• Poniedziałek, 22 lipca 2019
  • Godz. 14:43
  • Imieniny: Bolesławy, Magdaleny, Marii
  • Czytających: 6373
  • Zalogowanych: 19
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

To już koniec Flory?

Wiadomości: Jelenia Góra
Piątek, 25 stycznia 2019, 6:04
Aktualizacja: Niedziela, 27 stycznia 2019, 13:38
Autor: Angelika Grzywacz– Dudek
Fot. Angelika Grzywacz- Dudek
Tylko około 30 kupców zostało na targowisku Flora w centrum Jeleniej Góry. Mówią, że wszystko wskazuje na to, że to ostatni rok ich handlowania w tym miejscu. – Młodzi stąd już dawno uciekli, zostali tylko emeryci lub ludzie tuż przed emeryturą – mówi Leszek Kłubowicz. – W lutym mamy się spotkać z władzami miasta i zdecydować, co będzie dalej z naszym targowiskiem – zapowiada Jan Gniadzik, prezes Spółki Kupieckiej Flora.

Prezes spółki kupieckiej Flora nie ukrywa, że sytuacja kupców w centrum miasta nie jest najlepsza.

Kiedy przejmowaliśmy zarządzanie tym miejscem, było około 150 kupców, teraz mamy 30 podpisanych umów – mówi Jan Gniadzik. – Problem jest bardziej złożony i nie dotyczy tylko naszego targowiska. Po prostu centrum miasta zaczyna zamierać. Widać to po Florze, gdzie nie ma klientów i nie ma handlu, ale też po galerii handlowej przy ul. Grodzkiej czy Domu Dziecka przy ul. Długiej, gdzie czynnych jest zaledwie kilka stoisk. Nic się zatem nie zmieni, jeśli nie będzie jakiegoś dobrego pomysłu na ożywienie Jeleniej Góry. I o tym mamy rozmawiać z władzami miasta na spotkaniu w lutym. Spółka nie może wciąż dokładać do tego interesu, a tak teraz jest. Wychodzimy na minusie po trzy tysiące złotych miesięcznie, a nasi kupcy jeżdżą na giełdę w niedzielę, by zarobić na czynsz za stoisko na Florze, bo klientów jest jak na lekarstwo. Obecnie płacimy do miasta 17 tysięcy złotych miesięcznie, a od marca ta kwota ma być większa o 25 procent. Nie wiem, czy nie powinno się w tym miejscu zrobić kilku stoisk z produktami regionalnymi i dużego parkingu dla autobusów wycieczkowych. A może warto zrobić tu pchli targ dla wszystkich z symboliczną złotówkową? Pomysłów na ożywienie tego miejsca jest wiele, ale my tylko ten teren dzierżawimy. Do tej pory nasze pomysły nie spotykały się z poparciem właściciela tego ternu. To władze miasta muszą podjąć jakieś decyzje. W innym przypadku Flora umrze śmiercią naturalną – dodaje Jan Gniadzik.

W ostatnim czasie od naszych Czytelników pojawia się coraz więcej głosów, że targowisko Flora już umiera. Nieliczni klienci odwiedzający to miejsce zauważyli bowiem rozbiórkę pawilonów.

To zwykłe porządkowanie targowiska, ale rzeczywiście większość stoisk jest obecnie zamknięta – wyjaśnia Jan Gniadzik.

Na targowisku pozostali najbardziej wytrwali kupcy. Pan Leszek Kłubowicz, który obecnie jest na emeryturze, na Florze sprzedaje narzędzia i odzież BHP od 20 lat.

Przychodzę tu, bo nie mam co robić w domu – mówi dawny kierownik hurtowni sprzętu ogrodniczego. – Nigdy nie sądziłem, że kiedyś będę handlował w taki sposób, ale po upadku hurtowni coś trzeba było robić. Teraz chcę trochę dorobić do emerytury i tak przychodzę tu na cztery godziny dziennie, ale jest ciężko. Nawet prąd wyłączyłem, by nie generować dodatkowych kosztów. W zeszłym tygodniu zarobiłem 20 zł. To już nie ma większego sensu, ale … - wzdycha jeleniogórzanin.

Torebkami i walizkami handluje tu pani Elżbieta, która wspomaga w tej niełatwej pracy swoją koleżankę.

Dziennie jest jeden klient, albo dwóch, ale coś trzeba robić – mówi pani Elżbieta, która przyznaje, że przez lata nauczyła się handlować w tak trudnych warunkach, jakie teraz panują na zewnątrz.

Od 1992 roku na rynku swój towar wystawia też Marek Kochanowski, producent odzieży dżinsowej. Kupiec przyznaje, że jest to najtrudniejszy czas w całej działalności jego firmy Big Bill.

Ja tę odzież szyję i sam sprzedaję, ale wszystko „rozbija się” o koszty. Z Chińczykami trudno konkurować – mówi Marek Kochanowski. – Obecnie płacę tu 600 zł czynszu miesięcznie i już zaczynam dokładać do biznesu, mimo że mam dobry produkt za dobrą cenę. Jeśli to targowisko zostanie zamknięte, zakończę swoją działalność. W innych miejscach cena najmu za stanowisko jest o wiele wyższa i nie stać mnie na to. Problem w tym, że do emerytury zostało mi kilka lat, a do pracy na budowę nie pójdę – dodaje producent odzieży.

Natomiast pan Marek Kaczmarek za obecny stan targowiska wini Miasto.

Kiedy spółka kupiecka przejmowała to miejsce, tu było złomowisko – mówi kupiec. – To Miasto w latach 90-tych, kiedy było tu około pół tysiąca kupców, pozwoliło na to, by każdy stawiał budę jaką chciał. W efekcie powstały blaszane, byle jakie stoiska i nikt nad tym nie panował. Początkowo to było targowisko z nastawieniem przede wszystkim na Czechów, których teraz nie ma prawie wcale. Ale handel szedł i nikt się nie zastanawiał, co będzie jutro i jak to wygląda. Do miasta szły pieniądze z dzierżawy, ale wszyscy umywali ręce od tego, co będzie później. Oczywiście winy Miasta nie ma w tym, że tu nie przychodzą ludzie i coraz mniej osób tu kupuje, ale gdyby infrastruktura była inna, to też byłoby inaczej – dodaje Marek Kaczmarek handlujący polską odzieżą.

Podobnego zdania jest pan Dariusz, który na Florze sprzedaje ubrania od 12 lat, a jego mama od lat 25.

Kiedyś za dzierżawę tego targowiska do Miasta wpłacało się po 30 – 40 tys. zł czynszu co miesiąc – mówi pan Dariusz. – Łatwo to przemnożyć przez 25 lat. To są ogromne kwoty. I teraz stawiam pytanie, ile z tych wpływów Miasto przekazało na inwestycję w tym miejscu? Tu nie ma żadnego zaplecza. Ludzie stoją praktycznie pod gołym niebem, bez ogrzewania, często bez prądu. Klienci wolą iść do galerii handlowych, gdzie jest ciepło i przyjemnie. Tu ludzie handlują polską odzieżą i polskimi produktami, nie takimi sprowadzanymi z Chin, ale naszymi. I co z tego? Klienci wolą ciepłe, miłe przestrzenie, a do nas przychodzą nieliczni, najczęściej stali klienci. Co zrobię, kiedy Flora zostanie zamknięta? Tak jak pozostali, będę szukał pracy – dodaje pan Dariusz.

Jednak ci klienci, którzy tu przychodzą, mówią, że szkoda będzie zamykać Florę.

Tu są produkty naprawdę dobrej jakości za dużo niższą cenę, niż w sklepach – mówi pan Andrzej Nowogrodzki. – Dlatego ja tu kupuję i zachęcam innych. To są sprawdzeni dostawcy ze sprawdzonym towarem – dodaje jeleniogórzanin.

Twoja reakcja na artykuł?

31
17%
Cieszy
4
2%
Dziwi
7
4%
Nudzi
97
52%
Smuci
6
3%
Złości
40
22%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (117) Dodaj komentarz

~Magda z miesnego 25-01-2019 6:33
Na wladze miasta czuli- PO-PSL-SLD raczej niema co liczyc . Oni chyba bardziej dbaja o to aby NIEMIECKIE Francuskie wielkie sieci sklepowe mialy sie coraz lepiej. Taki mamy klimat w tym CZERWONYM lez padole.
~Le1k 25-01-2019 10:22
do: ~Magda z miesnego (6:33)
Zmień pracę. Weź kredyt!!!
~Darek34 26-01-2019 0:51
do: ~Magda z miesnego (6:33)
Giełde z Lubańskiej na wygwizdowie przenieś na Florę , ożywi się miasto, zarobią knajpy, a mieszkańcy Jeleniej Góry nie będą musieli wlec się to Cieplic, tak jak jest z basenem . Myślę że Zawiła mało co a przeniósłby też tam na peryferie Urząd Miasta
~Gwiazda 26-01-2019 7:36
do: ~Darek34 (0:51)
Cieplice to nie peryferie nie chcesz to nie przyjeżdżaj!
~Darek34 26-01-2019 10:41
do: ~Gwiazda (7:36)
Fakt to przecie zadupie
~jakitaki 30-01-2019 0:04
do: ~Magda z miesnego (6:33)
centrum Jeleniej Góry się wyludniło, na targowisku Flora widać to wyraźnie. Mieszkańcy w sile wieku wyprowadzili się poza centrum, poza miasto, albo na Zabobrze, gdzie żyje się zdecydowanie wygodniej niż w centrum. Ostatni raz na zakupach w centrum miasta byłem chyba z 15 lat temu - po prostu nie ma po co tam zaglądać. A polityka wysokich czynszów kamieniczników, którzy dysponowali powierzchniami handlowymi pod najem w centrum doprowadziła do wyjałowienia centrum pozostawiając tylko banki , ubezpieczenia i agencje kredytowe do których człowiek zagląda gdy musi. Jedyną sensownym rozwiązaniem nie jest wspieranie handlu, a budowanie mieszkań w centrum, w standardach, które będą zachętą do powrotu do centrum albo spowodują napływ zupełnie nowych mieszkańców. Pojawią się mieszkańcy, pojawią się i potencjalni klienci... i to tyle :)
~Arek67 4-02-2019 17:38
do: ~jakitaki (0:04)
Podatki od nieruchomości to zabija przedsiębiorczość w JG . Jeżeli masz działalność a w posiadanym lokalu nie prowadzisz usług bo masz np. 3 lokale . Uwaga ! Płacisz za 3 tak jakby w każdym z nich pękało od klientów. Stąd dużo lokali do wynajęcia a w ostateczności idą pod młotek !
~Arek67 4-02-2019 17:44
do: ~Arek67 (17:38)
Druga sprawa która zabija to ZUS już prawie 1500 zł za nic , za to że masz firmę i ich interesuje czy masz czy nie ! Swoje dokłada Państwo bo do tego co zarobisz jeszcze 23% oddajesz w Vacie i conajmniej 19 % w dochodowym
~Ciepliczanin 7-02-2019 1:35
do: ~Darek34 (10:41)
Cieplice to osobne miasto, które kiedyś na siłę włączono do Jeleniej Góry. Może się utrzymać.
~do Magdy 25-01-2019 6:50
Władze miasta mają dokładać kupcom do interesu?
~Boss 25-01-2019 7:02
do: ~do Magdy (6:50)
Dokładać ? twój wpis jest klasycznym przykładem tego że społeczeństwo nie wie w jakim kraju żyje budowanie stref ekonomicznych dróg dojazdowych do nich za kilkadziesiąt milionów złotych zwalnianie firm tam powstałych z podatków jest OK ,ale utrzymanie infrastruktury za którą pobiera się opłaty od podatników zasilających budżet jest ZŁE ,taka Flora i ludzie tam sprzedający przez 25 lat oprowadziła więcej kasy do budżetu miasta niż te wszystkie markety dookoła gdyby państwo nie okradało tych ludzi mieliby z czego inwestować
~No, tak 25-01-2019 12:07
do: ~do Magdy (6:50)
Tu chodzi o to, by tych kupców wspierać. Pamiętam jak Flora tętniła życiem. Przyjeżdżali klienci z Czech i Niemiec. Można było kupić fajne rzeczy w przystępnych cenach i co ważne także dla tzw. puszystych. Dla przykładu: przy ul. Długiej i w Nowym Rynku jest sklep z odzieżą bawełnianą i lnianą. U nich ceny bardzo wygórowane, a na ryneczku Zabobrze pewna Pani sprzedaje takie same rzeczy za ułamek ceny sklepowej.
~ 25-01-2019 17:19
do: ~do Magdy (6:50)
a jak tobie się coś stanie to inni podatnicy mają dokładać do twojego leczenia ?
~bolo 25-01-2019 17:19
do: ~No, tak (12:07)
A skąd masz te "precyzyjne" dane ???
Joko 25-01-2019 20:13
do: ~No, tak (12:07)
Kobieto co Ty gadasz sama masz podroby jestem wielo letnią klientka. Tego sklepu w galeri jeszcze zanim się tam przenieśli nigdy sie nie zawiodlam i nigdy nie zwróciłam nic a jestem alergiczka i zawsze doceniaja swoich klientiw mila atmoswera doradztwo a poni wieczna na burmuszona ale coz to zazdrosc nic więcej
Joko 25-01-2019 20:18
do: ~No, tak (12:07)
Beszczelna jest Pan widać ze zazdrość przeze Panią przemawia
~??? 25-01-2019 21:07
do: ~No, tak (12:07)
Dziwne,mnie znajoma wysłała z rynku do galerii bo taniej.
~Ups 25-01-2019 22:08
do: ~No, tak (12:07)
A kupowałas tam coś? Jakość kosztuje, to są polskie produkty, rewelacyjne gatunkowo, zatem mają swoją cenę, ale są tego warte. Dodam, że obsluga profesjonalna i miła. Doradza, nie naciagaja. Zatem nie puszczaj w eter przekładanych informacji.
~To są jaja 25-01-2019 22:33
do: ~No, tak (12:07)
Widzę że konkurencja czuwa i zaprasza a ja robię tam zakupy od lat i jestem zadowolona ubrania bardzo dobrej jakości nie jakaś lipa Pani która obsługuje bardzo miła i zawsze dobrze doradzi a nie jak na rynku wciskając wszystko żeby się pozbyć i zachwalaja jak się świetnie w tym wygląda a tak naprawdę przychodzisz do domu ubierasz ciuszek z rynku który pani zachwalila a mąż mówi zmień ubranie bo jak Ty wygladasz
~Ja 26-01-2019 10:02
do: ~To są jaja (22:33)
Ja też kupuję w tych sklepikach i jestem bardzo zadowolona ubrania są naprawdę dobrej jakości obsługa bardzo miła i przede wszystkim nie naciągają i nie wciskają na siłę jak to się zdarza często na ryneczku i na florze
~No, tak 27-01-2019 20:42
do: Joko (20:18)
Uderz w stół, a nożyce się odezwą. Gdzie widzisz u mnie zazdrość? Każdemu życzę powodzenia i tak, jak już wspomniałam chętnie chodziłam na florę, tylko trzeba ją wyremontować, postawić jednakowe pawilony - stworzyć przyjazne miejsce.
~No, tak 27-01-2019 20:49
do: ~Ups (22:08)
Na Florze kupowałam i to nie raz i każdorazowo byłam bardzo zadowolona. Jakie nieprawdziwe informacje puszczam rzekomo w eter? To, że na Długiej i w Nowym Rynku odzież z bawełny i lnu ma bardzo wygórowane ceny, a ta na ryneczku na Zabobrzu - ten sam producent i żadna podróba są znacznie tańsze? To fakt, bo porównałam ceny tej samej odzieży, jaką kupiłam na ul. Długiej i za którą ostro przepłaciłam.
~No, tak 27-01-2019 20:56
do: ~bolo (17:19)
Tak się składa, że mam odzież ze sklepu na Długiej i te same rzeczy, które posiadam, widziałam na ryneczku Zabobrze znacznie taniej i nie jest to podróba.
~Tak jest 29-01-2019 16:17
do: Joko (20:13)
Kobieto, za sporą kasę każdy będzie miły i smarował ci tyłek wazeliną. Uszanuj jednak zdanie innych. Fakt, że tamta osoba kupiła tę samą odzież taniej nie trzeba od razu mieszać z błotem i podejrzewać, że to konkurencja. Może Ty kupujesz tylko u jednej osoby, ale każdy ma prawo porównywać ceny.
~Widzę 25-01-2019 6:56
Jest ryneczek na koło Ronda to niech tam się przeniosą co jeszcze mają chęci. Na placu zrobić parking i zamknąć całkowicie centrum miasta włącznie z Placem Ratuszowym .Pracownicy UM mogą się ciut przejść. .Mozna jeszcze inaczej ,niech firmy wykupią dla swoich pracowników miejsca postojowe.
~Leo 25-01-2019 7:00
Może zamiast betonować kolejny fragment miasta warto byłoby pomyśleć o dużym zielonym parku którego tak brakuje w centrum miasta.
~No, tak 25-01-2019 11:36
do: ~Leo (7:00)
Przede wszystkim taki ryneczek musi być zadbany. Jest wręcz odwrotnie. Postawić schludne i jednakowe pawilony, wyrównać teren i położyć nową kostkę brukową (na obecnej można zaliczyć glebę). Właśnie to przyciąga klientów, co widać na ryneczku Zabobrze. Na końcu wypierniczyć zarządcę. Czy miasto nie może wziąć sprawy w swoje ręce?
~Inż.-1985 25-01-2019 7:01
Nic się nie zmieni, dopóki będzie to wyglądało jak z poprzedniej epoki. Nikt młody nie przyjdzie... na co Wy liczycie? Handel się zmienił.
~Made in china 25-01-2019 18:00
do: ~Inż.-1985 (7:01)
Tekst że nic nie jest z chin tylko Polski to trochę przesadzony. Większość ciuchów przyjeżdżała z Łodzi. I nie mówcie że polskiej produkcji. Z tymi atrakcyjnymi cenami to też bujda. Są pewno wyjątki ale wymagać od klienta finansowanie lokalnego handlu tylko dla zasady? Nowe czasy. Nasi pradziadkowie też narzekali że "mechanizacja" nastaje.
~kabaret 25-01-2019 7:06
Szkoda, że padło. Przenieść Ratusz na Zabobrze bo centrum „umiera”...
~No, tak 25-01-2019 11:46
do: ~kabaret (7:06)
Dokładnie tak ;) Zabobrze to miasto w mieście. Liczne sklepy, dyskonty, usługi szpital, a od niedawna nawet urząd skarbowy.
~devil 25-01-2019 21:45
do: ~kabaret (7:06)
A broń cię panie Boże, bo i Zabobrze umrze :D
~Tomaszekk 25-01-2019 7:18
To może niech się przeniosą na Plac Ratuszowy, wystarczy zainwestować w budkę i można wystawiać się na środku rynku.
~jamjesttu 25-01-2019 7:40
Wychowywalem sie obok FLORY. Pamietam jak tam zycie tetnilo,nie bylo jak przejsc. Tyle bylo ludu. Niedawno wpadlem odwiedzic "stare smieci" i zlapalem sie za glowe jak wszedlem na targowisko. Powialo pustkami jak na dzikim zachodzie. I niestety jak przedmowcy pisali,wina lezy po stronie wladz Jeleniej Dziury. Stara gwardia siedzi przy korycie i chapia ile moga,bo malo im i malo. Zniszczyli to miasto,wyludnili,powysprzedawali za grosze. Smialismy sie kiedys (jeleniogorzanie) z ludzi mieszkajacych w Boleslawcu czy w Walbrzychu. Pierwsi to czubki,a drudzy to biedaszybowcy. Ale obecnie i jedno tetni zyciem o wiele wiekszym niz ta nasza Jelonka. Wladze tych miast maja za dobro wlasnych mieszkancow i tereny,a nie wlasne kieszenie. No ale ktos ta wladze wybral,wiec pretensje do ciemnoludu.
~Goooool 25-01-2019 10:21
do: ~jamjesttu (7:40)
A ja pamiętam targowisko przy Obrońców Pokoju,ogrodnictwo, gdzie jest Flora.Komu to przeszkadzało?
~ 25-01-2019 18:20
do: ~jamjesttu (7:40)
Na dodatek Jelenia Góra jest na krawędzi mapy kraju wię nigdzie nie jest po drodze no i jest to dodatkowym minusem naszego miasta a jednocześnie tym większym zobowiązaniem dla włodarzy by tym bardziej starali się o dobro miasta
~Triceratops 25-01-2019 8:14
wszedzie sa towary chinskie a na florze najdrozsze
~jamjesttu 25-01-2019 8:16
Sprostowanie do komentarza,bo wkradl sie blad. "Ale obecnie i jedno i drugie tetni zyciem o wiele wiekszym niz ta nasza Jelonka".
~Polandia 25-01-2019 8:20
GWIZDY! dla władz Jeleniej Góry za tworzenie patologi w naszym mieście, celowe działanie komuchów. Ostatnio szukałem dla siebie spodni i tylko na Florze udało mi się znaleźć, odpowiedni rozmiar, z czego jestem zadowolony i na pewno będę do tego miejsca wracał. Nie wyobrażam sobie że te miejsce może zniknąć, wolę spierać Polską markę niż chińskie badziewie lub inny badziew z obcego kraju. Niestety Polskie władze rujnują Polską gospodarkę przyjmując z obcych krajów jak i z Niemiec produkty- podróby. Przykład to jabłka które to władze celowo wsparły na hurtowy import z innych krajów tych jabłek które to w biedronkach i innych marketach zalegały i kosztowały 4 razy drożej i były droższe niż w marketach w Niemczech a Polskie jabłka gniły w sadach i się nie opłacało je zbierać, tak obecne władze PIS i PO traktują polską gospodarkę w naszym kraju.
~ 25-01-2019 9:30
do: ~Polandia (8:20)
taa przymierzać spodnie i świecić gołym tyłkiem w temperaturze -12 to jest coś o czym marzę....
~Widzę 25-01-2019 13:19
do: ~Polandia (8:20)
Ty "fturny" analfabeto Polandia.>>Wspierał ,polski z małej itd. Zacznij czytać literaturę piękną nie Sieci.
~ 25-01-2019 14:28
do: ~Widzę (13:19)
Tak z malej piszemy polski bo to przymiotnik!Sam nie wiesz a blyszczec chcesz!
~Ojej! 25-01-2019 8:36
Już widzę jaki byłby lament w latach 90 gdyby miasto narzuciło "kupcom" jakie budy mają stawiać. haha
~Gość 25-01-2019 8:48
Weźcie się wszyscy do roboty
~Gfds 25-01-2019 9:10
Maly handel zniszczyly markety i galerie. Ja w tym miejscu bym widzial rynek warzywno owocowy kwiaty nasiona wszystko zdrowe swojskie jakis dobry chleb pieczywo nabial i wszystko w przystepnej cenie bo tego marketowego nie da sie jesc.
~ 25-01-2019 12:46
do: ~Gfds (9:10)
A na tych ogóreczkach, na każdy kilogram, przypadałoby 0,5 kg smogu,ołowiu i innych samych zdrowych rzeczy.
~ 25-01-2019 14:45
do: ~Gfds (9:10)
Ministerstwo rolnictwa teraz ma program i wspiera finansowo budowę takich rynków warzywnych, które dadzą lokalnym rolnikom dostęp do rynku zbytu. Jest wiele miast, gdzie wybudowano zadaszone stanowiska i zatoczki, jak na dworcu PKS, gdzie rolnik podjeżdża własnym transportem. Są też zamknięte pawilony, gdzie można handlować w cieple. Mówili o tym góra miesiąc temu w agrobiznesie. Niestety nasze władze lokalne nie skorzystają z programów rządowych, bo unoszą się niezdrowym honorem i nie wezmą pomocy od przeciwników politycznych.
~Były kupiec 25-01-2019 16:54
do: ~ (14:45)
Już widzę jak taki farmer jak z dużo co ma ze 2 tys hektarów podjeżdża na florę i sprzedaje ziemniaki. Obecnie rolnicy maja podpisane umowy i sprzedają wszystko hurtem. Może jeszcze działkowcy coś by sprzedali ale oni uprawiają dla siebie i znajomych. Tylko tereny zielone park z placem zabaw dla dzieci.
~ 25-01-2019 17:30
do: ~Były kupiec (16:54)
Mowa o lokalnych. Pokaż mi w Jeleniej i okolicy farmera, który ma 2 tys. hektarów. Nie rozumiesz w ogóle do kogo jest kierowany projekt.
~Gfds 25-01-2019 9:11
Bo jak nie to skonczy sie kak w innych miastach ze targowisko opanoja turcy bulgarzy i beda sprzedawac bluzki i sukienki po 10 , 20 zl.
~Gfds 25-01-2019 9:12
Wybudujcie hale targowa
~godzinka 25-01-2019 9:42
Jakoś ryneczek na Zabobrzu funkcjonuje i klientów full. Coś jest nie tak z zarządcą skoro sam mówi że jak przejmowali Florę to mieli 150 stoisk a teraz jest 30. Złe zarządzanie i tyle a nie zwalanie winy na markety czy galerie. Na targowiskach sprzedaje się zupełnie inny towar niż w galeriach więc jedno z drugim w żaden sposób nie koliduje. W wielu miastach widziałem targowiska zaraz obok marketów czy galerii i ludzie korzystali z obu opcji. Trzeba zacząć od uporządkowania bud i alejek ( bo kałuże nie są sprzymierzeńcem kupujących), pogadać ze sprzedającymi o wysokości czynszów i sprowadzić takie punkty które zaoferują coś czego ludzie szukają.
~gość 25-01-2019 13:08
do: ~godzinka (9:42)
Teoretyk pierwsza klasa
~devil 25-01-2019 16:22
do: ~godzinka (9:42)
Klienci są, bo ludzie tam mieszkają! Flora to już historia! Wolny teren w centrum miasta to majątek! Mam nadzieję, że żadnej stonki tam nie zasadzą!
~Jak sobota 25-01-2019 9:44
Zaraz postawią Lidla obok starego US, drzewa już wycięte.
~Kazikk 25-01-2019 20:49
do: ~Jak sobota (9:44)
Otwarcie Lidla na Wolności planowane na początek listopada .
~zaboberek 25-01-2019 9:51
Stare powiedzenie mówi,że lepszy gorszy handel,niż najlepsza praca.Chyba coś w tym jest,skoro jest jeszcze tylu handlujących na Florze.Myślę,że w tym jest też sporo sentymentu,bo to i jakiś grosz wpadnie i można zamienić parę słów z klientem i współ handlującymi .Jeżeli jest zapotrzebowanie na takie targowisko,to władze miasta powinni im pomóc się utrzymać a nie gnębić wyższymi opłatami.Sam,choć nie za często,jestem na tym targowisku i zawsze wychodzę z towarem,którego daremnie szukałem w sklepach stacjonarnych.
~zwykla_baba 25-01-2019 9:52
Rynek na ul Kilińskiego, na Florze... Brawa czy gwizdy na Włodarzy miasta ?
~ 25-01-2019 10:29
A Pan Marek co szyje dżinsy i tak się szczyci ,że nasze polskie to materiał na te dżinsy to sprowadza skąd?Chiny?
~qwerty 25-01-2019 10:30
Gdzie i o której godzinie odbędzie się spotkanie w lutym w sprawie przyszłości Flory?
~`` 25-01-2019 10:38
Ja bym tam postawił Galerię. Nazwał bym ją 'Niewidzialne Składy Gniadego'.
~Ktosiowa 25-01-2019 21:26
do: ~`` (10:38)
Handel w centrum miasta i na ryneczkach wygryzły galerie. Tam są atrakcyjniejsze ceny, jest cieplej. Są toalety. Jest po prostu wygoda. Ale nie ma tego klimatu, tętniczego życiem handlu z uśmiechem, jak niegdyś na dworze, atrakcyjne ceny, rozmowy. Kiedyś się szło na ryneczek bo było taniej niż w centrum I to miało swój urok, wcale goła D.. pa w przymierzalni nie przeszkadzała. Teraz ludzie są przyzwyczajeni do wygody. Chodzą jak zombiaki po galerii. Nasze miasto mogło mieć swój urok, słynac z fajnych targowisk pod gołym niebem, z handlu w samym sercu JG - deptak, plac . Ale molochy przejęły władzę. I wiecie co jest najgorsze? Że tego już nie cofniemy. Ludzie się przyzwyczaili do wygody. Władza ich tego nauczyła. Uśmiechy już dawno pozamieraly. Handel I zakupy nie sprawiają radości. Zycie toczy się w galerii. Smutne.
~galerie 1-02-2019 14:41
do: ~Ktosiowa (21:26)
cyt:..."ludzie się przyzwyczaili do wygody" i tu jest sedno sprawy! W imię czego mamy się cofać do czasów prlu, bo to były złote czasy dla dzisiejszych emerytów? Kto dziś w imię tradycji pójdzie do sławojki na podwórku, umyje gary w misce, zapali lampę naftową i wydoi chudą krowę?! Wygodniej jest zaparkować w podziemiach galerii i zrobić zakupy w pachnących, przestronnych sklepach niż przeciskać się w błocie pomiędzy budami, a potem lecieć przez pół miasta z pełnymi siatami. Takie ryneczki nie są dla ucznió,, czy ludzi pracujących, a z emerytów i rencistów dysponujących nieograniczonym czasem.... niestety, zysku nie będzie
~asik 25-01-2019 11:39
Na florze można znaleźć ciekawe i jedyne w swoim rodzaju ubrania dla każdego. Też mam swojego ulubionego Pana od dżinsów itd. w sieciówka śmierdzi chińszczyzną, a ciuchy są do wyrzucenia po roku czy dwóch. Bardzo szkoda tego miejsca. Oczywiście brak inwestycji dla tego miejsca też swoje zrobił, jak mogą Ci biedni handlowcy na takim mrozie sprzedawać, a i ci co przymierzają ciuchy też marzną przecież. Może by zrobić jak we Wrocławiu Pasaż Zielińskiego, zadaszone, ocieplone, toalety w środku dla kupujących, produkty przerózne i regionalne, myślę że doskonale by to zdało egzamin. Parking mamy ogromny więc nie ma się co zastanawiać.
~Dfg 25-01-2019 14:15
do: ~asik (11:39)
Człowieku Ty spodnie nosisz po 2, 3 lata? Masakra
~Doradca Ogniowy 27-01-2019 23:33
do: ~Dfg (14:15)
Nosi bo ma ich kilkanaście, a nie jak Ty jedne na tyłku prane raz na miesiąc w ostatnią sobotę.
~Hans 25-01-2019 12:02
Władze czekają aż ta reszta kupców się wykruszy a później cyk i teren sprzedany pod nową galerie. No i kieszeń włodarzy wypchana.
~asdsdad 25-01-2019 12:17
Nie wiem jak inne towary ale narzędzia to ten sam chinol co w marketach. Ceny podobne lub wyższe i nie ma paragonu ani gwarancji.
~świat się zmienia 25-01-2019 12:38
Takie kolorowe jarmarki jak Flora nie mają szansy istnienia w XXIw.Znikną jak tabory cygańskie a czy to dobrze czy źle to niech sobie każdy sam odpowie.
~Nieznany 25-01-2019 14:36
A może powinno być jedno targowisko bo jest jeszcze drugi ryneczek.
użytkownik facebook 25-01-2019 14:41
Na to miejsce halę pneumatyczną ⚽️ 🤙
użytkownik facebook 25-01-2019 14:58
Ja bym tam postawila nowy apartamentowiec
użytkownik facebook 25-01-2019 15:09
Najwyższa pora zaorać ten bajzel w środku miasta.
użytkownik facebook 25-01-2019 15:23
Krystyna Hammel-Chmiel zgadzam sie. Ohyda.
~Izka 25-01-2019 15:19
( Z gory przepraszam...nie mam polskich liter w komputerze :-( ) Bywam na "Florze" coraz rzadziej...kiedys mozna tam bylo kupic wszystko....od swiezutkich warzyw, pachnacego pieczywa po ciuchy, buty itd. A teraz....to naprawde za malo by przyciagnac kupcow.. Pomimo tego wpadam tam czesto :-) A gdyby tam pozostawic wszystkich ktorzy sa i chca tam dalej handlowac ? Zainwestowac w zadaszenie, toalety....by to byla taka otwarta hala targowa. I...wynajmowac stoiska nawet na jeden dzien, Niech zostana sprzedawcy ktorzy nowe rzeczy sprzedaja...w jednej czesci ....ale otworzcie moze czesc druga i tam tzw. "Pchli Targ" Miejsca jest dosyc... A jestem pewna, ze sprzedawcow /ktorzy przewaznie tylko w niedziele na gieldzie przy Lubanskiej swoje skarby wystawiaja/ przyciagniecie...a i kupcow napewno :-) Ozyje ta czesc miasta, skorzysta nie tylko "Flora" ale i okoliczne sklepy itd. Tylko...w ten "parking" to chyba tez trzeba bedzie zainwestowac :-( Ale...moze warto ???
~ping-pong 25-01-2019 16:08
Przecież losu targowiska nie odmieni nowy prezydent który kontynuuje linię poprzedników - ktoś się łudził? W tym mieście nie będzie żadnych rewolucji, wszystko chyli się ku upadkowi jak Flora. Z pozdrowieniami dla wyborców!!
~były jg 25-01-2019 16:36
Bank albo Biedronka by tam pasowały a swoją drogą, Flora to był ogrodniczy sklep z kwiatami.
~ 25-01-2019 17:02
Uważam, że na miejscu Flory powinien powstać duży parking dla autokarów turystycznych bo JG nie ma cywilizowanego miejsca do parkowania autokarów. Przy parkingu małe targowisko ze zdrową ekologiczną żywnością i produktami regionalnymi. Z zakazem handlu produktami od Chińczyka.
~były jg 25-01-2019 17:07
do: ~ (17:02)
Święta prawda!
użytkownik facebook 25-01-2019 17:07
Uważam, że na miejscu Flory powinien powstać duży parking dla autokarów turystycznych bo JG nie ma cywilizowanego miejsca do parkowania autokarów. Przy parkingu małe targowisko ze zdrową ekologiczną żywnością i produktami regionalnymi. Z zakazem handlu produktami od Chińczyka.
~Gość 25-01-2019 17:47
A pamiętam jak to było jak czesi przyjezdzali i zakupy na florze robili to ci wlasnie handlowcy na nas mieszkancow nawet spojzec nie chcieli ,czlowiek chcial cos kupic to bylo narzekanie wybrzydza a szuka sam nie wie czego ,za darmpo by ccieli tak do nas mowili teraz kochani kupcy KARMA wraca to klijeci sie na was obrazili
użytkownik facebook 25-01-2019 18:16
Biedronke😆
użytkownik facebook 25-01-2019 18:30
Roksana Obiała biedronek już starczy 😂😂😂😂
użytkownik facebook 25-01-2019 18:36
Joanna😂 to moje marzenie mieć tak blisko biedronkę 🤗🤗🤗 hahaha
użytkownik facebook 25-01-2019 18:34
Pasaż Grodzki stoi pusty.. Miasto powinno zaproponować przeniesienie się tych ludzi z Flory właśnie tam. Tylko dać normalne czynsze 1500-2000zl na kilka lat aby się tam rozruszało. Przynajmniej galeria nie stała by pusta i ludzie w godnych warunkach dopracowali by do tych emerytur.
użytkownik facebook 25-01-2019 18:44
no tak...tylko pytanie..dlaczego Pasaż grodzki tak opustoszał?
użytkownik facebook 25-01-2019 18:54
Jak czynsze były po kilkanascie tysięcy..
użytkownik facebook 25-01-2019 18:47
A czy nie ma możliwości , by przenieśłi sie na bazar Rózyckiego..??? Tam jest ruch..Nie wiem na jakiej zasadzie,,i logistycznie to moze wygladac..nie znam sie na tym,,,Lecz czy dalej ma trwac taki bezruch na florze......?
~jg 25-01-2019 18:53
Biedronka biedronka biedronka!!!!
~ 25-01-2019 19:25
Panie Prezydencie proszę ,zlikwidować te slumsy i bałagan i zrobić tam park albo porządny parking.Niech to miasto wreszcie nie przynosi wstydu przez brak dobrego zarządzania i dbania o jakość wykonanych prac.
~Ihor 25-01-2019 22:58
do: ~ (19:25)
Gdzie Ty byłeś
~hej hej 25-01-2019 19:30
A ja pomimo wszystko wolę iść do galerii gdzie jest większy wybór,ceny niższe niż na ryneczku i na Florze i przede wszystkim jest ciepło i można więcej rzeczy poprzymierzać i się nie zmarznie w zad. Szanuję tych ludzi co pracują na florze i nie zazdroszczę im ani trochę gdyż, stać w taki mróz to nie jest przyjemne
~Antonio 25-01-2019 20:36
Ludzie handlujący na Florze zatrzymali się w miejscu, kto tak dzisiaj handluje? byłem ostatnio we Wrocławiu w hali targowej na Armii Krajowej, i to jest jedyna droga, która może pójść Flora, przekształcić to 19-wieczne targowisko w nowoczesne miejsce do handlowania. Z drugiej strony zmieniły się czasy, mnóstwo odzieży kupuję się dzisiaj w internecie. pozdr
~Pieta 25-01-2019 20:46
Flora powinna być zamknięta kilkanaście lat temu wygląda jak slamsy Ryneczek Zabobze może być przykładem jak funkcjonują kupcy Emeryci nie są finansowania nieudacznikow
~WRC 25-01-2019 20:48
Tak po prawdzie szkoda mi tych ludzi.Flora to był kiedyś raj dla kupców .A dziś nie ma tam nic.Czasy się zmieniają.Pwodzenia
~motyl 25-01-2019 21:08
popieram targowisko warzywno- owocowe i produkty regionalne zadaszone uporządkowane stoiska za symboliczne pieniądze , wszystkie stragany z warzywami z centrum tam przenieść , dużo byłoby kupców co produkują swoje produkty z najbliższej okolicy , sama kupuję warzywa od gospodarza za takie same pieniądze co w markecie a jakość lepsza. To jest jedyna szansa dla naszego Prezydenta aby sprostać temu wyzwaniu i coś zrobić dla ludzi starszych i nie tylko mieszkających w centrum i go ożywić Powodzenia Panowie Radni i do roboty
~ 25-01-2019 21:44
Może coś dla ducha i ciala? Ile można kupować? Obiekt gdzie możnaby było i zabawić i dokształcić dla dzieci, młodzieży i dorosłych.
~Aaaaaab 25-01-2019 22:09
Ja niestety nic nie kupuję na Florze odkąd naście lat temu zaczęłam pracę. Jak zrobić zakupy jak wszystko się zamyka o 15??? Jak ci ludzie mają zarabiać, jak się zamykają kiedy masa ludzi może przyjść..
~Ihor 25-01-2019 22:56
Prosze nie !
~🤔 Brama czasu 26-01-2019 12:28
Ja bym pozostawił tych kupców , zainwestował w pasaże , nawiazując do rzemieślników , lokalnych , zainwestował w , parking , na ścianach okolicznych budynków , zainwestował w , malowidła przedstawiające , rzemieślników , cech różnych, a miejscowi producenci zdrowej żywności mieli by tam specjalną strefę , artykuły były by opatrzone w , logo miasta ,w pasażu powinno znajdować się stanowisko, gdzie , w każdym tygodniu , jedne miasto w Polsce , wystawiało by swoją promocje , i produkty krajowe , powinna powstać tam specjalna strefa dla miejscowych producentów , nawiązująca do dawnej tradycji i kultury, miejsce by było na tyle atrakcyjne aby pokazać je turystom , sądzę , że wielu przewodników wycieczek chciało by to pokazać turystom .
~ 26-01-2019 15:59
PARKING Tam Zrobić
~tenor 26-01-2019 16:07
szczerze,tym ludziom co tam handlowali powinno państwo dać odgórnie emeryture ,oczywiście chodzi mi o wiek,tyle co odprowadzili opłat do miasta,a tersz miasto im podziękowało za to,nażarli się,a ludzi zostawili bez środków do życia
~Kiki2 26-01-2019 17:41
Na Florze nie byłam już kilka lat ale to wina sprzedających. Żeby tam coś kupić musiałabym wziąć ekstra urlop. Gdy kończę pracę o 15tej to na Florze jest już prawie wszystko pozamykane, więc zostają mi galerię i tandeta z Chin, albo wyjazd na giełdę przy Lubańskiej w niedzielę. W Krakowie takie ryneczki są otwarte do wieczora do 18tej a czasem 20tej.
~pasażer 26-01-2019 21:53
Kiedyś na rynku można było coś kupić i po piętnastej, a teraz jak Flora jest czynna, to ja jestem w pracy, a jak wychodzę z pracy, to na Florze już nikogo nie ma, to jak mam tam cokolwiek kupować? Niech ci handlarze się nad tym zastanowią. Flora to nie biuro czynne od 7 do 15.
~cx 26-01-2019 22:24
Przywrócić funkcję pierwotną, czyli ... założenie ogrodowe, parkowe.
~kiedyś to było 27-01-2019 13:59
Tak samo skończy giełda "śmieci i Januszów w Cieplicach. Kwestia czasu!
~Cieplik 27-01-2019 16:09
Prawo rynku jest nieubłagane ,Tesco też zlikwidowali,ekonomia taka jest.
~Chsjbsx 28-01-2019 12:49
Obecna sytuacja flory to wina złego zarządzania. Bądźmy szczerzy... Kto chce przymierzać ubrania stojąc na brudnym kartonie będąc zasłonięty lichą zasłonką?
~paradise 28-01-2019 19:46
A co z kotami, które mają tam schronienie!?
~Nick 29-01-2019 17:16
Taaa... Miejcie te budy otwarte od 10:00 do 13:00 to na pewno zarobicie? Kiedy tam pracujący ludzie mają iść na zakupy skoro o 15:00 wszystko zamknięte na głucho. Już dawno właśnie z tego powodu tam nie chodzę, bo nie stać mnie na urywanie się z pracy na łażenie po śmierdzących budach.
~Ja 30-01-2019 20:42
Poznałem fajną dziewczynę.Zabujałem się.Dzień w dzień słucham jamiroquai "Everyday"
~Ja 30-01-2019 20:45
A Flora to fajni ludzie.
~Ja 30-01-2019 20:47
I komentujcie siebie a nie nas.Gamonie.
~Koscielny 31-01-2019 21:04
Bez jaj,czasy się zmieniają i takie miejsca jak "flora" umierają śmiercią naturalną,a kupcy którzy tam zostali chyba dalej żyją mentalnością kat 90-tych, dlaczego szanowni kupcy nie robiliście nic w kierunku estetyki jak chapaliście tam dobrą kaskę? Nie myśleliście o przyszłości to i teraz za to płacicie.Przeciez mogliście wynająć sobie stoiska np w Tesco na pasażu... Ale co,tam było za drogo...No to może handel przez internet? Ale nie, większość z was nie potrafi obsługiwać komputera:) Niestety świat nie stoi w miejscu,kto tego nie potrafi zrozumieć ten się cofa.
~DAVID GILMOUR 2-02-2019 22:21
A Z FLORY NIECH ZROBIĄ MUZEUM FIGUR WOSKOWYCH.Pod tytułem Schetyna i jego nowi kumple.
komentarz usunięty
~Bing 2-02-2019 23:22
odpowiedź na usunięty komentarz
Dokładnie!
~ 3-02-2019 9:21
a ja mysle ze jest juz chetny na ten teren i cierpliwie czeka

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group