Piątek, 23 października
Imieniny: Marleny, Seweryna
Czytających: 3098
Zalogowanych: 3
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Szkoła to nie dyskoteka

Wiadomości: Kotlina Jeleniogórska
Środa, 15 marca 2006, 0:00
Aktualizacja: Środa, 15 marca 2006, 21:09
Autor: TEJO
Fot. Krzysiek, Archiwum
Koniec z kolczykami w brwiach lub pępku. Sztuczne paznokcie i fryzura w dredach na cenzurowanym. Precz z farbowanymi włosami i makijażem. Zakazane gołe brzuchy i ramiona, kaptury i szerokie spodnie. To nie są założenia scenariusza filmu, ale rzeczywistość, która już spotyka uczniów w Jeleniogórskiem.

Placówki oświaty postanawiają wydać wojnę ekstrawagancji pośród uczniów. Obostrzenia jeszcze sformalizowane nie są, ale – jak przekonują pedagodzy – to tylko kwestia czasu.

– Kolczyki w brwiach, pępku i w uchu mogą spowodować nieprzyjemne zdarzenia w trakcie zajęć wychowania fizycznego. Dlatego zamysł, aby zakazać noszenia tego typu ozdób jest słuszny – powiedział nam jeden z wuefistów.
Dodał, że jeszcze zakazałby noszenia dredów oraz innych wymyślnych fryzur.
– To problem z higieną. Po męczących zajęciach wf trzeba umyć głowę. W szkołach nie zawsze są ku temu warunki – usłyszeliśmy.

– Uczeń powinien ubierać się w stonowany kolorystycznie i estetyczny strój bez
ekstrawaganckich dodatków. Nie wolno eksponować: gołych ramion, dekoltów i brzucha, stosować kolczykowania ciała tzw. piercingu, tatuażów oraz wyzywającego manicure. Zakazuje się stosowania wyzywającego makijażu, farbowania włosów oraz układania fryzur, wskazujących na przynależność do subkultur młodzieżowych, a także fryzur typu: dredy, irokez itp. Ze względu na bezpieczeństwo w szkole nie wolno nosić na co dzień butów na wysokich obcasach i długich kolczyków – oto pomysł na nowy zapis w regulaminach szkół. Został już wdrożony w wielu placówkach oświaty w Polsce.

W Jeleniogórskiem, w Rakowicach koło Lwówka w tamtejszym zespole szkół na cenzurowanym są już kaptury i szerokie spodnie, bardzo modne wśród młodzieży.
Jak podało Słowo Polskie Gazeta Wrocławska, nie wszystkim licealistom się ten pomysł spodobał. Niektórzy uczniowie odwołali się do kuratorium oświaty
Pedagodzy uważają, że w obszernym kapturze łatwo przemycić, na przykład, środki odurzające. Według SP GWr wprowadzenie zakazu okazało się skuteczne, bo z dziesięciu do trzech zmniejszyła się liczba uczniów, którzy jeżdżą na terapię do jeleniogórskiego Monaru.

– Uczeń musi wiedzieć, że przychodzi do pracy, a jego pracą jest nauka. Szkoła
to nie rewia mody, ani dyskoteka – podkreślają zwolennicy proponowanych zmian.
Za złamanie regulaminu szkoły grożą sankcje od nagany (i nieodpowiedniej oceny ze sprawowania) do wydalenia z placówki.
Oświatowi urzędnicy z kuratorium twierdzą, że takie zmiany są możliwe, ale muszą zostać skonsultowane zarówno z samymi uczniami, jak i z rodzicami.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (54) Dodaj komentarz

~sz 15-03-2006 17:05
To jest chore!! Moze zakaza chodzenia do szkoly!!
~gieniu 15-03-2006 17:29
fartuszek i trampki na kiju tak jak to miało miejsce przed wojną ... zdecydowanie tak tylko dla nauczycieli w takim razie torba i kij .Może tak przywrócić ośle ławki i bicie po rękach , a w drastycznych przypadkach rozstrzelanie przez powieszenie ucznia , super
~nieznajomy 15-03-2006 17:30
a pffff chcą z nas zrobic chodżących d...li??? zastanówcie sie co wam przszkadza kaptur :| lub szerokie spodnie
~gieniu 15-03-2006 17:34
fartuszek i trampki na kiju tak jak to miało miejsce przed wojną ... zdecydowanie tak tylko dla nauczycieli w takim razie torba i kij .Może tak przywrócić ośle ławki i bicie po rękach , a w drastycznych przypadkach rozstrzelanie przez powieszenie ucznia , super
~natala15_mysłakowice 15-03-2006 17:37
Moim zdanie uczniowie w wielu szkołach(w mojej takżę)ostro przesadzają z ubiorem i wyzywającym wyglądem..dziewczyny malją się ostro, chodzą w szpilkach..i z gołymi pępkami! Sama mam kilka takich koleżanek!!! Ale to z zakazem noszenie szerokich bluz u chłopców to już chyba drona przesada..każdy ma swój własny sty..jeden lubi obcisłe dżinsy i galową koszulę..a inny szerokie dresy i bluzy z kapturami..oraz czapki z daszkeim! Ciekawi mnie co zrobili by nauczyciele gdyby był nakaz przychodzenie im w białych koszylach i spodniach w kant..wielu moich nauczycielek i nauczycieli..także ubiera się niestosownie..i ich za to nie karają:(( Młode nauczycielki chodzą w miniówkach..i koszuleczkach na ramiączkach..a nauczyciele w rozciągniętych dresach..jeśli my mamy szanować styl i wolę nauczycieli czy osób starszych..to oni powinni zachowywać się tak samo wobec nas!! Ale jednym słowem..zakazy powinny być..ale z umiarem...!!! TO JEST MOJE ZDANIE!!!!!!! Szacunek za Szacunek:PP
~Olo#4 15-03-2006 17:39
Mnie w niczym. Gdyby tak jeszcze pomagały się uczyć...
~rycho 15-03-2006 17:44
Wielki czas wprowadzić w szkołach porządek.Nareszcie jest sensownae zdanie na ten temat.W szkole należy się uczyć a nie stwarzać z samych siebie chodzące choinki.Bezwzgledna WOJNA z chuligaństwem i narkotykami.Za moich czasów jak nauczycielka dała po łapach,a w dom u się do tego przyznało to jeszcze matka dała po łbie.Nikt nauczycieli nie obrażał tak jak dzisiaj.Nauczyciel to tak jak żołnierz.Pozdrawiam.
~stokrotka 15-03-2006 18:03
bardzo dobry pomysl. zmiany w szkolnictwie trzeba od czegos zaczac! w szkolach elitarnych np: w angli, mundurki to wyroznienie; ale czy to cos da...
~Olo#4 15-03-2006 18:04
Nauczyciel to nie jest żołnierz, a szkoła to nie pole minowe. Wolałbym, żeby w szkołach można było skutecznie tępić chamstwo i patologie, tak żeby normalni uczniowie niezależnie od wyglądu mogli się normalnie uczyć. Brak gustu nie jest zakazany, a niewolnicze nasladownictwo akurat lansowanej mody przypomina jedynie, że człowiek pochodzi od małpy. W końcu te dzieci mają rodziców, którzy dają pieniądze na szkolna rewię.
~Natalia 15-03-2006 18:13
może niech wszyscy ucznowie zgolą sie na łyso i chodzą w jednakowych mundurkach? wtedy nie bedzie żadnego problemu z przestrzeganiem przepisów w szkole. i przyłączam sie do apelu natalii15, może powinno sie zacząć od nauczycieli...
~Alina 15-03-2006 19:22
oczywiscie wypowiedz natalii 15 jest godna podziwu, tak trzeba wlasnie myslec
~Cezarion 15-03-2006 19:31
Bardzo słusznie. Demonstrować własną głupotę, mogą niektóre małolaty np.właśnie na dyskotekach, ale nie w szkole! Szkoła to poważna sprawa.
~Cimberly 15-03-2006 19:47
Szkola to nie rewia mody i dyskoteka. Trzeba ubierac sie stosownie i skromnie. Chodzenie w szpilkach lub krotkich mini to lekka przesada. Patrzac z drugiej strony nie mozna uczniowi narzucac woli w co ma sie ubierac! Kazdy ma swoj wlasny styl i powinien chodzic ubrany jak chce byleby jego ubior nie budzil duzych zastrzezen. Moim zdaniem z tymi mundurkami to juz ostro przesadzili. Czy zyjemy w XXI czy w sredniowieczu?! A osobi z dredami co maja zrobic? Zgolic sie na lyso??!! Dobry uczen moze sobie na pewne rzeczy pozwolic, ale nie za wiele.
~kaha 15-03-2006 19:49
tego jeszcze w jg nie grali na szczescie mi to roznicy nie robi bo ja juz koncze liceum a co do kapturow to jak ktos chce wniesc dragi to wniesie je nawet w skarpetce pozdrawiam
~dredzinka:P 15-03-2006 21:20
chyba jakis d...l to wymyslił ...a punkt o myciu włosów po włefie mnie rozwalił poprostu :D zakaz tatuazy buehehe no ludzieeee ja wiedziałam ze polityka to gówno ale bez przesady....
~danielloo17 15-03-2006 21:37
hahahaha I TAK KAŻDY ROBI CO CHCE ...LUDZIE !! TAKI PRZEPIS TO WIEŚ !!!
~Inezka-Pinezka 15-03-2006 22:12
Bez przesady, kolczyki mozna zdjąć, higiena to sprawa każdego z osobna, a poza tym co mnie obchodzi strój kogoś, przecież nikt nie mówi o jakims ubraniu, które jest niestosowne, przecież nie byłoby w czym chodzić, jakby zabronili nosić ubrań wymienionych w artykule!!!!
~Greg-England 16-03-2006 8:10
kolejny swietny pomysł nauczycieli.Niedlugo dzieki WAM bedzie jak na Bialorusi.nie przyszlo wam do głowy, ze uczen oprocz tego (jak twierdzicie) moze przemycac narkotyki w kapturze, moze to zrobic w skareptkach,majtkach,zegarku,komorce?Moze najlepiej bedzie jak beda przychodzic nago?Żenua! I wy chcecie podwyzek!ja bym nie chcial zeby mojemu dzicku ktos zakazywal chodzic w jego ulubionej bluzie.To sie nazywa łamanie konstytucji.Sam mam znajomych nauczycieli.Z tym ze oni sa jakcys tacy...eee???? Normalni??? ! Naprawde wspolczuje wam!
~szpiegu 16-03-2006 9:27
Jeśli szkoła ma stać na straży obyczajowości uczniów to bardzo dobrze, tylko trzeba to uwarunkować prawnie. Pewne rzeczy należałoby zapisać w statucie (lub regulaminie) szkoły i wtedy uczeń przed przyjęciem do szkoły podpisuje oświadczenie, że zapoznał się z jego treścią i zobowiązuje się do jego przestrzegania. Obecnie jest niestety tak, że nakazy i zakazy są zależne od nauczyciela i jego... humor (wkońcu to tylko człowiek, który wykonuje ciężką pracę). Na radzie pedagogicznej jako ciało doradcze powinno się wezweać Samorząd Uczniowski i wspólnie na drodze dialogu i kompromisów ustalić jakieś zasady. Popieram jednego z przedmówców. Nauczyciele nie dają żadnego przykładu. Gdy jeszcze uczyłem się w liceum, moja matematyczka chodziła w spódniczkach typu mini i pół szkoły się za nią oglądało. Jednak tylko koleżankom (uczennicom) zwracano uwagę na niestosowny ubiór. A gdzie autorytet nauczyciela? Chyba w dresie wyszedł na oczach uczniów na papierosa... Przykra prawda
~kamilos 16-03-2006 12:37
aA gdzie wolnoś kultu w konstytucji zapisana???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
~Bez wyrazu 16-03-2006 12:52
Jak ktos ma dredy to niby glowy umyc nie moze ... zreszta w ktorej szkole po wf sie myje glowe ?kolejne chore przepisy ktore nic nie wniosa. Kiedys chodzilo sie w mundurkach teraz czasy sie zmienily i kazdy ma prawo chodzic w czym mu sie podoba oby zachowywal jakis tam umiar. Na szczescie kiedy sam chodzilem do szkoly nie bylo tego typu glupot i gdybym mial dziecko nie zabronil bym mu ubierac sie w to co mu sie podoba.
~Kaczorek 16-03-2006 13:52
Was wszystkich chyba popieściło prądem!!!!!!!!! Co ma wygląd do nauki?? niech każdy chodzi jak chce! Moim zdaniem przesadą jest tylko kolczykowanie twarzy(oprócz brwi, języka i brody) tzn w bardzo nietypowych miejscach twarzy np nad górną wargą. Myślę, że jeśli chodzi o ubiór to każdy powinien chodzić tak jak chce. To jest chore. Człowiek przez kilka lat kompletował sobie garderobę na skata albo na punka a teraz ma nagle z tego zrezygnować i wydać fortunę na strój do szkoły!! Zgadzam się też z poprzednimi wypowiedziami: nauczyciele wcale nie przychodzą lepiej ubrani niż uczniowie. W mojej szkole WSZYSTKIE nauczycielki noszą szpilki. Noszą mnóstwo ozdób bransoletek, wisiorków. Nauczyciele zaś chodzą w dżninsach a przeciez powinni w czarnych spodniach. Dotknęła mnie też sprawa paznokci. Jeśli dziewczyna ma ładnie zrobione paznokcie to co to komu przeszkadza?? owszem w stonowanych kolorach, biel róż ale Wam nawet to przeszkadza. Myślę, że bardziej schludnie wyglądaja pomalowane i zadbane paznokcie niż poobgryzane i pokrwawione jak ma jeden ze znanych mi nauczycieli. U mnie w szkole także i nauczycielki robią sobie wzorki na paznokciach. To znaczy, że im też to powinno być zabronione. Myślę, że podobne przykłady można by mnożyć mogłabym podać nawet nazwiska ale wole to zrobić dość anonimowo. Dla mnie to jawna niesprawiedliwość. Ja osobiście wydałam mnóstwo pieniędzy na zakolczykowanie uszy a teraz mam z tego rezygnować? NIE!! takiego wała jak Kozakiewicz pokazał! Protest mogą nam wszystkim napiórkać jeszcze zobaczą. Jak równouprawnienie to równouprawnienie
~smieszy mnie to 16-03-2006 16:24
Mieszanie walki z narkotykami z ubiorem jest śmieszne. Widze, że szkoły zamiast ostro się wziąć za usuwanie narkotyków ze szkół znalazły sobie temat zastępczy! Zawsze lepiej zwalić na uczniów. Poza tym ciekaw jestem co zrobi szkoła jak ktoś zrobi sobie tatuaż?? Każe go usunąć? Śmieszne... Więcej tolerancji. Może szkoła to nie rewia mody ale należy młodziży dać możliwość wykazania się i kreowania własnego wizerunku - to później w życiu bardzo się przydaje. A jak panowie nauczyciele nie mogą się skupić na lekcjach to już ich problem. Może czegoś w domu im brakuje!
~slawek 16-03-2006 17:53
hehe co za bzdura.Fakt faktem ze niektore osoby przesadzaja, ale to nie znaczy ze mamy zabraniac im sie uczyc.Chodzimy przeciez do szkol publicznych !!! A w ustawie o Szkolnictwie raczej nie ma wzmianki jak mamy sie ubierac . Paranoja. To kolejny pomysl ludzi z naszego cudownego urzedu miasta !!!!!
~AduSiA 16-03-2006 17:55
Co za Bzdura!!!!!!!!!!!!!!!!!! BUHAHAHAHAHAHAHA
~kundzia;D 16-03-2006 18:31
no jasne co jeszcze;d moze wogole powinnismy chodzic doi szkoly co jak im sie nic nie podoba;d;ale uwazam ze reformy powinno sie zaczac od samego systemu i sposobu nauczania,a nie od zmiany wygladu ucznoiow. moze powinni pomyslec o tym zeby uczyc nas rzeczy przydatnych i waznych a zarazem ciekawych a nie macic w glowach niepotrzbnymi rzeczami typu prad elektryczny;dda jak sie juz nas uczniow tak czepiaja to powinni poczepiac sie rowniez strojow nauczycieli a nawet ich sposobu zachowania mam na mysli pewniem incydent ze wczoraj...uwazam ze ubior nie ma nic wspolnego z nauka.oczywiscie powinno sie do szkoly ubioerac skromnie ale nie przesadzajmy. a poza tym jak ktos wczesniej powiedzial to nie jest takie proste zeby wydac taki zakaz;d;d pozdrawiem wszytskich aha i zaloze sie ze wymyslil to ktos z deczka zakompleksiony:*:*
~bania 16-03-2006 21:29
WIĘKSZEJ BZDURY NIE SŁYSZAŁEM JESTEŚMY W WOLNEJ EUROPIE I CHYBA NOSZENIE DREDÓW ITP TO NORMALNE W DZISIEJSZYCH CZASACH ALE NIE MY SIĘ COFAMY DO PRL.;]
~ktoś 17-03-2006 15:11
Osobiście uważam ze kazdy powinien sie ubierac zgodnie z własnym gustem a przede wszysktim wygodnie wiadomo jednak ze nie nalezy ubierac miniówek i podobnych rzeczy do szkoły gdyż w szkole sie uczymy a nie robimy rewii ale za totalne nie porozumienie uwazam jak nauczyciele czepieją się do moich kolezanek z klasy jak te chodzą ubrane normalnie - jeansy, bluzy czy swetry a pretensje maja do tego gdzyż widac im jkawałek brzucha ludzie przeciez to jest nienormalne zeby zabronic uczniom noszenia biodrówek to albo niech wprowadza mundurnki albo nie komentuja bo młode nauczycielki nie lepiej sie ubierają a co najgorsze to to iż dziś dyrektorka mojej szkoły 'elitarnego' od 7 bolesci cieplickiego ogólniaka skomentowała koleaznki tym jako gwiazdy porno czy cos w rodzaju i ze im łóżek do szkoły nie wstawi a na marginesie dodam iz te dziewczyny były ubrane w jeansy swetry i dosłownie jak wstały było widac moze z 2 mm brzucha i czy to jest normalne;>
~agacia_xD 17-03-2006 16:33
nie no juz mnie rozwalilo to wszytsko ... szkole powinno interesowac to jak sie uczymy a nie jak wygladamy czy sie ubieramy .. ! zakaz noszenia szerokich spodni, kapturow.. ?! w czym to ma pomuc niby bo ja jakos nei widze w tym zwiazku z nauką.. to co wszyscy moze mamy ubierac sie w spodnie zqciągnięte po szyje najlepiej takie zwężane dołem , bluzki włożyc w spodnie ? tak napewno nie bedzie nam nawet kawaleczka brzucha widac ani łydka nam wystawac nei bedzie... a nauczyciele ? jak np wf-isci moze mamy sie jednak w kreszowy dresik ubeirac ? he? taaak napewno.. ! a jak sie juz mam czepiac to czemu uczniowie obuwie zmienne musza miec !! a nauczyciele ? gdzie tam chcodza po skzoel w butach jakich im sie żywnie podoba.. dobra no ok rozumiem moze faktycznie powinnismy zmieniac te buty w zimie czy tam w jesieni ale w lato ? no jak na ulicach jest sucho i nei ma ani krzty blota .. dobra ja tym nic nei wywalcze.. np w gim nr 3 obuwie zmienne kazdy musi miec jednakowe halowki granatowe nikt nie moze miec innych ... bezprzesady moze nidlugo kaza nam nosic jednakowe mundurki.. yhh .. ja nie winikam ale naprawde nei widze wtynm sensu...a jak np ktos ma np chlopacy tylko ubrania typu skate ? i nei ma pieniedzy na nowe to co ma do szkoly przychodzic nago ? czy moze szkola da nam pieniadze na nowe ciuchy ? nie sami sie zastanowia nad tym co chca wprowadzi a potem dopiero to realizuja .. :)
~Absolwent jeleniogorskich szkol od pdst.do kol.kar. 17-03-2006 16:43
To jak kazdy z nas sie ubiera jest indywidualna sprawa kazdego z nas.A wapniaki nie maja sie juz czego czepic.Ze w ich czasam bylo h...wo to nie znaczy ze maja zabierac prawo cieszenia sie mlodoscia..Mlodziez ma teraz mozliwosc wyboru jak chce wygladac,jak sie zachowywac itd.A to ze panowie i panie ,,profesorowie'' nie mogli sobie na to pozwolic nie daje im spokoju i wyzywaja sie w jakis sposob na obecnym pokoleniem.....yo!
~ktoś! 17-03-2006 21:20
ubior człowieka to jego indywidualne sprawa tylko wiadomo nie mozna przesadzac jak we wszystkim ale 3 mm brzucha to nie zbrodnia nie wiem moze niedługo w kombinezonach na w-f bedziemy cwiczyc hehehe
~....... 18-03-2006 21:45
uważam że ostro ich pogrzało.Dbanie o wygląd nie przeszkadza w nauce, a ze nauczycielom to przeszkadza to ich problem mysle ze nikt nie jest tak głupi zeby dac cie takiem zakazom. a przypominam zakazy sa po to zeby je łamac!!!
~YHHH.... 19-03-2006 18:27
Boju to juz jest lekka przesada... rozmumiem kolczyki szpilki... Ale nie wolno pokazywac RAMION... Tak njalepiej ubierzmy futra... :P a druga rzecz... Nie wolno looznych spodni i kapturów... JeJu porazka ciekawe co oni jeszcze wymysla...?!
~lupound@poczta.onet.pl 19-03-2006 20:55
Nie pojmuje juz skonczyłem podstawówke i niebyło nigdy takich problemów. i co moze jeszcze jak ktos sobie zrobi dredy to go ze szkoły usuną? ale bzdet! drodzy młodsi koledzy jestem z wami powaliło kogos ale - kogo chyba kogos w kuratorium....
~cf 20-03-2006 18:22
co dowalili każdy ma prawo do swojego własnego stylu, i może nosić co mu sie spodoba!!!!! nikt nam tego nie zakaże poza tym niewiem so wam przeszkadza kaptur i szerokie spodnie, bez przesady!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~slick... 25-03-2006 9:26
mam 30 lat więc problem mnie nie dotyczy ale jak czytam o takich sprawach to poraz kolejny widzę że, ten kraj jest chory... wniosek jest taki, że należałoby młodzieży założyć MOCHEROWE bereciki i po KRZYŻYKU na szyjkę...
~emeryt 27-03-2006 21:23
Boso do szkoły - tak było dzieciuchy przed wojną. Ale oni przetrwali wojnę, obozy i spłodzili Waszych dziadków, którzy rozpieszczali Waszych Rodziców. Dzisiaj to jest zupełna anarchia. Dzieciaki, patrząc na Was, mam wrażenie że jesteście bardzo zagubieni.Brak Wam radości na codzień.A czy to nie nudne - goło w nocy, prawie goło na dyskotece czy w szkole a nawet w kościele. Zmiana stroju to zmiana nastroju a przez to samopoczucia. Swoją indywidualność wtedy można pokazać gdy zmienisz mundurek na ubiór. A co powiecie na trochę starszych kolegów zmuszonych do pracy w muszkach czy też krawatach. W garniturach, których nie potrafią ubrać wyglądają śmiesznie, jak cyrkowi rozsmieszcze. Gdyby w szkolnym wieku "trenowali" na "starość" by się nie ośmieszali. A nie odmówią "szefowi" bo ich z roboty wyrzuci - a w garnitury ubiera ich z przekory i złośliwości, bo tak mu się podoba. A Ty 30tko jak się ubierasz, Do roboty chodzisz w krótkich majteczkach i koszuli w kwiatki. A konstytucję radze czytać - biblię, ewangelie też. Tam przeczytacie iż ze świątyni wyrzucono źle zachowujących się. A szkoła o"świątynia nauki" także o dobrych manierach.
~margot 27-03-2006 23:04
na wstepie wielkie pozdrowienia dla dredzinki i cimberly i buzka zasluzona za sluszne zdanie.Ja sama nosze dredy i co gdyby w mojej szkole doszlo do czegos takiego to co mam sie zgolic na lysa pale?ludzie przeciez to jest chore a gdzie prawa jak powiedzial nazs koelga zpisane w konstytucji? to nie czasy lat 80-tych!ja rozumiem ze ekstrawagancja w szkole odpada ale co ludziom przeszkadzaja szerokie spodnie?albo za duze kaptury,a ten pomysl z tym ze sa nimi przemycane narkotyki jest poprostu zalosny:/gdyby chcieli to by je nawet w majtkach przemycali i nie potrzebowali by do tego specjalnych kapturow.Pozdrowienia dla wymyslajacych taki durny system...chyba wam sie w domu nudzi:/
~nati 28-03-2006 12:22
Nie dyskoteka????to dlaczego nauczyciele ubierają się czasem gorzej niż uczniowie??????!!!!!!!!nie ma słów by opisać jaki nasz kraj jest chory!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~Kocham Olę F. 1-04-2006 0:03
tym wszystkim z tymi spodniami i kapturami zakazać chodzenia po ulicach. Ostatnio wracałem z kolegą punkiem i się czepilo do nas takich z 6ciu i zaczeło krzyczeć "wypier*** , to nasz teren " etc...
~mili 1-04-2006 19:22
Ja też uważam,że to totalna bzdura!!! Racja,niektóre dziewczyny troche przesadzają ze strojami,ale dlaczego ma wejść ustawa ktora zakazuje noszenia szerokich bluz???W takim razie dla nauczycieli też wprowadżmy ustawę np.zakaz robienia tipsów...to naprawde żenujące...ludzie w jakich czasach wy żyjecie!!! Każdy ma swoj styl i ma prawo ubierac sie tak jak chce! jestescie żałosni....wasze dzieci tez maja na pewno jakis styl ubierania sie i co wprowadzicie przeciwko nim taka chorą ustawe??? Żenujace....
~aligator 2-04-2006 12:00
Szkoła powinna uczyć i wychowywać. Narzucanie ubioru i ogólnie wizerunku nie jest wyłącznie domeną polskich szkół. Również instytucje, w których będą lub chcieliby pracować przyszli absolwenci, określają, jak powinni wyglądać ich reprezentanci. Zresztą w latach 80-tych uczniowie ubierali się jak chcieli. Oczywiście nauczyciele walczyli często z makijażem, ale najważniejszą sprawą było posiadanie "tarczy" w widocznym miejscu. W brytyjskich szkołach wszyscy uczniowie noszą mundurki, ale nikt nie przekonuje, że jest to tłamszenie indywidualności. Dowolność stroju i zachowania panuje poza szkołą. Ludzkość na przestrzeni wieków wypracowała pewne normy kulturowe. To właśnie dlatego latem rozbieramy się, ale nie obnosimy się z naszymi narządami płciowymi, pracownicy banków noszą w pracy schludne ubrania i fryzury, żołnierze mundury, a w odzieży roboczej nie chodzimy na dyskoteki. To właśnie dlatego nauczyciele, być może często na wyrost i z pewną dozą złośliwości, narzucają w szkołach porządek, którego częścią jest znormalizowany do pewnego stopnia wygląd. Nikt nie polemizuje dzisiaj z faktem, iż księża (nie wyłączając papieża) nie powinni się raczej kojarzyć z awangardowym strojem, a zakonnice ze spódnicami mini. Porządek musi być !
~Studnia 2-04-2006 12:13
Ludzie normalnie reżim... jestem z plastyka a ta szkoła jest słynna z tego że nosi się tam ekstrawaganckie fryzury i ubiory! połowe głowy w dredach do pasa druga połoaw łysa to u nas normalne i nikogo to nie dziwi... każą nam niedługo w fartuszkach chodzić albo jak w japoniii w takich samych ciuszkach... co komu przeszkadza goły brzuch u dziewczyn a już wogóle rozwala mnie teoria niebezpiecznych szerokich spodni oraz przemytu dragów w kaprurze... :) masakra kto im to wszystko wymyśla buahaha dobrze że niedługo kończe szkołe a wszystkim co mają jeszcze dłuuuugo do mety to szczerze współczuje... przecież ten wiek to wiek buntu a jak tu się byntować skoro każą do szkoły chodzic ładnie uczesanym i w szarych sweterkach... śmiechu wate ludzie i to mabyć wolnośc REŻIM I TYLE
~brytytyty 2-04-2006 12:44
bzduuuuuuuuuuuuuuuura!!!!!!!!!!! totalna.....nie zrobicie z nas idiotow,wogole dlaczego porownujecie nas do czasow przeszlych...czasy sie zmienia wraz z ludzmi,ale co poniektorzy widze ze stoja...i to wlasnie wyyyyyyyyyy!!!!!!!!d...le
~brytytytytytytytytytytytytytyty 2-04-2006 12:48
dajcie siana zanim oni to wprowadza to my wszyscy pokonczymy szkoly i zostaniemy ojcami i matkami wiec..........luzik....
~meg 2-04-2006 13:04
Powariowali ?? Może zrobią z nas chodzace roboty co tylko uczyc można !! Jestesmy ludźmi i mamy prawo do jakiegoś wyglądu... Co komu kaptur przeszkadza, kolczyki, czy fryzurki (fajne;P) ?!?
~meg 2-04-2006 13:08
Najlepsze jest to ,że jestesmy różni, a nie identyczni...Do czego to ma doprowadzić ?? Do średnioweicza :D?!
~Szczypek 5-04-2006 12:25
Mają troche racji... ale przesadą jest zakaz noszenia bluz z kapturem!!! Może chodzi o "SKEJTÓW", których (niestety) nie brakuje... brytytytytytytytytytytytytytyty (czy jakoś tak ma racje, z naszym rządem;D
~24 7-04-2006 7:34
Zamoich czasuw niemylcie że jetem starszym panem bo niejestem mam 24 lata i to co się dzieje to szok co wyprawiają ci gówniarze obok mnie 2 klatki dalej jest taka dzewczyna ihodzi do szkoły numer 12 w jeleniej górze Rober 24
~siwka 9-04-2006 17:58
to jest dobry pomysł moze bysmy nauczyli się że szkoła służy do uczenia a nie wiadamo do czego.Ale z drugiej strony bez przesady ludzie mamy 21 wiek
~frank 10-04-2006 7:57
kilku uczniow robi zamet w szkolach i to tych od nauczycieli lub im sie podlizujacy i ich wystawia sie na czoło ze to wszyscy uczniowie wiekszosc ponad 90% jest przeciwna takim zasadom w szkolach bo dlaczego noszenie szerokich spodni mialo by byc gorsze od zwykłych marchewek czy tez bluza z kapturem ma być oznaka złego wychowania od bluzy bez kaptura powoli w naszym kraju ogranicza sie wolności poczynajac od grup najmłodszych gdy do tego dojdzie to nie tylko my uczniowie bedziemy mieli mniejsza swobode w ubieraniu sie ale takze beda nasze wypowiedzi cenzurowane a w dalszym rozumowaniu bedziemy nadal pietnowaniu w dorosłym życiu Moim zdaniem trzeba by było zaczą pikietować tam gdzie chca zrobic ograniczenia żeby widzieli że jednak niechcemy tego!!
~kozunia83 10-04-2006 11:32
Sporo uczniów przesadza ze swoim wygladem,ale w wiekszej mierze to wina rodziców, ktorzy na wiele pozwalaja swoim pociechom...Gdzie uczen szkoly podstawowej farbuje wlosy a dwunastolatek lata na dyskoteki...przeciez to jest niepojete..
~Ja_jg_podstawówka_szósta_klasa_coś_jeszcze? 10-04-2006 17:41
Ci ludzie sa nienormalni... teraz ide do gimnazjum...tzn. nie tak teraz ale niedługo i nie mam zamiaru zrezygnowac z długich kolczyków itd. moja sprawa jak wyglądam a jak nauczycielom sie nie podoba to niech przestaną uczyc:P
~Żenua :| 10-04-2006 21:52
Ja do prawdy nie wiem co to za pajac wymyślił tą ustawe. Przecież to nie w pale nie mieści, totalna paranoja. Co może mamy zacząć chodzić w pulowerach, spodenkach w kancik i lakierkach. Siedzą komuniści za biurkiem i wymyślają jakieś pierdoły. KOMPLETNA PARANOJA. Może my powienniśmy im kazać chodzić np w dredach...hmmm. nie no nie moge sobie wyobrazić Leppera w dredach albo Kusiaka całego w kolczykach na bani. Żenua!!

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group