• Piątek, 20 września 2019
  • Godz. 7:23
  • Imieniny: Eustachego, Euzebii, Filipiny
  • Czytających: 2291
  • Zalogowanych: 6
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Ważą się losy Młodzieżowego Domu Kultury

Wiadomości: Jelenia Góra
Piątek, 19 lutego 2016, 8:33
Aktualizacja: Sobota, 20 lutego 2016, 8:39
Autor: Angelika Grzywacz–Dudek
Fot. Archiwum Jelonki.com
Na wtorkowej sesji (23.02) radni zajmą się uchwałą dotyczącą połączenia Młodzieżowego Domu Kultury z Miejskim Ośrodkiem Sportu w Jeleniej Górze. – To początek końca naszego domu kultury, próba zamknięcia tej placówki w „białych rękawiczkach” – mówią pracownicy. – Proponowałbym podjeść do tematu bez histerii, bo będzie to tylko formalne „przyklepanie” tego, co dzieje się od 1,5 roku, od kiedy te dwie placówki mają wspólnego dyrektora – odpowiada prezydent Marcin Zawiła.

W poniedziałek (15.02) i wtorek (16.02) zarówno pracownicy Młodzieżowego Domu Kultury, jak i Miejskiego Ośrodka Sportu wypowiadali się w ankietach na temat pomysłu połączenia tych placówek. Zarówno jedni, jak i drudzy, byli temu przeciwni.

- Jest to kolejna próba zamknięcia Młodzieżowego Domu Kultury w Jeleniej Górze, ale tym razem w „białych rękawiczkach”, bo poprzednia próba się nie udała – mówią pracownicy MDK, którzy chcą pozostać anonimowi w obawie o zwolnienie z pracy. – Jest pomysł, by zajęcia były prowadzone w szkołach, a budynek ponoć ma zostać sprzedany. W efekcie to próba pokazania, że nie ma zainteresowania ofertą MDK, z której korzysta pół tysiąca dzieci. Jak wiemy, wszystko można udowodnić w taki sposób. Za czasów, kiedy Zofia Czernow była wiceprezydentem była mowa o termomodernizacji tego obiektu, a teraz okazuje się, że nie ma na to pieniędzy i że to się nie opłaca – dodają pracownicy.

Obecnie w Młodzieżowym Domu Kultury pracuje około 20 osób, w tym dziewięciu nauczycieli i dziewięciu pracowników administracyjnych. Prezydent Marcin Zawiła zapewnia, że nie muszą się oni obawiać o swoje miejsca pracy. – Ta placówka jest w mieście potrzebna, odgrywa bardzo ważna rolę organizacji czasu wolnego dla dzieci i młodzieży. A w związku z tym, że zmieniły się przepisy i obecnie nauczyciele nie muszą już pracować po dwie godziny na rzecz szkół, dla MDK pojawią się dodatkowe zadania – mówi Marcin Zawiła. – Wydaliśmy duże pieniądze na remonty szkół, które przez obecny niż demograficzny są po części puste, a panują tam lepsze warunki, niż w obecnym obiekcie MDK. Dlatego chcemy by MDK prowadził swoje zajęcia w szkołach. Będzie bliżej dzieci. Nie mamy natomiast pieniędzy na remont budynku MDK przy ul. Marii Skłodowskiej- Curie i nie widzimy też takiej konieczności. I jeśli te pieniądze się nie znajdą, nie wykluczone, że podejmiemy decyzję o sprzedaży tego obiektu – dodaje prezydent Jeleniej Góry.

Dyrektor MOS i jednocześnie p.o. dyrektora MDK Ireneusz Taraszkiewicz sprawy nie komentuje, podobnie jak kierownik MDK Maciej Cytarzyński.

Natomiast przewodniczący Rady Miejskiej w Jeleniej Górze Leszek Wrotniewski twierdzi, że większość radnych jest przeciwna łączeniu tych placówek. – Połączenie placówki prowadzącej działalność sportową z placówką typowo kulturalną można porównać do łączenia przedszkola ze szkołą ogólnokształcącą - mówi przewodniczący. – Ja osobiście zawsze byłem przeciwny likwidacji MDK i łączenia go. To spowoduje marginalizowanie działalności domu kultury, co było widać ostatnio na uroczystości zakończenia roku. Zawsze zakończenie roku w MDK miało piękną oprawę artystyczną, a w minionym roku, kiedy nastał wspólny dyrektor dla MDK i MOS-u, wręczono kilkadziesiąt pucharów i wystarczyło czasu na dwa występy dzieci – dodał przewodniczący rady.

W poniedziałek (22.02) projekt uchwały zostanie poddany ocenie komisji oświaty Rady Miejskiej w Jeleniej Górze. Przypomnijmy, że w 2012 roku pojawił się pomysł zamknięcia placówki, funkcjonującej od ponad 60 lat. Wówczas na ulice wyszli pracownicy MDK, którzy z transparentami protestowali i zbierali podpisy przeciwko likwidacji domu kultury (na zdjęciach). Po proteście wycofano się z pomysłu zamknięcia domu kultury. Na jak długo? Czas pokaże.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (92) Dodaj komentarz

~mata 19-02-2016 8:51
po takich pomysłach ...prezydenta odwołać !!! tylko proszę ......KULTURALNIE
~wojtekm 19-02-2016 8:52
Będzie miejsce na kolejną biedronka.
~ 19-02-2016 8:55
w Legnicy miasto utrzymuje 4 instytucje kultury, Walbrzych rowniez 4 Jelenia Gora 11 czyli u nich jest pustynia kulturalna a u nas eldorado, nie u nas jest marnotrawienie pieniedzy,ktore ida na budynki, media i administracje a nie na dzialalnosc kulturalna.
~jeżozwierz1 19-02-2016 9:20
Panie Prezydencie. Może - w ramach jawności działania władzy - Pan i Pańscy urzędnicy wystawicie do publicznej wiadomości kompletny zestaw gruntów i nieruchomości w naszym mieście , które mają Państwo zamiar przehandlować. Wszak, nie od dzisiaj wiemy, że nawet na byle jakim handlu można jakoś wyżyć. Ale na handlu ludzkimi uczuciami może Pan się srodze zawieść. Proszę pamiętać, że nie o Pańskie ściskanie w dołku chodzi, ale o to, żeby przy podejmowaniu decyzji kierować się dobrem społecznym, a nie betonowymi instrukcjami do realizacji ustaw.
~ 19-02-2016 9:57
no cóż nowy rząd w tym rejonie jeszcze nie zrobił przetasowania na stanowiskach a wielka szkoda
~POLSKA 19-02-2016 10:28
Koncerny zagraniczne postarały się już żeby Polska młodzież spędzała wolny czas w galeriach , to są teraz Domy Kultury {MDK}- taka jest rzeczywistość
~do 8.55 19-02-2016 10:31
Ale ktoś te instytucje powoływał. Nie krasnale ani nie ich pracownicy tylko SZANOWNE WŁADZE. m.in koleżanka Pana Prezydenta Zofia Cz. powołanie Muzeum Hauptmana były kolega partyjny Marek O. powołanie Przystani twórczej czy powrotny podział teatrów. Jakoś wtedy nikt nie protestował z urzędników magistratu, którzy teraz będą dyskutować nad ich redukcją. To po grzyba tworzyliście nowe jak starych było z dużo ???? za parę lat będziecie stękać, że sami seniorzy i miasto wymarłe. ech! jak mnie zwolnią z mdk wyjeżdżam :)
~aa 19-02-2016 10:42
Tyle miejskich budynków stoi pustych albo nie wykorzystanych... Nie można byłoby przenieść w całości w inne miejsce?
~rak 19-02-2016 10:46
PO rzadzi w jeleniej gorze trzeba wszystko sprzedać co jest dobre mdk nie powinno być zlikwidowane ale trzeba to sprzedać może tam powstanie galeria chinska bo oto chodzi władzom miasta żeby nic nie ostalo w miescie co jest dobre i sluzy mieszkańcom miasta
~goguś 19-02-2016 10:57
W tym grajdole wszystko zamiata się pod dywan .Brud spiętrza się do poziomu Śnieżki.Później trzeba zasypać śniegiem i przyklepać i będzie git. Ale syf !!!!!
~ 19-02-2016 12:20
Gdzie na zajęcia będą uczęszczać dzieci? Wszystkie pracownie zostaną przeniesione w jedno miejsce, czy każda będzie na innym końcu miasta???? I tak nieliczni, którym chciało się nie siedzieć przed komputerem i wyjść z domu, teraz odpuszczą i będą "czynnie" spędzać czas przed monitorem, ku chwale naszego miasta.... Smutne...
~Rafał Piotr Szymański 19-02-2016 12:22
Działka wokół MDK to atrakcyjny kąsek dla kogoś kto chciałby zbudować tam budynek z kancelariami prawnymi. Prawnicy to dobrzy klienci, obok areszt, sąd - idealna lokalizacja... Ale może się mylę...
~jhub 19-02-2016 12:30
Wrotniewski zawsze będzie przeciwny, nawet najbardziej niezbędnym pomysłom. Chłopak się już pogubił w swoim zacietrzewieniu.
~J-23 19-02-2016 13:07
Najwyższy czas przestać trwonić pieniądze , utrzymanie tak dużego obiektu wiąże się z bardzo dużymi kosztami ,które ponosi społeczeństwo. Czas połączyć i przykleić do jakiejś szkoły a działalność tej placówki na niczym nie straci. Należy się bliżej przyjrzeć pracy w tej" firmie"
~z innejbajki 19-02-2016 13:16
wchodzi się na stronę Min.Kultury - a tam : "Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, że Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego ogłasza następujące programy na rok 2016." w ostatnią zakładkę na liście poniżej :Rozwój infrastruktury kultury Infrastruktura kultury Infrastruktura szkolnictwa artystycznego Infrastruktura domów kultury i się czyta : Celem priorytetu jest zapewnienie optymalnych warunków dla działalności domów i ośrodków kultury oraz centrów kultury i sztuki w zakresie edukacji kulturalnej i animacji kultury poprzez modernizację i rozbudowę ich infrastruktury. DO POBRANIA Regulamin Wytyczne Wniosek wzorcowy REGULAMIN PRIORYTETU: Rodzaje kwalifikujących się zadań 1. W ramach priorytetu można ubiegać się o dofinansowanie następujących zadań inwestycyjnych służących prowadze
~z innejbajki 19-02-2016 13:17
REGULAMIN PRIORYTETU: Rodzaje kwalifikujących się zadań §1 1. W ramach priorytetu można ubiegać się o dofinansowanie następujących zadań inwestycyjnych służących prowadzeniu edukacji kulturalnej: 1) robót budowlanych, w tym rozbudowy, nadbudowy, przebudowy, remontu, wraz z zakupem niezbędnych urządzeń budowlanych, realizowanych wyłącznie w już istniejących obiektach budowlanych oraz zakupu wyposażenia na potrzeby prowadzenia edukacji kulturalnej. Terminy i tryb naboru wniosków §4 1. W ramach priorytetu przewiduje się przeprowadzenie dwóch naborów wniosków w terminach do 30 listopada 2015 roku oraz do 31 marca 2016 roku.
~ 19-02-2016 13:24
Audyt powinien sie odbyc we wszystkich instytucjach kultury Teatr, JCK,PrzystanTworcza,Muflon,Animacja,Hauptman,BWA,ODK. .
~abc 19-02-2016 13:47
A kto ze znajomych kupuje?
~abc 19-02-2016 13:49
Zapamiętajmy kto z radnych będzie za likwidacją MDK
~ja 19-02-2016 13:57
dzieciom nie zabierać mdk!!! ale odebrać im prezydenta ....dzieci zostaną w MDK a jasnie panujacy do obiektu na przeciwko ...tam chyba jest więzienie, to dobre miejsce dla marcina .z
~ 19-02-2016 15:00
Stara śpiewka, znowu wojna o Mdk. Powinniśmy się przyzwyczaić....
~pustynia 19-02-2016 15:45
Zwijania miasta ciąg dalszy..... szkoda że mamy takiego prezydenta ,oby ostatnią kadencję
~dzieci 19-02-2016 16:02
na wiosnę dzieci musimy się zaszczepić przeciwko .... ,,z a w i l s z c z y ż n i e' to bardzo grożna choroba!!!!prowadzi do zaniku kultury
~POLSKA 19-02-2016 19:01
Tak właśnie wykańcza się ostatnie zalążki kultury i Polskości , po nitce do kłębka zostaną tylko korporacje które już zajmują większą część miasta JG
~mama8 19-02-2016 20:37
MDK nie obejmuje niż demograficzny:) tam chodzą dzieciaki z rożnych szkół :) i sobie chwalą :) profesjonalizm , cudną atmosferę, wspaniałych nauczycieli:)no i osiągnięcia pracowni , gdzie nie jedna szkoła może pozazdrościć :)
~Wzburzona 19-02-2016 20:51
Jako uczestnik zajęć plastycznych w MDKu stanowczo sprzeciwiam się przenoszeniu pracowni plastycznej do szkoły podstwowej, co jest nietrafionym pomysłem z wielu względów- głównie technicznych i logistycznych, nie wspominając nawet o tym, że pracownia w MDKu jest świeżo wyremontowana i w pełni wyposażona. Domagam się od pana Marcina Zawiły, aby nie niszczył jednego z niewielu wartościowych miejsc w Jeleniej Górze i pozostawił Młodzieżowy Dom Kultury w niezmienionej formie. Mówię to z pełną świadomością jako osoba, która uczęszcza tam na zajęcia od 6. roku życia, która poznała tam przyjaciół i która zawdzięcza niezwykle wiele temu miejscu (również pod względem charakterologicznym), bo właśnie dzięki zajęciom w MDKu decyduje się na ścieżkę zawodową artysty plastyka.
~rodzic1 19-02-2016 21:22
Panie Zawiła, nie przeszła panu taka refleksja, że dzieci mogą mieć dość szkoły na co dzień. Udział w zajęciach w MDK to nie tylko odskocznia od właśnie szkoły, ale niekiedy terapia wśród osób o podobnych zainteresowaniach. Opamiętajcie się - szczególnie apeluję do Radnych bo od nich zależy dobro naszych dzieci. Pomyślcie raczej co zrobić aby ta placówka była nadal dobrą wizytówką Jeleniej Góry.
~gabryel 19-02-2016 21:48
marcina na taczkę i wywieżć do muzeum do Gabrysi bo pomysły ma muzealne i wielce zawiłe .Jakby co ,to pomogę ...grosza nie wezmę!
~wtorek 19-02-2016 23:26
Zastanawiam się w której szkole mają nadmiar miejsca, aby przenieść MDK. Przecież szkoły narzekają właśnie na jego brak. Wyremontowana szkoła to budynek po dawnej SP7, gdzie pieniądze poszły z puli oświatowej i który został sprzedany. Można było właśnie tam przenieść MDK a sprzedać stary budynek do remontu. Ale NIE...KASA KASA KASA
~ 20-02-2016 8:57
Wstyd i przykro,że takie pomysły likwidacji Domów Kultury w ogóle rodzą się w głowach tych ograniczonych ludzi. Nieudolny prezydencie kończ waść, bo więcej takich pomysłów ludzie nie wytrzymają
~ 20-02-2016 9:03
Jedynym ratunkiem pzed wszechobecnym ogłupieniem tandeta i komercją jest KULTURA, ale władzom chodzi o to by nasze dzieci spędzały czas przed telewizorem i innymi ogłupiaczami np. w GALERIACH, które umiłował Zawiła.
~zawyła 20-02-2016 11:02
proponuję referendum i pogonić tego tam... zawiłę ,zanim was wszystklch wyhuśta!!!!!!!!!!!1
~zirytowany? Nie - wkurzony! 20-02-2016 12:05
Co za bzdury w UM wygadują. Dom Kultury w szkole? Czyli skończy się na tym że zajęcia będą poległy na tym że dzieciakom się rozda flamastry i kartki i nich bazgrzą. Te w 5 minut "oleją" przychodzenie na takie zajęcia i... wielkie "g" z kultury dla dzieci zostanie. Panie Zawiła - czy chodzi o to, że na kasie w "Biedrze" - a tylko do tego jak widać władze miasta aspirują - jakiejś tam "kultury" nie trzeba? Wstyd.
~ 20-02-2016 18:52
Panie Zawiła jakie formalne „przyklepanie” tego, co dzieje się od 1,5 roku , co za bzdury próbuje Pan wcisnąć ludziom , jest to likwidacja MDK . Widać że nie ma Pan zielonego pojęcia o działalności i misji MDK . Przenosząc pracownie do różnych szkół przekształcą się one w kółka zainteresowań , bo w szkołach nie ma możliwości do utworzenia takich samych pracowni . Mówi Pan ,,Ta placówka jest w mieście potrzebna, odgrywa bardzo ważna rolę organizacji czasu wolnego dla dzieci i młodzieży " i niech tak zostanie - MDK na ul. M.C. Skłodowskiej 12
~Obrońca 20-02-2016 19:29
Zamykanie Młodzieżowych Domów Kultury jest zawsze krokiem wstecz w kulturalnym życiu miasta. Decyzja błędna, oby została wycofana.
~Niezadowolona 20-02-2016 19:37
Moje dziecko uczęszcza do MDK od 11lat. Obecnie jest uczniem LO. 2 razy w tygodniu po 3godz. zajęć we wspaniale wyposażonej pracowni. Dzięki nauczycielom z powołania pokochała sztukę Piękną. Jest wrażliwa i rozwija zdolności. Nie przesiaduje godzinami przed komputerem, nie spędza czasu w galeriach, nie interesuje się używkami a ma 17lat. Dzięki tej placówce zostało wychowanych na wrażliwych na kulturę setki a może tysiące dzieci. Zdaje sie Pan Prezydent ma wnuczkę, może zapytać się dzieci czy ta placówka powinna istnieć czy ją zlikwidować?
~1958 20-02-2016 19:43
1958 to mój rocznik ,pamietam tego marcina z.z mojego L.O ,wtedy wyglądał na kulturalnego a obecnie walczy z kulturą .... WSTYD .jaki prezydent taka kultura!!!oj nie tego na K.U.L-u uczyli!?
~Uczestniczka Zajęć 20-02-2016 19:50
Autorem pomysłu przenoszenia pracowni do szkół może być tylko osoba całkowicie oderwana od realiów zajęć prowadzonych w mdk... Plastyka - całe szafy kartonów, papierów, ołówków, farb, markerów, pędzli; mnóstwo książek i pomocy; podkłady; sztalugi... Nie mówiąc już o martwych maturach, setkach dawnych prac, rekwizytach. Jak Pan prezydent wyobraża sobie, żeby zorganizować to logistycznie? Jak z klas zupełnie nieprzystosowanych do tego typu aktywności co popołudnie tworzyć namiastkę dawnych pracowni? Może przyjeżdżać do nich z walizkami rekwizytów po uprzedniej tułaczce przez całe miasto? Pracownicy mdk wkładają całe swoje serca i fundusze (!), żeby tylko utrzymać to miejsce; dzieci kochają uczestniczyć w zajęciach, rozwijają się i poznają wspaniałych ludzi - przychodzi miasto i niszczy.
~były uczestnik 20-02-2016 20:08
Cudownie wspominam lata spędzone w MDK i czekam kiedy moja córeczka będzie na tyle duża, żeby mogła zacząć uczestniczyć w jakichś zajęciach. Mam nadzieję, że ten beznadziejny pomysł, pseudo przenosin nie uzyska poparcia wśród radnych. Nie może być tak żeby jeden zapiekły w swoich urojonych planach osobnik, rujnował długoletnią tradycję placówki. Ktoś napisał, że studiował na K.U.L.-u - bardzo zastanawiające !!!! coż za moralność !!!!
~oburzona 20-02-2016 20:18
Panie Prezydencie- "Larum grają, a Pan nie słyszy...?!" Młodzież i dzieci to nasza przyszłość, nie żałujmy pieniędzy- to nasza chluba narodowa, jak nie Oni to kto zadba o nasz kraj? Zostaw Pan MDK w spokoju! I weź się Pan do roboty, żeby nie mówił Pan ciągle, że nie ma na coś pieniędzy.
~Uczestniczka 20-02-2016 20:38
Mdk to nie tylko miejsce, w które przychodzimy rozwijać się artystycznie, ale i wspólnota ludzi, atmosfera, trud i serce jakie wkładają w to miejsce nauczyciele! Zajęcia, w którym możemy sięgać do zbieranych latami rekwizytów, materiałów, szaf pełnych różnorakich pomocy, regały książek i albumów. Zajęcia w MDKu są prowadzone w doskonałych warunkach, przez profesjonalnych i pełnych serca wykładowców. To wszystko składa się na MDK. Najlepiej potwierdza to fakt ile jest nas zajęciach. To ile rodziców przyprowadza swoje dzieci na zimowiska. Dziękuję, że nam to odbieracie Panie Prezydencie i Rado Miasta. Przeniesienie równa się z końcem MDKu. Dziękuję jako uczestniczka, za inwestowanie w młodych w Jeleniej. Nie dziwię się, że nikt nie chce tu zostać.
~Oburzony rodzic 20-02-2016 20:42
Panie Prezydencie! Jako rodzic i obywatel Jeleniej Góry jestem wzburzony decyzją o zamknięciu MDK! Dzieci i kultura to nasza przyszłość. PROTESTUJĘ. MDK to miejsce gdzie rozwijają się młodzi Jeleniogórzanie!
~Zabobrze 20-02-2016 20:44
SPRZECIWIAMY SIĘ ZAMKNIĘCIU MKD! Zajmij się czymś pożytecznejszym Panie Zawiła!!
~PrzejezdnaPrzyjezdna 20-02-2016 20:47
Bezczelne i żałosne, potwarz dla młodzieży która ma jakieś pasje i zainteresowania. Gdyby jeszcze ten MDK był podupadający, nie przyciągał żadnych podopiecznych, to mogłabym jeszcze próbować to zrozumieć, ale tam uczy się młodzież która ze sztuką wiąże swoją przyszłość. Drogi w utrzymaniu, ale taka jest rola władz, żeby zapewnić możliwość rozwijania się, zwłaszcza tym których na to nie stać. Jeśli chcecie zaoszczędzić pieniądze, dobrze, przenieście też kina i teatry do szkół, niech wszystkie ośrodki kultury znajdą się w podstawówkach! Na czymś trzeba oszczędzać, co nie? A budynki zostaną biurami, biedronkami, czy czym tam sobie chcecie. Kogo obchodzi, że kultura zostanie bezdomna. Liczę, że się zastanowią i że 23 lutego podejmą rozsądną decyzję.
~Uczestniczka zajęć 20-02-2016 20:52
Chodzę na zajęcia już od dwóch lat i jestem zachwycona zarówno zapleczem artystycznym jak i nauczycielami. To miejsce w którym mogę się rozwijać, próbować przeróżnych technik i spotkać z koleżankami. Jest mi tak smutno, że Pan Prezydent nam to zabiera! Niech żyją inwestycję w młodzież jeleniogórską!
~ 20-02-2016 22:11
Panie Prezydencie ! Jednym z argumentów likwidacji MDK jest zły stan techniczny obiektu i brak pieniędzy na poprawę tego stanu . Pytam ? Co przez 6 lat pańskiej prezydentury zostało zrobione w tej kwestii ? Nic !!!!! Jeżeli jest to problem pieniędzy to może policzymy . Na ternie MDK są Firmy które płacą z wynajęte powierzchnie ( Anteny GSM , parking , auto-gaz , nauka jazdy , biuro adwokackie ) Zakładam , że jest to kwota nie mniejsza niż 5000 zł miesięcznie - 6 lat x 12 miesięcy = 360000 zł . Trochę dobrej woli i te pieniądze można był przeznaczyć na poprawę stanu technicznego . Wystarczy tylko chcieć
~# 20-02-2016 23:01
Darmowa porada. Rajców do szkół, Mdk do Ratusz albo do świecącego pustkami muzeum.
~kameleonka654 21-02-2016 0:41
hej, ludzie, nie likwidujcie mdk, ten pomysł jest do bani, to sprawi, że młodzież nie będzie miała możliwości chodzenia na dodatkowe zajęcia i będzie głupsza, a poza tym zostanie zwolniona cudowna pani Ewa Nyc, którą wszyscy kochamy
~lisek_chytrusek698 21-02-2016 0:46
Nie chcemy, żeby zamykali MDK! Nie róbcie tego!
~ 21-02-2016 1:42
Biedronke tam pewnie postawią, ... cholera jasa.
~mieszkaniec przy MDK! 21-02-2016 11:24
Super niech rozpieprzą te MDK! Mieszkam obok nic tam się nie dzieje!! Z boiska zrobili plac do nauki jazdy, oraz parking dla pracowników służby więziennej i sądu! Budynek nie funkcjonalny, do remontu kapitalnego, drogi w utrzymaniu, tylko dla paru sekcji sportowych!! Od najmłodszych lat spędzałem ogromnie dużo czasu na ośrodku i mnie szlak bierze jak to wszystko się rujnuje, ale nie na tym rzecz polega żeby płacić ogromne pieniążki żeby pan dyrektor kryminału miał gdzie auto zaparkować!!!
~Niezamykajciemdk! 21-02-2016 11:59
Sprzeciwiam się jako rodzic dziecka, chodzącego na zajęcia! W Domu Kultury, dzieje się! I w dodatku wszystko jest dopracowane na ostatni guzik. Wspaniali nauczyciele w szczególności Pani Ewa Nyc, doskonale wyposażone sale, ogromna ilość młodzieży, aspirujących trochę wyżej niż siedzenie przed komputerem. I teraz Pan Prezydent, chce zamknąć to wspaniałe miejsce?? JESTEM OBURZONY. WSPANIAŁA INWESTYCJA W MŁODZIEŻ JELENIOGÓRSKĄ!
~rozczarowana 21-02-2016 12:04
WSZYSCY RADNI POWINNI SPĘDZIĆ JEDEN TYDZIEŃ W MDK. Tylko w ten sposób można zrozumieć to miejsce, jego atmosferę. Jest to pewna przestrzeń, która kształtuje młode umysły, uczestnicy pracowni nie tylko rozwijają się artystycznie, tworzą miejsce które często jest ich drugim a czasami PIERWSZYM domem. MDK jest placówką która od lat przyciąga dzieci i młodzież również z trudnych środowisk. Zaryzykuje stwierdzeniem, że inne placówki kulturalne kształcą głównie dzieci z dość zamożnych rodzin, dzieci dopieszczone, stymulowane przez rodziców. W MDK często było inaczej.MDK to miejsce gdzie zajęcia zawsze były niedrogie i profesjonalnie prowadzone!!! Najważniejsze jest jednak, że panowała tam DOMOWA ATMOSFERA. MDK przez lata pokazywał dzieciakom lepszy świat, dawał poczucie wspólnoty i przynależnośc
~Rodzic 21-02-2016 12:09
Popieram przedmówce! Sprzeciwiamy się zamknięciu mdk! Pan Prezydent doskonale wypełnia obietnice wyborcze. INWESTYCJE W MŁODZIEŻ! Przeniesienie mdku jest równe z jego zamknięciem! GDZIE TERAZ BĘDĄ CHODZIĆ NASZE DZIECI? To najlepsza pracownia artystyczna w Jeleniej Górze. PANIE ZAWIŁO rozczarowuje Pan nie tylko nas, ale i młodzież - przyszłych wyborców.
~Niezamykajciemdk! 21-02-2016 12:15
Dokładnie! Popieram w stu procentach przedmówcę! Córka wielokrotnie opowiadała mi o atmosferze jaka panuje w MDK. To też jest aspekt który, przyciąga rzeszę młodzieży! To nie prawda, że nie ma zapotrzebowania. Miejsca na zimowisko w tym roku nie było już kilka tygodni przed! To chyba jasno wskazuje na ZAPOTRZEBOWANIE MŁODZIEŻY JELENIOGÓRSKIEJ, czyż nie?
~zaniepokojona mama 21-02-2016 12:19
Nie jest możliwe stworzenie prawdziwych pracowni artystycznych przy szkole!!! Jest to NIEMOŻLIWE! Dlaczego? Szkoła to specyficzna przestrzeń, która narzuca pewne skojarzenia, nie ma w niej nic przytulnego. Mamy przykład takiego ośrodka w Cieplicach. Jestem matką dziecka uczęszczającego do SP 6. Przystań Twórcza mimo ciekawej oferty, świeżo wyremontowanych pomieszczeń jest po prostu miejscem, gdzie dzieci przychodzą na zajęcia. Zajęcia mogą być świetne, ale nie panuje tam swojska atmosfera. To nie to. Ponadto z oferty tego miejsca korzystają prawie wyłącznie dzieci uczęszczające do S.P. 6 W młodości uczęszczałam na zajęcia do MDK i nigdy nie zapomnę tamtych dni. Zamknięcie MDK byłoby ogromnym błędem!!!! I samobójczym ciosem prezydenta i radnych.
~Gość 21-02-2016 12:41
Panie Prezydencie! To jakieś WIELKIE NIEPOROZUMIENIE! Nie po to głosowałam na pana z mężem, żeby nasze dzieci nie miały możliwości kształcenia po szkole. Proszę się wypchać swoimi obietnicami wyborczymi i inwestowaniem w młodzież! To co mnie uderza to sposób w jaki jest to przeprowadzane! "W białych rękawiczkach" cóż za dobre porównanie. Panie Zawiło drugi raz nie popełnimy tego błędu i zagłosujemy na kogoś KTO DA PRZYSZLOŚĆ moim dzieciom, a nie centra handlowe!
~rodzic :( 21-02-2016 13:34
MDK to nie tylko miejsce, to fantastyczne zajęcia i wspaniali nauczyciele. Cała tajemnica tego ośrodka polega na tym że WSZYSTKIE warsztaty odbywają się w jednym budynku. Dzieci np. kończąc plastykę pędzą na tańce super zorganizowane! Z pełnym przekonaniem stwierdzam że jakiekolwiek przenosiny zepsują celowość tego miejsca, które swój klimat. Mam ogromną nadzieję że pan Wrotniewski pomoże nam rodzicom i w naszym, a przede wszystkim w imieniu naszych dzieci odwiedzie pana Zawiłe od zamiaru przeniesienia do szkół tak wspaniałego ośrodka jakim jest MDK na na ul . Skłodowskiej
~ej 21-02-2016 13:43
To jest podejście prezydenta... ,przykro mi ze głosowałem na tego człowieka , ....zapamiętam to. Jako były harcerz podejmuje zobowiązanie ,że przy następnych wyborach przekonam przynajmniej 10 osób by głosowało na jego przeciwnika .Chyba każdy będzie lepszy.
~Uczestnik zajęć 21-02-2016 14:18
"Przeniesienie" MDK to chyba najgorszy pomysł na jaki można było wpaść. Osoby z zewnątrz najwyraźniej nie zdają sobie sprawy z tego jak w ogóle wyglądają zajęcia plastyczne, taneczne lub zajęcia ze śpiewu. Sale w szkołach nie są przygotowane do tego w żadnym stopniu. Sale przeznaczone do śpiewania muszą być dobre pod względem akustycznym, pracownie plastyczne muszą być przygotowane w ten sposób, że coś może się wybrudzić, natomiast sale taneczne zajmują dużą przestrzeń. Na domiar złego - MDK był niedawno remontowany wewnątrz. Zewnętrzny stan techniczny może ulec poprawie, wystarczy tylko zagospodarować pieniądze które "giną" w urzędach.
~Jeleniogórzanka 21-02-2016 14:23
Popieram przedmówczynie! MDK potrzebuje INWESTYCJI a nie LIKWIDACJI!
~chcęsięrozwijać 21-02-2016 14:24
Jestem licealistką jeleniogórskiej szkoły i chciałabym tylko powiedzieć, że MDK jest dla mnie prawie jak drugi dom. Jeśli zostanie przeniesiony proszę mi wierzyć, że wiele ludzi w moim wieku straci jednyną tak dobrą możliwość do rozwoju. KTÓRYCH I TAK BRAKUJE W JELENIEJ. Panie Prezydencie jako historyk powinien Pan najlepiej wiedzieć, że kultura i sztuka to idee, których nie wolno niszczyć. Sprzeciwiam się usuwaniu Domu Kultury po kryjomu i w tak obrzydliwej formie pozbawiania nas miejsca do rozwoju!
~Tomek B. 21-02-2016 14:55
Chodziłem na zajęcia do MDK'u przez rok, i przez cały ten czas tylko 2 razy zdarzyło mi się usiąść bez problemu. Ludzi zainteresowanych jest od groma i jeszcze trochę, atmosfera na zajęciach zawsze była wesoła i przyjazna, a ludzie byli pomocni i chętnie dzielili się swoją wiedzą. Zamknięcie tego ośrodka może i podreperuje budżet , ale w jakim stopniu? Ile miasto musi wyłożyć miesięcznie na utrzymanie MDK i jaki jest to znikomy ułamek budżetu miejskiego? I co z osobami, które rozwijają tam swoje talenty, spotykają znajomych i zajmują się czymś pożytecznym? Zamknięcie MDK jest idiotyzmem i nie można do tego dopuścić.
~Przyszły wyborca 21-02-2016 15:13
To, co się aktualnie dzieje, jest naprawdę przykre. I pisze to osoba, która sama uczęszcza na zajęcia do MDK. Przenoszenie naszych pracowni oznacza upadek samej idei tego miejsca. Nikt już nie będzie traktował tego w ten sam sposób, kiedy zamknie się nas w szkołach na całe dnie. Chodzi tutaj o to, jak bardzo zostaniemy wtedy ograniczeni. Ktokolwiek wyszedł z tym pomysłem, widać, że nie ma większego pojęcia o tym, jak wyglądają nasze pracownie, ani nawet jak wyglądają same szkoły wewnątrz... Wyremontowane czy też nie, brakuje sal przystosowanych do naszej twórczości. Chyba ktoś chce, żebyśmy wykładali je całe folią na czas zajęć, żeby na następny dzień nic nie było ubrudzone. Liczę tylko na to, że wśród radnych znajdą się osoby, które dostrzegą, jak wielki to błąd.
~obserwatore romano 21-02-2016 15:22
Naszym miastem rządzą ludzie, dla których najwyższą wartością jest ZYSK. ZYSK ponad wszystko!!! Nie ludzie, nie przyszłość naszego miasta, dzieci, młodzieży i obywateli lecz ZYSK. To wprost OBRZYDLIWE. Rządzą nami ludzie bez moralności, bez wartości, konsumpcyjne bagno. MDK to miejsce gdzie dzieciaki czują się jak w domu, ceny zajęć są tak niskie, że mogą w nich uczestniczyć dzieci również z niezamożnych rodzin. To miejsce którego nie da się stworzyć w żadnej szkole. Szkoła to nie jest miejsce które dzieciaki nazwą drugim domem. Brzydzę się taką decyzją!!! Jeśli chodzi natomiast o stan techniczny to jak wygląda stan ODK Blaszak??? KULTURA??? To jest obce naszym rządzącym, wszystkie jednostki są zaniedbane, zapuszczone, niedoinwestowane itp. itd. i do d... jak władza!!!
~oburzonyyyyy 21-02-2016 15:25
Ludzie zamykają naszym dziecią dom kultury! JAK BĘDZIE TRZEBA TO JA BĘDĘ PROTESTOWAĆ nawet jak będe pracować TO PRZYJDĘ!! Nie po to popełniłem ten błąd i głosowałem na tego Zawiłe żeby mi dziecko płakało!
~Aleksandra 21-02-2016 16:18
Kiedy byłam mniejsza chodziłam na zajęcia do MDK, za każdym razem miałam uśmiech na twarzy bo uwielbiałam tam przychodzić. Nie wyobrażam sobie żeby nie było MDK. Nie zamykać MDK!
~aa 21-02-2016 16:54
A kto ma być dyrektorem tego nowego tworu , powstałego z polączenia MDK i MOS?
~oburzony 21-02-2016 17:35
Zamknięcie MDK będzie wielkim krokiem w tył dla rozwoju miasta. Młodzież przecież musi gdzieś się rozwijać!
~Mi :'( plastyczka 21-02-2016 19:40
Nie przenoście zajęć do szkoły! Sala artystyczna jest wspaniale wyposażona, przestrzenna i niezastąpiona! Nasze prace ozdabiają cały MDK , tutaj jest jak w domu. Po nauce chcę odpocząć od szkoły. Zapraszamy osoby zainteresowane na nasze zajęcia żeby zobaczyły jak nam jest tutaj dobrze. PROSZĘ pozwólcie nam zostać w MDK :'(
~MK 21-02-2016 20:08
Chodziłem na zajęcia do MDK od wieku przedszkolnego w latach 70-tych. Dziś na zajęcia uczęszcza moje dziecko (i to przez kilka lat). SZKODA... Ale nie tylko szkoda. Mnie rozczarowuje, że Pan Prezydent jest bardziej zajęty budowaniem większości, że JG rządzi koteria, która od lat udaje, że problemy rozwiążą się same. Chciałem napisać coś złośliwego pod adresem rządzących, ale już nie potrafię. Jestem bezradnym z Jeleniej G. - czy kogoś z decydentów jeszcze na prawdę interesuje, co MY tu piszemy?
~zaciekawiony 21-02-2016 20:16
cytuję "Proponowałbym podjeść do tematu bez histerii, bo będzie to tylko formalne „przyklepanie” tego, co dzieje się od 1,5 roku, od kiedy te dwie placówki mają wspólnego dyrektora " od półtora roku??? to dlaczego po 10 miesiącach dyrektorowania pełniącego obowiązki nie było przez Miasto ogłoszonego konkursu na dyrektora??? na jakiej podstawie było przedłużanie kadencji piastującego obowiązki? he?
~ 21-02-2016 20:17
Teraz zdolna młodzież dzięki zajęciom w MDK szlifuje swoje talenty, reprezentuje godnie Jelenią Górę w kraju. Niemałe sukcesy są w dużej mierze zasługą oddanych swojej pracy i pasji instruktorów. Podopieczni pracowni wokalnej z konkursów ciągle wracają z nagrodami. Jeśli zamkną MDK, gdzie będą mogli dalej rozwijać swoje umiejętności?
~ponownie MK 21-02-2016 20:34
Proszę o przypomninie, bo - szczerze - nie pamiętam. Czy to przypadkiem nie ten sam Prezydent JG, kiedy piastował swój urząd po raz pierwszy zamknął inny budynek MDK na rogu Matejki i Piłsudskiego? Zresztą, nie ważne kto, tam nie przyszedł inwestor... nie opłacało się ogrzewać, więc straszy... Czy tego budynku nie czeka to samo??? A pomysł przeniesienia zajęć do szkół, hmmm. PANIE PREZYDENCIE!!! Panie Naczelniku Wydz Edukacji! Państwo RADNI! Wybraliśmy Was po to, byście szukali rozwiązań problemów, a nie rozwiąywali je przez rozwiązanie. Gdybyście chodzili do szkoły, nie zasługiwalibyście na świadectwo promocyjne, jeśli we wtorek podejmiecie decyzję o wyprowadzce MDK z obecnej siedziby.
~Zmartwiona 21-02-2016 21:17
UWAGA, TO WAŻNE. Ruszyła petycja do pana prezydenta z prośbą o zachowanie MDKu w obecnej formie. Zachęcamy do podpisywania i potwierdzania swoich podpisów na skrzynkach mailowych. To naprawdę istotne. https://podpisz.to/petycja/mowimy-nie-likwidacji-mlodziezowego-domu-kultury-w-jeleniej-gorze,130
~Zmartwiona 21-02-2016 21:17
https://podpisz.to/petycja/mowimy-nie-likwidacji-mlodziezowego-domu-kultury-w-jeleniej-gorze,130
~Sylwia123 21-02-2016 21:41
czy wszyscy juz stracili rozum tylko pieniądze sie liczą? Gdzie sa prawdziwi patrioci prawdziwi działacze. Wszystkie placówki likwidują bo ktos z kapitałem ma na to oko. Chory kraj
~Wyborca 21-02-2016 22:26
Jestem zaniepokojeny inwestycjami na jakie Pan Prezydent stawia. Centrum handlowe, dobrze. Ale czy nie godzi się najpierw pomyśleć o młodych ludziach, którzy będą kształtować przyszłość Jeleniej Góry? Przeniesienie MDK! Dobre sobie! Może Pan Zawiła i Radni będą co tydzień pomagać przenosić szafy przyborów, praski drukarskie, rekwizyty, kosze farb, albumów i kartonów?! Bo decyzja o przeniesieniu, czy też *eleganckim zniszczeniu* jest pozbawiona jakiegokolwiek logicznego przemyślenia. CZUJĘ SIĘ ZAŻENOWANY, że ktoś na kogo głosowałem tak traktuje sprawę młodych ludzi. Chyba nie mamy ich nadto w Jeleniej Górze Panie Prezydencie?
IwonaFM 21-02-2016 22:33
Protestuję przeciwko likwidacji MDK "Jelonek", który przez 60 lat mocno wrósł w oświatowy krajobraz regionu jeleniogórskiego. Przykro patrzeć na to, jak władze Jeleniej Góry bezpardonowo i bezmyślnie obchodzą się z tą szacowną placówką, nie zauważając rangi, jaką wypracowała sobie ona w świadomości mieszkańców regionu jeleniogórskiego. Wystarczy przypomnieć, że tutaj odbywają się co roku liczne konkursy plastyczne, piosenkarskie czy recytatorskie, w których uczestniczą tysiące dzieci. To tu rozwijają swoje pasje młodzi ludzie, którzy rozsławiają miasto, zdobywając laury w wielu wydarzeniach artystycznych zarówno krajowych, jak i zagranicznych. Szkoda, że władze Jeleniej Góry patrzyły spokojnie przez wiele lat, jak siedziba MDK, chyli się ku upadkowi i nie zrobiły nic w tej sprawie.
~Grzegorz Kunecki 21-02-2016 22:33
Kalkulowanie w kategoriach władzy i pieniędzy a jednocześnie zupełny brak odpowiedzialności za młodzież, a w konsekwencji za przyszłość i rozwój miasta to bardzo zła wróżba dla Mieszkańców. Mam nadzieje że prośby o pozostawienie Młodzieżowego Domu Kultury w całości zostaną spełnione, Panie Prezydencie !
~~A~ 21-02-2016 22:55
Kochani MDK to nie tylko zajęcia dla około 500 dzieci na zajęciach stałych to miejsce,które kieruje swoją ofertę konkursową i imprez otwartych dla tysięcy pozostałych dzieci i młodzieży z miasta ,powiatu i całej Polski.To placówka,która systematycznie promuje Jelenią Górę,może więc urząd podzieli się z nią kasą z promocji miasta.(A co się stało z pieniędzmi na termomodernizację MDK zaplanowanymi w budżecie parę lat temu Panie PREZYDENCIE? -teraz obiekt by błyszczał.Pamięta Pan tylko o MDK jak trzeba uświetnić imprezę miasta występami uczestników)Wierzę w rozsądek Radnych-obym się nie pomyliła
~ojciec 21-02-2016 23:03
za--wiła człowieku,to co robisz to bestialstwo,to, co mówisz o kulturze -to bełkot...a odnośnie domu kultury, to proponuję przenieść MDK do .... pustego zawsze muzeum lub do ratusza ....bo tam niektórym potrzeba odrobinę kultury a wtedy was tam z ratusza do szkół ... będziecie bliżej dzieci-o które tak bardzo się troszczycie do godz 15 oczywiście.Odnośnie tzw.,,troski'' o warunki pracy w MDK to wewnątrz jest ładnie a to jak budynek wygląda na zewnątrz.... to ratusz i pan powinniście się wstydzic
~taczki 21-02-2016 23:46
DRODZY mieszkańcy-- poszukiwana mocna taczka ,trzeba kogoś wywieżć z ratusza,.... do wtorku smarujemy koła, a po posiedzeniu R.M damy znać./Taczki z J.G/
~Rozczarowany glos młodych 22-02-2016 2:48
Panie Prezydencie byłam na Pana wykładzie o historii Jeleniej Góry. Jestem tak strasznie rozczarowana, że jako historyk i humanista nie widzi Pan tego jaka kultura i nacisk na rozwój ludzi w moim wieku jest ważny :( Nie mogę się doczekać aż będę mogła głosować, żeby wybrać kogokolwiek kto by się pochylił nieco nad młodymi jeleniogórzanami a nie mówił tylko piękne-puste słowa!
~ 22-02-2016 2:50
Zgadzam się z Panem! Zawiła na taczki!
~aa 22-02-2016 8:50
Jutro głosowanie w Radzie Miejskiej nad projektem połączenia a tym samym zlikwidowania powoli MDK. Kto może niech przyjdzie, nasza obecność może zatrzymać pewne decyzje. Podpisujcie petycję "Mówimy NIE likwidacji Młodzieżowego Domu Kultury w Jeleniej Górze https://podpisz.to/petycje.
~lis_anonim 22-02-2016 21:07
Z MDK wiąże wiele wspaniałych okresów i wspomnień w moim życiu i niewątpliwie nie tylko ja spędziłem tam wiele wspaniałych chwil. Próba zamknięcia tego obiektu to próba odebrania dzieciom perspektyw na rozwój połączony z dobrą zabawą, tylko dla tego że nie można zorganizować pieniędzy na to mimo iż na wiele mniej ważnych projektów jakoś są pieniądze. Moim skromnym zdaniem niedługo nawet 500 złoty na dziecko nie pomoże na wciąż spadającą liczbę mieszkańców miasta i niż demograficzny bo w naszym mieście nie będzie już perspektyw dla dzieci i potencjalnie przyszli rodzice zdają sobie z tego sprawę. Radnych tylko proszę żeby pamiętali, że miasta nie stanowią tylko galerie i biedronki, miasto stanowią ludzie, i to oni i ich potrzeby powinny być priorytetem.
~adwokat 22-02-2016 22:55
Mówi Zawła "Wydaliśmy duże pieniądze na remonty szkół, które przez obecny niż demograficzny są po części puste" to po co ? wydaliście te pieniądze skoro wiedzieliście ,że idzie niż demograficzny? wywalone pieniądze w błoto . powtarzam MDK wyremontować tam nie grozi niż demograficzny, chcemy rozliczeń naszych pieniędzy, podatników .Gdzie na co idą nasze pieniądze, macie stworzyć stronę ogólnie dostępną waszych wydatków ! mamy do tego prawo !
~murarz.pl 23-02-2016 20:33
No właśnie ,kasę wydałeś p.Zawiła na remonty szkół w związku z niżem demograficznym ...to po co było remontować , no ,gościu sam sobie zaprzeczasz ,co nas już nie dziwi. Może chodzi o inwestycję w kulturę ,czyli Remont MDK a nie o Likwidację. Zamiast kolejnej galerii otynkujcie MDK i będzie KULTURA.! Murarz.pl/polecam się do usług-niedrogo,kulturalnie/
~mama 10003 23-02-2016 23:15
Murarz, Uwielbiam :)
~:-( 26-02-2016 11:53
Czy ktoś ( może, któryś radny z komisji oświaty ) może podjąć trud rozpoczęcia publicznej debaty na temat dramatycznie pogarszającej się formy jeleniogórskiej oświaty ? Czy ktoś może na łamach ogólnodostępnych portali, czy gazet, przekazać społeczeństwu naszego miasta - rodzicom dzieci uczących się w placówkach prowadzonych przez UM - jak spada jakość nauczania. Czy ktoś może przekazać informacje jak miasto, pan prezydent i spółka, w wyniku wcześniejszej niegospodarności w prowadzeniu gospodarką finansową miasta, szuka oszczędności w oświacie i kulturze (MDK ). Czy ktoś może poinformować rodziców, że ich dzieci będą uczone w licznych klasach, że utrudnia się dzielenie klas na grupy językowe (dopiero od 26 osób), że nie dzieli się klas na grupy dziewcząt i chłopców podczas zajęć wf i td ...
~K_asia1 1-03-2016 15:58
Chcę przypomnieć, ze pan prezydent chce też sprzedać Domek Norweski w Parku Norweskim w Cieplicach. Domyślam się, że jego zdaniem tylko Książnica Karkonoska (ciekawe dlaczego ;) ) jest godna istnienia.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group