• Środa, 20 listopada 2019
  • Godz. 6:02
  • Imieniny: Anatola, Edmunda, Feliksa, Sędzimira, Rafała
  • Czytających: 2534
  • Zalogowanych: 0
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Ciepliccy wandale nie mają wakacji!

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Sobota, 11 lipca 2009, 8:30
Aktualizacja: 8:43
Autor: TEJO
Fot. TEJO
– Ręce opadają! – denerwuje się Robert Moskwa z zarządu Uzdrowiska Cieplice. Zamontowana kilka tygodni temu pijalnia „Gorąca Nimfa” już została uszkodzona przez złomiarzy. Znów dali o sobie znać chuligani pseudo–grafficiarze, którzy zniszczyli elewacje kilku obiektów na terenie uzdrowiska.

Wandali złomiarzy skusiły kraniki na fotokomórkę, które zamontowano przy cokole Nimfy. – Nie minął miesiąc od instalacji całości, a już jeden z kraników nie działa: uszkodzona jest jedna fotokomórka. Całkowicie została wepchnięta w konstrukcję fontanny – mówi Robert Moskwa. Uszkodzono też pozostałe zlewki. Ktoś chciał je wyrwać i sprzedać na złom. Nie udało się, ale woda ciecze z nich teraz również przy mocowaniu. – Przez tak bezmyślny wandalizm ręce nam po prostu opadają – denerwuje się R. Moskwa.

Uszkodzona pijalnia to nie jedyna sprawka cieplickiej hołoty chuliganów. Któryś z nich zniszczył sprejem tablicę przy pomniku Mieczy Piastowskich dłuta Mariana Szymanika. „Ofiarą” wandali padła też elewacja Pawilonu Lalka oraz świeżo odmalowana trafostacja.

Władze uzdrowiska są bezradne. Cierpi też wizerunek miasta. Pomazanym przez wandali Cieplicom daleko do „image” europejskich kurortów, choć to przecież jedno z najważniejszych uzdrowisk w tej części naszego kontynentu.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (49) Dodaj komentarz

ago. 11-07-2009 8:37
Ci co chcieli kraniki na złom, to raczej nie graficiarze lecz złomiarze. To jeszcze raz przypomina o konieczności zamontowania MONITORINGU, przynajmniej w takich miejscach. Albo patroli pieszych straży miejskiej i policji. I nie w dzień, gdy i tak pełno ludzi na mieście, i wszystko i tak zostanie zauważone przez przechodniów, a właśnie wieczorami. A z tymi graficiarzami to skaranie boskie! Tutaj wiele zależy również od rodziców.
~pipek 11-07-2009 9:07
graficiarze - kocurki obszczymurki
myszamir 11-07-2009 9:12
i tu złomiarzom wcale się nie dziwię! Też mam wielką ochotę tę "pijaną nimfę" rozebrać na złom! Tylko siłeczki mi brak...A wizerunek miasta psuje własnie ta nieudana,szkaradna pseudo-fontanna.Całkowite BEZGUŚCIE. Graficiarzom dać po łapach! A może dobrym wyjściem byłoby wygospodarowanie jakiegoś muru lub miejsca na którym mogliby się rozwijać twórczo domorośli plastycy?
~Ciepliczak 11-07-2009 9:31
Od dawna wiadomo , ze w Cieplicach jest wysoki stopień debilizmu i chuligaństwa , niszczycielstwa- od dawna wiadomo że oni sa bezkarni i bezpieczni w dzialaniu bo im nikt nie przeszkadza, od dawna wiadomo że jest policja chyba niemrawa i zupelnie ulomna straz miejska jako statyści - bo rezultaty widać golym okiem , spoleczenstwo wydaje ogromne pieniadze na te sluzby na zachcianki typu monitoring i bezskutecznie - czas podjac inne dzialania zmienić te sluzby ktoire nie potrafia wytrzebić ,zlapać , ukarać , zmusić do naprawy ,podac nazwiska w mediach ,nalozyć grzywny i podać do publicznej miejskiej wiadomości zloczyncow lącznie z plakatami. Inaczej to bedzie zabawa jak dotychczas i udawanie że organy porzadku dzialaja ale nic nie moga i takie jest prawo. Twierdzenie takie powinno spowodowac natychmiast rozwiazanie tych slużb.Czy tak trudno nawet za drobne szubrastwo dokonać śledztwa i wylowić kanali . Ale jak będzie takie nieróbstwo w zakresie utrzymania porzadku i tolerancja dla wandali to z tą plaga nie będzie konca.
d3m0l 11-07-2009 9:40
Monitoring jest tani, nie dajcie się zwieść fikcyjnym kosztom podawanym w mediach, 1 kamera IP kosztuje ok 1000 zł. do tego obudowa jeśli jest na zewnątrz a często można umieścić w budynku za oknem, oraz rejestrator cyfrowy 2.3 tys zł. Do tego na prawdę nie potrzeba profesjonalnego sprzętu ze zdalnie sterowanymi obiektywami, pozycjonerami i innymi bajerami za dziesiątki tysięcy. W systemach monitoringu skrzyżowań często są czarno-białe kamerki o kiepskiej rozdzielczości a i tak to wystarczy. Sam fakt monitorowania już jest odpowiednim hamulcem, podobnie działa jak "gołębniki" fotoradarów choć przez 90% czasu są puste.
~lokalny_mieszkaniec 11-07-2009 10:11
Po 22 strach wracac po pracy do domu,pelno rozwydrzonej mlodziezy pod niewatpliwym wplywem %... Goraco zapraszam wszelkie sluzby porzadkowe od godz 22-23 w okolice \"Zabki\" przy kosciele J.Chrzciciela, gdzie bez zadnego pardonu pod sklepem sie chleje kupiony alkohol, prowadzi wyjatkowo dlugie i glosne \"debaty\" wlasnie w polaczeniu z niczym nie skrepowana demolka i ulicznymi bijatykami. Ile razy mozna pod rzad interweniowac u policji a i tak zanim sie ktos pojawi i zrobi (na krotko) porzadek, to jest juz po zawodach. Nasze sluzby porzadkowe sie najwyrazniej boja i wola siedziec cicho i bezpiecznie w murach swych zakratowanych budynkow...
~kakadu 11-07-2009 10:15
Żadna fotokomórka nie działa przy Nimfie:(
~M_ek 11-07-2009 10:15
Monitoring jest dobry. Popieram d3m0l. Dodam że odnosi skutek, jeden z moich znajomych restauratorów któremu niszczono elewację restauracji i sprzęty w ogródku przed wejściem, ustawił kamerkę w oknie a obraz z kamerki udostępnił w necie. Wszyscy mieszkańcy miasta mogli zobaczyć, kto i jak się zachowuje. Problemy zniknęły. Wandale nie byli już anonimowi, a powszechny (jeszcze nie wszędzie niestety) dostęp do Internetu ułatwia rozpoznanie pseudo artystów, amatorów złomu i chuliganów… Poza tym kamerki w centrum Cieplic skutecznie mogą je promować …
~kamil. 11-07-2009 10:26
poucinac lapska zwierzakom.
~nanu 11-07-2009 10:45
wszyscy wiedzą że to gruby,marr i reszta
~To przez Jelonke. 11-07-2009 10:47
Zróbcie kolejny wywiad o gadach kóre trzyma w domu to na pewno wtedy nie bedzie bazgrał po ścianach.
~To przez Jelonke. 11-07-2009 10:49
Zróbcie kolejny wywiad o gadach kóre trzyma w domu to na pewno wtedy nie bedzie bazgrał po ścianach.
~ 11-07-2009 11:19
a gdzie patrole naszej kochanej strazy miejskiej autami woza a po parku jezdzic nie wolno wiec nie ma nikogo
~xxx 11-07-2009 11:21
Zgadzam się z przedmówcą, policja i straż miejska( która prawdopodobnie umie tylko zakładać blokady i ściągać domowe zwierzątka, które wlazły komuś na drzewo) się poprostu boją, żeby wpi***ol nie dostać. Monitoring też pewnie nic nie da, ponieważ złomiarze będą kamery kraść.
piipi 11-07-2009 11:29
~SZKODA,ze ONI samochodow NIE "dekoruja" ! Graffiti .. na samochodzie to bajka !
~Lustus 11-07-2009 11:30
Policja nie robi nic, by walczyć z przestępczością, tylko pieniądze potrafią brać.
~ 11-07-2009 11:41
UWAGA UWAGA St.M powinna wynajac ochroniarzy ktorzy beda pilnowac oboektow za ktore odpowiadaja, PROSTE
~pani 11-07-2009 11:42
Zasadnicze pytanie co z konsekwencjami dla takich wandali, przecież jest monitoring Cieplic,ale oczywiście znając życie nie działający!
~olo 11-07-2009 12:34
eeeeeeeee brzyduli nie pomalowali
~paradise 11-07-2009 13:17
Takie teksty ośmieszają policję i sm, przecież wszyscy w cieplicach znają sprawców....
~salutLyon 11-07-2009 13:59
To co dzieje się w Cieplicach, to skutki sPOłecznego przyzwolenia na bandytyzm, najpierw była komuna, a teraz POlityka cudów....
~olo do olo 11-07-2009 15:07
byłem tam dzisiaj pani jest pomaloana ale przez artyste toczek na głowie powieki i trzy "meduzy" widoczne przy udzie pani,na zielony(zasniedzialły) kolor,zwykła fontanna zrobiłaby lepszy efekt,no ale artysci tez chcą sie wykazać
~ 11-07-2009 15:15
polska policja do niczego sie nienadaje a zabke powinni zamknac co za problem
~ 11-07-2009 15:29
jezeli zancie tych wandali to prosta sprawa telefon w reke(bezpieczniej z budki ) i zadzwonic na policje,podac nazwiska i po sprawie
~policja ma wakacje 11-07-2009 16:03
policja ma wakacje
~Iza 11-07-2009 18:55
A ja mam pytanie ekonomiczne do właścicieli tych upaćkanych fasad: co się bardziej opłaca - każdorazowe malowanie fasady czy każdorazowa grzywna za pobicie tych gnojków z uszczerbkiem na zdrowiu poniżej 7 dni (co wyklucza złamania, niestety)? Skoro na wystraszone cioty z policji i SM nie można w tym mieście liczyć, to chyba czas wziąć sprawy w swoje ręce, zanim debile nam całkiem miasto zdewastują?
~emeryt-nauczyciel 11-07-2009 19:09
a moze ktos by pomyslal o polkoloniach dla dzieciakow? radni juz na przerwie wakacyjnej,ich stac na wyjazdy a te dzieciaki bez opieki wymyslaja rozne "zabawy"
~ 11-07-2009 19:43
WSZYSY MAMY WAKACJE,to moze kryzys sie wystraszy i odejdzie tam gdzie ludzie normalnie pracuja
~jeż 11-07-2009 21:00
Efektywność Policji i SM to pochodna sprawności władz miasta.A są w Polsce miejscowości- i to nie mało, gdzie debilnych grafficiarzy nie uświadczysz .Choćby Milicz. Pamiętajmy o tym ,przy okazji wyborów !!
~wie39 11-07-2009 21:10
bo w cieplicach "pracują" nieudolni policjanci którzy nie dość że nic nie robią to jeszcze nie potrafią rozwiązać żadnej sprawy.
ago. 11-07-2009 21:14
Ciekawe określenie: "cieplickiej hołoty chuliganów". Oj...****, ****...
ago. 11-07-2009 22:11
do wie39 - Poprzednich graficiarzy jakoś złapali. Jednak patrole piesze mogłyby być wieczorami, i SM, i Policji.
~mix 11-07-2009 22:26
M O N I T O R I N G i po sprawie jak w innych miastach
~do Iza 11-07-2009 23:22
Witam ,super to napisałaś nic dodać nic ująć popieram i pozdrawiam
~gosc niedzielny 11-07-2009 23:43
tak to jest jeśli skąpi się na środki chemiczne zabezpieczające przed graffiti... wprawdzie nieco podraża to koszt każdego remontu, ale procentuje łatwością usuwania bohomazów ze ścian w przyszłości. A smarkaczy wyłapywać i obciążać ich rodziców, kosztami ponownej konserwacji fasad.
~jerry 12-07-2009 1:13
Straż miejska z maniakalnym poświęceniem pilnuje koło banku BZK studzienki i kierowców tam parkujących /chociaż tam nie ma widocznego zakazu/surowo karze a nieobecnym blokuje pojazdy i na tym się kończy ich zadanie. CHORE.
~Trzy grosze... 12-07-2009 2:47
...nie wystarczy zlapac wandali, trzeba ich ujawnic, napietnowac, konsekwentnie i przykladnie karac...kamery, patrole, podawanie nazwisk, nic nie pomoga jezeli "ciag dalszy", jak wyzej, nie nastapi...
~jerry Ty jesteś ( cenzura ) 12-07-2009 9:05
news o BZK ( co to jest domyślam się , że BZWBK ) jest nieaktualny od miesiąca mamy spokój
~Julka 12-07-2009 9:07
To są też skutki luznej dyscypliny w policji i strazy miejskiej , wyglada na to ze jest to bractwo wzajemnej adoracji - tam nie rozlicza sie mundurowych z efekrow i nie placi sie za rezultaty pracy lecz za zajmowaną posadę budżetową- są tam dzialacze zwiazkowi nie do ruszenia , przelozony chyba nie ma nic do powiedzenia ,politykierstwo, , narzekania o brakach i żądania , ale pobory co miesiac im sie należą. Dlatego takie sa efekty w zwalczaniu chuliganstwa,wandali, zlodzieji , rabusiow. itd. Ciekawe , ze dopisuje im przeważnie dobre samopoczucie wsparte samozachwytem i sukcesami.- co jest odmienne w odczuciu spolecznym.
~da 12-07-2009 9:29
a propo iza i ta druga, jak chcecie mieć bezpicznie w cieplicach to zacznijcie drogie panie od siebie!
ago. 12-07-2009 12:34
Do 12-07-2009 09:07 | ~Julka - Szanowny pan(i) pisze jakby pracował(a) w tych służbach, lecz na stanowisku np. sprzątaczki lub konserwatora. No bo inaczej skąd takie dokładne informacje...;-) Ja np. nie miałam pojęcia o tym, że tam są jakieś związki zawodowe i przełożony nie ma nic do gadania.;-)
~Iza @ ~da 12-07-2009 16:04
Przykro mi, nie mogę z przyczyn technicznych: 1. Nie mieszkam w Cieplicach; 2. nie posiadam fasady do upaćkania. Tym niemniej, gdyby to mnie permanentnie niszczono własność, a policja nic nie robiła, to nie miałabym żadnych wątpliwości, co robić. Tym bardziej, że jak widać mieszkańcy Cieplic doskonale wiedzą, KOMU to należy zrobić. Jedynymi nieświadomymi w Cieplicach zdają się być policjanci. Ciekawe, czy prywatnie również są tacy nieświadomi, czy tylko służbowo?
BoaPL 12-07-2009 17:36
Jestem calkowicie przeciwny monitoringowi. Dopoki policja i straz miejska nie jest obecna na ulicy monitoring na nic sie nie przyda. Zastanawia mnie jedna rzecz, co sie stanie jak ktos przyjdzie z kominiarka na glowie i rozwali te kamery? Czy myslicie ze odrazu sluzby zareaguja? Mylicie sie, przyjda rano i dopiero wtedy to zauwaza. A jak to sie stanie w sobote wieczorem to bedzie czas przez 2 noce na wszystko co sie chce. I Jeszcze jedno NIE RZYCZE SOBIE BYC BEZPRZERWY OBSERWOWANY!!!! NIECH BIURWY Z UM WEZMA SIE DO ROBOTY!!!!
~ 12-07-2009 19:59
ciekawe, wiele czytałem postów jelonkowych "siłaczy" co oni by nie zrobili będąc w sm czy policji, jeszcze ciekawsze, że żaden z nich nie odpowiedział na ogłoszenia o naborach do obu tych instytucji i wakaty jak były, tak są, więc skąd mają się wziąć te oczekiwane patrole piesze skoro krowy dalej muczą z nad monitorów...monitoring...nie było i długo nie będzie i przytaczane ceny nijak maja się do rzeczywistości...kamery, okablowanie, monitory, rejestrator obrazu, szkolenie operatorów, konserwacja sprzęty, serwis 24h, konsola sterownicza to pewnie firmy dadzą w ramach reklamy co? podawanie nazwisk sprawców do wiadomości publicznej byłoby przestępstwem, sądy w naszym kraju działają jak wszyscy wiemy a wytłumaczenie rodzicom nastolatków, że ich wzorowe w domu i szkole pociechy łamią prawo jest równoznaczne z wygraniem totolotka...
~hahahah 13-07-2009 16:12
jaki kraj ,jacy ludzie, taka młodzież!!!hehehe dobrze niech bazgrają - to jest na rękę policj,ostatnio mój znajomy był zaczepiany w cieplicach w parku przez 3 pijanych typków i nie wiedział co zrobić,był z dziewczyną a tu taka sytuacja,jakieś wyzwiska groźby itd. inaczej klasyka alkoholowych popisów cieplickich de..li. Pani na dyżurce( numer 997) powiedziała żeby udawał że nie słyszy albo zmienił miejsce w parku(!!!) to jest ostre na maxa!!!!-lecisz z Panną do parku i jak jest ktoś agresywny i Ci grozi to nie licz na 997 tylko na szybkie nogi albo wyrozumiałość oprawcy-może jak zmienię miejsce to mi odpuści...POLICJA WOLI MIEĆ SPRAWY MAŁOLATÓW Z MAZAKAMI NIŻ ZAJMOWAĆ SIE POWAŻNYMI PRZESTĘPCAMI(jeżeli trzech pijanych typków można nazwać kimś poważnym),STRAŻ MIEJSKA W OGÓLE NIC NIE ROBI, I KIEDY SŁYSZE HISTORIE PODOBNĄ DO HISTORI MOJEGO KUMPLA A JEST ICH BARDZO WIELE (każdy wie jaka jest skuteczność naszej policji
~Ciemny nosal 13-07-2009 23:59
Pilna musi nastąpic reforma i rozliczanie policji i strazy miejskiej z obowiazku wlasciwej wynikowej pracy na rzecz obywatela i ladu spolecznego - Jezeli tego nie uczynią to nie mozemy liczyc na pozytywne zmiany- bo placic na ich utrzymanie to czyste marnotrastwo oraz systematyczne oszukiwanie ludzi liczących na pomoc i praworzadność wraz z poczuciem bezpieczeństwa. Niech do tych sluzb nie garna sie miglance spoleczne i cwaniaki na przechówek do emerytury, chcący dobrze egzystować na koszt spoleczny .- markujac cieżka pracę bez uzyskanych nawet prostych efektów, jak zwalczenie kilku gnojkow swiniacych sciany w miesćie , czy przetrzebienie legalnych typow w parku zaczepiajacych ludzi.
ago. 16-07-2009 17:12
Od innych wymaga się wymiernych efektów, albo chociaż starań... Kiedyś (kilka lat temu) było widać te patrole piesze, było bezpieczniej na ulicach.
~ja 20-07-2009 23:53
~if 5-08-2009 17:16
Wróciłam właśnie z urlopu z centralnej Polski i nie mogłam się nadziwic ,że na elewacjach budynków nie było ani jednego napisu ,u nas jest koszmar .Jak tylko coś wyremontują to za parę dni wszystko wymalowane,musimy coś z tym zrobic ,nam mieszkańcom jest wstyd ,że nasze miasto tak wygląda.A może takie "foto-radary"poumieszczac.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group