Środa, 1 kwietnia
Imieniny: Grażyny, Hugona, Ireny, Teodora
Czytających: 10127
Zalogowanych: 19
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

O sieci rowerowej

Wiadomości: Powiat
Czwartek, 5 marca 2020, 9:01
Aktualizacja: Sobota, 7 marca 2020, 10:04
Autor: WAC
Fot. Starostwo Powiatowe
Z inicjatywy mieszkańców powiatu w Starostwie Powiatowym w Jeleniej Górze odbyło się spotkanie robocze poświęcone kwestii możliwości realizacji pierwszego etapu stworzenia jednolitego systemu turystyki rowerowej.

W spotkaniu udział wzięli: starosta jeleniogórski Krzysztof Wiśniewski, sekretarz powiatu Ewa Lijewska-Małachowska, radny gminy Podgórzyn Jerzy Zdunek oraz architekt Robert Futerhendler.

Została już przygotowana wstępna mapa tras, która w większości pokrywa się z istniejącymi ścieżkami i trasami rowerowymi - mówi starosta jeleniogórski Krzysztof Wiśniewski. - Docelowym rozwiązaniem jest wydanie specjalnej mapy dla wszystkich tras rowerowych wśród pałaców i atrakcji turystycznych Kotliny Jeleniogórskiej. Zakładamy także powstanie sieci stacji rowerowych, w których będzie można wypożyczyć rowery i oddać w każdej następnej. Docelowym rozwiązaniem jest także możliwość przewożenia bagażu rowerzysty do następnego miejsca noclegowego. Kolejne etapy to rozszerzenie systemu tras rowerowych, ich promocja i reklama na miejscu i poza naszymi terenami. Chcemy w ten sposób doprowadzić do stworzenia kreatywnego produktu turystycznego dla osób pragnących aktywnie wypoczywać w naszym regionie - wyjaśnia starosta.

Twoja reakcja na artykuł?

25
86%
Cieszy
0
0%
Dziwi
1
3%
Nudzi
0
0%
Smuci
1
3%
Złości
2
7%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (37) Dodaj komentarz

~Max 5-03-2020 9:04
Brawo 👏 👏 👏 Trzymam kciuki !!!
~gość45 5-03-2020 13:00
do: ~Max (9:04)
O czym oni pieprzą aka turystyka rowerowa gdzie ??????Lasy zdewastowane przez wycinkę łąki pola pogrodzone zasiekami pokopane rowy żeby nie przejechać tak jak w lasach koło Dziwiszowa jedźcie na Morawy Południowe prawie 1000 kilometrów tras rowerowych ,współpraca ponad 360 podmiotów gmin,miejscowości,właścicieli gruntów,winnic partnerstwo publiczne a nie propaganda wydawanie milionów na promowanie kolesi partyjnych i dorabianie kolesi tu się wiocha z wiochą nie może dogadać bo wszędzie partyjne mordy i ich wojenki
~Jgfdd 6-03-2020 5:37
do: ~Max (9:04)
Dobrze by było zaprojektować i zrobić trasy rowerowe w miejscu torów na pilichy i dalej no do Karpacza i dalej do kamiennej
~Boss 6-03-2020 18:56
do: ~Jgfdd (5:37)
To jest idealne rozwiązanie w Niemczech w Nadrenii Palatynat powstało w ten sposób setki kilometrów tras rowerowych po zlikwidowanej kolei z lat 50 trasy są po prostu kosmiczne jeździ się wiaduktami ,tunelami a stare stacje kolejowe przekształcone są w miejsca odpoczynku można jechać w stronę ,Belgi,Luksemburga ,Francji ,Holandii to jest rowerowy raj ,ale na początek dorównajmy tylko Morawom południowym to minimum 20 lat inwestycji i 100 lat na zmianę mentalności żeby pan właściciel pozwolił na przejazd rowerem ścieżką po Swoim polu bez spuszczania psów
~ 6-03-2020 19:14
do: ~Boss (18:56)
Nie będzie żadnej trasy rowerowej po linii kolejowej do Karpacza, bo samorząd województwa odkupuje tory od PLK i będzie rewitalizował ten odcinek. To samo z Lwówkiem, tylko w późniejszym terminie.
~ 8-03-2020 1:46
do: ~ (19:14)
A potem jak kolej nie wyda zrobią ścieżki... Za 20 lat
~Człowiek koń 5-03-2020 9:12
Czy wszystko trzeba podpinać pod turystykę!!?? Przecież jadąc na rowerze domokrążcy nie uprawiam turystyki!!?? ROWEROWA STOLICA polski a z jednego końca miasta (jagniątków) na drugi koniec (maciejowa) nie da się rowerem dojechać!!! Ulica wolności z KRAWĘŻNIKAMI WYSTAJĄCYMI na każdym skrzyżowaniu... przecież po takiej prowizorce nie da się jechać!!! Wszędzie dziury!!! Starosta z Łużniakiem chyba myślą że ludzie nie wiedzą jak jest w Holandii czy Niemczech. Akurat ja wiem jak wyglądają drogi rowerowe na zachodzie. Miałem okazje obserwować jak dzieci całymi stadami zasuwają na rowerze do szkoły. I nawet nie w mieście tylko z wioski do wioski!!! Drogi rowerowe nie mogą się łączyć z ulicami!!!!
~Skskkx 5-03-2020 10:27
do: ~Człowiek koń (9:12)
Dokładnie. W ogóle nie biorą pod uwagę, że rower jest codziennym środkiem transportu, i w tą stronę powinno się rozwijać drogi rowerowe. A nie po lasach, na niedzielne wypady z rodzinką.. tego jest już pełno. Centrum JG to koszmar dla rowerzystów, czemu nic się z tym nie robi? Na rowerze, do pracy, do szkoły, na miasto - to powinno być na pierwszym miejscu.
~ 5-03-2020 10:35
do: ~Człowiek koń (9:12)
O jakich ty krawężnikach przy Wolności mówisz? Przecież tam nie ma drogi dla rowerów i trzeba jechać cały czas jezdnią. Na jezdni masz krawężniki? No chyba, że łamiesz przepisy i jeździsz chodnikiem.
~Skskkx 5-03-2020 10:45
do: ~ (10:35)
I igrać z życiem.
~ping-pong 5-03-2020 16:21
do: ~ (10:35)
"O jakich ty krawężnikach przy Wolności mówisz? Przecież tam nie ma drogi dla rowerów i trzeba jechać cały czas jezdnią. Na jezdni masz krawężniki? No chyba, że łamiesz przepisy i jeździsz chodnikiem." - a może Pan ma pod opieką niepełnoletnie dziecko i może jechać chodnikiem? Dodatkowo na Wolności akurat jest droga rowerowa (okolice zjazdu z górki MZK w stronę Cieplic).
~ 5-03-2020 16:29
do: ~ping-pong (16:21)
To nie jest droga dla rowerów, tylko droga dla rowerów i pieszych. Mówiąc potocznie - to chodnik z dopuszczonym ruchem rowerów. Można, ale nie trzeba nim jechać, poruszając się rowerem. Na dodatek jest tylko po jednej stronie jezdni, więc jadąc w stronę centrum nie ma możliwości nim jechać. Jeżeli mówisz, o przypadkach wyjątkowych, jak jazda z małym dzieckiem, jazda przy złej pogodzie itp., gdzie prawo dopuszcza jazdę chodnikiem, to nie wyobrażam sobie, aby w mieście wszystkie chodniki były dostosowane do jazdy po nich rowerem. Przez pasy i tak rowerem nie przejeżdżasz, tylko go przeprowadzasz, więc co ci krawężniki na pasach przeszkadzają? No chyba, że łamiesz prawo i przejeżdżasz po pasach, to wtedy gratuluję... Niech miasto zacznie w końcu budować DROGI DLA ROWERÓW zgodne ze strategią, za którą ratusz zapłacił grubą kasę, a która obecnie leży na półkach i się kurzy, to problem sam się rozwiąże.
~ping-pong 6-03-2020 15:36
do: ~ (16:29)
Jeździsz coś na rowerze, czy tylko jak ci panowie, jesteś 'szczerze zainteresowany' ale rower widzisz 3 x w wakacje? Ja jeżdżę codziennie. Spróbowałeś przejechać Wojska Polskiego? Jest tyle dziur, że omijając je ryzykujesz wpadnięciem pod koła wyprzedzającego cię samochodu. Jechałeś drogą rowerową na osiedlu Łomnica? Schodzisz co 10 metrów z bajka, żeby przeprowadzić go przez osiedlową uliczkę? Musiałbyś na przestrzeni 2 km zrobić to z 15 razy. To są właśnie paradoksy przez które nie udaje się przestrzegać kodeksu drogowego. Myślę, że policja również o tym wie i na szczęście zwykle przymyka oko na jadącego chodnikiem rowerzystę. Dopóki nie doczekamy się prawdziwych rowerowych dróg, możemy boksować się jak ma być a jak jest a niestety tych dróg w Jeleniej nie ma.
~ 6-03-2020 19:24
do: ~ping-pong (15:36)
Robię około 12 tys. km rowerem rocznie i nigdy nie przyszłoby mi do głowy, żeby jechać gdziekolwiek chodnikiem. Jeszcze nie spotkałem takiego miejsca w JG, gdzie chodnikiem byłoby bezpieczniej, niż jezdnią. Na twardych i cienkich oponach po prostu się nie da jechać chodnikiem. Po co jeździć Wojska Polskiego, jeśli jest masa ulic, którymi można ją bezpiecznie ominąć? Jadąc od PKP jadę sobie 1 Maja - Okrzei - Pocztowa - Armii Krajowej - Bankowa - Krótka - Długa - Korczaka - Wolności. Jadąc w drugą stronę jadę Wolności - Piłsudskiego - Armii Krajowej - Okrzei - 1 Maja. Dodaję może 500 metrów na tym odcinku, a omijam najbardziej zrytą i ruchliwą ulicę w mieście. Wszystko można przejechać na luzie szosówką bez obawy o opony i obręcze. Trzeba myśleć, a nie jeździć chodnikami i łamać prawo. W centrum boli mnie najbardziej, że Kasprowicza jest tak straszliwie dziurawa. Ta ulica jest świetnym skrótem w kierunku Nadbrzeżnej, Wojewódzkiej i Cieplic, ale obecnie tamtędy się nie da jeździć bez utraty zębów. To już Wolności jest bezpieczniej między samochodami, bo przynajmniej jest szeroko i rzadko kierowcy niebezpiecznie wyprzedzają ocierając się o mój rower. Co do Łomnickiej, to jest totalny dramat. Jest oczywiście lepiej, niż było przedtem, ale tym chodnikiem dla rowerów nie da się jeździć i zawsze jeżdżę tam jezdnią.
~ 6-03-2020 19:33
do: ~ (19:24)
Sprawdziłem właśnie w google maps. Na wspomnianej trasie dokładam 500 metrów w stronę Cieplic, a 200 metrów w stronę PKP. Omijam całą Wojska Polskiego. 500 metrów przy prędkości jazdy około 20 km/h to jest mniej więcej 1,5 minuty dłużej. Omijam wszystkie światła, a połowa trasy biegnie ulicami jednokierunkowymi, gdzie jadę środkiem pasa, bo jest wąsko i nikt mnie wtedy nie wyprzedza. Jest bezpiecznie. Ani pół metra chodnikiem. Podkreślam - trzeba myśleć.
~ping-pong 6-03-2020 22:04
do: ~ (19:33)
Super, ale sam przyznajesz, że naginasz prawo na osiedlu Łomnickim. Niestety, siłą rzeczy wszędzie coś się nagina, bo nie idzie w świetle przepisów :( choćby się chciało. Gratki za takie dystanse, ja robię ok 7 tys rocznie, ale po górach i lasach, nie na cienkich oponkach. Niestety jakoś do tych lasów dojechać trzeba i wtedy robi się dramat a pisanie o Jeleniej jako o rowerowej stolicy Polski zakrawa na komedię...
~Iks 6-03-2020 7:58
do: ~Człowiek koń (9:12)
Do konia i masy innych komentujących: zacznijcie wreszcie odróżniać miasto Jelenia Góra od powiatu jeleniogórskiego, bo artykuł jest o powiecie, nie o mieście. Czytanie ze zrozumieniem boli?
~Rtg 5-03-2020 9:18
Kółko rolnicze Siedlecin robi ponad poł roku droge rowerowa przed Jeżowem. Zamiast odpowiednich materiałow zwozi stary asfalt. prace utknęly
~gii 5-03-2020 9:21
Nie mapy potrzeba, ale prawdziwych dróg rowerowych. Bo takich u nas nie ma. Proszę popatrzeć na to co w ostatnich latach buduje się w Małopolsce - na skalę i jakość tych dróg - Velo Dunajec, Wiślana Trasa Rowerowa, Szlak Rowerowy Wokół Tatr. A włodarzom Jeleniej proponuję przejażdżkę do Świdnicy, żeby zobaczyć jak trzeba budować miejski system dróg rowerowych. W Jeleniej nawet 1 m nie mamy w takim standardzie.
~ 5-03-2020 10:50
do: ~gii (9:21)
Co prawda, to prawda. Nasze władze myślą, że jeleniogórzanin się zadowoli byle czym. To już nie te czasy. Ludzie kupują rowery po 15 tys. zł i chcą na nich dojechać na przykład w góry bez wsiadania do samochodu. Żeby sobie w góry, czy do lasu dotrzeć, to trzeba się najpierw z miasta wydostać. A to niestety do łatwych nie należy, bo dróg dla rowerów (tylko dla rowerów) u nas nie ma. Jedyne co mamy, to współdzielone z pieszymi drogi dla rowerów i pieszych, które służą nie wiem komu, bo nie prowadzą w sensownych kierunkach turystycznych i nie są wygodne do jazdy. Da się po nich jeździć 10km/h, uważając na latarnie, ostre łuki, pieszych i przejścia przez jezdnię co kilka metrów. Zwykle dużo bezpieczniej i szybciej jest jechać jezdnią, niż tymi potworkami. Gdy mogę jezdnią wyjechać z miasta w stronę gór w 30 minut, a tymi pseudo-drogami w 60 minut, nadkładając trasy, bo prowadzą przez obrzeża, a nie wprost przez centrum, to chyba oczywiste, co wybiorę. Niezbędna jest rowerowa oś północ-południe, czyli Jagniątków-Zabobrze. I nie przez Grabarów, Sudecką albo Czarne jak jest obecnie i jak planuje Łużniak, tylko prosto przez Centrum, wzdłuż Wolności i przez Cieplice.
Holender40 6-03-2020 10:20
do: ~ (10:50)
Racja!
~18 sqandal 5-03-2020 9:45
..…. < dupne > te niby projekty jak nie ma kasy . I NIGDY nie będzie tu porządnych tras rowerowych , tylko jakieś prowizorki w tym ratusz jest dobry . A co tam dobry , Bardzo Dobry !!!
~Człowiek koń 5-03-2020 9:50
Krzysiu pamiętaj że z gówna bata nie ukręcisz!! Może czas podać się do dymisji!!?? Chciałbym ze Piotr Miedziński Cię zastąpił. To była by DOBRA ZMIANA!!
~Saturn 6-03-2020 8:01
do: ~Człowiek koń (9:50)
Człowiek kucyk 🤣
~ 5-03-2020 10:41
4 osoby się wzięły za debatowanie, a która z nich aktywnie jeździ na rowerze? Starosta, czy może tych dwóch starszych panów obok, bo jakoś nie kojarzę? Ludzie, do takich projektów potrzeba kogoś, kto się zna, a jeśli takiego nie ma, to weźcie do tego urzędników, którzy jakieś pojęcie o rowerach mają i robią te minimum 2 tys. km rocznie. Już nie mówię, że ma być zaawansowany amator, co trzaska 10 tys. km, ale niech będzie nawet początkujący. Żeby cokolwiek wiedzieć o infrastrukturze i jeździe rowerem na poważnie, to te minimum 2 tys. rocznie trzeba przejechać. Wtedy się najlepiej wie, gdzie i co jest potrzebne do zrobienia. Jeśli powiat nie ma pomysłu, to podpowiem na dzień dobry. Asfaltowa droga dla rowerów o szerokości 2 metry z Sobieszowa, przez Podzamcze, Podgórzyn Dolny do os. XX-lecia. Taka krótka trasa wzdłuż istniejącej drogi, a bardzo ułatwi życie setkom rowerzystów, którzy tam jeżdżą i robią kółka z Sobieszowa do Cieplic po kilka razy. Dogadajcie się z miastem i zróbcie. Potem można myśleć o drogach od miasta w stronę gór, od miasta w stronę doliny pałaców itd. itp.
~Skskkx 5-03-2020 11:52
do: ~ (10:41)
Z takim myśleniem to nigdy nawet w 1/100 nie dorównamy Holandii.. NAJWAŻNIEJSZE to infrastruktura rowerowa w mieście. Potem reszta.
~ 5-03-2020 12:04
do: ~Skskkx (11:52)
Przecież artykuł jest o powiecie, a nie o mieście. Doskonale wiem, jakie są priorytety, dlatego w powiecie wskazuję na drogę, która graniczy z miastem. Co, twoim zdaniem, powiat ma budować drogi w mieście? Wypowiadaj się w temacie. To, że w mieście jest dramat, to doskonale wiem, bo Łużniak totalnie olewa temat. Tyle, że dyskutujemy o tym, co ma do zrobienia starosta, a nie Łużniak. Najgorsi są tacy komentatorzy, jak ty, co powodują bałagan w wątku i piszą nie na temat. W ten sposób na pewno do władz nie dotrzemy. Zatem jeszcze raz - drogi rowerowe w powiecie - taki jest temat dyskusji. Miasto to nie powiat.
~Grzesiek_5 5-03-2020 10:50
Przecież chodzi o to, aby gonić króliczka, a nie go złapać. Teraz się zrobi plany, koncepcje, projekty, mapki, spotkania, narady, aby wydać kasę. A o rzeczywistych inwestycjach może później.
~ęą 5-03-2020 11:09
Nie dajcie się oszukać, to tylko ten oszukańczy kaczy kolaborant się lansuje!
~NieStrażak 5-03-2020 13:45
Naczelny duet celebrytów powiatu, brakuje tylko aniołka Pana Starosty. Mniej gadać więcej robić.
~ 5-03-2020 17:36
Polecam osiedle Łomnicykie od przejazdu kolejowego do pętli autobusowej osiedla , to jest dramat , kto tamtędy jeździ rowerem ten zapewne wie !!!!!!
~ 5-03-2020 18:14
do: ~ (17:36)
Jest dramat, bo pomijając pofalowany asfalt, to tam nie ma w ogóle przejazdów dla rowerów przez drogi poprzeczne. Żeby jechać zgodnie z prawem, trzeba przeprowadzać rower. Jeśli się nie mylę, to dróg poprzecznych jest 11 na odcinku od przejazdu do pętli. Kiedyś liczyłem ile dokładnie. Zabrakło farby na wymalowanie przejazdów? Nawierzchnia też jakaś taka inna, niż w przetargu było. Miała być czerwona mieszanka bitumiczna, a jest czarna smoła. Na dodatek jadąc w stronę lotniska nie da się normalnie włączyć do ruchu, bo trasa się urywa i trzeba skakać z krawężnika. Nie wspomnę, że część dla pieszych nie jest w ogóle oddzielona od części dla rowerów, więc formalnie ten chodnik nie spełnia wymagań i definicji drogi dla rowerów. Całe szczęście, bo dzięki temu nie ma obowiązku nim jechać i na tamtym odcinku zawsze wybieram jezdnię.
~ 5-03-2020 19:38
do: ~ (18:14)
I tak tam właśnie jest , tez tamtędy jadę drogą , oby nie był to wzór do nasladowania przy budowie ścieżek czy dróg rowerowych
~Maryjan 5-03-2020 21:01
Drogi rowerowe powinny prowadzić od kościoła do kościoła. Trzeba zwrócić się do kleru.
~Michrou 5-03-2020 23:43
do: ~Maryjan (21:01)
Oj nie wiem czy oni patrzą przychylnie w stronię rowerzystów. Wiem, że żartujesz, ja niestety dość na serio. Jeden katolicki skrajnie prawicowy portal pisał o "ideologii rowerowej" i umieścił ładną czerwoną grafikę roweru na tle złomowiska na które świeci coś w stylu słońca o kształcie czerwonej gwiazdy. xDDD Na serio, można to wygooglować. Nawet mają tam taki tag.
~MiesKaniec 5-03-2020 21:16
Następne nikomu niepotrzebne mapki po leśnych drogach którymi nikt nie jeździ. Trzeba budować wygodne drogi rowerowe łączące miejscowości powiatu że sobą, z Jelenią, ale u nas się pierdyliard durnowatych mapek wydaje po jakiś lasch, które nie interesują nawet ich autorów.
~Biznes 5-03-2020 22:17
W strone Karpacza przez Mysłakowice. Dla turystów to będzie znak że warto przyjeżdzać tu na rowery.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group