Wtorek, 20 października
Imieniny: Ireny, Kleopatry
Czytających: 6961
Zalogowanych: 8
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Bezpłatny basen tylko dla dzieci z miejskich przedszkoli?

Wiadomości: Jelenia Góra
Sobota, 29 marca 2014, 7:52
Aktualizacja: Poniedziałek, 31 marca 2014, 11:30
Autor: Angela
Fot. Angela
– Moje dziecko jest poszkodowane podwójnie, bo nie dostało się do miejskiego przedszkola , a teraz jeszcze nie może skorzystać z bezpłatnej nauki pływania, bo jest ona finansowana przez Miasto tylko dla dzieci z przedszkoli publicznych – skarży się pani Ewelina, mama sześciolatka z Jeleniej Góry. W tej sprawie do prezydenta miasta wpłynęło pismo od wszystkich jeleniogórskich przedszkoli niepublicznych.

Dzieci w wieku 5-6 lat uczęszczające do miejskich przedszkoli oraz z oddziałów przedszkolnych funkcjonujących przy publicznych szkołach podstawowych uczą się od 17. marca nieodpłatnie pływać w Termach Cieplickich. Ich zajęcia sfinansowało Miasto, przekazując na ten cel do końca roku 250 tys. zł brutto.

- Każda grupa przedszkolna oraz oddział przedszkolny funkcjonujący przy szkołach podstawowych korzysta z baseny raz w miesiącu przez 90 minut – informuje Paweł Domagała, naczelnik wydziału Edukacji i Sportu UM w Jeleniej Górze.

Z bezpłatnych zajęć korzysta 1011 dzieci w wieku 5- 6 lat z placówek miejskich. Teraz o takie bezpłatne lekcje pływania wnioskują rodzice maluchów z przedszkoli niepublicznych oraz właściciele przedszkoli prywatnych.

- Czym się różni moje dziecko od dzieci uczęszczających do przedszkoli miejskich? – pyta pan Adam, ojciec pięciolatka. – My też płacimy podatki, więc chcemy by nasze dzieci były traktowane na równi z innymi – dodaje pani Karolina.

Zastępca prezydenta Mirosław Dzika potwierdza, że w tej sprawie do prezydenta trafiło pismo z podpisami niemal wszystkich przedszkoli niepublicznych.

- Prezydent zastanawia się co z tym zrobić, bo w budżecie na wszystko brakuje pieniędzy – wyjaśnia wiceprezydent M. Dzika. – Myślę, ze decyzja zapadnie w przyszłym tygodniu – dodaje.
Tymczasem Miasto informuje, że od lat finansuje naukę pływania dla uczniów wszystkich klas III publicznych szkół podstawowych w ramach miejskiego programu „Powszechna Nauka Pływania”. W roku szkolnym 2013/2014 programem objętych jest 706 uczniów.

- Ponadto Miasto przystąpiło do projektu powszechnej nauki pływania „Umiem pływać” wdrażanego przez Ministerstwo Sportu i Turystki za pośrednictwem Dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego. Realizatorem na terenie Dolnego Śląska jest Dolnośląska Federacja Sportu - zajęcia powinny ruszyć jeszcze w bieżącym roku szkolnym – dodają urzędnicy.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (52) Dodaj komentarz

~ 29-03-2014 8:36
Chamstwo. Nie dość, że musimy płacić więcej za przedszkole, bo w państwowych brak miejsc, to jeszcze pływanie finansują tylko dla państwowych przedszkoli!!!
~oko 29-03-2014 8:47
247 na smyka...
~jakitaki 29-03-2014 8:51
Dla większości rodziców, wybór placówki prywatnej nie jest koniecznością, a świadomym wyborem. Więc jeśli odpowiednio wcześnie szuka się miejsca w przedszkolu miejskim, nie ma siły, by miejsca tego nie otrzymać. Więc nie wiem o co takie halo?? Może o to, że placówki prywatne mają obecnie mniej do zaoferowania, niż placówki miejskie?? A rodzice dzieci z tych prywatnych są niezadowoleni... no bo jak mają być zadowoleni, skoro... miejskie przedszkola mają pływanie za dramo, a prywatne choć opłacane extra, nie mają takich zajęć w cenie... moim zdaniem prezydent nie powinien się przejmować tym problemem i pozostawić sprawę tak jak jest.
~gluś 29-03-2014 9:17
dziecko to dziecko i w tym zakresie powinna być równość
~MAMA 29-03-2014 9:33
To bzdura że w miejskich przedszkolach nie ma miejsc!!!!!sama w tamtym roku zapisałam córke w sierpniu i się dostała do przedszkola bez problemu,Nie stac mnie na niepubliczne a jakby było stac to na basen prywatny też bym miała!!!!
~do Angeli 29-03-2014 9:36
Zastępca prezydenta jest kobietą więc-Mirosława a nie Mirosław. Poza tym, i tu pozwolę sobie wkleić cytat- "przy szkołach podstawowych korzysta z baseny raz w miesiącu". Co to jest basena ? :-)
~ 29-03-2014 10:32
stać cię na prywatne przedszkole to powinno cie stać i na opłacenie basenu dla snoba z prywatnego.
~ 29-03-2014 10:59
Dyrektorki przedszkoli niepublicznych nie mają wstydu prowadza swoją prywatną działalność w miejskich lokalach za darmo bez płacenia dzierżawy dla miasta i jeszcze wyciągają ręce po darmowy basen to jest szczyt ich pazerności. Czy miasto kazdemu daje ulgę na lokal?to ja też się pisze na to. A co do rodziców- skoro chcą nabijać kabze dyrektorkom to ich wybór niech płacą i nie płaczą że ich nie stać- na basen miejskie przedszkola stoją otworem i wcale nie jest tak że nie ma w nich miejsc tylko więcej zainteresowania.
~JELENI OGÓR 29-03-2014 11:07
z 1 strony stać rodzica na drogie prywatne przedszkole to dlaczego pływanie ma być za darmo ??? lecz z 2-j jeśli w państwowym zabrakło miejsc to już faktycznie jest niesprawiedliwe i w ogóle z jakiej racji jest w ogóle możliwość "zabraknięcia miejsc" i z jakiej racji przedszkola są płatne podczas gdy więzienia darmowe ?????? i otwarte w tak wąskim zakresie godz podczas gdy więzienia całodobowo ???? NA CO MY TE PODATKI PŁACIMY ?!?!?!?!
~ 29-03-2014 11:57
Dyskryminacja? Głupota? Brak wyobraźni? Konstytucja gwarantuje obywatelom równe prawa! Z wyjątkiem JG?
~ 29-03-2014 12:06
Równe prawa to przedszkola miejskie a nie jakieś twory które zbijają kase kosztem dzieci i głupocie .naiwnych zakompleksionych rodziców.Dobre przedszkole to MIEJKIE PRZEDSZKOLE!!!!!!!!!!!!
~zelda 29-03-2014 12:58
Ale w przedszkolach prywatnych jest więcej zajęć dodatkowych, a w państwowych zabroniono ustawowo- więc tu też jest niesprawiedliwość. W państwowych nawet jak chcesz zapłacić za szachy czy tańce to nie możesz mieć tych zajęć a w prywatnym bez problemu więc rodzice z prywatnych placówek się nie denerwujcie bo miejskie pod tym względem są poszkodowane. Prezydent nie powinien dopłacać do basenu prywatnym placówkom.
~s. 29-03-2014 13:35
Nauka pływania w termach ? A jak wam się dziecko utopi ?
~ 29-03-2014 13:47
Tu nie chodzi o wybór placówki czy miejska czy prywatna tylko o równe traktowanie dzieci z miasta. To dyskryminacja i łamanie prawa obywateli, mieszkańców miasta i to nie tylko dzieci ale i ich rodziców.
~mts 29-03-2014 13:56
Polityka prorodzinna Tuskmenistanu czyli 70zł miesięcznie na dziecko do 5 roku życia!!!
~m-ma 29-03-2014 15:31
popieram wpis z 10;59 -przedszkola niepubliczne powinny opłacić naukę pływania - biorą przecież kasę na każde dziecko ,mogą więc uatrakcyjnić zajęcia w przedszkolu a nie wyciągać rękę po nasze podatki do miasta. Rodzice niech się zwrócą do dyrekcji tych placówek ,a te niech nie będą takimi chytrusami !!!
~ 29-03-2014 15:48
Moje dziecko chodzi do niepublicznego przedszkola bo tak zdecydowałam i jestem z tego zadowolona. Płacę więcej ale moje dziecko ma zorganizowane wszystkie dodatkowe zajęcia w czasie pobytu w przedszkolu. Nie zgadzam się jednak żeby ktoś dyskryminował moje dziecko. Pracuję w tym mieście, odprowadzam podatki i chcę aby moje dziecko było traktowane jak każde inne z tego miasta. To z moich podatków utrzymywane są również miejskie przedszkola.
~yyy 29-03-2014 16:05
a gdy dziecko nie chodzi do przedszkola ani prywatnego ani miejskiego to co? trzeba go pominąć?
~!!!! 29-03-2014 16:16
http://natemat.pl/96663,mamy-kolejny-basen-narodowy-w-jeleniej-gorze-na-murawie-stadionu-za-16-milionow-stoi-woda
~ 29-03-2014 17:23
Współczuję opiekunkom które muszą później całą grupę wysuszyć.
~MAMA 29-03-2014 17:50
Z tego co wiem to najpierw są zapisy do prywatnych przedszkoli a dopiero potem do publicznych.Problem jest żeby dziecko zapisac w prywatnym!!!!!!!!!!!
~łza 29-03-2014 19:29
no nieżle,co to znaczy dodatkowe zajęcia? dziecko ma się bawić być szczęśliwe ,a nie leczyć kompleksy rodziców.Dodatkowe zajęcia to zabawa z rodzicami !!!Mam na myśli predszkola prywatne.Ot chore EGO.
~ 29-03-2014 20:04
To urzędowe sortowanie dzieci to łamanie PRAW DZIECKA.
~kama 29-03-2014 20:14
dzieci z miejskich przedszkoli tez sa pokrzywdzone bo z zajec dodatkowych maja dodyspozycji tylko i wylacznie rytmike i j.angielski a wasze dzieci w prywatnych przedszkolach moga liczyc na wiecej zajec tak wiec w czym problem!! jest jeden jeden .. tyle kasy z was sciagaja te wasze przedszkola to niech wam zapewnia basen!!!
~ 29-03-2014 20:18
Zapisy do przedszkoli miejskich są poprzez internet. Moje dziecko w zeszłym roku do takiego nie przyjęto, więc musiałam zapisać do prywatnego. Więc po co pisać głupoty, że bez problemu można dostać się do miejskiego nie mając o tym pojęcia!!!!!
~też rodzic 29-03-2014 20:35
ale przecież jest równość, miasto zadecydowało że basen będzie dla dzieci z miejskich przedszkoli i nic nie stoi na przeszkodzie żeby rodzice zapisywali dzieci do miejskich przedszkoli. jest równość bo każdy ma swobodę wyboru, więc gdzie tu dyskryminacja. chcesz basen zapisz do miejskiego, zapisujesz do prywatnego znaczy że nie zależy ci na basenie.
~ 29-03-2014 20:38
To nie jest wina dzieci że takie są przepisy z zajęciami. Dzieci powinny być traktowane na równi.
~do kama 29-03-2014 20:52
Mamo/ tato z publicznego przedszkola, to się ciesz ,że nie ma więcej zajęć dodatkowych , bo w tym momencie wygrało Twoje dziecko, mogę wyliczać zalety bez końca: zdrowie psychiczne, harmonijny rozwój, właściwe pedagogiczne podejście, bo nie każdy prowadzący zajęcia ma właściwe, świadome podejście do dziecka. Żeby prowadzić jakiekolwiek zajęcie z dziećmi , trzeba je znać , a kto inny jak nie nauczyciel przedszkola, zna dziecko, jego możliwości, itp. Uwierz mi to że masz dziecko w publicznym to nie pokrzywdzenie ale szczęście , szczególnie dla dziecka. Być może docenicie to po latach. Skąd to wiem? bo na wychowaniu przedszkolnym "zęby zjadłam". Powodzenia. a tak swoja drogą jak w tych niepublicznych jest tyle zajęć dodatkowych, to co robią tam nauczyciele, gdzie czas na edukację przedszkolną
~ 29-03-2014 21:12
Skoro "zjadłaś zęby", jak piszesz, na wychowaniu przedszkolnym to doskonale powinnaś wiedzieć jak wygląda organizacja zajęć dodatkowych bo do ubiegłego roku tak było we wszystkich przedszkolach. Pamiętam protesty przeciwko wprowadzeniu tych zmian. Dzieci uczą się poprzez zabawę a zajęcia dodatkowe to dla nich dodatkowa porcja zabawy.
~ 29-03-2014 21:20
Niedosc ze za miejskie pieniadze powstal beznadziejny basen to podzielono dzieci na lepsze i gorsze nie dla pana Zawily w wyborach odemnie i mojej rodziny . Zachecam rowniez innych.
~xxx 29-03-2014 22:10
tak ale jeśli w prywatnym przedszkolu jest dziecko z Jeżowa to dlaczego miasto ma finansować takie dziecko , rozumiem dzieci w prywatnym przedszkolu z miast gdzie faktycznie nie odstało się do miejskiego przedszkola, ale z tego co słyszę to rodzice z JG świadomie dają dzieci do prywatnego przedszkola. aaaa i co to za nauka pływania raz w miesiącu , jeśli chcesz nauczyć dziecko pływać to raz w tygodniu.
~Typ 29-03-2014 22:56
Po powyższych komentarzach widać jak urzędnicza lekkomyślność buduje niezgodę w narodzie. Często, z różnych przyczyn, placówka niepubliczna to jedyny wybór rodzica. Bo w państwówce pierwszeństwo mają "uprzywilejowani inaczej". Poz tym, to chyba bardziej sposób na podniesienie rentowności Term, niż na pomoc dzieciakom w nauce pływania.
~do 21:12 29-03-2014 23:03
No właśnie wiem jak wygląda i jak wyglądała organizacja zajęć, dlatego piszę to co piszę. To jest zwykłe wyciąganie pieniędzy w zdecydowanej większości tych zajęć, nie chce nikogo obrazić .Burzą się Ci , którzy nie bardzo wiedzą o co chodzi w edukacji przedszkolnej. Dodatkowa porcja zabawy ... bla, bla, bla. Chyba że zamieniamy "zabawa" na 'kasa".
~ 29-03-2014 23:10
Totalna bzdura z brakiem miejsc w przedszkolach publicznych. Dzieciaki uczeszczające do miejskich przedszkoli niejednokrotnie tylko dzięki tym zajęciom mągą skorzystać z basenu. Brzdącom z prywatnych przedszkoli raczej niczego nie brakuje, no może za wyjątkiem czasu rodziców.
~ 29-03-2014 23:11
swołocz dzieli polaków i skłóca miedzy sobą, jeszcze trochę i orzeł zastąpi wrona, ta czarna wrona. czekam aż finanse szlag trafi i zaczniemy od nowa budować Polskę ................
~do 15:48 29-03-2014 23:17
Właśnie , właśnie Twoje podatki , ale nie wiem czy wiesz, placówki niepubliczne też otrzymują dotacje z miasta, więc i Twoje podatki zasilają te placówki.
~Izabell 30-03-2014 7:25
Moje dzieci chodzą do miejskiego przedszkola i cieszę się, że będą miały chociaż basen za darmo.Piszecie że dzieci powinny być traktowane na równi to czemu karty dużej rodziny są wydawane rodzicom którzy mają trójkę dzieci bądż więcej,ale o samotnych matkach tak jak ja z dwójką dzieci (bliżniaczki) nie pomyślano a też mnie na dużo rzeczy nie stać i moje dzieci nie są gorsze od innych.
~ 30-03-2014 8:59
Opłacanie zajęć dzieci na basenie to nic innego jak dofinansowanie Term z prezesem na czele i pozyskiwanie głosów wyborczych zadowolonych rodziców. A tymczasem spowodowało to skłócenie środowiska i prowadzenie dyskusji która do niczego nie doprowadza. Widziałam informację w szkole "Prezydent Jeleniej Góry Marcin Zawiła zapewnia bezpłatną naukę pływanie dla dzieci 5 i 6 letnich z miasta Jelenia Góra" Kłamstwo, bo nie dla wszystkich!!! Tak nie można dziecko to dziecko. Piszecie ze placówki niepubliczne dofinansowane są z kasy miejskiej, ale nie w całości bo dopłacają rodzice. Dla miasta to mniejszy wydatek niż finansowanie i utrzymywanie w całości placówek miejskich.
~do 7:25 30-03-2014 11:22
co do tych samotnych matek to warto by było się przyglądać czy one są faktycznie samotnymi bo dość często jest tak że to normalne rodziny tylko że bez ślubu po to żeby mieć pierwszeństwo w w różnych przywilejach
~pl.., 30-03-2014 12:16
Żeby było sprawiedliwie to trzeba zabrać darmowe pływanie dla przedszkoli publicznych ! Wtedy bedzie sprawiedliwie.
~... 30-03-2014 13:39
Syn uczęszczał do prywatnego przedszkola.W tym roku, córkę zapisałam do państwowego przedszkola i stwierdzam, że prywatne przedszkola są przereklamowane. Nie miałam problemu z zapisaniem pociechy do przedszkola. Miejskie przedszkole niczym nie ustępują, a wręcz niejednokrotnie przewyższają te niepubliczne. Są mniejsze opłaty, prowadzone ciekawsze zajęcia, posiłki smaczne, nie mam zastrzeżeń do personelu i plac zabaw jest funkcjonalny i ciekawy. Co od opłat, za korzystanie z pływania, tu niepubliczne powinny same je opłacać.
~ 30-03-2014 14:38
ewidentnie termy toną, takie ciche dofinansowanie z budżetu miasta, śmierdzi kiełbasą wyborczą, nieładnie tak bawić się malusińskimi
~44 30-03-2014 16:00
zaczarowany parasol tak walczył z termami a teraz zajęcia chce ? oj,oj niepubliczne przedszkola z kasy miasta dostająna każde dziecko ok 400 zł ( z naszych podatkow ) oprocz tego biora też kase od rodziców myślę że sprawiedliwie by było naprawdę zafundować panie dyrektorki ten basen dzieciom a nie jeszcze brać z kasy miasta - przeciez z dofinansowania na dziecko można się rozliczyć i dać dzieciom też szansę
~Ja pytam 30-03-2014 21:21
Czemu nikt nie zapyta o dzieci z okolicznych miejscowości ? Czy im się tylko wszystko odbiera? Która z okolicznych gmin ma na darmowe szczepionki czy basen ?????????? Czy nasze dzieci się nie liczą ????????????
~ 30-03-2014 21:27
dyr z zaczarowanego parasol nie m a wstydu i honoru przez cały czas utrudniała i opóżniąła budowę term ,a teraz jeszcze ma czelność wyciągać łapę po darmowe wejściówki ale dla niej to norma, poza tym po co jej basen jak i tak przedszkole świeci pustkami ,a i poziom niestety z roku na rok coraz niższy.
~zauważcie 31-03-2014 8:56
Zauważcie, że dla dzieci 5 i 6 letnich miejsce w przedszkolu publicznym musi się znaleźć, bo jest to obowiązek szkolny. Więc, ktoś kto posłał dziecko do przedszkola prywatnego swoje 5 lub 6 letnie dziecko zrobił to dobrowolnie. A tylko dla tych dzieci jest nauka pływania. W ogóle nie ma problemu!!!
~ 31-03-2014 10:13
Ktos pisze, ze sie utopi. W calej Europie wszystkie dzieci umieja w przedszkolu dobrze plywac, bo raz w tyg. chodza na plywalnie. I nikt sie nie utopil. zastanow sie, co ty gadasz. I pomysl jeszcze nad tym, ile Polakow nie umie plywac. Chyba co drugi.Wlasnie przez takie myslenie.
~do wyżej 31-03-2014 16:16
Ty za to świetnie pływasz. W bagnie, które sama robisz.
~D 31-03-2014 23:49
Dochody budżetu tworzą wszyscy i pominięcie jednej grupy dzieci bez uzasadnionej przyczyny jest niedopuszczalne. Tak samo jest niedopuszczalne, z uwagi na naruszenie przepisów o zamówieniach publicznych zlecenie tej usługi bez przetargu. Jest to ukryta forma dotacji i może to tez być też to decyzja niegospodarna, gdyż nie jest wykluczone, ze inny podmiot wykonałby to zamówienie taniej lub w ramach tej samej ceny dla większej grupy dzieci.
~rw 1-04-2014 11:19
Do D popieram.
~mp 7-04-2014 8:22
albo dla wszystkich albo dla nikogo!!!!!!!!! nie można tak poróżniać!!!!
~ 30-05-2014 7:38
Dyskryminacja a czy osoby rasy czarnej moga kozystac z basenu ???

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group