• Poniedziałek, 23 września 2019
  • Godz. 15:27
  • Imieniny: Bogusława, Linusa, Liwiusza, Tekli
  • Czytających: 6629
  • Zalogowanych: 17
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Senatorzy chcą oczyszczenia z symboli komuny

Wiadomości: Polska
Poniedziałek, 29 lutego 2016, 13:17
Aktualizacja: 13:22
Autor: Przemek Kaczałko
Fot. Archiwum
Senatorzy Prawa i Sprawiedliwości chcą przymusić samorządy do zmian niektórych nazw ulic, placów, czy mostów, które nawiązują do symboli czasów komunizmu. Projekt ustawy przewiduje, aby samorządy miały dwa lata na zmiany, a to, które nazwy podlegają zmianie określi Instytut Pamięci Narodowej.

Na ostatnim posiedzeniu Izby Wyższej parlamentu senatorowie dokonali pierwszej (własnej) inicjatywy ustawodawczej w tej kadencji polegającej na przymuszeniu samorządów gminnych do zmian ulic, placów, mostów, itp., które odwołują się do symboli komunistycznych. - Jest mi przykro, że po ponad 20 latach w wielu gminach są ulice, które się dowołują do tej niechlubnej przeszłości PRL-owskiej i trzeba specjalną ustawą przymuszać samorządy – powiedział senator Krzysztof Mróz.

Jako przykład senator podaje jedną z gmin w województwie lubuskim, gdzie po wielu naciskach dopiero w zeszłym roku zmieniono nazwę ulicy Bieruta. - W Jeleniej Górze ten problem jest mniejszy, bo faktycznie na początku lat 90. dokonano wielu zmian, natomiast jeszcze z dwie ulice można znaleźć, które powinny być zmienione – zaznaczył K. Mróz podając jako przykład ulicę Oskara Langego w Cieplicach. - O wiele większy problem jest w Piechowicach (ul. Żymierskiego), czy Szklarskiej Porębie (Armii Ludowej) – dodał reprezentant naszego okręgu w Senacie RP.

Jeśli samorządy nie dokonają zmiany w ciągu dwóch lat, z mocy prawa takie zmiany ma dokonać wojewoda w ciągu 30 dni przy pomocy zarządzenia zastępczego. Takie zmiany wiążą się z kosztami, które poniosą gminy oraz przedsiębiorcy, czy projekt ustawy wskazuje kto poniesie koszty? - zapytaliśmy.

- Ten projekt nie wskazuje kto poniesie koszty – przyznał senator. Jest to kwestia rozporządzeń wykonawczych, natomiast nie możemy dalej odwoływać się do ludzi, którzy często byli zbrodniarzami, donosicielami, mordowali naszych obywateli po wojnie – dodał Krzysztof Mróz. - Mamy tyle wspaniałych postaci historycznych, wydarzeń, które warto upamiętnić, że nie trzeba się odwoływać do ludzi, którzy nie zapisali się chlubnie w historii Polski – uważa były radny Rady Miejskiej Jeleniej Góry.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (46) Dodaj komentarz

~Oburzony 29-02-2016 13:28
Ble,ble,ble.I znowu biedny Polak musi zapłacić.Ul.Żymierskiego w Piechowicach jest bardzo długa i stoi przy niej Urząd Miasta.Jest również Huta Szkła itp.Co mnie obchodzi kim były osoby.Chyba ,ze pan senator zapłaci za ten pomysł.Pozdrawiam.
~gość2016 29-02-2016 13:32
a może by tak te pieniążki przeznaczyć na odnowienie elewacji starych budynków, gdzie Wspólnotę nie stać pokryć w całości koszty, bo wyglądają gożej niż za komuny?????????????
~heh 29-02-2016 13:34
uuuu a co to za nowość że ''dziennikarze'' jelonki piszą coś na temat komuchów? ani słowa o obchodach NARODOWEGO DNIA ŻOŁNIERZY WYKLĘTYCH,bo szefowie zabraniają albo sami mają pochodzenie komunistyczne po rodzicach haha
~ 29-02-2016 14:35
jeszcze tylko 3 lata z hakiem
~ksawercia 29-02-2016 14:39
Mój dziadek walczył w Powstaniu Warszawskim właśnie w kompanii Armii Ludowej. Ważne dla niego było walić do okupanta, a nie to w jakiej był formacji. Część mojej rodziny ze strony ojca od stuleci mieszkającej w powiatach:jasielskim i tarnowskim walczyła w AK i Bch. I mnie to wcale nie przeszkadza ,by ul.Armii Ludowej pozostała. Pisiorom zawsze coś przeszkadzało ,przeszkadza i będzie przeszkadzać-chyba,że pomimo złej reputacji jakaś osoba lub formacja służy teraz okrągłemu ,pucułowatemu i wiecznie nadętemu staruszkowi z warszawskiego Żoliborza
~ 29-02-2016 14:41
Myślałam że ten Mróz ma trochę lepiej w głowie,Nie mają na co wydawać pieniędzy,Oj Pisowscy zacznijcie myśleć realnie,
~PAWSON 29-02-2016 14:44
A mieli się zabrać za ważniejsze sprawy. CO ZA KŁAMCY, NAJBARDZIEJ PARSZYWY RZĄD , JAK PAMIĘTAM.
~one 29-02-2016 14:49
wykonawcę poleceń pierwszego paranoika kraju ,nie kumają jednego.Hitler dlatego przegrał ,bo otworzył za wiele frontów. w życiu jest tak że paranoicy do wykonania swoich paranoi dobierają ...
~cieplicc 29-02-2016 15:00
wracaj pan do Tesco buahahahahah
~aloj 29-02-2016 15:14
świetnie. Proponuję żeby wszystkie ulice nazwać: Jana Pawła II i Lecha Kaczyńskiego. Pod warunkiem, że pisowscy senatorowie zapłacą za ta z własnej kieszeni. Jeszcze trochę i wszyscy będziemy wołać: Komuno wróć!
~luis 29-02-2016 15:21
Mróz mądrze gadał do puki nie został senatorem ...a teraz bełkocze jak prezio paranoik czyli jak dupa w mydlinach
~Analfabetyzm 29-02-2016 15:37
Senatorowie a nie senatorzy!!! Co za wstyd.
~Error 29-02-2016 16:01
Nie jestem fanem PIS-u , ale zgadzam się z senatorem Mrozem. Czasami jeżdżę najdłuższą ulicą w Łomnicy im. Świerczewskiego. Jak długo jeszcze?
~kryska 29-02-2016 16:08
do "analfabetyzm" - nie masz racji, obie formy są poprawne https://pl.wiktionary.org/wiki/senator
~zaboberek 29-02-2016 16:38
I znów jest temat zastępczy.Sprawa ,kto poniesie koszty nie została rozwiązana.Będzie tak jak z 500 zł+,Sejm uchwali,Senat zaklepie a koszty poniesie samorząd."Broszka" powie:"Damy radę",słowa dotrzymaliśmy!
~anonim777 29-02-2016 17:43
Najlepiej zburzyć kraj /może bomba A / ,wymienić społeczeństwo-lud, jak dlugo będzie ten kabaret.
~róża 29-02-2016 18:23
Tematy zastępcze, Po co nam Senat! Dziadki tylko kasę biorą nic mądrego nie proponują przyklepują co ten durny Sejm-Pisowski w nocy uchwali . Załosne i brak słow na ten kabaret bo to już kabaretem nie można nazwać to co w sparwie TK napisała Komisja Wenecka . Wyrzucić Senat ,zmiejszyć ilośc posłow i na wszystko będzie.. Oprócz 500 + miałą być kwota wolna 8 tys. dlaczego Senat nie zmienił decyzji posłow , a na zmianę nazw ulic to kasa ma być !!!!!!!!!
~az 29-02-2016 18:27
Czy w PiS-sie są sami kretyni? Pytanie retoryczne.
~ 29-02-2016 18:38
Oto przedstawiciel naszego regionu w senacie zajął się naprawdę "ważnymi"sprawami, bo takie p... nie wymaga kompetencji i merytorycznego przygotowania.
~x 29-02-2016 20:20
Jak pisowców nie trawię to tu im przyznaję rację,to obciach żeby w Jeleniej do dziś były takie nazwy ulic jak Gagarina,Komarowa,Pacajewa czy Wołkowa.Jacy to bohaterowie dla Polaków?
~Pieta 29-02-2016 20:25
Proponuje wyburzyc 4 bloki przy Obroncow Westerplatte poniewaz byly budowane pod patronatem ZMS w latach 75 tych Nalezy je zbuzyc i postawic pomnik najwiekszego Prezydeta Lecha K
~zlikwidować samorządy 29-02-2016 20:48
Samorządy lokalne nic nie robią jedna urzędnicza kołomyja. Zmienić konstytucję i zlikwidować trybunał konstytucyjny. Ludowe Wojsko Polskie było w PRLu w sumie 500 tysięcy osób tyle samo było wojska radzieckiego. Teraz pomyślcie jak się czujemy przy 70 tysiącach naszej armii. Zamiast zajmować się słowami nazwami ulic myślcie kto nas obroni. Nie czołgowo-wyrzutnie bez amunicji. Naprawianie tego co zostało zniszczone a nie tabliczki nazw ulic są ważne! Zajrzy Pan do Rady miasta co knuje Zawiła ?
~ 29-02-2016 23:01
jedyne co trzeba zrobić to to żeby na każdym budynku była w widocznym miejscu tabliczka z nr budynku i nazwą ulicy bo w niektórych miejscach to się długo trzeba nałazić żeby w ogóle się dowiedzieć gdzie się znajduje
~ 29-02-2016 23:49
Senatorowie to dziadki z demencją.Tu jest zapotrzebowanie na psychiatrów.
~ 1-03-2016 0:55
Kto po tych debilnych ludziach będzie czyścił , gnoju narobią w całym świecie !!
~ 1-03-2016 4:18
Za 4 lata będzie trzeba oczyszczać Polskę z pisu. Oj będzie co robić. Tyle szkód nie wyrządziła nam nawet komuna.
~marek11 1-03-2016 8:01
jak widać dla wielu można było zostawić ulice poniemieckie jak adolf hitler strasse/bardzo długa/ albo wafen ss...tez byłoby taniej brawo za bezmyslnośc
~poddany JKM 1-03-2016 8:59
Ale macie problemy w tym brunatnym Kraju.
~Rico 1-03-2016 8:59
Co tam ulice ,niektóre miejscowości maja genezę powstania nazwy od największych zbrodniarzy np.miejscowość Jeżów nie nazywa się od jeża tylko od największego zbrodniarza stalinowskiego Jurija Jeżowa .Nazwę tą Jeżów musiał przyjąć z dnia na dzień przy okazji referendum''3 x tak''.To tak jakby Jeżów nazywał się Hitlerów ! Stalinogrodu już dawno nie ma , a parę Jeżowów w Polsce się zostało
~Tak 1-03-2016 9:11
Zgadzam się absolutnie z senatorem Mrozem !!!!! Nie chcemy być dłużej służalczym narodem i kurczowo trzymać się komunistycznej przeszłości.Mamy swoich bohaterów którzy poświęcili życie dla naszej ojczyzny.
~Pi 1-03-2016 9:23
Jak już ktoś zostanie senatorem to mu rozum odbiera. Zmiana nazwy ulicy nie zmieni historii - Była AL i był Bierut. Teraz będą wszystkim "odzyskanym" ulicom zmieniać nazwę na zimnego lecha a za 3 lata jak im odpadną ryje od koryta następcy będą zmieniać nazwy i wyrzucać posmoleńskie śmieci na złom.
~skwer lecha i maryi 1-03-2016 9:50
Cos mi się widzi że te zmiany to tylko przykrywka żeby zrobić miejsce na przemianowanie nazw ulic pisowskimi bohaterami.
~kjhgf 1-03-2016 10:00
PiS próbuje swoim bełkotem przykryć kłopoty z Komisją Wenecką, Trybunałem Konstytucyjnym i Kłamstwa Wyborcze. Bełkot jak zwykle.
~OLA 1-03-2016 10:27
Najgorzej jak buraki dorwia sie do wladzy a w polsce ich nie brakuje
~Anatolek 1-03-2016 10:47
Każdemu kto głosował na PIS powinna uschnąć ręka. Za karę właśnie.
~andreus 1-03-2016 11:03
Ta nostalgia i tęsknota a przecierz minęło 26 lat jak wyniesiono czerwoną .... Jestem pewien ,że większość tu piszących nie znało dobrodziejstwa niby komuny. Czas sięgnąć do historii a nie histerii .
~mkn 1-03-2016 11:26
Staruchom się nudzi, to zajmują się &ierdołami i uważają że pisza Historię. Może chistorię
~emeryt 1-03-2016 11:54
jako poziostalosc po komunie zostal stolek prezydenta w jelenie gorze bo miasto nigdy nie mialo100.000 mieszkancow i nie bedzie dlugo mialo pomimo dolaczenia za komuny wielu miejscowosci jak cieplice. sobieszow, jagniatkow, czarne. maciejowa, goduszyn. powinien byc burmistrz z mniejsza pensja. i uprawnieniami. niech tym sie zajma senatorowie bo nikt nie wie jakim prawem jest ten stolek i nikt sie tym nie chce sie zajac.
~walus4 1-03-2016 12:01
Ola jesteś młoda,zielona,proszę pisać poprawnie.W Twoim wieku nie uchodzi pisać i wyzywać ludzi od buraków.Kto dał Ci takie prawo?Radzę poznać historię Polski po wojnie a potem pisać na ten temat.Masz szansę jeszcze te braki uzupełnić.
~Piswygrazawsze 1-03-2016 17:31
Głosowałem na PiS i teraz czytam i się z was śmieje dziady.
~Real 1-03-2016 17:43
No, no. Dzisiaj byłem, w BIERUTowicach sypie że hej. Wracałem przez Armii Czerwonej, jest taka tabliczka. No strach straszny, czy to wyjdzie Werwolf, czy partyzanci radzieccy.
~ 1-03-2016 18:54
Jestem za zmianą! Jestem przeciw PIS! Nie może być tak, żeby jakiś plac czy ulica nazywała się np. Armii Czerwonej. Nie może być tak!!!
~Kiki2 1-03-2016 20:01
dla bezpieczeństwa proponuję nazwy ulic: agrestowa, makowa, konopna, targowa, żytnia, piwna, winna, wilcza, kryształowa, nożownicza, stadionowa, lub bardziej współcześnie: taśmowa, telewizyjna, komputerowa itp :) po nocnej zmianie nie będzie trzeba wymieniać "bohaterów"
~ 1-03-2016 21:49
A. Czerwonej zastąpić Małego ... i już pasuje Mrozowi ?
~tp 16-03-2016 11:22
Uważam że to tylko koszty dla nas wszystkich ,a może tak pozostawić te nazwy dla naszej pami,eci ,że historia kołem się toczy i to co dzisiaj jest be jutro bedzie cacy - TO PRZECIEŻ NASZA HISTORIA , A TAK TEZ BYŁO I TRZEBA O WSZYSTKIM PAMIĘTAĆ O DOBRYM I ZŁYM
~moze lepiej 22-03-2016 19:16
Ja proponuje ponumerować ulice jak w Nowym Jorku i będzie spokoj!

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group