• Środa, 24 lipca 2019
  • Godz. 9:10
  • Imieniny: Kingi, Krystyny
  • Czytających: 5055
  • Zalogowanych: 10
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Tną lasy w Wojkowie

Wiadomości: Kowary
Niedziela, 3 marca 2019, 6:28
Aktualizacja: Wtorek, 5 marca 2019, 5:56
Autor: WAC
Fot. czytelnik
Mieszkańcy Wojkowa (dzielnicy Kowar) protestują przeciwko prowadzonej w okolicy wycince drzew na zlecenie Nadleśnictwa „Śnieżka”.

Wojkowianie są zbulwersowani nie tyle wycinką, ile jej skalą.

To skandal – mówią. - Nie pamiętamy, aby w rejonie Wojkowa były kiedykolwiek prowadzone tak wielkie wycinki. Piły pracują całymi dniami. Padają całe połacie starych, zdrowych buków i innych drzew. Ogałacane są duże przestrzenie, przez co zmienia się krajobraz okolicy. Dodatkowo ciężkie samochody niszczą nasze drogi
Wiem, że Nadleśnictwo „Śnieżka” prowadzi wycinkę w oparciu o plany urządzenia lasu, ale ze względów krajobrazowych jest to olbrzymia strata – mówi burmistrz Kowar Elżbieta Zakrzewska. - Do tej pory leśnicy oszczędzali lasy podmiejskie. Przetrwały one dziesięciolecia, by teraz polec.

Zastępca nadleśniczego Marek Rybak twierdzi, że niepokój mieszkańców może być spowodowany nieznajomością zasad sztuki leśnej oraz sytuacją, że drewno, które zostało wycięte z ogólnej powierzchni blisko 13 hektarów, jest gromadzone w jednym miejscu, dostępnym dla samochodów wysokotonażowych.

Osoby niezorientowane mogły odnieść wrażenie, że dzieje się coś złego – mówi M. Rybak. - Uspokajam, nie ma powodu do niepokoju nasze działania odbywają się zgodnie z planem, w zgodzie z zasadami sztuki leśnej. Nadleśnictwo "Śnieżka", podobnie jak pozostałe nadleśnictwa, prowadzi gospodarkę leśną w oparciu o Plan Urządzenia Lasu. Jest to dokument, który na etapie jego tworzenia podlega konsultacjom, w tym społecznym i ostatecznie jest zatwierdzany przez Ministra Środowiska.

Jednym z elementów gospodarki leśnej jaką prowadzi nadleśnictwo "Śnieżka" jest pozyskanie drewna. Roczna wielkość pozyskania wynosi ok. 90 tysięcy metrów sześciennych. Powyżej dzielnicy Wojów trwa pozyskanie drewna w ramach tak zwanych cięć rębnych, stopniowych. Oznacza to, że drzewa nie są wycinane na całej powierzchni, jak to ma miejsce w przypadku rębni zupełnych, ale jedynie na części, zwykle ok. 30 procent powierzchni drzewostanu.

Okres trwania tej rębni jest znacznie rozciągnięty w czasie, wynosi od 30 do nawet 40  lat. Oznacza to, że ostatnie przeznaczone do wycięcia drzewo zostanie wycięte nawet po 40 latach od chwili rozpoczęcia prac. Pierwsze cięcia w opisywanym fragmencie lasu zostały wykonane ok. 2010 roku. Były to tzw. cięcia inicjujące albo ciecia obsiewne, których celem było naturalne odnowienie lasu. Obecnie cięcia, które są wykonywane nazywane są cięciami odsłaniającymi, ponieważ ich najważniejszym celem jest stworzenie odpowiednich warunków, w tym świetlnych dla młodego pokolenia lasu, które znajduje się pod okapem starych drzew.

Twoja reakcja na artykuł?

48
32%
Cieszy
2
1%
Dziwi
2
1%
Nudzi
8
5%
Smuci
22
15%
Złości
67
45%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (76) Dodaj komentarz

~ 3-03-2019 6:55
Niebyło nas i był las , niebedzie nas i będzie las
~` 3-03-2019 7:38
Nic nie istnieje dla piękna wszystko istnieje dla korzyści.
~pff 3-03-2019 8:01
Tłumaczenia leśnika z d......Z lasów zrobili pola uprawne, niszczą krajobraz, dewastują ściółkę, powodują wymuszoną migrację zwierzyny. Masakra.
~kakadu 3-03-2019 14:43
do: ~pff (8:01)
Powiedz to rolnikowi by nie orał i nie sadził bo dewastuje, powiedz to tym co zajmują się hodowlą ubojową, bo mięso też Ci szkodzi, a co najważniejsze zwierzyna cierpi, nie spożywaj ryb bo ogałacasz środowisko, szczaw i mirabelki też zostaw w spokoju. Wniosek jeden, nic nie można zrobić bo należy do produkcji pozyskać inny materiał. A jak usiadła muszka octówka, to ochroni ją Natura 2000. Może przestań oddychać bo marnujesz TLEN.
~pff 3-03-2019 18:47
do: ~kakadu (14:43)
P...lisz bzdury jak mało który. Nie odróżniasz hodowli i uprawy od ingerencji w dziką naturę. Przeproś i wyjdź.
~Jacc 3-03-2019 8:13
Po raz kolejny dla zmylenia naiwnych używa się fachowych określeń by opisać czynność, która z fachowością nie ma nic wspólnego. Niech mi nikt nie mówi, że Janusz, który został oddelegowany do wycinki, jest chętny by określić, które drzewo należy wyciąć, żeby poprawić warunki świetlne. Prawda jest taka, że jedyne kryterium jakim kierują się janusze jest zarobek, więc wycinanają najstarsze, największe i najzdrowsze drzewa. Wystarczy trochę pochodzić po lasach by zobaczyć tych "fachowców" w akcji. By dojechać do każdej wycinki niszczą hektary lasów, ogromne koleiny, zwalone i zostawione drzewa, wycieki olejów i innych płynów. Nikt z nich nie planuje trasy by zminimalizować degradację lasu tylko wjeżdżają byle gdzie i byle jak, byleby było najłatwiej. Na miejscu wycinki pozostawiają jedynie obraz zniszczenia, gdzieniegdzie usiany pozostałością po ogniskach z niedopalonymi plastikowymi butelkami. Oczywiście to czego nie zdążą spalić, z troską o las zostawią pod drzewem.
~Boss 3-03-2019 20:54
do: ~Jacc (8:13)
Klasyka gatunku wszyscy niezorientowani,nie znają zasad sztuki leśnej, robienia debili z ludzi ciąg dalszy ,kiedyś na naszym terenie działało kilkanaście tartaków i papierni a nie było ułamka procenta takiej destrukcji jak jest teraz to zwykłe barbarzyństwo w celach zarobkowych
~4567 3-03-2019 22:15
do: ~Boss (20:54)
Pewnie wywioza do pobliskiego tartaku w DE
~Moherowy Pisior 4-03-2019 10:20
do: ~Jacc (8:13)
Jak ty określasz "Janusz z piłą" nie decyduje, które drzewo ma wyciąć. Wcześniej leśniczy obchodzi teren i drzewa do wycięcia znakuje pomarańczową kropką. Każdy, kto chodzi po lesie, zapewne takowe znaki zauważył.
~przyrodnik 4-03-2019 12:13
do: ~Jacc (8:13)
Wycinki drzew nie dokonują pracownicy Lasów Państwowych, tylko wynajęte firmy. Wszędzie gdzie tną i zwożą drewno, pozostawiają po sobie wiele śmieci: butelki i puszki po piwie, opakowania po papierosach, plastikowe butelki... Łąki śródleśne i na granicy lasów zasłane gałęziami. Rozjeżdżone drogi, koleiny do kolan. Nikt tego nie sprząta i nie naprawia. Tak wygląda gospodarka leśna w naszym regionie. Bywam w lasach w różnych regionach Polski i czegoś takiego nie widzę. Po wycince i zwózce drewna nia ma praktycznie śladów.
użytkownik facebook 3-03-2019 8:28
I nie tylko tam dewastuja lasy. Proszę przyjechać do miejscowości Nielestno i przejechać się nowa droga która całkiem nie dawno powstała w kierunku Stszyrzowca. Trasa piękna z pięknymi widokami na pasmo górskie a po lewej stronie wycinka pięknego lasu i dewastacji drug leśnych. 😤😤😤😤
użytkownik facebook 3-03-2019 11:01
Norbert Szynal którą szkołę skończyłeś człowieku? mów, trzeba ostrzegać póki czas 🤦‍♂️
użytkownik facebook 3-03-2019 11:21
Tom Ek Człowieku tom sama co ty człowieku 😂
użytkownik facebook 3-03-2019 11:23
nie no brokatem się chyba posypałeś, że tak błyszczysz🤣
użytkownik facebook 3-03-2019 11:26
Tom Ek Zapomniałem że kolejny hejter który pisze przez słownik zainstalowany na urządzeniu 😂😂👍
użytkownik facebook 3-03-2019 12:25
Norbert Szynal słuchaj bystrzaku, są ludzie znający język polski w podstawach przynajmniej i słownik jest im zbędny. Natomiast to co wypisujesz to potwierdza jedynie moje domysły, iż straciłem co najmniej 2 minuty swojego cennego życia by skierować Cię na tory, które wyprowadzilyby Cię z nabytego zapewne, długotrwałym procesie edukacji, analfabetyzmu wtórnego. Także żegnam Cię drogi polonisto i polecam poczytać przynajmniej gazetki z biedronki.
użytkownik facebook 3-03-2019 15:55
Tom Ek alesz z ciebie jest zajebany hejter i faja bo nie oto chodzi w tym całym temacie. Trzym się hrjteroska coito bo tylko tyle potrafisz w twym neznym zjebanym życiu bo nic innego nie potrafisz robić palo 😂
użytkownik facebook 3-03-2019 16:00
Norbert Szynal już się pizdo nasapałeś? To teraz idź rzuć się w gnój analfabeto bo gówna miejsce jest przy gównach i nie zasmradzaj ludziom życia. 🖕
użytkownik facebook 3-03-2019 16:03
Tom Ek widocznie jesteś smrodem skoro to czytasz fajo o rzadkim imieniu 🤣
~z 3-03-2019 8:40
sami ekolodzy bez podstawowej wiedzy...
~Ben 3-03-2019 8:41
Nasze góry i okolice są tak zarośnięte drzewami, że żadna wycinka im nie groźna. Zwłaszcza kontrolowana.
użytkownik facebook 3-03-2019 8:46
Pisokmuna to robi najlepiej
użytkownik facebook 3-03-2019 10:08
... bieżnik Ci się odkleja.
użytkownik facebook 3-03-2019 10:17
Tomasz Miroszkin powiedz to lepiej niejakiemu. Dudzie bo znowu Bmw rozwali pisokomuchu osrany z kaczym gównem w głowie
użytkownik facebook 3-03-2019 10:33
Andrzej Opona to jednak zapalenie opon mózgowych
użytkownik facebook 3-03-2019 11:35
Robert Kotecki o nastepny obrońca pisokomuchów
użytkownik facebook 3-03-2019 11:54
Andrzej Opona Sorry ale komunistów i całej czerwonej reszty szukaj wśród swoich znajomych lub w rodzinie. Bo nie matura lecz chęć szczera zrobiła z Ciebie czerwonego hejtera. Dobranoc.
użytkownik facebook 3-03-2019 12:13
Robert Kotecki pozdrów piotrowicza jaśińskiego ... deklu
użytkownik facebook 3-03-2019 13:49
Andrzej Opona Wstyd,że jesteś motocyklistą,a może tylko się podszywasz? Może miałeś wypadek? Kolegom moto oddawałem krew,ale tobie nie krew potrzebna.. LWG
użytkownik facebook 3-03-2019 15:43
Jankes Janusz Szklarski wstyd to być ciemnotą pisokomuchu
~ 3-03-2019 18:48
do: użytkownik facebook (8:46)
Czytałeś artykuł ? I kto rządził w 2010 ?
użytkownik facebook 3-03-2019 8:49
Życzę im utraty palców.
~agent007 3-03-2019 9:10
wszędzie rżną ile wlezie,
~terrenn 3-03-2019 9:21
Ciekawe, skad mieszkancy Wojkowa czy Kowar biora drewno na opal do swoich domkow ? ..... podpowiem, ze popyt na takie drewno jest duzo wyzszy niz podaż ...
~ABC 3-03-2019 10:09
do: ~terrenn (9:21)
Z tarcicy świerkowej opał?taki z ciebie znawca ?z tego świerka masz nowy dach z buczyny nowe krzesełka i stoły a z odpadów papier co podcierasz nim zadek! wycinki drzew są stosowane od wieków,przez kornika lub inne choroby drzew.
~terrenn 3-03-2019 16:08
do: ~ABC (10:09)
na opal idzie wszystko, i swierk i buk, lisciaste i iglaste ... ludzie chca kupowac chca tansze maj tansze, tak czy siak w piecach czyms palą i nie pochodzi to z kosmosu :)
~ABC 3-03-2019 18:30
do: ~terrenn (16:08)
Ja wiem że,każdym drewnem można się ogrzewać ale,na zdjęciach jest dłużyca świerkowa to chyba zrozumiale że,nie pójdzie na opał tylko na materiał.Dłużyca nie jest tania,papierówka owszem.
~Jojo 3-03-2019 9:48
Tak wygląda walka ze smogiem
~Bilion długu 3-03-2019 10:10
A co myśleliście.Z czegoś trzeba nazbierać na rozdawnictwo nierobom.Obce banki już nie chcą pożyczać to trzeba las trzebić
~... 3-03-2019 10:16
Drzewa dostarczają człowiekowi tlen... Nawet jedno drzewo, to nasza i naszych dzieci przyszłość, zdrowie, istnienie...
~Ben 3-03-2019 19:31
do: ~... (10:16)
Proces oddychania wewnątrzkomórkowego przebiega w taki sam sposób u roślin, jak i u zwierząt. Różnica dotyczy pochodzenia tlenu. Rośliny podczas dnia wykorzystują część tlenu wytwarzanego w wyniku fotosyntezy, a resztę usuwają do atmosfery. W nocy, gdy fotosynteza nie zachodzi i brak im własnego tlenu, pobierają go z atmosfery. Rośliny zużywają także tlen w procesie zwanym fotooddychaniem, który zachodzi w ciągu dnia przy niedoborze dwutlenku węgla, wysokim stężeniu tlenu oraz wysokiej temperaturze.
~... 3-03-2019 19:50
do: ~Ben (19:31)
Co chcesz przez to powiedzieć?
~Ben 3-03-2019 23:02
do: ~... (19:50)
Nic. To tak żebyście wiedzieli, bo ogólnie pojęcia nie macie ...
~Kapitan 3-03-2019 10:31
Te wszystkie głupie komentarze atakujące leśników piszą ludzie siedzący na drewnianych krzesłach, kanapach, przy drewnianych stołach, zamykający za sobą drewniane drzwi, często paląc tymi pięknymi, starymi, suchymi bukami w kominku. Nie wspinając że schody mają drewniane, i więźbę w domu, ale drewno to by chcieli aby pozyskiwać z księżyca. Głupota ludzka jest porażająca.
~... 3-03-2019 10:58
do: ~Kapitan (10:31)
Trochę się mijasz z prawdą... Piszą je również ludzie którzy rozumieją, iż szeroko pojeta ekologia, to nasze być, albo... Wiele w moim domu drewna, nie znaczy, to jednak, że zgadzam się na barbarzynska wycinkę drzew... Chodząc z psiakiem na spacery do lasów widzę jak coraz bardziej to zachlanny proceder...
~ryszard w swetrze . 3-03-2019 21:40
do: ~Kapitan (10:31)
+ śmieci wożą do lasu...lub rowu
~HZ 3-03-2019 10:51
To samo dzieje się przed górą szybowcową w lesie ,tak zniszczonego lasu oraz dróg leśnych nie było nigdy .Las przetrzebiony,zniszczony powycinane drzewa,oraz rozjeżdżone drogi leśne,wygląda to tragicznie.Sprawcami są również leśnicy Śnieżka.
użytkownik facebook 3-03-2019 11:24
Jak trzeba to tną.....
~leśny 3-03-2019 12:44
Ludzie to jest zwykły plon, który osiagnoł wiek rębności. Nad czym się rozczulać? W Polsce gpspodarka leśna jest na dobrym poziomie. Dziennikarstwo na przeciętnym.
~pff 3-03-2019 18:51
do: ~leśny (12:44)
Wy nie uprawiacie gospodarki leśnej, Wy uprawiacie barbarzyństwo w czystej postaci. Prowadzicie wycinki dewastując wszystko wokół, po waszej gospodarce na poziomie całe hektary lasów wyglądają jak po nalotach dywanowych. Nie powiem co ci w ryj, bo może lubisz. Nóż mnie zdenerwował)
użytkownik facebook 3-03-2019 12:58
Ludzie nic nie wiecie na temat gospodarowania lasami a jak zwykle trzeba pozgrywać mądrale. Drzewa są stale wycinane i stale sadzone, codziennie. Jak wam tak bardzo to przeszkadza to wyrzućcie wszystkie drewniane rzeczy z domu. Najlepiej zastąpić wszystko plastikiem który się rozkłada setki lat. Brzmi rozsądnie?
~... 3-03-2019 13:19
do: użytkownik facebook (12:58)
Nie brzmi rozsądnie! Rzadko tracę cierpliwość, ale ty to zmieniłeś... Jak czytam takie brednie, to mnie "aciwruk" ogarnia...
~baniek 3-03-2019 13:28
nie wojów tylko wojków
użytkownik facebook 3-03-2019 14:06
A teraz wszyscy co najwięcej szczekacie napiszcie czym palicie w piecach, kominkach itd. Zapewne w większości drzewem.
~... 3-03-2019 19:55
do: użytkownik facebook (14:06)
Mamy ogrzewanie gazowe...
~s. 3-03-2019 14:40
Dużo słów mało konkretów.
~mieszkaniec 3-03-2019 14:44
Zgadzam się z BENEM, a pff nie ma pojęcia w tym temacie to właśnie pola uprwane porosły dzikimi chaszczami, Jak trzeba to ciąć i nie patrzeć na pseudo-ekologów i innych zielonych.
~mieszkaniec 3-03-2019 14:47
Brawo za wypowiedź dla "Kapitana"
~. 3-03-2019 16:15
Na zdjęciach widać jedynie drewno poukładane przy drodze, wyraźnie widać, że buki były chore, bo drewno jest brązowe a nie białe. Niech ktoś wrzuci zdjęcia z lasu, gdzie drzewa zostały wycięte, czy jest tak jak mówi Pani burmistrz że zostały wycięte wielkie połacie, czy tak jak mówi Pan nadleśniczy, że rośnie tam nowe pokolenie lasu. Wtedy będzie można poddać ocenie, kto mówi prawdę i kto ma racje.
~tekken 3-03-2019 16:22
masakra jest wszędzie.... z lasów państwowych ręki nie podam
~hajmon 3-03-2019 18:40
Dla pana M.Rybaka mam wiadomość - nie pierdziel pan !!! Mieszkam w Kowarach od urodzenia , pracowałem w tych lasach i wiele hektarów drzew rośnie z mojej ręki ! Takie olbrzymie planowane cięcia nie miały miejsca na taką skalę jak obecnie - można odnieść wrażenie iż pan od Puszczy Białowieskiej objął posadę w Nadleśnictwie Śnieżka ! W/w instytucja tylko pozoruje dbałość o las - każdy kto lubi spacery po lesie - widzi ile chorych drzew stoi "na pniu" w środku lasu . No chyba , że teraz kornik i drwalnik to wasi ulubieńcy ! Tnijcie , tnijcie - Ikea weżnie wszystko ! Smutna ta liryka - ŻE POLAK PRZED I PO SZKODZIE GŁUPI !
~hajmon 3-03-2019 19:00
A dla uzupełnienia powyższego wpisu ! DROGA - przy której składowane jest drewno to : 1. Zabytkowa Aleja Kasztanowa - gdzie kasztany chorują - tutaj nie ma mądrych dla ratowania drzew ! 2.Droga która została odremontowana przy udziale funduszy europejskich - teraz jest dewastowana ! 3.Okolica drogi jest dewastowana ; rowy,przepusty , cieki wodne ! Dlaczego niszczona jest "jedyna bezpieczna droga do szkoły " - oczywiście w trosce o nasze dzieci , przyrodę i Rudawski Park Krajobrazowy ! Gdyby pan M.Rybak powiedział COŚ innego - byłbym zdziwiony - ja rozumiem , że musicie się dołożyć na wszystkie obecne " + "
~... 3-03-2019 20:01
Drzewa tak, ludzie niem
użytkownik facebook 3-03-2019 21:07
Do Niemiec wszystko leci 💪
rymcycymcy 3-03-2019 22:50
Teraz argumenty i logika nic nie znaczą ...trzeba tak politycznie, na emocjach ! :) Powiedzcie leśnikom, że w razie W, to niezłomni nie będą mieli się gdzie schować ! :) ...może pomóc !
~ 4-03-2019 8:07
A co sołtysowa kowar ma do leśników. Oni i ona biorą kasę za darmo. Tylko im zabraknie lasu do końca pracy, a jej, po poczęciu, nie dano roz.............maitych itd.... itp......
~Czereśniak 4-03-2019 9:17
Panie Rybak przestań pan pitolić te brednie..Ciężko pana słuchać. Osoby niezorientowane mogły odnieść wrażenie że dzieje się coś złego ? Nie ma powodu do obaw ? Nie ... pan ludzi ! Mieszkam w Kowarach 60 lat i nigdy wcześniej nie było czegoś takiego jak obecnie. Wyrzynania na taką skalę zdrowych drzew, a przy tym dewastowania całej infrastruktury, na czele z drogami. Zostawiacie po sobie jeden wielki syf i zniszczenie. To powinno być karalne. No chyba że tym razem pan szanowny osobiście pofatyguje się na miejsce wyrzynki na Wojkowie i posprząta cały ten syf i przywróci do stanu wcześniejszego. Chodzę po górach i widziałem już wiele zniszczonych dróg i szlaków przez wasze działania.
użytkownik facebook 4-03-2019 13:49
ŚWIAT UMIERA NA NASZYCH OCZACH....BOŻE WIDZISZ ....NIE GRZMISZ...
~Venloks 4-03-2019 18:08
Pamiętam, jeszcze za czasów szkolnych nauczycielka opowiadała nam jak wycinki dużych obszarów leśnych wpływają na: powodzie (brak naturalnych „pochłaniaczy” wody); suszę (woda szybko spływa i paruje); gradobicia (puste przestrzenie, szybkie parowanie wody); zanieczyszczenie powietrza (opis chyba zbędny, zwłaszcza jeśli cała Polska podobno walczy ze smogiem). Czy odpowiedzialni za wycinkę potwierdzą te zagrożenia czy im zaprzeczą? (do szkoły chodziłem dość dawno, więc może moja wiedza nie odpowiada dzisiejszym trendom). Czy wykonują jakieś badania dot. tych zagrożeń czy wszystko odbywa się na zasadzie – zobaczymy co się stanie? A może zupełnie ich nie interesuje, co będzie za kilka lat? Może faktycznie zmieniają strukturę lasu i stosują „zasady sztuki leśnej” – ale czy przez opisywaną „sztukę” całe pokolenie będzie pozbawione dobra jakim jest prawdziwy las a zamiast tego pozostanie im jedynie sterta krzaków lub krajobraz jak z filmów postapo? Dla mnie kiedyś spacer po tych okolicach był dla zdrowia – teraz wracam chory.
~Pani K. 4-03-2019 22:53
Przecież w tych miejscach są zaplanowane ośrodki narciarskie i hotele,było o tym kilka art. wcześniej...
~Bilion długu 4-03-2019 23:03
Mohery tną na potęgę żeby wyrobić na kiełbasę wyborczą.Ale to i tak nie starczy więc trzeba będzie pożyczać od zagranicznych banków.
użytkownik facebook 6-03-2019 20:07
Nie tylko w Wojkowie...
~ 7-03-2019 9:26
Kowary przed wojną były uzdrowiskiem, tu leczone choroby płuc z uwagi na specyficzny mikroklimat, tu były leżakownie gdzie leczono heliterapią, dwa szpitale wybudowano z uwagi na lasy i eteryczne olejki, tylko tumany o tym nie wiedzą bo ich inteligencja tego nie ogarnia,biegam od lat po tych lasach, nadleśnictwo Śnieżka prowadzi rabunkową gospodarkę, dwa lata temu wycięto modrzewie, teraz buki, z tego terenu nic nie zostanie, chciejstwo przerasta zdrowy rozsądek, uważam że powinna tutaj wkroczyć prokuratura, ABW, tu śmierdzi a raczej śmierdzi w nadleśnictwie, tak nie może być. Tłumaczenia ze strony nadleśnictwa to tylko gra słów, a ktoś na tym zarabia
~ŚMIECIARZ 12-03-2019 1:05
do: ~ (9:26)
Nic to nie da. A nawet jeśli ktoś by się baczniej przyjrzał to drzewa , które zniszczono się nagle nie odnowią.
~kaqzia 7-03-2019 20:40
pis m a rozum gdzie kaczka kuper !!!
~ŚMIECIARZ 12-03-2019 1:03
Tak samo ZGODNE ze sztuką jak odstrzał zwierzyny przez bandytów ze strzelbami. Wszystko w zgodzie z PRZEPISAMI. Jeśli nie wiemy o co chodzi to chodzi o szmal! Drewno jest drogie i można na tym sporo zarobić.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group