Piątek, 23 października
Imieniny: Marleny, Seweryna
Czytających: 6063
Zalogowanych: 6
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Jeleniogórski pas startowy z siatki?

Wiadomości: Jelenia Góra
Piątek, 28 marca 2014, 7:39
Aktualizacja: Sobota, 29 marca 2014, 7:44
Autor: Angela
Fot. Angela
Niebawem ogłoszony zostanie przetarg na projekt budowy pasa startowego na jeleniogórskim lotnisku. Trwają ostatnie rozmowy dotyczące tego, co ma się znaleźć w specyfikacji zamówienia. Na jednym ze spotkań pojawił się pomysł obniżenia kosztów inwestycji i zamiast pasa asfaltowego, wybudowania pasa ze specjalnej siatki. – Takie rozwiązania stosuje się na całym świecie – mówi Jacek Musiał, dyrektor Aeroklubu Jeleniogórskiego.

Dotychczas w sprawie budowy pasa startowego odbyło się kilka spotkań. Przedstawiciele urzędu m.in. z wydziału rozwoju i zamówień publicznych oraz władze miasta i aeroklubu pracują nad ostateczną wizją pasa startowego dla małych samolotów pasażerskich.

– To wielka szansa dla całego regionu – podkreśla dyrektor Jacek Musiał – ale nie jest to kwestia pomalowania pokoju, tylko wydania ogromnych pieniędzy, stąd tak długie rozmowy na temat tego, co faktycznie ma powstać.

Na przygotowanie dokumentacji pasa startowego w minionym roku Urząd Marszałkowski (wraz z ówczesnym wicemarszałkiem Jerzym Łużniakiem) przyznał Jeleniej Górze 150 tys. zł.

- Było jednak za mało czasu, by te pieniądze do końca roku wykorzystać, ale wnioskowaliśmy o przesunięcie tych środków na ten rok – mówi Jerzy Łużniak. - Na budowę pasa natomiast chcemy zdobyć pieniądze z Unii Europejskiej – dodaje wiceprezydent Jeleniej Góry.

To jednak niepewne źródło, a szacuje się, że budowa takiego asfaltowego pasa startowego o długości około 900 metrów wraz z infrastrukturą może kosztować około 12 mln zł. Dlatego powstał nowy pomysł budowy pasa startowego z siatki.

- To zupełnie nowa technologia, która polega na tym, że zamiast wylewać asfalt kładzie się specjalną siatką, która jest bardziej przyjazna dla środowiska i o wiele tańsza. Nasz pas z takiej siatki kosztowałby około dwa miliony złotych. Takie rozwiązania funkcjonują w dwóch miastach w Polsce, ale również w Niemczech, podobno również w Dubaju. Z drugiej strony musimy jednak sprawdzić czy po kilku latach taki pas nie zniszczy się. Ja też cały czas pogłębiam swoją wiedzę na ten temat. Jeżdżę tam, gdzie te pasy są, spotykam się z przedstawicielami aeroklubów, z inwestorami, by nikt nam nie zarzucił, że coś zaniedbaliśmy wydając tak duże pieniądze – dodaje dyrektor aeroklubu.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (76) Dodaj komentarz

~Yrezi Rewor 28-03-2014 7:55
Kombinowanie i oszczędnośći przy tego typu inwestycjach, to zwykle chybione działania... No cóż.., są jednak ludzie znający się na tym lepiej, więc może racji nie posiadam... Pozdrawiam:-)
~ość portalu 28-03-2014 7:56
"Jeżdżę tam, gdzie te pasy są...", "...podobno również w Dubaju." Na czyj koszt ta wycieczka ?
~wbb 28-03-2014 8:00
Siatke chopie to ty weż sobie na zakupy ,jak się nie ma na beton to się jest beton.
~boeing 28-03-2014 8:01
Zwrócił bym szczególną uwagę na to jak taki pas sie będzie odśnieżało w naszych warunkach klimatycznych czy aby po 3 zimach sie to nie rozsypie? Nie z nam technologi budowy i wytrzymałości takich pasów ale wydaje mi sie ze to istotny szczegół.Pozdrawiam
~/// 28-03-2014 8:19
papier toaletowy rozwincie............
~gop 28-03-2014 8:27
Żeby ta. Niebyło jak. W. Parku zdrojowym opisali na nasze miasto jelenia
~Kazimierz 28-03-2014 8:31
Mam pytanie: Jaką formę prawną ma jeleniogórskie lotnisko ? Do kogo należy ? Inaczej, kto zatrudnia Pana dyr. Musiała. Od tego chyba zależy, kto i czy da pieniądze na budowę; oraz, czy Izba Obrachunkowa zatwierdzi Urzędowi Marszałkowskiemu i Miastu ten wydatek. Na razie, jak słyszymy, nie ma grosza, nawet na projekt ( nie wykorzystano ich w roku ubiegłym: "wnioskowaliśmy o przesunięcie tych środków..... . Niedźwiedź jeszcze w lesie. Pan tu sobie, Panie Zawiła, wybory szykujesz - a ja gore !
~Ferenc 28-03-2014 8:47
Termy kosztowały grubo ponad 60 melonów + kasa którą miasto nigdy nie odzyska od poprzedniego niesolidnego wykonawcy - przecież to też kilka ładnych baniek. A gdzie pieniądze od wykonawcy galerii Focus na Pijarskiej? Co, nagle cisza Panie Prezydencie? Czy działeczka już odzyskana? Co tam więc te 12 banieczek na pas startowy, przecież to mały ziemniak!
~Rico 28-03-2014 8:53
Słyszałem o takiej ''tjochnice'' z siatką na lotniskach tymczasowych w czasie II Wojny Światowej...
~japier 28-03-2014 9:03
Aqua niby Termy park za 64mln a lotnisko tylko za 12 ?nieoszacowaliscie dokladnie hahaha
~ 28-03-2014 9:07
Kółko Rolnicze z Siedlęcina wyleje taki asfalt za połowę ceny tej całej siatki!
~Heja 28-03-2014 9:09
Siatka jest na trzech, a nie dwóch lotniskach w Polsce. Najstarsza ma 3 lata, więc w Polsce nie ma co pogłębiać wiedzy na ten temat. P.S. Czyżby jeszcze jedna firma, tym razem jeleniogórska, miała zajmować się dystrybucją siatki?
rymcycymcy 28-03-2014 9:22
UWAGA ! ...Przez taką siatkę mogą przerastać rośliny !!! :) ...pssst ..to mogą nawet być ...zdradliwe drzewa o jasnej karnacji ! ;)
~będącywpotrz 28-03-2014 9:22
Oby z tym pasem nie było tak jak kiblami sanitarnymi na Górze Szybowcowej. Król jest nagi. Gdzie te kible sanitarne Panie Musiał i Regulski?
~ 28-03-2014 9:24
N O W E D R O G I byście porobili w mieście a nie za takie siano dla kilku bogaczy pas startowy robić!!!tu i tak nikt na zakupy nie przyleci czy coś w tym rodzaju jak we wrocku dużo taniej,jedynie może na kawę się ktoś zatrzyma
~(:) 28-03-2014 9:40
Wybory niedlugo wiec jak zwykle wraca mydlenie oczu lotniskiem i tak nie powstanie zaden pas!
~Johny123 28-03-2014 9:41
No i w komentarzach jest jak zawsze -Nie znam się to się wypowiem! Przeczytaliście że "siatka" i od razu myślicie że to jak siatka ogrodzeniowa.. Ludzie, technika idzie do przodu więc nie zabiarajcie się za komentowanie jeśli macie takie pojęcie jak gajowy o okręcie! skoro Niemcy coś takiego stosują na swoich lotniskach to znaczy że jest to sprawdzone rozwiązanie.
~jakitaki 28-03-2014 9:45
hmmm w Dubaju z tą taniością różnie bywa, bo np ichnia policja używa takich średniej klasy wozów.... http://www.topgear.co.za/wp-content/uploads/969322_513922358661524_306282584_n2.jpg
~rumcajs54 28-03-2014 9:52
To jakieś 17 fontann...
~niezależna 28-03-2014 9:55
... czekamy na głos Pana Radnego Rafała Piotra Szymańskiego w temacie jw...
~ale cyrk 28-03-2014 9:55
Musi Musiałowi grunt pali sie pod nogami
~kubacki 28-03-2014 10:01
najpierw muszą się zastanowić jakie samoloty mają tam lądować i startować jak niewielkie to może być i łąka... a jeżeli mato być lotnisko dla odrzutowców to tylko beton...
~ 28-03-2014 10:03
Nazwy wydziałów UM piszemy wielką literą. Nie ma czegoś takiego, jak "wydział rozwoju i zamówień publicznych" - to są dwa osobne wydziały - jeśli je wymieniamy, to zaznaczamy "z Wydziału x i z Wydziału y". Ale czego się można spodziewać...
~ 28-03-2014 10:04
Drogi do lotniska nie potrafią naprawic a pas startowy bedą budować.
~PCz 28-03-2014 10:13
Aż dech zapiera przedsiębiorczość Dyrektora Jacka Musiała Aero Vip Jeżów ,Szybowcowa 1.Taki światowej klasy pas będzie idealnie pasował do pisuarów wybudowanych na Górze Szybowcowej za publiczne pieniądze: https://www.facebook.com/191051194434384/photos/a.191064071099763.1073741828.191051194434384/191410141065156/?l=00a0f3ecf9 oraz świetnie zabezpieczonych garaży również za publiczne pieniądze: https://www.facebook.com/191051194434384/photos/a.191064071099763.1073741828.191051194434384/191410107731826/?l=68f1bdd245 Czy ktoś jest jeszcze w stanie powierzyć jakiekolwiek pieniądze tamu panu.
~wolontariusz 28-03-2014 10:15
Proponuję pobrać dotację z Urzędu Marszałkowskiego i zatrudnić 10 wolontariuszy. Będą garować po 20 godzin/dobę i w try MIGI uwina się z pasem. Za grosze.
~umwd 28-03-2014 10:19
Pomieszczenia sanitarne w Dubai według Lecha W. http://m.polskatimes.pl/artykul/3354571,lech-walesa-w-dubaju-nie-kryje-zachwytu-ale-cudenka-ale-komfort-ale-lazienka-zdjecia,id,t.html
~waw 28-03-2014 10:34
Następnie wykopie się metro, połączone z skm, tylko dla kogo bo tu pracy niema i następuje masowe wyludninie. Trzeba zadbać o drogi żeby stać się konkurencyjnym a nie wywalić kasę dla garstki bogaczy. Jak jest za dużo w budżecie to dofinansujcie szpital kupcie porządny nowoczesny sprzęt a nie siatkę na łąkę za kilkanaście milionów.
~ 28-03-2014 10:42
To może z kotłowni szlaką wysypać. Będzie jeszcze taniej i rewolucyjnie dla lotnictwa.
~ad 28-03-2014 10:42
oczekuje w ramach wyborów od prezydenta Zawiły obiecania dostępu Jeleniej Góry do Bałtyku,wyborca PO
~hihaho 28-03-2014 11:04
Kto naprawi rozp...ną drogę do Dąbrowicy przez ciężarówki wożące gruz na to ... lotnisko ?
~Kazimierz 28-03-2014 11:50
wow; bo zaklniesz rzeczywistość. Jest projekt Podgórzyna, może nie metra, ale chodzi o przekopanie się pod górami, na drugą stronę, do Czech.
~ 28-03-2014 12:25
Lepiej wykonac pas z ziemi i posiac trawe
~znawca 28-03-2014 12:47
Proponuję wylać pas startowy z kauczuku pozyskanego z mątwy syberyjskiej, wyjdzie taniej.
~Obserwer 28-03-2014 13:01
Moze miasto dokonczy takie inwestycje jak obwodnica poludniowa nie tylko dla Golebiewskiego tylko dla wszystkich I polaczyla ta slepote z ul Wolnosci chociaz . Zrobila polaczenie drogi przez celwiskoze z ul Wolnosci Zrobila droge z Cieplic do Staniszowa, Ze o zapadnietych studzienkach w calej Jelonce to nawet nie wspominam . Mam pytanie czy ktorys z ROTARIAN kupil samolot I nie moze go ubespieczyc jak nie bedzie pasa utwardzonego czy co??? bo ze chodzi o kase to jest OCZYWISTE.a nie to ze bedzie ruch lotniczy Patrzcie na Umierajace lotniska w PILE, BYDGOSZCZY, ZIELONEJ GORZE I Umarte Legnicy ,Olesnicy ,I wielu miastach w Polsce . Koszt wybudowania to jedno ale obsluga tego dziwolaga to nastepne miliony dla garstki osob sie pytam?.
~nvc 28-03-2014 13:33
pas z siatki, na noc będą zwijać :D
~dj 28-03-2014 13:34
A moze by tak zapytać mieszkańców w referendum czy sobie życzą żeby im te wyjce latały nad dachami domów.Lotniska w granicach miasta to chory i niebezpieczny pomysł.
~mts 28-03-2014 13:37
Łomnicka dziurawa jak ser szwajcarski, a oni pas startowy chca budować!!!
~filll44 28-03-2014 13:45
Aeroklub w Jeleniej Górze zatrzymał się na końcówce lat 80-tych od tego czasu tak naprawdę nic się tam nie zmieniło.Potrzeba całkowitej zmiany pokoleniowej !! Jasnych umysłów najogólniej świeżej krwi aby coś tam ruszyło i miało to ręce i nogi.
~mieszkaniec 10 28-03-2014 13:47
Pogonić Musiała. Pisano kiedyś że pas startowy chcą wybudować jacyś bogaci ludzie czy firmy. I co ? Zabrakło odwagi czy wylana szklanka zimnej wody na główkę ostudziła te niepoważne zamiary? Nie zgadzam się wydawać pieniędzy publicznych na to przedsięwzięcie. Panie Prezydencie rozwagi w tej sprawie życzę.
~Bydgoszczak 28-03-2014 14:57
Bydgoskie lotnisko w mieście 360-tysięcznym (plus Toruń, Grudziądz i Inowrocław w odległości 60 km) ledwo zipie, a wy w Jeleniej lotnisko chcecie budować? Albo jesteście bogatym miastem, albo kogoś we władzach musiał ostro prąd popieścić...
~Kris29 28-03-2014 16:11
Puknijcie się w głowę jestem lotnikiem pilotem i nic poza tymi małymi samolotami na tym lotnisku nie wyląduje nawet przy pasie betonowym bo nie ma podejścia do lądowania odpowiedniego barany. Robicie wodę z mózgów ludziom i niepotrzebne nadzieje i tyle!!!
~lotczyk 28-03-2014 16:27
Kris29 Ty chyba jesteś lotnik latajacy na drzwach stodoły! Jedyne lotniki to derektor i synowie.
~filll44 28-03-2014 16:30
Aeroklub w Jeleniej Górze zatrzymał się na końcówce lat 80-tych od tego czasu tak naprawdę nic się tam nie zmieniło.Potrzeba całkowitej zmiany pokoleniowej !! Jasnych umysłów najogólniej świeżej krwi aby coś tam ruszyło i miało to ręce i nogi.
~piz 28-03-2014 16:40
alternatyw brak na utrzymanie ,to sięgają po naszą kasę..........wstyd
~!!!! 28-03-2014 20:32
Tak się robi!!!http://chelm.naszemiasto.pl/artykul/aquapark-w-chelmie-emituja-obligacje-by-sfinansowac-budowe,2199400,t,id.html
~pas 28-03-2014 21:29
pas potrzeby od zaraz młody Ładziński buduje samoloty i co na lawecie będzie je wozić do Wrocławia żeby sobie polatać?
~Gość 28-03-2014 21:52
POmysly naszego Zawily przed wyborami to normalnie mistrzostwo swiata w lotach psichiatrow nawet POruszaja ,tu w tej dzorze lotnisko z paem startowym ,jak tu nawet do lotniska drogi dojazdowej nie ma ,ale coz Zawila da rade 150 lat i bedzie pas startowy z ratusza do ksiaznicy karkonowskiej masakra.
~matka pilota 28-03-2014 23:00
Umierającej Perle Karkonoszy pas betonowy jest zbędny. Kolejny bezsens. Kris ma rację, bo się na tym zna. Zamiast wydziwiać może te wirtualne pieniądze wydać na dofinansowanie szkoleń dla kadry szybowcowej ( przyszłej). I wykorzystać to co mamy - loty falowe, Górę Szybowcową. Jeśli nie potrafi się korzystać z takiego kapitału , tradycji i warunków naturalnych, to piersi opadają, nie mówiąc o skrzydłach !
~PCz 29-03-2014 0:03
To najlepiej i najpiękniej usytuowane lotnisko w Polsce.Prawdziwa perła i mekka dla szybowników.Zagnieździła się tam banda cwaniaków.Niestety muszę stwierdzić wraz ze starostą,którzy opowiadając bajki kombinują jak wydoić kasę.Zamiast aktywizować latanie wyrzucają najlepszych pilotów zasłużonych z aeroklubu.To miało być europejskie centrum szybowcowe. Latanie leży ale Jacek Musiał wraz z rodziną ma się dobrze tak Jak firma Aero-Vip Jacek Musiał Jeżów ,ul.Szybowcowa 1.Jak długo Jelenia i "Jelonka" będzie to tolerować ????
~maj 29-03-2014 0:13
miasto, ktore nie potrafilo prawidlowo dopilnowac budowy "term" czyli takiego bardziej rozbudowanego basenu bierze sie za budowe pasow na lotnisku. Czy zajma sie tym ci sami fachowcy? Dokad bedzie sie latac z tego lotniska? Jakie jest przewidywane roczne oblozenie tego lotniska? Komu ma sluzyc takie lotnisko? Legnica, Walbrzych raczej beda latac z Wroclawia. JG, Piechowice, Kamienna Gora (Zgorzelec ma blizej do Drezna) to potencjalni klienci?
~PCz 29-03-2014 1:27
Problem w tym,że to lotnisko jest niepowtarzalne.Ewenement na skalę światową.Piękna fala karkonoska,zjawisko fenowe.Na tym można nieźle zarobić.Niestety banda nieudaczników i cwaniaków cały czas pod pozorem lotnictwa kombinuje jak wyciągnąć kasę aby przetrwać . Zapraszam na stronę facebook: https://www.facebook.com/pages/Stop-bezprawnemu-wyrzucaniu-z-Aeroklubu-Jelenieg%C3%B3rskiego/191051194434384?ref=hl
~ 29-03-2014 11:11
Jaka to szansa dla regionu? To tylko gratka dla paru bogaczy, którzy nie mają co zrobić z pieniędzmi, a nie dla społeczeństwa jeleniogórskiego. Dobrego połączenia kolejowego do Wrocławia jak nie było tak nie ma. Dojazd w ciągu 2 h 35 min. to nie jest rozwiązanie na miarę XXI wieku. Jak będzie to trwało o godzinę lub półtorej krócej, to będzie szansa dla regionu, a nie jakieś samolociki dla pasjonatów, czyli dla małej garstki, a nie dla reszty społeczeństwa. Szansą byłaby możliwość taniego i szybkiego podróżowania, np. włączenie Jeleniej Góry do siatki miejscowości obsługiwanych przez PolskiBus, który do nas, niestety, nie trafia.
~kk 29-03-2014 14:46
bardzo dobrze,lotnisko jest potrzebne dla rozwoju miasta,mieszkańców,okolicznych miast i turystów
~ 29-03-2014 15:23
Hmm....siatka !? moze utrzec tylek szklem? Zostanie papier na dluzej. Dziadostwo na wymiar matuszki rasiji gdzies na syberii. XXI wiek, pas startowy z jakiejs siatki, kto ta tandete odsniezy i czym w takiej zapuszczonej rozwojowowo Jeleniej Dziurze.
~waw 29-03-2014 15:54
To jest miś na miarę naszych możliwości.
~ 29-03-2014 16:18
Trzeba inwestować w infrastrukturę kolejową, połączenia z resztą kraju, tak jak mają to takie miasta jak Legnica i Wałbrzych, a nie opłacać fanaberie tzw. "pasjonatów". Z Wrocławia do Legnicy koleją jedzie się ok. godziny, a do Jeleniej Góry ponad dwie i pół godziny. Po Europie jeżdżą TGV, a na Dolnym Śląsku dominują przestarzałe busiki, stojące w korku przed Wrocławiem, bo akurat drogę się remontuje, albo był jakiś wypadek i nie ma objazdu. Gdyby kolej dobrze funkcjonowała, to nie byłoby takich problemów.
~ 29-03-2014 16:22
Ludzie mieszkający w Legnicy spokojnie mogą znaleźć pracę we Wrocławiu, gdzie jest jej o wiele więcej niż na peryferiach, gdyż mają świetne połączenie z Legnicy do Wrocławia. Tak samo z Bolesławca szybciej dojedzie się do stolicy Dolnego Śląska niż z Jeleniej Góry. I wygodniej, bo koleją.
~pilot 29-03-2014 18:18
Oj widać jak "kolegom"z KSS tylek sciska ,jesteście mocni tylko w internecie.
~do 16:22 29-03-2014 20:16
To w..... do Wrocławia, słoiku, i nie jęcz na forach, jak to ci źle. Co ma twój komentarz do lotniska?? Słyszałeś w ogóle pojęcie "karkonoska fala"? Jak nie rozumiesz unikalności naszego lotniska, to po co zabierasz głos? Inna sprawa, że nasz region jest turystyczny i dobre lotnisko dla małych samolotów pasażerskich powinno być już NA WCZORAJ! Żaden turysta czy biznesmen, jadący np. na konferencje do Gołębiewskiego w Karpaczu, nie będzie tłukł się samochodem krętą i wąską drogą z Wrocławia czy innych miast. Po czeskiej stronie Karkonoszy takie lotniska już od dawna są we wszystkich trochę większych miastach. A u nas skansen. Dzisiaj komunikacja lotnicza to podstawa i należy jak najszybciej nadrobić zaległości w porównaniu z innymi, bardziej cywilizowanymi krajami.
~Sri lanka 29-03-2014 20:33
pas z siatki to jakas kpina czy chowanie kasy pracuje na heathrow w uk i jedyna siatke jaka tu uzywaja to jest dzielaca airside od landside zadnego asfaltu tylko beton
~ 29-03-2014 21:27
DOLNOŚLĄZAK. Lotniska dla taksówek powietrznych powstają na całym świecie w regionach o szczególnych walorach turystycznych i krajobrazowych. Niestety /albo stety/ jednym z takich szczególnych regionów w Polsce jest Kotlina Jeleniogórska z Karkonoszami oraz rozbudowaną bazą noclegowo-gastronomiczną. Sąsiedztwo uzdrowisk oraz polskiego Monte Baden /Jelenia Struga/, Dolina Pałaców i Ogrodów, walory klimatyczne w rejonie Szpitala-Sanatorium Bukowiec oraz Wysoka Łąka to ułamek atrakcji adresowany do ludzi z kasą. W odległości do 150 km znajdują się porty lotnicze obsługujące cały świat /Wrocław, Praga, Drezno/. Taksówki powietrzne, łączące te lotniska z J.G. to idealne rozwiązanie. Trzeba od czegoś zacząć. Tak dla lotniska w J.G. Awiacja sportowa - nie ucierpi.
~autochton 29-03-2014 22:54
Naćpałeś się? To do tej obes..rannej jeleniej Dziury wkrótce nikt nie zajrzy.
~ 30-03-2014 15:45
Zajrzy, zajrzy i to niebawem. Wystarczy, że wyprowadzając swojego czworonoga na siku i kupę, posprzątasz po nim. Wówczas J.G. nie będzie zafekaliowana. DOLNOŚLĄZAK
~ 30-03-2014 21:55
Wrocław lotniskiem łączącym z całym światem? Nie rozśmieszaj mnie! W ogóle nie znasz oferty wrocławskiego "lotniska", bo ono oferuje tylko kilka głównych kierunków do najważniejszych portów węzłowych (takich jak Frankfurt, Londyn, Warszawa, Berlin itp.). Tam dopiero następuje przesiadka na właściwy samolot. Jak ktoś chce lecieć gdzieś indziej, to o wiele bardziej opłaca mu się jechać na lotnisko w Dreźnie, Berlinie czy Pradze. Nasze lotnisko musi być niezależne od pseudolotniska wrocławskiego i oferować dobre połączenia z europejskimi metropoliami.
~ 31-03-2014 14:21
To, że lotnisko wrocławskie,katowickie, krakowskie, gdańskie, Goleniów obsługuje przeloty do najważniejszych portów węzłowych wcale nie pozostaje w sprzeczności, że dzięki ich istnieniu zachowana jest łączność rejonów Polski z całym światem. Skoro PLL "LOT" - po transformacji ustrojowej w 1989 r. - zniżył swoje loty aż do granicy bankructwa - to nie wykluczone, iż dzięki taksówkom powietrznym ponownie poszybuje ku górze. Oczywiście jest to prognoza hipotetyczna. Ale warto aby kolejny polski bankrut - jakim jest LOT - którego właścicielem jest skarb państwa, albo został natychmiast sprzedany, albo zaczął się restrukturyzować od taksówek powietrznych poczynając. DOLNOŚLĄZAK
~ 31-03-2014 14:48
A co ma PLL LOT do tego? O tym, kto ląduje na danym lotnisku, decyduje lotnisko, a nie PLL LOT. PLL LOT jest tylko jednym z przewoźników. Skoro nie lata z Wrocławia do różnych miast, to widać mu się to nie opłaca. Ma prawo. I nie dziwię się, bo Wrocław to w porównaniu z innymi europejskimi miastami zaściankowa dziura. Zresztą siatka połączeń najlepiej o tym świadczy. Kilka lotów do najważniejszych portów węzłowych plus loty do Anglii, Irlandii etc. dla wrocławskich słoików na zmywakach. Nasze lotnisko powinno być uniezależnione od tego podrzędnego portu i kierować ofertę lotów bezpośrednio do ważnych centrów europejskich i krajowych, takich jak Praga, Drezno, Berlin, Warszawa, Kraków. Połączenia lotnicze mają służyć skróceniu drogi, a nie jej wydłużeniu.
~real 31-03-2014 18:53
to może terminal z kartonu - pasowałby do siatki...
~ 31-03-2014 21:59
Ad.~14:48. Co Ty bredzisz. Wrocław zaniechał obsługę LOT-u. Jest na usługach Skandynavian Airlines System. A ten lata głównie do Częstochowy i Torunia via Winiary w świętokrzyskim.. Wrocek do miast nie lata lecz organizuje folklorystyczną aviację do znanych wiosek, które przekształciły grunty uprawne na dopłaty z UE. Rekrutuje pasażerów, do roboty na zmywakach świata. Popieram Cię; jeleniogórskie lotnisko winno być nadrzędne wobec Pragi, Drezna i Berlina. Natomiast połączenia lotnicze mają służyć nie skróceniu ale wydłużeniu czasu przelotu, aby podróżni mieli możliwość spokojnego opróżnienie zawartości słoików, które ze sobą w podróż zabierają. DOLNOŚLĄZAK
~do 21:59 31-03-2014 23:09
DOLNOŚLĄZAK, upadłeś na głowę? Czy tabletki skończyły się w weekend? Sądząc po twoich wpisach, ty od dawna masz coś głową, ale bzdety, jakie ostatnio wypisujesz, dobitnie świadczą, że powinieneś szybko udać się do specjalisty. Może jeszcze nie jest za późno. Przeczytaj sobie wolno i ze zrozumieniem to, co napisałeś. Ty nie masz bladego pojęcia o temacie dyskusji. Po co zatem zaśmiecasz wątek bezsensownymi komentami?
~ 1-04-2014 17:30
Fakt - na głowę upadłem. Tabletek nie używam. Jedynie amfa. Injekcja 10 ml/godz. U specjalisty byłem. Zdiagnozował, że mój przypadek jest beznadziejny. Możesz kogoś polecić. Rzekomo byłeś w stanie zbliżonym do mojego. Nie wylazłeś jeszcze z tego? Sprawiasz wrażenie jakbyś miał nawroty.
~ 1-04-2014 20:43
To, że upadłeś na głowę, to widać. Skoro leczenie nie pomaga, to chyba już tylko izolatka może być skuteczna.
~ 2-04-2014 11:42
Fakt, izolatka to dla mnie ostatni ratunek. Doszły mnie słuchy, że w sąsiedztwieTwojej jest wolne miejsce. Przyjmiesz mnie?
~ 2-04-2014 21:14
Izolatka to izolatka, misiu. Nie ma towarzystwa, sąsiedztwa, pogaduszek. Chcesz być zdrowy czy nie?
~Musiał musi odejść! 7-04-2014 0:10
panie ~pilocie, dziurę macie w tym swoim AJ-ocie. Taką dużą, przez którą znikają publiczne pieniądze. Owszem komuś tyłek się ściśnie, gdy okaże się że dyrektor aeroklubu nie jest taki krystaliczny jak zapewniał, ale to nie tym, których bezprawnie usunęliście. 5 lat temu mógł powstać pas. Były na to pieniądze i wykonawcy, ale pracownicy aeroklubu spiętrzyli trudności i nie widzieli takiej potrzeby. Teraz gdy publiczne pieniądze będą przechodziły przez wasze rączki, inwestycja ma sens? Warto przypomnieć, że dokumentacja budowy już dawno jest stworzona. Robienie tego po raz drugi to kolejne pompowanie publicznych pieniędzy w niejasne spółki kolesiów. Pas na lotnisku jest potrzebny,ale nie z tym dyrektorem, nie z tym nielegalnym zarządem. Dość bezprawia w AJ! Najwyższy czas na zmiany!
~Bareja 29-04-2014 15:10
ta siatka to Miś sie nazywa, miś na miarę "naszych" możliwości

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group