• Czwartek, 19 września 2019
  • Godz. 2:05
  • Imieniny: Konstancji, Januarego, Teodora
  • Czytających: 4060
  • Zalogowanych: 4
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Plajta za plajtą na śródmiejskim trakcie

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Niedziela, 17 października 2010, 9:01
Aktualizacja: 9:01
Autor: TEJO
Fot. TEJO
Coraz więcej „normalnych” placówek handlowych likwiduje działalność w obszarze ulicy 1 Maja i Konopnickiej. Handlowców dobijają wysokie czynsze i marny popyt na towary.

Obecnie już co najmniej w czterech lokalach wiszą oferty ich dzierżawy. W wielu pomieszczeniach na parterze śródmiejskich kamienic urządziły się zaś oddziały banków i salony telefonii komórkowych. Sklepów jest coraz mniej.

Choć jeleniogórski trakt śródmiejski jest ciągiem ulic wpisanym do programów wsparcia unijnego, wciąż brak pomysłu na takie urządzenie tego miejsca, aby stało się ono deptakiem reprezentacyjnym nie tylko ze względu na estetykę, lecz także na możliwości ciekawego spędzenia czasu.

Prawa ekonomii są jednak nieubłagane, a miasto nie ma wpływu na działanie prywatnych właścicieli, w których rękach są kamienice leżące przy wspomnianych ulicach. Sytuacji z pewnością nie uzdrowi otwarcie galerii handlowych, gdzie skupi się handel detaliczny i gastronomia.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (63) Dodaj komentarz

~Okey 17-10-2010 9:12
Tylko kto tam kupował? Ceny jak kosmosu! Dwa razy więcej niż w np Wrocławiu. Właściciele jak handlarze na targowiskach w latach 90-tych chcieli majątki porobić. Luke wypełni pewnie jakiś bank. Może to właściciele kamienic windują czynsze?
~ja 17-10-2010 9:15
Dokładnie odwrotnie - otwarcie galerii handlowych uzdrowi centrum Jeleniej. Pod każdym względem. Będą sklepy, strzeżone parkingi, multikino, knajpki i restaurcje. A całość spinać będzie właśnie trakt śródmiejski. Pan ma jakieś lewicowo-prystromowe poglądy Panie Tejo.
~ja tez 17-10-2010 9:29
Kompletna lipa w tej Jeleniej- zero inicjatyw, brak rozrywki, brak kultury. Powstaje za to kolejna droga galeria z tymi samymi sklepami co w innych, pełny sukces!Tylko gratulować! Jelenia Góra Turystyczne miasto - kpina! Turyści nie maj tu nic do roboty - ogladać banki na 1-go Maja i nędzne galerie, syfiaste 2 kina i piwożłopielnie. A "Miasto" szuka pieniędzy umieszkańców - mamy juz płatne parkinki to może by zrobić płatne wejście dla ludzi na ul. 1-go Maja i Plac Ratuszowy?
~Okey 17-10-2010 9:30
Raczej prezydencko - Jelonkowe. Toż to koalicja polityczno - medialna. Jeśli prawdą jest, że wydawca Jelonka.com startuje do sejmiku od p Obrębalskiego.
~ość portalu 17-10-2010 9:46
W centrach wielu miast - również poza Polską - widać lokale, w których nie opłacało się prowadzić dotychczasowych przedsięwzięć. To światowa norma, efekt tak zwanej gospodarki wolnorynkowej i magistrat w tej kwestii niewiele może.
~konkurencja 17-10-2010 9:52
złamaliśmy wysokie ceny chleba i benzyny, zlamiemy wysokie ceny odzieży, leków i kosmetyków - wszystko w tym temacie
~bang 17-10-2010 9:54
~ja - bardzo dobrze napisane,jeszcze dodam od siebie że będą konkurować ze sobą nie tylko sklepikarze ale i właściciele lokali co na pewno poskutkuje obniżeniem czynszu...
~Okey 17-10-2010 9:56
Chleb w markecie 1,69 w piekarni na deptaku 2,60 -3 zł. O czym tu pisać.
~ZABOBRZANIN 17-10-2010 10:01
Kiedyś musi być ten kres wytrzymalości cenowej. Ile można doić za czynsze ? I ile kupuje się tak produktów pierwszej potrzeby jak ubrania i buty ?
~ 17-10-2010 10:01
to ja zadam tylko pytanie... po co na peryferiach czyli w JG robic 4 galerie skoro i tak nie bedzie stac nikogo zeby tam kupic cos... chyba ze na wyprzedazy... wiem ze w JG nie ma pracy ale moze zrobic jakies nowe miejsca pracy np w fabrykach a nie w sklepach...
~najemca 17-10-2010 10:07
i lokali bedzie przybywac bo czynsze na majowce w granicach od 7 do 10 tys jesli ktorys z wlascicieli kamiennic czyta te komenarze i ma ciekawa oferte chetnie porozmawiam
~prawda na100 17-10-2010 10:08
Okey to brzmi inaczej - chleb z marketu tani bo duzo więcej ulepszaczy, chleb z piekarni lepszy bo mniej stad wyższa cena - potem będziesz wydawał na leki i ci się zwróci twoje oszczędzanie na droższym, lepszym jedzeniu Mimo wszystko ceny we Wrocławiu są wyższe niż w JG - więc nie wiem na jakiej podstawie ktoś pisze że ejst inaczej - tam też sklepy galeriowe są puste bo drożyzna - podobnie bedzie i juz jest u nas w galerii tesco
Menes 17-10-2010 10:17
To jest efekt rządzenia największego kretyna na świecie!!! Korki, bohater serialu miał więcej rozumu od naszego wodza.
~xxx 17-10-2010 10:44
w tym mieście nie ma pracy... więc za co ludzie mają robić zakupy? niech prezydent da od swojego koryta troche... :/
~Rudebwoy_JG 17-10-2010 10:45
Trzeba uciekać stąd albo powybijać całą elitę bo razem z długiem publicznym za dwa lata wszyscy polecimy.. co za kraj!!!!!
~ja 17-10-2010 11:00
kolejny "ekspert" pisze "zero inicjatywy" sam wykazując się jedynie zdolnością do krytykowania innych. Zbuduj kino, otwórz "tani sklep", daj turystom coś "do roboty", wykombinuj inicjatywę typu "cykliczny jarmark staroci". Wykorzystaj swój potencjał i twórz. Albo milcz.
~do prawda na 17-10-2010 11:03
Nie zgodzę się z Tobą. To ten sam chleb. Zobacz skład i producenta.
~Tryton 17-10-2010 11:06
przecież większość lokali jest prywatnych, to prywatni właściciele windują czynsze, chcąc się dorobić. Najemcy windują ceny, chcąc opłacić wysoki czynsz i jeszcze się dorobić, a że w Jeleniej Górze nie ma powszechnej możliwości zarobienia nawet "średniej krajowej", co zawdzięczamy polityce gospodarczej prowadzonej od lat 80. do dziś, to też nikogo nie stać aby tam kupować. Przy tym właściciele lokali tworzą lobby przeciwne budowie galerii handlowych, bojąc się konkurencji i spadku cen na powieżchnie handlowe... to w ich imieniu jak i w imieniu innych grup interesów występują niektórzy politycy wmawiając wyborcom, że interes kilku bogatych cwaniaków, chcących się jeszcze wzbogacić jest interesem miasta.
~DW23405 17-10-2010 11:10
To Miasto wywindowało tak wysokie ceny. Owszem, na deptaku, jest drogo, a Właściciele kamienic nie chcą być gorsi od pazernych urzędników. Poza deptakiem właścicielem domów, a szczególnie parterów oraz pozostałych gruntów jesr Miasto. Jak ma być tania dzierżawa skoro wyznacznikiem podstawowej, wyjściowej ceny za 1m kwadratowy jest miastowa stawka czynszu na targowisku? To Miasto jako monopolista, od wielu, wielu lat podnosi bez miary czynsze. To Rada i Prezydent dyktują w Waszym Mieście warunki ! Skoro władze Miasta mogą zdzierać skórę z Kupców to i prywatni nie pozostają w tyle. A wszystko Miasto zwala na konieczność przetargu. Żeby chociaż ta forsa szła na odnowienie kamienic, ale gdzie tam ! Gdyby zarządzał nimi prywatny zarządca i domy wyglądałyby tak obskurnie, mieszkańcy nie daliby mu spokoju, a Miasto i inne służby państwowe karałyby za wszystko. Jak zarządzają tym ZGL-e to "cicho i sza". Mieszkańcy nie chcą się narażać urzędnikom a miejskie służby udają, że problem nie istni
~prorog 17-10-2010 11:24
Historia lubi się powtarzać ..pojawi się jakiś nowy Lenin,potem Stalin ,następnie Bierut i zrobi z tym bajzlem porządek .Ludzie to kupią bo tego wyzysku i biedy nie wytrzymają .....W 1917 wygrali ..
~ 17-10-2010 11:29
DOLNOŚLĄZAK. W zasadzie, każdy komentarz pod tym artykułem jest trafny. W określonych warunkach zadziałały prawa rynkowe, wymuszając na prowazdących działalność gospodarczą ucieczkę przed bankrutctwem i wdrożenie zasady "ratuj się kto może". Biznesmani są w korzystnej sytuacji. Podejmują suwerenne decyzje. Nie miesza im związek "S" oraz wielka znawczyni reguł ekonomicznych - świetliczanka Machałek.
~, 17-10-2010 11:29
przeciez o to chodzi przyjaciolom z unii zeby wykosic co polskie z rynku, aby zrobic niemcom francuzom hiszpanom miejsce na ich beeznesy, przyklad parkomaty, i hipermarkety, tak nas zalatwila demokracja ze niedlugo bedziemy najtansza sila robocza niewolnikami w naszym a moze jeszcze naszym kraju
~Auratn 17-10-2010 12:42
Czynsze za wynajem jak we Wrocku, a zarobki jak w Pasieczniku. a co do biedoty w jelonce to nie tak bardzo. wystarczy popatrzec na fury jaimi sie wozi część miasta, średnio po około 100 000 za wózek-czy wszyscy z kredytów je kupuja ?
~ton 17-10-2010 12:57
Cwaniaki za komuny pokupowali za grosze po znajomości lokale a teraz wołają po 8 tys czynszu i dla tego padają!!!!!!!!!!!!!!!!
~Tryton 17-10-2010 13:06
drogi Auratn... tymi "wózkami" jeżdżą właśnie ci "cwaniacy", o których powyżej pisałem. Narzekający na miasto, rząd i wysokie podatki "przedsiębiorcy", których dumne "przedsiębiorstwa" to stragany, sklepiki niewielkie pensjonaty, gdzie płaci się młodym ludziom "pensje z Pasiecznika". To właściciele lokali, windujący czynsze i prostestujący przeciwko galeriom handlowym, żyjący z jeleniogórskiej drożyzny. Ludzie w głębi duszy przeciwni rozwojowi miasta i napływowi inwestorów... bo tania praca jest dla nich doskonałym towarem. Jeśli miejsc pracy będzie za dużo, to będą ona droższe i może nie starczyć na następny "wózek", "przedsiębiorstwo" lub wakacje w Tunezji.
Piipi Jelonkowa 17-10-2010 13:14
.. tylko kośćioły w centrum Jelonki przetrwały konkurencję ! ~WIARA ..CZYNI ..*cuda !
~ludzie 17-10-2010 13:15
Ludzie najważniejsze że dzieki prezydentowi przybedzie jeszcze kilkanaście galeri marketów i tp i td . Kiedyś na Jelenią G. mówiło się czerwona kotlina to teraza będzie marketowa dolina .
~ed 17-10-2010 13:26
czynsze reguluje rynek, dopóki będą chętni żeby płacić wysokie czynsze to będą one wysokie, a na razie chętni są (banki, telefonie). Jak chętni do wynajmu się skończą to się zaczenie konkurencja o najemcę i czynsze spadną. No chyba że pojawią się kolejne banki i to jest najbardziej prawdopodobny scenariusz. Jak z tym sobie poradzić. Nie da się, z rynkiem nikt nie wygrał. Jedyne co może maisto zdziałać to administracyjnie ograniczyć rodzaj prowadzonej działalnści na trakcie np do handlu i gastronomii, eliminując w ten sposób banki, ale nie wiem czy jest to możliwe z punktu widzenia prawa i swoboby prowadzenia działalności gosp.
~ja 17-10-2010 13:55
Narobić klubów, miłych miejsc do spędzania czasu, miejsc do grania różnej muzyki i będzie supcio!
~do ja z13:55 17-10-2010 14:10
kluby - spoko, fajnie, tylko kogo stać na ten wynajm lokalu, a tu dochodzi jeszcze haracz :)
~TK255 17-10-2010 14:20
ZABOBRZE RZĄDZI !!!
~xxx 17-10-2010 14:46
a gó... prawda spytajcie pana Obrębalskiego to wam powie jak jest świetnie w Jelonce jak się dynamicznie rozwija jak prężna jest turystyka ile to atrakcji ile inwestycji a to wszystko pod przewodnictwem ojca narodu pana Obrębalskiego
kazimierzp 17-10-2010 15:01
@ton! Większość lokali użytkowych wykupili najemcy lokali w ostatnich kilkunastu latach nie za komuny. Część z nich zamiast pracować w swym lokalu woli wynająć i to za czynsz znacznie przekraczający ten płacony w lokalach miejskich! @DW23405 widać że w tej materii nie orientujesz się, a chcesz tylko "przywalić". Czynsze w lokalach miejskich nie zależą od wielkości opłaty targowiskowej. Zdecydowana też większość wspólnot (czyli budynków ze sprzedanymi lokalami) jest zarządzana przez prywatnych zarządców, a nie ZGL. Zresztą od 1 stycznia 2011 wszystkie wspólnoty odejdą z zarządu ZGL! Dlatego zdecydowana większość uwag w tekście i postach to nie do miasta. Byłem przed chwilą w Tesco a przed kasami tłumy (choć większość czynna). Ciekawe kto w tych kolejkach stoi skoro jeleniogórzan na nic nie jest stać, a do miasta nie przyjeżdżają turyści?!;-) A jeszcze mają być kolejne markety i galerie. Ciekawe czy ci inwestorzy są idiotami, czy ci ...?
~gffi 17-10-2010 18:06
hej, buraczki marudy, skoro tak wam tu źle, to wypad z miasta. jak cię skóra na niemytej od miesiąca głowie swędzi to się drapiesz, więc jak to miasto dla ciebie takie wstrętne i plugawe - menesie czy inny buraczku - to jedziesz tam, gdzie ci będzie dobrze. logiczne? zmywaki w anglii albo stare tyłki do podmywania w bundes jeszcze się dla was znajdą. na inne zajęcia, sądząc po waszych głupawych komentach, raczej nie macie co liczyć. no, najbardziej lotni z was załapią się może na jakieś telecentrum w s-a-m-y-m w-o-j-e-w-ó-d-z-k-i-m mieście wrocławiu lub poznaniu!!!!!!! .... ach, cóż to będzie za awans społeczny - z prowincji prosto w wielki świat! rodzina i znajomi zemdleją z wrażenia!
~lidzia 17-10-2010 18:25
W większości to żenujące posty!!! Wszędzie powstają galerie, a centrum miasta powinno być przeznaczone pod funkcje kulturalno- rozrywkowe! Urokliwe knajpki, kina, np. usługi fryzjersko kosmetyczne itp!!!Taka tendencja utrzymuje sie na całym świecie! Wszystkie miasta nawet zapyziałe mają galerie, supermarkety. Galerie przeszkadzają wyłącznie handlarzom bazarowym. Kto się chciał porządnie ubrać i tak robił zakupy we wrocławskich galeriach!
~bnmiuj 17-10-2010 19:08
oh oh ,światowa kobieta sie odezwała ,po majtki do wrocka jeżdzi ..........durny naród i tyle......nie każdego stac na matki z wrocka za 400 zł paniusiu ,zwłaszcza że jeleniogórscy pracodawcy zatrudniają na vzarno i na 1/4 etatu za 300 zl może zdejm te okularku z allegro pseudo chanelle i zobacz coś poniżej czóbka własnego nosa
Tomy M. 17-10-2010 19:14
Przewidziałem to już ponad rok temu. Do tej pory właściciele tych sklepów żyli z niepisatych i nieczytatych czyli ludzi którzy np. przez Internet zakupów nie potrafię robić. Głupki przynosiły kasę ... to i właściciel sklepu miał na czynsz. A czynsze z KOSMOSU!!! Sklep na 1-maja o 100 m2 płaci czynsz w okolicach 7-10 tys złotych MIESIĘCZNIE! Gdybym handlował tam KOKAINĄ i TRAWĄ ... to i tak miałbym problemy z terminową płatnością takiego czynszu. Skąd się biorą takie czynsze? Nie z głupoty właścicieli kamienic, tylko z tego że te kamienice są W KREDYTACH! ... Koszty kredytów ROSNĄ ... CZYNSZE ROSNĄ ... KASY NIE MA ... SKLEPY NIE ZARABIAJĄ ... CZYNSZE ROSNĄ ... KASY NIE MA ... itd. Ponieważ w przyrodzie NIC NIE GINIE ... jedynie ZMIENIA WŁAŚCICIELA. To GDZIE JEST KASA? ... ZA GRANICĄ. Banki i ich właściciel transferują naszą kasę za granicę.
~ 17-10-2010 19:44
Akurat jeden z lokali, o którym wiem to był własnie bank, więc nie bałabym się że to banki zajmą wszystkie lokale na głownych ulicach... Drugi lokal? Sklep z biżuterią - gdzie ceny wysokie a wybór malutki...Także nie ma czego żałować. Niech likwidują nawet wszystkie sklepy z 1-go maja, w których ceny są wysokie a jakość towarów marna.... W galeriach będą sieciówki, gdzie np ubrania są tanie a dobre jakościowo - i co najważniejsze będzie to własnie konkurencja dla tych wszystkich beznadziejnych sklepików, które ustalają wysokie ceny według własnego \"widzi mi się\"
~ 17-10-2010 20:02
Walą galerie za galerią, sieci sklepów typu "Tesco" czy tam inne dużogabarytowe magazyno-sklepy wszystko niby o.k. ale tak naprawdę nie jest nie którzy z was się cieszą że niby jest gdzie zrobić zakupy. No jest zgadzam się ale te pieniądze, które tam zostawiacie już nie wrócą do jeleniej a wiecie dlaczego? To proste sieci sklepów płacą podatki w miejscu głównej siedziby dla np.Tesco to jest Kraków a u nas są zwolnieni z ważniejszych opłat na 5 lat a potem zmienia się właściciel no i co cieszcie się dalej a Jelenia Góra jest strasznie zadłużona i będzie coraz bardziej bo niestety pieniądze trzeba z ekonomicznego punktu widzenia zarabiać a nie brać tylko z banku. Takie rządy doprowadzą nas do nędzy i trzeba tu teraz kogoś naprawdę na Prezydenta kto kocha Jelenią Góre a nie sprzedaje i ją zdradza.A my za to płacimy.
~ 17-10-2010 20:07
bez komentarza
~noo stress 17-10-2010 20:37
popieram~`! tak czytalam te komentarze i zastanawiałam sie czy ktos z inteligencji powyzszej o tym wspomni. Widze ze sa normalni ludzie jak i anonimowi `partyjni` Smiechu warte Zwykły człowiek chce legalnie rozkrecic wlasny biznes ale juz na poczatku sie zastanawia czy warto patrzac na nasze prawo A taki `teskacz` itp maja na to 5lat. Ty zdychaj, płac albo pracuj w pampersie na kasie na pól etatu i dorabiaj sie garba dla tych ktorzy zawsze beda mieli lepiej dopoki nie zmieni sie cos w tym chorym postepowaniu nie tylko władz jeleniej ale także całego kraju.
~Obywatel 17-10-2010 20:40
I odbije się czkawką panu M. Obrębalskiemu budowa Galerii Grodzkiej, Focus Malla, Pasażu w Tesco i Castoramy w czasie kryzysu, gdzie młodzi ludzie nie mają pracy a jak już ją mają tutaj na miejscu to w trzy zmianowych obozach pracy za 1000zł. Nic dziwnego że młodzież chce nie być świadoma tego jak w Jeleniej Górze staje się widoczny podział na bogaczy (Dla których buduje się Galerie i luksusowe sklepy) i biedotę z pokolenia 1200zł która kupuje na lokalnych bazarach i giełdach.
~T-tryk 17-10-2010 20:50
Miasto umiera -marazm i beznadzieja, ale w interesie budżetówki komunalnej i państwowej jest zachowanie (czyt.wszelkiej maści urzędników)zachowanie dotychczasowych układów. Oni będą karnie głosować , bo wiedzą co mogą stracić i wszystko zostanie po staremu.
rymcycymcy 17-10-2010 20:55
Hmmm ...trafiłem na zlot ekonomistów - kabareciarzy !!! ;)))
~ja 17-10-2010 21:07
remontowałem mieszkanie, szukałem pomocnika. bez wykształcenia budowlanego, wystarczyła chęć do pracy. w jeleniej nie znalazłem więc go sobie sprowadziłem. dlatego kiedy słyszę marudzenie jeleniogórzan na brak pracy uśmiecham się raczej szyderczo. marudzą tylko ci którzy bez pracy, wykształcenia i kapitału marzą o milionach. a takiego wała! A co do marazmu odmienianego przez wszystkie przypadki - on jest w was. Ale Jeleniej to nie przeszkodzi - za dwa lata stanie się centrum regionu, obowiązkowym punktem każdej wycieczki w karkonosze, ulubionym miejscem zakupów i rozrywek kulturalnych mieszkańców całej okolicy, świetnym miejscem do życia dla mieszkańców.
~ciulzpo 17-10-2010 21:12
@ obywatel- spoko od maja mamy blisko, 2miliony POlaków wyjedzie do Niemiec i Austrii ciekawe kto będzie kupował a w tych galeriach. Przy zarobkach 3,5 do5.30 za godzine np. w firmie przewozowej na K....a tak płacą
~arko 17-10-2010 21:14
\"Biedota z pokolenia 1200\'\" jest biedotą na własne życzenie, należało się uczyć a nie kończyć edukację na maturze - to ambitniejsi, reszta zaraz po podstawówce dorobiłą się autka, autka z rączką a w nim 2 czy 3 dzieciaczki. Jak ktoś nie umie myśleć perspektywicznie to ma prze$rane życie. Połowy młodych \"robota się nie trzymi\", cóż każdy jest kowalem własnego losu.
~ciulzpo 17-10-2010 21:19
@ ja -pomarżyć dobra rzecz turyści to lubią atrakcje a ile można stare budy oglądać i po sklepach chodzić ty muślisz ,że np. u niemca to rynków nie ma jedz np. do Frankfurtu zobaczysz jak wygląda turystyka . ja ci moge wytapetować mieszkanie i pomalować rzuć stawke za godzine tylko się nie wygłupiaj
~:) 17-10-2010 21:43
jelenia to dziura!!! rok temu przyjechałem z zona do jeleniej i po 23 chcielismy cos zjesc, wiec wsiedlismy do taxowki a pan kierowca powiedział za moze nas zawiesc na stacje paliw na hod doga bo juz wszystko jest zamkniete, porazka!!!
ebee 17-10-2010 21:57
Kwestii jest co najmniej kilka. Jelenia Góra, choć atrakcyjna- dla przybyszów atrakcyjna nie jest. W sklepach towar ten sam , co na bazarach w paskarskich cenach. nic dziwnego, że zaliczają plajtę. Wczoraj wróciłem z Warszawy, a dziś postanowiłem zjeść w mieście. Wybór padł na " Pyrną" W środku 6 osób. Kelnerka podeszła po 10 minutach, bo pisała sms- sy. Zjadłem pyrki odgrzane w mikroweli z zimnym sosem. Po rachunek musiałem podejść do zajętej rozmową kelnerki. Nie śmiałem już zaptyać o kolejne zamówienie. I to ma być ta reprezentacyjna Jelenia Góra ? EBEE
ebee 17-10-2010 22:10
Ludzie, tak krytykujecie te markety i galerie. owszem sa. Ale różnice w standardach obsługi widać na każdym kroku. Nigdy nie bedzie dobrze jak tani bar w pasażu handlowym będzie o wyższym standardzie niż rzekomo eleganckie restauracje w mieście. A w Jeleniej Górze tak właśnie jest. To samo dotyczy sklepów- gorzej i drożej niż w marketach. Tylko to wina nie marketów, tylko rodzimych handlowców nastawionych tylko na szybki zysk EBEE
Menes 17-10-2010 22:45
@ 17-10-2010 18:06 | ~gffi |Normalnie miałem Ci napisać po chamsku z wulgaryzmami bo zwisa mi ten portal jak i mój nick, ale moja kultura mi na to nie pozwala, więc się domyśl co miałem na myśli potomku Obrębalskiego i jego poprzedników, bo pewnie twoja matka nie wie z kim ma dziecko. A propos starych tyłków, jak będziesz stary to kto Tobie podmyje dupsko? Moim zdaniem nikt i będziesz śmierdział jak skunks.Ps. Z góry leję na wszystkich kandydatów na wodza tej wioski którą z przyjemnością niebawem opuszczę pozostawiając po sobie smród, a ty i tobie podobni będziecie się nim delektować do końca swoich dni. Niech Komorowski mi da oficjalne pozwolenie i gnata to ich wszystkich odstrzelę bez mrugnięcia okiem.
~parkingowy 17-10-2010 22:49
Właśnie Pan Marek O. likwiduje miejsca pracy bo zachciało mu się parkometrów od niemieckiej firmy.Czy Pan Marek już obliczył ile ludzi straci prace.Parkometry ok ale 60% zabiorą niemcy za Odre a miasto co z tego ma ...
Menes 17-10-2010 22:59
@ Ebee. Nie zgodzę się z tobą. W marketach jest drożej i większy syf niż tam gdzie ja robię zakupy. Na dodatek, żaden "portier" nie drwi ze mnie jak zwracam uwagę, że palą papierosy przy wejściu aż nie idzie oddychać, co miało miejsce niedawno w Tesco gdzie byłem akurat w punkcie Cyfrowego Polsatu, bo tylko po to tam uczęszczam, ponieważ zakupów w Tesco nie robię, bo uważam, że tylko desperaci tam robią zakupy, jak i w każdym innym markecie, zresztą kiedyś robiłem i się naoglądałem co nieco i odczułem na własnej skórze. Pozdrawiam.
~Robi się 17-10-2010 22:59
ciekawie..... plajty cdn. Wysokie czynsze do wytrzymania do pewnej granicy. Bankowa 2 - może będzie coraz mniej bankowa... Fotka przedstawia przecież byłą placówkę DB Kredyt - jak to złośliwie albo i prawdziwie ludzie mówią bank dobrych kredytów.. heh. Wynieśli się z dnia na dzieć, w środku miesiąca - bez większych zapowiedzi - nawet lokal puścili dalej w podnajem. Na ulicy słychać że kolejnym będzie placówka naprzeciw WUS-u... pożyjemy zobaczymy. Więć u bankowców też w końcu przyszedł czas liczenia i liczenia się z kosztami. Był jeszcze na ulicy czerwony bank rodem z Hiszpanii ale nawet na dobre się nie rozchulał jak go kryzys światowy dopadł - choć teraz to ONI wracają w natarciu i zielonego BeZeta nam "połykają" - więc będzie czerowono-zielono wszędzie może... więc czekam na dalszy rozwój sytuacji... Era banków może przechodzi, komórek (tych telekomunikacyjnych) jest już nasycona, więc czas na apteko-markety i chyba na lombardo-komisy... pożyjemy zobaczymy...
Piipi Jelonkowa 17-10-2010 23:38
..do - [ ~Pana Kazimierzap ..] *OSTRZEZENIE !! ~Panie Kazimierzu ! .. proszę przeczytac post z godz.22:59,a gdzie uzytkownik nickname "menes" naoglądał się w Tesco .. strasznych rzeczy !
~Wrocławianin 18-10-2010 1:03
Trochę przesadzacie, upadłość sklepów w centrach miast to nie tylko problem J.G. ale wielu innych miast, we Wrocławiu mamy podobnie, a co do galerii to powstają i będą powstawać, nawet Lubin ma galerię i to jaką nad odrą byśmy się nie powstydzili
~sir Galahad 18-10-2010 1:35
Jelenia Góra ma drugie najmniejsze po Wrocławiu bezrobocie na Dolnym Śląsku. Wiem, że dla niektórych brzmi to szokująco, ale gdzie indziej jest gorzej. A ożywić 1 maja trzeba. Znaleźć jakiś pomysł na tą ulicę.
~ten on 18-10-2010 12:59
Pomysł? .... jest na parkometry na ul. Grottgera i Norwida - płacić ale za co? za te dziury w asfalcie takie ze pół auta w nie wpada - skandal !- w centrum miasta taki syf + parkometr. A niedługo głosowanko - prezydencie będziemy pamiętali!
~:) 18-10-2010 13:21
i cala Jelenia marudzi na potege. Cala Polska wirusem marudzenia zainfekowana :) wszystko be, zle i do niczego... buahahahaha
~stanleyowsky 18-10-2010 23:55
Mój koleś wpadł ostatnio do mnie w odwiedziny. Ze stolycy... Przeszliśmy się po deptaku pierwszomajowym. Mówi: piękne miejsce, tylko, żeby się było gdzieś dobrej kawy napić. Znajdzie się takie miejsce... jeszcze nawet na 1-go Maja. Tylko trzeba utrafić w dzień i godzinę - kiedy czynne. A nie łaziliśmy po nocy!!
~stanleyowsky 19-10-2010 0:03
Ale też... Wożę ludzi busami na lotniska. Od kilku lat. Czasem trafi się rodzina na wczasy, ale częściej "globtroterzy znad Bobru". Najczęściej nieźle wykształceni ludzie, którzy jadą do Anglii czy Irlandii pakować kurczaki w konserwy, albo odśnieżać trawniki. Lepiej na tym zarabiają, niż prowadząc w kraju fizjoterapię w szpitalu. Mogą więcej kupić w Haendem. A ich rodzice mają ładniejsze pogrzeby. No i też - samotni starzy - szybciej zwijają się na tamten świat zostawiając mieszkanka do wynajęcia. U nas już kupuje się samochód za jedną pensję (jak chcieliśmy oglądając zachód). Za zachodzie już kupuje się za pół pensji...
~dyzio 21-10-2010 18:23
do DW24405-Popieram,to jest prawda!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group