• Wtorek, 19 lutego 2019
  • Godz. 11:29
  • Imieniny: Arnolda, Konrada, Marcelgo
  • Czytających: 6220
  • Zalogowanych: 13
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Oświadczenie prezydenta Jerzego Łużniaka

Wiadomości: Jelenia Góra
Poniedziałek, 14 stycznia 2019, 17:22
Aktualizacja: Wtorek, 15 stycznia 2019, 16:34
Autor: UM Jelenia Góra (komunikat)
Śmierć Prezydenta Gdańska, Pana Pawła Adamowicza jest wstrząsającym dowodem na zdziczenie relacji społecznych. Zbrodnię, dokonaną w świetle jupiterów, w obiektywach kamer trudno nazwać.

Fakt, że została popełniona w finale przedsięwzięcia, które od prawie 30 lat łączy Polaków i jest jednym z nielicznych, w których bierze udział tak wielu ludzi, różniących się od siebie i zapatrywaniami politycznymi, i poglądami, ale w tym jednym, jedynym dniu w roku łączących się we wspólnej pracy dla dobra anonimowych dzieci – dodatkowo poraża.

Paweł Adamowicz, podobnie jak miliony Polaków był orędownikiem wspólnoty, nie tylko samorządowej. Wielokrotnie wybierany na urząd Prezydenta Gdańska, zdecydowanie wygrał także ostatnie wybory, choć były one dla niego wyjątkowo trudne. Zaufali mu Gdańszczanie – nie partie, czy stowarzyszenia, ale ludzie, którym organizował ukochane przez siebie miasto przez kilkanaście lat.

Miał odwagę podejmować decyzje wyjątkowo niepopularne, bronić swoich rozstrzygnięć, ale przede wszystkim potrafił do nich przekonać mieszkańców.

Zginął w chwili wyjątkowo radosnej dla tysięcy Gdańszczan, ciesząc się wraz z nimi sukcesem Orkiestry.
To morderstwo jest wyjątkowo wyrazistym symbolem ciągu zdarzeń w Polsce współczesnej, w której rozzuchwala się prymitywizm do tego stopnia, że ma odwagę decydować o śmierci ludzi – bez najmniejszego powodu.

Pawłowi Adamowiczowi jesteśmy winni nie tylko pamięć, jako Człowiekowi, mającemu i realizującemu wizję rozwoju samorządności. Jego śmierć w tak dramatycznych okolicznościach nakłada na nas brzemię odpowiedzialności za możliwie największe wysiłki dla integracji społecznej. On, jako człowiek dialogu, chciałby zapewne, żeby właśnie w rozmowach na najtrudniejsze tematy wykuwała się zgoda. Jesteśmy spadkobiercami jego nienapisanego testamentu i musimy każdy zapis wykonać możliwie najlepiej.

Rodzinie i Bliskim Pawła Adamowicza, Jego Przyjaciołom i Mieszkańcom Gdańska, a także wszystkim, którym bliskie są idee samorządności, którym swoje zawodowe życie poświęcił Paweł Adamowicz składamy wyrazy współczucia i żalu.

Jerzy Łużniak, prezydent Miasta Jeleniej Góry

Twoja reakcja na artykuł?

0
0%
Cieszy
0
0%
Dziwi
1
2%
Nudzi
40
77%
Smuci
5
10%
Złości
6
12%
Przeraża

Czytaj również

Komentarze (41) Dodaj komentarz

~ 14-01-2019 18:13
Panie Łużniak, czy wydał Pan zakaz budowy ławki niepodległości w Jeleniej Górze po to, żeby zjednoczyć społeczeństwo? Czy może raczej po to, żeby zrobić polityczną scenkę i społeczeństwo skłócić? Jest Pan tak samo odpowiedzialny za to co się stało, jak cała reszta polityków, którzy nas ze sobą skłócili i robią to codziennie.
~Bambo 14-01-2019 18:34
do: ~ (18:13)
Co ma ławka niepodległości i brak zgody Prezydenta Jeleniej Góry wspólnego ze tragiczną śmiercią Prezydenta Gdańska? Z jednej strony to szkoda, że jej nie będzie, ale z drugiej jak kilku "pajaców" miało by zniszczyć tą ławkę, to lepiej pieniądze przeznaczyć na coś innego... Brakuje parkingów/miejsc parkingowych np. na Zabobrzu - to w Jeleniej Górze. Wyraz patriotyzmu to również działanie na rzecz mieszkańców miasta. W końcu na parkingach zarówno rano jak i po południu ludzie mówią sobie dzień dobry lub do widzenia. Poplotkują trochę. Myślę, że media, nawet takie jak jelonka.com powinny blokować komentarze skłócające ludzi. W niektórych wypadkach wyłączać w ogóle możliwość komentowania. I jeszcze jedno. Mimo, iż nie zgadzam się z decyzją pana Łużniaka o braku takiej ławeczki niepodległości w Jeleniej Górze, to nie znaczy, że zarzucam mu skłócanie ludzi.... Myślę, że nie tylko politycy skłócili ludzi, ale media też dolały "oliwy do ognia".
~s. 14-01-2019 19:41
do: ~Bambo (18:34)
Media to jest władza.
~efendi 14-01-2019 20:29
do: ~ (18:13)
Ławka niepodległości czyjej ?
~dd 14-01-2019 22:25
do: ~Bambo (18:34)
a ja popieram p.Luzniaka w sprawie laweczki.Problem jest w tym ze mamy prawo,bardzo slabo dopracowane ,chodzi o to by spoleczenstwo ciagalo sie po sadach klocilo bo chodzi o profit dla ludzi zwiazanych z rozwiazywaniem sposow. Gdybysmy mieli bardziej scislejsze prawo spoleczenstwo by wiedzialo czego sie trzymac a jak sa luki w nim i ten kto ma znajomosci wygrywa lub za lepsza kase to jest problem.Prosze zobaczyc co prezydent to prawnik ,nie wim co pan Luzniak konczyl,ale mozna wprowadzic fajne wewnetrzne przepisy prawne by ludzi wiedzieli o co chodzi nie maja z gory zadnych mozliwosci dlatego nie beda probowac wchodzic w jakies zatargi. Spoleczenstwo czuje sie oszukiwane,wie ze bogaty i silniejszy ze swoimi kumplowskimi plecami moze zdeptac kazdego. Trzeba zaczac uczciwie podchodzic do sprawy i wprowadzac wewnetrzne madre przepisy skoro rzad wydaje je w stanie niedopracowanym wrecz smiesznym.
~xiz 15-01-2019 11:49
do: ~ (18:13)
Niebieska żabo, podobałoby ci się dołożenie przez samorząd do topornego, paskudnego kloca za 30 tysięcy? Bo ja wolałbym coś, co chociaż wygląda jak ławka, a nie jak przewrócona lodówka z otwartym tylnym włazem. Dałoby się z łatwością zrobić piękne ławki, w dodatku multimedialne, za ułamek tej kwoty.
~hexe 16-01-2019 10:47
do: ~Bambo (18:34)
ławek niepodległości nie trzeba niszczyć. od pierwszych tygodni po montażu pokazywano zdjęcia ich rdzewiejących elementów oraz wielu usterek. Bubel za koszmarne pieniądze, które można wykorzystać na lepsze cele.
~Anonim+ 14-01-2019 18:21
Kto pierwszy dokonał podziału, na "tych co stoją po stronie ZOMO" - no KTO????
~s. 14-01-2019 19:39
do: ~Anonim+ (18:21)
PO
~Zenek 14-01-2019 21:49
do: ~Anonim+ (18:21)
Moherowa koalicja i schowaj babci dowód?
~Aneta7 15-01-2019 8:34
do: ~Zenek (21:49)
Uważasz że "schowaj babci dowód" jest bardzie obraźliwe niż: drugi sort, resortowe dzieci, żydokomuna, lewaki, ZOMO, zdradzieckie mordy?
~zło z kostnicy 15-01-2019 10:18
do: ~Anonim+ (18:21)
ten podział to już przy Okrągłym Stole był. W 2005 po wygranej PiS się nasiliło i nasila do dziś. Niestety nic póki co nie wskazuje że będzie poprawa. A jeszcze jak dowali kryzys gospodarczy to dopiero będzie "wesoło".
~PAP 16-01-2019 1:11
do: ~Aneta7 (8:34)
"Dorżnąc watachę". To obelga czy groźba??
~Widzę 14-01-2019 19:00
bambo to czarny jak czarny to klecha .Trafiłem? Dziś ławka jutro będą stawiać konfesjonały podległości.
~Bambo 14-01-2019 19:05
do: ~Widzę (19:00)
Jesteś słępy. Zmień nick z "widzę" na "ślepy". Lepsze konfesjonały niż twoje komentarze!!! Jelonka!!! Gdzie jesteś?.... Reaguj!!!!
~ 14-01-2019 19:44
do: ~Bambo (19:05)
Ten "Widzę" to nie tylko tutaj, ale też na innych jeleniogórskich portalach pisze tą swoją "mową miłości".
~Bambo 14-01-2019 19:54
do: ~ (19:44)
Nie wiem.... Możliwe, że tak.... Wszyscy mówią o ograniczeniu mowy nienawiści, nie robienie z tej tragicznej śmierci sprawy politycznej, itd. Myślę, że jelonka ma możliwość reagowania. Pewnie nic z tego nie będzie.... Tak jak "-s" napisał: "media to władza". Trudno się z tym nie zgodzić!!!!
~Podsumowanie. 14-01-2019 20:10
Ośmioletnie rządy Platformy Obywatelskiej obfitowały w wiele afer i skandali związanych z politykami tej partii, nie tylko na szczeblu centralnym, ale też lokalnym. Były to rządy wielkich afer: afera hazardowa, afera Amber Gold, Info afera, czy afera podsłuchowa. Nieudolne rządy PO doprowadziły do zamknięcia polskich stoczni, czyli afery stoczniowej. Długo, długo by tak wymieniać, po jaką choler-cię nam to robicie? Przez taką chciwość i egoizm do drugiej osoby wychodzą potem takie niepotrzebne krzaczki, szopki jak dzisiejsza, śmierć tego człowieka kompletnie niepotrzebna, zginął niewinny człowiek przez głupotę innych którzy nie doceniają pracę partii PO i kradną a inni z tej partii na tym tylko cierpią. Gdyby ci uczciwi z tej partii PO zrobili porządek z tymi co są nie uczciwi może by do tej sytuacji nie doszło, no nie wiem a jakie jest wasze zdanie?
~Bambo 14-01-2019 20:17
do: ~Podsumowanie. (20:10)
A rodzina prosiła, aby nie robić sprawy politycznej. Twój komentarz jest aktualny wydarzeniami ugrupowania politycznego. Tu pod tym artykułem - myślę, że jest nie na miejscu!!!! Uszanuj wolę rodziny!!!! Wszystkie media o tym trąbią!!!!
~ 14-01-2019 20:40
do: ~Bambo (20:17)
Nie wszystkie media o tym trąbią, niestety.Obawiam się że apel rodziny to możne być przysłowiowe wołanie na puszczy.Jeszcze kiedy Prezydent Gdańska żył pewien wicenaczelny ogólnopolskiej gazety(łatwo domyślić się jakiej) napisał na swoim twitterowym koncie, że to była wyrachowana i zaplanowana próba zbrodni politycznej.Obym się mylił, ale obawiam się, że takich bredzących jak ten dziennikarz dopiero zacznie przybywać.
~Bambo 14-01-2019 21:12
do: ~ (20:40)
No tak. Masz rację.... jelonka nie trąbi!!!!
~Bambo 14-01-2019 21:16
do: ~ (20:40)
Oglądałem wiadomości TVN - trąbią. Oglądałem TVP-1 - wiadomości - trąbią. Nie sposób słuchać/oglądać wszystkich. No i serwisy internetowe... Tu nie wiem... Może i tak jest jak mówisz....
~ 14-01-2019 21:31
do: ~Bambo (21:16)
Nie chodzi mi o ten portal tylko o wicenaczelnego bardzo znanej ogólnopolskiej gazety mającej swoją główną siedzibę w stolicy.
~Podsumowanie. 14-01-2019 21:54
do: ~Bambo (20:17)
Ja tu nie chciałem komentować obraźliwie. Ok. OK. Tylko napisałem grzecznie, co człowiekowi w myślach przychodzi gdy to wszystko widzi i te wszystkie lata poukłada do kupy, szkoda człowieka i tyle.
~Bambo 14-01-2019 22:34
do: ~Podsumowanie. (21:54)
Ja zgadzam się z Tobą.
~Widzę 15-01-2019 5:41
do: ~Bambo (21:16)
bambo; wszystkie media światowe informują od BBC po Aldżazire. Wiem ty tylko radyjko grzybka.
~Bambo 15-01-2019 7:17
do: ~Widzę (5:41)
Ślepy. Ty pewnie aldzazire oglądasz tylko. A ja słucham RADIA Maryja i również oglądam Tv trwam. No i co z tego?
~efendi 14-01-2019 20:31
Co nasz Rezydent miał na myśli : "To morderstwo jest wyjątkowo wyrazistym symbolem ciągu zdarzeń w Polsce współczesnej " Jak zwykle mowa trawa...
~podatnik 14-01-2019 20:46
Widać teraz w powyższych wpisach ograniczenie umysłowe części społeczeństwa , któremu już nic nie pomoże szkoda na was naprawdę słów, zachowujecie się tak jak nożownik atakujecie i uważacie że przez swoją ułomność macie prawo to robić bezkarnie.
~to 14-01-2019 21:18
Większość autorów komentarzy powinna się leczyć na nogi,bo na pusty łeb już za póżno.
~Z nadzieją 14-01-2019 21:52
Liczę na ten brak prymitywizmu, o którym pan pisał, w Jeleniej Górze, bo niestety jako młoda osoba, widzę go w naszym mieście często, i to niestety wśród ludzi i ich decyzji z samorządu :(
~? 14-01-2019 21:55
To można się zgodnie z prawem gromadzić i to tak na zawołanie? I to jest bezpieczne? A sie szybko prawo zmienia..... i sprawiedliwość tysz ;)
~ 14-01-2019 22:44
Mam propozycję: zamknijcie się w obliczu tej śmierci!!! Bądźcie cicho, w poczuciu odpowiedzialności, szacunku dla zmarłego.
~ 14-01-2019 23:09
W obliczu śmierci człowieka, który poświecił życie dla swojej ojczyzny, swojego miasta. Takie rzeczy wypisujecie........WSTYD.
~ 15-01-2019 8:56
tragedia i tyle wyrazy współczucia,ten nożownik na pewno nie jest normalny niepotrzebna śmierć zdrowy człowiek -szkoda i zostawcie politykę
~gość 15-01-2019 9:24
Zginął ,bo ochrona zawiniła,chorzy psychicznie chodzą po ulicach,i nikt sie tym nie przejmuje,ale w takim przypadku Pan Prezydent powinien być chroniony,i przecież tam były dzieci !!!! To już się stało,szkoda rodziny. Gdańszczanie kochali swojego Prezydenta,i nikt Mu nie pomógł. Jest powiedzenie "umiesz liczyć,licz na siebie" ,taki kraj.
~jeleniogórzanka 15-01-2019 10:47
"To morderstwo jest wyjątkowo wyrazistym symbolem ciągu zdarzeń w Polsce współczesnej..." Litości!!! Tylko z szacunku dla śp. Zmarłego nie będę tego komentować !
~S-80 15-01-2019 11:29
Panie Łużniak, więcej obiektywizmu i powagi ! Zachowuj się Pan !!!
~możebudyń? 15-01-2019 12:45
Przecież te ławki to bubel i jeden wielki szwindel. Za 3-4 tyś. można mieć o wiele lepszą ławkę niż ten klocek. Poza tym co z kasą za projekt "Niepodległa"? Mi nie jest potrzebna żadna ławka aby doceniać niepodległość.
~rynek 15-01-2019 14:12
nienawisc jeden wobec drugiej osoby czyni z nas barbarzyncami. a tak jest w naszym kraju ze wladza odbiera rozum a nienawisc doprowadza w koncu do szalenstwa i zbrodni a najgorsze jest to ze czyny sa traktowane jako dobro wobec wlasnego wroga.jako narod katolicki nie mam y sily by miec zdrowy rozsadek honor na ktory sie powolujemy.nawet w obliczu osobistych tragedi potrafimy sie smiac i ponizac.jestesmy zalosnym narodem.
~Gość 18-01-2019 12:29
Po wiem tak nie lubie PO i zadnej innej partii politycznej bo nie i juz ,ale co do nienawisci to wszech mocna jest PO nie mogą zdierzyć ze PIS wygrał wybory i to tak sromotnie gdzie PO nawet pomazyc o takiej wygranej nigdy nie moglo ,i dlatego tak POdzielili POlakow ,nie znam ani na oczy nie widzialem p. Adamowicza ale wydaje mi sie ze zginol bo nikt nie zareagowal na wejscie bandyty z nozem na scene gdzie ochrona gdzie ci wszyscy co tam stali i patrzyli jak szaleniec nozem wywija ,teraz kazdy placze domysly sieje co ,kto zawinil to tylko szaleniec i ludzie w otoczeniu pana adamowicza nie zachowali ostroznosci

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group