Środa, 21 października
Imieniny: Urszuli, Jakuba
Czytających: 9459
Zalogowanych: 9
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Hyclowa terapia wstrząsowa

Wiadomości: KOWARY
Wtorek, 29 grudnia 2009, 14:27
Aktualizacja: Środa, 30 grudnia 2009, 8:10
Autor: Ania
Fot. Ania
Mieszkańcy Kowar, którzy dziś jak co dzień wypuścili swoje psy na zewnątrz bez opieki, będą musieli – po zapłaceniu kary – odebrać je z lecznicy dla zwierząt. Bezpańskie i puszczone swobodnie czworonogi są łapane na zlecenie samorządów. To jednorazowa akcja, która ma uświadomić kowarzonom, że psa nie wolno wypuszczać z domu bez smyczy i samopas.

Ten obyczaj pokutuje wśród wielu miłośników zwierząt, którzy uważają, że czworonóg sam sobie da radę ze swoimi potrzebami, a później grzecznie wróci do domu na obiad. Tymczasem bezpański pies może pogryźć przechodniów lub zanieczyścić chodnik. Nie ma właściciela, nie ma kogo ukarać.

Nie wszystkim mieszkańcom akcja się podobała. – Wyszłam z domu do sklepu. Piesek sąsiada pobiegł za mną i został złapany prze hycla. Uważam, że jest to bardzo okrutne przedsięwzięcie – mówiła jedna z mieszkanek centrum Kowar. Były też głosy pochwalne. Przechodząca po drugiej stronie ulicy kobieta krzyczała do wyłapujących i przedstawicieli miasta: – Chwała wam za to, w nocy nie można spać, z powodu wałęsających się psów.

Sytuacja była więc dość napięta i wywołała spore zamieszanie. O akcji samorząd zawiadomił trzy tygodnie wcześniej, ale właściciele psów nic sobie z tego nie zrobili. Wielu – jak co dzień – tak i dziś wypuściło swoje psy z domu i pozostawiło je bez opieki. Celem akcji jest ponadto poprawa stanu sanitarnego i czystości na terenie Gminy Kowary.

Widok łapanych skomlących psów, umieszczanych w klatkach w samochodzie może szokować. Z drugiej strony właśnie o taki szok chodzi: o uświadomienie właścicielom zwierząt ich bezmyślnego postępowania. Posiadacze psów po zapłaceniu kary mogą odebrać swoje pupile. Odpowiednie schronienie zostanie im zapewnione w lecznicy dla zwierząt przy ulicy Dworcowej, współpracującej z Urzędem Miasta w Kowarach .

– Żadnemu psiakowi nic się nie stanie. Zależy nam przede wszystkim na tym, żeby właściciele odpowiednio o nie dbali. Od dłuższego czasu wspólnie z weterynarzami przeprowadzamy akcję adopcji bezdomnych zwierząt. Psy są wcześniej odrobaczywiane i wysterylizowane. Nowi właściciele otrzymując więc zdrowe i zadbane zwierzęta – mówi Mirosław Górecki, burmistrz Kowar.

– Będziemy śledzić na bieżąco, ile osób odbierze swoje pupile. Właściciele zostaną ukarani mandatem w wysokości 200 złotych i uiszczą opłatę w urzędzie miasta (50 złotych) za opiekę nad czworonogiem – dodaje burmistrz. Psy, po które nikt się nie zgłosi, trafią do schroniska dla zwierząt.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (63) Dodaj komentarz

~obserwator.ka 29-12-2009 14:44
Popieram akcję! Jestem mieszkanką Kowar. Niedawno biegający po ulicy pies ugryzł mojego syna w nogę. Właścicielka nie otworzyła drzwi do mieszkania więc sprawę zgłosiłam na policję. Oby takich akcji było więcej, może wtedy właściciele psów się opamiętają i zaczną pilnować swoich czworonogów.
~nikol 29-12-2009 14:47
Brawa dla Was. Więcej takich akcji !! Pewnie nie podobało się tym którzy swoje psy tak puszczają! Teraz to nie można z dzieckiem małym za rączkę spacerować bo co chwila jakiś piesek podlatuję lub biega obok. Czy łagodny czy nie nie powinno się ufać obcemu psu.. Zapłacą to się nauczą po psach sprzątać i wychodzić z nimi po ludzku na spacer!!
~Mark 29-12-2009 14:50
Super nuczą się ładu i pożądku właściciele nic sobie nie robią z tego że psy zabrudzają miasto niech po nich sprzątają to się nauczą karać jeszcze raz karać!!!!!!!!!!!
~ZODI 29-12-2009 15:02
Tylko poco pisać że to jednorazowa akcja ??
~ 29-12-2009 15:05
jak to wyglada;(
~ 29-12-2009 15:07
A psy na przepieknym blokowisku zwanym Zabobrze? pies bezpanski=zabierac.Pies srajacy na chodnik=kara (w Niemczech psie gowienko kosztuje 500 Euro i nie ma "zmiluj sie").Psy bez smyczy i kaganca (nawet na spacerku z wlascicielem)=kara dla wlasciciela.I naucza sie porzadku. I tak to juz skaranie boskie, ze trzyma sie wielkie psy w m-2.
~TAK TAK 29-12-2009 15:09
JESZCZE RAZ TAK !!!!!!
~do PIpiiii 29-12-2009 15:14
już nie pisz glupot tylko za knedle wez sie
~snoop 29-12-2009 15:26
śmieszne te zdjęcia z aresztowaniem tego starego czarnego psa :)
~symfonia 29-12-2009 15:42
To powinna być cykliczna akcja!!! BRAWO!!!
~kalafior. 29-12-2009 15:42
Łapcie też tych, którzy swoim zachowaniem specjalnie prowokują psa aby był agresywny, a później się skarżą że pies na nich szczeknął ! Takich ludzi nie brakuje ! A co do zaśmiecania i zanieczyszczania chodników, to ludzie o wiele bardziej zaśmiecają ulice niż psy !
~_Łowca byków 29-12-2009 15:54
Co niektórych właścicieli rasowych psów stać na psa, ale zabrakło już kasy na smycz i kaganiec - śmiech na sali.
~Kowary 29-12-2009 15:54
Ciekawe kiedy ta akcja była?Wypuściłem swoją kochaną sunię żeby zrobiła co trzeba,nie było jej ze 2 godziny i wróciła,małpa jedna,sama.Pewnie Ci hycle jacyś lewi byli i nie potrafili złapać mądrzejszego od nich;)
~:) 29-12-2009 15:58
Brawo. Bardzo prosze tez zajrzać na Sygietyńskiego, gdzie właściciel haskiego puszcza go bez kagańca i smyczy
~Kapsel 29-12-2009 16:05
Na ostatnim zdjęciu pies zdecydowanie śmieje się z policyjnej akcji!
~ciekawska 29-12-2009 16:20
prosze napisac ile takich piesków "bezpańskich" zostalo złapanych i na co zostana przeznaczone pieniadze za ich odebranie !! prosze zrobic taka akcje równiez w jeleniej górze a i powtarzac te akcje raz w miesiacu minimum !!!
~do tego co o Niemcach pisał 29-12-2009 16:20
jak Ci sie tak podoba ze psie g na chodniku kosztuje 500euro to sobie tam wyjedz. Tu jest Polsak .
~ 29-12-2009 16:24
"odrobaczywiane", dlaczego nie odrobaczane ? Nie prościej ? :-) Poza tym popieram akcję.
~s. 29-12-2009 17:14
jak Ci sie tak podoba ze psie g na chodniku kosztuje 500euro to sobie tam wyjedz. Tu jest Polsak . A niby dlaczego miałby to robić?? Jak masz ochotę i przyjemność obcowania z g..... to sam/a sobie npod własnym oknem. Polska leży w Europie, ale mentalność i kultura wielu mieszkańców naszego kraju pozostawia wiele do życzenia.
~nimfon 29-12-2009 17:14
no i teraz psy musza cierpiec za swoich popier*** wlascicieli, pewnie juz wiele z nich nawet sie nie zglosi po swoje zwierzeta:/
~^ 29-12-2009 17:27
Psy zamykają psy do klatek, małpi gaj cyrk na kółkach
~??? 29-12-2009 17:32
do ~ kowary. byłaś leczona psychiatycznie lub odwykowo? dramat.
~Kocur 29-12-2009 17:50
W 100% popieram kowarską akcję. Oczekuję na takąż samą w Jeleniej Górze,koniecznie !
~Plac Ratuszowy 29-12-2009 18:11
wysłać te wstrętne kundle co s nam w mieście do Chin i smacznego ;-))
*piipi* 29-12-2009 18:23
..dobrze,ze *nie "polują" na kotki z ..pazurkami !
~ 29-12-2009 18:23
Do tego, co nie lubi, jak pisze o Niemcach: kazesz mi wyjezdzac? otoz mieszkam od 1982 roku w Niemczech: w czysciutenkim, nie zafajdanym miasteczku. Palce lizac. Pieska posiadam, ale na spacerek biore szufelke i zmiotke. Pies chodzi na smyczy. Nie ujada-jest wychowany.I bede tu pisac: czy ci sie podoba, czy nie. Bede porownywac. Moze nauczycie sie czystosci?
~ 29-12-2009 18:29
A KIEDY W JELENIEJ ???
~Ciekawy 29-12-2009 18:31
Ciekawy jestem ile z tych psiurów nie zostanie odebranych ze schroniska/lecznicy i co wtedy się z nimi stanie - mydło? A jak ktoś zabierze nieswojego psa? który tam rafił przez przypadek?
~Ciekawy 29-12-2009 18:33
Ciekawy jestem ile z tych psiurów nie zostanie odebranych ze schroniska/lecznicy i co wtedy się z nimi stanie - mydło? A jak ktoś zabierze nieswojego psa? który tam rafił przez przypadek?
~Krzych 29-12-2009 18:35
Zloscicie sie na porownania z Niemcami a niejednego moglibysmy sie nauczyc: badzmy obiektywni-polskie chodniki sa zafajdane przez psy, tudziez parki i skwerki zielone. W innych (bardziej cywilizowanych?) krajach nie ma na to miejsca.A bezpanskie psy trzeba brac z ulic-takie jest zycie...
~knahor 29-12-2009 19:05
~rumuun 29-12-2009 19:13
zgadzam sie z wypowiedzia nimfona... poza tym skoro to jest akcja, ktora ma uswiadomic wlascicielom ich bledy, to wydaje mi sie, ze wystarczajacym jest fakt, ze psiaka zabrano z ulicy do lecznicy dla zwierzat, bo zdaje mi sie, ze tylko co niektorzy wyskrobia te 250 zl, a niczemu niewinne psiaki, najpierw trafia do schorniska, a potem zostana uspione... a z tym zabobrzem, to juz nie przesadzajcie, i nie piszcie bzdur jak to jest na zachodzie, bo nam do nich to troche daleko
~ 29-12-2009 19:15
Mieszane uczucia i strach.Psiakom nie dzieje się krzywda?przecież dla każdego tak schwytanego psa to przezycie traumatyczne,Wytłumaczcie psom najlepiej za pomocą psiego psychologa że nagle coś się zmienia i od teraz,dziś i zaraz oduczamy psich nawyków i ludzkiej nieodpowiedzialności.Moja mama jest od trzech lat po wypadku.Wcześniej zawsze wyprowadzała swojego pupila tylko i wyłącznie na smyczy.Mieszka sama bo taka jest jej wola i wybór,dlatego piesek przez ten czas nauczył się wybiegać za potrzebą samodzielnie,o swym powrocie powiadamia szczekaniem więc mama wpuszcza go do domu.I tak sobie radzą z tym problemem.Piesek ma 8lat i swój zegar biologiczny na fizjologiczne potrzeby.Ale po co może być poukładane jak można wszystko pokręcić.Często starzy ludzie pozostaną jeszcze bardziej samotni bo nikt o tym nie pomyślał że też często właśnie ze względu na swój stan zdrowia nie zawsze dostosują się do przepisów.Pytam w kogo to uderzy??W tych co już niepotrzebni,bo niesprawni i samotni,starzy??Jasne starych na śmietnik,psy pousypiać a bedzie czyściutko i bezpiecznie tylko smród ludzkiej głupoty nie przestanie się nad nami unosić.Proponuję najpierw ludzi nauczyć aby zaprzestali wydalania własnych odchodów po niektórych klatkach schodowych(z czym spotykałam się właśnie w Kowarach)a psom pozwolić żyć w zgodzie z naturą.Z wyrazami pożałowania
~ANA 29-12-2009 19:17
Swietna inicjatywa popieram jak najbardziej tak powinno stac sie i w jeleniej Gorze nalezy psy prowadzac na smyczy bo zwierze moze roznako reagowac w sytuacji stresu .............
~kizior 29-12-2009 19:25
~DOLNOŚLĄZAK 29-12-2009 19:36
Burmistrzu Kowar jesteś niekonwencjonalny. A jak sprawa naszych przesympatycznych zwierzątek ma się w innych dzielnicach Kotliny Jeleniogórskiej ?
~29-12-2009. Misiu 29-12-2009 20:21
Ten stary pies co jest na fotografi ma 11 lat i byl rowniez zabrany ze schroniska jak mial 2 lata i wtedy musialam zaplacic za niego 250 zl a dzisiaj za odebranie psa zaplacilam 110 zl.Stres psa i placz w domu dzieci. A dlaczego pozostal pies grozny ktory zwie sie " cezar" gdzie nie letni chlopiec powiedzial ze to jego pies. Na tego psa byly skargi od ludzi u pana Burmistrza gdzie pan Górecki powiedzial ze jak ruszy akcja to zaraz go zabiora. Moj pies ktory poszedl z synkiem do sklepu po chleb i mleko zostal zlapany gdzie grzecznie lezal pod brama swojego domu a cezar jest na wolnosci i bez wlasciciela. Jaka to sprawiedliwosc???
~dady 29-12-2009 20:24
Popatrzcie lepiej na odpadajace tynki, brud we wszystkich zakamarkach miasta. Papiery, butelki. Połamane ławki. Powybijane szyby.Porysowane, a właściwie pobazgrane ściany. Zaniedbaną zieleń. Nie porównujmy sie do Zachodu. Nie powinniśmy. A psie kupki rozłożą się i użyźnią zaniedbane trawniki. Popatrzcie na poobsikiwane (i nie tylko) przez piwoszów klatki schodowe i bramy. Bądźmy krytyczni względem siebie jako ludzi i nie czepiajmy się zwierząt. Po prostu są ważniejsze sprawy niż te kupy. A pies jeśli nie będziemy go zaczepiać i reagować "głupimi" ruchami do niego, nie powinien nam niczego zrobić. Bo to on nas się boi. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku.
~King-Kong 29-12-2009 20:44
A kiedy w Jeleniej Górze takie cos zrobia na Rozyckiego mam dwoje sasiadow co tak robia ?
~Sprawiedliwy 2 29-12-2009 21:27
Wlascicielka czarnego psa ze zdjecia powinna isc do Burmistrza po piniadze za zrobienie paru zdjec gdzie mowa byla ze psy beda lapane a nie fotografowanie te zdjecia moim zdaniem zrobiono nielegalnie bez zgody wlasciciela.jezeli placimy podatki za psy to niech psy maja jakies prawa tu decyduje wlasciciel i on powinien dac zgode na zrobienie tych zdjec nawet gdy pies byl nie dopilnowany powinni chociaz tej pani oddac piniadze i pouczyc a nie stresowac psa i dzieci. Mysle ze burmistrz bedzie bardziej rozwazac swoje decyzje i szukac pieniedzy gdzie indziej a nie fundowac ludziom dodatkowy wydatek po swietach to nie ludzkie. A czlowiek ktory go zlapal pewnie czuje sie jak bochater bo zlapal groznego psa ktory boi sie wlasnego cienia.Inni wlasciciele psow ze zdjec tez powinni cos z tym zrobic.
~do dady 29-12-2009 21:29
Ladnie napisane, ale nie do konca masz racje. Bezpanskie psy-wlasnie ze strachu-bywaja agresywne; czuja sie niepewnie-niektore psy ratuja sie ucieczka, niektore zebami. Trawniki moze i uzyznia-ale czy uzyznia chodnik? i piaskownice na placu zabaw?A od tzw. "Zachodu" trzeba sie DOBRYCH rzeczy uczyc.Czystosci, schludnosci...i jeszcze jedno: nie zapomnij, ze sa ludzie, ktorzy bardzo boja sie psow.Kazdy sznurek ma dwa konce.
~hyhy 29-12-2009 21:47
I slusznie ! dla mnie to z tych psów kotlety mogą zrobić :)
~JCB 29-12-2009 22:36
To tak jak podjechać do przechodnia i zawinąć go do klatki, zwykłe porwania dla okupu, brawo dal szanownych włodarzy, i precz z bandą f...rów tych na zdjęciu...
~ do -hyhy 29-12-2009 22:58
ciekawe jaby smakowaly kotlety z ciebie. Niektorzy ludzie nie maja serca do zwierzat i dla tego nie szanuja sie na wzajem bo kto nie lubi zwierzat to i nie lubi ludzi
~xXx 29-12-2009 23:27
a w jeleniej kiedy?????????????????
~mo 30-12-2009 0:15
Podłosc!!!!!!!!! ZGROZA!!!!!!Życzę takiego stresu osobom odpowiedzialnym za tą akcję!!!!!! Niech zostaną zatrzymani na 48 pod byle pretekstem- upodleni i przestraszeni!- to im się należy!!!!!!
~bleble 30-12-2009 0:23
akcja bendzie powtażana co 3 dni to jeszcze wyłapiom więcej psów tylko czemu nie złapali tego groźniego wilczura co lata po miescie i atakuje ludzi
ravJG 30-12-2009 2:20
Jestem stanowczo za takimi akcjami i oby to nie była jednorazowa sprawa, lecz miała swoje następstwa
~ 30-12-2009 7:37
W Jeleniej Górze należy zrobić to samo i to nie jeden raz
~anitka 30-12-2009 8:21
Jak zwykle za tę całą akcje zapłacą psy a nie właściciele.Człowiek jest beznadziejny,okrutny.Nie potraficie załatwić koszy i woreczków na odchody bo te co są zamontowane przecież nie wystarczają i zwykle znajdują się w ścisłym centrum.Rzeczywiście ile osób będzie stać na wykupienie psa.Straszni mieszczanie w strasznych mieszkaniach. Pies przyjacielem człowieka a człowiek..........?
~do anitki 30-12-2009 10:14
A jaki masz inny pomysl? ja jestem ZA, chociaz ze wzgledu na zwierzeta z ciezkim sercem.Ale jak chcesz to zrobic, zeby hordy bezpanskich/czy panskich psow przestaly "zdobic" polskie ulice? Bo nikt mi nie powie, ze to jest normalne, jesli zmarzniete, bezpanskie, wyglodniale psy biegaja po ulicach. Ja kocham zwierzeta. Ale nie mam pomyslu na inne rozwiazanie problemu. Wiadomo kto tu jest winny: glupi czlowiek. Ale jak chcesz rozwiazac dylemat? Kto ma zwierze-ma obowiazek. Chorej mamusi z powyzszego komentarza bardzo mi szkoda.I niechby juz ten jej piesek sobie sam wychodzil. Ale to JEDEN przypadek i JEDEN pies!!!!! a reszta???? czy na "psim" Zabobrzu wszyscy maja chora mame??????
~dd 30-12-2009 10:36
Zapraszam Panów na ulicę Źródlaną. Sukces gwarantowany. Sąsiad ma "hodowlę" kotów, które s na moim podwórku i wylegają się na moim samochodzie.
~anitka 30-12-2009 12:05
Nie wiem może to problem zabobrza bo ja jakoś chodzę po JG i nie widzę tej hordy wygłodniałych psów,myślę ,ze cała sytuacja jest trochę rozdmuchiwana przez osoby które nie znoszą zwierząt.To może zróbcie furtkę dla tych starszych osób i im chociaż wolno niech będzie wypus...ć psa samego,bo to oni często zbierają znajdy albo biorą je ze schroniska.Niech taki pies ma duży widoczny numerek,nie wiem obrożę jaskrawą.Myślę,że przy odrobinie dobrej woli dużo można zrobić.
Cień 30-12-2009 12:15
W Niemczech trawniki są dla ludzi, a jak ktoś mi będzie pisał, że to jest Polska, to niech się powiesi, przynajmniej coś pożytecznego zrobi dla Polski. !!!ZA SKUTKI TEGO POSTU, NIE ODPOWIADAM!!!
~ 30-12-2009 14:08
Anitka... a bylas w Kowarach? przejdz sie po Kowarach....to zrozumiesz troche wiecej.Ale Zabobrze tez. Otworz oczy i pomysl np. o sarszych ludziach, ktorzy boja sie duzych psow.Cien ma racje.
~rumuun do cienia 30-12-2009 15:22
najwyrazniej brak ci calkowietj wyobrazni! wszedzie trawniki sa dla ludzi, w Niemczech takze, tylko przypomne ci synku, ze mentalnosc Niemcow, a Polakow jest zupelnie inna... uwierz wszystko sie zmieni, w momencie gdy powymiera pokolenie pamietajace gierka i kiszczaka, pewnie tez do niego nalezysz... potrzeba nam czasu! powtarzam jest nam do nich daleko - jakies 25 lat, zgadzam sie mozemy sie od nich uczyc, ale powoli, i nie wierze, ze wymecznie psiakow i huczne akcje cokolwiek zmienia, oprocz zwiekszonej ilosci palonych cial... ps. cos pozytecznego dla twej polski juz zrobilem
~princessa 30-12-2009 21:22
a może by tak te koniki połapać, co nocą grasują po Kowarach. nie dość że latarnie pogaszone miejscami w nocy to jeszcze człowiek w końskie łajno wdepnie idąc do pracy a o strachu nie wspomnę jak ci taki kolos nagle z ciemności się wyłoni ? ciekawe czyje te konie ???? Kowarzanie po nowym roku mamy najdroższą wodę w Europie 20 zł za m. PARANOJA !!!! Burmistrz- tylko dla c...nów
~princessa 30-12-2009 21:26
a może by tak te koniki połapać, co nocą grasują po Kowarach. nie dość że latarnie pogaszone miejscami w nocy to jeszcze człowiek w końskie łajno wdepnie idąc do pracy a o strachu nie wspomnę jak ci taki kolos nagle z ciemności się wyłoni ? ciekawe czyje te konie ???? Kowarzanie po nowym roku mamy najdroższą wodę w Europie 20 zł za m. PARANOJA !!!! Burmistrz- tylko dla c...nów
~zwierzak 30-12-2009 21:48
ja też życze wszystkim osobom odpowiedzialnym za tą łapanke by w Nowym Roku zostali jak ten biedny stary piesek przestraszeni zestresowani i pozamykani chociaż na pare godzin żeby poczuli co czuły te zwierzęta
teessi 1-01-2010 17:46
Do | ~zwierzak |- A pomyśl co czują ludzie wracający do domu, których obszczekują po drodze puszczone wolno wielkie psiska bez kagańca? Ta akcja naprawdę przydałaby się w Jeleniej Górze. W całej Jeleniej Górze, nie tylko w centrum.
~TOMI 1-01-2010 21:48
JA TEŻ POPIERAM TĄ AKCJĘ BO WŁAŚCICIELE TYŁKA Z DOMU RUSZYĆ NIE CHCĄ ABY WYJŚĆ NA SMYCZY Z PSEM TYLKO PUSZCZĄ A CZŁOWIEK ZE SWOIM NIE MA PRAWA NAWET NA PODWÓRKO NA SYCZY WYJŚĆ BO GO ATAKUJĄ KUNDLE ALBO WŁAŚCICIEL RĄCZKI W KIESZEŃ WSADZI I PATRZY JAK PIES SOBIE CHODZI I ATAKUJE I SOBIE GWIZDNIE NA PIESKA KTÓRY GO MA WD..A TY SIĘ CZŁOWIEKU BÓJ WŁAŚCICIELI KARAĆ ZA TO DUŻYMI MANDATAMI AŻ ZROZUMIĄ
~ 3-01-2010 19:40
~ 18-01-2010 14:53
to okropne ze zaslaniajac sie psami to kowary beda ladne i piekne i czyste a guwno prawda to my ludzie jestesmy za to odpowiedzialni nie psy mala kupa zrobi mniej szkud niz kupa smieci ,butelek,papierow na ulicy ,a rodzice dadza dziecku banana lub cukierka to zamiast papierek wrzucic do kosza to lepiej na chodnik bo to maly papierek,ludzie nie maja smietnikow smieci wyrzucaja do lasu lub na ulice,tak ze ja bym panu Burmistrzowi proponowala zajac sie smieciami ibrudami kowar a nie lapaniem psow.twierdzi pan ze to kara dla wlasciciel pies ma tez swoje potrzeby pan jak potrzebuje to idzie do kobity i sprwa zalatwiona , a taki pies musi sie na latac .Panie burmistrzu wybralismy pana po to zeby pan dbal o wizerunek kowar ale jak widze to panu nie wychodzi. jeszcze jedno co do tych psow jak ludzie nie odbiora to te psy beda zdychac z glodu , bo schroniska beda zapelnione i nie bedzie za co wykarmic tych psow , to trzeba bedzie je usypiac.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group