• Czwartek, 14 listopada 2019
  • Godz. 15:21
  • Imieniny: Emila, Judyty, Serafina, Wawrzyńca
  • Czytających: 6411
  • Zalogowanych: 13
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Jelenia Góra: bezrobocie 9,4 procent i ma maleć

Wiadomości: Jelenia Góra/region
Niedziela, 23 września 2012, 9:56
Aktualizacja: 14:09
Autor: Angela
Fot. Archiwum
Jak wynika ze statystyk Powiatowego Urzędu Pracy, w ciągu ostatnich ośmiu miesięcy na terenie dużych jeleniogórskich zakładów przybyło 450 nowych miejsc pracy, głównie w Draexlmeierze (213), Zakładach Drzewnych Dobiegniew (70), Zorka (67), oraz PM Poland (30 miejsc). Obecnie władz miasta prowadzą rozmowy z czterema dużymi inwestorami, którzy chcą otwierać na naszym terenie nowe zakłady. Ogłoszono również przetarg na uzbrojenie terenów inwestycyjnych przy ul. Lubańska – Spółdzielcza.

- Wskaźnik bezrobocia obniżył się do 9,4 procent. Takiego wyniku Jelenia Góra nie odnotowała od kilkunastu lat – mówił z dumą Marcin Zawiła prezydent Jeleniej Góry. – Dla porównania, stopa bezrobocia w podregionie jeleniogórskim wynosi 12,4, w Polsce 12,3, a na Dolnym Śląsku – 12,4. Nie chcemy się chwalić, ale uważamy, że mieszkańcy potrzebują dobrej nowiny. Spadek bezrobocia, to z pewnością świetna wiadomość, szczególnie w kontekście przyszłych planów dalszego rozwoju miejsc pracy – dodał prezydent Marcin Zawiła.

Obecnie miasto prowadzi rozmowy na temat budowy nowych zakładów na terenie jeleniogórskiej strefy ekonomicznej.

- Zainteresowane są tym cztery firmy, które łącznie chcą przejąć około 14 hektarów. Trzy firmy to nowi przedsiębiorcy – m.in. producent lamp ledowych i dużych obiektów z tworzyw sztucznych, w tym silosów itp. Zakład Drzewny z Dobiegniewa natomiast ma już jedną siedzibę w Jeleniej Górze i chce rozbudować swój zakład. Mamy nadzieję, że te rozmowy uda nam się sfinalizować do końca roku – mówił Marcin Zawiła.

Obecnie miasto posiada trzy gotowe działki w strefie ekonomicznej o powierzchni 12 ha przy ul. Objazdowej i Spółdzielczej, a w najbliższym czasie zamierza otworzyć kolejne 40 ha, na co Jelenia Góra otrzymała już promesę z Urzędu Marszałkowskiego. Z tych pieniędzy wybudowana zostanie droga oraz sieć wodna, kanalizacyjna itp.

W tym roku wyłoniony zostanie wykonawca dokumentacji projektowej tego zadania, a w przyszłym roku – samej realizacji.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (134) Dodaj komentarz

~HaHa 23-09-2012 10:17
Czy oby na pewno bezrobocie w Jeleniej Górze wynosi 9,4% i znacznie się zmniejszyło? Jak wyglądają kolejki w PUP i czy na pewno są takie małe, jak się chwalą nasi włodarze? A co do samej drogi łączącą Lubańską ze Spółdzielczą, to już dawno ona powinna zostać oddana do użytku, to wtedy byłoby jeszcze więcej chętnych inwestorów.
~Takie Takie 23-09-2012 10:20
Draexlmaier tak to się powinno pisać (a nie draexlmeier). No i odmiana tego nazwiska .... nie powinno się tego robić ... no ale ja tu nie jestem redaktorem ... popracujcie nad jakością artykułów bo jesteście niewiarygodni.
~Tromk 23-09-2012 10:24
maja rację nasi włodarze bezrobocie spada bo.......... wszyscy bezrobotni uciekają na zachód ale tego już nie mówią.
~ludek m 23-09-2012 10:38
Bezrobocie spada bo w jeleniej nic sie nie dzieje i mlodzi uciekaja np do wroclawia. 450 nowych miejsc pracy powoduje spadek z 12,4 na 9,4 no to ekonomista liczacy to jest kreatywny . Zapraszam do PUB ocencie kolejki i ilosc ludzi szok moze 19,4 bylo by blizej prawdy panie zawila
~WOW 23-09-2012 10:42
Glowne powody spadajacego bezrobocia w Jeleniej: 1. Duzo ludzi nie zarejestrowanych w PUP pracujacych na czarno 2. Wiecej ludzi umiera niz sie rodzi (najnizszy przyrost naturalny w historii Jelonki) 3. Masowa emigracja jeleniogorzan do bardziej rozwinietych krajow Uni Europejskiej itp. Wiec czym chwala sie Wlodarze miasta? tymi "Kolchozami Pracy" ktore powstaja jak grzyby po deszczu przez ktore moze i ludzie maja jakies zatrudnienie ale bez przyszlosci i zdrowia....... Smiech na sali Panie Prezydencie
~andree 23-09-2012 10:49
STATYSTYKI NIE MAJA NIC WSPÓLNEGO Z RZECZYWISTOŚCIĄ WIĘKSZOŚĆ MŁODYCH SIEDZI NA ZACHODZIE A NASI WŁODARZE MAJĄ NIEZŁE PENSYJKI WIĘC WMAWIAJĄ NAM JAK TO DOBRZE JEST W JELENIEJ GÓRZE TYLKO,ZE CHYBA NIKT W TO JUŻ NIE WIERZY
~statystyki 23-09-2012 11:00
Proszę wziąć pod uwagę ile osób nie jest zarejestrowanych w PUP a nie mają pracy, lub ile osób utraciło status osoby bezrobotnej i taka osoba jest kwalifikowany tak jak by ową pracę znalazła a wystarczyło np że zapomniała stawić się w odpowiednim terminie, ten cały PUP to śmiech na sali !!! bezrobotnemu tylko prace domowe wymyślają a nie szukają pracy.
~agata 23-09-2012 11:07
zmalało bo połowa wyjechała i za przeproszeniem gdzieś miała jałmuznę w PUPIE
rymcycymcy 23-09-2012 11:09
Człowiek nie jest stworzony do pracy, bo praca go męczy ! :) ...jakby był stworzony, to by go nie męczyła !! :)
~Biedny 23-09-2012 11:23
Tak jest praca w Jeleniej za 1100 zł. Jak masz trójkę dzieci to lepiej kupo sznurek za tą kasę. A ten * zawiła lakuje sobie na Facebooku. Zawiła dawaj więcej marketów w Jeleniej!!! Ty się przecież nie musisz martwić. Ale obyś mnie nie spotkał
~luzblus 23-09-2012 11:37
Fajnie, fajnie ale w w wiadomościach jakiś miesięc temu mówili że w powiecie Jeleniogórskim bezrobocie przekracza 21 procent!!!!!
~bez 23-09-2012 11:46
Bezrobocie galopujące, koszmarna nędza za niewolniczą \\\"pensję\\\" 1100 zł, jeśli w ogóle.0 perspektyw, tylko usiąść i płakać albo po prostu wypad, raz na zawsze wypad aby nie tkwić w tej beznadziejności z depresją w głowach i czarnych myślach.Tylko nepotyzm, dla przeciętnego człowieka nie ma żadnej przyzwoitej pracy.
~ 23-09-2012 11:49
DOLNOŚLĄZAK. To dobra wiadomość, tym bardziej że nowe miejsca pracy stworzone zostały w zakładach, których produkcja nie jest uciążliwa dla środowiska. Nie koliduje z równolegle rozwijająca się turystyką J.G. i Kotlina Jeleniogórska jest doskonałym miejscem na prowadzenie działalności usługowo-wytwórczej. Tworzenie sprzyjających warunków dla firm produkcyjnych winno być priorytetem władz samorządowych. Nowe miejsca pracy to nie zasługa administracji samorządowej, kierowanej przez M.Zawiłę. Jest to efekt działalności gospodarczej istniejących firm, zamierzających powiększyć produkcję, która da tym firmom dodatkowy zysk. Zadziałało tu obiektywnie, banalne prawo ekonomiczne.
~lio 23-09-2012 11:49
W jelonce bez zmian..Sitwa jak za Cioska i propaganda sukcesu...Wszyscy bardzo zadowoleni, a władze szczegolnie...
~wer 23-09-2012 11:52
Z mojej klatki 3 młode osoby na wyspach bo u nas nie ma pracy no chyba że na kasie w markecie to po co im było studiowac
~looker 23-09-2012 11:59
Bezrobocie spada, bo bezrobotni z głodu zdychają...
~wkurzony 23-09-2012 12:01
Zawiła co ty za bzdety wypisujesz o spadku bezrobocia na jedno miejsce pracy przypada 30 osob i do tego jeszcze odbywa sie gielda pracy na której wybierają 1 osobę dla sciemy bo mają już wybraną swoją.Panie z pokoju 20 nawet sobie nie zadadzą trudu zeby pokazać czy są jakieś nowe oferty pracy ,ewentualnie coś podpowiedzieć tym powinien zainteresować sie Pan Zawiła powinien sie zainteresować po co w jednym pokoju siedzi aż 5 pań biurokratek ,skoro i tak nic nie robią wymyślili elektroniczne numerki które nie zdają egzaminu bo i tak dłużej sie czeka predzej bym załatwił gdybym stał w kolejce pozatym pisze sie już kolejny raz że panie z pokoju 20 są bardzo niesympatyczne traktuja człowieka jak zło konieczne a czy to jest moja wina że jestem juz po 50 roku życia i nie mogę znależć pracy.Wystar
~555666 23-09-2012 12:13
JEDEN WIELKI STEK BZDUR. MŁODZI NIE MAJĄ PRACY I UCIEKAJĄ I CHWAŁA IM ZA TO. CO MAJĄ ZROBIĆ OSOBY KTÓRE UKOŃCZYŁY LAT 50+ I NIE MAJĄ PRACY. OPIEKA SPOŁECZNA, LEPSZA JUŻ ŚMIERĆ NIŻ DOGORYWANIE W NĘDZY. W PUP ie SIEDZĄ PANIUSIE I OFERUJĄ PRACE Z PRZED MIESIĄCA Z GŁUPIM UŚMIESZKIEM NA TWARZY I ZADAJE PYTANIE '' I CO ZNALAZŁ PAN/I COŚ Z OFERTY''. DO SPRZĄTANIA,KIEROWCÓW,STRÓŻÓW, ITD ITD POTRZEBNI Z II GRUPĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI JESTEŚCIE ŻENUJĄCY
~wkurzony 23-09-2012 12:14
Trzy panie w tym pokoju bylyby wystarczające,a pozatym i tak człowiek tylko wchodzi sie podpisuje i to wszystko uważam że w gestii tej pani należałoby sie zapytać o pracę ewentualnie coś podpowiedzieć,albo pjedżmy wyżej na trzecie piętro dział szkoleń siedzą dwie panie caly dzień przed komputerem i nic nie robią.Przychodzi bezrobotny czy są jakieś szkolenia dla osób bezrobotnych;nie ma nie w tym roku nie dostaliśmy funduszyitd
~17sqandal 23-09-2012 12:18
bezrobocie jak sama nazwa mówi to jest bezrobocie czyli nie ma roboty . A dlaczego tak się dzieje a dlatego że cały kraj nie oferuje swemu narodowi pracy a jak nie oferuje to powinien zabezpieczyć byt tym bezrobotnym a tu co? .... ano zaslaniają się jakimiś tam procentami i piszą ze jest lepiej jak jest gorzej no nie tego bez pól litra to się nie rozbierze i jak tu nie pić
~holokał 23-09-2012 12:30
opuściłem jg o magicznym bezrobociu ponad 9% do miejscowości w w Polsce o bezrobociu około 23% - bo tam znalazłem pracę i zarabiam lepiej jak we Wrocławiu przy niższych kosztach życia (centralno-wschodnia Polska) i pracuję niemal w 85% w swoim zawodzie. Druga kwestia to fakt którzy muszą zrozumieć i młodzież i rodzice to to że kraj nie potrzebuje wykształciuchów i menedzerów tylko rąk do pracy i fachowców - każdy chciałby tylko nosić białą koszule, jeździć służbowym autem i zarabiać 20 000 ale niestety w firmach i tak jest nadmiar menedzerów a rąk do pracy brakuje
~sumienie 23-09-2012 12:42
POza granicami kraju pracuje ok 3,5 ml .ludzi którzy zasilają swoją rodzinę co miesiąc .Nie trzeba budować fabryk ,później są problemy związki zawodowe ,BHP ,PIP,itd. A może by tak wypowiedział się "wydział ewidencji ludności " ilu wymeldowało się na stałe ,na czasowe,?Tak szanowni państwo ,Ojczyzna nas zdradziła!
~oko 23-09-2012 12:47
no tak, gratuluję... na podstawie kolejek w PUP ocenianie jaka jest stopa bezrobocia... Ludzie, ja się nie dziwę, że nie macie pracy... brak wiedzy a nawet zdolności logicznego myślenia....
~Życzliwy 23-09-2012 12:54
Nie istnieje coś takiego jak bezrobocie, są tyllko ludzie którym się nie chce pracować!!! Tak jest np. teraz w Hiszpanii, gdzie jeszcze póki co socjal jest ta duży że nie opłaca sie iśc do roboty, albo w Grecji, gdzie w wielu nadmorskich kurortach pracują obcokrajowcy (tak jest np.na wyspie KOS) bo Grekom sie nie chce iśc do roboty. Pozdr.
~wnerwiony 23-09-2012 12:56
No i się okazuje jak zwykle, że kłamstwo ma krótkie nogi panie Zawiła !! Przeczytałem wszystkie komentarze pod tym artykułem, jakoś zadowolonych komentarzy nie zauważyłem, ale panu to pewnie zwisa i spływa jak po kaczce. Ważne że kolejna galeria powstanie, w której o ile będzie ktoś pracował, to chyba tylko galernicy za głodową stawkę, no ale statystyki się poprawią, a to dla was urzędasów jest najważniejsze. Panie Zawiła !! wyjdz pan do ludzi na ulicę, tam leży prawda, jeszcze ma pan czas na poprawę swojego wizerunku w oczach ludzi. Niech pan nie będzie kolejnym prezydentem który korzysta ze stanowiska aby się nachapać i załatwiać prywatne sprawy, tak mówi ulica, ale głos ulicy do pana nie dociera, boś pan ogłuchł na ludzką krzywdę.
~ile? 23-09-2012 12:56
Wskaźnik bezrobocia obniżył się do 9,4 procent. Takiego wyniku Jelenia Góra nie odnotowała od kilkunastu lat – mówi z dumą Marcin Zawiła. Bzdurny ten nasz prezydent. Niech pochwali się tym co zrobił, a nie cudzymi sukcesami. A statystyki, wystarczy zauważyć że na koniec 2008 roku (za Obrębalskiego) stopa bezrobocia wynosiła jedynie 6,5%. Complex bierz się do roboty!
~bezrobotny 23-09-2012 13:20
W urzędzie pracy mają sposób na bezrobocie i maleje statystyka bezrobocia to jest prace na staż za 700 zł. m-cznie tylko głupi podjął by się tej pracy to i odrzucają i na 4-m-ce mają z głowy delikwentów bo wyrejestrowują !!! a statystyka ROŚNIE , tak że przestańcie pieprzyć że spada bezrobocie >>>
~ 23-09-2012 13:22
W urzędzie pracy mają sposób na bezrobocie i maleje statystyka bezrobocia to jest prace na staż za 700 zł. m-cznie tylko głupi podjął by się tej pracy to i odrzucają i na 4-m-ce mają z głowy delikwentów bo wyrejestrowują !!! a statystyka ROŚNIE , tak że przestańcie pieprzyć że spada bezrobocie >>>
~ 23-09-2012 13:22
Complex konfabuluje.
~STATYSTYKA 23-09-2012 13:28
STATYSTYKA TO NIC WIĘCEJ JAK JEDEN WIELKI KIT- PRACA NA CZARNO, OSOBY KTÓRE Z NASZEGO KRAJU UCIEKŁY - STATYSTYKI TEGO NIE POKAŻĄ BO WSTYD
~odp. na życz 23-09-2012 13:28
* popracuj za 700-1200 zł. m-cznie i co z tymi pieniędzmi zrobisz ,sam popracuj za te pieniądze ,
~odp. na życz 23-09-2012 13:30
* popracuj za 700-1200 zł. m-cznie i co z tymi pieniędzmi zrobisz ,sam popracuj za te pieniądze ,
~Bezrobotny 23-09-2012 13:30
`To co mówi Zawiła,ukazuje jego indolencję jeżeli chodzi o rynek pracy.Jest to bezrobocie rejestrowe służące wyłacznie do sprawozdań.Statystyka ta nie ukazuje prawdziwej sytuacji w osób pozbawinych pracyTo tak naprawę nie oddaje sytuacji jaka panuje na lokalnym rynku pracy opraz dochodach ludzi pracujących.Z mojej oceny bezrobocie kształtuje się w mieście na poziomie około 15%.Strefy ekonomiczne wytworzyły nową grupę określaną mianem prekariat czyli biedni pracujący są to osoby ztrudnione w większości na umowach smieciowych nie mające szans na kredyty bankowe.Lepszym pomiarem biedy,bezrobocia jest Współczynnik Giniego.Zawiła ma dobre samopoczucie gdyż zarabia 12 patoli
~ 23-09-2012 13:33
*.adsl.tpnet.pl (83.27.*.* POPIERAM
~cdd 23-09-2012 13:56
Popatrz na wspaniałe autostrady Na drogi, na których nie znajdziesz wybojów Rosną nowe bloki i nie ma wypadków W czystych szpitalach ludzie umierają rzadko Mamy extra rząd i super prezydenta Ci wszyscy ludzie to wspaniali fachowcy Ufam im i wiem, że wybrałem swoją przyszłość Za rękę poprowadzą mnie do Europy Jest super Jest super Więc o co Ci chodzi
~Życzliwy 23-09-2012 13:58
Do gościa, który uważa, że wszystkie komentarze są negatywne: wszyscy, któzy nie narzekają, ciężko pracują, dlatego nie mają czasu aby pisać jakieś komentarze. Jak czytam wszystkie komentarze, to mam wrażenie, ze żyję w jakmiś innym świecie. Znam w Jeleniej setki ludzi i żadnego bezrobotnego. Ale pamiętam czasy sprzed 10 lat kiedy bezrobocie w Jeleniej Górze było ponad 20% i można było znaleźć pracę, a dziwnym trafem nikt dzisiaj nie moze znaleźć. Dobrze, ze Was nieudaczniki na neta stać, bo macie sowje miejsce gdzie możecie dac upust swojej żółci. Pozdrawiam pozwytywnie nastawionych do życia.
~Jarema 23-09-2012 14:11
Zajebiście, będzie robota! No ja nie mogę, pośredniak zniknie i wszyscy będą mieli robotę. Czernow, która rozwaliła Anilux ściągnie inwestorów!
~Kicia 23-09-2012 14:13
moim marzeniem jest zarabiać 1100zł/m-c w Galerii Handlowej i nie mieć za co rachunków płacić, kombinować jakby tu na jedzenie wystarczyło!
~*chipo 23-09-2012 14:16
i czym to Zawiła się masz chwalić? rok temu wprawdzie stopa bezrobocia była nieco większa, ale rok temu było 84 tys. mieszkańców, a w tym roku już tylko 83 tys. spada ilość mieszkańców, spadać więc będzie również i stopa bezrobocia. Proszę również zauważyć, że na bogactwo miasta składa się również praca mieszkańców powiatu, a w powiecie mamy grubo ponad 20% bezrobocie, więc jaki to sukces miasta, jeśli nie potrafi dać pracy mieszkańcom powiatu?
~bezrobotna 23-09-2012 14:16
UP to śmiech na sali! Wystarczy w momencie podpisywania sie rzucić okiem na wykaz wszystkich prac jakie leżą na biurku urzędnika żeby wyprzedzili cię pytaniem: JAK POSZUKIWANIE PRACY?? A w tym wykazie?? Praca ze stopniem niepełnosprawności, dla samych mężczyzn lub stażystów. Od 5 miesięcy jestem na bezrobociu i nikt mi ani razu nie zaproponował w UP jakiejś oferty. Sama codziennie szukam ofert żeby iść do pracy!!! To mój rekord zarejestrowania w UP. Spadło bezrobocie, bo ludzie się pakują i jadą za granice albo pracują na czarno. A kolejki w UP?? Otwarty od 8 rano ja wchodzę o 8:05 i mam numerek 467. Wyszłam o 12.Po takim dniu moja mobilizacja szukania pracy jeszcze bardziej wzrasta ale cóż......
~bezrobotna 23-09-2012 14:26
Jeszcze na moje stwierdzenie: CHCIAŁABYM WZIĄĆ UDZIAŁ W SZKOLENIU otrzymałam odpowiedź, że INDYWIDUALNIE MOGĘ BYĆ PRZESZKOLONA ALE MUSZĘ MIEĆ\ZNALEŹĆ SOBIE PRACODAWCE, KTÓRY MNIE ZATRUDNI NA UMOWĘ O PRACĘ, NA CAŁY ETAT NA MIN 6 MCY.
~sumienie 23-09-2012 14:36
http://www.archirama.pl/architektura/rydzykland-czyli-mix-lichenia-z-ciechocinkiem,67_185.html
~Pracujący 23-09-2012 14:46
Analizując wpisy pod tym artykułem, zauważyłem, że na 46 wpisów 19 jest z jednego IP. Pacjent zmienia nicki, ale zdradza go IP, stylistyka, ortografia i niebywała więc nienawiść do wszystkiego i wszystkich. Panie *.dialog.net.pl (78.10.*.* czy Prezes Jarosław płaci ci od wpisu?
~BezrobotnyJG 23-09-2012 14:47
Niestety obawiam sie ze to nieprawda z ta statystyka dot. bezrobocia w naszym zapyzialym miescie... poza tym spojrzcie na komentarze chyba ani jeden nie jest pozytywny a to o czyms swiadczy... Bezrobocie w jg jest co raz wieksze bo potrzebny jest menager ktory poprowadzi nasze miasto a tego brakuje.. Najlepiej zeby to byl ktos kto zna to miasto jego problemy zna ludzi i oczywiscie jezyk najlepiej niemiecki. Nastepnie sprobuje przyciagnac tu inwestorow zagranicznych oraz rozbudowac infrastrukture do tego potrzebna. Kolejna sprawa to turystyka ktora w jeleniej nie istnieje nie wiadomo dlaczego przeciez mamy ogromne mozliwosci.. PO PIERWSZE PRZEMYSL- PO DRUGIE PRZEMYSL- PO TRZECIE TURYSTYKA
~gość II 23-09-2012 15:02
Bezrobocie spada, w szeregach PO.
~Dinko 23-09-2012 15:30
Panie Prezydencie nie ma z czego być dumnym na siłę ludzi wykreślają albo każą się rejestrować po upływie 4 miesięcy ganiają ludzi gorzej od bydła raczej powinien Pan się przyjrzeć strukturą pracy urzędu niż być dumny chyba że pana wiara mówi niewiedza jest błogosławieństwem to lepiej niech Pan otworzy oczy i zobaczy ile osób jest bez praw chodź by do podstawowej opieki zdrowotnej a Pan jest dumny Wielki Wstyd że mieszkańcy mają takiego Prezydenta niedoinformowanego niech Pan zobaczy ile osób zostało wykreślonych i z jakich powodów to przypomina listę zgonów w Oświęcimiu tak zakłamane i jeszcze niech Pan zobaczy ile osób musiało opuścić swoje ojczyste okolice i wyjechało za granice za chlebem to że Pan stara się coś zrobić z bezrobociem to dobrze ale za wcześnie żeby się cieszyć z Tytanika
~ 23-09-2012 16:07
fałsz!!!!!! gospodarkę napędza budownictwo a ono zaczyna się od projektów, których przygotowanie i wdrożenie trwa nie mało. Póki co projektanci nie mają zleceń, budowlańcy, transport itd. też nie mają zajęcia więc na żadnych pracowników długo jeszcze nie będzie popytu. Wszyscy czekają ..... a rejestrować się w UP nie ma po co - stąd te "dobre" wyniki. Można się też utopić w stawie o średniej głębokości 30 cm. Tyle warta jest statystyka.
~ 23-09-2012 16:24
*.adsl.tpnet.pl (83.27.*.* POPIERAM
~s. 23-09-2012 16:32
Bzdura. Realne bezrobocie w regionie jest na poziomie 20 %. Będzie jeszcze większe.
~ 23-09-2012 16:40
*.adsl.tpnet.pl (83.27.*.* POPIERAM
~Ola 23-09-2012 17:43
Bzdury,bzdury praca jest wystarczy tylko chcieć, jak słyszę te użalania nad sobą robi mi się niedobrze. Ludzie w znacznym stopniu nastawieni są na łatwą kasę ale pracować to już nie ma komu. Zasłanianie się trójką dzieci "Żałosne"
~ty Żałosna! 23-09-2012 17:56
jest praca tyle , że na czarno! Ola pewnie jest jedna z tych bizneswoaman w JG , któe chetnie na czarno przyjmą pracowanika, a na koniec miesiaca potraca 200 zł z wypłay "1200"bo i tak ikt im nic nie zrobi. Takie realia!
~j23 23-09-2012 18:06
Jedna wielka propaganda ,urząd pracy powinien nazywać się urząd bezrobocia to jest odpowiednia nazwa !!!
~ 23-09-2012 18:15
Ale ten Zawiła kręci jak Kręcina:) Tak jest tak sporo roboty,że obecie pracuje na czarnucha z dyplomem uniwersytetu w lasach w Szklarskiej Poręby , a PUPE omijam z daleka, bo nic dla mnie tam nie ma :) Wole siedziec w lesie niż mieć komitywę ze zgniłymi elitami tego miasta!!!
~ 23-09-2012 18:24
Zróbcie wreszcie festyn dla bezrobotnych, albo festiwal pt.: Tydzień bezrobotnego i niech lalunie z PUPY razem z Prezydentem zabawiają gawiedź opowieściami z mchu i paproci o spadku bezrobocia w jeleniej górze. a miejscuwe pod fontanną za parę banieczek
~paranoja 23-09-2012 18:38
co jest * ? bezrobocie spada * bo wszysycy mlodzi dawno skumali gdzie jest Londyn
~Tomaszevski 23-09-2012 19:34
A Zawiła się cieszy, że bezrobocie małe :) Co to jest te 9,4 % jak w realu wynosi ok 20%. Takiego Prezydenta powinniśmy dawno wynieść na taczce. On, nadaje się co najwyżej do tarcia chrzanu pod Ratuszem, albo podawania ręczników graczom Paris Saint-Germain.
~Do Ola 23-09-2012 20:08
Zgadzam sie w 100%. Więszości ludzi nie chce się pracować, takie sa realia, narzekanie to jest najprostsze co można zrobić. no ale po to mają internet, gdze sie można wyżalić i wylać żółć. A jak wchodzimy w szczegóły to ciągle coś nie pasuje. A to trzeba gdzieś dojechać, a to trzeba coś dać z siebie, a to jeszcze nie daj Boże trzeba się czegoś uczyć albo po godzinach zosatć itp. Gdybym ja nie mial pracy i miał tak narzekać, to wolałbym wyjechać za pracą. Narzekaczy omijam w pracy i omijam w życiu. I tego życze wszystkim normalnym. Pozdr.
~DUCH GÓR 23-09-2012 20:10
HITLER W SWOJEJ KSIĄŻCE NAPISAŁ ŻE BOLSZEWIKOM ZAZDROŚCI TYLKO PROPAGANDY BO SĄ W TYM NAJLEPSI,MÓWIĆ JEDNO!!! A ROBIĆ DRUGIE.
Nοstradamus 23-09-2012 20:18
COMPLEX podam Ci fajny sposób na zmniejszenie BEZROBOCIA DO ZERA: Przenieś Urząd Pracy do Wąchocka!!!
~peacemaker 23-09-2012 20:22
nie bezrobocie spadło tylko liczba osób zarejestrowanych w UP. Widzi Pan różnice panie Zawiła ?
~RRR 23-09-2012 20:25
co tu pisać ludzie mają racje tutaj i tyle! Nic dodac nic ująć! NIE MOGĘ SIE DOCZEKAĆ KIEDY TO COŚ ZLIKWIDUJĄ!
~pig 23-09-2012 20:27
Miasto starych ludzi , młodzi uciekają. Nie ma się czym szczycić.
~548 23-09-2012 20:34
bezrobotni nie mają kasy aby dojechać do pup i podpisać listę to bezrobocie spada.
~ 23-09-2012 20:59
Praca za 1200zł szczyt marzeń, p.Zwiła, żygać się chce.
~Gość 23-09-2012 21:16
PO i Zawiła to kampania sukcesu ,jak Tusk i jego Irlandja ,Wałęsa i jego Japonia ,a rzeczywistość to Polska i my dziadowo za umowy śmieciowe i za pensje głodowe tylko Zawiła i ta reszta hołoty ma sie dobrze bo z naszych podatków żyje ,żenada * nie mieszkańcy bo nawet godności nie macie żeby tych * pogonić
~o ho ho 23-09-2012 21:30
Granice są otwarte jak się komuś nie podoba w Polsce to pakować się i jechać do któregoś z krajów europejskich gdzie będziecie ludzie dużo zarabiać i mało wydawać , po co narzekać na jelonkowym portalu ? każdy jest panem swego losu . P.S byłem dzisiaj na zakupach w jeleniogórskich marketach , marketów u NAS w mieście jest bardzo dużo ale ludzi w nich robiących zakupy jeszcze więcej nie można się dopchać do kasy więc nie rozumiem z kąt te wieczne marudzenie i narzekanie
~prostegrabie 23-09-2012 21:32
-PRAWDZIWY STAN Państwa na rok 2012 -- z sieci - 470 zł realna średnia renta netto. - 880 zł realna średnia emerytura netto. - 1.420 - zł - realna średnia płaca netto. - 1 700 000 - osób - nie objętych ubezpieczeniem medycznym. - 5 000 000 - bezrobotnych bez prawa do zasiłku – poza rejestrem. - 1 900 000 - bezrobotnych pobierających średni zasiłek 534 zł netto - 320 000 - bezdomnych. - 2 000 000 - emigrantów wyjazdy w latach – 2007 – 2012. - 370 000 - dzieci niedożywionych. -13 500 000 - osób żyjących poniżej min. biologicznego–przyjęto kryteria ONZ–dzienny wydatek na utrzymanie 1 osoby nie przekracza 2,5 $ USA. - 93% - przedsiębiorstw państwowych „sprywatyzowanych” – zlikwidowanych. - 98% - sektora bankowego w obcych rekach. - 4 600 - zlikwidowanych placówek oświatowych
~o ho ho 23-09-2012 21:40
Powtarzam GRANICE SĄ OTWARTE z Polskim dowodem można wyjechać i podjąć pracę w każdym europejskim kraju więc wszyscy narzekający pesymiści w drogę i życzę powodzenia P.S jest tylko jedno małe ALE , najpierw trzeba umieć coś robić , coś wiecej od narzekania na internecie
~Iwet 23-09-2012 21:48
Nie czytam powyższych komentarzy , aby nie mącić sobie w głowie. Ale wiem jedno. Wskaźniki bezrobocia nie są odzwierciedleniem całej prawdy, i pytam wprost : Gdzie są osoby , takie jak ja. Niezarejestrowane w PUP , zatem bez statusu osoby bezrobotnej. Ale nie pracujące. Siedzące w domu bo nie ma dla nich ( 50+) pracy . Więc jeżdżą za granicę , aby zarobić na zaspokojenie tylko podstawowych potrzeb. Zostawiając rodzinę, w tym nieraz małe dzieci potrzebujących matkę obok siebie. Jest ich tysiące , więc trudno ich policzyć. Tak tysiące , ja to wiem dobrze .
~peacemaker 23-09-2012 21:58
o ho ho - nie bądź taki do przodu. Ludzie mają tu rodziny i muszą tu jakoś żyć. A prawda jest taka że ciężko o sensowną pracę. Sensowna praca to praca na umowę z zarobkiem 1500 pln na rękę a więc żadne wygórowane wymagania. W mieście praktycznie nie ma przemysłu a branża z której mieszkańcy powinni czerpać pełnymi garściami czyli turystyka - ledwo zipie. Miasto nie robi nic żeby przyciągnąć inwestorów dających pracę. Ja się pytam dlaczego można było w Wałbrzychu który po okresie transformacji był w tragicznej sytuacji a nie można w JG ? Dlaczego miasto sprzedaje grunty pod markety a nie pod lekki przemysł? Dlaczego przez tyle lat nie zagospodarowano terenu celwiskozy ? Dlaczego czynsze na głównym deptaku zabiły drobnych przedsiębiorców i mamy tam same banki? cdn
rymcycymcy 23-09-2012 22:03
Podobno są w JG bezrobotni, ale znaleźć odpowiedniego, zaangażowanego, uczciwego pracownika jest niezwykle ciężko ! :) ... o pracowniczkach nawet nie wspominam ;) I płaca, wbrew pozorom nie ma tutaj znaczenia.
~peacemaker 23-09-2012 22:05
dlaczego miasto nie robi nic aby ściągną na wypoczynek do JG mieszkańców Wrocławia? Co tak naprawdę robi Związek Gmin Karkonoskich ? Dlaczego nie ma mapy tras rowerowych (prawdziwej) ? Gdzie jest nadzór miasta na inwestycjami w Cieplicach - termy, park zdrojowy. Dlaczego mamy najdroższą wodę w regionie? itp, itd. Tonie narzekanie - to fakty - miasto ma pecha do włodarzy i dopóki kółko wzajemnej adoracji w postaci Pana P. Pana Ł. Pana W. z partii rządzącej będzie przy korycie to nic się nie zmieni. Niestety nie ma alternatywy....
~Do peacemake 23-09-2012 22:11
Człowieku, no teraz to jakieś totalne bzdury piszesz. no w to już nikt nie uwierzy, że nie możesz znaleźć pracy za 1500 PLN. Ale się teraz ośmieszyłeś. Banda narzekaczy i nieudaczników, bierzta się do roboty!!
~rodo 23-09-2012 22:13
Uczciwie mówiąc sami jesteście sobie winni ,bo zwiodły Was pozorne korzyści: jak będę pracował na czarno to szef zaoszczędzi na ZUS i się ze mną oszczędnościami podzieli (żart?) ja zaoszczędzę na podatku będę miał więcej w portfelu, ale nie! dostaję jałmużnę o którą muszę się upominać miesiącami, a jak się nie podoba za bramą czekają następni. Skąd brać na wszystkich niewydolnych społecznie (MOPS czy GOPS) skąd brać na szkoły, domy kultury,dziurawe drogi, oświetlenie uliczne ? Wszyscy,którzy uczciwie pracują płacą ok 50% haracz na to wszystko i w końcu nikt nie jest zadowolony. Ani pracujący, ani udający że szukają pracy.Powinniśmy przywrócić "policję pracy" bo co może PIP jak musi zapowiedzieć wizytę, a i tak nic to nie da bo pracujący na czarno nadal pozostają w rejestrach PUP
~peacemaker 23-09-2012 22:16
1500 na rękę to 2100 bruto, 2400 koszt pracodawcy - śmiało rzucaj namiary gdzie dadzą umowę o pracę i taką pensję -wielu osobom przydadzą się takie namiary. Pytanie dodatkowe - kiedy szukałeś pracy w JG ?
~o ho ho 23-09-2012 23:05
Complex do wyje....a definitywnie cztery lata poszły się * nie powstały żadne nowe miejsca pracy , co prawda to prawda , . Za komuny to było lepiej bo kazdy zarabiał miliony Ja w 88r za miesiąc brałem 2500000 słownie DWA MILIONY PIĘĆSET TYSIĘCY ZŁOTYCH Polskich ech to były czasy nie to co dzisiaj te pare zł. ....
~ja 23-09-2012 23:05
9 % kto podaje taaak zakłamane dane !!!!!!!!! Odczucia ludzi są inne w jelonce nie ma nowych miejsc pracy a duze zakłady pracy w ostatnich latach znacznie ograniczyły zatrudnienie, państwowe miejsca pracy zostały przeniesione do Legnicy, Wrocławia itd więc na jakiej podstawie podaje się takie dane :) MOŻE KOPUTER SIĘ POMYLIŁ ? :) z miasta wojewódzkiego zrobiła się dziura BO TRUDNO TU DOJECHAĆ !!!!!!
~Grzesiek_1 23-09-2012 23:47
To tylko statystyka. Gra liczb. Mając jakiekolwiek dane jestem w stanie udowodnić każda tezę. Również, że bezrobocie jest na poziomie 9,4%.
~pfff 23-09-2012 23:48
tyle miejsc pracy, że gdzie się nie pójdzie to na jedno miejsce jest od 50 do 200 osób. najlepiej być młodym, wykształconym, zaraz po szkole lub zaocznie studiującym, mieć najmniej 5 lat doświadczenia i tyrać jak osioł za 1000 zł :) idealna perspektywa przecież. żyć w tej jeleniej i nie umierać !
~Grzesiek_1 23-09-2012 23:51
przyjmuje się, że bezrobotny, to osoba, która jest aktualnie zarejestrowana zgodnie z prawem danego kraju, jako poszukująca pracy - jest to tzw. stopa bezrobocia rejestrowanego
~Jel... 23-09-2012 23:56
g.... prawda , młodzi spieprzają a ci co tu zostają to pobierają zasiłek przez jakiś czas a potem radź sobie.Urząd pracy nie ma żadnej oferty a wręcz przeciwnie wystawią ofertę która jest nieaktualna .To jest chory kraj a już nasz urząd do d...y
~......... 24-09-2012 0:01
TAK JAK KTOŚ WYŻEJ PISAŁ STATYSTYKI ZANIŻONE W TELEWIZJI mówili żę w JELENIEJ GÓRZE jest najwyższy stopień bezrobocia bo aż 21% .... i gdzie tu prawda Jelonko ?
~sumienie 24-09-2012 1:54
Może to wam pomoże?http://kohorta.nowyekran.pl.nowyekran.pl/post/69040,kolejny-absurd-walki-z-bezrobociem
~oko 24-09-2012 6:36
to taka prawda jak srednia krajowa placa w polsce...
~sumienie 24-09-2012 7:27
Śpiewaliśmy " niech mury runą ,runą" i "żeby Polska była Polską" Wróg nie puka do naszych drzwi a kraj legnie w ruinach..W między wojnami w ciągu niespełna 20 lat nasi dziadowie,ojcowie zbudowali port,przemysł.Gdzie jest H.Suchocka ? Dobrze jej w Watykanie!Ale kiedyś musi wrócić do kraju>
~ 24-09-2012 7:57
Nigdy nie uwierze w to, ze Jelenia ma tak niskie bezrobocie. To zwykla propaganda. A co do wypowiedzi jakiegos czytelnika, ze "wielu z nich wyjechalo za granice i chwala im za to". Hmmmm...dziwne. Ja tez wyjechalam, a jestem z tego powodu na lamach Jelonki czesto wyzywana od roznych tam ("Niemra"). Wiec jak to? chwala, ze sie wyjechalo, czy nagana?Jak ta choragiewka na wietrze te wasze wypowiedzi. Jak wam w momencie pasuje.
~~życzliwa~ 24-09-2012 8:01
małe sprostowanie: w pokoju 20 sa 3 panie pośredniczki , 1 pani która dopiero sie szkoli i 2 stażystów którzy nie mają prawa obsługiwać klientów urzędu ! a codziennie wydawanych jest naprawde sporo ofert pracy! do pana "wkurzonego" : może po prostu nie spełnia pan oczekiwań pracodawców ale to nie jest powód żeby wyżywać sie na pracownikach za swoje niedociągnięcia....
~anonimowy 24-09-2012 8:12
Problemem większości bezrobotnych są niskie kwalifikacje oraz brak biznesowego podejścia do pracy i gospodarki. Po pierwsze liczą się chęci, innowacyjność i pomysł, tego niestety brakuje u większości naszych bezrobotnych. NIestety nie dostrzegamy też bliskości kurortów górskich, bo tam też można zarobić. Trzeba jednak zaryzykować jak robią to moi znajomi chociażby z Wrocławia. U nas funkcjonuje przeświadczenie że i tak nic się nie uda. Do prowadzenia sklepu internetowego i sprzedawania chociażby żarówek samochodowych czy opon nie potrzeba przecież mieszkać w Warszawie. Pomyślcie!!! Czay że praca szuka Was dawno już minęły i na szczęscie się nie powtórzą.
~socjalista 24-09-2012 8:24
anonimowy> gdzie TY masz tu kurort? Najbliżej to Karlowe Vary w Czechach.Jakich kwalifikacji? Czy uważasz że wszyscy którzy poszukują pracy do imbecyle i analfabeci? A ile to żarówek sam. trzeba sprzedać aby zarobić za ZUS,a papu.
~123 24-09-2012 8:33
ten nieszczesny drex to obóz pracy wole krasc niz tam pracowac
~ukryta opcja 24-09-2012 8:47
tak jest!! jest zle i bedzie gorzej gdyby napisali ze bezrobocie jest 25 % to byscie pisali ze to skandal i ze ledwo wszyscy zyja, aha nie czytalem Waszych komentarzy miernoty ale pewnie juz zeście napsioczyli na niemca ze sznajdera i z drexa
~mieszkanka 24-09-2012 8:53
Jak czytam artykuły takie jak ten to nóż sam otwiera się w kieszeni... Totalne bzdury że bezrobocie spada, że brakuje rąk do pracy, że brak osób wykwalifikowanych a wszystko poparte cyferkami z PUP (na temat tego przybytku nie warto pisać, kto był ten wie z czym to się je). Posiadam wykształcenie handlowe, doświadczenie i jestem osobą młodą więc ciekawe dlaczego od marca nie znalazłam STAŁEJ pracy na CAŁY ETAT? Teraz jestem na idiotycznym stażu który niczego mnie nie nauczył oraz bez możliwości zatrudnienia (jałmużna za miesiąc to 800zł). Teoretycznie dofinansowany z UE i wręcz wymogiem jest aby zatrudnić po stażu a jednak wiele pracodawców na samym początku sprowadza na ziemię PRACY TUTAJ NIE BĘDZIE. Co z tego że wykazałam się i pracuję lepiej od zatrudnionych na umowę...? J.G. to dziura
~ansz 24-09-2012 9:11
Propaganda sukcesu, która nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Wymienione zakłady zatrudniają nowych pracowników na tzw "staże" lub na umowy-zlecenia za głodowe wynagrodzenia ( staż - poniżej minimalnej płacy - ok. 800 zł, a umowa-zlecenie 1500 brutto) Ludzie po stażu są szybko wymieniani na następnych, nie podpisuje się z nimi umów. Duża część po prostu wyjechała z Jeleniej Góry, bo tu nie ma pracy, ani pracodawców w prawdziwym tego słowa znaczeniu. Żałosne
~witek -53 24-09-2012 9:34
bezrobocie na pewno spadło w urzędzie bo pan prezydent nakazał zatrudnic panią radną w urzędzie pracy przeciez prezydent morze wszystko kłamstwo naszej władzy to podstawa jej dalszego działania a wy szlachetni wyborcy macie co wybraliscie morze na temat bezrobocia wypowiedzą się bezrobotni czy pon prezydent zechce się z nimi spotkac oko w oko i przekazac osobiscie te bzdurne wyliczanki i kłamstewka czekamy na wskazanie miejsca i daty spotkania urząd pracy na pewno nas powiadomi
~ 24-09-2012 9:45
Jelonka, jesli juz drukuje ta propagande powinna dopisac pod artykulem " Za tresc tej wiadomosci redakcja nie bierze odpowiedzialnosci".Bardzo przykre, ze komuna juz dawno upadla, a propaganda pozostala. A oburzajacym jest fakt, ze ci, ktorzy ja sieja maja obywateli tego miasta za wariatow i polglowkow, korzy w wierza slowo pisane. Jak kiedys w Trybunie Ludu za pana Gomolki.
giersdorf 24-09-2012 10:06
Chcieliście, to macie. Był śliczniutki artykuł o planach budowy nowej galerii, który został zmieszany z błotem... to jest odpowiedź... Czyli ktoś te fora czyta... Jak niezadowolenie na te bzdurne wypociny przerosło granice, to jeb! od poniedziałku: nowy artykulik, jak to Kotlina Jeleniogórska jest krainą mlekiem i miodem płynąca. Dobre, dobre... uśmiałem się
~hjjki 24-09-2012 10:07
Co za stek bzdur jak sie zasilek nie nalezy to sie ludzie nie rejstruja bezrobocie to jest ze 20% piszcie prawde a nie bzdury.
~Bezrobotny 24-09-2012 10:10
Bezrobocie jest nieważne dla zawiły! Lecz można sobie z nim popisać na Facebooku, fajne ma zdjęcia i w ogóle super zdjęcie profilowe. Tylko niedługo panie pseudo prezydencie nie będzie miał pan z kim czatować na FB bo w Jeleniej nie będzie stać ludzi na neta!!!
~Grwt 24-09-2012 10:11
No cóż zabawmy się w kosynierów i wywleczmy tych urzędasów na bruk,niech zobacza biedę.
~kola6 24-09-2012 10:19
Drażnią mnie te komentarze na temat budowy galerii ,co ma do tego urząd jeśli ktoś chce budować to niech sobie buduje,buduje za swoje.To jego sprawa czy będzie miał klientów,a najbardziej martwią się oto bezrobotni co siedzą na "necie".Bezrobocie niby ma likwidować inwestowanie w turystykę ale kto tu przyjedzie jak drogi i kolej pod psem,hotele i miejsca noclegowe to zaledwie ułamek procenta potrzeb ,trzeba stworzyć jakieś atrakcje oprócz widoczków,powiązać uzdrowisko z Karpaczem i Szklarską itp.
~JG 2012 24-09-2012 10:24
Do życzliwy 13:58. Facet to ty musisz mieć mało znajomych albo wcale ich nie masz albo to ty prezydenciku naszego miasta zabawiasz się z nudów. Bo mówią że uwielbiasz internet. Wiesz mi za chwilę wyłączą bo nie mam na rachunek a pracuję tylko na rękę mam 1020zł i dwoje dzieci na utrzymaniu!!!
~sumienie 24-09-2012 10:40
Była by atrakcja jak by powstaly termy przy Sobieszowskiej ,Zaprosić Slowaków,Węgrów oni się znają na tym. Nasze osiągnięcie III i IV RP to zapładnianie w kraju a rodzenie w Anglii. Taka translokacja .
~iks 24-09-2012 10:42
dreaxlmaier to obóz pracy wspułczuje tym co nadal tam pracuja robi sie na akord a placa za godzine to wyzysk lodzi i miesiecznie placa marne pieniadze za ta cieżka prace powinni wiencej płacic na taki duzy zaklad to male zarobki
~alla 24-09-2012 10:55
Witam u mnie w budynku 7mieszkań łącznie 25 dorosłych mieszkańców (pracujących) z czego 6osób na zachodzie i 4 osoby pracujące na czarno . Skad miasto takie brednie poecie, czyżby już zalegalizowane były miękkie narkotyki i to od tego gadaja głupoty ?
~alla 24-09-2012 10:57
Witam u mnie w budynku 7mieszkań łącznie 25 dorosłych mieszkańców (pracujących) z czego 6osób na zachodzie i 4 osoby pracujące na czarno . Skad miasto takie brednie poecie, czyżby już zalegalizowane były miękkie narkotyki i to od tego gadaja głupoty ?
~ 24-09-2012 10:59
24-09-2012 10:19 | ~kola6 | *.jeleniagora.vectranet.pl (31.11.*.*) "Drażnią mnie te komentarze na temat budowy galerii ,co ma do tego urząd jeśli ktoś chce budować to niech sobie buduje,buduje za swoje." Kolego KOLA- nie calkiem jest tak, jak piszesz (=sobie, a muzom...). KAZDA inwestycje musza wladze miasta zatwierdzic i wydac pozwolenie na budowe. Nawet jak jest budowana za twoje pieniadze. Nie tak to jest latwo, jak opisujesz.-olejna galeria bedzie pusta. Miejsca pracy? Kon by sie usmial. Matko, jaka jestem szczesliwa, ze tam nie musze mieszkac.
~tak więc 24-09-2012 11:02
Od 2001roku kiedy to skończyłem edukację miałem 18prac. Jestem osobą niepełnosprawną z lekkim stopniem niepełnosprawności typu "R" (ruchowa). Po pół roku od przyjęcia do pracy jestem zwalniany,bo kończą się ulgi i dodatki jakie pracodawca dostaje-bierze następnego kalekę. I tak w koło macieju. Ostatnio zostałem wyrzucony z PUP,ponieważ miałem operację i przez 3 niesiące nie mogłem chodzić(zawiozłem zwolnienie,ale w PUP jest taki myk,że powyżej 90dni L4 wywalają z listy)-więc teoretycznie mam pracę-bo nie jestem bezrobotnym. Nim mnie wywalili dostałem propozycję stażu na poczcie-po odliczeniu dojazdów-zostałoby 500pln na miesiąc życia-więc odpuściłem. Teraz już się nie rejestruje-tylko wyjeżdżam-za granicę znalazłem pracę-a stopień niepełnosprawności zostanie w domu nieprzetłumaczony.
~ 24-09-2012 12:38
Gdzie tu sie naciska : "LUBIE TO"??????
~Gość 24-09-2012 14:29
Pracy jest mnóstwo ale za jakie pieniądze. Kolejna rozmowa na stanowisku kierownika sklepu i po prostu rewelacyjne warunki. Praca 7 dni w tygodniu od rana do wieczora a na rękę ok. 1400 zł. Kierownik ma tyle zarabiać a sprzedawca ok. 1200. Przecież to jest nienormalne.
~ali 24-09-2012 16:39
A mnie dziwi tylko jedno a mianowicie dlaczego polskie kobiety nie chcą rodzić i wychowywac dzieci przecież mają 90zł dodatku miesięcznie
~Kogil 24-09-2012 16:46
ble ble ble... :)
~ 24-09-2012 18:42
Ostatnio kumpel mi opowiadał jak szeol koło teatru i tam ludzie stali i czekali koło tego teatru na autokary busy co ich wiozą do Niemiec do roboty, kobiety płakały, bo zostawiały dzieci i rodziny, w tym czasie samym ludzie wyszli z teatru i aktorzy. I mój kolega tak stwierdził ci co mają cieple posadki, te * popatrzyły na tych biednych ludzi jak na jakieś zjawisko! To jest prawda o Polsce i jeleniej dziurze, a nie jakieś 9% . Zawiła zrób sobie sondę ile ludzi ma ciebie dość w JG 80% ? 90% jak myślisz cwaniaczku???
~o ho ho 24-09-2012 20:54
do 12:38 VIKI hahaha to Ci się udało !! dobre że o ho ho PS. Viki wytłumacz tym wszystkim ludziom że jak ktoś ma skończoną szkołę podstawową i kurs tańca to i w Niemczech pracował by za grosze i narzekał na swój los na internecie . Jak to tam jest w Niemczech ? minimalna płaca 1200 euro netto czynsz ze 600 euro plus tam jakieś opłaty typu woda prąd internet telefon komórkowy dojazd do pracy paliwo lub autobus abonament RTV i Tv kablowa wywóz śmieci itd itp to zostaje na jedzenie tylko wyrobów sero podobnych i na martadele
~ 24-09-2012 20:58
Panie Zawila, Kadencje bylo zaczac wlasnie od budowy zakladow pracy, a nie galerii. Ludzie majac prace nawet na targu kupia co jest pierwsza potrzeba. Stalo sie odwrotnie! Ale jak to rozgryzc? najpierw kupic w galerii , potem za kilkanascie lat zarobic w nowym miejscu pracy i zaplacic? TO POZBAWIONA SENSU POLITYKA GOSPODARCZA.
~ 24-09-2012 21:02
Ekspedientka za prace ma 1200 na reke, a Zawila za bezsensowne rzadzenie ma pare tysiecy. GENERALNIE ON I SWITA MAJA W DUPIE LOS EKSPEDIETKI I WSZYSTKICH JEJ PODOBNYCH.
~bezrobotny 24-09-2012 22:32
no tak, ja tez swego czasu przestalem byc bezrobotnym, bo mnie biurwa w urzedzie skreslila z listy bezrobotnych bo sie jeden dzien spoznilem (bo autentycznie zapomnialem) do pup-a!!! oczywiscie to nie jej wina tylko kretynskich restrykcyjnych przepisow, wiadomo, zyjemy w dzikim i restrykcyjnym panstwie, w ktorym obywatel zewszad dostaje po pup-ie, by zylo sie lepiej! w ten oto magiczny sposob swego czasu bezrobocie w jeleniej dziurze zmalalo o jednego bezrobotnego, prawda ze zawila historia, panie zawila? w podobny sposob przypuszczam spadlo bezrobocie w ostanim czasie
~NNN 24-09-2012 23:09
Skąd oni biorą te dane ??!! masakra ale nawet to 90% które rzekomo pracuje to pracuje w warunkach uwłaczających godności ludzkiej o pensjach nie wspominając .Gratuluje Ratuszowi cudownej pracy ludzi w marketach, bankach ,CPN-nach i w prywatnych placówkach gdzie zatrudnia się na umowy śmieciowe i na starość staną w kolejce do opieki bo na nic innego tego miasta nie stać !!! Więcej rządów P O a niedługo nie będzie miał kto pracować a nawet jak już się ktoś znajdzie i będzie chciał to będzie musiał dopłacić do tego że może do pracy chodzić >> tylko po co i dlaczego ???!!
~do ohoho 25-09-2012 2:17
"minimalna płaca 1200 euro netto czynsz ze 600 euro plus tam jakieś opłaty typu woda prąd internet telefon komórkowy dojazd do pracy paliwo lub autobus abonament RTV i Tv kablowa wywóz śmieci itd itp to zostaje na jedzenie tylko wyrobów sero podobnych i na martadele "600euro na czynsz-dzielone przez ilość mieszkańców.Na paliwo ok 100euro,na jedzenie i telefon max200 i na pozostałe wydatki przypuśćmy 100. Mieszkasz w 2osoby i wychodzi to tak 300(czynsz)+100+200+100=700. 1200-700=500-to odkładasz nienaruszalnie na konto.Pomnożyć przez 12miesiecy=6000euro zaoszczędzone rocznie.Tu zusamen do kupy nawet tyle przez rok nie zarobisz-a co dopiero oszczędzisz...
~ukryta opcja 25-09-2012 8:43
przyjdzie wujek jarek i da kazdemu robote za 2500 prawdziwych polskich zllotych i podniesie place minimalna do 2000 ...tylko ze chleb edzie wtedy kosztowal 9 zl ale związkowcom którzy biadolo pierdoly o umowach smieciowych bedzie lepiej aha dowali jeszcze niemieckim bankom podatkiem bankowym ktory oczywiscie nie bedzie przerzucony na prawdziwych polakow ...
~ 25-09-2012 8:49
Do ohoho- masz racje. Najnizsza placa w Niemczech jest taka, jaka podales. Tylko to jest tak: jesli pracujesz legalnie i legalnie tu zyjesz, to w przypadku, gdy zarabiasz za malo dostajesz taki dotatek socjalny (Hartz IV) i mozesz normalnie zyc. A ten czynsz to bardzo zawyzyles. Chyba, ze to Monachium, Hamburg itp. Ale w wymienionych przeze mnie miastach zarabia sie wiecej. PS. Kogo obwiniasz za fakt, ze ktos ma "szkole podstawowa plus kurs tanca"? Jak sie poscielesz, tak sie wyspisz.Trzeba bylo sie uczyc....
~witek-53 25-09-2012 9:29
pan prezydent ma nas mieszkanców za durni ----chyba się pomylił to on doprowadził wraz z PO do biedy i upadku to miasto mało tego ile nieszczęsc ludzkich i bezrobocia dzięki likwidacja małych zakładow prac pozbawianie niepełnosprawnych miejsc pracy BO TA CAŁA EKIPA MA LUDZI ZA SMIECI liczą się tylko przekręty i układziki TAKA JEST POLITYKA TEJ WŁADZY najwyższy czas przerwac te przekręty ---wyborco ---masz ---głos
~enemy 25-09-2012 11:40
Bo Polska to bagno... Piszę to z bólem serca, niestety, bo kocham ten kraj. Ale nie mogę znieść tego, że ludzie, których wybraliście na rządzących (od kilkunastu lat jestem na emigracji, z przymusu przyjeżdżam do tego grajdołu na kilka dni, kilka razy w roku) mają Was, drodzy mieszkańcy, głęboko w PUP-ie, zajmując się statystykami i własnymi interesami:(( Wiele osób żyje takim systemem, że jedno, bądź kilku z rodziny wyjeżdża na Zachód, tam pracuje i przysyła pieniążki swoim rodzinom, mieszkającym w "cudownej dolinie", bo po prostu innego sposobu na przeżycie nie ma... Panie Zawiła, otwórz Pan oczy!!!
~ 25-09-2012 14:45
A dla mnie Zawiła nie jest panem tylko cwaniakiem, ale tak to jest jak się wybiera na prezydenta nie menadżera ze znajomością np. ekonomi i prowadzenia interesów, a wybiera się kogoś z nomenklatury partyjnej i to historyka po katolickim Kulu. I dlatego Zawiła robi kaplice a nie stawia na nogi te miasto. Dziś podali w mediach,że w polsce wzratsa bezrobocie, a w jeleniej wierzac tym statystyką spada:) Zawiła to populista chytry reprezentujący politykę miłości i nie trzeba wujka Jarka starczy,że jest wujek Tusk z Zawiłą i jego zonką i nepotyzmem na maksa!
~ 25-09-2012 15:03
Śmieszna sprawa ten Zawiła zrobił sobie stronę na Wikipedii:) jakby to był nie wiadomo kto:) Normalnie gościu się kompromituje na maska sławny człowiek po katolickim kulu...
~ 25-09-2012 16:25
Do enemy: smutne, ze tak musisz myslec. Ja jestem od dziecinstwa na tzw. "emigracji". Lubie przyjezdzac do Polski, do Jeleniej. Ale w ciagu paru dni przezyje tyle przedziwnych sytuacji, ze zawsze szybko wracam. Kocham ten kraj- piszesz..hmmmm wielkie slowa.
~ 26-09-2012 7:20
Bo z Polską jest tak: Dałaś mi wojnę,dałaś mi pokój ,a teraz proszę ciebie daj mi święty spokój:) Tak śpiewa Kazik na żywo w kawałku plamy na słońcu. Taka polityka miłości...
~realistka po studiach 26-09-2012 15:32
\"Dobra nowina\"....prawda jest taka, że firmy teraz zwalniają pracowników, a nie zatrudniają nowych! Mam wrażenie, że te statystyki są oderwane od rzeczywistości, młodzi ludzie nie chcą wracać po studiach do Jeleniej Góry, ponieważ nie znajdują w tym mieście pracy w swojej specjalizacji, a tu jest mowa o spadku bezrobocia...przejdźmy się po Jeleniej, to miasto zamiera...
~witek-53 28-09-2012 9:24
pan zawiła -mało cwaniak pewnosc i buta tej władzy to propaganda PO niszczenie łatwiej przychodzi jak budowanie przyjdzie czas rozliczen za krzywdy ludzkie mysle że bardzo szybko
~Moher 86 28-09-2012 11:55
Brawo dla witek53. 09:24 POPIERAM
~ 2-10-2012 11:37
hmm mam wrażenie, że ktoś tu KŁAMIE w żywe oczy. Oczywiście zmniejsza się liczba bezrobotnych bo ludzie WYJEŻDŻAJĄ na zachód ogarnięty ponoć kryzysem... Klepiemy się po plerach bo jest 450 miejsc pracy - zapraszam pana prezydenta, rodzinę i znajomych - a popracujcie przez rok w tych obozach pracy za 1300 - i zobaczymy czy będziecie tacy zadowoleni
~!!!! 21-10-2012 13:29
neich ktoś w końcu napisze, że to wszystko to jeden wielki bardak! stoi sobie to dla siebie a ludzie gniją! bo socjalu nie ma! taka Polska to jest dla tych z wiejskiej fajna, TYLKO! idzicie sami do pracy w tych gettach! na zlecenia umowy śmieciowe i natyrajcie soie tyle chociaz ras to wam spuchnie głowa, nara!!!!!
~rubi 22-10-2012 17:25
Panie Marcinie, niech pan no wywali Rozycka z informacji turystycznej. Bedzie jedno miejsce pracy wiecej. Przyda sie tam kompetentna osoba, ktora bedzie znala przynajmniej niemiecki na tym stanowisku. Baska pojdzie do PUPu na kurs jezyka niemieckiego dla poczatkujacych.
~witek53 23-10-2012 22:32
panie prezydencie czy kłamstwa i obłuda kiedyś się skonczy 9,8%bezrobocie w jeleniej G .to pana propaganda sukcesu wraz z PO zaprzecza temu pana guru ogłaszając 12,4% w skali kraju a może to nowy nabytek urzędu pracy wskazany przez pana wyliczył panu takie bezrobocie celem propagandy sukcesu ale wpada na całej lini co na to rzecznik prasowy C W musi to przemilczeć bo jak nie to -----------------

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group