Piątek, 23 października
Imieniny: Marleny, Seweryna
Czytających: 1868
Zalogowanych: 0
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Rodzice okupują szkołę

Wiadomości: Sosnówka
Wtorek, 1 września 2020, 11:19
Aktualizacja: Piątek, 4 września 2020, 12:09
Autor: WAC
Fot. Zbigniew Nowak
Nie zgadzamy się na zawieszenie zajęć w naszej szkole i przeniesienie dzieci do szkoły w Podgórzynie – mówią rodzice uczniów ze Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Sosnówce, którzy dziś (1.09) rozpoczęli strajk okupacyjny w tej placówce oświatowej.

Okupacja szkoły w Sosnówce przez rodziców jej uczniów jest konsekwencją zarządzenia Wójta Gminy Podgórzyn wydanego 28 sierpnia, o przeniesieniu działalności oświatowej Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Sosnówce w roku szkolnym 2020/21 do Szkoły Podstawowej im. Orła Białego w Podgórzynie. Powodem miały być względy bezpieczeństwa przeciwpożarowego. W tym czasie w obiekcie szkolnym miała zostać wykonana modernizacja instalacji hydrantów wewnętrznych. Oliwy do ognia dolało też odwołanie przez wójta dyrektor szkoły Łucji Balcerek.

W efekcie dziś po krótkiej uroczystości rozpoczęcia roku szkolnego, na którą mimo zaproszenia nie przybył nikt z Urzędu Gminy w Podgórzynie, rodzice rozpoczęli bezterminową okupację szkoły. Jak zapowiadają - nie opuszczą budynku do czasu, gdy do Sosnówki nie przyjedzie wojewoda i nie rozwiąże problemów szkoły. Do końca tygodnia dla dzieci z Sosnówki zostaną zorganizowane w szkole zajęcia opiekuńcze. Co dalej - nie wiadomo.

To kolejna próba zamknięcia naszej szkoły, a podane w zarządzeniu przez wójta uzasadnienie jest jedynie pretekstem – mówi przewodniczący Rady Rodziców szkoły w Sosnówce Robert Plewa. - Od 12 marca w naszej szkole w związku z pandemią nie odbywały się zajęcia dydaktyczne i był czas na przeprowadzenie tych prac. Tymczasem Gmina nie ma ani ich planu, ani kosztorysu, ani pozwolenia na budowę. Zresztą podobny remont w szkole w Miłkowie trwał dwa tygodnie.

Próbowaliśmy, uzyskać komentarz wójta gminy Podgórzyn Mirosława Kalaty na temat sytuacji w szkole w Sosnówce. Niestety, mimo wielokrotnych prób nie odbierał telefonu.

Twoja reakcja na artykuł?

9
9%
Cieszy
14
14%
Hahaha
10
10%
Nudzi
3
3%
Smuci
37
36%
Złości
29
28%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (110) Dodaj komentarz

~PollyEster 1-09-2020 13:29
Brawo dla rodziców! Widać, że im naprawdę zależy na utrzymaniu placówki. W Uboczu rodzice sami doprowadzili do zamknięcia szkoły zapisując dzieci do szkół w Gryfowie i Olszynie.
~Antidotum 1-09-2020 14:55
do: ~PollyEster (13:29)
Psychicznie chorzy ludzie - pewnie nasłani z pisu, bo wierzą że pieniądze spadają z nieba. Skoro im zależy to niech dadzą kasę na szkołę i ją utrzymują !!!!!!! Co za k u r w a p o j e b a n e społeczeństwo, nic tylko k u r w a doiliby bez opamiętania - bo kasa k u r w a spada z nieba tak im dopomóż pis
~Hose 1-09-2020 15:23
do: ~Antidotum (14:55)
Miruś, bo ci żyłka pęknie.
~Wafel 1-09-2020 15:30
do: ~Antidotum (14:55)
Nie podniecaj sie tak prosiaku
~R 1-09-2020 16:16
do: ~Antidotum (14:55)
Sam jesteś chory psychicznie,bo po tym co piszesz żadnej szkoły nie skończyłeś!
~Dario X 1-09-2020 16:44
do: ~Antidotum (14:55)
Może nie trzeba było wydawać tak ciężkiej kasy na zbudowanie szkoły, z której i tak w większości korzystają dzieci z Jeleniej Góry. Wójt próbuje na kogo innego zwalić efekty swoich złych, nieprzemyślanych i niejasnych decyzji. Na szczęście za miesiąc będzie już po nim.
~Maly 1-09-2020 19:34
do: ~Antidotum (14:55)
To PiS wybudował szkołę bez chodnika pośmiewisko Podgórzyn a
~trend 1-09-2020 20:29
do: ~Maly (19:34)
bredzisz , co ma PiS do budowy nowej szkoły. Opanuj głupotę
~trend 1-09-2020 20:27
do: ~Antidotum (14:55)
zacznij się leczyć lub zmień lekarza , bo bredzisz. opanuj głupotę
~Pi 1-09-2020 20:36
do: ~Antidotum (14:55)
Wójcie trochę kultury. Niedługo stracisz pracę, ale to nie usprawiedliwia takie wpisy.
~Katria 1-09-2020 20:54
do: ~Pi (20:36)
Tutaj co nam pokazał antidotum to jest pikuś. Gdybyście wiedzieli jak wójt sam siedzi w gabinecie i jakie rzuca k.u.r.w.y na mieszkańców tej gminy i na tą szkołę w Sosnówce to by dopiero wam szczena opadła. Święte świnie przy tym to pestka.
~gość 2-09-2020 12:31
do: ~Pi (20:36)
Ciekawe komu obiecano budynek
~Lol 1-09-2020 21:55
do: ~Antidotum (14:55)
A od Ciebie szambo płynie
~dżon 2-09-2020 6:59
do: ~Antidotum (14:55)
Hamuj bajer człowieku bez krzty kultury , po wpisie i jego poziomie domniemam , że jesteś wyborcą POKO bo trzymasz ich poziom pr...ku.
~Ja 4-09-2020 5:10
do: ~Antidotum (14:55)
Aroganciku ' nerwy Ci puszczają? Chyba za bardzo jesteś zaangażowany .
~Guzik 4-09-2020 23:02
do: ~Antidotum (14:55)
Dają pieniądze na utrzymanie, ja też daje i wszyscy dajemy. Podatki słyszałeś kiedyś o czym takim?
~Jan 2-09-2020 20:10
do: ~PollyEster (13:29)
Rozumuję z tego, że załączeni na obrazkach posłowie, zrobią zrzutkę na utrzymanie tej szkoły.
~szkoda dzieci 1-09-2020 13:34
Brawo bić się o tą szkołę ,bo dzieci na tym cierpią ja pamiętam najlepsze wspomnienia mam ze swojej małej podstawówki ,dziwię się że tego wójta nikt na taczce nie wywiózł podobno wszystko utrudnia
~Miro 1-09-2020 17:55
do: ~szkoda dzieci (13:34)
Ludzie odpuście sobie, zaufajcie Naszemu Wójtowi !!! Mirosław Gminę zbaw !!!
~Tylko Duda 1-09-2020 13:44
Panie senatorze Mrozu prosze pomóc tej placówce oswiaty w panu i Pisie tylo nadzieja
~Gosc 1-09-2020 14:05
do: ~Tylko Duda (13:44)
A to dobre, " w Pisie nadzieja" Róg tyłka ich nie zaboli, tylko kwiaty pod pomnikami składać potrafią.
~Ekolog 1-09-2020 13:49
Rozumiem sentyment do kameralnej i spokojnej szkoły podstawowej. Ale niestety dziś górę bierze ekonomia. Trudno, żeby gmina utrzymywała maleńką szkółkę w sytuacji, gdy wybudowała szkołę prawie z prawdziwego zdarzenia za 20 mln zł.
~ 1-09-2020 14:02
do: ~Ekolog (13:49)
Ale ekonomia już nie obniża wypłat wójta i jemu podobnych do minimalnej krajowej ?
~Antidotum 1-09-2020 14:58
do: ~ (14:02)
weź się k u r w a do roboty to też zarobisz, a nie p i e r d o l i s z głodne kawałki i tylko wszystkim dookoła zazdrościsz - bolszewicki pisowski naród -tylko oni tak myślą.
~ 1-09-2020 22:39
do: ~Antidotum (14:58)
"To też zarobisz" weź się nie ośmieszaj, wójt jak i reszta pracowników aparatu państwowego dostaje wypłaty z naszych podatków i ma psi obowiązek realizować wolę obywateli, a jak nie to niech się zwolni, po drugie cięcia budżetowe powinien zaczynać od swojej wypłaty
~dżon 2-09-2020 7:03
do: ~Antidotum (14:58)
Skąd klikasz , domniemam , że z pierdla bo to taki poziom reprezentujesz wszak PO ma 90 procent poparcia w ZK.
~Ja 4-09-2020 5:16
do: ~Antidotum (14:58)
Nerwowy arogancik. Bardzo nerwowy.
~ 1-09-2020 14:23
do: ~Ekolog (13:49)
jest i miejsce dla dużych obiektów szkolnych i dla małych, to tylko kwestia dobrej woli i władz lokalnych i państwowych, dobro dzieci jest tu najważniejszym priorytetem, a nie sprawy komercyjne.
~nowy 1-09-2020 14:26
do: ~Ekolog (13:49)
Szkoła w Podgórzynie miała powstać z myślą o dzieciach z Podgórzyna a nie całej Gminy. W trakcie okazało się że to moloch.
~Nękanie 1-09-2020 15:49
do: ~nowy (14:26)
Bo dzieci z jg tam chodzą dlatego została wybudowana tak blisko jg.
~A. 1-09-2020 15:38
do: ~Ekolog (13:49)
Tym razem nie ekonomia, a rzekome niebezpieczeństwo, które nie jest zawarte w żadnej opinii biegłych
~Dario X 1-09-2020 21:37
do: ~Ekolog (13:49)
Prawie. Za takie pieniądze szkoła bez sali gimnastycznej i nawet bez porządnego dojścia od drogi. PS. W biuletynach samorządowych wójt chwali się wynikami szkoły w Sosnówce. Tej samej, którą usiłuje zlikwidować. Ja tu nie widzę logiki, ale może jest jakieś drugie dno, którego wójt nie zdradził mieszkańcom...
~` 1-09-2020 14:05
Tymczasem TVP kupi 30 samochodów za 3,3 mln zł
~bbxx 1-09-2020 14:31
dzieci cierpią ktoś napisał a cierpią przez swoich rodziców bo nie do ciera do nich ze szkoła zamknięta, a problem sie robi z tym ze teraz dziecko trzeba będzie zawieść i przywieść ze szkoły i w tym jest cały problem
~Janina 1-09-2020 21:25
do: ~bbxx (14:31)
Transport do nowej szkoły zapewnia Urząd Gminy
~mikasory 2-09-2020 9:32
do: ~bbxx (14:31)
problem w tym ze dla dzieci z Sosnówki nie ma miejsca w Podgórzynie. A jak dla ciebie zawiezienie dziecka na godzinę 14.30 do szkoły to nie problem to gratuluję większość rodziców pracuje na ranne zmiany 7-15 lub 8-16 maja zrezygnować z pracy , aby 7-latka wyprawić do szkoły czy o 7 rano zostawiać pod budynkiem szkoły niech czeka na swoja kolej.
~Ja 4-09-2020 5:18
do: ~bbxx (14:31)
Tak' to jest poważny problem.Chyba nie wychowujesz dzieci ignorancie.
~xxxx4 1-09-2020 14:33
Wójt miał 5 miesięcy na przeprowadzenie remontu. Zalecenia nie ograniczają funkcjonowania placówki. Przez 5 miesięcy słyszeliśmy że nie ma pieniędzy na funkcjonowanie tej placówki a co dopiero na remont. A teraz nagle nastąpiło cudowne rozmnożenie i już pieniądze są?????!!!!!! Druga kwestia to reżim sanitarny . W jednej placówce, która ma już sporo uczniów, chce wójt zmieścić dwie szkoły?????!!!!!! Czy wierzymy w COVID czy też nie reżim nas obowiązuje, wójta, uczniów również. Wójt nie pojawił się na rozpoczęciu roku szkolnego tłumacząc się pandemią ale według niego dzieci to nie obowiązuje!!!!! Czyli co są równi i równiejsi???
~do rozpuku 1-09-2020 14:33
Taczki i wójta do stawu !!!
~Geri 1-09-2020 17:06
do: ~do rozpuku (14:33)
Lepiej nie bo się jeszcze ryby potrują od takiej zarazy
~U potoka 1-09-2020 14:37
Ja natomiast jestem za zamknięciem jednej szkoły w gminie Podgórzyn. Ale jak widzę jak to wójt odwala szopkę, bezkarnie łamie prawo, to z całym szacunkiem, taki chory człowiek nie powinien zasiadywać na tym fotelu i każdy kolejny dzień z nim przynosi gminie ogromne straty finansowe. Trzeba być niezłym gnojkiem i typowym egoistą by zamykać szkołę w Sosnówce gdzie uczy się ponad setka dzieci, a szkoła w Podgórzynie jest już PRZEPEŁNIONA!!! Obecnie panuje wirus, gdzie są te zachowania ostrożności? Zobaczcie jakie były dzisiaj tłumy pod szkołą w Podgórzynie, tam to dopiero był skandal i brak zachowania ostrożności i odległości. Jak widać wójt i jego elita mają to w czterech literach, ma być tak. Według analiz i przeliczeń najkorzystniejszą ofertą jest zamknięcie szkoły w Ściegnach, najmniejsza wioska i uczy się tam najmniej dzieci, które należało by wysłać do szkoły w Miłkowie i Sosnówki. Ludzie broniący wójta, szkoła w Podgórzynie jest PRZEPEŁNIONA!!! nie róbcie dzieciom krzywy, by chodziły na drugą zmianę. Dla dziecka oznacza to koniec dzieciństwa, idzie na 12-13 do szkoły i wraca dopiero, z uciążliwym dojazdem ok. 17-19 godzinie do domu. A gdzie odrabianie lekcji?, gdzie wolna chwila dla dziecka? Czasami dwa razy się zastanówcie i gminy na pół nie rozdzielajcie, po co się kłócić. To wójt nas skłóca bo to bezczelny buc, który łamie prawo i po urzędnikach lata by poszli na jego złą stronę. Chore to wszystko jest co się obecnie w tej gminie wyprawia a dzieje się tak bo wójt z wicewójtem są to niedouczeni ludzie którzy maja braki znajomości w urzędowaniu i ich przepisach.
~..... 1-09-2020 19:39
do: ~U potoka (14:37)
No tak zamknąć szkole w ściegnach i niech nasze dzieci już nic nie mają... to zecjestesmy mała wioska nie znaczy że ma nam co kolwiek zabierać
~Katria 1-09-2020 20:59
do: ~..... (19:39)
Ścięgny, Sosnówka. Tam też mieszkają ludzie i mają sympatię do tej szkoły nie tylko pan/pani. Więc kółko się zamyka. Problem jest taki że urzędnicy oszukują mieszkańców i nimi nie rozmawiają jak być powinno. Wszystko czego nie ruszą robią to siłą, wójta na taczkę.
~ 2-09-2020 8:13
do: ~U potoka (14:37)
Właściwie nasze szkolnictwo powinno w końcu przestać stosować d...y komunistyczny pomysł upychania po 30 dzieci w klasie i klasy powinny być maks 15 osobowe a do tego więcej szkół by się przydało więc żadnej nie zamykać
~eko 1-09-2020 14:37
Zacznijmy od tego ze wasze dzieci nie sa juz waszymi dziecmi sa juz wlasnoscia panstwa bo nie mieliscie ani odwagi ani czasu wyjsc na ulice i walczyc o nie .Nie mieliscie odwagi powiedziec NIE,NIE ZGADZAMY SIE. Nadal macie gdzies co z nimi robia bo inaczej nie zgodzilibyscie sie na to aby niszczono im zdrowie i psychike. Komentarz z internetu o plan-demi
~Podgórzyn 1-09-2020 14:39
Jak najbardziej trzeba ta szkole zamknąć
~Abcd 1-09-2020 14:59
za parę lat będą chcialei żeby im tam zawodówkę zrobić
~Dolny Podgorzyn 1-09-2020 15:03
Mówiłem nie głosować!!!!! Teraz macie za swoje Do gminy wysłać CBA. Trzeba z gminy wypier...... 60%załogi.
~Katria 1-09-2020 15:06
Jak to jest że wójt z wicewójtem nie mają czasu by do Sosnówki pod szkołę przyjechać, porozmawiać z rodzicami i szkołę po dobroci zamknąć ale za to mają czas by telefonicznie wydzwaniać, po urzędach w Jelonce chodzić i urzędników na ich stronę namawiać. Uczciwości brak, brudy które z dnia na dzień wychodzą na wierzch a nikt z tym nie robi i ludziom nie pomoże, wstyd. Chory z urzędnikami kraj.
~Wójt 1-09-2020 15:31
Na terenie szkolnego boiska odkryto złoża gazu łupkowego. Teren został już sprzedany amerykańskiemu inwestorowi żydowskiego pochodzenia. Wkrótce rozpocznie się eksploatacja. Prosimy nie stawiać oporu.
~Nękanie 1-09-2020 15:45
Ten wójt się jedynie pogrąża....Oj już niedługo potrwają te paranoiczne działania ;)
~kostekj 1-09-2020 16:00
do: ~Nękanie (15:45)
potrwają bo nikt nie ma jaj żeby cokolwiek zrobić. typowe polskie zachowanie. coś się dzieje więc trochę po...my a potem się przywyczaimy. do nowej sytuacji. zawsze tak było i zawsze tak w tym kraju będzie.
~Dario X 1-09-2020 16:51
do: ~kostekj (16:00)
Nie wiem, czy słyszałeś, ale 11-go października będzie referendum w sprawie jego odwołania. Ktoś jednak chyba miał jaja, by coś zrobić.
~kostekj 1-09-2020 16:56
do: ~Dario X (16:51)
Podpisów było tylko 1300 a żeby go odwołać musi zagłosować o wiele więcej. Podgórzyn jest super odwalony, Miłków przekupił zostawieniem szkoły i rozbudową starego kościoła a pozostałe wsie nie dadzą radu uzbierać potrzebnej ilości. Mieli go wywalić w wyborach samorządowych a okazało się, że jego przewaga była ogromna.
~obserwuję 1-09-2020 20:10
do: ~kostekj (16:56)
Wszyscy są "wdzięczni" za cenę wody ,zabranie autobusów miejskich i dług gminy który wzrósł z 9 do 25 milionów .Są przecieki z Gminy że wzrośnie od przyszłego roku cena za śmieci .Mieszkańcy Gminy odwołajmy go skutecznie!!!Niedługo może wprowadzić opłaty za parkowanie na drogach.BYŁ KALATA A MAMY KATA
~sdfsdf 1-09-2020 23:16
do: ~obserwuję (20:10)
Wiesz dlaczego od przyszłego roku podniosą ceny za śmieci? to ci podpowiem. Pan Kalata słynny strateg i ekonomista co chwilę kłócił się z firmą z Jawora bo niby za droga, a pomimo tego dwukrotnie do niej wrócił. On pokłócony jest z każdym, za tą cenę, jego wygłupów zapłacimy my, wszyscy, po nowym roku. Będziemy płacić dużo więcej a sąsiedzi z innych gmin mniej pomimo że ta sama firma wywozi śmieci.
~Gość 2-09-2020 18:13
do: ~sdfsdf (23:16)
Głupoty piszesz. Wszędzie w okolicznych gminach podnieśli ceny za śmieci. Najpierw się doinformuj a potem się wypowiadaj
~Dario X 1-09-2020 21:47
do: ~kostekj (16:56)
To rusz się i głosuj. Zawsze łatwo powiedzieć "niech ktoś coś zrobi", tylko samemu działać się nie chce. Masz okazję. Wniosek o referendum nie musi od razu zbierać nie wiadomo ile poparcia, on ma uruchomić procedurę. Zgodnie z prawem wyborczym zagłosować musi co najmniej 3/5 wyborców z roku 2018, żeby było wiążące - czyli po sprawdzeniu na stronie PKW jakieś 2200 osób. To jest wykonalne, tylko trzeba pójść do urny zamiast jęczeć.
~T 1-09-2020 20:03
do: ~Dario X (16:51)
Tak sylwuni bycze jaja wyrosły
~Gość 1-09-2020 15:55
Dajecie spokój z tą szkołą. Już nawet kurator i wojewoda zaczyna iść po stronie gminy!!! Zamknąć ją i będzie spokojnie.
~Gościowa 1-09-2020 18:16
do: ~Gość (15:55)
Skoro tak piszesz, kurator i wojewoda zaczyna iść po stronie gminy, to może podaj sumę, w jakiej kwocie wójt dał łapówkę?. Przynajmniej będziemy wiedzieć za ile te dzieci zostały sprzedane. Jabłko od jabłoni daleko nie upada. Tutaj nic nie dzieje się bez przyczyny. Dowiedziałem się że gmina pieniądze na utrzymanie szkoły ma, ale jak widać nieźle tam kręcą lody. Całe szczęście że już niedługo będzie referendum, jedyny ratunek przed całkowitym upadkiem tej gminy.
~Gość 1-09-2020 16:28
Sratata wójt Kalata dajmy mu dokończyć kadencję niech wszystko rozpiży pa...ty ślepy głuchy sprzedał już szkołę kasę wziął i po trupach do celu tylko o swoją kieszeń dba w d...e ma wszystkich kupuję ludzi którzy są mu potrzebni jedno guwno w tym urzędzie oby się w nim utopił
~Ina 1-09-2020 19:21
do: ~Gość (16:28)
Pięknie się wypowiadasz o chorej osobie, ale tak się zachowują dorośli ludzi, super przykład dla dzieci. Brawo.
~Bruner 1-09-2020 19:27
do: ~Ina (19:21)
Miruś do horrorów!!!! Połowa ludzi w gminie jest chora!!! Na Łeb !!!! Będziemy to spłacać 30 lat...
~Dario X 1-09-2020 21:50
do: ~Ina (19:21)
Jeśli jest chory, to niech zrezygnuje i zajmie się leczeniem, skoro stan zdrowia mu nie pozwala ogarnąć spraw gminy.
~Ina 2-09-2020 8:44
do: ~Dario X (21:50)
To że ktoś jest chory, to od razu ma nie pracować? A może w jakiś sposób praca daje siłę żeby walczyć z jaką kolwiek chorobą. Widzę że w naszym kraju jak a ktoś "chory" "inny" to nic nie może
~Iks 3-09-2020 11:46
do: ~Ina (8:44)
A może świadomość bycia jedną nogą w grobie ustawia mu priorytety inaczej niż być powinno? Jeśli choroba wpływa na wykonywanie przez niego obowiązków wójta, to jest to argument za jego ustąpieniem.
~Ooo 1-09-2020 22:47
do: ~Ina (19:21)
Chory ? to po co rządzi. Bo fajnie przy korycie. Taki chory. Skończcie z ta jazdą o chorobie. Na litość nikt już się nie nabierze.
~nasggj 1-09-2020 16:39
w komentarzach jak zawsze Ci sami osobnicy,wiadomo juz o kogo chodzi...nawet jak kryja sie pod pseudonimami,nic nie maja do roboty tylko narzekaja,obrazaja,jak w rzeczywistosci
~ 1-09-2020 22:44
do: ~nasggj (16:39)
Nie sprecyzowałeś czy chodzi o komentarze popierające wójta czy przeciw niemu
~kelly 1-09-2020 17:54
Szkolne popychadło, oferma i obiekt drwin. Wiadomo o co chodzi. Pamięć ludzka jest dobra. Rodzice! Za żadne skarby nie odpuśćcie! Nie dajcie się tej gangrenie, która nie potrafi sama zdania sklecić.
~Gościowa 1-09-2020 18:10
Wójt gminy Podgórzyn to totalny buc, zafundował mieszkańcom gminy, Białoruś w miniaturce, myśli że jest bogiem w tym urzędzie razem z wicewójtem. Na każdym korku kłamią i mówią co innego tak samo jak ten Łukaszenko...
~waz 1-09-2020 19:05
Przecież wójt nie jest przyspawany do stołka. A więc ...
~Seb 1-09-2020 19:45
Brawo!!! Popieram rodziców nie odpuszczajcie.
~Swinka hrumhrum 1-09-2020 20:20
Co mis uszatek je na kolacje ? Pora na dobranoc . Hahahahahaha
~Liczyrzepa 1-09-2020 21:00
Podobno ta szkołę chcą już kupić inwestorzy od Lake Hilla i tam następny hotel zrobić, ktoś oczywiście z gminy się na tym wzbogaci, oczywiście sprzedadzą szkołę z pięknym boiskiem po co nam szkoła lepiej następnego Lake Hilla zbudować dla Warszafki.. Pazerność wójta nie zna granic, ot cała Polska wiejska
~........ 123.. 1-09-2020 23:45
do: ~Liczyrzepa (21:00)
Lake Hill? Listonosz z Miłkowa chodził i rozpowiadał że to pan Jerzy Pokój ze Ścięgien chce budynek szkolny wykupić. No, no, no konkurencja rośnie. Wiecie co wam powiem, ano powiem pomimo że z gminy kazali mi siedzieć cicho. Nie tak dawno coś dla gminy robiłem, gmina na ten papier wydała trochę kasy. Potem się okazało że ten papier to zwykły bubel który można było wyrzucić do kosza. Kompletnie się tym nie przejęli. Pieniądze poszły w błoto, wynajęli kolejną firmę a mi kazali siedzieć cicho, no to siedzę. Myślałem że to był ich jednorazowy wybryk, teraz to wątpię. Uważajcie na działki grunty w Sosnówce Górnej i w Miłkowie kto tam je jeszcze ma. Część radnych i koledzy próbują na siłę wykupywać działki tam gdzie niby mają powstać te wyciągi. Chcą wyłudzić i taniej wykupić po to tylko by robić swoje interesy, wypożyczalnie nart, restauracja itd. Owszem jest to temat odległy nawet nie wiadomo czy te wyciągi powstaną ale z ich ust usłyszałem takie teksty aż mnie zmroziło. Widzę że żyje w d.u.r.n.ym. kraju, kto nie ukradnie to jest chory. . Obecnie ten urząd i część ludzi co tam pracuje to jest maszynka do robienia własnych interesów, oni z nikim się nie liczą, dzisiaj zlikwidują szkołę jutro zrobią coś gorszego. Może nie powinien tego pisać ale za razem nie mogę obojętnie się na to z boku patrzeć. A obecnie tak ta gmina działa. Strach pomyśleć jakie to przekręty są robione w całej Polsce. Żyjemy w chorym kraju gdzie urzędnik może wszystko a my mamy siedzieć cicho.
~Kozioł 1-09-2020 21:03
Hotel
~Janina 1-09-2020 21:48
Nie chcę brać w obronę wójta, ani innych urzędników gminy, jednak zastanawia mnie fakt, że tak wiele osób pisze tu o wzroście kosztów za wodę, który ich dotknął, a nie zastanawia się nad tym, że gmina też ma budżet, który musi wystarczyć na wszystko. Utrzymywanie tak małej szkoły to ogromne koszta w skali roku, budynek, nauczyciele, opłaty za media, ogrzewanie. Skąd brać pieniądze na to wszystko? Szczególnie teraz w czasie pandemii, kiedy to mnóstwo podmiotów nie płaciło nawet podatku od nieruchomości, kiedy wpływy do budżetu gminy spadły drastycznie. Czytam tu o tym, że Wójt jest winien temu, że rosną ceny za wywóz śmieci, a może wystarczy tylko poczytać o nowych ustawach śmieciowych i będzie wiadomo, że to nie gmina ustala te ceny. Woda, dopłaty do wody, to temat który w gminie pojawia się od dawna. Z jednej strony chcemy utrzymać szkołę, która generuje ogromne koszta, a z drugiej strony oczekujemy, że dostaniemy dopłaty do wody. A skąd na to wszystko brać?
~ 1-09-2020 22:41
do: ~Janina (21:48)
Można zacząć od zmniejszenia wypłaty swojej oraz innych radnych do minimalnej krajowej
~Idol 1-09-2020 22:52
do: ~Janina (21:48)
No to podwyżka za śmieci będzie. Janina jako urzędnik gminy wie najlepiej
~Janosik 1-09-2020 22:18
Z podatków od Lake Hilla i Seidorfa gdzie inwestorzy z Polski sprzedają m2 apartamentu za kwoty o których Wam się nie śni. Macie tam w tej waszej Sosnówce największy rezerwuar wody pitnej w Kotlinie i najdroższą wodę zarazem to jakieś kuriozum!! Jeszcze ktoś w gminie wydał decyzję która nigdy nie powinna zapaść aby nad tym rezerwuarem wybudować dwa potężne apartamentowce z najlepszą ekspozycją widokową na Karkonosze, dobrze tu koleś napisał szkoła już pewnie jest sprzedana gościom z Erbudu lub tym z Lake Hilla bo poczuli szmalec z poprzednich swoich inwestycji wójta widocznie łatwo przekonać właściwymi argumentami pod stolem. Proszę Panią szkoły nigdzie nie są rentowne są inwestycją w młodych ludzi którzy mają się kształcić Ci zwylki ludzie z tej małej wioski przynajmniej mieli kameralną szkołę dla swoich dzieci która tam była od ponad 70 lat z tego co ludzie mówią i nikomu to nie przeszkadzało
~Janina 1-09-2020 22:30
do: ~Janosik (22:18)
Nie napisałam, że szkoła ma być rentowna, bo z natury taka nie jest. Jednak generuje ogromne koszta. Co do inwestorów to wydaje mi się, że każda gmina chce pozyskiwać, takich, aby zwiększyć wpływy do budżetu, choćby z ich podatku od nieruchomości, a cena samych apartamentów nie ma tu żadnego znaczenia.
~Idol 1-09-2020 22:55
do: ~Janina (22:30)
Janino wyjmij z szafki papiery i przeczytaj nam ile tych podatków spływa do urzędu
~Janina 1-09-2020 23:07
do: ~Idol (22:55)
Bardzo mi przykro, ale nie mam i nie miałam z urzędem nic wspólnego. Jestem tylko osobą trzeźwo myślącą.
~xxxx4 2-09-2020 9:11
do: ~Janina (22:30)
największe koszty generuje niestety pasywna szkoła w Podgórzynie mimo że miała być oszczędnym budynkiem. Proszę się zapoznać ze sprawozdaniem za 1 półrocze. Wydatki na oświatę (zaplanowane na funkcjonowanie wszystkich szkół w gminie) nie przekroczyły zaplanowanej kwoty na ten cel.Czyli powstały jeszcze oszczędności. Ale za to wydatki na administrację (wynagodzenia urzędników) wzrosły o ponad 200 tysięcy niż w analogicznym czasie zeszłego roku. Nawet wzrost najniższego wynagrodzenie od stycznia 2020 nie jest wytłumaczeniem na takie wyższe koszty. Przecież wiadomo że w urzędzie gminy nikt nie zarabia najniższego wynagrodzenia krajowego
~ 1-09-2020 22:47
do: ~Janosik (22:18)
Jeśli to prawda to czym prędzej trzeba go odwołać ze stanowiska i będzie osobiście świecił oczami przed tymi od lake hill i ze swoich oddawał kasę, a szkoła i dobro obywateli uratowane
~wnuk Lemy 2-09-2020 3:38
do: ~ (22:47)
tu mądrze prawisz.... to byloby najleprze rozwiazanie!
~Liczyrzepa 1-09-2020 23:01
Ma znaczenie ponieważ cena metra kwadratowego i kubatura zabudowy w planie zagospodarowania przestrzennego decyduje o cenie sprzedaży danej działki w przypadku przeznaczenia pod zabudowę wieloszeregową ale zresztą istotna jest tak naprawdę zła decyzja że zabierają coś lokalnej społeczności co pełni funkcję rozwojowe dla nich aby sprzedać to dalej w obce ręce później już nie będzie możliwości odkupienia tej szkoły, niech wydzielą nowe działki w gminie i sprzedadzą je bo i tak schodzą na pniu i tym ratują budżet a nie szkołę likwidują. Ten wójt to działa na korzyść lokalnej społeczności czy na korzyść nielokalnego biznesu?
~sdfsdf 2-09-2020 0:12
do: ~Liczyrzepa (23:01)
W tym wypadku bardzo dobrze napisałeś. Niestety w tej gminie wójt z kolega tak obecnie działają. Dla nich liczą się interesy od tych kolegów z Lake Hill Resort czy Seidorf Mountain innych nie wymieniam. Ta ekipa z urzędu jest zafascynowana tymi ludźmi do takiego stopnia ze mogli by za nimi wskoczyć w ogień, dla nich wszystko fundują za publiczne pieniądze. Mamy przykład za połowę ceny wykupili tutaj oni u nas działki i jeszcze co niektórzy dostali przepiękne raty, gmina stratna ale kogo to obchodzi. Ja nic do tego nie mam niech coś tutaj robią ale nie może tak być, ze kosztem nas, wszystkich mieszkańców, gmina wójt zabiera różne instytucje w lokalnej społeczności po to tylko by ci bogacze za półdarmo mogli wykupić pół gminy i robić swoje interesy kosztem nas. Niestety tak się dzieje na naszych oczach. I takie są obecne fakty.
~Janina 1-09-2020 23:01
Kończąc na dziś tę dyskusję, chciałam jeszcze zwrócić uwagę na coś co przeczytałam na innym portalu- czy wszyscy mają świadomość, że w tej szkole miałoby się uczyć 76 dzieci? Czy jest tu ktoś kto potrafi mi odpowiedzieć ilu nauczycieli i innych pracowników jest zatrudnionych w tej placówce? Może te dane pokażą o czym jest ta rozmowa.
~wnuk Lemy 2-09-2020 3:42
do: ~Janina (23:01)
Droga Janino -uwierz mi- ta dyskusja NIGDY sie nie skonczy. NIGDY!
~xxxx4 2-09-2020 9:13
do: ~Janina (23:01)
rok szkolny rozpoczęło 101 dzieci. Warto zweryfikować dane zanim się coś napisze
~Janina 2-09-2020 10:18
do: ~xxxx4 (9:13)
101 z czego 25 dzieci to przedszkolaki, które zawsze miały swoje pomieszczenia w innym budynku.
~xxxx4 2-09-2020 11:38
do: ~Janina (10:18)
Ale nadal uważa Pan iże w dobie COVIDU trzeba kumulowaać dzieci skoro w podgórzyńskiej szkole już jest komplet uczniów? Pana wójta reżim sanitarny nie obowiązuje?? Wczoraj nie chciał się spotkać na rozpoczęciu roku szkolnego bo pandemia i reżim. Ale skumulować dzieci w jednej placówce to pandemii jużnie ma i reżim nie obowiązuje????
~Liczyrzepa 1-09-2020 23:10
Jak Wam tą szkołę zabiorą to nie zrobią tam świetlicy czy klubu kibica bo to trzeba będzie utrzymać i nie będzie na to dotacji MEN u, proszę mi wierzyć że to zostanie sprzedane w wyjątkowo bogate ręce jedyne co to zaproponują pracę w tym obiekcie localsom za 2000 zł na rękę bez ubezpieczenia a sami będą helikopterami tam przylatywać i wójta gościć popijając Chivas Regala 18 letniego przy stolikach dla vipow
~Pawka 1-09-2020 23:25
wójta nie lubię bo twierdze ze buc, ale ze chce skasować ta szkole to popieram. trudne decyzje zawsze podejmują tacy ludzie, bo łatwe to każdy wazeliniarz. A załóżcie szkole społeczną. nauczycieli na zwykły etat, oplata za naukę i się okaże ze wszyscy protestujący dzieci zapiszą gdzie indziej bo i zależy nie na wykształceniu dzieci a na swojej wygodzie i oszczędnościach.
~ 2-09-2020 8:16
do: ~Pawka (23:25)
Jeszcze za mało podatków ludzie płacą na to państwo ?
~Liczyrzepa 1-09-2020 23:26
Mamy czasy covidowe jak się sytuacja pogorszy to liczba uczniów we wszystkich szkołach zostanie ustawowo zmniejszona, w takim czasie pandemii. Ok 100 osób w szkole w niewielkiej wsi w bogatej w środki gminie jest bezpiecznym rozwiązaniem, ja w Sosnówce nie mieszkam artykuł znalazłem przypadkiem przez 70 lat szkoła podstawowa działała i nie było problemu więc problem proszę mi wierzyć jest gdzie indziej życzę powodzenia rodzicom nasze państwo stać na dofinansowanie takich placówek i ta szkoła nie jest wyjątkiem
~Frodo 2-09-2020 0:44
Czy Wy nie widzicie jak ten idio. Tzn człowiek kłamie nas wszystkich w żywe oczy? W jednym wywiadzie mówi, że remont potrwa 2 miesiące, a w innym, że szkoła będzie przez rok zamknięta.Juz nie wie chyba gdzie co mówił i dlaczego, jest zwykłym kłamcą i oszustem. Jest żołnierzykiem i pionkiem w grze tych wyżej postawionych, którzy mają szelesty, jak kosteczką machają przed noskiem a piesek leci i robi tak jak mu zagrają i rozkażą, po trupach do celu... Wstyd by ktoś taki nas reprezentował.
~U potoka 2-09-2020 8:44
do: ~Frodo (0:44)
Trafnie to opisałeś, jak ktoś ma odpowiedni program do montowania filmów to niech zbierze te wszystkie filmy, wypowiedzi pana wójta do jednej kupy i to sklei w całość. Co wypowiedz na dany temat to co innego mówi, podaje inne fakty. Z tym człowiekiem nie da się normalnie porozmawiać i dojść do porozumienia bo on kłamie na każdym kroku, co innego mówi tutaj a co innego innym dalej. Na internecie jest pełno filmów z jego udziałem. Niestety ale taki zakłamany człowiek urzędnikiem nie powinien być.
~. 2-09-2020 8:31
Niech się wójt pochwali ile ma ziemi w gminie zapisanej na siebie i pod przykrywką na rodzinę
~JB 2-09-2020 19:11
do: ~. (8:31)
A co to ma do rzeczy ? To ich prywatna sprawa, mało to ludzi ma ziemię ?
~karramba 7-09-2020 23:28
do: ~. (8:31)
Wójt buduje dom w Mysłakowicach i po narobieniu s..u i długów tam ucieknie.
~Jolka 2-09-2020 11:52
Ludzie jakie wy prezentujecie ograniczone myślenie. Jedni bronią szkoły inni przeciwnie. Nic więcej. A nikt nie bierze pod uwagę rabunkowej gospodarki, ktora uderza we wszystkich jednocześnie i tak samo dotkliwie. W zwolennikow i przeciwników szkoły. Zakładajac że prawdą jest ze wójt obiecał komuś budynek, to go sprzeda. Jeśli nie obiecał też go sprzeda. Patrzac za jakie ceny sprzedaje się majątek gminy, budynek pójdzie za bezcen. Tych parę groszy pójdzie na załatanie jakiejś bieżącej dziury budżetowej. A więc na przejedzenie. Jesli na podwyżki pensji jak pokazuje doświadczenie, bo tam na bogato, to też na przejedzenie. I co dalej? Za chwilę sprzeda się coś innego. I tak dalej i dalej. A długi są, będą i pozostaną na długie lata. Przeciwnicy i zwolennicy szkoły będą je spłacać tak samo. Z tym samym bólem. Dlatego trzeba powiedzieć dość rabunkowej gospodarce. To powinno jednoczyć ludzi, a nie dzielić. A więc likwidacja szkoły jest sprawą, ktorej bronić powinni wszyscy, dla dobra wszystkich. Przeciwników i zwolenników. To wspólny problem i ból. Referendum będzie okazją wypowiedzieć się czy los gminy jest ważniejszy od doraźnych interesów i interesików grupy trzymajacej władzę.
~Sosnowka 2-09-2020 12:39
Pracownicy gminy,radni oraz nasz wojt sa umoczeni razem.Dam ci prace w urzedzie,ale podpisujesz co ja chce!Zostaniesz radnym,ale glosujesz tak jak ja chce!Ja rzadze-ja jestem prawem!A nawet lewem.To sa uklady i korupcja!!!Wszystkich oderwac od zloba!Referendum,i do zwolnienia-wszyscy!
~Janina 2-09-2020 12:53
do: ~Sosnowka (12:39)
Łatwo piszę się takie rzeczy będąc anonimowym, jednak aby wszyscy uwierzyli potrzebne są dowody.
~mara 2-09-2020 14:25
Względy ekonomiczne w tak małej biednej gminie są bardzo istotne. Rodzicom strajkującym i nauczycielom, którzy nie chcą przyjąć do wiadomości tego faktu, i nie chcą przejść do nowo wybudowanej szkoły w Podgórzynie, polecam założenie prywatnej szkoły, tam za własne pieniądze będą mogły się szarogęsić i dawać postulaty. Nauczyciele również mogą zmienić zakład pracy nikt nie jest i nie powinien być przywiązany do stołka. Ale najwygodniej to jest strajkować i wymagać od innych a nie od siebie.
~Ha ha ha ha 2-09-2020 19:14
brawo nie dajcie się. skoro szkoła nie spełnia wymogów Pposz to gdzie był wójt od marca jak szkoła stała żeby to poprawić kombinuje jak może nie dajcie się trzymam kciuki za was zróbcie referendum i odwolajcie tą klike w końcu niech sprawdza kto ma ochotę na ta szkole że wójt tak chce ja zamknąć i pewnie sprzedać
~Gość 14-09-2020 9:33
Kiedy Morawiecki przeprosi?

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group