych. Podwyżka niepokoi samorządowców, którzy robią, co mogą, by odwieść Karkonoski System Wodociągów i Kanalizacji od podniesienia cen.

Co się odwlecze…
– Nie wiadomo, ile płacić będą kowarzanie, bo decyzję o dopłatach radni podejmą dopiero na sesji w bieżącym tygodniu. – Zależy nam na tym, żeby podwyżka cen za wodę i ścieki nie dotknęła mieszkańców. Zapłacą oni nie więcej niż 20 procent obecnie ponoszonych kosztów. – mówi burmistrz Kowar, Mirosław Górecki.

Podwyżki miały wejść od pierwszego grudnia, ale burmistrz zakwestionował sposób naliczenia nowych cen. – W przedłożonych przez KSWiK dokumentach zabrakło między innymi aktualnego wieloletniego planu rozwoju i modernizacji sieci, co uniemożliwiło prawidłowe zweryfikowanie poprawności naliczenia nowych opłat – mówi Mirosław Górecki.

KSWiK zwrócił się do nadzoru prawnego wojewody o uznanie decyzji kowarskich radnych za niezgodną z prawem. Według operatora taryfy zostały naliczone zgodnie z ustawą o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę. Sprawa odwlecze się w czasie, bo urzędnicy wojewody zażądali uzupełnienia dokumentacji.

Mówią: nie
Nowe taryfy zakwestionowała też wójt gminy Podgórzyn, Anna Latto. Według niej podwyżka jest zdecydowanie za wysoka. Obecnie dokumentację przedłożoną przez KSWiK sprawdzają specjaliści. Mieszkańcy już w ubiegłym roku protestowali przeciwko nowym taryfom za wodę i ścieki. W tym roku ich wzburzenie może być jeszcze większe. Obecnie cena za wodę bez dopłat wynosi 7,29 złotych, a za ścieki 9,81 złotych. Mieszkańcy płacą ponad trzy złote za metr sześcienny wody, a ponad sześć złotych za metr sześcienny ścieków. Według nowych taryf cena wzrośnie o co najmniej 150% obecnej.

W gminie Mysłakowice podwyżka może być jeszcze większa. Wiadomo jednak, że samorządowcy podejmą decyzję o sporych dopłatach, które mają zminimalizować koszty ponoszone przez mieszkańców. Ile one będą wynosiły, dowiemy się po sesjach rad.

Nic za darmo
Podwyżki są związane z amortyzacją majątku operatora sieci oraz nowopowstałymi inwestycjami. Dla przykładu w Mysłakowicach powstało 104 kilometry sieci kanalizacyjnej i 61 pompowni. W przyszłym roku z tego tytułu KSWiK będzie musiało zapłacić podatek od nieruchomości. Szacunkowo będzie to kwota około dwóch milionów złotych. Zostanie ona najprawdopodobniej przeznaczona na dopłaty dla mieszkańców, dzięki czemu w minimalny sposób odczują oni skutki podwyżki cen za wodę i ścieki. Na taryfy mają także wpływ odsetki, jakie KSWiK musi spłacić za zaciągnięte pożyczki. W tym roku wynosiły one milion osiemset tysięcy złotych, a w przyszły roku będzie to aż trzy miliony złotych.

Czy gminy podjęły dobrą decyzję wchodząc w KSWiK? Do 2015 roku trzeba uregulować gospodarkę wodno-ściekową, żeby nie płacić ogromnych kar za zanieczyszczanie środowiska. Taki wymóg postawiła Unia Europejska. Na inwestycje w Podgórzynie wydano około 33 milionów złotych, w Kowarach 45, a w Mysłakowicach aż 100. Gminy same nie zgromadziłyby takiej sumy.65% z nich sfinansowano z dotacji z Unii Europejskiej.

Lesław Kowalczyk
prezes KSWiK
Nowe taryfy wynikają ze statystycznego rozliczenia. Spółka nie osiąga zysków, pracuje praktycznie na pokrycie kosztów. Wzrost cen związany jest głównie z podatkiem od nieruchomości, jaki będziemy musieli zapłacić w przyszłym roku oraz odsetek od zaciągniętych pożyczek. Natomiast pozostała spłata należności będzie następować poza taryfą

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (50) Dodaj komentarz

~? 5-12-2009 8:11
Ludzie zaczna robic odwierty na wode i kopac szamba ,w nocy co zadkie wylewac do rzeki i tak sie skonczy podnoszenie cen na wode i scieki ,zaraz podniosa sie glosy oburzenia .Ja pytam skad ludzie maja brac na to kase ,cena tej wody to taka jak bysmy mieszkali na pustyni .
~ 5-12-2009 8:13
A w Szklarskiej podwyżek nie będzie
~Waca 5-12-2009 8:28
Skandal!!!! Chyba,że z kranów płynąć ma Nałęczowianka albo Żywiec, a my nic o tym nie wiemy.
~ 5-12-2009 8:36
To chory kraj. Kiedyś te podwyżki wyjdą wszystkim bokiem. Znów będziemy chodzić na defilady 1-go maja.
~J@ck 5-12-2009 8:38
Wszystko w tym kraju ma już normy unijne tylko zarobki są jak w krajach trzeciego świata czy na godziwe zarobki nie przewiduje się żadnych dyrektyw ?????/
~Mariusz z Jeleniej 5-12-2009 9:21
Witam wszystkich. Czemu jest naliczana oplata z pobranie wody np:13 m sześciennych i taki sam z odprowadzenie ścieków 13 m sześciennych,gdzie według mnie nie jest to adekwatne do pobrania,Jeżeli na przykład podlewam ogródek i złużyje 2 m to czemu muszę zapłacić z odprowadzenie ścieków w ilości 2 m.Według mnie jest to absurdalne i krojenie nas szarych ludzi na czym się da.Gdyż i tak to pokryjemy to my.Proszę o swoje sugestie .
~rr 5-12-2009 9:33
Woda w Kowarach dolnych nie nadaje się do picia. Z kranu leci żółta ciecz. Wodę do picia kupuję w bańkach 5 litrowych. Paranoja
~Gość 5-12-2009 9:45
Na pustyni nie żyjemy , przeciwnie na terenie Gminy jest Sosnówka ,duży zbiornik wody pitnej.
~jelenlen 5-12-2009 9:46
J@ck - co do norm unijnych to dla przykladu w Irlandii nie ma oplat za wode (chociaz rzad przebakuje ich wprowadzenie, ale watpie zeby cos z tego wyszlo), wiec to tylko kwestia gmin, ktore tymi oplatami lataja budzety. Polecam maly, spoleczny opor, protest przed urzedem gmin, a moze wtedy beda sie bardziej liczyc ze zdaniem swoich mieszkancow.
~wie39 5-12-2009 10:22
~ Ekologia :) 5-12-2009 10:27
Ciekawe czemu WODNIK milczy na temat stężenie radonu w wodzie na terenie Kotliny Jeleniogórskiej. Radon jest gazem który może przyczynić do wywoływania NOWOTWORU w organizmie :( Tylko to temat tabu zapomniałem hehehe,że polityków oprócz kasy nic nie obchodzi :( ale po co mamy się martwić i tak 2012 Armagedon :) hehehe Radon w czasie rozpadu emituje promieniowanie alfa (oraz w mniejszym stopniu beta) o małej przenikliwości, ale o dużej zdolności jonizującej (wysoka energia, duża masa cząstki). Obserwuje się niekorzystny wpływ radonu na zdrowie. Szkodliwe efekty działania radonu polegają na uszkadzaniu struktury chemicznej kwasu DNA przez wysokoenergetyczne, krótkotrwałe produkty rozpadu radonu 222Rn, co wywołuje rozwój komórek rakowych. Powoduje to np. zachorowania na raka płuc wśród górników.
~blueyonder 5-12-2009 10:30
18-11-2009 17:11 | ~ | IP: *.adsl.tpnet.pl Jedna z mieszkanek(ców?) napisała niedawno w Jelonce o wodzie w Szklarskiej Porębie tak: "No tak, gdybym chodziła na spotkania z władzą to bym wiedziała to co władza.Przyznam,że właśnie dlatego nie chodzę,a teraz kilka faktów.Na dzień dzisiejszy mieszkańcy tylko jednej gminy tj gminy Podgórzyn płacą więcej od mieszkańców Szkl.Poręby,różnica wynosi 12 groszy za 1m3 wody i 1m3 ścieków.Jest to o tyle zastanawiające,że we wszystkich tych gminach obowiązujące stawki za wodę i ścieki są wyższe od stawek wynikających z taryf przyjętych uchwałą przez radnych naszego miasta.Tak więc mamy sytuacje,w której w gminie Szkl.Poręba obowiązują najniższe taryfy,a my mieszkańcy różnicą tylko 12 groszy płacimy mniej od mieszkańców jednej z gmin.Dlatego po raz kolejny zadaję pytanie jakie dochody uzyskuje gmina z tytułu przekazanego majątku do spółki KSWik,której wraz z innymi gminami /na terenie których realizowany jest projekt/ jest właścicielem. Dane pochodzą z BIP ,podane kwoty są kwotami brutto i są wymienione w następującej kolejności: obowiązująca taryfa /1m3 wody+ 1m3 ścieków/, wysokość dopłaty z budżetu gminy, cena dla odbiorcy/1m3wody+1m3ścieków/ 1. Mysakowice 14,71 / 7,56 / 7,15 2. Kowary 13.11 / 3.20 / 9.91 3. Szkl.Poręba 12.36 / 1.58 / 10.78 + opł.abonamentowa 4. Podgórzyn 18.30 / 7.40 / 10.90 W okresie kampanii referendalnej autorzy plakatu posłużyli się również danymi z BIP,w wydanym wyroku sąd nie brał pod uwagę podjętej uchwały / dopłaty - 63 grosze / ale dopłaty przekazywane z budżetu gminy na podstawie wystawianych przez spółkę faktur / 67groszy = 63grosze x 7% VAT /. Takie były fakty dotyczące wysokości dopłat,pózniejsze sprostowanie w wykonaniu naszych władz do dzisiaj jest dla mnie zagadką,ale o tym może przy okazji.Dzisiaj chciałam zapytać Pana Tadeusza, jak Pan sądzi czy w tym konkretnym przypadku nastąpiło złamanie ustawy przez organ wykonawczy gminy ? Pozdrawiam." Coś mi się zdaje, że ten Prezes KSWiK nie wie jaka jest naprawdę sytuacja w jego Spółce. W Szklarskiej Porębie wiedzą. Niech więc tu przyjedzie i popyta. Niech spyta autorkę tego posta powyżej, niech spyta niejakiego syfona i wielu innych. Łatwo ich odszuka. Ich nazwiska są na liście członków poprzednich rad miejskich i na liście członków komitetu referendalnego. Jeden z nich, najmądrzejszy, najprzystojniejszy i najbardziej odważny uczenie wypowiada się nawet pod własnym nazwiskiem, Kusztal się nazywa. On też się dobrze zna na wodzie. Tą historię z podwyżkami już dawno przewidział i dlatego wramach protestu zwolnił się z KWSiK.
~olo 5-12-2009 10:52
do Waca,ja mysle ze na naszym terenie z kranu bedzie nam leciec Marysienka gazowana,i w wannach bedziemy mieli SPA
~Mieszkaniec 5-12-2009 10:56
To wszystko to jest naciąganie nas mieszkańców na pieniądze. Może najpierw niech zarząd KSWiK sobie zmniejszy zarobki i ograniczy zatrudnieni pracowników umysłowych to będzie większa oszczędność.Czy ktoś wie ile ich tam siedzi bez potrzeby? Poza tym,większość inwestycji jest robione bez sensu i dlaczego wszystkie gminy mają pokrywać koszty np. Mysłakowic za 61 pompowni.Naprawdę ktoś mądry powinien zabrać się za ten wytwór, jakim jest KSWIK i naprawdę dobrze go rozliczyć.Wielkie brawa dla Pani Wójt z Podgórzyna za konkretne przeciw stawienie się bezmyślności KSWiK-u
~Mieszkaniec Podgórzyna 5-12-2009 11:00
Powinni założyć liczniki na ścieki,a nie...Tyle ile wody złóżywamy napewno nie idzie do ka...lizacji...Dajmy na to nawet przy napełnianiu basenu(3000l),podlewaniu ogródka itp. Człowiek wypija pewną ilośc wody a do knalizacji pójdzie mała jej część,albo pranie połowa wyparuje na słońcu...(to takie troche śmieszne przukłady no ale zawsze)....Skandal....A i wyobrażam sobie pensje pracowników tych co tym wszystkim zarządzają....!!!!!!!!!!
~SYFON 5-12-2009 11:01
W Szklarskiej WOda czytaj H2O osiągnęło już szczyt bezczelności ceny!
~Dalej... 5-12-2009 11:05
A i ciekawe kto za to będzie płacił...Nie wszystkich stać,żeby za wode i ścieki płacić całą pensje....Teraz gdy płacimy za nią dajmy na to 350 zł...To teraz prawie 1000..Czyż to nie chore jest...Prąd też idzie w góre gaz zresztą też(a co ja gadam wszystko idzie w góre)...Tylko pensje stoją(tylko na co one?Na rachunki?,albo raczej ich cząść)
~Pan Tadeusz 5-12-2009 11:31
Drodzy mieszkańcy gmin Podgórzyn, Mysłakowice, Kowar, a także Szklarskiej Poręby. Chcecie płącić mniej za wodę i ścieki? To zapytajcie się, dlaczego Karpacz kupujje wodę z ujęć w Sosnówce za 2 razy mniej, niż płacą aza tę samą wodę z tych samych ujęć mieszkańcy gminy Podgórzyn. Zadajcie pytanie: dlaczego Karpacza płacui 3 razy mniej za zrzucanie ścieków do oczyszczalnie w Mysłakowicach. Mieszkńący tej gminy za swoje gówna płacą 3 razy więcej i tym samym wspomagają biedny przemysł turystyczny Karpacza. To też jest temat dla redaktorów. Dociekliwych redaktorów.
~do syfona 5-12-2009 11:33
Wytłumacz nam jaka jest różnica między wodą a H20. Albo lepiej nie.. :)
~wrocławski student 5-12-2009 11:42
a kiedy podwyżki pensji?
~ 5-12-2009 12:04
~Żyjący lepiej niz w Polsce 5-12-2009 12:36
Tymczasowo mieszkam i pracuje w Irlandii i TU WODA JEST ZA DARMO...
~Mieszkaniec 5-12-2009 12:39
Czy wy wszyscy wiecie za co tyle płacimy? Większa połowa ścieków która płynie ka...lizacją to woda gruntowa z nieszczelnych kolektorów i studni rewizyjnych.A z kąt to sie bierz? Nawet teraz wszystkie kładzione kolektory są odbierane nie dokładnie,z przymrużeniem oka. Żeby szybciej i dalej.Ciekawe czy osoby odbierające wykonanie rurociągów nie mają w tym prywatnej korzyści.Dlaczego nie ma powołanych w tym celu komisji ze wszystkich gmin i osób nie zależnych od KSWik-u.Ktoś naprawdę powinien zacząć patrzeć dokładnie im na ręce i na to, co i jak robią.A może biuro anty korupcyjne by się tą spółką zajęło lub jakaś inna instytucja. Może wtedy za miast kombinować i ustalać podwyżki,zaczęli by uczciwie podchodzić do swoich obowiązków.
~bang 5-12-2009 13:05
no od 2010 wejdą wszystkie podwyżki i na dodatek podatek od CO2...w końcu trzeba spłacić wszystkie dofinansowania unijne:)...czy moze jest tu ktoś taki co myśli że są to pieniądze ZA DARMO :D
~za ciekawiony 5-12-2009 14:32
Ciekawy jestem czemu miejscowości Gminy Podgórzyn takie jak Miłków i Ścięgny zostały podłączone do oczyszczalni ścieków w Mysłakowicach?To przecież jest paranoją.Jeśli chodziło o oszczędności,to tylko na obecną chwile,bo na pewno nie w dalszej perspektywie.Zamiast zmodernizować oczyszczalnie w Gminie Podgórzyn i całość gminy podłączyć do jednej,to w przyszłości jak się spółka rozpirzy Gmina będzie podzielona.Część Gminy będzie utrzymywało Mysłakowice i ceny będą bardzo zróżnicowane.A odnośnie wody to te podwyżki nijak mają się do stanu inwestycji na naszym terenie.Woda jak płynęła od kilkunastu lat tak samo płynie bez żadnych zmian. Wszystkie ujęcia są w takim samym stanie jak za ZUK-u bez żadnych modernizacji i remontów. Nie było żadnych inwestycji w tym kierunku więc za co mamy płacić więcej? Żeby pokryć straty na innych gminach,choćby na Mysłakowicach? Czy prezesi znowu planują podnieść sobie pensje i pozostałym biurokratom.
~korek 5-12-2009 14:56
pani na zdjeciu od małego uczy synka oszczędnosci,woda się leje a synuś myje ząbki,jesteśmy nauczeni marnotrastwa i tyle
~korek 5-12-2009 14:57
cd,a pani jak widac już się cieszy na wysokość rachunku
~gOSC 5-12-2009 15:34
Ich juz całkeim porobało żal
~ 5-12-2009 15:35
?
*piipi* 5-12-2009 15:50
~Hi, ..mozna zaoszczędzic! ~Fajna kąpiel z chłopakiem wpływa korzystnie na ducha i na portemonnaie (..a tutaj zalezy kto,co zbiera ..)
~gosc portalu 5-12-2009 16:31
Bardzo dobrze,niech tak robia dalej.Jak bede na drugi rok goscinnie w domu,to juz wiem,ze niezaleznie od wszystkiego podziekuje zlodziejom i wykopie sobie szambo w ogrodku,po czym zerwe z nimi umowe powodem ktorej bedzie nie zgadzanie sie z wygorowana ccena...:) Co do wody do podlewania ogrodka czy splukiwania w ubikacji najlepiej zbierac deszczowke wiec jak ktos mieszkajacy w bloku ma balkon moze smialo zbierac ja w duzym baniaku i oszczedzac:) Zamiast agresji kombunujcie jak zmniejszyc zuzycie i poszukajcie alternatywy a wtedy moze zaczna sie zastanawiac.Jeszcze lepiej bylo by to gdzies zaskarzyc,dokladnie sprawdzic dlaczego ma byc az tak wysoka podwyzka,czy jest to zgodne z prawem,jakosc zakonczenia prac przy podlaczaniu rur ka...lizacyjnych itd.Tylko gdzie,jak wszyscy zdzieraja w tym kraju ile sie da nie patrzac z kad ci biedni,ludzie znajda kase na ich podwyzki bo czy wystarczy im na zycie juz nikogo nie obchodzi...Pozdrowienia z normalnosci;)))
~Leo 5-12-2009 17:36
jeżeli spółka podjęła decyzję o tak wysokich kredytach to niech oszczędności poszuka u siebie , np prezes będzie zarabiał 50% swoich poborów . To nie sztuka zaciągnąć milionowe kredyty których spłatę zrzuca się na mieszkańców w/w gmin.
~ 5-12-2009 17:59
A co robi Danka na fotce:)?
~a 5-12-2009 18:11
Nie wiem, jak Wy, ale ja kopię sobie studnię, bo nie będę złodziejom płacić. Już raz nas naciągnęli na opłaty ryczałtowe za wodę. Płaciliśmy wtedy prawie 90 zł. za miesiąc. To skandal! Nie żyjemy na pustyni, a woda kosztuje takie pieniądze! O ściekach już nie wspomnę. Wójt Mysłakowic już raz odmówił podwyżek, myślę, że zrobi to jeszcze raz.
~ZORRO 5-12-2009 18:16
A może się zbuntujmy się w końcu zróbmy kalkulacje ile rzeczywiście kosztuje woda i jej przesył jej do naszych domów ? I nie będziemy płacić następne 20 lat nic za wodę :)
~NIK 5-12-2009 18:20
niech NIK sie zajmie ta spółką napewno coś znajdą.... Ps.czy to prawda że pracownicy WODNIKA mają wode za darmo bo nie maja zegarów???
~Jak się wam ceny wody nie podpobają, to wypad do awganistanu. Tam jest za darmo. Albo do koreli północnej. Tam jest tylko woda. Tu się płaci za wszytsko cymbały jedne. 5-12-2009 18:36
O!
~iker 5-12-2009 19:21
do ~ Ekologia :) Masz całkowitą rację. W Kowarach był robiony raport na ten temat - tylko, że trafił do szuflady i nikt poza garstką o nim nie słyszał. Niech opublikują wyniki dotyczące promieniowania na Wiejskiej i Podgórzu.
~iker 5-12-2009 19:23
do ~ Ekologia :) Masz całkowitą rację. W Kowarach był robiony raport na ten temat - tylko, że trafił do szuflady i nikt poza garstką o nim nie słyszał. Niech opublikują wyniki dotyczące promieniowania na Wiejskiej i Podgórzu.
~ana 5-12-2009 20:21
Zgadzam sie z moimi przemowcami ceny nosnikow drozeja jedzonko rowniez a nasze dochody na skraju przepasci...........Do czego to doprowadzi?O taka Ploske walczyli nasi rodzice?A dowcipnis z godz.18;36 niech sie raczej nie wypowiada bo sie osmiesza zwyczajnie......
rymcycymcy 5-12-2009 22:38
Danusia ma inne nazwisko niż córcia ? ...to bardzo fajne, że są takie nowoczesne dziewczyny :) ...pozdrawiam mamę i córeczkę ;)
~obywatel 5-12-2009 22:45
To co dzieje się z cenami wody w Kowarach świadczy o utracie poczucia rzeczywistości rządzących. Woda jako luksusowy towar? Dojdzie do tego, że przeciętnego obywatela nie będzie stać na utrzymanie podstaw higieny. Nawet w średniowieczu nie dochodziło do takich absurdów. Każda osada miała do dyspozycji darmowe źródło wody. Jak można czerpać tak olbrzymie profity z czegoś co określiłbym jako dar boży? Czy zubożałe do granic możliwości społeczeństwo Kowar stać na takie koszty? Podwyżka musi być zaaprobowana przez Radę Miejską, która powinna reprezentować nasze interesy a nie działać wbrew nim. Mieszkańcy mówią kategorycznie \"nie\" podwyżce. W sytuacji gdy Rada Miejska zatwierdzi plany wzrostu cen, powinniśmy dążyć- zgodnie z zachowaniem prawa - do odwołania Burmistrza wraz z Radą Miejską. Należałoby się dokładnie przyjrzeć poglądom niektórych radnych na ten temat jak np. przewodniczącego Rady, który jest jednocześnie pracownikiem KPWiK. Być może zmiana radnych piastujących swoje stanowiska niejednokrotnie od 20 lat wniosłaby świeżego ducha w tą instytucję. Tylko wspólne działanie wszystkich zainteresowanych może powstrzymać te absurdalne rojenia.
~Tomy M. 5-12-2009 22:53
woda płynie z gór ... rury są PONIEMIECKIE, jedyna robota przy tych ujęciach to dosypywanie chloru i czyszczenie sita co 2 tygodnie. Powiedzcie mi ILE KOSZTOWAŁABY WODA GDYBY POCHODZIŁA Z OCZYSZCZALNI PRZY RZECE?!!!!!!!!
~zadumany 5-12-2009 23:02
Dlaczego cały rejon jeleniogórski ma opłaty za wodę jedne z najwiekszych w całym kraju? Przecież nasza woda jest w porównaniu z innymi miastami zdecydowanie naturalnie czystsza a jednak taki Wodnik winduje ceny iście kosmiczne!
~jok 6-12-2009 12:28
Czy przewodniczący kowar Pan T.Cwynar może pracować w spółce i być przewodniczacym i podejmować decyzje w tej sprawie TO JEST HAŃBA NIE ZGODA Z ARTYKUŁAMI PRAWNYMI KODEK PRAWNY
~blueyonder 6-12-2009 15:03
Pytanie Zadumanego z 12.27 jest bardzo na miejscu. Jeszcze bardziej na miejscu są pytania Pana Tadeusza (z wczoraj z god. 11.31). Ja dorzucę do tych pytań jedno własne: Skoro casus WODNIKA był w kotlinie jeleniogórskiej znany to po co ci z Kowar, Mysłakowic, Podgórzyna i Szklarskiej Poręby zdecydowali o kolejnym molochu poza wszelką społeczną kontrolą. Odpowiem: albo mieli dużą, ponadprzeciętną wyobraźnię albo byli w ogóle jej pozbnawieni (tak samo jak rzetelnej wiedzy, rozumu i odpowiedzialności za swoje czyny). Ja osobiście skłaniam się za tą drugą ewentualnością.
~IF 6-12-2009 21:40
Jedynym skutecznym sposobem na oprotestowanie niewiarygodnych podwyżek jest NIEPŁACENIE RACHUNKÓW -zróbmy to !!!!!!!
~ 7-12-2009 16:17
Jeśli prawdą jest to co napisał Pan Tadeusz 05-12-2009 11:31 to jest to skandal i chętnie bym przeczytał wyjaśnienia.
~ 14-06-2010 19:55
obecny prezes spolki to czlowiek niewiarygodny
~kapselek 21-08-2011 10:53
\\\\\\\"Dla przykładu w Mysłakowicach powstało 104 kilometry sieci ka...lizacyjnej i 61 pompowni. W przyszłym roku z tego tytułu KSWiK będzie musiało zapłacić podatek od nieruchomości. Szacunkowo będzie to kwota około dwóch milionów złotych.\\\\\\\" Wynika z tego że w roku przyszłym mamy zagwarantowaną następną podwyżkę cen wody. Do tego trzeba dodać każdą podwyżkę cen energii elektrycznej ,bo pompy to silniki elektryczne i mamy już grubo ponad 2 miliony wydarte z naszych kieszeni w roku przyszłym.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group