Środa, 5 sierpnia
Imieniny: Mariana, Marii, Stanisława
Czytających: 4786
Zalogowanych: 3
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Niechciane koncerty, czyli płaćcie za ciszę!

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Poniedziałek, 19 września 2011, 8:44
Aktualizacja: Wtorek, 20 września 2011, 7:46
Autor: Agrafka
Fot. Agrafka
W niedzielne poranki chciałoby się dłużej pospać i odpocząć po trudach tygodnia. Niestety, nie wszędzie jest to możliwe, zwłaszcza jeśli od wczesnych godzin słychać za oknem głośną muzykę w wykonaniu żebrzących Romów. Czy mieszkańcy Zabobrza muszą wysłuchiwać niechcianych koncertów akordeonowych i płacić za upragnioną ciszę?

Akordeon i kubeczek, jak się okazuje, to niezły sposób na biznes. Romów grających muzykę można spotkać nie tylko na jeleniogórskim Rynku, w autobusach, czy wrocławskich tramwajach, ale także pod balkonami bloków na największym osiedlu w mieście.

I nie byłoby w tym nic zdrożnego, przecież piosnkę „My Cyganie” znają wszyscy, a muzyka romska ceniona jest przez najznakomitszych znawców, gdyby nie fakt, że zaczynają grać akurat wtedy, gdy większość mieszkańców Zabobrza, jeszcze smacznie śpi, a mianowicie w niedzielny poranek.

Przykre są sytuacje, gdy sami Romowie sprowadzają swoją, jakże piękną muzykę, jedynie do formy wyłudzenia pieniędzy. Bowiem, jeśli ma się ochotę nadal pospać, należy rzucić przez balkon pieniążek do kubeczka i w „czarodziejski” sposób akordeon milknie, a raczej „odchodzi” pod inne balkony.

Czy jeleniogórzanie muszą płacić za upragnioną ciszę? - Jeśli takie incydenty mają miejsce w godzinach między 22.00 a 6.00 rano, wtedy osoba poszkodowana może zgłosić zakłócanie ciszy nocnej. Natomiast jeśli granie muzyki na żywo, czy też głośne odtwarzanie na sprzęcie grającym jest w innych godzinach, wtedy należałoby zmierzyć, czy dany hałas przekracza dopuszczalną liczbę decybeli - poinformował Jerzy Górniak, komendant Straży Miejskiej w Jeleniej Górze.

Jak to zmierzyć? Trudno, aby każdy mieszkaniec miał w domu decybelomierz. Trudno także nie przyjąć, że uliczne muzykowanie – także pod oknami bloków – to odwieczny sposób na życie społeczności romskiej, której kulturę ciężko pogodzić z naszą obyczajowością.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (96) Dodaj komentarz

~Hałas 19-09-2011 8:57
W Szklarskiej ostatnio huk petard w sobotę, tak wystraszyl mojego sąsiada kota, że nie wyszedł z pod łozka całą noc! Kto pozwala w Szklarskiej na takie coś? Kto tu jest władzą się pytam. Jaki Pan miasta? (a moze samowola)?daje zgode na takie coś! POMSYLCIE , CO DZIEJE SIE W KARKONOSKIM PARKU! SMutne, że takie rzeczy się dzieją! to był jeden wielki huk!!!!! :(!
~Rudebwoy_JG 19-09-2011 9:02
To zbierzcie ekipe kozaki wszystkie z zabobrza i poustawiajcie szoszonów, bedziecie mieli spokój skoro władza nic nie robi sobie z tymi oszustami
rymcycymcy 19-09-2011 9:12
Na Zabobrzu w niedzielę nie pośpisz. Nocując u żony znajomego, musiałem rano wysłuchać banglania dzwonów kościelnych ...a potem męskich śpiewów damskim głosem ...w trzeszczącym megafonie ! :) ...i nawet nie wiem gdzie trzeba wrzucić kasę żeby to wyciszyć! :)
~krk 19-09-2011 9:13
a gdzie multikulti społeczeństowo tak typowe dla wspolnej jewropy otwarte granice itd..
~do hałasa 19-09-2011 9:14
to się ty i twój kot wyprowadźcie ze Szklarskiej :DDDDD
~Coś nie tak 19-09-2011 9:24
Coś nie tak interpretuje Komendant Straży Miejskiej przepisy. Jakie mierzenie i w jakich warunkach co za bzdury wygaduje . Głośność to jedno a typ hałasu czy muzyki to drugie. Po to Miasto czyli My mieszkańcy płacimy SM żeby reagowali na każde wezwanie kiedy komuś to przeszkadza.
~xxx 19-09-2011 9:39
każdy chce żyć, a grosz rzucony Romowi czy innemu potrzebującemu powinien nas cieszyć, że to my Polacy możemy wesprzeć bardziej potrzebującego od Polaka. Pamiętajmy o milionach Polaków, którzy wyemigrowali za chlebem ? "Dobrzy" katolicy ?!
~kjklujloiuo 19-09-2011 9:41
heh jak "dzień świra". A swoją drogą jak ksiądz zwołuje na mszę przed 6, 7 rano i później też pewnie (nie wiem o której tam mają) to jest dobrze??
~do 9:21 19-09-2011 9:41
Dokładnie. 'Nienawiść do c...nów tak zostałem wychowany !' - niech to hasło będzie naszym wspólnym mottem !
~jawiemlepiej 19-09-2011 9:50
ROM TWÓJ BLIŹNI :D
~ale jaja 19-09-2011 10:09
garnek z zimną wodą i juz
~mm 19-09-2011 10:11
Ale problem - rzucić kilka worków z wodą obok graczy a sami odejdą.
~Zabobrzanin 19-09-2011 10:12
Za zakłócanie porządku publicznego (patrz hałasowanie) też można ukarać mandatem i nie trzeba do tego żadnego miernika. Poza tym żaden kodeks nie określa ciszy nocnej w godzinach pomiędzy 22 a 6. Komendant niech się podciągnie troszkę z przepisów.
~do 10:12 19-09-2011 10:13
Popierasz ROMÓW ?! Nie radzę...
~ 19-09-2011 10:13
Czlowieku z godziny 09:46 (jesli ciebie mozna nazwac czlowiekiem, bo ponoc "czlowiek to brzmi dumnie"...). Byles w niedziele w kosciele? jestes niezmiernie glupi. Brakuje slow, jesli chodzi o twoj komentarz.Mam nadzieje, ze Redakcja zaraz sie obudzi i zlikwiduje ten idiotyzm.- A jesli chodzi o halas- mi bardziej przeszkadzali latem w Cieplicach panowie (Polacy z krwi i kosci- bez akordeonu) pod hotelem " Pod Rozami", ktorzy codziennie kolo 4:00 nad ranem "debatowali" po pijanemu na deptaku. Byli pijani, glosni, ordynarni. Wlascicielka tego (bardzo kiepskiego) hotelu nie reagowala, bo ja to nie interesuje.
~rumcajs54 19-09-2011 10:14
A zacząć trzeba od tego, że trudno nazwać muzyką to co usiłują wykonywać niektórzy grajkowie z ul. Długiej, 1 Maja... Przeplatające się frazy z różnych kawałków, brak znajomości całego tematu rekompensowany jest tzw. palcówką. I w kółko to samo. Współczuję mieszkańcom i handlowcom, którzy przez parę godzin dziennie atakowani są tą "twórczością".
~Jose 19-09-2011 10:17
'Słońce Karkonoszy" przemówił - a plebs niech się uciszy i słucha z namaszczeniem jedwabnego głosu i mądrości z ust jego płynnących. ;)
~Hałas 19-09-2011 10:29
do 9:14 włąsnie taki egoizm jest czyms czego nie pojmuje! zygac mi sie chce, jak slucham takich nieodpowiedzialnych ludzi!
~SPOSOBEK 19-09-2011 10:31
JA MAM SPOSÓB NA TAKICH GRAJĄCYCH NIEROBÓW: TRZEBA TYLKO NAZBIERAĆ TROCHĘ NIEPOTRZEBNYCH RZECZY TYPU ZGNITE JABŁKA, ZBUKI CZY TEŻ INNE NIESMACZNOŚCI I JAK TAKI JEDEN Z DRUGIM GRA O 6 RANO RZUCIĆ MU CO ŁASKA ZGNITE JABŁKO A JAK KTOŚ MA DOBREGO CELA TO SZYBKO ZADOWOLI GRAJĄCYCH.
~ 19-09-2011 10:32
Jakby ludzie nie dawali im kasy to ile by tak żebrali? tydzień?,a potem zmieniliby miasto,ale nie wy "dobrzy ludzie" jesteście.I nie dość,że są natarczywi i chamscy to jeszcze za waszą kasę zapalą sobie dobrego papierosa,pomieszkają w hotelu(Sobieszów pętla) i żyją jak pączki w maśle.Proszę odpowiedzcie dlaczego tak chętnie rzucacie im kasę? Macie dobre serce czy po prostu się ich boicie i dajecie tylko po to ,aby odeszli...
~sqandal 19-09-2011 10:43
a jednak to jakiś folklor w tym bezbarwnym mieście Ci śpiewający Romowie i niech sobie tam spiewają lepsze to niż żebranie , popieram te ładne widowiskowe spiewki a Jelonka nie ma zadnych tradycji i czas o tym pomyślec
~zdumiony 19-09-2011 10:45
Są ludzie którym wszystko przeszkadza- nawet jeśli Romowie chcą uczciwie zarobić. Kiedy kradną - źle; kiedy zarabiają uczciwie - też źle!
~SpiityGonzal 19-09-2011 10:49
"Hałas" nie tragizuj. W końcu to przecież Twój sąsiad kot bardziej się przestraszył i on powinien się skarżyć. Matko jedyno! Naprawdę lepiej ,żeby kot pisał,bo Twoja składnia i ortografia jest pod psem.
~ 19-09-2011 10:50
to tylko u nas takie pomysly ma straz miejska , albo nie zna przepisow bo w cywilizowanych krajach jezeli w weekend jest zaklocana cisza i spokoj chocby jednego mieszkanca i zglasza to policji , ta natychmiast reaguje , gdyz wypoczynek ludzi ktorzy pracuja i placa podatki jest szanowany i kazdy a prawo do wypoczynku w ciszy i spokoju, a to co robi straz miejska kazac liczyc decybele swiadczy o d...lach oplacanych z naszych podatkow, oni maja sluzyc spoleczenstwu a nie popierac zebractwo, chyba ze z tego tez korzysci osiagaja a to juz inny paragraf
Piipi Jelonkowa 19-09-2011 10:55
.. *to Zabobrze jest dziwne ! Gołębie im przeszkadzają swoim gruszeniem,a ludzie pochodzenia romskiego swoim śpiewaniem ! ~OCH ! .. teraz zrozumiałam mojej babci słowa: - "Wnuczko,nie bierz za męża zabobrzanina ! .. bo on mieszka .. TYLKO w sypialni"
~dorymcymcym 19-09-2011 11:00
Czytam czasami twoje biedne niby śmieszne komenty i wychodzi z nich że masz typie jakiś kompleks na punkcie fantazji o pukaniu.Znam paru takich "j...baków" jak ty i zwykle prawda jest taka że im większy gawędziarz tym większe ma odciski na łapach od prania "patataj..patataj":D
ebee 19-09-2011 11:13
Proszę wybaczyć złośliwość, ale po ciężkiej pracy nawet głośno grający telewizor, czy przejeżdżający pociąg nie zakłóci snu. Choć zapewne temat Romów żebrzących na kazdym kroku i poszukujących łatwego grosza jest godny uwagi, to z tym zakłócaniem ciszy to delikatnie mówiąc lekka przesada. Tak się bowiem utarło, że pewnej grupie mieszkańców, a raczej lokatorów wzsystko w tym mieście przeszkadza. Koncerty, parkujące samochody, no ijak widać niektórym, nawet c...n z akordeonem w niedzielę. Proszę wybaczyć, kolejną złośliwość, ale pewną receptą na zakłócony przez akordeon sen np. na 5 piętrze bloku może być także ruch naświerzym powietrzu, albo dodatktowe zajęcie. Pozdrawiam, EBEE Pozdrawiam, EBEE
~ 19-09-2011 11:32
a "świeży", to chyba przez ż się pisze, co, panie ebee?
~ 19-09-2011 11:32
c...nie to złodzieje i brudasy, chciałbym zauważyć, że w większości krajów nikt ich nie chce. Rozlazło się to robactwo po cywilizowanym świecie, niech wracają tam skąd przyszli i tam mogą sobie robić co chcą. Nie jestem rasistą, murzyni czy arabowie mi nie przeszkadzają, ale c...nie są jak zadrą w oku. A do ich obrońców mam pytanie, czy tak samo by ich bronili, jakby w Jeleniej byłaby dzielnica cygańska, tak jak w Kowarach?
~JAB 19-09-2011 11:32
takie postacie "grozne" na zabobrzu mieszkają a romów sie boją? cwaniaczki
~lq1 19-09-2011 11:33
A niech grają, wolę ich słuchać niż jakiejś młócki dyskomuła, który chwali się tym ,że jest prymitywny i nastawia na ful, tak aby wszyscy na około słyszeli, te badziewne bity:) To dopiero jest prymitywizm, tak jakby inni nie mieli sprzętu grającego Bueeheee:) Polacy też brudasy, też nas nie chcą w wielu krajach na świecie, a jeśli już chcą, to na zmywak lub do azbestu, wiec marna pociecha:)
Piipi Jelonkowa 19-09-2011 11:40
..do - [~Autora postu z gdz.11:32] .. - "Jakże uroczy istotą jest człowiek,jeżeli jest człowiekiem" ~Wiesz ? .. ta "zadra" w Twoim oku jest już problemem o podłożu psychicznym,bo nie widzisz już człowieka !
~redshift 19-09-2011 11:44
na kiepury i w tamtej okolicy mieszka najgorsza holota. Nic dziwnego, ze im sie nie podoba. Nie nalezy tego jednak utozsamiac z opinia wszystkich mieszkancow zabobrza.na kiepury i w tamtej okolicy mieszka najgorsza holota. Nic dziwnego, ze im sie nie podoba. Nie nalezy tego jednak utozsamiac z opinia wszystkich mieszkancow zabobrza.
~ 19-09-2011 11:46
...."niech wracaja, skad przyszli"- ciekawe. Znasz historie Romow ( i Sinti)? Ja nie jestem -bynajmniej za zlodziejstwem, namolnymi wrozkami itp. ale czcze pisanie, ze " niech wracaja, skad przyszli" jest bez sensu! Poczytaj w necie, skad (i KIEDY!!!) przyszli. Nie ma szans ich wysiudac, trzeba umiec sobie z nimi inaczej poradzic. Po co dajecie im pieniadze? nic nie dostana= sami zrezygnuja. A jesli chodzi o halas- mnie tam przeszkadza bardziej dzwon koscielny o godz. 07:00 rano w niedziele, kiedy spie. Tego niczym nie wygonisz- czy dasz, czy nie dasz- dzwoni, ze uszy puchna. Co do wpisow rymcy- uwazam je za bardzo sprytne i dowcipne.Moze ich (ten z 11:00) nie ogarniasz intelektualnie?
ebee 19-09-2011 12:13
Do internauty z 11,32. Oczywiście, że przez "ż". "Na świeżym" pisze się także osobno. I to kolejny mój błąd. Co prawda mechaniczny, ale to mnie nie tłumaczy. Dziękuję za tą uwagę. Postaram się staranniej pisać komentarze. Pozdrawiam serdecznie, EBEE
~ 19-09-2011 12:28
"Według danych Eurostatu w Rumunii żyje 1850 tys. Romów, w Bułgarii 750 tys., tyle samo w Hiszpanii, na Węgrzech 700 tys, w Słowacji 500 tys., we Francji 400 tys., w Czechach 300 tys, w Wielkiej Brytanii 265 tys., w Grecji 208 tys., we Włoszech 145 tys., w Niemczech 105 tys., w Portugalii 70 tys., w Szwecji 43 tys., w Polsce 25 tys." Czemu sie wiec pieklicie? w innych krajach europejskich jest ich jeszcze wiecej. Nie przesadzajcie, ze jakis tam bidny c...n rzepolacy na akordeonie czy skrzypkach zakloca wam sen. To nie rzucajcie pieniedzy- postaja tydzien, dwa i wiecej nie przyjda, bo nieoplacalne.Przeciez oni po cos tam stoja, musieli cos dostac na Zabobrzu. I zrezygnujcie z rasistowskich komentarzy. Katolikom nie przystoi.Czujecie sie lepsi, niz Romowie?Dajcie na to dowod w komentarzac
~ 19-09-2011 12:48
Zachowajcie fason w pisaniu komentarzy. Przeciez jestescie wierzacy, przestrzegacie 10-ciu przykazan, chodzicie do kosciola. Pyskowka na forach okraszona niewybrednymi epitetami nic nie da. Wystawiacie sobie zalosne swiadectwo glupoty, zlosci, rasizmu i nietolerancji. To przeciez w tak wierzacym kraju, jakim jest Polska nie przystoi....
~takaprawda 19-09-2011 12:51
Decydując się na mieszkanie w bloku w mieście warte średnio 80-200tysięcy (z założenia bloki są dla mieszkańców średnio i mało zamożnych) decydujesz się jednocześnie na ryzyko uciążliwych sąsiadów,napady w windzie,meneli w bramie,hałasy,wizyty akwizytorów i między innymi cygańskie koncerty.Jeżeli chcesz ciszę i spiew ptaków to wyprowadź się na wieś lub kup sobie dom za miastem.
~do 12:28 19-09-2011 13:04
Co ty piszesz ?! To znaczy, że mamy się godzić na cygaństwo w naszym kraju ?! Won z romstwem, cygaństwem i tym podobnym tałatajstwem. Dlaczego jesteśmy od nich lepsi ? Bo dbamy o swój kraj i nie pozwolimy na panoszenie się opcji cygańskiej !
~ 19-09-2011 13:42
Do 13:48- wypuszczasz energie na wiatr .Co ci to da, jesli powiesz "mamy sie godzic..." no to nie godz sie. I co? Co wskoracie waszym pieniaczym protestem na Jelonce? Polacy dbaja o kraj? he he he...widze to, wystarczy przejsc sie nad Mlynowka, poogladac reklamowki z tajemnicza zawartoscia...albo spacerkiem po przepieknym Zabobrzu. Psie bomby, chodniki zasmiecone, zasikane klatki schodowe. Dbajcie, dbajcie...niech wyjdzie wam na zdrowie ta wasza dbalosc.
~kpl 19-09-2011 13:46
Polacy za granicą azbest i zmywak, przy boku emigrantów z całego świata :) przydałoby się tak popracować rasiście, który, tu pisze o porządku polskim:)
~do 13:42 19-09-2011 13:47
Eeee nie słychać Cię, niemcy się nie wypowiadają.
~ 19-09-2011 14:08
Tysiace Romow zyje takze w innych krajach Europy- o wiele wiecej niz w Polsce. Ale rasistowskie wpisy nalamach Jelonki nie zmienia sytuacji. Dacie upust waszemu pieniactwu i nietolerancji- i jaki bedzie efekt? Gwoli wyjasnienia: nie lubie hipokryzji, rasizmu i szczania po klatkach schodowych. Udowodnijcie mi, ze te zasikane klatki, smieci w Mlynowce i Bobrze oraz psie gownienka na kazdym kroku to sprawka Romow a uwierze, ze to oni wam Polske popsuli, zasmiecili i zasikali.I razem z wami zaczne zloscic sie na Romow, ze tacy-owacy....
~goownoprawda 19-09-2011 14:11
Co ta "takaprawda" pitoli?! Jaki śpiew ptaków na wsi? Jaka cisza?!Na wsi w każdej zagrodzie psy ryczą 24 godz. na dobę.Na wsi pijacy ryczą pod sklepem 24 godz.na dobę. Na wsi maszyny rolnicze ryczą 24 godz. na dobę.Na wsi smród-nie, smród nie ryczy ,jeno śmierdzi 24 godz. na dobę .Na wsi wiedzą ,co masz dzisiaj na obiad i jakie masz prześcieradło.Na wsi doopę obrobią Ci lepiej ,niż swoje pole .Na wsi.... A Ty"takaprawdo"nie bądź taka mundra w doradzaniu i pilnuj lepiej terminu spłaty kredytów ,bo komornik nie zachwyca się wsią.
~~ 19-09-2011 14:15
Niech mi ktoś pokarze chociaż jednego porządnego c...na, który chodzi normalnie do pracy, kształci dzieci itp. Nie chodzi mi o kształcenie po 22. Zresztą, te umiejętności jak i żebranie to oni wysysają z mlekiem matki. Prędzej by mi uschła ręka niż bym rzucił takiemu ................... chociaż grosza.
~ 19-09-2011 14:27
"Przodkowie Romów pochodzą z Indii, skąd w IX/X w. rozpoczęli wędrówkę do Europy. W XV wieku obecność Romów odnotowano w całej Europie, a pierwsza wzmianka o tej mniejszości w Polsce pochodzi z roku 1401. Początkowo traktowano Romów życzliwie, lecz z czasem zaczęto wywierać na nich presję." Wiec wyslijcie ich z powrotem do Indii....stamtad przeciez pochodza.To nic ze w IX wieku...I jak juz Romow nie bedzie, to bedziecie mieli cicho, czysto, ladnie i pachnaco.
~JGIII 19-09-2011 14:27
do redshifa - ciekawe z jakiego rodu się wywodzisz skoro na Kiepury mieszka "najgorsza hołota" - "KRÓLEWICZU z bożej łaski" ? To jest Polska i niestety nie wszystkich stać aby mieszkać w wybranym przez siebie miejscu pacanie. Nie ubliżaj bo jeszcze sam możesz wylądować na tym osiedlu. Ubliżaj swoim najbliższym - jeśli sobie na to pozwolą a od Kiepurowa - WARA. Zdrowo Cię pogięło skoro wysnuwasz takie wnioski. Mogę tylko współczuć twojej rodzinie - kondolencje z powodu takiego TYPA w rodzinie...
~jawiemlepiej 19-09-2011 14:32
W NIEDZIELE CZĘŚĆ WYŁUDZA PIENIĄDZE POD KOŚCIOŁAMI A INNI DORABIAJĄ POD BLOKAMI Z MUZYCZNYMI PORANKAMI... ps. a gdzie te sławne "dresiarstwo" z Zabobrza? chłopaki powinni sobie spokojnie dać radę z tymi "muzykami"
~ 19-09-2011 14:33
Do 14:15- opisujesz fakty, ktore sa powszechnie znane. Ale zloscic sie, pienic i wysuwac (oczywiste) wnioski nie ma po co, bo nic to nie da. Nie dawac zebrzacym, na dawac sobie wrozyc, ignorowac, ignorowac, ignorowac. Nie dawac sie okradac. Przeciez nikt was´ nie zmusza, byscie im "pomagali". Kto oddaje i zabiera, ten sie w piekle poniewiera.Dajecie, pomagacie a potem huzia na Jozia. Schodzcie z drogi, ignorujcie. Uprzejma ignorancja swiadczy o lepszym wychowaniu, niz wirtualna pyskowka.
~do 14:33 19-09-2011 14:39
Na nich działa tylko ciężka ręka sprawiedliwości wymierzanej w trybie pilnym.
~ 19-09-2011 14:39
Wyludza pieniadze: to po jakiego gwizdka dajecie???????????????????Dorabiaja pod blokami na przepieknym, nieobfajdanym Zabobrzu. Do-ra-bia-ja znaczy, ze cos za to dostaja. Po co dajecie? KTO was do tego zmusza??? Ludzka glupota nie ma granic. Nie ma. No nie ma, no.
~Kris 19-09-2011 14:45
Wielki mi tam problem. Recepta jest taka: - bierzemy foliowy worek - nalewamy do niego wodę i zawiązujemy - rzucamy z balkonu prsto na brudne główki jestem pewny, że to zadziała.
~XXL 19-09-2011 14:47
5 kg ziemniaków celnie rzucone z balkonu skutecznie wyleczy żebraków...
~tryb 19-09-2011 14:52
Znam Polaków, którzy lecą na czapę zagranicami, pod hipermarketami i jakoś im, to nie przeszkadza,że mają rzekomo lepsze geny:) Są pasożytami we Francji potrzeba im na alkohol i narkotyki itd. Mi Romowie nie przeszkadzają, najpierw belkę dojrzeć u siebie, a potem krytykować!!! Czyścioszki zapyziałe,rasa chamów, a nie panów:)
~ 19-09-2011 14:54
Po co agresja? kto was tego nauczyl? ksiadz na religii? tak? to powiedzcie mu, ze to nie po bozemu, nie po katolicku.Woda bardziej przyda sie na obsrane chodniki, a kartofle do jedzenia, bo wyrzucanie zywnosci jest grzechem. Ignorowac. Przeciez oni nie beda za darmo o 06:00 rano w blokowisku grali- takimi idiotami Romowie nie sa. Albo "wyludzanie" pieneidzy. Nie dawajcie, nikt was do tego nie zmusza. Omijajcie wrozace c...nki, nad dziecimi sie nie litujcie, one z glodu nie umra.Ignorowac i nie obrazac, bo tego nie wolno. "Nieczyn drugiemu, co tobie niemile".
~ 19-09-2011 14:58
Do tryb- na temat, ktory opisujesz ("Polacy za granica") moglabym duzo napisac. Widze to na co dzien-oczywiscie sa tacy i siacy. O tych takich bardziej "siakich", ktorzy kradna, pija, rozrabiaja, oszukuja mozna mowic w nieskonczonosc. Tylko...po co????
~do14:11 19-09-2011 15:08
To wybuduj się za milion w bogatej zielonej dzielnicy bidoku z bloku i będziesz miał ciszę.Albo najlepiej zakop się 1,30m pod ziemię bucu niekumaty.
~redshift 19-09-2011 15:11
jgiii, widzisz ze to nic przyjemnego gdy tak o tobie pisza. Jestem pewny, ze wiekszosc tych agresywnych komentarzy pisza twoi ziomale z kiepurowa i jakos ci to nie przeszkadza. Chetnie bym zobaczyl statystyki gdzie popelnia sie wiecej przestepstw, wsrod biedoty romskiej czy polskiej.
~ 19-09-2011 15:22
Najsmutniejsze jest, jak sie tu pisze, ze Romowie "nie dbaja o Polske" i dlatego trzeba ich gonic. Hipokryzja w przykladowym wydaniu.Szkoda, ze ktos nie zastanowi sie nad wlasnym, jakze zalosnym tekstem.Romowie wyprowadzaja pieski, ktore sraja w Parku Zdrojowym. Romowie sikaja po klatkach na Zabobrzu i maluja grafiti po budynkach. Romowie kiwaja sie przed sklepami monopolowymi.Romowie chodza w kapturach po ulicy, ze o 21:00 strach przejsc przez miasto....a to zli, niedobrzy Romowie. Paluszkiem im pogrozic nu-nu-nu. A nad prawdziwymi obywatelami 1-szej klasy trzeba sie uzalic, bo tak dbaja, a inni (czyt. "Romowie") im wszystko psuja. I jeszcze szczaja do klatek schodowych.
Piipi Jelonkowa 19-09-2011 15:38
~VIKUŚIA ! .. czas drugiej wojny światowej był równiez okrutny dla ludności pochodzenia romskiego ! ~Wiesz ? .. nastąpiły czasy powojennych "przeprosin",a to polscy biskupi w swoim orędziu pisali - "Przebaczamy i prosimy o wybaczenie", ..a to Niemcy wypłacili odszkodowanie "za szkody wojenne" ludności ż...owskiej w ogromnej kwocie 5 bilionów DM i również Polacy otrzymali odszkodowania pieniężne od Niemców ! .. ale ONI ludność pochodzenia romskiego nie przyjeła od Niemców "tego odszkodowania" ! .. to już coś mówi o człowieczeństwie !
~niskl 19-09-2011 15:39
http://www.joemonster.org/mg/31108,19,Niezly_andquot_sajgonandquot_
~kkk 19-09-2011 15:55
Najlepiej jak się wieś do miasta przeprowadzi i udaje hrabiostwo.
~ 19-09-2011 15:55
Ja tam nie wiem o tych odszkodowaniach, ale nie lubie hipokryzji, czyli kogos krytykowac za cos, co sie samemu popelnia. Romowie sa, jacy sa i nikt ich juz nie zmieni. Ta mniejszosc narodowa traktowana jest jak zakala Europy. Dla mnie sa jednak bardziej ofiarami niz "oprawcami". Schodzisz c...nowi z drogi- nic ci nie zrobi. Nie placic, nie dawac, nie wspomagac. Uwazac na portfele i inne "dobra". Ignorowac, ale uprzejmie. Nie toleruje rasizmu. Dziwi mnie, ze w niedziele koscioly pelne , a tyle w tym katolickim kraju nienawisci. Jedno z drugim nie pasuje.
~ 19-09-2011 16:04
Ja tam rasistą nie jestem ale prawda jest taka że nasi c...nie kowarscy to c...nie chyba tylko z nazwy i wyglądu i choćby nie wiem jak by się chciało ich zrozumieć i dobrze żyć to nie da rady jak człowiek do nich grzecznie to im nie pasuje i zrobią wszystko żeby kogoś z równowagi wyprowadzić oczywiście nie chodzi tu o całą społeczność bo jak napisałem wcześniej są i wyjątki podsumowując to choć bardzo się staram ich zrozumieć to nie moge to jest po prostu nie realne mają pretęsje że tak sie o nich żle mówi ale sami sobie zapracowali na taką opinie
~Do 15:08 19-09-2011 16:18
Co się buldoczysz "prawdoobjawiona"?Po co od razu wyjeżdżać z bucami i cmentarzem? Znalazł się grabarz zawołany! W obecnej chwili stać mnie na domek nieduży.Jeszcze trochę a kredyciarze będą się wyprzedawać za półdarmo.Nie stać mnie jednak na służbę ,bo za leniwy jestem ,żeby rąbać ,sprzątać ,pilnować ,remontować,zasuwać na kosiarce i łopacie do śniegu do końca życia.Dzieci dorosłe na swoim,teraz trza nogę z gazu.Mam gdzieś domki ,wolę leżeć. A Ty pracuj,pracuj na zawał i na kredyt. goownoprawda.
~ 19-09-2011 16:25
Do 16:04- to nie probuj "dobrze zyc".Nie probuj ich rozumiec. Omijaj, ignoruj, nie zaczepiaj, nie integruj na sile. Ale nie wolno "zwalczac", obrazac , potepiac. Oni sie izoluja- tak bylo, jest i bedzie. W calej Europie. Nic na to nie poradzimy, oni tak maja od IX wieku! Ale dawanie pieniedzy za "muzykowanie" na Zabobrzu, a potem opisywanie ich w gazecie to jakas pomylka. Bo chyba mi nie powiecie, ze oni graja za darmo.Albo dawanie sobie wrozyc, a potem narzekac, ze c...nka ukradla portfel...Dajcie im spokoj. W Holocauscie zginal co 3 Zyd, ale co 2 Rom. O Romach sie nie mowi, c...nski Holocaust jest pomijany milczeniem, bo nikt za nimi nie stoi.A do Zydow ma sie respekt, bo maja kase. Nie dolewajcie oliwy do tego paskudnego ognia!
~fanjelonki 19-09-2011 17:34
PIERWSZĄ POBUDKĘ W NIEDZIELĘ ROBI NAM KSIĄDZ O 7.30!!!! Jego dzwony walą tak głośno,że umarli wstają z grobu.A gdybyś chciał się zdrzemnąć po południu, bo rano cie zbudzili to wiedz,że o 17,30 z drzemki wyrwą cię DZWONY KOŚCIELNE!!!!
~beka 19-09-2011 18:17
Ciekawe kto mi rower ukradł...
~DO KOMENDANT 19-09-2011 18:44
DO KOMENDANTA SM. A czy zamiast mierzenia nie wystarczyłoby sprawdzić czy mają działalność gospodarczą i pozwolenie na robienie koncertu w miejscu publicznym???
~rararak,,,, 19-09-2011 18:56
Hasło „rom mój bliźni” to wygląda mi na oksymoron, gdyż jeśli chodzi o etnocentryzm, ksenofobie, rasizm i nienawiść do ludzkości to c...nie dorównują tylko parchom. „Rom” to znaczy po cygańsku „człowiek”; każdy inny to dla nich „gadź” co znaczy w języku pasożytów z Dekanu – „bydle”,”cham”,”ścierwo”. Tak więc, do każdego polit-poprawnego przydupasa i d...la używającego określenia „rom”, który jednocześnie sam określa się w ten sposób jako „bydle”, „cham” i „ścierwo” możecie śmiało Szanowni roz jechać j.w.
~A pipi 19-09-2011 19:19
Jesteś redahtorka to pogadamy na żywo zapraszam ci uszy zwiędną daj namiary to pogadamy..
~x 19-09-2011 19:39
upragniona cisza na Zabobrzu? i to poznym wieczorem-- smiechu warty zart! podpite kreatury i rozwydrzona mlodziez idac po osiedlowych chodnikach prowadzi super glosne rozmowy nie patrzac na cisze nocna. tu i tam slychac klotnie ludzi . Tzw BIALY DOMEK tetni piworzlopowa gwara, bo tam umiar ma malo kto. to pasuje bo swojskie, zabobrzanskie, zgrzyt gnieconych puszek i huk rzucania klapami w smietnikach juz o5 rano tez pasuje ale muzyka, nawet romska razi. czyzby rasizm? komu to wadzi w godzinach dnia? inteligencji z prowincji ktora od paru lat ma sie za rasowych mieszczuchow. wstyd narzekacze!
Piipi Jelonkowa 19-09-2011 19:49
..do - [~Autora postu z godz.19:19 ] .. pogadamy ? Bociany już odleciały i jestem nad stawem,gdzie są jeszcze ostatnie żaby ~ Wiesz ? .. będzie od środy ładna pogoda ! .. to wykumkały ! ~FAJNIE !!
~ 19-09-2011 20:14
A jak mi sąsiad pod oknem drzewo piłuje albo tnie metalowe pręty piła tarczową albo spalinową to co ja mam powiedzieć? A jemu tak się zbiera zawsze na sobotę od rana do wieczora i w niedzielę od rana do wieczora! To jest dopiero koncert! Nie trzeba żadnych c...nów! I zawsze marudzi, że ciężko pracuje, a inni nie pracują, bo tylko siedzą po biurach i nic nie robią! Latem nie da się otworzyć okna, bo nie dość że hałas, to jeszcze smród, bo sąsiad ma chorą wątrobę, więc ta wątroba też jest bardzo zapracowana!;-)
~ 19-09-2011 20:23
Mój pracowity hałaśliwy sąsiad nie ma nic wspólnego z Romami. Ale ja w tym przypadku wolałabym Romów, bo oni przyjdą i pójdą, a ten dalej siedzi na dworze, a na stare lata coraz pracowitszy i marudniejszy się zrobił. I klnie jak szewc, jak pracuje. I trzeba słuchać. Bo przecież hałas dozwolony od 6:00 do 22:00! I nic to, że niedziela! Każdy się relaksuje jak potrafi, a on nie potrafi inaczej, bo on się relaksuje, jak pracuje!
~ 19-09-2011 20:54
Zakładam klub pod nazwą pipigłup. Prosze o zgłoszenia
~ 19-09-2011 21:40
przecież pipi z redakcji, a te wpisy maja prowokowac do komentarzy, bo potem wiecej reklam i kasy za nie
bombardier 19-09-2011 22:37
ale zawsze z uśmiechem pozdrowie naszego wspaniałego zadzego co ma taką fajną firme co nas wożi wspaniałymi małymi oklejonymi papierem małymi autobusami na niebiesko JELENIA WROCŁAW.
~xxx 19-09-2011 22:49
c...y z zabobrza
~ 20-09-2011 8:42
Ktos bardzo madry powiedzial:"Czego nie mozesz zmienic-zaakceptuj" .Zloscic sie, pluc w strone c...now ( na razie wirtualnie...), szastac rasistowskimi sloganami nic nie zmieni. Te "problemy" z Romami ma cala Europa (pisze "problemy" , ale w porownaniu z PRAWDZIWYMI problemami, z jakimi boryka sie Polska- alkoholizm, narkomania (dopalacze!!!) mlodziezy, bezrobocie, niski poziom szkolnictwa, wypadki drogowe po pijanemu...- to naprawde "c...nskie problemiki") i nie ma sie co puszyc. Nie dawac pieniedzy, ignorowac, nie dawac c...nkom wrozyc. Omijac, ale z klasa i kultura. Bo zuzywacie drogocenna energie, ktorej wam gdzies kiedys moze zabraknie...
~ 20-09-2011 9:06
A jeszcze dodam, ze mieszkam kolo kosciola. Bardzo przeszkadzaja mi dzwony w niedziele o 07:00, bo to akurat dla mnie fajna pora do spania. Dzwony tluka sie 10 minut. Nie zloszcze sie, bo tego nie zmienie. Poleze, poczekam i znowu zasypiam.Tych dzwonow nie wygonisz, jak wy c...now spod bloku- kartoflami i workiem z woda. One bija takim ohydnym, glosnym tonem, nie wiem, komu to potrzebne. Ani to ladne, ani mile. Ale trzeba ten idiotyzm brac z przymruzeniem oka, a potem...odwrocic sie na drugi bok i spac dalej...
Piipi Jelonkowa 20-09-2011 9:50
~VIKUŚIA ! .. na wspomniany "problem" jest rozwiązanie ! Uczestniczenie we Mszy Świętej złagodzi Twoje uszy !
~ 20-09-2011 11:41
A co ma msza (gdybym nawet tam poszla?) do bimbania dzwonami??? Na msze mozna isc po poludniu. Dzwony bimbaja za wczesnie. Zaklocaja porzadek publiczny i tyle. PS. mszy nie lubie; dla mnie to szopka, a pan w kolorowej sukni stojacy przy oltarzu to niewiarygodna, pelna zaklamania i hipokryzji postac.... Ja mam wlasna swietosc i wyciszenie w lesie, gdy ide na spacer. Jesli Bog faktycznie jest, to jest on wlasnie tam, gdzie piekna natura, gdzie poranne mgly i zapach mokrej laki.
Piipi Jelonkowa 20-09-2011 15:48
~Vikuśia ! ..dobrze,że mieszkasz na północy Niemiec,bo w poludniowej częsci Niemiec muśisz miec cierpliwosc do krowy z "glocken" Biedne zwierze,które musi byc podporządkowane swojemu gospodarzowi !
~ 20-09-2011 16:07
Piipi! bardzo nienawidze tych dzwonkow dla krow; zwierze cierpi, bo ciagkly dzwiek tego durnowatego dzwonka ja meczy. Masz racje. Moze dlatego nie lubie jezdzic na "Bajery"? No dobra, bajerocki jezyk tez dziala mi na nerwy. PS. dzwonki na szyi dla kota, to tez meczarnia. Nie wolno tego zawieszac.
Piipi Jelonkowa 20-09-2011 20:58
~ Vikuśia ! .. a Niemcy z polnocy to nie są lepsi ! .. gdyż również mają dzwonki "heidschnucken"
Piipi Jelonkowa 20-09-2011 23:47
~Vikuśia,jest taka scena w pewnym fimie,gdzie hitlerowiec zabija dziecko,.. dziecko ż...owskie,.. dziewczynkę - skrzypaczkę ! ~Wiesz ? .. dla tego dziecka ż...owskiego i tych wszystkich skrzywdzonych,którzy odeszli z tego świata ..dla mojej Mamy ! ~CHCĘ ! .. wierzyc w Boga !
~ 21-09-2011 8:22
Piipi po pierwsze: nie mieszaj wiary w Boga z Hitlerem, bo bluznisz. Po drugie: "Heideschnucken" (takie rasowe owieczki) nie nosza dzwonkow. Jest ich na pastwisku czasem tysiace i Bauer nie zarobilby na te dzwonki. PS. Dobrze by bylo, gdybys mnie w zagadnieniach wojna-hitlerowcy-Hitler zostawila w spokoju, bo nie mam z tym nic a nic wspolnego. Moi rodzice i dziadkowie to Lwowiacy. Jestem wychowana w duchu pacyfistycznym, nienawidze wojny, przemocy i rasizmu, czemu dalam wielokrotnie upust w moich postach. Moze nie czytasz ich uwaznie?
Piipi Jelonkowa 21-09-2011 10:16
Dziękuję za wyjaśnienie "sprawy"owieczek z północnych Niemiec! Mineła wojna.. ale tragedia istnieje i są nadal krzywdzone niewinne istoty i ..dla nich chcę wierzyc w ICH życie wieczne !
~ 21-09-2011 11:33
Nie wolno zapominac wojny. Mam na szczescie w moim srodowisku tylko z takimi ludzmi do czynienia, ktorzy nienawidza wojny, rasizmu i przemocy. I fakt, ze zyje w Niemczech nie znaczy, ze uwazam, iz wojna jest fajna.I nikt z moich znajomych, przyjaciol, kolegow z pracy nie uwaza, ze to, co wtedy sie stalo jest w porzadku. Na dobra sprawe- nie znam Niemcow, ktorzy mysla inaczej. Obracam sie w innym srodowisku. Czytajac twoje ciagle uwagi na temat 2. wojny swiatowej, ktore chcac, czy nie chcac kierowane sa pod moim adresem- zloszcze sie. Przeszlosc kraju, w ktorym zyje nie ma NIC wspolnego z moja osoba i z emigracja mojej rodziny. I przemysl- to przeciez dobrze, ze tacy emigranci jak moja rodzina tutaj zyja, bo Niemcom moze nikt by o tej haniebnej przeszlosci nie przypominal.A my to robimy.
~szczecinian 28-09-2011 23:40
byłem na Jarmarku na rynku i gra Romów dodawała uroku-klimatu wiec jestem ZA MUZYKĄ ROMÓW W JELONCE
~rah 30-09-2011 20:09
zejsc na doł strzelic w ryj raz drugi, instrument rozdeptac na izemi to sie oduczą skoro władza sobie nie radzi
~hipookryzja 1-10-2011 3:32
Prawda jest taka, że c...nie na taką negatywną opinię o sobie "zapracowali" sami. Jakby od początku starali bardziej zasymilować się ze społeczeństwem, w którym żyją, to jest uczciwie pracować, jak reszta społeczeństwa, a nie żyć z własnego wyboru w syfie, lenistwie i złodziejstwie. Oczywiście obrońcy c...nów, których nadzwyczaj dużo uaktywniło się tutaj (co dziwne, bo statystycznie Polska to kraj rasistów) stwierdzają, że są to biedni ludzie, którym najwyraźniej należy się pomoc od Państwa i należy ich traktować z szacunkiem kochając jak własnego bliźniego. Szkoda tylko, że ci "obrońcy" c...nów widzieli ich z kilka razy w swoim życiu i to w przelocie, ciekawe czy tak samo by ich bronili, jakby mieszkali w sąsiedztwie dzielnicy cygańskiej w Kowarach?
~Byniu 5-10-2011 20:19
A ja bym zaproponował starą dobrą gwintówkę :D Albo zrobić jak w "Dniu świra" hahahah :D My c...nie akordeonem wam zryjemy banie....
~ 5-10-2011 22:00
Przykre jest to, ze dziennikarze, którzy ze swej natury powinni byc obiektywni, piszá tak subiektywne teksty. Osobiscie uwazam, ze artykul jest tendencyjny, a altor tekstu najprawdopodobniej ulegl wszystkim stereotypom, dotyczacym Romow.
bodzio168@amorki.pl 11-10-2011 16:09
policja tez powinna ich deportowac z kraju a prezydent powinnien cos z tym zrobic poniewz na placu ratuszowym oraz ul ;1-ego maja mnoza sie jak mrowki sa gdzies w odstepach od siebie 300 metrow ,oszukuja ludzi nabierajac ich ze nie maja pieniedzy na jedzenie a potem wozac sie autami po miescie.prezydent nic nie robi w tej sprawie ,jedna romuka jest w ciazy i zbiera a drugie dziecko ma przy sobie.zbiera kolo kredytow na 1-ego maja.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group