• Niedziela, 21 kwietnia 2019
  • Godz. 20:55
  • Imieniny: Anzelma, Bartosza, Feliksa
  • Czytających: 4840
  • Zalogowanych: 7
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Mandaty za „czerwone” na bezpieczeństwo

Wiadomości: Jelenia Góra
Środa, 5 grudnia 2012, 10:05
Aktualizacja: Czwartek, 6 grudnia 2012, 7:59
Autor: UM
– Byłbym szczęśliwy, gdyby okazało się, że przychody z mandatów za przejazd na czerwonym świetle przez skrzyżowania ulic Jana Pawła II oraz Sobieskiego są marne albo nie ma ich w ogóle – powiedział Marcin Zawiła, Prezydent Jeleniej Góry. – To bowiem oznaczałoby, że kierowcy jeżdżą zgodnie z przepisami, a tylko o to chodzi.

I prezydent wyjaśnia: Zakup fotoradaru i zainstalowanie go w tym miejscu wynikało z nagminnego procederu łamania fundamentalnego zakazu w ruchu drogowym. Jakiekolwiek pobłażanie dla przejeżdżania „na czerwonym”, (tym bardziej, że są w tym miejscu także pasy dla pieszych) nie wchodzi w grę. Zbyt wiele zdarzyło się tragedii. - I po drugie - dla nas liczy się bezpieczeństwo, a nie przychody. Dlatego mogę zadeklarować, że wszystkie pieniądze z mandatów, wystawionych za wykroczenie w tym miejscu będą przeznaczane na poprawę bezpieczeństwa w komunikacji jeleniogórskiej – podkreśla Marcin Zawiła.

- Będziemy instalować w różnych miejscach nowe urządzania, w tym sygnalizację świetlną, uruchamianą przez przechodniów chcących przejść przez jezdnię, „bramki świetlne”, itp. A ci, którzy łamią przepisy ruchu drogowego będą – w interesie innych użytkowników dróg – współfinansowali to swoimi pieniędzmi.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (130) Dodaj komentarz

~Mamonek 5-12-2012 10:20
Panie Prezydencie, drogi Pinokio, dlaczego po zainstalowaniu radaru sygnal pomaranczowy nagle swiecil sie krocej niz jedna sekunde, i to przez dlugie miesiace? Moze niech sie wypowiedza ludzie, ktorzy wygrali sprawy przed sadem. :-)
~Bi 5-12-2012 10:30
Oj Marcin - przypomnę Ci że naginanie prawa w drugą stronę to tez łamanie prawa. Nie wrzucaj wszystkich kierowców jadących na czerwonym świetle do jednego worka. Druga kadencja stanęła u Ciebie pod dużym znakiem zapytania.
~ 5-12-2012 10:30
Sygnał pomarańczowy w dużej części cykli trwał około sekundy lub nawet mniej! To ewidentna ściema o bezpieczeństwie! Żeby nie wjechać na pomarańczowym trzeba być przyklejonym do szyby, obserwować wyłącznie światła i jechać max 30 km/h!
~**chipo 5-12-2012 10:30
Panie Prezydencie Marcinie Z. gwoli wyjaśnienia, pasy dla pieszych są umiejscowione przy zjeździe z tego skrzyżowania w ul Sobieskiego i te akurat światła nie są monitorowane i nie słyszałem o ani jednym przypadku potrącenia na tych pasach pieszych. Co do tragedii, które wydarzały się na tym skrzyżowaniu, to żaden z nich nie był w żaden sposób związany z sygnalizacją świetlną. A to, że dochodzi tam do wypadków jest związane ze złym wyprofilowaniem tego skrzyżowania, samochody są tam dosłownie "wyrzucane" z lewego pasa, co skutkuje poślizgami, lądowaniem w rowie, albo na słupie sygnalizacji świetlnej dla kierunku przeciwnego. Pani Marcinie Z, mówienie o tym, że pieniądze z mandatów, przeznaczone zostaną na poprawę bezpieczeństwa, to próba wyjścia z twarzą, po zmasowanej krytyce mieszkańców.
~Człowiek Koń 5-12-2012 10:30
W trosce o nasze bezpieczeństwo Pełowcy nas okradają!! Ludzie co to za bzdury!!! A wy jeszcze temu przyklaskujecie!
~tutro 5-12-2012 10:31
Jechałem tą ulicą autobusem miejskim. Przy prędkości 50/h nagle zapaliło się żółte światło. Nie ryzykowałem, zdjęcia mandatu i punktów karnych. Depłem po hamulcach i w autobusie dwie osoby zrobiły fikołka. Nie daje się kierowcom żadnej szansy!
~;p 5-12-2012 10:33
co za brednie! kto będzie z tego powodu happy? dzisiaj człowiek się nie liczy! liczy się tylko kasa! KAPITALIZM. Jak nie czerwone światło to zawsze znajdzie się inny powód do zbicia kasy
~Kierowca 5-12-2012 10:34
Jadąc z prędkością 50 km/h czyli 13,9 m/s nie jesteśmy w stanie wyhamować bez pisku opon i TIRa w bagażniku. Projektując sygnalizację przyjmuje się długość światła żółtego 3 sekundy – czyli jadąc 50 km/h mam na wyhamowanie około 41 m. Jest to odległość teoretycznie bezpieczna, gdyż w teoretycznych warunkach ruchu (balansując różnymi współczynnikami, warunkami atmosferycznymi, itp.) potrzebujemy w warunkach dobrej pogody na wyhamowanie samochodu osobowego z tej prędkości od 24 do 30 metrów. W praktyce przyjmuje się, że przeciętny czas reakcji kierowcy na nagłe pojawienie się przeszkody na drodze wynosi od 0,7 do 1,0 sekundy. Czyli odejmując tą 1 sekundę od 3 sekund jakie trwa sygnał żółty pozostają mi już tylko 2 sekundy na wyhamowanie – a to daje mi drogę hamowania równą 27,8 m.
~ 5-12-2012 10:49
A czy beda kamerki dla pieszych bo tez wchodza na czerwonym a im jest latwiej wychamowac .
~Marcin1984 5-12-2012 10:52
Panie Prezydencie - tylko winni się tłumaczą - czyli widzimy tutaj, że jednak kamery na światłach są szybką szansą na zarobek dla miasta - lepszą niż fotoradary, bo przed fotoradarem można zwolnić, a tutaj nie wiadomo, kiedy zapali się światło żółte i czerwone i tak naprawdę to jest tak - albo się uda przejechać na zielonym albo nie i wtedy zdjęcie, 300zł i 6 punktów. Panie Prezydencie - jeżeli już mają być te kamery - to poprosimy o sekundniki na światłach (przynajmniej na głównych skrzyżowaniach) - no ale wtedy system (jak to Pan nazywa) mający poprawiać bezpieczeństwo - nie zwróciłby się w tak szybkim czasie i nie byłoby sensu instalować kolejnych. A na razie dziękuję - to tyle - idę na pocztę, bo dostałem polecony od straży miejskiej (już chyba wiem za co)
~p 5-12-2012 11:01
radary na światłach? Ok w innych miastach też montują... Skoro macie pieniądze z mandatów to zamontujcie też przy światłach na dużych skrzyżowaniach system odliczania, kiedy zielone światło zmieni się na czerwone (we Wrocławiu jest już kilka takich i świetnie się sprawdzają). Nikt wtedy nie będzie musiał gwałtownie hamować...
~oooo 5-12-2012 11:04
chyba piąty raz piszę o sekundnikach. Jakiś czas temu pojawiły się w Lubaniu, na trasie do Zgorzelca. Tam mogą a w Jelonce to za duży problem? Za mało kosztuje instalacja? Nie trzeba wtedy przeprowadzać przetargu? ... itd.... reszta w domyśle
~Rocky Balboa 5-12-2012 11:07
Przecież ta śmieszna straż nie ma bladego pojęcia o funkcjonowaniu sygnalizacji świetlnej - ich wiedza jest na poziome dziecka z piaskownicy - czyli na czerwonym nie wjeżdżamy - żałosna banda
~ 5-12-2012 11:09
Widze, ze niektorzy sa anonimowo bardzo odwazni i wala do kazdego na TY.Anonimowa odwaga jelonkowa...he he he....tchorze i trzesigatki jestescie.
Ryba 5-12-2012 11:12
Szkoda ze panu prezydentowi nie mozna powiedziec ze klamie w zywe oczy kiedy robi to za posrednictwem jelonki :)
~kierowca tir 5-12-2012 11:14
A moze by tak zrobic w calym kraju jak np w Austrii,swiatlo zielone 3 razy zamruga i dopiero jest zmiana na pomaranczowe i czerwone,nawet rozpedzony ciezarowka nie mialem nigdy problemu aby sie zatrzymac przed sygnalizatorem
rymcycymcy 5-12-2012 11:16
Jeśli jeździ się normalnie, to przejechanie skrzyżowania trwa znacznie mniej niż sekundę ! :) ...zawsze zdąży się śmignąć, nawet jak zapala się żółte ! :) Tępić ślimaki ! :)
~maja.j.g 5-12-2012 11:24
Z tymi światłami to taka sama ściema jak z wypowiedzią Pana Zawiły.Światło pomarańczowe zmienia się w ciągu sekundy na czerwone i nikt /tylko Kubica/ jadący normalną prędkością nie może przez to skrzyżowanie przejechać nie będąc uwiecznionym na zdjęciu.Proszę złóżmy pozew zbiorowy do sądu w tej sprawie. Urząd Miasta nie chce wprowadzić systemu odliczania zmiany świateł , bo to przyniosło by tylko miastu straty.Pozdrawiam wszystkich uwiecznionych kierowców.
~ed 5-12-2012 11:29
a w najbliższych wyborach znowu jak ciemny lud pójdziemy stadnie i wybierzemy mniejsze zło z PO może nie pod osobą Complexa bo jest skompromitowany do cna (przypomne krótko- podwyżka pensji w pierwszym miesiącu urzedowania, fontanna, muzeum, termy, teraz kamery, sweterek czerwony, park Kościuszki, itd), ale np Papaja. więc nie narzekajcie teraz ale pamiętajcie gdzie postawić krzyżyk przy wyborach. niestety w dzisiejszej demokracji żeby zdobyć władzę trzeba parę lat działać w jakiś partiach, lizać komuś d... nosić za nim teczkę. nie ma społeczeństwa obywatelskiego które spośród siebie wylania lokalnego lidera i on ich reprezentuje. partie zagarniają wszystko
~ 5-12-2012 11:38
do 10:49 dobre pytanie , bardzo często przechodzą na czerwonym ,i sa bezkarni też załozyc kamerki
~ 5-12-2012 11:53
05-12-2012 11:04 | ~oooo|: Wiesz, czego z Jeleniej Górze nie będzie sekundników? Są dwa powody. Pierwszy powód jest taki, że Czesław Wandzel z Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów tłumaczy się tym, że niby sekundniki są nielegalne. Drugi powód, to trzepanie kasy na kierowcach i tyle w temacie. Tylko jakim cudem sekundniki zostały zainstalowane w Lubaniu, Zgorzelcu oraz we Wrocławiu? No Panie Wandzel, kto tutaj wciska kit?
~lolko 5-12-2012 11:55
jestem z pelo jezdze tuskobusem lubie okradac ludzi.pan marcin jest bardzo powaznym intiligientnym wysportowanym prezydentem i teraz zastanawiamy sie gdzie ustawic druga maszynke
~am 5-12-2012 11:55
Zgłaszam wniosek racjonalizatorski by częściowo usprawnić parkowanie przy szpitalu. Teraz jest tam przy wejściu do szpitala zakaz ruchu z jednej strony i zakaz wjazdu z drugiej strony. Chory osłabiony lub połamany musi jechać na wózku lub kuśtykać 100 metrów z parkingu. . Aby kogoś chorego wysadzić trzeba się zatrzymać się na pasach przejścia przed wejściem do szpitala łamiąc zakaz wjazdu i zakaz zatrzymywania się.Robią tak nawet busy dostawcze.Mój wniosek jest taki by postawić przy wejściu wzdłuż frontu szpitala znak zakaz postoju z tabliczka np. do 10 minut.Jest tam dość parkingowych by pilnowali tego czasu.Kilka wywiezionych lawetą aut błyskawicznie zdyscyplinuje parkujących dłużej.Będzie można chorego wysadzić , pomóc mu przy wysiadaniu i odjechać na dalszy parking choćby na Zabobrze
~łubudubutoja 5-12-2012 11:58
Czy jest drugie takie miasto w Polsce z tyloma absurdami? Panie prezydencie proszę powiedziec mieszkancom kto wsadzil pana na tą minę ? Kto wymyślił RULETKĘ ,co Wy uważacie że my kierowcy to nieuki? Przecież każdy w lecie czy nawet teraz jedzie na wczasy za granicę i daje sobie radę.Nawet na Słowacji gdzie policja to pies na polskich kierowców! Trzepie pan porami ze wzg. na TERMY ? To nie narady ratuszu są ważne to te prywatne narady domowe doprowadzily Jelenią do dna.
~Naciągnięty 5-12-2012 12:01
Kilka dni temu Komendant Straży Miejskiej opowiadał o tym skrzyżowaniu jakieś brednie niby o poprawie bezpieczeństwa. Tylko ,że nie podał żadnych konkretów. Teraz Pan prezydent opowiada takie same farmazony. Prawda jest taka ,że to nie żadna poprawa bezpieczeństwa Tylko z premedytacją ustawiona pułapka na kierowców. Coś mi się zdaje ,że tak dobry przynosi zysk ,że będzie ciąg dalszy i następne szykany na innych skrzyżowaniach . Może jakieś konkrety np o ile zmniejszyła się ilość wypadków w tym miejscu zamiast pustej gadki o bezpieczeństwie
Wiki30 5-12-2012 12:05
Jestem kierowcą z Wałbrzycha i,jakie było moje zdziwienie gdy na poczcie odebrałam list polecony ze Straży Miejskiej z Jeleniej Góry dokumentujące moje przechanie na niby czerwonym świetle.Ze zdjęć jednoznacznie nie wynika,że faktycznie przejechałam na czerwonym,zdjęcie które dostałam pokazuje,że samochód jest zatrzymany przed linią i sygnalizacją.Po telefonie do straży miejskiej dowiedziałam się,że mogę się odwołać,ale i tak to nic nie da ponieważ każde wykroczenie jest rejestrowane na filmie a nie na zdjęciach.To są czyste kpiny z ludzi,bo każdy kto jedzie nawet z prędkością 40 km/h nie wyhamuje przed tym sygnalizatorem.Z chęcią przyłączę się do pozwu zbiorowego.Czekam na dalszy rozwój wydarzeń i pozdrawiam wszystkich ukaranych.
~łubudubutoja 5-12-2012 12:12
Jeszcze jedna sprawa ,gro kierowców przechodzi badania psycho-techniczne ,między innymi refleks ,to znaczy że oni to bezmózgowcy .Panie prezydencie wraz ze strażnikami zrobcie badania ,nie dojdziecie nawet do połówki testu. Amen.
~wrózka 5-12-2012 12:15
Kochana, szanowna drogówko jeleniogórskiego magistratu , jadąc od strony Catoramy chcąc skręcić w lewo w Sobieskiego na zielonym mogą przejechać tylko 3 samochody i zapala się żółte światło, czyli stop. Pas środkowy do jazdy na wprost jest zablokowany przez tych co chcą skręcić w lewo. Poprzednio mogło przejechać w lewo około 10 pojazdów. Czyżby kierowcy dostali prezencik od Świętego Mikołaja za pomocą drogowców ustawiających światła ? Serdeczne Wam dziękuję za brakująca adrenalinę w moim ciele , której Wam również życzę . Gdyby brakowało Wam pomysłów jak jeszcze spienić europejczyka polskiego pochodzenia to chętnie WAM podpowiem . Obecnie dedykuję drogowcom świetlnym słowa papieża do Polaków fonetycznie brzmiące „Pozdrawiam WAS ciule”
~Ti 5-12-2012 12:15
P4roponuje zainstalować kamery przy wyjeździe z Sobieskiego w kierunku Szklarskiej... Liczba mandatów wzrośnie o co najmniej 100%. Praktycznie codziennie wracając z pracy widać jak wyjeżdżający z miasta wbijają się na skrzyżowanie na późnym pomarańczowym... Albo sygnalizacja na złą synchronizacje która w znaczny sposób zagraża uczestnikom ruchu. Wyjeżdżający z miasta potrafią wbijać na skrzyżowanie dobre 2 sekundy po zapaleniu się zielonego na Jana Pawła... Nikt z naszych "rządzących" się tego nie dopatrzył? Nie widzą tego obsługujący kamerę?
~peace 5-12-2012 12:19
nadałem sprawę do TVN Turbo, może pokażą Complexa jak się tłumaczy przed kamerą
~wieslaw 3 5-12-2012 12:41
Nie płacccie tych mandatów sprawa kierowana jest do sadu sad zaklepuje to ale trzeba sie odwołac i masz sprawe wygraną
~gg 5-12-2012 12:42
co za * kraj młodzi * z tego kraju
~wieslaw 18 5-12-2012 12:48
LUDZIE TEN RZĄD ZABIJA NAS !!!!!!!!!!!!!! ZE SZCZEGÓLNYM WSKAZANIEM NA KIEROWCÓW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! POLICJA....,INSPEKCJA.....,ŻANDARMERIA....,STRAŻ MIEJSKA,.......SŁUZBA CELNA,........STRAŻ GRANICZNA,,,,,,,,,,,,/////////////////////// RADARY.....,FOTORADARY,........ZBROJONE"ŚMIETNIKI",......PŁATNE AUTOSTRADY......,VIA TOLL .... mam wymieniać dalej?????????????? KTO DO KUR.Y NĘDZY DAŁ IM DO TEGO PRAWO???????????????? MY WYBORCY??????????????? ........... TO KONIEC POpaprańców,nieudolny
~chuck 5-12-2012 12:53
brakuje dróg, które odkorkują miasto, świateł jest zbyt wiele tak jak idiotów za kółkami jak i tych którym się wydaje że potrafią uczyć! Chuck wymiata http://www.szorujkite.pl/kita-1079-chuck-norris-tu-byl-.html
~ 5-12-2012 12:54
To ile ci wpadnie do kieszeni panie Zawiło za ten przekręcik ?
~Aristo 5-12-2012 12:59
Dokumentacja przysyłana (zdjęcia) nie dokumentują jednoznacznie przewinienia. Wtedy dzielni strażnicy miejscy mieli by mniej pracy, a tak to z satysfakcją pokazują delikwentom filmiki. Chyba w NJ chwalili się, że obsługą tego złodziejskiego systemu zajmuje się aż trzech drabów.
~hahaha 5-12-2012 13:14
Prezydencie, postawcie patrole drogówki w newralgicznych miejscach, w których dochodzi nagminnie do takich wykroczeń, taniej, skuteczniej, bezpieczniej, a nie miliony na kamery i fotoradary.
~ja 5-12-2012 13:21
system odliczania do zmiany świateł posiada nawet Lubań
~Paterek 5-12-2012 13:40
LUDZISKA OPAMIĘTAJTA SIE PRZECA JAZDA NA CZERWONYM TO ZABÓJSTWO, NIE MA USPRAWIEDLIWIENIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~Paterek 5-12-2012 13:46
Zmieńcie przepisy z zezwólcie tym durniom wyżej jeździć na czerwonym. Takiego debilizmu u komentujących trudno szukać. Prawka pozabierać to mało.
~Gość 5-12-2012 13:48
Powinno byc tak jak w Wroclawiu.... Sekundnik do swiateł. i kazdy wie ile jeszcze ma czasu by przejechać
~Gość 5-12-2012 13:51
Powinno byc tak jak w Wroclawiu.... Sekundnik do swiateł. i kazdy wie ile jeszcze ma czasu by przejechać
~fff 5-12-2012 14:23
Jak by były sekundniki nie byłoby kasy... A gdyby chodziło o bezpieczeństwo, to foto byłoby w centrum miasta - no ale tam by tyle nie zarobiło... Więc nos rośnie - radar już się zwrócił - więc proponuję następne miejscówki - na wylocie Jana Pawła ( nieważne że przechodzi tam jeden człowiek raz w miesiącu - i ustawić tolerancję na 1km, niech ludziska cisną dwupasmówką 50km/h a co! ( ile kasiorki będzie :) )
~znawca 5-12-2012 14:25
MAM ProPOzycję! Dla szanownych Włodarzy!!! Proponuję aby wszyscy kierowcy w momencie odpalenia silnika (każdorazowo z rana) mieli automatycznie wystawiany mandat w wysokości, powiedzmy 100 zł. Wtedy wszyscy byli by zadowoleni - kasa miejska momentalnie wzbogaciła by się i Włodarze mieli by na sowite premie. Straż miejska musiała by stukrotnie zwiększyć zatrudnienie aby nadążyć z wystawianiem mandatów a kierowcy nie musieli by stresować się przed przejazdami!! Kogo nie było by stać przesiadł by się na napęd nożny ew. zdechł by z głodu. Proszę o poważne POtraktowanie mojego pomysłu !!!!!!!!!
~ 5-12-2012 14:30
Prorocze slowa p.Marcinie, ale mamy rozumiec nadejscie nastepnych "inteligentnych" w hamowaniu ruchu swiatel w newralgicznej czesci JG? Nawiasem mowiac, przydal by sie foto radar rejestrujacy bezsens dzialan panskiej swity, ta prowadzi szczegolnie niebezpieczny proceder dla ludnosci i samozaglady miasta JG. Bezsensowne umowy ze starymi naciagaczami na naprawy ulic, na budowy typu - parki, termy, galerie. Czy takie dzialania nie powinne byc rozliczone w dobie kiedy brak pracy dla ludzi, brak infrastruktury komunikacyjnej by przyciagnac inwestorow i dac zaplecze emigrujacej w swiat za praca mlodziezy? Tych wykroczen sie nie rejestruje???? Ilosc mandatow moze maleje gdyz zostaja tutaj dziadkowie i ludzie ktorzy juz z uwagi na wiek pracy nie dostana, ci jezdza ostrozniej.
~Ryś z Klanu 5-12-2012 14:53
nie chodzi o żadne bezpieczeństwo bo nikomu z władz na tym nie zależy.Chodzi tylko i wyłącznie o zasilenie budżetu miasta.Po co bić pianę,że jest inaczej.Chciałbym zwrócić uwagę na ciekawą sytuację,która od kilku tygodni ma miejsce na skrzyżowaniu ul.W.pola z ul. Chłopska w okolicy mostu na Bobrze.To miejsce upatrzyła sobie Policja parkując radiowóz na skrzyżowaniu(bez włączanych niebieskich świateł a taki jest wymóg). W ten sposób stwarzają ogromne niebezpieczeństwo dla skręcających w ta ulicę.Parkowanie na skrzyżowaniu jest zakazane.Kiedy zwróciłem uwagę policjantowi,odpowiedział:"a co to za skrzyżowanie?" Takie jak każde inne! Ktoś ma ochotę coś dodać w tej sprawie?
~M. Kaflik 5-12-2012 14:56
Pieniądze z mandatów pójdą na kolejne kamery i radary i oczywiście na ich obsługę. I kolejnych kilka osób zostanie uwikłane w związek z władzą za pieniądze mieszkańców. W bezpieczeństwie mieszkańców nic się nie zmieni. Jeden czy drugi inwestor potraktowany mandatem zwinie manatki. Turyści na wieść o "bezpiecznym mieście" w stylu znanym z Pomorza zaczną omijać "bezpieczne" miasto. A wszystko dlatego że zamiast ekonomisty wybraliście bibliotekarza. Każda decyzja obecnej władzy to więcej roboty przy "prostowaniu" miasta dla następców. Marcin Kaflik Z Cieplic
~mix 5-12-2012 15:01
zawsze traktowali nas jak idiotów i tak ,niestety,zostanie. już widzę te stroskane twarze naszych włodarzy zapoznających się z ilością "wykroczeń' na tym p.....m skrzyzowaniu. A tłumaczenie że wszystko dla naszego dobra to już szczyt cynizmu.
~"kierownica" 5-12-2012 15:27
Moi drodzy, jestem kierowcą od 10 lat, zgodnie z przepisami jeździłam przez piersze 6 m-cy - takie są fakty. Ilu z Was jeździ 50-tką po Jeleniej? Puknijcie się w głowę i nie obrażajcie się na przepisy. Żeby nie mieć problemu ze światłami wystarczy jeździć spokojnie. Ilu z Was goni aby złapać 3 fazę pomarańczowego. A potem i tak stoi na kolejnych światłach. Ja tez tak jeżdżę i jak złapali mnie na radar to z pokorą przyjęłam mandat i nie wydziwiałam. ZWOLNIJCIE A PROBLEM FOTORADARÓW PRZESTANIE ISTNIEĆ :)
~znawca 5-12-2012 15:37
Droga kierownica, radzę przeczytać powyższe komentarze i jeśli potrafisz czytać ze zrozumieniem, to zobaczysz że tak naprawdę chodzi głównie że o to że czas świecenia się żółtego światła był skandalicznie zawyżony. Zapewne w celu złapania jak największej liczby "piratów". Myślę że po dziesięciu latach za kółkiem wiesz już że nie da się zatrzymać samochodu z 50kmh w miejscu.
~znawca 5-12-2012 15:39
* droga kierownico + *czas świecenia był oczywiście zaniżony.
~życzliwy 5-12-2012 15:51
Zawiła (jeden z najbardziej zmulonych prezydentów) już niedługo i pójdziesz do normalnej pracy.
~łubudubutoja 5-12-2012 16:01
Szanowne Panie ,Panowie nasze państwo jest w zapaści Finansowej, demograficznej,kulturowej itd! Aby odwrócić uwage od rzeczy istotnych tworzy się takie problemy / gówniane/ i jest zainteresowanie . Na 37,5 ml ludnosci 10,5 mljest zagrożonych ubóstwem ,idą święta aby nie bylo rwetesu robi się temat zastępczy .PO prostu wadza wymyka się z rączek .
~Ryś z Klanu 5-12-2012 16:22
Do Marcina Kaflika.Słuchaj,ekonomistę już mieliśmy,był tak skuteczny jak obecny bibliotekarz czy dawniej Zocha.O sprawdzonym samorządowcu nie wspomnę!Do "sterów" potrzebny jest ktoś, kto miał do czynienia z biznesem,przedsiębiorca.Najlepiej z "kasą" ,nie jak dotąd tzw."chapacz", co to najpierw musi się zabezpieczyć na przyszłość a potem się zobaczy.
~ 5-12-2012 16:36
Popieram tych co piszą że jest to nabijanie kasy, a straż miejską w Jeleniej Górze może by tak rozwiązać jak zrobiono w Swierdowie Zdój
~sumienie 5-12-2012 16:38
Czytaj::http://partialibertarianska.org/dokumentacja/deklaracja-polityczna-pl/#48
~do Ryś 5-12-2012 16:39
a myślisz że biznesmen to c,o zrezygnuje z "chapania", dopiero będzie miał możliwości. tylko nie pisz że skoro się ktoś już dorobił to będzie teraz działał zgodnie z interesem publicznym. hehe, śmiechu warte, bogaty zawsze dąży do większego bogactwa, choćby było już niewyobrażalne. popatrz na najbogatszych Polaków. mają takie majątki że wystarczy na 5 kolejnych pokoleń a i tak robią nowe, często ryzykowne interesy.
~**chipo 5-12-2012 16:44
@~łubudubutoja może i masz rację, ale chyba nie zaglądasz choćby na parking pod jeleniogórskim tesco... tam spotkasz 3/3 jeleniogórzan , czyli 2/3 tych co mają kasę i 1/3 tych co jest zagrożona ubóstwem. Wszyscy równo wydają tam kasę, to jest wspólny mianownik, który łączy te dwie grupy ludzi... więc chyba tak źle nie jest, jak napisałeś...
~Ryś z Klanu 5-12-2012 16:51
do 16:39 Domyślam się,że Ty jesteś zadowolony.Gratuluję i zazdroszczę spokoju.
~ 5-12-2012 16:53
co wy tu piszecie zgodnie z przepisami zabroniony jest wjazd za sygnalizator na żółtym ciekawe dlaczego mijając granicę w zgorzelcu nikt nie jedzie na żółtym
~Ryś z Klanu 5-12-2012 16:54
I jeszcze jedno.Nie zauważyłem, żeby gdzieś na świecie jakikolwiek gołodupiec dopuszczony został do władzy.Ale być może się mylę.
~gość II 5-12-2012 16:57
Wybraliście PO i SLD do władzy to teraz na nich płaćcie.
~Ryś z Klanu 5-12-2012 17:00
do 16:53 - dopuszczone w sytuacji, gdy nagłe hamowanie mogłoby spowodować zagrożenie dla jadących za tym pojazdem.
rymcycymcy 5-12-2012 17:11
Przede wszystkim trzeba jeżdzić szybko ! :) ...jeśli złapiesz żółte, to zdążysz zanim będzie czerwone. A jeśli żółte zapali się wcześniej to ostro w hantle ! ...i tak zawsze płaci ten z tyłu :) Tępić ślimaki ! ...brak refleksu, eliminacja ! :)
~ 5-12-2012 17:13
ZASTANAWIA MNIE GDZIE W JELENIEJ GÓRZE ZNAJDUJĘ SIĘ SKRZYŻOWANIE SOBIESKIEGO Z J.P II?????????????????????????????????????????????????????? NIE MA TAKIEGO SKRZYŻOWANIA.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~Tapatik 5-12-2012 17:35
Proponuję by żółte trwało 10 minut wtedy wszyscy wyhamują. Kaflik - co za żenada. Dobrze, że Ciepliczanie poznały się na tobie.
~Marcin1984 5-12-2012 17:35
Aż się prosi, żeby napisać do naszego Pana "preudo" Prezydenta, żeby poczytał sobie komentarze i wyciągnął wnioski z tego co mówi, co robi i najlepiej sam podał się do dymisji.
~łubudubutoja 5-12-2012 18:02
~**chipo | A więc PO kolei : ci z furami mają kredyty POzaciągane na te fury,a 1/3 żagiel,prowident ,lichwa lombard, POpatrz na słupy,latarnie ile ogłoszen 15 minutówka. A wracając do światel to zapanował terror ,kto zna historię pierwszych lat Rosji Radzieckiej to tak samo POstęPOwano ze społeczeństwem.
~KRET 5-12-2012 18:19
Tak jak już wspominałem we wcześniejszych komentarzach, przed skrzyżowaniem na Sobieskiego 30m wcześniej jest zatoczka, postać tam spokojnie aż zapali się czerwone dojechać do świateł i czekać na zielone - mandatu nigdy nie dostaniesz :)
~Pedro 5-12-2012 18:32
Pracuję jako Przedstawiciel Handlowy i w związku z tym rodzajem pracy robię dużo km miesięcznie. Przez J.G. przejeżdża bardzo wiele samochodów z innych województw w których są zainstalowane przy światłach sekundniki. Jak bardzo to ulatwia jazdę mogę sam powiedzieć. Za czasów "komuny" J.G. nazywano "Czerwoną Górą,można by coś zmienić w tym mieście poprzez np. instalowanie nowinek technicznych,które ułatwią codzienną jazdę,a nie głoszenie" BZDUR" o bezpieczeństwie poprzez karanie w szczególności Straż Miejską , która często kryje się w przysłowiowych krzakach z fotoradarem.
~jelinek 5-12-2012 18:39
Zlikwidować Straż Miejską. Nie będzie potrzeby podnoszenia podatków od nieruchomości w 2013 r.
~Tapatik 5-12-2012 18:41
Pozdrawiam przedstawicieli handlowych. Wy to z chęcią wjechalibyście do mieszkań a dla was ćzerwone czy zielone to wszystko jedno. Też przejścia dla pieszych nic dla was nie znaczą. Hasło przedstawicieli to "po trupach do celu".
~PIES 5-12-2012 18:47
Straż miejska do likwidacji ,za te pieniadze wysłać policjantów na ulice,niech stoją na głównych skrzyżowaniach .oj Marcinie lud ci tego nie wybaczy przy następnych wyborach ,jest to rozbój w biały dzień ,niby zgodnie z prawem,każda mafia ma swoje prawa.
~pp 5-12-2012 19:03
do kierownica! Co to jest 3 Faza pomarańczowego !? Kto Ci dał prawo jazdy i za co ! naucz się czytać ze zrozumieniem. Pozdrawiam
~HAHA 5-12-2012 19:11
PIEKNIE,KASUJCIE ZA MANDATY JESTEM ZA !!!! DUZO OSOB JEDZIE NA POZNYM CZERWONYM,NIE ZDAZYLI WYHAMOWAC? CIEKAWE,JESTEM ZA KAMERA NA KAZDYM SKRZYZOWANIU
~ 5-12-2012 19:12
Bezpieczeństwo ha ha ha ha ha nie bądź pan śmieszny to zwykłe polowanie na ludzi jakby chodziło o bezpieczeństwo to byłby tam stoper i zniknęły koleiny które uniemożliwiają bezpieczne hamowanie poza tym każdy ma prawo do pouczenia a nie od razu do karania bo w mieście gdzie ludzie zarabiają po 1200-1500 zł 300 zł mandatu to wyrok trochę zdrowego rozsądku panie Zawiła ale pan i pana kolesie z takimi dochodami mają prawo być oderwanym od rzeczywistości pora wrócić na ziemię ,to jest chore mam prawie 40 lat i boję się tamtędy jeździć bo przejazd tam to jest rosyjska ruletka wskoczy czerwone czy nie wskoczy ludzie obudźcie i zróbmy z tym syfem porządek demokracja daje nam prawo usuwać tych którzy są przeciw nam
~peacemaker 5-12-2012 19:14
NO MORE COMPLEX * *)nigdy więcej zawiły
~HAHA 5-12-2012 19:17
NAUCZCIE SIE JEZDZIC NA ZIELONYM,TO PROBLEM BEDZIE ROZWIAZANY!!!
~ 5-12-2012 19:22
ZASTANAWIA MNIE GDZIE W JELENIEJ GÓRZE ZNAJDUJĘ SIĘ SKRZYŻOWANIE SOBIESKIEGO Z J.P II?????????????????????????????????????????????????????? NIE MA TAKIEGO SKRZYŻOWANIA.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~ 5-12-2012 19:26
"pieniądze z mandatów, wystawionych za wykroczenie w tym miejscu będą przeznaczane na poprawę bezpieczeństwa w komunikacji jeleniogórskiej – podkreśla Marcin Zawiła. " tak kupią sobie i swoim rodzinom nowe i bezpieczniejsze auta.
~Marian33 5-12-2012 20:08
dlaczego straż miejska nie okazuje legalizacji lub certyfikatu tego urządzenia? Mi odmówiono !
~Niels 5-12-2012 20:27
" A w Ratuszu siedzi leń, nic nie robi cały dzień". Hehe, ludzie, co Wy, chcielibyście, żeby ktoś się zajął się problemami bezpieczeństwa miasta, bezrobociem, i tym podobnymi? Blebleble. Jeździć trza zgodnie z przepisami, nie czepiajcie się Straży Miejskiej, robią co im każą. W sumie fajne chłopy, byłem tam ze swoim mandatem, pokazali film, objaśnili co i jak. No i cała nadzieja, że w najbliższych wyborach ilość głosów, oddanych na naszego drogiego bibliotekarza będzie pomniejszona o ilość wystawionych mandatów. A w tej obrzydliwej norze to spora liczba, hehe. Pozdrawiam wszystkich ukaranych i.... jeszcze nie ukaranych.
~ 5-12-2012 20:36
blokada skrzyzowania koniec
~normalny 5-12-2012 20:41
Zawiła z SKM to z siebie pajaca zrobiłeś, ale za tą akcję z kamerą i czerwonym masz mój głos! ZERO TOLERANCJI dla piratów drogowych! W Polsce strach jeździć, brak kultury.
~przypadek 5-12-2012 20:47
a co ze straza miejska, nabijaja kasiore dla miasta,ciekawe czy jest to zgodne z prawem ,mandat karny to budzet panstwa a nie miejski , straz miejska pobierajac mandaty popelnia przestewstwo skarbowe ,gdyz mozna to zakwalifikowac jako dzialalnosc gospodarcza, a ztego trzeba placic podatki ,panowie ze skarbowki przyjrzyjcie tym przepisom , bo nawet konstytucja na to niepozwala ,jednym slowem straz do kosza a urzednikow za to odpowiedzialnych do urzedu pracy
~Marcin1984 5-12-2012 20:50
a wszyscy Ci co wypisują bzdury o bezpieczeństwie i żeby kasować mandaty za czerwone - to pewnie nie posiadają auta ani prawa jazdy i tylko zazdroszczą tym, co poruszają się autami w sposób komfortowy.
~szyper 5-12-2012 20:55
panie zawila mapan co jesc to siedz pan cicho ja dostalem dwa mandaty nigdy niewjechalem na czerwonym tylko przez sekunde niezdązylem opuscic skrzyzowania mam 700 zl emerytury a do zaplaty 600 zl i nejestem rekordzistą to jest podle do potęgi od dzis zebbby niedostac trzeciego będe skręcal kolo PZU
~Blokada, 5-12-2012 21:01
Mam propozycje : Namawiam wszystkich zainteresowanych do protestu. Mialby on polegac na BLOKOWANIU owego skrzyzowania, czyli : o umowionej godzinie jezdzili bysmy wszyscy przez to skrzyzowanie ( przepisowo) przez okolo 30mnut. np START na ulicy Zgorzeleckiej, przejazd w dol przez SKRZYZOWANIE , nawrot przy mechaniku , dalej do gory, w okol ronda i spowrotem na SKRZYZOWANIE. PROSZE ZROBMY TO!!!!!!!! Zablokujmy ten odcinek wramach protestu. Czekam na pozytywny odzew z waszej strony i propozycje
~mich 5-12-2012 21:21
Jestem za karaniem mandatem kierowcow za przejazd na czerwonym swietle, ale nie w tak chamski sposob, przez radykalnego skrocenia cyklu żóltego swiatla!!!!!!!!!!!!
~ 5-12-2012 21:30
Czemu nikt do tej pory nie powołał się na Dziennik Ustaw nr 220 z 2003 poz 2181 rozdz.8.2 wymagania formalne: "długości poszczególnych sygnałów powinny wynosić - sygnał żółty - 3s"! TRZY SEKUNDY! I co na to policja?!
ebee 5-12-2012 21:30
Choć idea bezpieczeństwa nie budzi wątpliwości, bo kierowcy nagminnie wjeżdżają na czerwonym i podpisuję się dwoma rękami pod ideą karania za to. Jednak urządzanie łapanek poprzez skrocenie żółtego światła to już chamstwo charakterystyczne dla miejscowych decydentów. Moje oburzenie budzi też bełkot Pana Zawiły o rzekomych tragediach, ktore się zdarzyły............ Owszem zdarzyło się wiele tragedii w tym mieście. Szkoda tylko, że Pan Zawiła nie raczy zauważyć, że żaden fotoradar nie stanął tam gdzie doszło do tragedii. I tak jest w tym przypadku. Karać trzeba. Tylko poco ta ideologia ......dla naiwnych. Pozdrawiam, EBEE
ebee 5-12-2012 21:35
Burmisrz Świeradowa rozgonił Straż miejską. Utrzymaniem porządku zajęli się pracownicy istniejących służb. Burmistrz zapewnił też że nie stanie tam żaden fotoradar, bo zależy mu, aby turyści wyieżli stamtąd miłe wrażenia , a nie fotki po 300 zł każda. Była nawet o tym audycja w Polskim Radiu. Wszyscy są zadowoleni. Pozdrawiam, EBEE
~ 5-12-2012 21:46
Jest przepis, dyspozycja i sankcja. Nie rozumiem tych stęków. Po prostu nie wjeżdżam na czerwonym na skrzyżowanie i nie mam z tym problemu. Cieszy mnie, że obrzyna się z kasy cwaniaków którzy to robią. Brawo Panie prezydencie! Proponuję więcej kamer. W mieście jest dużo inwestycji które można zrealizować z bandyctwa drogowego. Ścieżki rowerowe, doświtlenie przejść itd. W końcu może przez to ludzie przestaną ginąć na przejściach bo im w nawyk wejdzue żeby na czerwonym stać.
~kierOFFca 5-12-2012 21:56
... dokładnie , gdyby chodziło o bezpieczeństwo to były by zainstalowane zegary odliczające sekundy do zmiany cyklu, a tak to tylko skarbonka. Przejeżdżałem tam długim autobusem, dojeżdżałem do skrzyżowania i sygnalizacji kiedy przed nosem zmieniło mi się z zielonego na żółte ( cykl żółtego bardzo krótki ) , a ponieważ jechałem przepisowo, tzn powoli to tył autobusu przejechał już na czerwonym, to miałem ostro hamować, zrobić pasażerom "zbiórkę" na przedniej szybie i wylądować na środku skrzyżowania, lub wpaść w poślizg z rannymi i poprzewracanymi na pokładzie...???!!! Oczywiście fota zrobiona, a sprawa znajdzie finał w sądzie !!!
~jopek 5-12-2012 21:58
takiego ... co rządzi tym miastem Jelenia nigdy nie miała- mam nadzieje żę on i reszta papaje i cala reszta PO wyborach poleca ze stołków a miastem zacznie rządzic profesionalista a nie nieudacznik w czerwonym pulowerze. ZAWIŁA na bank czyta te komentarze i wie że jest nie lubiany przez wuiekszosc Jeleniogórzan a jego prazydencka kariera jest skonczona. Nawciskał ludziom kitu przed wyborami o SKM i innych - ja w to nie uwierzyłem i nie głososowałem na niego ale inni dali się nabrać. A co do blokady tego skrzyzowania to chetnie sie dołącze- Pozdro.
~Niels 5-12-2012 22:03
Najpierw do tego cwaniaka z 21:46 - no, nie życzę Ci tego, ale w końcu Ci się przydarzy, na własnej skórze odczujesz, jak to jest być złapanym. Będziesz skamlał przed sądem, rwał szaty, zobaczysz. Gdyby tak naprawdę zależało włodarzom, a szczególnie owemu zabawnemu panu w sweterku, na bezpieczeństwie, to w pierwszej kolejności zamiast zmyślnych pułapek doświetlono by wszystkie przejścia dla pieszych bo to jest tragedia. @EBEE, wszystko zależy od gospodarza. Świeradów a Jelenia to jak izba wytrzeźwień i Izba Lordów. Niebawem w tej sprawie i tu zawitają ogólnopolskie media. No i trzeba będzie wystąpić nie przed marną ... i powiedzieć kilka słów, mądrych słów.
~peacemaker 5-12-2012 22:16
trzeba rozdzielić 2 rzeczy: 1. walka z piratami i cwaniactwem na drodze. Jestem za restrykcyjnym egzekwowaniem prawa: ograniczeń prędkości, przestrzeganiem sygnalizacji i znaków. Jestem za podniesieniem kar za najbardziej niebezpieczne zachowania jak wyprzedzanie na pasach, jazda po alkoholu, wyprzedzanie na pasach-za dużo ludzi ginie w wypadkach; 2. od nabijania kasy na kierowcach - jestem przeciw ukrytym fotoradarom, manipulowaniem urządzaniami w taki sposób aby było jak najwięcej mandatów, ustawianiu debilnych znaków-to jest polowanie na jeleni. Niech zawilec nie pitoli że kasa pójdzie na poprawę bezpieczeństwa bo jak znam życie z mandatów będą finansowane zadania na które i tak miasto musiałoby znaleźć środki a różnica pójdzie na opłacenie stołków kolesi od koryta
~Niels 5-12-2012 22:22
*** tfu, sprostowanie do mojego posta z 22:03. Powinno być oczywiście Świeradów a Jelenia to jak Izba Lordów a izba wytrzeźwień."... Robię trzy rzeczy na raz (kolacja, prasowanie, pisanie, hehe), pokręciłem..........
~cieplice_123 5-12-2012 22:52
poprosimy o takie światła na przycisk przy SP nr 6 oraz przy ul Rataja, gdzie przejście na drugą stronę ulicy graniczy z cudem -prosimy i prosimy już tak 3 kadencję
~masters 5-12-2012 23:03
Właśnie stracił Pan mój głos za to i słowa " Byłbym szczęśliwy, gdyby okazało się, że przychody z mandatów za przejazd na czerwonym świetle przez skrzyżowania ulic Jana Pawła II oraz Sobieskiego są marne albo nie ma ich w ogóle". Przecież nabijają Panu kasę i o to przecież Panu chodzi. Ja mandat dostałem na 300 zł i 6 pkt. a wjechałem na pomarańczowym. Zwykłe wyłudzanie pieniędzy i tyle
~gość II 5-12-2012 23:19
No właśnie gdzie jest SKM?
~Tomasz_M, 6-12-2012 0:15
do \" ~Mamonek\" czy masz jakieś konkrety na myśli?
~olo 6-12-2012 6:13
proponuje zorganizowana akcje aby przez to skrzyzowanie jezdzic 20 km/h.zobaczymy kiedy sie zakorkuje.
~ja 6-12-2012 7:59
następna skarbonka UM a moze zeby poparwić budrzet zmniejszmy administracje?
~konserwa 6-12-2012 8:34
a i tak drogi przez zawile nie beda remontowane oczywiscie do kieszeni bo juz kolejnej kandecji niebedzie!!nier rob i tyle tak jak cala policja!! teraz wysluguja im kamery, to zredukowac zatrudnienie w słuzbach mundurowych !!! a pieniadze przeznaczyc na remonty, i chore dzieci!!!!!!!!!
~konserwa 6-12-2012 8:50
to ja sugeruje za te mandaty + pieniadze miasta wybudowac dwa ronda lub trzy!!
~orb 6-12-2012 9:19
W tytule artykułu zapomnieli dodać, że chodzi o bezpieczeństwo ale portfela pana prezydenta i jego urzędników.
~nnnnnnnnnn 6-12-2012 10:05
Jak temu wszystkiemu się przyglądam, to w naszym mieście Straż Miejska niedługo będzie mieć większe uprawnienia od Policji. Robi się wielka żenada. Co robi Straż Miejska, czy to Policja nie powinna zająć się tymi sprawami. Ostatnio za oknem widziałem jak Policja bezdomnego z ulicy zabierała, a czy nie powinna to robić Straż miejska, przecież chyba między innymi od tego oni są!!!!!!!!! ,a zabranie pijaczka z ulicy to taka typowa czynność administracyjno-porządkowa.
~płatnik 6-12-2012 10:38
Czysta kasa! Specjalnie tak krótkie świecenie żółtego!
~jeż 6-12-2012 10:46
popieram "znawcę", to kwestia praktyki i logiki
~Lidia123 6-12-2012 10:50
Panie Zawia ma Pan mój głos. Więcej takich kamerek, STOP Smierci na drogach, Mandaty po 1000zł. dla piratów za kółkiem.
~ 6-12-2012 11:51
Ze zrozumialej przyczyny (bo zakonczy to efekt dojnej krowy) nie zamontuja sekundowych licznikow. Gdyby tak sie stalo, to potwierdzilo by zgodnosc slow o dbalosc o bezpieczenstwo. Niestety, nasza wladza ma Nas za idiotow i nawet nie mysli ze szarosc ludu odkryje te ich knowania, a raczej czyszczenie nazsych portfeli. Miasto zmierza do samozaglady, a te pacholki mysla ze co wyrwia wystarczy na wiecznosc. Zakonczona kadencja nie zapewnia im pracy, wiec jesli przy obecnym jej braku stanie sie inaczej, dowiemy sie jak przezarte jest kolesiostwem to zachlanne srodowisko WLODARZY
~$ 6-12-2012 13:16
| ~nnnnnnnnnn > to jest taka cieplicka paranoja proboszcz ma swoją straż ,wodz ma SM
~PIS-olec 6-12-2012 13:39
Piszecie bzdury totalne. Codziennie jeżdże do pracy przez tą krzyżówkę i wezwania nie dostałem. Choć przyznam się pewny nie byłem, ale złożyłem wizytę w straży, podałem nr rej auta, oni sprawdzili a ja odetchnąłem z ulgą. Mili ludzie pracują przy tym świetle. Nie zazdroszcze im tego użerania się z imbecylami. Nie dość że sami piratują za kółkiem to mają pretensje że ktoś ich kara. Noga z gazu a da się to przejechać bez bólu. Sam jestem tego przykładem.
Dzidek 6-12-2012 21:17
Oj, marudzicie.. Ja już kilka razy tamtędy przejeżdżałem i ani razu nie zapłaciłem mandatu. Nie wiem czy kierowca taksówki co mnie woził ...płacił? Pan Prezydent Zawiła to bardzo miły człowiek. Widziałem go kilkukrotnie w TV i mile się uśmiechał. Raz też go na ulicy widziałem i tez sprawiał wrażenie miłego. Pan Papaj też w garniturze przyjaźnie wyglądał. Nie wiem skąd te opinie (negatywne)?
~16 latek 8-12-2012 15:01
bylbym za rozwiazanie sm dlatego ze mundur ktory nosza zakrywa im mozg zlamalem przepis wszedlem na zolte swiatlo spieszac sie do szkoly nie bylo zagrorzenia wlepili mi mandat prosilem ze to pierwszy raz nie pouczyli tylko 1100 wlepili chamy zaplacilem.
~wsciekły 9-12-2012 16:55
dostalem zdjecie faktycznie jak sie patrzy to wygląda jakbym śwjadomnie wjechal na czerwonym ale stanolem natm samym miejscu jak nazdjęciu to swjatla mjalem za plecami i wtedy byla zmjana swjatel ktorej niemoglem widziec niewjem czy ja zyje w polsce czy na bjalorusi
~ 12-12-2012 14:52
Dzidku, moze ty lubisz...chlopcow?
~ 12-12-2012 14:56
Do wsciekly - kolego, raząca twoja pisownia !!!! W jezyku polskim uzywamy tez literki "i" Piszesz jak slyszysz i tyko sie osmieszasz swoja polszczyzną.
~kniazuk@wp.p 12-12-2012 21:44
Propopnuję w następnych wyborach głosować na tego który zobowiąże się do likwidacji SM i przekazaniu im przeznaczanych środków na rzecz policji. Różnica między policją a SM jest taka, że Ci pierwsi są pożyteczni a drudzy to szkodniki.
~acid 17-12-2012 18:09
Jak chcecie to montujcie sobie takie kamery wszedzie ale ZROBCIE CZASOMIERZE SWIATEL
Shantahram 20-12-2012 12:37
a w Bangladeszu jeżdżą bez świateł na skrzyżowaniu i jakoś sobie radzą. Budżet jest jakby lżejszy, mniej urzędników. Ludzie jeżdżą ostrożniej. A tu cywilizacja kapitalizacja.
~devilek 20-12-2012 12:54
http://na-plus.blogspot.com/2012/12/maszynka-do-zarabiania-w-akcji.html#more
~Mariusz 0491 24-12-2012 19:13
Ja po czesci dolozylem sie do zfinansowania kolejnych urzadzen przez mandat ktory otrzymalem. Ale on jest bez podstawny. Nie ma na nim podpisu osoby uprawnionej do wystawiania mandatu,a widnieje tylko pieczatka urzedu.... Tak wiec takim mandatem moge sobie 4 literki podetrzec.... Pozdrawiam
~ 28-12-2012 22:42
Jestem wieloletnim kierowcą i powiem że wjeżdżanie na skrzyżowanie stało się w ostatnich latach normą. Wynika to pewnie w poważnej mierze z tempa życia, korków, zatłoczonych dróg. Jednak wjeżdżanie na czerwonym na skrzyżowanie winno być ścigane z całą surowością i obłożone maksymalnym mandatem bowiem groźba kolizji w takim manewrze jest nieporównywalnie większa niż przy przekraczaniu prędkości. Ciekaw jestem reakcji tych przeciwników w sytuacji gdy wjeżdżają na zielonym na skrzyżowanie a jakiś idiota wjeżdża mu przed nosem z ulicy poprzecznej. Nie zapominajcie o świetle żółtym. Jeżeli kierowca widząc żółte zacząłby hamować na pewno zdąży wyhamować przed czerwonym no chyba że grzeje się stówą. STACH
~piter1983 29-12-2012 18:41
KPINA KPINA KPINA DZIADOSTWO NAJPIERW TO MOZE BY DZIURY POLATALI A NIE LUDZI OKRADJA
~Stary JGanin 29-12-2012 21:32
Pazerność "władców" mego miasta zainstalowana akurat na tym skrzyżowaniu służy wyłącznie jako odstraszacz i inkasent 5 setek dla gości i turystów jadących na Szklarską,Czech, Niemcy, Lubomierz i Bolesławiec i z powrotem. Kierowcy z Jeleniej Góry znają tą pułapkę i już na nią nie biorą, Super promocja Jeleniej Góry dla gości i Turystów. Brawa dla P. Prezydenta i jego doradców oraz łapaczy. Może by wziąć jednak przykład z Włodarzy np. Świeradowa i innych inaczej goscinnych.
~Okradziony 11-10-2013 12:01
To ZŁODZIEJSTWO W IME PRAWA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! PRZYKRE JEST TO ŻE włodarze TEGO MIASTA PRÓBUJĄ WSZYSTKICH ZNIZYĆ DO SWOJEGO POZIOMU !!!!!!!!!!!! WSTYD I ŻENADA!!!!!!!!!!!!!!!!!
~ 13-10-2013 10:24
To jest okradanie ludzi w bialy dzień!! Ktoś powinien sie bliżej przyjżec tej sygnalizacji!! pomarańczowe świeci się zdecydowanie za krótko!!!!!!!!!!!
~xd 9-12-2015 23:50
wlasnie tam dostalem mandat za przejechanie na czerwonym swietle,ale ja wjezdzalem na zielonym i jechalem wolno nie pokazali mi zdjencia jak wjezdzalem na skrzyzowanie tylko jak je opuszczalem,moim zdaniem to sa resztki po PO w krutce to sie skonczy,(jechalem w kierunku zabobrza)

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Sonda

Czy wszystkie torby foliowe powinny być płatne?

Oddanych
głosów
282
Tak
68%
Nie
29%
Nie wiem
3%
Głos ulicy
Foliówki płatne?  
TV Dami
19.04.2019 r. Serwis Informacyjny TV Dami Jelenia Góra  
Miej świadomość
Mamy zdjęcie czarnej dziury  
Dialogi Jelonki
Krew (zawsze) potrzebna od zaraz
Aktualności
Czego dotyczył Dolnośląski Kongres Samorządowy?  
Aktualności
Triduum Paschalne  
Copyright © 2002-2019 Highlander's Group