• Piątek, 22 listopada 2019
  • Godz. 1:32
  • Imieniny: Cecylii, Marka, Stefana, Wszemiły
  • Czytających: 5107
  • Zalogowanych: 15
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

MZK nie dla rowerzystów?

Wiadomości: Jelenia Góra
Sobota, 24 sierpnia 2019, 6:13
Aktualizacja: Poniedziałek, 26 sierpnia 2019, 6:13
Autor: WAC
Fot. WAC
Nigdzie nie pojadę z rowerem autobusem jeleniogórskiego MZK, bo nie wiem, czy w drodze powrotnej nie spotka mnie podobny problem – mówi pan Krzysztof, który był świadkiem incydentu z udziałem młodej rowerzystki w jednym z miejskich autobusów.
Jadąc autobusem linii nr 5 relacji Wrzeszczyn Elektrownia - Morcinka, przy przystanku "Podchorążych" wsiadła młoda kobieta z rowerem - relacjonuje nasz Czytelnik. - Po krótkiej rozmowie z kierowcą, ten zdecydował jednak, że wstrzymuje kurs i ta pani rowerem nie pojedzie. Skontaktował się również z dyspozytorem MZK oraz Strażą Miejską. W regulaminie przewozu MZK w rozdziale 4 § 27 jest wyraźnie napisane, że rowery można przewozić na wszystkich liniach we wszystkie dni tygodnia, z zaznaczeniem, że nie stwarzają one zagrożenia dla otoczenia i w autobusie nie znajduje się zbyt wiele ludzi. Oczywiście, najważniejszy jest bilet, który ta pani kupiła. Zaznaczam, że w autobusie było 7 osób, a po wstrzymaniu kursu już tylko 5. Kierowca stanowczo odmawiał jazdy, denerwując pasażerów i powodując problemy, gdyż znajdowały się tam osoby, które miały w niedługim czasie przesiadkę na kolejny autobus. Po przyjeździe Straży Miejskiej, kobieta musiała opuścić autobus. Kierowca tłumaczył się tym, że to nie on wymyśla regulamin. Warto zadać sobie teraz pytanie - czy kierowca miał prawo to zrobić? Czy złamał tym regulamin? Po co ten zapis o przewozie rowerów, skoro kierowcy mogą powiedzieć, że przewiozą ten rower lub nie? pyta pan Krzysztof.

Jak tłumaczy rzecznik prasowy MZK Zbigniew Rzońca - zapis, na który powołuje się nasz Czytelnik pochodzi z nieaktualnej wersji regulaminu przewozu MZK.

Obecny regulamin, obowiązujący od kilku miesięcy dopuszcza przejazd wraz z rowerem w autobusie MZK jedynie w trzech przypadkach: nagłego pogorszenia się warunków atmosferycznych, złego samopoczucia rowerzysty, awarii roweru na trasie rowerowej przejażdżki - wylicza Z. Rzońca. - W tym przypadku nie wystąpiła żadna z tych okoliczności, gdyż pasażerka po opuszczeniu pojazdu wsiadła na rower i normalnie odjechała. Dodatkowo do autobusu kobieta wsiadła z biegającym luzem psem bez kagańca. Jak wynika z relacji kierowcy, kobieta mu groziła, mówiąc że na pętli jej znajomi go załatwią. Dlatego nasz pracownik zdecydował się wezwać straż miejską - dodaje rzecznik.

Twoja reakcja na artykuł?

21
21%
Cieszy
2
2%
Dziwi
3
3%
Nudzi
13
13%
Smuci
25
25%
Złości
37
37%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (108) Dodaj komentarz

~yob 24-08-2019 6:30
Amatorzy dwóch pedałów w dziwnych kaskach i wypchanych spodenkach między nogami niech wiedzą że rower jest do jeżdżenia na nim,a nie wożenia go autobusem
~Ja cie p 24-08-2019 7:04
do: ~yob (6:30)
Wole być amatorem dwóch pedałów, niż tak jak ty dwóch nalewek i zapytaj gęby przed ósma rano...
~Miłościwy 24-08-2019 7:59
do: ~yob (6:30)
Brawo!!!! 🙏
~xq 24-08-2019 10:35
do: ~yob (6:30)
JG szczyci się mianem rowerowej stolicy.W mieście brak dla rowerów kompletnie wszystkiego.W Czechach autobusy jeżdżą z przyczepką bądź stojakiem dla rowerów.W czym problem by i w jg na niektorych liniach część autobusów była w takowe wyposażona.Przynajmniej w sezonie letnim oraz weekend.
~Yrezi Rewor 24-08-2019 13:28
do: ~xq (10:35)
Na takie regulaminy są eleganckie sposoby. Spuszczasz powietrze w jednym kole i informujesz kierowcę, że przebiłeś dętkę (awaria uniemożliwiająca dalszą jazdę). Po zakończeniu jazdy autobusem wyjmujesz pompkę i z powrotem napompowujesz koło (kilka minut machania). Proste? I nikt nie ma prawa się przyczepić. :)
~Yrezi Rewor 24-08-2019 13:29
do: ~xq (10:35)
Na takie regulaminy są eleganckie sposoby. Spuszczasz powietrze w jednym kole i informujesz kierowcę, że przebiłeś dętkę (awaria uniemożliwiająca dalszą jazdę). Po zakończeniu jazdy autobusem wyjmujesz pompkę i z powrotem napompowujesz koło (kilka minut machania). Proste? I nikt nie ma prawa się przyczepić. :)
~I tyle 25-08-2019 7:20
do: ~yob (6:30)
Ten kierowca to jakiś nerwusek i pieniacz.
~Wytyk 25-08-2019 10:40
do: ~yob (6:30)
Znalazł się szeryf za kierownicą. Jak się nie podoba panie szofer, i nerwy poszczają, zmień gościu pracę, bo to może być niebezpieczne. Wozisz ludzi, a nie kartofle. Swoją drogą SM też się wyjątkowo popisała. Pusty autobus , bilet skasowany to co to komu szkodziło? Te bajeczki o straszeniu to możesz sobie darować, wymyślone na usprawiedliwienie swojej nieuzasadnionej agresji.
~anonim 25-08-2019 12:19
do: ~Yrezi Rewor (13:29)
Polak-cwaniak i oszust,obejdzie każde rozporządzenie.
~ 25-08-2019 15:24
do: ~anonim (12:19)
I przez takich kombinatorów jest ciągle źle w naszym kraju
~Obserwer 25-08-2019 21:16
do: ~yob (6:30)
Życzę ci YOB Byś chociaż raz miał przyjemność korzystania z móżdżku który wykorzystujesz tylko po to by nie zesrać się w gacie .
~kierman 26-08-2019 1:13
do: ~yob (6:30)
Jak sama nazwa wskazuje, rower powinien jechać rowem a nie ulicą. Dlatego zawsze jak lecę swoją bryką (zazwyczaj ile fabryka dała), spycham każdego rowerzystę do rowu, uświadamiając mu w ten sposób gdzie jest jego miejsce.
~kierman 26-08-2019 1:14
do: ~yob (6:30)
Jak sama nazwa wskazuje, rower powinien jechać rowem a nie ulicą. Dlatego zawsze jak lecę swoją bryką (zazwyczaj ile fabryka dała), spycham każdego rowerzystę do rowu, uświadamiając mu w ten sposób gdzie jest jego miejsce.
~Gall 27-08-2019 10:15
do: ~kierman (1:13)
Kolego wiesz co koleś po tym kometarzu widzę że z ciebie typowy Janusz polskich dróg. Wes ty się chłopie zastanów. Chyba najlepiej będzie jak się sam zepchasz do rowu, wtedy będzie wiecej miejsca na drodze.
~gość123456789 6-09-2019 8:25
do: ~Gall (10:15)
Czytajcie trochę ze zrozumieniem... to była ironia (z tym spychanie do rowu)- należałoby się uśmiechnąć i nie okazywać swojej głupoty.
~zdr 24-08-2019 6:44
Często korzystam z autobusów miejskich we Wrocławiu , tam nikt nie wyrzuca z pojazdu rowerzystów.
~Markiz 24-08-2019 7:42
To co MZK wprowadza w błąd? W normalnym systemie prawnym prawnicy puścili by was w skarpetkach.
~Miłościwy 24-08-2019 7:45
A ja mam pytanie: Po ch**** wam rowery skoro i tak jedziecie autobusem???? Gdzie tu logika??? Siadam pod domem na rower i pedaluje gdzie chce pedalowac, proste!!! To tak jakbym sobie kupil samochod i wozil go na lawecie. Totalny bez sens z tymi rowerzystami!!!!!! Rowery sa brudne, maja od groma wystajacych ostrych czesci wiec pakowanie sie z nimi do autobusu to poroniony pomysl . Dziekuje za uwage AMEN 🙏
~Ja cie p 24-08-2019 8:59
do: ~Miłościwy (7:45)
Odnośnie ostrych części.., ty stanowisz ich przeciwność.
~No, tak 24-08-2019 12:44
do: ~Miłościwy (7:45)
Pokaż mi, gdzie w tym mieście rowerzyści są bezpieczni? Mają prawo pojechać np. do Wrzeszczyna i stamtąd wyruszyć w drogę. Tylko nasze wspaniałe MZK uznaje, że rower stanowi zagrożenie. Ciekawe, że nie widzą zagrożenia, gdy pasażerowie przewożą torby z zakupami, wózki dziecięce, inwalidzkie, chodziki, laski, kule, bagaż, a nawet psy itp.
~ 29-08-2019 6:25
do: ~No, tak (12:44)
Debel z ciebie
~FFF 24-08-2019 8:10
Brawo
~lack 24-08-2019 8:12
ta młoda kobita weszła z psem na luzie bez kagańca, to tym bardziej nie powinna korzystać z mzk a po drugie jej groźby wskazują,że to patologia
~Prawdziwy Polak 24-08-2019 11:02
do: ~lack (8:12)
Tylko prawda taka była taka że to był mały jork dla kótrego miała specjalną torbę
~Prawdziwy Polak 24-08-2019 11:12
do: ~Prawdziwy Polak (11:02)
Byłeś tam, ze wiesz, że bez kagańca?
~lack 24-08-2019 11:29
do: ~Prawdziwy Polak (11:12)
jest napisane w artykule.
~Wicek 24-08-2019 8:33
Każdy może tłumaczyć się awaria roweru, później wsiąść i pojechać dalej. A biletu na rower nigdy nikt nie kupuje. Mają miesięczny, ale na siebie, nie na rower. Według mnie zakaz całkowity powinien być. Pozdrawiam.
~ 25-08-2019 19:18
do: ~Wicek (8:33)
No właśnie na bagaż powyżej jakiejś wielkości trzeba bilet ? A na rower już nie ?
~ 28-08-2019 7:46
do: ~Wicek (8:33)
Kiedyś były jasne przepisy.rower można przewozić złożony i w pokrowcu.
~Tur 24-08-2019 8:39
Ręce opadają od takich kretyńskich regulaminów. Przecież to pchanie kierowcy w konflikty z pasażerami. Czy kierowca ma przeprowadzić badania pasażera z rowerem, czy ma sprawdzać stan techniczny roweru? Przewóz roweru w autobusie bez specjalnych stojaków jest nie legalny, co potwierdził niedawny wyrok sądu w Łodzi, gdzie kierowca został ukarany za zranienie pasażerki przez rower. Miasto tchórzliwie wymyśla jakieś durne regulaminy bo nie chce przyznać, że rowerów przewozi się nielegalnie, bez homologacji. Baty niech zbiera kierowca!!!
~zakazynakazu 24-08-2019 8:43
Zakaz jeżdżenia autobusami MZK powinien dotyczyć wszystkich: młodych, starych, rowerzystów, kolejarzy, policjantów, psów, kotów, prezydentów, itp itd. Po prostu wszystkich! Autobusami MZK powinni jeździć TYLKO kierowcy MZK.
~Omnibusik 24-08-2019 13:47
do: ~zakazynakazu (8:43)
W końcu jakiś rozsądny i logiczny wpis 😀
użytkownik facebook 24-08-2019 8:49
,,Autobus – pojazd samochodowy przeznaczony do przewozu większej liczby pasażerów. Według ustawy - Prawo o ruchu drogowym pojazd ten przystosowany jest do przewozu więcej niż 9 osób (w tym kierowcy).” Nic w kodeksie drogowym nie wspomniano o rowerach. Znane są przypadki karania kierowców mandatami i nawet karnie w sądzie za przewóz rowerów w autobusie. 😐
~ 24-08-2019 9:19
do: użytkownik facebook (8:49)
Masz rację! Nic nie pisze o bagażach, wózkach dziecięcych, wózkach inwalidzkich i ludziach którzy nie wiedzą że czasem nie da się przejechać w pewne miejsca miasta rowerem. Chodzi o zakaz ruchu dla rowerów (obwodnicę miast). A co najważniejsze brak ścieżek rowerowych. Ostatnio często jeżdżę rowerem i widzę co kierowcy odprawiają. Sam mam prawo jazdy i nie tylko na osobówki. I dziwię się że nie którzy mają prawo jazdy.
~Człowiek koń 24-08-2019 9:17
Mieszkałem w AMSTERDAMIE i tam również jest zakaz przetworzenia rowerów autobusami czy metrem! Dla mnie to normalne!! Rower jest od JEŻdżENIA a nie od PRZEWOŻENIA!! Bronię teraz MZK bo kiedyś się okaże ze tylko rowery będą wozić a nie ludzi! Jedyna rzecz która różni jelenia górę od Amsterdamu to to ze przy każdym przystanku w amsterdamie są parkingi na rowery gdzie zaparkujesz rower i pojedziesz dalej autobusem! W JG niestety parkingów dla rowerów i samych dróg rowerowych jak na lekarstwo!! Ul wolności nie ma CHODNIKÓW przystosowanych do jazdy na rowerze!! Wszędzie j******e KRAWĘŻNIKI!
~hj 24-08-2019 11:09
do: ~Człowiek koń (9:17)
I bardzo dobrze tak powinno być i kierowca bardzo dobrze zrobil ,a ta kobieta z tym psem tez powinna być wysadzona i zakaz również przewozenia psów,,bo to jest tez nie bezpieczne i jestem za kierowca
~18 sqandal 24-08-2019 9:24
… i bardzo dobrze , rowery nie sa po to by wozić się w autobusach. Zresztą odległości w tej mieścinie są tak niewielkie ze wszędzie ( rowerem ) jest w miare blisko.Bravo dla pana kierowcy !!!
użytkownik facebook 24-08-2019 9:26
Rowerem do autobusu, już samo w sobie jest to bez sensu. Nie wiem czy oglądali Państwo kiedykolwiek film, który pokazuje co dzieje się w środku pojazdu podczas kolizji. Każda rzecz, która nie jest stale zamocowana, potrafi być śmiertelnie niebezpieczna. Polecam obejrzeć :)
~Anula 24-08-2019 9:37
Masz rower to jedź na rowerze a nie z rowerem i to jeszcze komunikacja publiczna Zakaz worzenia rowerow autobusem miejskim
~Rowerzysta 24-08-2019 22:28
do: ~Anula (9:37)
Błąd ortograficzny.
~xyz 24-08-2019 9:44
I bardzo dobrze. Najlepiej jak stanie taki z rowerem w wyznaczonym miejscu na wózki inwalidzkie i dziecięce i ani myśli się przesunąć, jak widzi, że pasażer wchodzi do autobusu z dzieckiem w wózku, a potem Ty się martw, żeby stanąć tak, żeby innym pasażerom nie zawadzać, żeby kasownika nie tarasować, bo komuś się znudziło pedałować i postanowił wepchnąć się z tą "kobyłą" tam gdzie nie powinien.
~Adolf Makrela 24-08-2019 9:54
do: ~xyz (9:44)
w regulaminie MZK jest (był) zapis, że w przypadku gdy do autobusu wsiada pasażer z dzieckiem w wózku/ lub os.niepełnosprawna na wózku inwalidzkim, to rowerzysta ma opuścić autobus ze swoim rowerem - i tak samo, gdy w autobusie są już pasażerowie z ww. wózkami, to rowerzysta nie może wsiąść z rowerem
~Prawdziwy Polak 24-08-2019 11:10
do: ~Adolf Makrela (9:54)
No tak, tylko że w tedy w autobusie było siedem osób i ani jednego dziecka, czy wózka
~P.M 24-08-2019 9:48
Jelenia Góra przyjazna rowerzystom. Tym podobno się szczyci. Coś tu nie tak panie prezydencie.
~Adolf Makrela 24-08-2019 9:59
do: ~P.M (9:48)
tak... do autobusu będzie chciała wsiąść grupa rowerzystów, to zwykli pasażerowie wtedy wysiadają ustępując im miejsca, a następnie stojąc na przystanku, machają i pozdrawiają, życząc rowerzystom miłego dnia i szczęśliwej podróży...
~BS 24-08-2019 11:17
do: ~Adolf Makrela (9:59)
Byłam świadkiem jak w zapełnionym autobusie byly dwa rowery, i wózek dziecięcy.Bardzo niewygodna, i niebezpieczna sytuacja dla wszystkich.
~FFF 24-08-2019 11:39
do: ~Adolf Makrela (9:59)
Bardzo mi się to podoba... dołożyłbym tylko jeszcze kwiaty...taki malutki, malusieńki bukiecik dla każdego ( każdej) rowerzystki...jak by się zrobiło miło....
użytkownik facebook 24-08-2019 9:57
Z jednej strony dobrze. A poza tym niektórzy zachowują się jak paniska, bo kupili bilet to najlepiej aby kierowca jeszcze czerwony dywan im rozłożył. Wymagając kultury sami bądźmy kulturalni.
~Mieszkaniec 24-08-2019 11:27
do: użytkownik facebook (9:57)
Kierowca wykazał sie zerowym brakiem kultury i chamstwem, w autobusie była jedna osoba śpiesząca sie do pracy, ale kierowca powiedział, że go to nie interesuje i nie ruszy do puki inny pasażer z rowerem nie wysiądzie. bravo dla kierowcy
~FFF 24-08-2019 11:43
do: ~Mieszkaniec (11:27)
Taka malutka korekta ...może kierowca wykazał się chamstwem , brakiem kultury...ale Ty się wykazałeś brakiem znajomości ortografii , póki pisze się przez "ó"....pozdrawiam z kulturą i brakiem chamstwa...pozdrawiam...
~Omnibusik 24-08-2019 13:51
do: ~Mieszkaniec (11:27)
Kierowca odpowiada za przełożony ładunek więc on decyduje czy chce mieć klopociki czy nie. Nikt nie chce brać na siebie problemów z uszkodzeniem ciała lub ubrania i tyle w temacie
~No, tak 24-08-2019 19:42
do: ~Omnibusik (13:51)
Tylko to droga na skróty. Ja także mogę zahaczyć odzieżą, , uderzyć się o element przewożonej przez pasażera rzeczy; wózka dziecięcego, torby, walizki i nie tylko. W innych miastach nie ma problemów z przewożeniem rowerów, a u nas, w regionie turystycznym są.
~Omnibusik 25-08-2019 12:07
do: ~No, tak (19:42)
"Kłopot w tym, że jednoślady stwarzają niebezpieczeństwo dla podróżnych, a odpowiedzialność spada na prowadzącego. Kilka lat temu doszło do sytuacji, gdy pasażer w autobusie wypuścił rower z rąk podczas nagłego hamowania. Kierowca musiał gwałtownie zatrzymać się, aby uniknąć kolizji. Rower uderzył pasażerkę, która odniosła obrażenia. Sąd przyznał rację pokrzywdzonej i uznał kierowcę za winnego. Ustawa o transporcie mówi, że za bagaż odpowiada prowadzący. Rower jest pojazdem tylko wtedy, gdy siedzi na nim rowerzysta. W innym przypadku rower jest przedmiotem, a w autobusie staje się bagażem." Za przewóz wózka dziecięcego lub inwalidzkiego żaden sąd jeszcze nikogo nie ukaral
~No, tak 25-08-2019 20:17
do: ~Omnibusik (12:07)
Przyznaję Ci rację, nie mniej jednak wózek dziecięcy także ma wystające elementy, o które mogę się uderzyć, zahaczyć o nie odzieżą... Skoro rowery są niebezpieczne, w takim razie, niech MZK zainwestuje i kupi specjalne uchwyty. Mieszkamy w regionie turystycznym i MZK nie powinno utrudniać turystom przemieszczania się po mieście. Kiedyś jadąc autobusem kierowca gwałtownie zahamował. Pomimo, że siedziałam, mocno uderzyłam się o siedzenia przede mną. Nie obarczałam o to kierowcę, bo winny był kierowca samochodu jadącego przed autobusem, a reakcja kierowcy wynikiem reakcji kierowcy samochodu.
~ 28-08-2019 8:06
do: ~No, tak (19:42)
Dlaczego radni nie uchwalą precyzyjnych przepisów,żeby było jasne dla wszystkich,tylko póżniej szuka się winnych.
~Serum 24-08-2019 10:25
Postąpił prawidłowo
~Prawdziwy Polak 24-08-2019 11:09
do: ~Serum (10:25)
A skąd wiesz? Skoro nie znasz całej sytuacji
~s. 24-08-2019 10:53
Czy mniejsze miasto tym większa pieczątka. Może niekoniecznie tak, ale sens pozostaje.
użytkownik facebook 24-08-2019 11:05
😂😂😂Głupota w każdym mieście można przewieźć rower autobusem
użytkownik facebook 24-08-2019 12:13
Dorota Charzynska Generalnie to nie ma Pani racji, gdyż miasta w Polsce idą w kierunku ograniczenia przewozu rowerów lub takiego ich zabezpieczenia by nie powodowały zagrożenia dla innych pasażerów. No i jeszcze pozostaje sprawa odpowiedzialności kierowcy, bo jak do tej pory to nie rowerzysta ale kierowca odpowiada za ewentualne zranienia czy uszkodzenia np ubrania. http://m.infobus.pl/lodz-ogranicza-przewoz-rowerow-w-autobusach-_more_107754.html
~Markiz 24-08-2019 12:50
do: użytkownik facebook (12:13)
No właśnie idą. Dlaczego one tak idą? Bo nie mogą dojechać! Niezależnie czy to jest rower, czy autobus!
~No, tak 24-08-2019 14:25
do: użytkownik facebook (12:13)
O wózek dziecięcy też mogę się zranić, uszkodzić odzież i nie tylko. To samo dotyczy walizek, toreb z zakupami, gdzie wystająca ostra krawędź też może mnie skaleczyć. Pies w autobusie może ugryźć, jeśli nie ma kagańca... Łatwo ograniczyć problem tylko do roweru.
~TypowyJanusz 24-08-2019 11:05
Rowerem się jeździ a nie wozi amen
~Mieszkaniec 24-08-2019 11:17
do: ~TypowyJanusz (11:05)
Nazwa użytkownika idealnie podsumowuje inteligencję komentującego i jego komentarz
~TypowyJanusz 24-08-2019 14:41
do: ~Mieszkaniec (11:17)
IQ to musisz mieć wysokie co?rodzice na pewno dumni
~Prawdziwy Polak 24-08-2019 11:08
"W tym przypadku nie wystąpiła żadna z tych okoliczności, gdyż pasażerka po opuszczeniu pojazdu wsiadła na rower i normalnie odjechała" a miała inne wyjście jak kierowca nie chciał ruszyć autobusu do puki nie wysiądzie, to miała tam zasłabnąć, żeby ruszył?
~Kk 24-08-2019 11:11
Mam jedno pytanie - dlaczego na stronie MZK znajduje się nieaktualny regulamin przewozu? Jeżeli zapis, na który powołuje się autor wiadomości, pochodzi z nieaktualnej wersji regulaminu, to ja się pytam gdzie można znaleźć aktualny regulamin i dlaczego stary wisi na stronie MZK i ewidentnie wprowadza podróżnych w błąd?
~xq 24-08-2019 14:37
do: ~Kk (11:11)
Regulamin zmienili po incydencie.Wystarczy wyposażyć autobusy w stojaki na rowery,montowane za autobusem z tyłu lub mała przyczepkę na rower.
~Prawdziwy Polak 24-08-2019 11:30
A co ciekawsze kierowca wcześniej pali sobie papierosa podczas jazdy, co nie powinno mieć miejsca.
~ 28-08-2019 8:16
do: ~Prawdziwy Polak (11:30)
Chyba ktoś coś tu wymyśla,chyba z braku niewiedzy.
użytkownik facebook 24-08-2019 11:45
Jelenia to patola wystarczy pojechać do innego miasta to w autobusach i kolei podmiejskiej nawet są uchwyty na rower żeby powiesić a u nas. Wstyd i średniowiecze.
~No, tak 24-08-2019 12:21
Rowerową wycieczkę można rozpocząć w konkretnym miejscu, a więc nie rozumiem zakazu przewozu rowerów. Idąc tym tokiem myślenia, niebezpieczne są ciężkie torby z zakupami, które przewożą pasażerowie, wózki inwalidzkie, wózki dziecięce, walizki i inny bagaż podróżnych, ba nawet psy, które można przewozić...
~123 25-08-2019 11:03
do: ~No, tak (12:21)
Tak i do tego "konkretnego miejsca" można dojechać rowerem wyobraź sobie. Wózki inwalidzkie są przypinane pasami, żeby nie powodować zagrożenia. Wózek dziecięcy również można przypiąć tym samym pasem, pod warunkiem, że w tym samym czasie przewożony jest tylko jeden. "Idąc tym tokiem myślenia, niebezpieczne są ciężkie torby z zakupami, które przewożą pasażerowie, [...] walizki i inny bagaż podróżnych, ba nawet psy, które można przewozić..." No to pójdźmy tym Twoim "tokiem myślenia", w przypadku gdy znaczna część pasażerów nie ma miejsc siedzących i zmuszona jest stać, podczas wypadku masa ludzka również może zrobić Ci krzywdę, więc może MZK nie powinno przewozić ludzi? Po co komuś rower, jeśli nie może nim przejechać od pkt A do pkt B?
~Tyle w temacie 27-08-2019 11:57
do: ~123 (11:03)
Dobrze, wózek inwalidzki przypniesz, a wózek dziecięcy możesz tylko zablokować, a i to nie chroni przed wypadkiem. Jechałam autobusem nr 7. Autobus był zatłoczony. Wielu pasażerów stało. Na środku autobusu stała matka z wózkiem dziecięcym. Obok kobieta z torbami z zakupami. Wyobraź sobie sytuację, gdy kierowca byłby zmuszony do nagłego zahamowania autobusu, albo doszłoby do wypadku. Nawet jeśli pasażerowie trzymają się za poręcz, mogą się przewrócić. Przy zatłoczonym autobusie jeden upada na drugiego. Niektórzy uderzą się o wózek inwalidzki, inni o wózek dziecięcy. W wyniku takiego upadku krzywdy doznałby nie tylko inwalida, lecz także małe dziecko w wózeczku, ale osoba starsza, w ciąży, inne dzieci... Przeżyłam taką sytuację, kiedy innym razem jadąc autobusem, kierowca jeździł, jakby znajdował się na torze wyścigowym. Autobus był także zatłoczony. Kierowca wykonał tak mocny skręt z ul. Flisaków na ul. Drzymały, że dużo nie brakowało, bym upadła, pomimo, że miałam miejsce siedzące. Przede mną obok biletomatu stała kobieta z zakupami. Wiele nie brakowało, by się wywróciła i uderzyła głową o biletomat. Tak więc nie tylko rowery są niebezpieczne. Niebezpieczne są także elementy wyposażenia autobusu, biletomat, elementy pionowe, których trzymają się pasażerowie stojący w pojeździe, stopnie, szyby, inni pasażerowie, rowery, wózki, wózki inwalidzkie, zakupy, bagaż...
użytkownik facebook 24-08-2019 12:38
Tylko czekać aż podniosą ceny biletów
użytkownik facebook 24-08-2019 14:00
Bardzo dobrze!!!
~P 24-08-2019 14:26
Rzecznik jak zawsze nawija makaron na uszy.
użytkownik facebook 24-08-2019 14:50
Bardzo dobrze, ogólnie rzecz biorąc rower służy do jeżdżenia na nim a nie do wożenia go autobusami 😅
~ 28-08-2019 8:23
do: użytkownik facebook (14:50)
Dbamy o tężyznę fizyczną
~to ja 24-08-2019 15:58
ale obsrane baby i sikające w autobusie mozna? Kierowca w 7 nie chciał sie nawet ruszyc dupy jak mu zwrócono uwage ze kobita sika o godz16 w tyle samochodu to mozna ? tak radni bez radni ustalajo PO zadek w miescie
rymcycymcy 24-08-2019 23:30
do: ~to ja (15:58)
Regulamin nie przewiduje usunięcia sikającej baby ! :) ...a z tym obsraniem, to myślę, że trochę ...przerysowałeś ! :)
~To ja 25-08-2019 8:13
do: rymcycymcy (23:30)
Niestety nie dzwoniono przy mnie do straży wiejskiej i na policję nie przyjechali
~ 25-08-2019 21:17
do: ~to ja (15:58)
Może to było zaburzenie pracy serca? wysokie lub zwolnione tętno powoduje taki efekt .Nie wytrzyma się i nic nie zrobisz. Jesli jesteś osobą młodą to nie masz pojęcia co przeżywają starsi Czy wiesz że większośc siedzi w domu bo ze względu na dolegliwości na które nie mają wpływu nie mogą wyjść z domu ?- ale np do lekarza muszą i jak ich ,,złapie,, to cos to .....co mogą zrobić? Za komuny lekarze wizytowali w domu było pogotowie a teraz są obostrzenia i opłaty.Może tu była potrzebna karetka ale na SORze jest okropnie.
użytkownik facebook 24-08-2019 16:17
Ostatnio złapałam gumę, zapowiadała się wielka ulewa, a kierowca zdecydowanie odmówił mi przewozu roweru, nie zadając sobie nawet trudu spytania, co się stało. Autobus linia 15, jechał prawie pusty.
~No, tak 24-08-2019 19:43
do: użytkownik facebook (16:17)
Trafiłeś po prostu na chama :(
~waz 25-08-2019 20:20
do: ~No, tak (19:43)
Może inaczej. Nie trafił na normalnego.
~gość123456789 6-09-2019 8:30
do: ~waz (20:20)
...albo "normalnego inaczej".
~Mko 24-08-2019 16:22
Nie interesuje Mzk to dość jelonka koniec
~ 24-08-2019 20:18
Bojkotujemy MZK!!! Niecha sami siebie wożą!
użytkownik facebook 24-08-2019 22:15
Czyli kiedyś regulamin pozwalał teraz nowy już tylko w 3 przypadkach jak mówi rzecznik... Zaprawdę sytuacja i regulamin w MZK w Miasto Jelenia Góra godny rowerowej stolicy kraju. 😠🤯
użytkownik facebook 24-08-2019 22:54
jprdl :-( rowerowa stolica kraju :-(
użytkownik facebook 24-08-2019 23:03
Andrzej Sadowy no właśnie wygląda na to że powoli nie ma tu miejsca na takie aspiracje...
~ 25-08-2019 8:25
Mam w dupie regulamin który nie przewiduje usunięcia szczającej baby .... sam się zesram na siedzenie i co mi zrobita???
~to ja 25-08-2019 9:40
do: ~ (8:25)
i to wylizesz jełopie bo bede stał nad tobo
~Anonimowy 25-08-2019 9:36
Bardzo niesprawiedliwe zachowanie kierowcy.. Jak się nie zna na przepisach w regulaminie to niech się zwolni z pracy i tyle w temacie
~Zgrydkowa 25-08-2019 10:38
Jelenia Góra, turystyczne miasto, które to miasto powinno na turystach zarabiać, zamiast z organizować by wozić też rowery to się ogranicza. Miasto przez takich złych myślących ludzi przez to umiera. Gwizdy dla MZK za to że firma nie chce się rozwijać, wstyd, jacy tam pracują egoisci.
~ 28-08-2019 8:33
do: ~Zgrydkowa (10:38)
Proszę dokładnie doczytać przepisy,kto je ustala.
~Wykolejorz 25-08-2019 10:45
Rowerzyści do rowu! Rowery na tory!
~Gall 27-08-2019 10:17
do: ~Wykolejorz (10:45)
Kolejny Janusz Polskich dróg się odzywa.
~iras 25-08-2019 11:01
Rowery precz ze środków komunikacji miejskiej.Brawa dla kierowcy.
~ 25-08-2019 13:04
Powinni przewozić jeszcze tych śmierdzących co zbierają złom z wózkami bo biedni muszą iść ulicą , dopiero byłby komplet
~BS 25-08-2019 15:05
Kochani,jak nie czujecie się pewni na rowerze, to zrezygnujcie z tej przyjemności,ja zrezygnowałam,żeby nie robić sobie, i innym problemów.
~666 25-08-2019 16:12
Kierowca miał rację i prawidłowo postąpił
~Kolarz 25-08-2019 17:41
Cyklobusy są czynne od 1.6.2019 r. do 30.9.2019 r. Wszystkie cyklobusy wyposażone są w urządzenia do transportu co najmniej 15 rowerów. Rozkład jazdy poszczególnych tras cyklobusów: Harrachov » Rokytnice n. J. » Vrchlabí » Jánské Lázně » Pec pod Sněžkou » Pomezní Boudy Jilemnice » Horní Mísečky Vrchlabí » Špindlerův Mlýn Trutnov » Malá Úpa » Pomezní boudy Žacléř » Trutnov Vrchlabí » Kunčice nad Labem » Hostinné » Dvůr Králové » Hořice » Hradec Králové
~Kolarz 25-08-2019 17:57
Można rozwiązać problem zakupem jednej przyczepy na rowery. Prezes do dymisji że swoją mądrą głową.
~ 25-08-2019 19:36
Co to za n;esamowicie debilny pomysł żeby SOR był jednocześnie punktem przyjęć pacjentów ze skierowaniem od lekarza, a także tych z pogotowia
~ 4-09-2019 22:11
Rowerowa stolica! Fajnie by było dojechać autobusem do Borowic czy Sosnowski i tam dalej na singieltracki lub. np. Wrzeszczyna. Nie każdy rowerzysta lub dzieci mają tyle siły żeby wjechac na dużą górę. Turyści na pewno też by chętnie korzystali. Popatrzcie na PKP do Jakuszyc: sami rowerzyści.
~cudowne dziecko dwóch... 5-09-2019 17:07
rowerowa stolica polski niby, a nie można autobusem przewieźć roweru :D WSPANIAŁE miasto.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group