• Środa, 12 grudnia 2018
  • Godz. 2:49
  • Imieniny: Adelajdy, Ady, Aleksandra, Dagmary, Konrada
  • Czytających: 2686
  • Zalogowanych: 6
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Pojedziemy inaczej

Wiadomości: Jelenia Góra
Czwartek, 27 września 2018, 15:40
Aktualizacja: Niedziela, 30 września 2018, 7:42
Autor: Paweł Guszała
Fot. Paweł Guszała
Jeszcze kierowcy nie mieli okazji przyzwyczaić się do nowej organizacji ruchu na ulicach Grabowskiego i Piłsudskiego, a już powstają plany wprowadzenia korekty do tej zmiany. Jest szansa, że rowerzyści będą mogli jechać tam „pod prąd”.

Od 8 września ulica Grabowskiego na odcinku od Skłodowskiej – Curie do Piłsudskiego oraz ulica Piłsudskiego od Grabowskiego do Sudeckiej są drogami jednokierunkowymi. Powodem takiej decyzji była chęć wytyczenia kolejnych miejsc parkingowych w centrum. Po zmianie organizacji ruchu, do Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów wpłynęły uwagi ze strony rowerzystów.

- Jest nieuwzględniony ruch rowerowy na tych ulicach można powiedzieć „pod prąd”. W większych miastach stosuje się wpuszczanie rowerzystów pod znak „Zakaz wjazdu” i wtedy mogą poruszać się przy krawędzi jezdni, bez wyznaczenia dla nich dodatkowego toru jazdy. Aczkolwiek trzeba ograniczyć na takich odcinkach prędkość do 30 km/h – tłumaczy Norbert Łukaniuk dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów.

Miejski Zarząd Dróg i Mostów chce skorzystać z takiej możliwości i wprowadzić korektę do organizacji ruchu na odcinkach ulic Grabowskiego i Piłsudskiego. Pracownicy MZDiM przystąpili już do opracowania potrzebnej dokumentacji.

- Przedstawimy ją do uzgodnień z zarządzającym ruchem i jeżeli otrzymamy zgodę, to będzie można spodziewać się rowerzystów w centrum miasta jadących po tych odcinkach drogi „pod prąd”, bo w rzeczywistości nie będą jechali „pod prąd”. Dla nich będzie to prawidłowy ruch – tłumaczy N. Łukaniuk.

W związku z tą zmianą, na ulicy Grabowskiego i Piłsudskiego pod zakazami wjazdu pojawiłyby się tabliczki „Nie dotyczy rowerzystów”, a pod znakiem „Droga jednokierunkowa” znak „Uwaga rowerzyści”. Do tego wprowadzone byłoby wspomniane ograniczenie prędkości do 30 km/h.

A co o tym sądzą nasi Czytelnicy?

Twoja reakcja na artykuł?

19
25%
Cieszy
1
1%
Dziwi
1
1%
Nudzi
2
3%
Smuci
6
8%
Złości
48
62%
Przeraża

Czytaj również

Komentarze (50) Dodaj komentarz

~dj. .... 28-09-2018 6:47
Rowerzyści bez uprawnień, bez ubezpieczenia OC, na zdezelowanych pojazdach bez oświetlenia . Czekajcie tylko na wypadki.
~maxx 28-09-2018 7:39
do: ~dj. .... (6:47)
Dokładnie tak. Do tego wszystkiego lada dzień zaczną jeździć pod prąd na wszystkich ulicach, bo skoro w centrum można. To tak samo jak z jazdą obok siebie. Przepisy tego zabraniają, dopuszczają taką jazdę gdy nie utrudnia to ruchu. Wiec nasze lateksowe gwiazdy jeżdżą obok siebie po mieście i blokują przejazd aut.
~ 28-09-2018 13:00
do: ~maxx (7:39)
Oprócz nienawiści do cyklistów zapewne nie znosisz też Żydów, Niemców, Rosjan, kościoła katolickiego, PiSu oraz homoseksualistów, prawda? To zwykle idzie w parze i takiego człowieka można bardzo łatwo, ale zarazem również słusznie, zaszufladkować jako zacofanego i sfrustrowanego rasistę, homofoba i nietolerancyjnego gbura. Tacy najczęściej piszą w internecie, a na ulicy i w rozmowie przy stole boją się zabierać głos.
~maxx 28-09-2018 15:41
do: ~ (13:00)
Pudło. Sam jeżdżę na rowerku, chociaż nie po mieście, bo to nie ma sensu. Wolę kontakt z przyrodą niż wdychanie spalin. Gdyby była we mnie nienawiść zamontowałabym w aucie kamerę i po sezonie wrzucał do yt filmiki z tym, co potrafią rowerzyści w mieście. Pewnie tacy jak ty.
~ 28-09-2018 15:53
do: ~maxx (15:41)
A więc jednak. Nie jestem homo, a nazwałeś mnie pedałem. O kościele i głosowaniu nie będę się wypowiadał, bo to prywatna sprawa, ale od razu dało się wyczuć niechęć do tematu. Czyli się nie pomyliłem.
~takmysle 28-09-2018 16:19
do: ~ (13:00)
Gupiś jak but ciamajdo !
~maxx 28-09-2018 16:32
do: ~ (15:53)
A więc jednak nie. Specjalista od szuflad, musisz być bardzo płytkim człowiekiem. Skąd się wzięło to oburzenie ? Bo przypomniałem, że jazda rowerem jest dozwolona wyłącznie w kolumnie. I takie wpisy umieszczam zawsze gdy jest artykuł o rowerzystach. I będę tak robił.
~ 28-09-2018 16:53
do: ~maxx (16:32)
Stąd, że to bzdura. Jeżeli lewy pas jest wolny, to nie ma mowy o blokowaniu ruchu. Przykład - ul.Wolności. Jeśli lewym da się wyprzedzać, to rowerzyści mogą jechać obok siebie nawet w mieście. Tamowanie ruchu ma miejsce tylko wtedy, gdy rowerzyści jadą tak, że za nimi ciągnie się sznur samochodów i gdyby jechali kolumną, to tego sznuru by nie było. Jednak sęk w tym, że zwykle jest to na takich drogach, że nawet gdyby jechali w kolumnie, to również nie dałoby się ich przepisowo wyprzedzić z zachowaniem wymaganego odstępu i bez przekraczania linii ciągłej lub bez wyprzedzania przed zakrętem. Jaka wtedy jest różnica, czy jadą obok siebie, czy za sobą, skoro i tak i tak ich nie wyprzedzisz zgodnie z prawem? Żadna. Ale kierowcom oczywiście wtedy gula skacze, bo kierowcy lubią wyprzedzać na trzeciego lub na gazetę i spychać rowery do rowu. Jazda obok siebie im to skutecznie uniemożliwia. I dobrze, bo jest dzięki temu bezpieczniej. Żaden normalny policjant nie uzna takiego zachowania za wykroczenie. Jeśli masz problem z cierpliwością za kierownicą, to pij melisę albo słuchaj muzyki relaksacyjnej.
~maxx 28-09-2018 17:10
do: ~ (16:53)
3. Kierującemu rowerem lub motorowerem zabrania się: 1.jazdy po jezdni obok innego uczestnika ruchu z zastrzezeniem ust. 3a; 2.jazdy bez trzymania co najmniej jednej ręki na kierownicy oraz nóg na pedałach lub podnóżkach; 3.czepiania się pojazdów. 3a. Dopuszcza się wyjątkowo jazdę po jezdni kierującego rowerem obok innego roweru lub motoroweru, jeżeli nie utrudnia to poruszania się innym uczestnikom ruchu albo w inny sposób nie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego. Po Wolności jeżeli jadą rowerzyści obok siebie, to rozmawiając i nie mają pojęcia co się dzieje za nimi. Ja piszę o gburach jadących po wąskich drogach, za którymi ciągną się trzy, cztery auta nie mające jak wyprzedzić wulgarnych i chamskich pedalarzy. Takich rowerzystów jest odsetek. Ale są zawsze najbardziej pyskaci i wulgarni.
~ 28-09-2018 18:03
do: ~maxx (17:10)
Prawo oczywiście znam. Zarówno to, jak i to mówiące o tym, że wcale nie ma obowiązku jeździć po drogach dla rowerów i pieszych w naszym mieście, na co kierowcy również się oburzają, bo dla nich każda "ścieżka" rowerowa to to samo. Przykład o wąskiej drodze jest skrajny i wiadomo, że wtedy można ustąpić, ale to też z czystej życzliwości, bo nigdzie w prawie nie jest napisane, że rower ma zjechać na pobocze, jeśli ktoś z tyłu nadjeżdża. Ma jechać blisko prawej krawędzi jezdni, a jeśli mimo to nie da się go wyprzedzić, to sorry kierowco. Ciągnika rolniczego też by nie przeskoczył. Skoro już rzucasz przepisami, to podrzuć też przepis jak jest definiowane "utrudnianie poruszania się innym użytkownikom ruchu". Bo jeśli sobie jadę na jakiejś bocznej drodze, gdzie jest ograniczenie do 40km/h, a ja mam na liczniku około 30, to nie sądzę, że utrudniam komukolwiek jazdę, gdy jestem zmuszony jechać środkiem ze względu np. na dziury na poboczu. Przy okazji - nie nazywaj rowerzystów pedalarzami - nawet tych gburowatych. Wystawiasz wizytówkę tylko sobie i nikomu innemu. Tak samo jak Ci, którzy wołają na niektórych pedały, katole, pisiory, żydki, polaczki i tak dalej.
~RRRaa 28-09-2018 20:37
do: ~ (13:00)
Mylisz się, jeśli ktoś nienawidzi Żydów, Niemców i Rosjan to jednocześnie kocha Kościół Katolicki i jest zwolennikiem PISu.
~maxx 28-09-2018 22:08
do: ~ (18:03)
Głupi jesteś i wszystko ci się miesza. żydzi, pedały i ścieżki rowerowe. Tam gdzie jest droga rowerowa jest jednocześnie znak zakazujący jazdy rowerem po jezdni. W Internecie pełno jest tego typu kłótni, bo zawsze znajdzie się ktoś kto jasno sformułowane przepisy będzie chciał tak interpretować żeby zamglić ich sens. Jazda rowerami obok siebie zawsze była zabroniona, w pewnym momencie ustawodawca zrobił ukłon w kierunku pedalarzy. Po czym wąska czy nawet ograniczona grupa, zawsze powtarzam - bardzo mała, zaczyna się awanturować ze szkodą dla większości. Także, jak to powiedział Leonardo da Vinci: Wal się na ryj.
~ 29-09-2018 3:01
do: ~maxx (22:08)
Drogą dla rowerów owszem jest obowiązek jechać i nie musi nawet stać znak zakazu obok. Tyle, że droga dla rowerów i pieszych bez wydzielonej części tylko dla rowerów nie jest drogą dla rowerów. W skrócie - DDRiP to nie to samo, co DDR. Prawo jest bardzo jasne w tym temacie. DDR to zgodnie z prawem część drogi fizycznie oddzielona od pozostałych, a więc od części dla pieszych również. W JG takie są tylko przy PKP i przy Mechaniku. Nigdzie więcej. Umysł ścisły zrozumie to od razu, a humanistom i nieukom trzeba tłumaczyć po 10 razy, a i tak skomentują "wal się na ryj". Niewiedza społeczeństwa przeraża. Pkt.1. nie wolno jeździć chodnikiem (poza 3 wyjątkami, które prawie nigdy nie zachodzą). Pkt.2. wolno jeździć obok siebie, jeśli obok jest możliwość bezpiecznego wyprzedzania i nie tamujemy ruchu. Pkt.3. nie ma obowiązku jazdy drogą dla rowerów I PIESZYCH, jeśli nie posiada ona wydzielonej fizycznie części dla rowerów. Pkt.4. jest obowiązek jazdy drogą TYLKO dla rowerów lub pasem ruchu dla rowerów, jeśli prowadzi w kierunku, w którym jedziemy. To jest tak proste, a 90% kierowców i rowerzystów nie ma o tym pojęcia. Dobrze by było, gdyby kładziono na to większy nacisk przy egzaminach na prawo jazdy. I dobrze by było, gdyby 100% instruktorów miało jedno stanowisko, a nie tak jak się dziś zdarza, że w jednej sprawie każda szkoła uczy inaczej.
~abc 29-09-2018 10:34
do: ~maxx (15:41)
Potwierdzasz opinię, że rowerzyści to niezrownowazone osobniki których trzeba trzymać na długość kija 😈
~uygjhids4rdc 28-09-2018 7:14
ktoś kto to wymyśla albo chce więcej spalin w centrum miasta albo chce doprowadzić do upadku lokalne firmy działające w centrum - trzeba się zastanowić na czyje zlecenie działa ktoś taki i czyje wypełnia polecenia - no i chyba należy już kogoś pognać żeby nie mieszał ruchem w mieście, bo niestety spalin i smogu od takich działań przybyło już ze dwa razy więcej, ale ktoś chyba lubi jak Polacy wdychają spaliny i się trują
~Wytyk 28-09-2018 8:03
do: ~uygjhids4rdc (7:14)
Czytaj ze zrozumieniem "Powodem takiej decyzji była chęć wytyczenia kolejnych miejsc parkingowych w centrum" Czyli chęć dodatkowego zdzierania kasy przez pazerne miasto
~Karol 28-09-2018 8:09
Kto namieszał z ustawieniem świateł w centrum? Po zmianie organizacji było fajnie a teraz przez centrum bez stania nie przejedziesz. Jadąc z bankowej czy z wolności stoi się jak nie na jednych światłach to na innych.
~Anonim+ 28-09-2018 9:59
do: ~Karol (8:09)
A wystarczyła by zwyczajna synchronizacja świateł i po problemie! Może by uczniowie Elektronika, w ramach prac dyplomowych opracowali taką synchronizację, dużo taniej i jaką mieli by satysfakcję?
~emera 28-09-2018 8:28
Rowerzyści to nie święte krowy. Jako użytkownicy dróg powinni stosować się do obowiązujących znaków drogowych. Bez żadnych wyjątków!
~Koja II 28-09-2018 8:39
A co by się stało rowerzyście jakby zamiast jechać "pod prąd" przeszedł się parę metrów prowadząc rower po chodniku? Byłoby bezpiecznie dla wszystkich a i bez zbędnych dyskusji! A tak swoją "drogą" - to już tak jeżdżą i co?????
~Rallyaction 28-09-2018 8:45
Bardzo dobra decyzja, spójrzcie dwa lata wstecz jak było za Wandzla i nie narzekajcie.
~ 28-09-2018 8:52
Więcej takich wizytówek miasta szczególnie w centrum . Pole do popisu nowych władz. Rowerzyści dadzą sobie radę, gdzie nie wyjadą, tam przejdą.
~ 28-09-2018 8:54
Patrz zdjęcia 2, 6, 8 .....
~zaboberek 28-09-2018 9:36
A o co chodziło autorowi,który prezentuje zdjęcia nr 10 i 15?
~ 28-09-2018 10:25
Na skrzyżowaniu Matejki z Piłsudskiego powinna regularnie stać policja. Byłem tam pieszo wczoraj i patrzyłem, co kierowcy robią i jak się stosują do nowego oznakowania. Matejki od strony Bankowej ma 2 pasy ruchu. Lewy jest teraz tylko do skrętu w lewo, a prawy do jazdy na wprost. Nie można już lecieć prosto z obydwu pasów. Niestety wielu baranów jeździ na pamięć i cisną z lewego prosto w stronę Wojska Polskiego, ryzykując kolizją z tymi z prawego pasa. Ci z prawego mają bowiem tuż za skrzyżowaniem tak poprowadzone linie, że powinni przemieszczać się za skrzyżowaniem od razu do lewej krawędzi bez używania kierunkowskazu. Jeśli tam będzie jakiś cymbał, który pojechał na wprost z lewego pasa, to szlif bokami murowany.
~maxx 28-09-2018 10:52
do: ~ (10:25)
Gdybyś w głowie miał mniej gówna a więcej mózgu, zauważył byś przed skrzyżowaniem na jezdni lewego pasa strzałki kierujące do jady na wprost, za nimi przykręcone krawężniki w poprzek pasa. Na pewno wielu kierowców jadących tą drogą pierwszy raz po zmianie mocno się zdziwiło i uszkodziło sobie zawieszenie.
~ 28-09-2018 12:50
do: ~maxx (10:52)
Te strzałki są zamalowane smołą, więc ich nie ma. Jak się tam następnym razem rozbijesz, to miej pretensje do siebie. Te przykręcone "krawężniki" są właśnie po to, żeby po nich nie przejeżdżać. Wzywanie policji przez ofiary losu i zgłaszanie tam uszkodzonego zawieszenia zapewne poskutkuje od razu mandatem karnym za przekraczanie linii ciągłej, która też tam jest i mało kto ją widzi. Wyzwisk nie skomentuję. Musisz być strasznie pomiatany w pracy albo żona nie jest zadowolona ze współżycia z Tobą, że się wyżywasz anonimowo przez internet na obcych ludziach.
~maxx 28-09-2018 15:48
do: ~ (12:50)
Smołą ?? Hehe.
~ 28-09-2018 15:56
do: ~maxx (15:48)
A czym? W Polsce prawdziwy asfalt na drogach tak często można spotkać, jak w Australii śnieg. Zamalowali te strzałki tym czarnym lepikiem, który wożą w beczce za traktorem w formie ciekłej. Nie będę wnikał w skład chemiczny, ale dla mnie to jest smoła, taka sama jak do smołowania dachu po kładzeniu papy.
~maxx 28-09-2018 16:56
do: ~ (15:56)
Do pap stosuje się lepik. Nie wiem czy smoła jest gdzieś w użyciu. Na tym skrzyżowaniu można się bardzo mocno zdziwić, zwłaszcza gdy ktoś jeździ na pamięć i nie słyszał wczesniej o wprowadzonej zmianie. A na pamięć jeździ zdecydowana większość mieszkańców, nie ze złej woli, ale taka jest po prostu ludzka natura przyzwyczajenia. Samej zmiany nie neguje. Może usprawni tam ruch. Natomiast takie małe i bardzo słabo widoczne krawężniki są niebezpieczne dla auta oraz innych uczestników ruchu gdy zdziwiony kierowca próbuje przed nimi bądź gwałtownie hamować, bądź gwałtownie skręcać na sąsiedni pas.
~ 28-09-2018 17:05
do: ~maxx (16:56)
To się zgadza, że można się zdziwić. Zamiast malowania lepikiem, zadbałbym o lepsze usunięcie starych strzałek i pasów. Można to skrzyżowanie oznakować dużo lepiej, na przykład malując przestrzeń wyłączoną z ruchu na lewym pasie tuż za skrzyżowaniem i rozszerzając Matejki z powrotem do dwóch pasów jakieś 10 metrów po minięciu skrzyżowania. Skośne linie ciągłe i przerywane w poprzek przez skrzyżowanie, to nie jest najszczęśliwsze rozwiązanie. Ale oprócz tego jest jeszcze przecież oznakowanie pionowe. Nie pamiętam, czy tam stoi, ale zapewne tak. Niebieska prostokątna tablica z oznakowaniem kierunków ruchu na pasach jest tak samo wiążąca, jak strzałki na jezdni. Zimą jest to jedyna możliwość, żeby się zorientować w organizacji ruchu. Większość chyba zapomina, że jest coś takiego jak oznakowanie pionowe.
użytkownik facebook 28-09-2018 12:12
Brawo Panie Dyrektorze!!! Teraz czas na wprowadzenie zmian i ruchu w dwóch kierunkach dla rowerzystów na ul. Poznańskiej od PKS do Targowiska Flora 🚲
~ 28-09-2018 12:56
do: użytkownik facebook (12:12)
Oraz na Chrobrego. Powrót z grzybka w stronę centrum jest dla rowerzystów trudny, bo muszą wjeżdżać na skrzyżowanie Sobieskiego/Wyszyńskiego i ruszać na nim pod górkę z jednocześnie wystawioną ręką do skrętu, co nie jest takie proste. W ogóle na Chrobrego ruch mógłby być poprowadzony w przeciwną stronę dla wszystkich, a nie tylko dla rowerzystów. Proponuję też malowanie na drodze kontrapasów dla rowerów, bo jeśli będzie tylko mała tabliczka pod znakiem, to raczej będę unikał jazdy pod prąd. Za dużo jest buraków za kierownicą, którzy będą na mnie wyzywali, że łamię prawo i zajeżdżali drogę. Takim się nie wytłumaczy, że na początku ulicy stała tabliczka, która pozwalała mi wjechać pod prąd. Gdyby pas był wymalowany, to temat byłby jasny i dużo bezpieczniejszy.
~Kursant-absolwent 28-09-2018 12:16
A,przepraszam-na ZNAK OSTRZEGAWCZY O ZMIANIE ORGANIZACJI RUCHU ktoś zwraca uwagę??? Tak pytam bo obserwuę na codzień co się wyprawia.
~bezsens 28-09-2018 13:18
Ostatnio dyrektor Łukaniuk zatroskany był bezpieczeństwem pieszych i matek z dziećmi na ulicy Armii Krajowej na której wybudował swoją małą wysepkę. Teraz okazuje się, że bezpieczeństwo nie jest ważne, można wpuścić pod prąd rowerzystę. Na końcu machnie się dwa ronda i będzie elegancko, przez środek machnie się krawężniki zwalniające, a na wypadzie próg zwalniający. Co by nie mówić na tej ulicy po staremu było OK, ruch tam był niewielki. Może w szczycie było nieco gorzej ale to szczyt. Wszyscy na drodze się mieścili, mijali, a teraz po malowankach jest chaos, zamieszanie i niepotrzebna komplikacja. W szczycie ciasno, trzeba uważać na wszystkich, a teraz jeszcze na rowerzystów jadących pod prąd. Pomijam fakt, że od kierowcy wymaga się jazdy na światłach, z ważnym badaniem technicznym i prawem jazdy, a rowerzysta święta krowa. Dojdzie do tragedii to na końcu i tak na kierowcy psy będą wieszać, bo pirat, bo pijak, bo złodziej, a jak wiadomo każdy pijak, złodziej, pirat to kierowca i potrącił biednego rowerzystę :PPPP.
~ 28-09-2018 15:37
Do 10:25 baranem to Ty jesteś bo chodzisz piechotą jak śnieg spadnie to te linie malowane znikną i gów.o będzie widać jeszcze trochę i w podwórkach zrobią płatne parkingi
~ 28-09-2018 15:58
do: ~ (15:37)
Tak, wyobraź sobie, że oprócz jazdy samochodem i rowerem czasem chodzę też piechotą. Np. po bułki do sklepu albo na spacer. Rozumiem, że ty odpalasz swój bolid i specjalnie wyjeżdżasz, gdy masz do przejścia 500 metrów od domu? No to współczuję kondycji, a właściwie jej zupełnego braku.
~Niesłychane 28-09-2018 16:47
Tak, jak pochwalam zmiany poczynione przez Pana Łukaniuka, tej absolutnie nie pochwalam. Na ul. Piłsudskiego koło technikum są utworzone miejsca parkingowe. Należy je ominąć, ale gorzej, gdy w trakcie ich omijania z naprzeciwka nadjedzie inny pojazd. Jak wówczas uniknąć czołowego zderzenia? Znajdując się na prawym pasie ruchu, nie widać, że nadjeżdża samochód z naprzeciwka. To bardzo niebezpieczne. Zamiast tworzenia miejsc parkingowych na siłę, należy pomyśleć o budowie parkingu wielopoziomowego park & ride.
~ 28-09-2018 16:56
do: ~Niesłychane (16:47)
Z jakiego przeciwka, jeśli przy technikum już od wielu dni jest jednokierunkowa? Kto ma tam nadjechać z naprzeciwka? Jeśli dopuszczony będzie tam ruch rowerów z przeciwka, to rower ma obowiązek jechać przy prawej krawędzi jezdni. Ty również, więc miniecie się na luzie.
~aloj 28-09-2018 16:48
Jestem ciekawa kto wymyślił miejsca parkingowe po prawej stronie ulicy Matejki. Ten ktoś na pewno nie widział jak kilka a nawet kilkanaście razy dziennie próbują się przebić wozy straży pożarnej - niestety kierowcy nie mają jak zrobiś im miejsca.
~ 28-09-2018 17:01
do: ~aloj (16:48)
W którym miejscu? Przecież Matejki na całej długości ma teraz 2 pasy ruchu w jednym kierunku. To mało? Nawet jeśli stoją na światłach, to jaki problem zrobić tzw. korytarz życia. Tzn. w Jeleniej to na pewno problem, bo tu jeździ bydło, a nie ludzie cywilizowani, ale normalnie nie powinno być żadnego problemu. Co najwyżej autobus mógłby zatarasować przejazd. Poza tym kilkanaście razy? Chyba Cię poniosło. JRG-2 na Sudeckiej ma kilka wyjazdów dziennie, z czego połowa w Matejki, a połowa w Bankową i to Bankową jest dużo trudniej przejechać w szczycie. Nie rób sensacji, gdzie jej nie ma.
~Rowerzyści do rowu! 28-09-2018 19:46
Do rowów z rowerzystami! Rozumiem człowieka, który jedzie po zakupy, czy do Urzędu Gminnego na swojej 'Ukrainie' czy na innych wigrach. I chociaż halsuje po jezdni, bo ma zakupy w torbach na kierownicy, też rozumiem. Po prostu- nie ma piniendzów na bilet i oszczędza jak może.A nawet niech po flaszkie jedzie.Też rozumiem. Jednak te wszystkie lateksowo-pampersowo- leginsowe cioty, co uprawiają rekreację na szpanerskich rowerach po ulicach i głównych drogach z chęcią bym ... DO ROWU!
~ 28-09-2018 21:09
do: ~Rowerzyści do rowu! (19:46)
Jeśli myślisz, że ktoś się złapie na tak oczywistą prowokację, to jesteś wybitnie naiwny.
~Kier Owca 28-09-2018 23:21
Łukaniuk dalej zastawia pułapki na kierowców! Kiedy wreszcie ktoś powstrzyma tego furiata???
~Widzę 29-09-2018 6:52
Jaki problem wyłączyć z ruchu kilka ,kilkanaście uliczek z ruchu,tylko i wyłącznie dla mieszkańców. Dziś każdy szarżuje na skróty . W Czechach można .Po wyborach może się zmieni.
~Masaaaaaa 29-09-2018 9:15
Masaaakra
~ 29-09-2018 16:22
znak 30 dlarowerzystów
~Bobi 29-09-2018 20:14
Zamiast wyznaczać miejsca parkingowe kontrpasy trzeba było zrobić. Ale Łykaniuk z Łużniakiem nie mają pojęcia co to jest. Najpierw malują a potem myślą. I teraz sobie tabliczki przykręca. Na mózgach niech sobie je przykręca.
~Ja 30-09-2018 20:20
A czym się rurznia od kierowców aut jeśli jest zmiana ruch i ja autem musze robić kolo to i oni mogą tym bardziej ze jeżdżą bez kasku świateł jeśli dojdzie do wypadku czyja Bedzie wina auta ze mu nie Jechała przepisy sa dla wszystkich jednakowe czy sie mylę on oprze rower o płot i idzie załatwić sprawę a ja musze wykupić bilet jak nie to kara to niech parkują jak auta i ponoszą koszta zobaczą ile to jest w roku i jeszvze narzekają
~Cieplik 3-10-2018 9:17
Ale macie wszyscy problem,nasze miasto w spokojnej jeździe można pominąć w 20 minut a rozwodzie się jak by to był co najmniej Wrocław,a mobilności to tacy spuznieni ludzie ze ma do calu 100 metrów,a jeszcze wyprzedza i stwarza zagrożenie .

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Sonda

Jeśli oboje rodzice nie pracują, należy im zabrać świadczenie 500+?

Oddanych
głosów
2173
Tak
72%
Nie
25%
Nie mam zdania
4%
Głos ulicy
Niepracujący bez 500+?  66
TV Dami
Serwis Informacyjny TV DAMI Jelenia Góra z dnia 11.12.2018 r.  
Miej świadomość
Koncert dla Niepodległej  1
Dialogi Jelonki
To powietrze nas zabija 26
Polityka
Wybierali członków komisji rady powiatu  
Aktualności
Sylwester bez fajerwerków  21
Copyright © 2002-2018 Highlander's Group