Środa, 3 czerwca
Imieniny: Leszka, Tamary
Czytających: 7217
Zalogowanych: 7
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Mieszkańcy chcą zniesienia zakazu wjazdu. Prezydent: to społecznie niepożądane

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Poniedziałek, 27 lutego 2012, 8:37
Aktualizacja: Wtorek, 28 lutego 2012, 7:50
Autor: Es
Jeleniogórzanie z ulicy Paderewskiego, którzy postulowali, aby na części tego traktu zniesiono zakaz wjazdu, będą musieli pogodzić się z dotychczasowym stanem rzeczy. Zmian nie zaaprobuje ratusz.

To wnioski z odpowiedzi, którą od prezydenta Marcina Zawiły dostał Rafał P. Szymański, radny Prawa i Sprawiedliwości, który interpelował w tej sprawie.

- Zniesienie zakazu wjazdu od strony ulicy Działkowicza z pewnością spowoduje bardzo istotny wzrost natężenia ruchu samochodów w kierunku ulicy Jana Pawła II i w efekcie, dla zachowania płynności przejazdu, wymusi wprowadzenie zakazu zatrzymywania się na całej długości, co w sytuacji deficytu miejsc postojowych będzie społecznie niepożądane – odpowiedział radnemu prezydent Jeleniej Góry.

Dodał także, że wzrost natężenia ruchu najprawdopodobniej spowoduje niezadowolenie społeczne mieszkańców ulicy, którzy – po wielokrotnych interwencjach u zarządzającego ruchem i władz województwa zaakceptowali obecną organizację. Innym argumentem jest zwiększenie ryzyka zaistnienia zdarzeń drogowych przy włączaniu się do ruchu w al. Jana Pawła II.

- Najwyraźniej władza wie lepiej, co jest lepsze dla jeleniogórzan, bo przecież to właśnie mieszkańcy od wielu miesięcy apelują o zniesienie tego zakazu – komentuje radny Rafał P. Szymański. Ograniczenie przeszkadza im bowiem w bezpośrednim dotarciu do al. Jana Pawła II. Aby wyjechać z osiedla, muszą kluczyć bocznymi uliczkami i tracą benzynę. W tej sprawie zbierano podpisy, i pisano listy do zarządu dróg. Bez skutku. – Mieszkańcom pozostaje już chyba tylko blokada feralnej ulicy, bo jak pokazują doświadczenia ostatnich dni, tylko ostry protest może wywołać zmianę decyzji ratusza – dodaje radny Rafał P. Szymański.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (31) Dodaj komentarz

~ 27-02-2012 8:57
a kto i kiedy i na czyje wnioski ten zakaz tam dał - tak się tylko pytam
~działkowicz 27-02-2012 9:08
Zrobić jeden kierunek dla mieszkańców Padderewskiego również,wtedy zobaczymy czy będą zadowoleni.
~Robb 27-02-2012 9:10
Usunąć znak, żeby nikt nie widział i problem sam się rozwiąże :)
~lechu 27-02-2012 9:32
do znaku dołączyć tabliczkę "nie dotyczy mieszkańców"
~kola6 27-02-2012 10:02
Z Działkowicza do biedronki można dojść na piechotę i nie potrzeba nic przerabiać.Z Kiepury wjadę w Działkowicza zawrócę i wjadę w Paderewskiego to po co w ogóle ten znak?
~ad 27-02-2012 10:27
nie zapominać,że mieszkańców Paderewskiego są trzy grupy,ci co mieszkaja za estakadą i mają to w d...,ci co mieszkaja przed znakiem i są za zakazem bo droga jest wąska i nie przystosowana do dużego ruchu i ci co mieszkają za zakazem na mało ruchliwej Paderewskiego :)
~ 27-02-2012 10:39
oj chodzi o biedronkę jak jej nie było to jakoś to nikomu nie przeszkadzało
~phi 27-02-2012 11:29
Dajcie spokój ludzie ten zakaz jest tak potzrebny ze lo. Tylko bardzo prosto jest go oszukac wjezdzajac tam znak stoi tylko od ul. Kiepury, a od strony Paderwskiego nie ma znaku droga jednokierunkowa jak oni was maja w powazaniu to tez ich miejcie nikt wam nie karze jezdzic od Kiepury i wy tego znaku nie widzicie.
~XXX 27-02-2012 12:44
zawsze mozna poweidziec ze sie wjechalo od strony Jana Pawła a teraz sie wraca. Od strony Jana Pawła nie ma znaku informujacego ze jest to droga jednokierunkowa. swoja droga idiotyczny zakaz, ale to juz inny temat.
~ 27-02-2012 12:48
sprawcą tego zakazu jest były UBEK mieszkańcy wiedzą o kogo chodzi
~ 27-02-2012 12:51
to nie jest ulica jednokierunkowa
~ 27-02-2012 13:12
czy ten jaś to ubek chyba zabolało
~"z" 27-02-2012 13:48
"w sytuacji deficytu miejsc postojowych będzie społecznie niepożądane", "niezadowolenie społeczne mieszkańców ulicy", "zwiększenie ryzyka zaistnienia zdarzeń drogowych przy włączaniu się do ruchu" Śmieszne argumenty prezydenta. Proszę spr. ile ulic w mieście ma jednostronny lub całkowity zakaz zatrzymywania się. Mieszkańcy Paderewskiego mogą parkować na swoich posesjach a jest tych domków ok 40. A co z "zadowoleniem" mieszkańców innych ulic, których o zdanie nikt nie pytał przy wprowadzaniu nowych organizacji ruchu? Widać z argumentów prezydenta, że mieszkańcy Paderewskiego są uprzywilejowani... A tak nawiasem mówiąc najtańszym, sprawiedliwym i najbezpieczniejszym rozwiązaniem to wprowadzenie jednego kierunku. każdy będzie miał tak samo i skończą się kolizje na skrzyżowaniu z Aleją JP
~123 27-02-2012 13:59
polityka tego Zawiły doprowadzi do piany mieszkancow jeleniej gory i kiedys ktos nie wytrzyma i go odstrzeli,bo apele,apelacje czy interpelacje nic nie daja wiec trzrba działac szybko i skutecznie!!!
~Logan 27-02-2012 14:28
Przecież na tej ulicy jest dopuszczony ruch rowerów w obu kierunkach. W czym więc problem?
~mieszkaniec1 27-02-2012 14:58
to co banda rządzi naszym miastem? to może i my zrobimy bande i zablokujemy ulice-co na to pan szanowny prezydent?
~rat 27-02-2012 15:26
Jako były uczeń SP nr 8 chciałbym przypomnieć, że na Zabobrzu III nie ma szkoły podstawowej a dzieci idące do "ósemki" idą właśnie ulicą Paderewskiego. Przed pełnym otwarciem dla ruchu należałoby wziąć tę sprawę pod uwagę (remont jezdni, chodników, wyznaczenie miejsc postojowych a przede wszystkim zadbanie o pieszych - barierki, światła na przycisk, progi zwalniające itp.).
~miesz-aniec 27-02-2012 17:56
To mieszkańcy Kiepurowa dalej mają stać w korkach od Działkowicza do Jana Pawła. Zapraszam Pana Prezydenta na wizję lokalną w godzinach szczytu rannego.
~FAKE 27-02-2012 18:10
nie jestem mieszkańcem tej ulicy, ani nawet jg, a znak ten mam w głębokim poważaniu i jeżdżę w tę i nazad jak mi się podoba...)
~123 27-02-2012 18:32
w Indiach jezdza jak chca i jest git a tu mały znak przeszkadza!!!!! hahahahahahahahahahahahahahahahah
~123 27-02-2012 18:43
POLSKA TO TAKI MAŁY KRAJ,W KTÓRYM SPRAWY ŁATWE SA TRUDNE
~miecio 27-02-2012 19:13
Dlaczego mieszkańcy tej ulicy mają być uprzywilejowani w stosunku do pozostałych obywateli? Skoro ulica nie może być ulicą dwukierunkową - to powinna nią także być i dla jej mieszkańców! Aby nie było "lepszych" i "gorszych", a także, żeby były logicznie i jednoznacznie sprecyzowane zasady ruchu - ulica powinna być jednokierunkową (aby poszanowany był interes mieszkańców). Myślę, że takie rozwiązanie byłoby nie do przyjęcia dla mieszkańców tej ulicy i oni pierwsi by wnioskowali o wprowadzenie ruchu dwukierunkowego!!!
~jelgór 27-02-2012 19:58
pan prezydent nie rozważył sprawy dogłębnie i niewłaściwie zinterpretował to, co będzie społęcznie niepożądane - prawda jest taka, ze społęcznie niepożądane jest sprzeciwiać się interesowi tysiecy mieszkańców ulicy kiepury stojących w korku koło koscioła (ktoś widział omijanie kolumny aut z rana, skręty bez widoczności, stojący bezużytecznie autobus, aż pas drogi sie opróżni?), by zaspokoić przyzwyczajenia parudziesieciu czy nawet paruset mieszkańców fragmentu ulicy paderewskeigo, być może też częściwo zainteresowanych zmianą, czy ktoś to badał dom po domu? panie radny, rafale, nie zostawiaj sprawy, bo masz rację! (i cóż że z pisu)
~ 27-02-2012 19:58
szkoda tylko ludzi ktorzy mecza sie z tym ubekiem .dawny mieszkaniec
~ 27-02-2012 22:16
Zapraszamy w godzinach rannych do postania w korkach !! Panie Prezydencie czy Pan to czyta ?? Interes mieszkańców na odcinku 900 metrów ważniejszy niż kilka tysięcy mieszkańców !!?? Co z BZDURY!!
~Rico 27-02-2012 22:53
Ilu mieszkańców ul.Paderewskiego na tym odcinku wygrażało mi pięścią jak po wprowadzeniu ograniczenia jechałem ''pod prąd'' zanim się to nie utrwaliło.Jeden emerytowany policjant (chyba mieszkaniec tej ulicy)to nawet raz samym sobą zagrodził mi drogę .Jakby ruch 2-kierunkowy istniał na tej ulicy do dzisiaj to by nie było problemu,ponieważ przy projektowaniu i budowie estakady odpowiednio by ten ruch wyprowadzono w ul.J.P. II.A dzisiaj rzeczywiście ,jakby puszczono samochody na tym odcinku w dwie strony to od razu pół ''Kiepurowa'' skierowałoby rano swoje samochody jadące do centrum przez Paderewskiego (bo kto by się pchał na światła) i przy wyjeździe k/budowlanki musiałoby stać od razu parę samochodów pomocy drogowej aby sprostać zapotrzebowaniu na usługi holowania powypadkowego
~dlinski_pier 28-02-2012 0:10
@ 18:10 | ~FAKE | "Jeżdżę w tę i nazad jak mi się podoba..." , tak możesz sobie jeździć na gumowej lalce, którą masz pod kompem. A w Jelonce musi być porządek.
~margas 28-02-2012 0:12
Dzisiaj jechałam Paderewskiego i na całej długości ulicy stały 3 samochody. Ulica jest szeroka i mimo zaparkowanych samochodów spokojnie można przejechać. A mieszkańcy mogą parkować na swoich podwórkach! Kpina z tym zakazem od Kiepury! Pewnie kiedyś któryś z mieszkańców ładnie posmarował żeby zablokować wjazd z ulicy Kiepury.
goscniedzielny 28-02-2012 0:21
Jak tak mieszkańcy bardzo chcą ulicy jednokierunkowej, zrobić im taką, jestem za tym, z tym, że Paderewskiego jednokierunkowa powinna być od ul Kiepury w stronę JP2 - na całej długości, i wszyscy będą zadowoleni, bo ruch będzie tylko w jednym kierunku, bo umożliwi to parkowanie przy budynkach i mieszkańcy Działkowicza, Kiepury oraz Jeżowa też będą zadowoleni, bo płynnie będą mogli ten odcinek pokonać. Zastanawia mnie jedno, jak prezydent może uginać się pod presją kilkunastu mieszkańców, mając w dupie postulaty setek pozostałych, dla których udrożnienie Paderewskiego byłoby sporą oszczędnością czasu w dojazdach do pracy w centrum miasta...
~żak 28-02-2012 2:20
Ludzie - przecież z ul. Kiepury, z III Zabobrza, z Jeżowa - na Jana Pawła jest kilka wyjazdów, z dobrze rozwiązaną sygnalizacją świetlną, z dogodnym dodatkowym pasem wprowadzającym auta do ruchu na ulicę Jana Pawła. Akurat to w Jeleniej jest dobrze rozwiązane i popieram pana Prezydenta, że nie wyraża zgody na zmianę organizacji ruchu na Paderewskiego. Tych walczących o zmianę zapraszam na ostatnie metry Paderewskiego na wysokości Budowlanki, gdzie wyjazd z Paderewskiego na Jana Pawła idealnie krzyżuje się z autami, które wjeżdżają do Budowlanki. Tam trzeba mieć \"oczy w koło głowy\" żeby nie roztrzaskać samochodu, albo nie przejechać młodzieży biegnącej do szkoły na przejściu dla pieszych, które też jest w tym miejscu.
~Dzidek 28-02-2012 8:24
Tak idiotycznego tłumaczenia już z dawno nie czytałem. Czyli obecnie mieszkańcy "zablokowanych ulic" nie wjeżdżają na Ul JPII? (pytanie retoryczne). Przecież rano powstają już korki przy kościele (w celu wjazdu na Ul JPII), a mieszkańcy Paderewskiego (uprzywilejowani, w tym chyba nawet radni) spokojnie dołączają się do ruchu bez zbędnego postoju. Poprzedni Prezydent Miast tłumaczył to "bezpieczeństwem". Obecny - natężeniem ruchu (czyli obecnie nikt nie jeździ - SZOK). Przyszły - ??? (kryzysem) Juz i tak w drugą strunę sporo aut jeździ przez tzw. "Biedronkę". To czysta ekonomia.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group