Czwartek, 2 lipca
Imieniny: Marii, Urbana
Czytających: 3928
Zalogowanych: 3
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Fajerwerki bez huku?

Wiadomości: Jelenia Góra
Piątek, 27 grudnia 2019, 9:11
Aktualizacja: Niedziela, 29 grudnia 2019, 6:09
Autor: Przemek Kaczałko
Fot. Przemek Kaczałko
Od kilku lat trwa spór pomiędzy miłośnikami pokazów sztucznych ogni a bezwzględnymi przeciwnikami fajerwerków. Wiele samorządów wychodzi naprzeciw miłośnikom zwierząt, jednak zwolenników efektownego – głośnego – przywitania Nowego Roku (czy "Światełka do nieba" podczas finałów WOŚP) nie brakuje. Kompromisem dla obu stron mogą być fajerwerki bezhukowe – na takie rozwiązanie decydują się niektóre samorządy.

Z pomysłem pogodzenia dwóch stron wyszło Iławskie Centrum Kultury, które w Iławie (Warmińsko-Mazurskie) organizuje Sylwestra z pokazem bezhukowych fajerwerków. Jak podaje Kurier Iławski, pokaz tradycyjnych fajerwerków (głośnych) kosztował tamtejsze ICK 10 tysięcy złotych, z kolei pokaz laserów przestrzennych to wydatek 15 tysięcy złotych, a animacja laserowa na budynkach to 25 tysięcy złotych, co w sumie daje 40 tysięcy złotych za lasery. Z kolei pokaz pirotechniki bezhukowej miał kosztować 22 tysiące złotych. Burmistrz miasta początkowo opowiadał się za pokazem laserów, ale ostatecznie zdecydowano, że powitanie 2020 roku w Iławie będzie okraszone pokazem cichych fajerwerków, co nazywane jest rozwiązaniem kompromisowym.

Czy na podobne rozwiązanie jest szansa w Jeleniej Górze? Podczas najbliższej zabawy sylwestrowej na pewno nie - prezydent Jerzy Łużniak zdecydował się na pokaz laserów.

W tym roku będą pokazy laserów, które są nie mniej atrakcyjne, jak fajerwerki, a nie robią takiego huku i nie zanieczyszczają środowiska - powiedział prezydent Jeleniej Góry, który deklaruje, że na przyszłość przyjrzy się alternatywnej ofercie. - Jak zobaczę i będzie to atrakcyjne oraz tańsze, to z chęcią przymierzymy się do tego - dodał J. Łużniak.

Twoja reakcja na artykuł?

42
45%
Cieszy
0
0%
Hahaha
3
3%
Nudzi
5
5%
Smuci
31
33%
Złości
13
14%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (119) Dodaj komentarz

~marek kanarek 27-12-2019 9:37
No i git. Hałas lubią niezrównoważeni emocjonalnie ludzie, którzy potrzebują emocji aby istnieć. Spokój jest dla nich nie do zniesienia.
~ 27-12-2019 11:14
do: ~marek kanarek (9:37)
Fajnie. Próżniak wydaje moje pieniądze na lasery i go stać. Ja pozostanę przy tradycyjnych hukowo błyskowych środkach, bo nie mam pieniędzy Łużniaka i mnie na lasery nie stać.
~... 27-12-2019 11:43
do: ~ (11:14)
...to nie są tylko twoje pieniądze...
~dwatrzy 27-12-2019 13:01
do: ~ (11:14)
kanarek zrób to u siebie w szałasie
~ 28-12-2019 8:18
do: ~marek kanarek (9:37)
Łużniak wpisuje się tymi laserami w chanukowy pokaz świateł?
~wer 28-12-2019 23:33
do: ~ (8:18)
Rzeczywiście! Nie rozumiałem skąd te lasery a tu Łużniak chanuke nam nimi kończy! Precz z tym świętem z Polski!
~Real 28-12-2019 10:39
do: ~marek kanarek (9:37)
Moje ukochane pieski już nie żyją, starość, ale były przyzwyczajone do głośnej muzyki. W skali 0-10 najlepiej brzmi wzmacniasz na 7, a to jest Beng and Olufsen na pozłacanych przewodach, nie ma nic lepszego. Pieski przyzwyczaiły się, dziwnym trafem w szczególności do Led Zeppelin tak jak ja ;) No i jak d...le zaczynają z petardami to ja to
~ 27-12-2019 9:41
Co innego profesjonalne pokazy w Sylwestra a co innego strzelanie przez przypadkowych p...pów od 28 do połowy stycznia.Od jutra markety rozpoczynają sprzedaż tego badziewia i znudzone p...py (mało i pełnoletni,często naćpani lub pijani) zaczną to kupować i strzelać od rana do nocy gdzie popadnie.To jest największy problem.
~petrus 27-12-2019 10:21
do: ~ (9:41)
Tutaj masz rację. Problemem są psychole strzelający gdzie popadnie i rzucający koło przechodzących ludzi petardy. I zamiast się tym zająć to miasto zabrało (ukarało ) resztę zabierając pokaz fajerwerków sylwestrowych .
~No, tak 27-12-2019 12:01
do: ~ (9:41)
Niektórzy już strzelają, choć zaobserwowałam, że ludzie kupują coraz to mniej fajerwerków i dobrze. Owszem, fajerwerki są piękne, ale co z tego, gdy towarzyszy temu ogromny huk, który dla zwierząt jest nieprzewidywalny i głośny, że się go panicznie boją. Inna kwestia to pieniądze wystrzelone w powietrze, gdyż efekt jest krótkotrwały.
~ABc 27-12-2019 17:12
do: ~No, tak (12:01)
A co z uszkodzeniami ciala ,porownam to do pijanego wsiadajacego do samochodu ,albo je uda i dojedzie albo skrzywdzi siebie lub innych ,a wy o huku i pieskach.Sa to niebezpieczne zabawy i powinny byc totalnie zabronione ,powiem wiecej karane……...
~No, tak 28-12-2019 0:51
do: ~ABc (17:12)
Tematem są tutaj fajerwerki i na ten temat dyskutujemy. Wiesz, gdybym wiedziała, że upadnę, to bym sobie usiadła, a gdyby babcia miała wąsy, byłaby dziadkiem 😜
~Loop 27-12-2019 9:56
Tak samo atrakcyjne? Od laserów jest pokaz świateł- którego w Cieplicach chyba od paru lat nie ma. Mi zdecydowanie lasery nie kojarzą się z sylwestrem, tym bardziej że nie pooglądam ich z balkonu.
~ 27-12-2019 10:05
do: ~Loop (9:56)
to prawda, z balkonu niewiele świata da się zobaczyć poza parkingiem i śmietnikiem.Wyjdź czasem z chałupy.
~petrus 27-12-2019 10:31
Zabrano nam radość oglądania przez 5 minut fajerwerków bo banda hipokrytów ze zwierzaczkami tak chciała. A głośna muzyka , która będzie napiepr.ała na Ratuszu i w co drugim mieszkaniu, w klubach, w hotelach to już wam nie przeszkadza? Następnie w okolicach północy wystrzeli tysiące szampanów, również u psiarzy. Huk tych wystrzałów już wam tez nie przeszkadza? Hipokryzja do potęgi entej. Myślicie tylko o sobie i to nie do końca uczciwie. Nie myślicie natomiast o sąsiadach, którzy muszą słuchać szczekania, piszczenia, wycia waszych zwierzaków. I często oglądają kupy na korytarzach, schodach czy trawnikach. To już jest w porządku.
~... 27-12-2019 11:46
do: ~petrus (10:31)
Zdecydowanie wolę być "hipokryta" niż takim d...lem jak ty...
~No, tak 27-12-2019 12:15
do: ~petrus (10:31)
Ludzie otworzą jednego szampana i wcale nie musi towarzyszyć temu huk, bo można to zrobić delikatnie trzymając korek, natomiast huk przy odpalaniu fajerwerków pojawia się zawsze.
~ 27-12-2019 14:11
do: ~petrus (10:31)
Im dłużej słucham ludzi tym bardziej kocham zwierzęta ....
~poiu' 27-12-2019 15:51
do: ~petrus (10:31)
Gdyby to było tylko 5 minut, nawet psiarze by to przeżyli (ściślej: ich pieski). Nie mam teraz psa. Ostatni brał udział w polowaniach i zwykłe strzelanie mu nie przeszkadzało, ale Sylwestra znosił źle. Poprzedni musiał być wcześniej nafaszerowany lekami.
~ 28-12-2019 12:25
do: ~poiu' (15:51)
Nie przesadzaj to tylko dzień w roku, mam psa jakoś nie mam z tym problemu sami sobie problemy stwarzacie ekolodzy itp Wszystkiego zabroncie nie długo choinki nie kupimy bo to nie eko powaliło was to rzecierz tradycje nasze od lat tak było i nikomu nie przeszkadzalo
~Tomasz Miroszkin 27-12-2019 19:10
do: ~petrus (10:31)
Dokładnie, kompromisem jest właśnie to że tylko raz do roku wolno strzelać z fajerwerków i jest to dobry kompromis.
~Szwagier szwagra 27-12-2019 22:11
do: ~petrus (10:31)
Ja jak co roku bede napierniczał jak Ruskie pod Stalingradem , jestem czlowiekiem i w 4 literach mam tych wszyatkich obroncow zwierzat . Nowy rok trzeba przywitac a to ze jakis piesek sie zeszczy trudno ma pecha . To TYLKO 5 minut z 365 dni takze nawalajcie jak Hitler na Ruskich ale max prze 10 minut . Pozdrawiam
użytkownik facebook 27-12-2019 10:57
Przykre to ale Jelenia Góra to zaściankowe miasto.Mieszka tutaj parę d...li którzy nie potrafią zrozumieć. Jaką szkodę wyźądzają zwierzakom.Zreaztą ta część ludzi? Raczej hołoty tego nie zrozumie! !!!!!!
użytkownik facebook 27-12-2019 11:44
Małgorzata Dudek przykra to pani jest, wyzywa ludzi od d...li i hołoty, bardzo ładnie jak na kobietę w takim wieku. Pomyślała pani, że rodzice robią to dla swoich pociech, które nie widziały jeszcze fajerwerków. Dla zwierząt i tak bardzo wiele się robi a sylwester jest tylko raz w roku.
~No, tak 27-12-2019 13:17
do: użytkownik facebook (11:44)
Dla dzieci też jest alternatywa. Istnieją fajerwerki w małym wydaniu, które zamiast huku wydają dźwięk świstu. Pamiętam sprzed lat pszczółki, które były idealne właśnie dla dzieci. Po odpaleniu wirowały dając niewielki efekt świetlny.
~ABc 27-12-2019 18:16
do: użytkownik facebook (11:44)
Pustostanie badz na tyle kreatywna i ucz dziecko by tym sie nie bawili,wytlumacz pustostanie ze wiele dzieci traci wzrok,jet to niebezpieczna zabawa zwlaszczca dla dzieci pustostanie Ale jak pustostan moze cokolwiek madrego zrozumiec nie mowiac juz o tlumaczeniu,.Czyz nie masz lepszego øpomyslu na przywitanie Nowego Roku ,wytlumacz dziecku zeby nie bylo takie puste jak ty ze zwierzatka rowniez maja z tym problemy...…...…...
~X 28-12-2019 11:24
do: użytkownik facebook (11:44)
Może zafundować bombelkom wybuch bomby atomowej? Też jeszcze nie widziały...
użytkownik facebook 27-12-2019 11:48
Maciej Lucyfer Łukiewicz no i miałam rację właśnie odezwał się jeden z nich.Teraz dzieci mogą oglądać pokazy laserowe to jest na topie.A jak bardzo Ci zaleźy aby Twoje dziecko zobaczyło fajerwerki użyj we własnym mieszkaniu !
użytkownik facebook 27-12-2019 11:51
Małgorzata Dudek nie będzie mniejszość rządziła większością
użytkownik facebook 27-12-2019 11:53
Małgorzata Dudek na starość już nic nie pomoże a druga sprawa jak pani się tak martwi o zwierzęta to radzę się udzielać przez dały rok na całym świecie a nie trzy dni przed sylwestrem
użytkownik facebook 27-12-2019 12:11
Małgorzata Dudek A zrobiła coś pani w sprawie festiwali w chinach? Na których są zjadane psy, watpie, najlepiej wyzywać ludzi od d...li bo postrzelaja godzinę i będzie wielka tragedia, co za dzban
użytkownik facebook 27-12-2019 12:14
Adrian Bolinowski no i mamy następnego który się ujawnił !!! Co ma piernik do wiatraka. Co mają Chiny do Jeleniej 😂
użytkownik facebook 27-12-2019 12:55
Widać pani lubiana jest przez znajomych na FB, musi być pani straszną kobietą.
użytkownik facebook 27-12-2019 13:02
Małgorzata Dudek skoro tak zaciekle broni pani praw zwierząt to trzeba robić to wszędzie a nie tylko na swoim podwórku
użytkownik facebook 27-12-2019 13:06
Krzysiek Wierzbicki masz rację ja to robię a Ciebie zapraszam każda dłoń pomocna się przyda.
użytkownik facebook 27-12-2019 13:19
Małgorzata Dudek Weś babo wyjdź za mąż za psa i miej z nim dużo szczeniąt jesli wolisz zwierze od ludzi.
użytkownik facebook 27-12-2019 13:24
Marta Szeligowska źal mi Ciebie. Nie wiesz co piszesz.
użytkownik facebook 27-12-2019 13:29
Małgorzata Dudek niektóre osoby powinny nie mieć dostępu do Internetu. A pani jest tego żywym dowodem
użytkownik facebook 27-12-2019 13:31
Małgorzata Dudek Bardzo słabe jest to co Pani napisała.Nie przystoi w Pani wieku😬
użytkownik facebook 27-12-2019 13:32
Magdalena Dukowicz czyli co? Prawda boli !!!.Każdy ma prawo bez względu na wiek mieć swoje zdanie.!.
~ABc 27-12-2019 18:24
do: użytkownik facebook (13:32)
pomylkowo postawilam minus :-)pozdrawiam i przepraszam
użytkownik facebook 27-12-2019 13:38
Małgorzata Dudek Można mieć swoje zdanie.Oczywiście że tak, ale wyzywać ludzi od d...li i hołoty to chyba przesada!!!
użytkownik facebook 27-12-2019 14:08
Małgorzata Dudek pomoc zwierzętom nie oznacza chorej nienawiści do ludzi którzy chcą wystrzelić fajerwerki w sylwestra
użytkownik facebook 27-12-2019 14:11
Magdalena Dukowicz widzę że nie czyta pani ze zrozumieniem. Nie dotyczy to ogółu mieszkańców miasta tylko tych jednostek które nie mają na względzie dobro jednostek w tym wypadku zwierząt .
użytkownik facebook 27-12-2019 14:13
Adrian Bolinowski no proszę. Ale coś dodam od siebie jak ty będziesz w moim wieku to nie będziesz wiedział do czego ten służy 😂
użytkownik facebook 27-12-2019 14:16
Krzysiek Wierzbicki ty tez będziesz stary.!!!! A właściwie juź jesteś! !!! Mówi o tym twoja zgorzkniałość wypowiedzi ! Bez komentarza. !!!!!
użytkownik facebook 27-12-2019 14:17
Krzysiek Wierzbicki nie do ludzi nienawiść. Tylko do tych jednostek.
użytkownik facebook 27-12-2019 14:40
Małgorzata Dudek weź już się kobieto wyloguj, idź posiedzi z rodziną, chyba że rodzina nie chce już z Tobą siedzieć, i w sumie wcale bym się nie zdziwił -.-
użytkownik facebook 27-12-2019 14:52
Adrian Bolinowski jeśli mówisz o sobie to popieram.A tak naprawdę to nie będzie fajerwerków tylko pokaz laserowy.A ty wsadz sobie petardę w 4 litery.i odpal !!!! Pozdrawiam
użytkownik facebook 27-12-2019 16:32
Małgorzata Dudek Przeczytałam ze zrozumieniem!!!Nawet tych JEDNOSTEK jak to Pani napisała nie można obrażać!!!
użytkownik facebook 27-12-2019 20:22
Małgorzata Dudek Paru jeleniogórskim d...li, powinno przeciwstawić się jeleniogórskim zoofilom
użytkownik facebook 28-12-2019 12:46
Małgorzata Dudek Petardy dla każdego za darmo.... nowa petycja do Sejmu
~Hose 27-12-2019 11:20
Najpierw gówna po sobie sprzątajcie, potem oczekujcie od innych. Psom się nic nie stanie.
~... 27-12-2019 11:48
do: ~Hose (11:20)
Po sobie, czy po Psiaczkach? Rozejrzyj się, zobaczy kto świat zasmieca...
~Hose 27-12-2019 19:17
do: ~... (11:48)
Po sobie. Srają psy, właściciel ponosi pełną odpowiedzialność więc ma sprzątać, po sobie.
~ABc 27-12-2019 18:30
do: ~Hose (11:20)
ludziom ,zwlaszcza dzieciom tak :-( czesto strzela sie po zakrapianym wieczorze i wiemy ze moze dojsc do nieszczcescia......
~... 27-12-2019 12:20
...ludzie, którzy zwierząt nie lubią i nie szanują, są bardzo złymi ludźmi...
~BRZECHOTNIK 27-12-2019 16:04
do: ~... (12:20)
Czasem ludzie "kochają" zwierzęta, bo nienawidzą ludzi i jest to taka miłość trochę udowadniająca samemu sobie, że nie jestem inny/a, i taka bardziej na pokaz, jako przekaz na zewnątrz: patrzcie jaki/a ja jestem dobry/a - kocham zwierzęta.
~Hose 28-12-2019 22:49
do: ~BRZECHOTNIK (16:04)
Nie ma lepszego przykładu niż hitler, miłośnik psów i nie tylko.
~jeleniogórzanka 4-01-2020 10:44
do: ~... (12:20)
Fajerwerki to piekny , wieloletni zwyczaj . Nic ich nie zastapi. A miasto J.G. powinno sie wstydzić za miernotę podczas nocy sylwestrowej. Właściciele piesków niech nie zabieraja ich na zabawy miejskie , to nie będzie strachu.Niech tę jedną jedyna noc w roku spędzą z ukochanymi pupilami.
użytkownik facebook 27-12-2019 12:58
Wszyscy ludzie spokuj!!! Piesek sie bedzie bal!!!
~zaboberek 28-12-2019 9:45
do: użytkownik facebook (12:58)
Popracuj nad ortografią.
użytkownik facebook 27-12-2019 13:42
Lipa bez fajerwerków to już nie ten sam Sylwester 🎉 to już żenada 👎😠ale co zrobić J.góra schodzi na psy same Markety się buduje w naszym mieście
użytkownik facebook 27-12-2019 14:54
Adam Jaskot tak schodzi na psy bo oczywiście inaczej nie mona powitać nowego roku😂😂😂Słuszna decyzja od braku fajerwerków świat się nie zawali ludzie ogarnijcie sie tu chodzi o to aby przywitać nowy rok a nie ciągle narzekać !!!
użytkownik facebook 27-12-2019 15:01
Artur Czapla no właśnie Fajerwerki to tradycja i nie narzekajcie
użytkownik facebook 27-12-2019 15:30
Adam Jaskot póki co to ty bezsensownie narzekasz
użytkownik facebook 27-12-2019 14:12
Fajerwerków nie bedzie i tego chcecie czy nie i bardzo dobrze😂🤣😂😜
użytkownik facebook 27-12-2019 15:00
Katarzyna Piecuch a ludzie i tak będą strzelać ;)
użytkownik facebook 27-12-2019 15:02
Katarzyna Piecuch dokładnie
użytkownik facebook 27-12-2019 20:00
Będziemy nawalać ile wlezie, z własnych ogródków :)
~ 29-12-2019 10:28
do: użytkownik facebook (20:00)
hmm, im większy prostak tym głośniejsze fajerwerki, na to wychodzi.
użytkownik facebook 28-12-2019 10:25
A dla tych co będą strzelać - po 500zl mandatu (przy okazji budżet się trochę podreperuje)
użytkownik facebook 28-12-2019 10:47
Tomasz Miroszkin akurat po Panu to tylko takich odpowiedzi można się spodziewać 😂gratuluje
~Ja 27-12-2019 14:30
Ja mam nie używać petardy bo chalas i zwierzęta, ok a co z masarniami gdzie sie zabija a potem miesko jemy . I nie wielu rezygnuje ze schabowego na rzecz salaty
~Anonimus 27-12-2019 14:50
Ludzie sami sobie dołki kopiecie... Jeszcze trochę to sami prawo tak zrobicie że do sklepu po zakupy po 14 nie wyjdziecie. Wszystkie Wasze pomysły ktoś dostrzega i wprowadza w życie bo jakiś jeden z drugim gdzieś podpatrzyli gdzieś podsluchali... I co jak chcą to niech tak mają i nie macie na to wpływu. A potem o boże co za kr.tyn te ustawy wymyśla? A to nikt inny jak tylko polskie społeczeństwo. Zastanówcie się 10 razy zanim coś powiecie.
użytkownik facebook 27-12-2019 14:55
Słuszna decyzja bravo w końcu👏👏👏
~ 27-12-2019 15:07
Niech strzelają może w końcu dziki mi się z działki wyniosą !!!!!
użytkownik facebook 27-12-2019 15:16
A ludzie i tak kupia zwykłe fajerwerki... 😉 I beda strzelać z hukiem jak co roku... 💫💫💥💥Wiec po co ta dyskusja... ? 😂
~do rozpuku 27-12-2019 16:04
Najgorsza choroba jak ktoś ma z...ba !!!!!!!!!!11
~BRZECHOTNIK 27-12-2019 16:10
Biorąc pod uwagę, że radość jest we wewnątrz nas, a jedynie jej manifestacja na zewnątrz - nie mam nic przeciw nowemu rozwiązaniu.
~Lipa 27-12-2019 16:22
Sama mam psa, który w sylwestra nie zostaje sam w domu, tylko jest z nami, więc ma poczucie bezpieczeństwa. W moim mniemaniu decyzja o fajerwerkach jest bez sensu. Skoro nie będzie ich na raruszu to więcej będzie wystrzelonych indywidualnie. I zamiast huku przez 5 min będzie przez pół godziny każdy z innej strony, suma sumaru będzie więcej huku. A bez przesady psom nic nie będzie, sylwester jest raz w roku. Biedne te nasze dzieci, święta bez śniegu, sylwester bez pompy, tradycje bez tradycji... Tylko wszędzie pseudo ekologia i ekolodzy .... Świat staje na głowie....
~No, tak 28-12-2019 1:00
do: ~Lipa (16:22)
Nie do końca. Obserwuję na przestrzeni lat, że ludzie kupują coraz to mniej fajerwerków i dobrze. Kiedyś już kilka dni przed sylwestrem wystrzeliwali nie tylko fajerwerki, ale też petardy hukowe. Hałas był nie do zniesienia.
~Fire 27-12-2019 16:34
Sylwester tylko z fajerwerkami. Smutasy niech zostaną w domach pod kołdrą :)
~ABc 27-12-2019 17:18
do: ~Fire (16:34)
Widze ze bez fajerwerkow nie ma zabawy ? to ty jestes smutasem bez milszej alternatywy Sylwestrowej.
~Anto 28-12-2019 12:38
do: ~ABc (17:18)
Widzę że ponosi was sam mam psa i nie uważam że bez fajerwerków to dobry pomysł, ja nie mam problemów że się boi niema tragedii. A ta cała akcje z nagonka opisach to wy wymysleliscie ludzie taka jest prawda, a teraz się nie możecie dogadać między sobą. Od zawsze były fajerwerki i było dobrze przez tych piepszonych ekologów wszystkiego niech zabronia nawet choinek nie długo
~Obiektywny 27-12-2019 19:03
Skoro huk fajerwerków (raz w roku przez kilka minut!!) tak bardzo przeszkadza biednym zwierzaczkom, to żądam zakazu polowań - które niosą ze sobą huk strzałów i w dodatku śmierć tysięcy niewinnych zwierząt!! Żądam także zakazu sprzedawania trupów karpi i żarcia ich przez te miliony hipokrytów co przeszkadza im 5minut fajerwerków, a nie przeszkadzają polowania i mordowanie zwierząt, tylko po to aby się nimi nażreć!
~Anto 28-12-2019 12:41
do: ~Obiektywny (19:03)
Kolego popieram
~Tomasz Miroszkin 27-12-2019 19:08
Bzdury. Kompromisem jest gdy w jeden dzień w roku dopuszcza się huczną zabawę! To jest właśnie KOMPROMIS.
użytkownik facebook 27-12-2019 19:10
Bzdury. Kompromisem jest gdy w jeden dzień w roku dopuszcza się huczną zabawę! To jest właśnie KOMPROMIS. Bardziej mi przeszkadza DISCO POLO niż huk fajerwerków.
użytkownik facebook 28-12-2019 8:03
ITomasz Miroszkin Ciebie tu nikt nie bierze pod uwagę-o psy tu chodzi. Zapewne nie masz pojęcia ile psów jest w schronach po tym wieczorze,ile przerażonych szaleje w domu ze strachu.I pewnie sam nie masz psa albo guzik Cie obchodzi,że on sie boi.
~BRZECHOTNIK 28-12-2019 14:48
do: użytkownik facebook (8:03)
O psa powinien zatroszczyć się właściciel i z nim być tego wieczoru, skoro pies nie może zostać sam. Jeśli zwierzak jest bardzo wrażliwy to zabezpieczyć mu na ten dzień środki uspokajające i nie odstępować go ani na chwilę. Trzeba zwierzakowi odpłacić wiernością i lojalnością - nie zostawiać go samego w trudnej dla niego chwili. Przyjaciele to przyjaciele. I tyle w temacie.
użytkownik facebook 30-12-2019 20:59
Aśka Es to że psy lądują w schroniskach to tylko iwylacznie wina właścicieli nie petard
użytkownik facebook 27-12-2019 19:58
A do czego te fajerwerki
użytkownik facebook 28-12-2019 8:05
Mietek Gawryjołek takie atawistyczne,dzike potrzeby,żebycwaliło i się świeciło.🤔
użytkownik facebook 28-12-2019 9:53
Aśka Es w sedno ❤
~M. 27-12-2019 19:58
Trudno, trzeba będzie wydać wiecej niż sie planowalo na fajerwerki.
~No, tak 28-12-2019 1:03
do: ~M. (19:58)
Zamiast fajerwerków wolałabym włożyć te pieniądze dziecku, wnukom... do skarbonki.
użytkownik facebook 27-12-2019 20:19
Cały rok wdeptujemy w psie odchody, więc psie partnerki są nam winne jedną noc, kilkadziesiąt minut zabawy
użytkownik facebook 28-12-2019 7:59
Jankes Janusz Szklarski to naucz psa sprzątać po sobie🤔.Wdeptujesz bo ktoś z ludzi ma w dupie by sprzątnąć.To wina psa,że ma potrzeby fizjoligiczne?Dobrze masz w głowie?
użytkownik facebook 28-12-2019 8:01
Aśka Es prawda !!!❤
użytkownik facebook 28-12-2019 9:41
Aśka Es Ja mam uczyć psy sprzątać po sobie, czy amatorski ich jęzorów? Czy człowiek może kasztanić sąsiadowi na trawnik, chociaż jako człowiek ma większe prawa? Czy matka wyciągając dziecku pieluchę, rzuca ją pod drzewkiem? Widział ktoś, by spuszczano olej z auta wzdłuż krawężnika?Czy słyszało durne babsko, aby złote rybki Kowalskiego pogryzły dziecko powracające ze szkoły? Gdzie ludzka odpowiedzialność? Czy nigdy d...lki nie bały się groźnego psa prowadzonego przez osiedle?. Jakim prawem,, mamusie" mają większe prawa, od kobiet preferujących związki z mężczyznami? Wytłumaczy mi któraś, po co wielkie psisko babie mieszkającej na 7 piętrze na osiedlu? Stada jej pilnuje? owce zagania? broni przed wilkami?
~--.. 27-12-2019 20:22
Świetny pomysł fajerwerki bez huku . Te lasery są beznadziejne . Niech Włodarze się opamiętają , albo będą sami w Sylwestra na ratuszu - no chyba , że o to chodzi , aby spieprzyć nawet Sylwestra .
użytkownik facebook 27-12-2019 21:36
Tu nie chodzi co komu przeszkadza bo ludziom z zasady wszystko przeszkadza tu chodzi o zwierzęta. Całe polski społeczeństwo to jeden wielki Paweł i Gaweł Fredry "wolnoć Tomku w swoim domku" bo wdepnołem w kupę,bo to raz do roku, bo to bo tamto ale gdyby wam pies wył pod oknem przez np.godzine bo to by były jego psie fajerwerki to co to straż miejska bo ludziom to przeszkadza i ich uszy na tym cierpią . Więc sobie pomyślcie że te psie uszy też cierpią .
użytkownik facebook 28-12-2019 9:49
Elżbieta Baran ludzie patrzą tylko na własny czubek nosa !!!Mnie bardzo cieszy że zrezygnowali z pokazu.Mam nadzieję że kiedyś w życie wejdzie całkowity zakaz!!
użytkownik facebook 29-12-2019 21:00
Jezeli przez caly rok sluchamy jak psy szczekaja dzien i noc w blokach to jak przez godzine w roku rola sie odwróci to robi sie tragedie. Dokąd zmierza ten swiat...
Vip2 27-12-2019 22:20
Lasery są 1000 razy gorsze od fajerwerków to jest produkt który ma negatywny wpływ na środowisko, podczas pracy zużywają ogromne ilości prądu który w Polsce wytwarzany jest za pomocą węgla Ponadto korzystają generatorów dymu który negatywnie wpływa na środowisko. A najlepszy hit to wciskanie ciemnoty że lasery są ciche hahaha dobry bajer przecież podczas spektaklu laserowego ze sceny puszczana jest muzyka o sile 105 decybeli i to wszystkie mo...le nazywają ciszą :-)
użytkownik facebook 28-12-2019 8:01
Mieszkam w mieście gdzie nie ma fajerwerków.Ale co z tego jak na osiedlach petardy walą jak w powstaniu i to jeszcze przez tydzień?Moja psica boi się wychodzić.
~Kościelny 28-12-2019 10:16
A może by tak wprowadzić jeszcze bezalkoholową wódkę?
~Sylwester 28-12-2019 10:53
Mój pies wyszczekał, że bzdury gadacie. Sylwestra nie można celebrować minutą czy godziną ciszy. Mamy pozwolenie na fajerwerki ale nie na petardy, które urywają paluszki 😜
~Pat&Mat 28-12-2019 13:08
zimne ognie wystrzeliwane z kuszy ,to taniej chyba już się nie da ,, hę??
~BRZECHOTNIK 28-12-2019 14:43
Czy ktoś komuś zabronił używania fajerwerków do powitania nowego roku. Nie zauważam tego. Samorząd na sylwestrowej zabawie ma zamiar zastąpić je innym sposobem wiwatowania. Jako organizator tej imprezy ma do tego prawo. Tak czy nie? Wy nie musicie w tej zabawie uczestniczyć, o ile to co ustalił samorząd Wam się nie podoba. Można sobie wybrać inne miejsce z fajerwerkami i innymi atrakcjami tego wieczoru, tak by wszyscy mieli to czego oczekują i co im odpowiada. O co ta cała awantura tutaj?
~Achtung 28-12-2019 14:46
Najlepiej to wszystko ludziom zabrać i ch....! Niedługo to wigilia i święta też pójdą pod celownik , to tylko jeden wieczór w roku i nie ma nic w tym złego żeby go hucznie przywitać , a ja mam też psa i jakoś nic mu się nie dzieje i to już drugiego psa mój pierwszy przeżył ze mną wspaniałych 18 lat i w sylwestra wyprowadzałem go na łąkę dalej od ulic a wieczorem okna pozamykane i nic spał sobie spokojnie i z moim obecnym psem który ma już 4 lata robię tak samo i też jest wszystko ok , każdy ma obowiązek dbać o swojego pupila a nie wychodzą w samego sylwestra w nocy z psami a potem na żekają że pies mu wariuje, sam byłem świadkiem nie jednej takiej akcji, myślą że jak zabronią petard itp to to zniknie będzie jeszcze gorzej , zaczną swoje robić i dopiero będą ręce się urywać , jak to się mówi zakazany owoc najlepiej smakuje .
~BRZECHOTNIK 28-12-2019 14:53
do: ~Achtung (14:46)
A ktoś komuś czegoś zabronił? Napisz czego, bo nie widzę. Przeczytaj też mój post z godz. 14:43 i 14:48. Pozdrawiam.
~ja 1886 28-12-2019 21:41
pierniczyćie głupoty to jest tradycja... (Jeśli nasz pies w poprzednich latach okazywał duży lęk z powodu wystrzału fajerwerków, warto przed 31 grudnia odwiedzić z nim klinikę weterynaryjną. Weterynarz pomoże dobrać środki uspokajające i ustalić dawkę leku dla naszego pupila) niedługo nie będzie nic :/
~kierowca tira 29-12-2019 8:34
ci pseudo ekolodzy nie się odwala od powitania nowego roku
Krzysztof J. Szklarski 29-12-2019 15:58
Cytata z filmu "Armacord" Felliniego: "Nie ma szczyki bez pierdyki jak wesela bez muzyki"!
~Pokaz 30-12-2019 17:16
Jedyna frajda na Sylwestra to fajerwerki.
~ 6-01-2020 10:55
zakazać fajerwerków,zakazać burz z piorunami,może kiejtry poczują się lepiej!
~ttttt 10-01-2020 3:46
Cały rok szczekają , własciciele po psach nie sporzątają , to ja raz w roku chcę strzelać !!!

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group