• Środa, 23 października 2019
  • Godz. 19:46
  • Imieniny: Marleny, Seweryna, Teodora, Igi
  • Czytających: 7282
  • Zalogowanych: 12
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

W Jagniątkowie brzydzą się polityką

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Czwartek, 11 czerwca 2009, 8:01
Aktualizacja: Piątek, 12 czerwca 2009, 8:06
Autor: Ania
Mieszkańcom Jagniątkowa marzy się powrót do rangi popularnego kurortu, którą obecna część Jeleniej Góry utraciła.
Fot. Ania/Archiwum
Mieszkańcy Jagniątkowa utworzyli Klub Osiedlowy, którego celem jest wspieranie rozwoju tej części Jeleniej Góry. Starają się o siedzibę i chcą zaopiekować się jedną z ruder. I zapowiadają, że nie chcą kariery w samorządzie, ale promocji swojej miejscowości.

– Wybraliśmy obiekt, który swym wyglądem szpeci. Chcielibyśmy go wyremontować i stworzyć w nim Centrum Informacji Turystycznej oraz miejsce, w którym młodzież rozwijałaby swoje zainteresowania – mówi Wiesław Drozdowski, przewodniczący Klubu Osiedlowego w Jagniątkowie.

Jagniątkowianie chcą przywrócenia świetności miejsca, która jako niemiecki Agnetendorf znana była w całej Europie. Zjeżdżali się tutaj ludzie majętni, chcący wypocząć w pięknym miejscu, otoczonym górami. Obecnie – zdaniem mieszkańców – wskutek braku promocji o Jagniątkowie niemal zapomniano. Mieszkańcy czekają nie tylko na remonty dróg, lecz także muszą wypromować swoją miejscowość i stworzyć odpowiednie oznaczenia, aby ułatwić potencjalnym gościom dotarcie do nich.

Za sprawą Klubu Osiedlowego ma to się zmienić. Jego powstanie to także próba zbliżenia mieszkańców do siebie, wykrzesania drzemiącego w nich potencjału. Istotne w tej całej sprawie jest to, że członkowie zarządu zobowiązali się, że nie będą startować w wyborach samorządowych. – Zależy nam na tym, żeby wypromować naszą dzielnicę, a nie na zdobyciu elektoratu. Dlatego też postanowiliśmy, że nikt z nas nie będzie stratował w wyborach samorządowych, bo nie oto tutaj chodzi – mówi Wiesław Drozdowski.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (26) Dodaj komentarz

ago. 11-06-2009 8:13
A najbardziej aktywnym członkiem Klubu Osiedlowego jest oczywiście "niepolityk" pan były radny Józef G. ;-) A dla niepoznaki przewodniczącym jest kto inny.;-)
~On 11-06-2009 8:30
Trzeba było zostać w Piechowicach , popatrzcie jak rozwineła się turystyka w Michałowicach , Górzyńcu , mniejsze miasto - mniejsze podatki , lepsza jakość życia, za czasów Piechowic mieliście Pocztę a teraz nic nie macie...
~pamiętnikarz 11-06-2009 9:12
Zacznijcie od przypomnienia obecnym władcom Jeleniej Góry, co obiecywali w kampanii dla Jagniatkowa: trasy narciarskie, tory zjazdowe, trasy saneczkowe, ośrodek sportów zimowych, sciezki edukacyjne...
~czechna 11-06-2009 9:20
W Jagniątkowie brzydzą się polityką, więc politycy ( lokalni i krajowi)będą się brzydzić Jagniątkowem.
~ciepliczanin2 11-06-2009 12:29
Kolejne już towarzystwo wzajemnej adoracji. W Cieplicach mamy ich kilka. Najbardziej prężne jest towarzystwo knajpiarzy (co prawda działające pod inną nazwą).
~pan 11-06-2009 12:57
Klub osiedlowy i pan nie-polityk Józef G. to kara dla Jagniątkowa. Już zablokował oczekiwany 15lat remont ulicy Saneczkowej.Kto was robaki prosił o pomoc? Znależli się emeryci, znawcy dróg. Szkodniki
~pani18 11-06-2009 15:10
Jagniątków to naprawde warta zachodu miejscowość !!! Powstałe w ostatnich latach wolne pokoje popchały do przodu turystyke w Jeleniej Górze,co za tym idzie tzw."sławe turystyczną" tej miejscowości.Mieszkańcy starają się o wizerunek Jagniątkowa,nikt nie mieszka tu na siłe,mieszkańcy cenią spokój i piękno przyrody,dbają wygląd domu czy działki na której mieszkają. W Jagniątkowie jest kilka miejsc dla turystów i dla tych,którzy chcą odpocząć od spalin i hałasu.Mam na myśli, najlepszy pod względem wymogów tyrystycznych pensjonat "Borowik",Wille Hermanówke,Hotelik pod Dabkiem,Kolarowa Ścieżka,Pokoje u Państwa Górali,Krokus,Pokoje u Grzesia i chyba jest jeszcze kilka takich miejsc;) Dom Gerharta Hauptmana codziennie gosci turystów z zagranicy. Dzięki remoncie głównej drogi Jag. dojazd jest lepszy i nie szpeci miejscowosci,nie psuje nerwów;) Jednak każdy kto przejeżdza przez Jagniątków i widzi albo nie daj Boze przygląda sie Fabryce mebli,zburzonym Grunwaldzie nie zachwyca sie tymi "widokami". Władze Jeleniej Góry niech sie wstydza za ziignorowanie i bezinteresowność tymi miejscami albowiem jest to kopalnia złota a zarazem plama Jagniątkowa. Zamiast zainwestować w zlikwidowanie i wybudowanie lub sprzedaz działek pod turystyke,to nie,co władze to obchodzi. Właśnie moze dlatego mieszkancy Jagniątkowa brzydzą sie władza,dlatego że naobiecują a potem nic nie robią! Pan Józef Gajewski nie wywiązał się z niektórych wypowiedzianych przez siebie słów,no ale trudno.Zostawmy go w spokoju. Oczywiście,że są w Jagniątkowie domy o które sie nie dba,nawet przy drodze,ale sa to ludzie biedni i starzy dla,których wygląd domu się nie liczy bo maja poważniejsze problemy i nie mają czasu nawet na wycięcie chaszczy. W Jagniatkowie powstała wspaniała restauracja/gospoda "Wedle Bucków",jest godna podziwu i przyjazdu.Naprawde warto zainwestować w tą miescowość pod względem turystycznym i kulturalnym. Mieszkańcy próbuja zdziałać coś na własną ręke ponieważ na władze nie mozna liczyć! Brawa dla NICH!!!!!
ago. 11-06-2009 15:30
do ~Pani18 - A harleyowców byście nie chcieli? ;-)
~Pani18 11-06-2009 16:42
Nie ma to jak powaga sytuacji ;] Wystarczą nam panowie na cross'ach,którzy jeżdżą gdzie popadnie! Mieszkańcy chcą aby w końcu ktoś zareagował np.na Fabryke Mebli,która stoi już tyle lat zrujnowana,mozna ją zburzyć...wybudowac ośrodek..cokolwiek!Albo wyremontować drogi,które nie są autostradą A4 i nie kosztowałoby to pół budżetu Państwa!Jest kilka takich dróg...ale kogo to obchodzi,najlepiej robić koło siebie,nie;]?
darka29 11-06-2009 17:42
a...........
~ 11-06-2009 20:30
ciekawe co ze szkoła,kto sobie tam zrobił remoncik
~Piechowiczanin 11-06-2009 20:41
Ciekawę jak chcecie się rozwijać turystycznie szanowni Jagniątkowianie, jak z waszej miejscowości nie można skontaktować się ze światem przez komórkę. Szkoda, że nie możecie zrozumieć, że jest to jeden z elementów cywilizacji, iezbędny turyście, zwłaszcza zamożnemu i biznesowemu. A tacy najwięcej pieniędzy mogą zostawić. Moi znajomi jak słyszą o braku zasięgu sieci komórkowych, nawet nie chcą słyszeć o takim zakwaterowaniu, chociażby miało 5 gwiazdek. Muszą być w kontakcie ze światem i internetem na swoich warunkach, a nie w oparciu o lokalne fanaberie.
~użytkownik ulic w mieście 11-06-2009 21:43
remont ul. Saneczkowej/dawnej Drzymały/oczekiwany był przez mieszkańców 64 lat tj. od czasu końca II wojny światowej. Kiedy wreszcie została ujęta do robót w budżecie miasta i wyłoniono wykonawcę, okazało się że jest wiele niedociągnięć w przygotowaniu inwestycji przez Wydział Drog i Mostów Urzędu Miasta. Do dnia dzisiejszego nie dokonano wykupu działek, od osób prywatnych przez które przebiega ulica. Nie widziałem i nie ma na ulicy palików wbitych przez geodetę wyznaczczających przebieg ulicy. Wykonawca wykonał pewne roboty i dokończy, sprawy się wyjaśnią. Pan Gajewski pilnuje robót i słusznie,koszt wykonania w całości z naszych podatków. Jak dopilnował ul. Krętej,ul.Turystycznej to jest wykonana super i nie sypie się po 1 roku eksploatacji tak jak schrzaniona ul. Karkonoska - nazywana przez użytkowników rynną śmierci, poprawiana po każdym wypadku drogowym.
~do ~Piechowiczanin: 11-06-2009 22:21
Niestety takie inwestycej jak nadajniki sieci blokują nam nasi lokalni pseudo "ekolodzy" i ludzie przyjezdni.
~kierowca z Michałek 11-06-2009 23:05
do wpisu 12.57~pan~~. dlaczego obrażasz i przezywasz Pana Józefa G. i mieszkańców Jagniątkowa nazywając ich cyt: robaki, szkodniki. Nie jesteś emerytem to będziesz, szanuj wiedzę emerytów.Róbcie tą Saneczkową - mam świetny skrót z Michałek, już teraz po wyrównaniu nawierzchni.
~olo 12-06-2009 7:52
demagogia, poczekam na nowe listy wyborcze :-)
~do ~Piechowiczanin 12-06-2009 9:30
Jak masz komórkę z Orange to zasięg jest super :D
~Zdziwiony 12-06-2009 11:30
Niestety żyjemy w takich czasach,że bez polityki nic się nie uzyska. Chyba,że mieszkańcy Jagniątkowa są tak B O G A C I, że poradzą sobie sami bez wsparcia pieniędzy miejskich. A budżet zatwierdza Rada w radzie są radni, którzy decydują i zatwierdzają budżet.I jeśli mieszkańcy chcą naprawdę promować swoją miejscowość to muszą na to mieć duże środki finansowe.I bez wsparcia w radzie tzn: swojego przedstawiciela radnego nic nie wskórają.Chyba, że nadal im pasuję aby było tak jak jest w tej chwili. / Jagniątków nie ma radnego /.Można nie lubić pana Gajewskiego, ale trzeba powiedzieć że zrobił on dużo dla Jagniątkowa. Pamiętam czasy jak Jagniątków należał pod Piechowice i szczerze, była to zapyziała mieścina zapomniana przez wszystkich.Ale widocznie zazdrość, niektórych odbiera logiczne myślenie.W tej chwili w Jagniątkowie zamieszkali nowi mieszkańcy, którzy nie pamiętają czasów, kiedy w ich miejscowości nie było nawet gazu nie wspominając dróg i jak one wtedy się prezentowały. Największym błędem ,który popełnili nasi poprzednicy był fakt przyłączenia do miasta Jelenia Góra miejscowości Cieplice,Sobieszów i Jagniątkowa przez nieprzemyślane decyzję miejscowości te straciły swój dawny blask,szyk i urok można powiedzieć przestały istnieć pozostała tylko nazwa i wspomnienia.Oczywiście popieram społeczną inicjatywę, ale pod hasłem my mieszkańcy służymy tylko pomocą, a urzędnicy miejscy powinni wspierać swoją wiedzą i finansami wszelkie lokalne inicjatywy.I mieszkańcy nie powinny ich w tym wyręczać, przecież wszyscy płacimy podatki.
~ 12-06-2009 11:49
Szanowni Państwo ! Drodzy Jagniątkowiczanie !!!! Nie jestem inicjatorem , ani członkiem tzw. KLUBU OSIEDLOWEGO !!!! Przewodniczę GRUPIE INICJATYWNEJ , która podpisała z aktualnie urzędującym PREZYDENTEM, porozumienie, gdzie m.innymi zapisano utworzenie takiej placówki Kulturalno - Oświatowej. Sprawa /na razie/, rozbija się o znaczne finnase, jakie trzeba tu wyłożyć. Adaptacja i dostosowanie tzw. rudery dolnego budynku Szkoły /o którym tu mowa/,do obowiązujących norm, przepisów i standardów, zatrudnienie personelu, ogrzewanie etc. etc. to kwota rzędu kilkuset tysiecy, których na dzień dzisiejszy w budżecie miasta nie ma !!!! Toczą się jednak twarde rozmowy, w kwestii realizacji /wszystkich/, podjetych przez Pana Prezydenta , zobowiązań. Ze zdumieniem zatem, dowiaduję się, iż powstał jakiś ZARZĄD KLUBU OSIEDLOWEGO , który chce cyt. zaopiekować się jedną z ruder w Jagniątkowie !!!!! Drodzy Państwo !!! Kiedy patrzę na zał. zdjęcie, to dostrzegam znajome twarze, które przewijały się podczas przejęcia /za 100,-tyś + 6 zł/m kw 2 ha ziemi/ , dawnego POGOTOWIA OPIEKUŃCZEGO !!!! Dziś rosną tam brzozy na dachu, a miasto toczy rozprawy Sądowe, o odzyskanie tej architektonicznej perły Jagniątkowa !!! Pracę miało tam ponad 30 tu mieszkańców, a placówka była systematycznie remontowana. Ażeby było weselej, to Stowarzyszenie Miłośników Jagniątkowa, /które jest właścicielem/ , chce ostatnio już oddać miastu obiekt, tylko po cenie rynkowej tj. za ok. 2 mln/zł. Tak oto Szanowni Państwo, wyglądają przejęcia ruder na tzw. cele charytatywne i społeczne !!!! Śmieszy mnie zatem deklaracja tzw. /Zarządu Klubu/, który nie będzie startował w wyborach samorządowych, bo nie o politykę tu chodzi ! Więc to jasne - o BIZNES ! Zaiste, co za szczerość !!! Warto zatem wiedzieć, iż żaden SAMORZĄDOWIEC, ani RADNY, nie może USTAWOWO prowadzić działalności na mieniu komunalnym, ani go wykupić !!!! No i wszystko jasne !!! Moi drodzy !!! Próby wykupu całego kompleksu /2,5 ha pięknego parku + wspaniała architektonicznie willa Szkoły/, już były. Ale wówczas / Rada Miasta/, to zablokowała. Zatem czyżby powtórka z rozrywki ??? Być może się mylę !!! Ale ja w żadną filantropię nie wierzę !!!! Na tym Świecie już tak jest , że nie ma nic za fryko . Warto zatem przyjrzeć się bliżej tej sprawie ... Bowiem dziwnym przypadkiem, przyszły tzw. klub, będzie graniczył terytorialnie z ..... ?! Dopowiedzcie sobie kochani resztę sami !!!!! Pozdrawiam : Józef Gajewski ...
~ja 13-06-2009 6:51
I znów to samo: 1. manipulacja faktami ( nie istnieje, żaden podmiot o nazwie Stowarzyszenie Miłośników Jagniatkowa- prosta rzecz - sprawdzić to w internecie, baza ngo) 2. oczernianie ludzi, którzy przypadkiem znalezli się w kadrze zdjęcia dziennikarki Jelonki. Konstrukcja logiczna jest taka: zainsynuować, że mają coś wspólnego z jakimiś przekrętami, napuścić na nich innych i już kolejny konflikt gotowy. Trochę się tu były radny zagalopował bo gdybym był na zdjęciu to poważnie rozważałbym procec o zniesławienie. Trochę za daleko to szkalowanie idzie. Teoria spiskowa rozrosła się już tak dalece, że zakrawa to na jakiś przypadek kliniczny. Nie wiadomo już czy śmiać się czy płakać... Całą te teorię obalić można bardzo łatwo - p. Gajewski pomylił budynki, dolny budynek szkoły to nie rudera i nie o nim mowa w artykule. Ciekawy zatem jestem kolejnej teorii.
jgajewski 13-06-2009 13:39
do ja. W jednym masz rację. STOWARZYSZENIE MIŁOŚNIKÓW JAGNIATKOWA - Już nie istnieje. Pozostało po nim prawie sto tysięcy długu. Własnie toczą się rozprawy Sądowe /Firm budowlanych/, które robiły w dawnym Pgotowiu Opiekuńczym jakieś roboty. Budynków nie pomyliłem .. Ta druga ew, rudera /Dawny klub Rolnika/, jest w trakcie przekwalifikowania na mieszkanie. Stara sie o nie kilka rodzin, w tym jedna z Jabniątkowa. Chyba że chodzi o FABRYKĘ MEBLI !!! No to życzę sukcesu .... Czy moja teoria się sprawdzi ???? Pożyjemy zobaczymy. W każdym razie jeden przypadek się sprawdził. Więc teoria jest podbudowana praktyką. Co się raz udało, to i drugi może !!! Zatem radzę spokojnie przyglądać się rozwojowi wypadków i na zimne dmuchać !!!! Pozdrawiam: Józef Gajewski ....
~xx 13-06-2009 20:11
do Pana G Co Pan zrobił dotycvhczas aby zintegrować mieszkańcóa Jagniątkowa? Co zrobił Pan, aby mieszkańcy zkasali rękawy i pokazali NA CO ICH STAĆ? Teoria spiskowa dziejów????? Panie G. To chyba już nie te Czasy!!!!!!! Pozdrawiam Pana G!!!!!
~przyjacilel 13-06-2009 23:26
PanieGajewski kiedy sprzedawano pogotowie opiekuncze to pan byl radnym trzeba bylo cos zrobic Pan chyba oglada sporo filow szpiegowskich bo wszedzie widzi pan spiski Czlowieku przestan krytykowac bo sie osmieszasz zrob sobie przerwe bo sie wykonczysz
~X 15-06-2009 8:39
Do Przyjaciel. Masz rację kolego co do byłego radnego.Nie zrobił za wiele ,podobnie jak np. nasz poseł ziemi jeleniogórskiej kiedy mógł coś zrobic nie zrobił nic! O sprawdzonym samorządowcu nie będę już wspominał.całe szczęście,że tak grupa orłów odchodzi już do lamusa i lepiej jak nikt o nich pamiętał nie będzie.
~bogdan 23-06-2009 18:37
od ponad 30 lat mieszkam obok tego nieszczesnego , bylego pogotowia opiekunczego. Od czasu, kiedy PO opuściło Jagniątków, budynek KONSEKWENTNIE NISZCZEJE. Jeszcze parę "komitetow", "fundacji" czy innych "miłośników Jagniątkowa" i te budynki same się rozlecą - już są dobrze nadszarpnięte. Niestety, światełka w tunelu nie widzę.
~flop 24-06-2009 8:00
Bogdan,nie nie fundacje i stowarzyszenia niszczą budynki to głupi ludzie to robią.Widziałeś jak wyglądają np. Borowice albo Przesieka?Jak Sarajevo po nalotach!To bardzo przykre.Ci nabywcy tych nieruchomości od początku wiedzieli,że tego nie wyremontują.Chodziło tylko o to,żeby łyknąć tanio działkę a buda sama się zawali.Z tego co czytam o tej watrze to oni nie chcą nic kupować tylko działać ,trzeba dać im szansę ale patrzeć na ręce.Może akurat coś dobrego z tego wyniknie.Nie traćmy wiary w ludzi bo to też nie dobrze.Szkoda,że z takimi walorami jakie posiadamy stajemy się zapyziałą prowincją.Przemysłu u nas raczej nie będzie i może nawet być nie powinno ale turystyka jak najbardziej powinna się rozwijać.cały świat z tego żyję a nam jakoś nie wychodzi, może cholera chodzi tu o naszą mentalność.Sam nie wiem.Faktem jest też to,że władze za mało środków lokują w takie inwestycje jak np.lodowisko,baseny,jakieś centra kulturalno rozrywkowe.Stolica Karkonoszy dumnie brzmi ale to tylko puste słowa bo tak naprawdę zwykła dziura.Mam nadzieję,że doczekamy się takich samorządowców,którzy będą się identyfikować z naszym regionem i którym będzie się chciało chcieć!Oj! Dutkiewicz by się przydał!

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group