• Środa, 21 sierpnia 2019
  • Godz. 19:54
  • Imieniny: Joanny, Franciszki, Kazimiery, Piusa
  • Czytających: 6960
  • Zalogowanych: 9
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Do parku narodowego z psami czy bez?

Wiadomości: Region
Piątek, 19 lipca 2019, 7:45
Aktualizacja: Poniedziałek, 22 lipca 2019, 10:00
Autor: Przemek Kaczałko
Fot. Przemek Kaczałko
Władze Karkonoskiego Parku Narodowego zezwalają na spacery z psami, jednak właściciele czworonogów powinni pamiętać, że nie jest to przyzwolenie dane raz na zawsze... To od ich postępowania zależy, czy zostanie ono utrzymane, czy zamieni się w zakaz!

W ciągu trzech miesięcy na teren Karkonoskiego Parku Narodowego (od strony polskiej) wprowadzono ok. 2500 psów - można szacować, że drugie tyle od strony czeskiej. To świadczy o dużej popularności spacerów z pupilami, ale jednocześnie o zagrożeniach.

To bardzo duża liczba i trochę nas zaskoczyła. Jesteśmy jednym z nielicznych parków narodowych, a szczególnie górskich - gdzie można wprowadzać psy. Nasz apel do turystów jest nieustannie jeden - jeśli zabieramy swojego czworonoga, to musi być na smyczy i w kagańcu! - podkreślił Andrzej Raj, dyrektor KPN.

Jeśli turyści nie będą tego przestrzegać, nie będę się wahał podjąć decyzję o zamknięciu parku narodowego dla psów - ostrzega dyrektor.

Władze parku tłumaczą, że od kilku lat sytuacja w KPN się zmieniła, bowiem wrócił ryś i wilki.

Tylko i wyłącznie dyscyplina osób, które wprowadzają czworonogi będzie gwarantowała utrzymanie takiej decyzji, ale niestety mamy bardzo dużo sygnałów od strażników, że muszą interweniować, aby psy były prowadzone na smyczy - dodał A. Raj.

Turyści zazwyczaj tłumaczą, że ich pies jest łagodny, spokojny, ale władze parku przypominają również, że wielu ludzi zwyczajnie boi się psów.

Mamy skargi od turystów, że przyjechali do parku, wykupili bilet i są stresowani biegającymi psami - dodał dyrektor, który zapowiada, że po sezonie wakacyjnym zostanie dokonana ocena i wówczas podejmie decyzję czy utrzymać zezwolenie na spacer z psami, czy zakazać wstępu z czworonogami.

Twoja reakcja na artykuł?

28
48%
Cieszy
2
3%
Dziwi
2
3%
Nudzi
4
7%
Smuci
15
26%
Złości
7
12%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (85) Dodaj komentarz

~Romualdos trzeci 19-07-2019 7:59
Na smyczy i wkagańcu TAK!!! Ale chodzę i widzę jak włąsciciel psów mają to w nosie... w takich przypadkach ZAKAZAĆ !!!
~Hj 20-07-2019 17:16
do: ~Romualdos trzeci (7:59)
Sam sobie zaloz kaganiec,przy temp.30 °
~Stuku puku - dzyn dzyn dzyn 28-07-2019 14:00
do: ~Romualdos trzeci (7:59)
Wprowadzenie zakazu wstępu dla psów było by jawnym naruszeniem praw obywatelskich (baaa nawet byłoby niezgodne z konstytucją). Nie mogą czegoś takiego wprowadzić bo będzie to niezgodne z obowiązującym prawem - a przekonało się o tym już niejedne miasto wprowadzając zakaz wstępu dla psów np. w parkach. Cytuję: "Osoba, która jest właścicielem tego psa, ma prawo się z tym psem się poruszać, po terenach generalnie dostępnych dla wszystkich osób - wyjaśnia Piotr Mierzejewski z biura rzecznika praw obywatelskich". Proponuję zapoznać się z orzecznictwem sądów w tej kwestii bo wciąż widać słomę z butów. Inna sprawa że właściciel takiego pupila ma bezwzględnie pilnować go, posprzątać po nim itp. i tutaj nie ma wyjątków ! Ale zakaz nie przejdzie - jeśli go ktoś wprowadzi to się ośmieszy bo sprawa wyląduje i tak w sądzie. Potwierdza to choćby wyrok WSA w Gorzowie Wielkopolskim z dnia 6.03.2013 r. (II SA/Go 1045/12); wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 26 lutego 2015 r. (II OSK 2439/14) czy wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 10 czerwca 2014 r. (II SA/Wr 153/14). Tak więc nic tu od nikogo nie zależy, a już na pewno nie od decyzji jakiegoś tam urzędaska.
~Riki tiki 28-07-2019 14:13
do: ~Hj (17:16)
Potwierdzam - trzeba być niespełna rozumu żeby zakładać przy 30 stopniach celsjusza kaganiec, kiedy jedyną drogą ochłodzenia się psa jest jego pyszczek. Druga kwestia jak słyszę, że "rasa niebezpieczna" to mi się kawka mać scyzoryk w kieszeni otwiera. Tzw. "rasy niebezpieczne" wprowadziliście wy - ludzie bez wyobraźni. Pies ma nie służyć do obrony tylko do alarmowania - to po pierwsze. Po drugie - bez względu na rasę psa jego agresywność zależy od wychowania, a że większość imbecyli z pieskami ma rozum mniejszy od ich pupili to takie mamy efekty. Odpowiedzialny człowiek wychowa psa odpowiedzialnie, reszta hołoty powinna mieć sądowy zakaz posiadania zwierząt, bo nie dorośli do tego. Normalne będzie też, że pies może, ale musi ugryźć kiedy jego właściciela ktoś zaatakuje - trzeba wiedzieć, że zwierzę opiera swoje zachowanie na instynkcie i tego w całości się nie wyeliminuje, ale można go kształtować. I choć sam posiadam pieska rady "niebezpiecznej" to uważam, że ponad 80% właścicieli psów sprawuje niewłaściwą opiekę na nimi i powinno się ich pozbawić "przywileju" posiadania wiernego kompana. Nadmieniam że mój pupil jest tak wychowany, że niestety inne pupile nieraz go dziabnęły, podlatując ni stąd ni zowąd, gdzie ich właściciel wy...e ma na to co jego pupil robi - taką mamy rzeczywistość.
~Stuku puku - dzyn dzyn dzyn 28-07-2019 14:50
do: ~Stuku puku - dzyn dzyn dzyn (14:00)
Uprzedzając ewentualnie dyletantów podstawa prawna parków narodowych - ochrony przyrody (Art. 15 ust. 1 pkt. 16 ustawy z dnia 16 kwietnia 2014 r. o ochronie przyrody) - wyraźnie mówi gdzie się nie wprowadza zwierząt domowych takich jak psy, ale są to również tereny nie dla turystów. Drogi dostępne dla ludzi muszą być dostępne również dla ludzi z psami - inaczej mamy do czynienia z dyskryminacją - a to już niezgodne z prawem. Więc proszę tutaj nie opowiadać o dobroduszności KPN bo tak nie jest - tak stanowi prawo, że nie mogą zakazać wprowadzania psów na czynnych ścieżkach przeznaczonych dla turystów.
~azi 28-07-2019 22:49
do: ~Romualdos trzeci (7:59)
nie zakazać tylko puścić strażnika trasą i takim osobom co puszczają psy luzem wlepiać mandaty. dlaczego ja mając psa przez takich bezmózgowców chcąc iść na wycieczkę mam zostawiać go w domu. mandaty jak zaczną płacić to od razu będą psy na smyczy prowadzać.
użytkownik facebook 19-07-2019 8:03
Jak najbardziej z psami i oczywiscie sprzatamy po naszych pupilach.Ludzie wiecej brudza🌷🌷
użytkownik facebook 19-07-2019 14:14
Jolanta Zawisla-Bardosch zależy z jakimi psami. Pani ma kanapowca, a idą ludzie z psami myśliwskimi.
użytkownik facebook 19-07-2019 17:04
Małgorzata Hoja To tylko na smyczy na kilku metrowej wystrczy
~Hj 20-07-2019 17:19
do: użytkownik facebook (8:03)
Psie kupy w lesie to nie problem .Problemem sa smieci pseudo turystow,ktorzy sa glosni i zostawiaja kupe smieci.Tu jest problem
~H 19-07-2019 8:08
Niech zamknął cały w .... Ludzie więcej robią hałasu, zostawiają śmieci, nie chodzą po ścieżkach, płoszą zwierzynę.
użytkownik facebook 19-07-2019 8:11
Oczywiście, że z psami! Gdyby wprowadzono zakaz, na pewno nie często wybieralabym się w rejony objęte zaostrzeniami.. wolałabym wybrać się tam, gdzie mogę spacerować z rodziną w komplecie! 🙂
~Spaceriwiczka 20-07-2019 16:17
do: użytkownik facebook (8:11)
Dlaczego mają mnie w Parku Obwachiwac i slinic moje ubranie !! Odchodów po psach wkasciciele Nie zbierają też!!Ujadaja w Parkach!!strasza Ptactwo!! I zwierzynę Park jest Oazą ciszy i spokoju i relaksu!!! Ok!!proszę o Zakaz wpriwadzania pod Karą!!!
~Oh 20-07-2019 17:23
do: użytkownik facebook (8:11)
Turystow prawdziwych juz malo,dzisiaj piwska,glosne rozmowy,smieci oto turysci dzisiaj.Psy ida spokojnie.Nigdy nie osluchać szczekania a ludzkie glosne rozmowy bardzo czesto.
~Ty 20-07-2019 17:26
do: ~Spaceriwiczka (16:17)
Ty na dzien dobry juz SZCZEKASZ.na takich jak Ty powinien byc zakaz wstepu. I BARDZO WYSOKA KARA,gdybys sie nie dostosował.BARDZO😁
~Omg 20-07-2019 21:59
do: ~Spaceriwiczka (16:17)
To Ty też tam chodź, nie przeszkadzaj przyrodzie
~abc 22-07-2019 20:05
do: ~Spaceriwiczka (16:17)
Miarą człowieka jest jego stosunek do zwierząt . Dla ciebie nie ma żadnej miary . Co ci przeszkadza pies na smyczy . Mi przeszkadzają rozwydrzone ,śmiecące i srające wszędzie i co , bachorom też wstęp wzbroniony ??? . Zakaz wprowadzania bachorów , POD KARĄ !!! .
~gość 24-07-2019 20:45
do: ~Spaceriwiczka (16:17)
No niestety też tak zauważyłem. To prawda. W końcu nie kazdy lubi oślinione mordy.
~gość 24-07-2019 20:53
do: ~abc (20:05)
Ale ten ba.... będzie płacić podatki na twoja starość i być może będzie wykonywał usługi dla ludzi(budował. leczył)/.
~Właściciel pupila 28-07-2019 20:49
do: ~Spaceriwiczka (16:17)
Chodzę bardzo dużo po górach bo tu mieszkam oczywiście że swoim pupilkiem I stwierdzam 100% że największym zagrożeniem w KPN są ludzie. Tyle co zostawiają śmieci i truje park to przy tym zwierzaczki to małe pokusie!
~koło rowerowe 28-07-2019 21:32
do: ~Spaceriwiczka (16:17)
rozumiem że odchodów zwierzyny dzikiej tam nie ma bo leśna straż sprząta po nich nie ? jak wdepniesz w kupę wilka to kogo oskarżysz ? KPN ?
~reksio 31-07-2019 13:51
do: ~Spaceriwiczka (16:17)
umyj sie to nie bede cie wachac
użytkownik facebook 19-07-2019 8:12
Pies na smyczy.
użytkownik facebook 19-07-2019 8:20
Oczywiscie z psami. Skąd to pytanie? żadanej szkody pies nie wyrządzi spacerując
użytkownik facebook 19-07-2019 9:43
Jolanta Misiura w artykule jest ze rozwarza tylko dla tego że psy nie są na uwięzi
użytkownik facebook 19-07-2019 8:24
A dlaczego nie? Człowiek więcej narobi szkód niż pies...
użytkownik facebook 19-07-2019 8:29
Miłośnicy psów powinni respektować przepisy... Jak na uwięzi to na uwięzi i koniec w tym temacie
użytkownik facebook 19-07-2019 11:14
Zbigniew chodzę z psami. I zgadzam sie w 100% - zawsze na smyczy.
użytkownik facebook 19-07-2019 13:25
Dodałbym jeszcze, gdyby pies napaskudził to właściciel jest zobowiązany do posprzątania. Żeby nie było ze mam coś przeciw psom, ale zasady to zasady. :).
~Ja cie p 19-07-2019 18:50
do: użytkownik facebook (8:29)
Dla niektorych psów chodzenie na smyczy to meczarnia!
użytkownik facebook 19-07-2019 8:37
Najwięcej szkód w górach czyni człowiek!
użytkownik facebook 19-07-2019 9:03
,,Psy górom"!
użytkownik facebook 19-07-2019 8:40
Oczywiście ale na smyczy. Parę lat temu miałam spotkanie z rotweilerem byłam z koleżanką która panicznie bała się psów na szczęście ja zachowałam spokój i pies też dopiero po 20minutach dotarł właściciel który beztrosko wypuścił psa.
~Sowa 19-07-2019 8:42
Dyrektor mówi bardzo rozsądnie- turyści z psami jeśli nie będą przestrzegać zasad sami sobie zgotują ograniczenia. Władze wyszły czworonogom na przeciw.
~Ty 20-07-2019 17:30
do: ~Sowa (8:42)
A ty nie smiec i nie pokrzykuj w lesie!!!!
użytkownik facebook 19-07-2019 8:55
Kretynizm i tyle
użytkownik facebook 19-07-2019 13:07
Kretynizm - że właściciel puszcza bez smyczy i kagańca, czy kretynizm - bo ktoś chce karać za działania pozaregulaminowe?
~dj. .... 19-07-2019 8:59
Tak z psami ,będzie mniej porzuceń przed wakacjami. Najgorsze to pijackie karki wytatuowane.
~zeta 19-07-2019 9:00
W kagańcu jeszcze w górach psa nie widziałam, za to biegających swobodnie - mnóstwo...
komentarz usunięty
~dzidek bez swetra 21-07-2019 20:28
odpowiedź na usunięty komentarz
Gdybyś przed tym swoim durnym wpisem spojrzał w lustro, pewnie ujrzałbyś nie tylko pajaca, ale kompletnego debila, któremu zapewne nie posprzątana psia kupa móżdżek zaśmieciła.
użytkownik facebook 19-07-2019 9:08
Smycz i worek
użytkownik facebook 19-07-2019 9:12
Z psami
użytkownik facebook 19-07-2019 9:28
Pytanie zadał portal Jelonka; artykuł jednoznacznie mówił oznajmiająco a nie pytająco. Dlatego uszanujmy regulamin. Bądź pożegnajmy się z możliwością wejścia z naszymi czworonogami na szczyty naszych gór.
użytkownik facebook 19-07-2019 9:45
Użyycie słowa "wkrótce",,tak troche wypacza pytanie...,,Uważam, ze powinien byc wstep z psami z zastrzezeniem , ze maja być na smyczy.Psy jak członek rodziny....
użytkownik facebook 19-07-2019 10:04
Grazyna Adamczyk starego też na smyczy po robocie trzymasz? 😉
użytkownik facebook 19-07-2019 10:08
Mateusz Krempa chyba była mowa o psach...a w regulaminie KPN jest , ze psy maja być na smyczy, wiec..wole stosować sie do regulaminu niż bez psa w góry chodzic...a ze starym nie chodze..ten zostaje w domu., swieze powietrze mu szkodzi😉😉
~c 23-07-2019 9:18
do: użytkownik facebook (10:08)
To zmienić regulamin.
~Nigger 19-07-2019 9:46
Psy srają gdzie chcą a na rowerze dalej nie wolno wjechać, chociaż Czesi nie mają z tym problemu...
~Kalasanty 19-07-2019 9:49
A dlaczego zaraz ZAKAZ ? To jakaś forma odpowiedzialności zbiorowej ? To nie wystarczy, żeby strażnicy KPN zaczęli rygorystycznie egzekwować przestrzeganie obowiązującego regulaminu Parku (pies na smyczy i w kagańcu) ?
~STACH 19-07-2019 9:50
Nie spotkałem psów w kagańcach a na smyczy rzadko. Jest to chyba problem szerszy. W mieście też obowiązuje kaganiec dla psów a przeważnie bez względu na rasę prowadzone na smyczy prawie nigdy nie mają kagańca a powinny mieć nawet jak są na smyczy. Żadna służba na to nie reaguje ani straż , ani policja. Gdyby tak co jakiś raz przeprowadzono akcję i wlepiono trochę mandatów trochę mandatów właścicielom tych psów byłoby to pożyteczne dla ludzi, mieszkańców a i miasto miałoby pożytek finansowy o ile straży miejskiej chciałoby się trochę popracować.
~Vtv 19-07-2019 17:11
do: ~STACH (9:50)
Według kodeksu wykroczeń pies ma być na smyczy i koniec, natomiast nie ma wymogu kagańca z wyłączeniem ras niebezpiecznych które są na liście. Wprowadzenie dodatkowo wymogów jest sprzeczne z prawem czyli kodeksem wykroczeń.
~STACH 20-07-2019 16:53
do: ~Vtv (17:11)
Mówiąc o kagańcach nie miałem na myśli ratlerków, jorków czy czegoś podobnego wystarczyło trochę pomyśleć.
~KrzychuK 19-07-2019 11:13
Powinien być zakaz wejścia z psami, wyjątkiem powinny być psy przewodnicy i psy ratowników. Turyści od lat nie stosują się do trzymania psa na smyczy. Zabierają w góry takie rasy psów, które nie lubią długich spacerów, nie służy im upał lub śnieg zimą. Głąb Szpilka zabrał zimą na Śnieżkę psa, który nie jest przystosowany do zimy jak np. Malamuty. Sami właściciele są nieodpowiedzialni, szkodzą swoim psom zabierając je w góry, a te psy szkodzą środowisku, straszą turystów (dzieci) [jest to rzadkość, bo jednak raczej widuję łagodne psy, obojętne na tłum wokół nich], swoimi wydzielinami znaczą tereny przez co tam są intruzami, to są tereny dzikich zwierząt.
~Gosc 20-07-2019 6:35
do: ~KrzychuK (11:13)
A ludzie wydzielinami nie znaczą terenu ? Te wszystkie chusteczki w trawie to psy ? Nie mowie o puszkach,butelkach, itd. Ludzie są oporni na wiedzę, czy chodzi o psy, dzieci, czy czystość . ... Ja i moi znajomi tez chodzimy po górach i psy zawsze są na smyczy, nie wrzucajmy wszystkich do jednego worka ....
~Canis Lupus 22-07-2019 21:16
do: ~KrzychuK (11:13)
Pies raczej papierem dupy nie wyciera. Przejdź się człowieku w góry i zobacz co się tam dzieje po krzakach. Sam chodzę z psem góry. Pies ma być na smyczy, to nie podlega dyskusji. Obojętne czy to york, czy dog niemiecki. Dla nie przestrzegających przepisu wystarczy kilka mandatów po 5000 zł i informacja, że Straż Parku takowe lepi i dyscyplina wśród turystów będzie "samoświadoma" , a i budżet Parku się poprawi.
~Canis Lupus 22-07-2019 21:32
do: ~KrzychuK (11:13)
Jak pies ma krótką sierść to się go ubiera , żeby nie zmarzł. Pies pana Szpilki jako amstaf byłby za mało "męski" w kurtce. Tak na marginesie obawiam się, że dobro psiaka było tylko wymówką.
~reksio 31-07-2019 14:05
do: ~KrzychuK (11:13)
Ty oczywiście swoje wydzieliny w woreczek i zabierasz do domu żeby nie zanieczyszczać środowiska.
~ 19-07-2019 12:09
Nie dość że turyści brudzą to teraz psy osrają ścieżki , jak w traperach wejdzie w gówno to patykiem będzie wydłubywać z podeszwy
użytkownik facebook 19-07-2019 12:29
W USA są parki i rezerwaty gdzie można z psami na uwięzi lub nie można absolutnie, Kara za nieprzestrzeganie 500 dolarów. Chodziłam i jeździłam po wielu takich miejscach.Piesek Reksio nie wszędzie mógł spacerować. Wszędzie czysto i spokojnie. Chciałoby się, aby i u nas tak było..Kary powinny być nieuchronne i natychmiastowe, aby nikomu nie przyszło do głowy nie przestrzegać regulaminu.Polacy, taki mądry naród a zachowują się jakby żadne normy i regulaminy ich nie dotyczyły.
~GórAl 19-07-2019 13:01
Raju, dlaczemu tak miłosiernie pozwalasz wchodzić do tego raju? Do niego trzeba wychodzić tylko w papuciach!
użytkownik facebook 19-07-2019 15:46
Oczywiście, że z psami
~` 19-07-2019 15:57
W Usa to ludzki kał zalega na ulicach najbogatszych miast a w namiotach na chodnikach mieszka 2 miliony ludzi tak tam pieknie.
użytkownik facebook 19-07-2019 16:31
Wiadomo że z psami!!!!!
~HORROR 19-07-2019 16:50
Nadleśnictwo dbało o drzewa .A ONI ,wycinają 20 letie modrzewie ,.Nie korujĄ świerków .sZUSZKOMANIA
użytkownik facebook 19-07-2019 18:16
Bernardyny ratują w górach ludzkie życie!
użytkownik facebook 19-07-2019 21:58
Na filmach.
użytkownik facebook 20-07-2019 9:23
Pomijając rasę Bernardyn ma miejsce fakt,że psy biorą czynny udzial w poszukiwaniu osób zasypanych przez lawiny w gorach itp-to nie jest film!
użytkownik facebook 20-07-2019 12:04
Pomijając rasę bernardynów nie ulega wątpliwości,że psy biorą czynny udział w akcjach ratowniczych dotyczących osób zasypanych przez lawiny,lub zaginionych co ma miejsce w górach i to nie jest film!
użytkownik facebook 19-07-2019 21:59
Żadnych psów, później całe szlaki w gównach. Park Narodowy jest dla dzikich zwierząt, a nie psów.
~Canis Lupus 22-07-2019 21:17
do: użytkownik facebook (21:59)
Skoro Park jest dla zwierząt dzikich to co ty robisz w Parku?
~reksio 31-07-2019 13:57
do: użytkownik facebook (21:59)
na gównofobie zalecam lekarza a na szlakach worek ze sobą i śmieci zbierać PO LUDZIACH -psy nie śmiecą
użytkownik facebook 19-07-2019 23:06
Z psami
~Gość 19-07-2019 23:47
Oczywiście, że z psami. Natomiast większe szkody robią rozwydrzone bachory drące swoje ryje i biegające poza wyznaczonymi szlakami. Wiele razy widziałem takie sytuacje chodząc po górach. Tylko dlaczego nigdy nie widziałem interwencji strażnika w takiej sytuacji, tylko przechodził obok, jakby wszystko było w porządku???? To jak równi i równiejsi???
~iras 20-07-2019 12:26
Bez, psy do budy tam ich miejsce.
~Ty 20-07-2019 17:31
do: ~iras (12:26)
Ty do budy i waruj
użytkownik facebook 20-07-2019 12:45
Na smyczy się zgodzę, nie wszyscy mają zaufanie do czworonogów i się boją. Tylko dlaczego kagańce? W ciasnych miejscach typu pociąg czy autobus - rozumiem (nie popieram ale rozumiem). Czemu na szlaku?
~anonim 20-07-2019 13:16
Do parku z psem ,do galerii z psem .Gdzie jeszcze?Do kościoła nie można?
~Ty 20-07-2019 17:31
do: ~anonim (13:16)
Mozna ,tylko nie w polsce
~Err 20-07-2019 17:32
do: ~anonim (13:16)
A co to kosciol, pies to stworzeniem Boze.
~ 20-07-2019 21:37
do: ~Ty (17:31)
ja mam krowę tyż moge?posprzątam po niej...
~Canis Lupus 22-07-2019 21:18
do: ~Err (17:32)
Sorry, ale wg, doktryny Katolickiej zwierzęta nie mają duszy. Spytaj dowolnego księdza.
~Po 20-07-2019 19:25
Haha dobre. Ten park przypomina ulice marszałkowska w Warsow. Pies naturalna sprawa. Dzisiaj na szlaku widziałem 30-35 psów. Po Czeskiej stronie pies to rutyna.
~ 21-07-2019 8:55
Dla mnie sprawa jest prosta, las to dom zwierząt i trzeba to uszanować. Z psem super że można iść, ale na smyczy. W kagańcu nie koniecznie, jeżeli pies jest spokojny i nie agresywny. Wszystko zależy od odpowiedzialności i kultury właściciela. Tak samo jak od odpowiedzialności i kultury rodziców.
użytkownik facebook 21-07-2019 17:29
Na smyczy ok
~gość 24-07-2019 20:48
Niech wchodzą z psami ale założyć kamery i łapać tych co spuszczają psy i nie sprzątają po nich. Należało by też uszanować to, że nie każdy lubi być obwąchiwany a często psy włażą innym pod nogi.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group