• Piątek, 18 października 2019
  • Godz. 23:36
  • Imieniny: Juliana, Łukasza
  • Czytających: 6150
  • Zalogowanych: 8
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Tną zdrowe drzewa?

Wiadomości: Jelenia Góra
Wtorek, 19 lutego 2019, 6:34
Aktualizacja: Czwartek, 21 lutego 2019, 6:06
Autor: WAC
Fot. użyczone
– Jestem bardzo zaniepokojona tym, co się dzieje w parku na Wzgórzu Kościuszki w Jeleniej Górze – mówi nasza Czytelniczka, pani Sylwia. – Czy możecie sprawdzić, dlaczego wycinane są w nim drzewa. Moim zdaniem – co najmniej część z nich jest zdrowa.

Jak informuje rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Zbigniew Rzońca, w ostatnim okresie w parku na Wzgórzu Kościuszki zostało wyciętych kilkanaście drzew, na zlecenie Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta.

Wszystkie one zostały poddane ocenie komisji i są to okazy chore, spróchniałe lub połamane przez wichury. Podobne akcje fitosanitarne odbywają się cyklicznie i ich celem jest jest usunięcie drzew, których stan zagraża bezpieczeństwu korzystających z parku - Informuje Zbigniew Rzońca.

Twoja reakcja na artykuł?

21
25%
Cieszy
1
1%
Dziwi
3
4%
Nudzi
6
7%
Smuci
14
16%
Złości
40
47%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (48) Dodaj komentarz

~rattlehead 19-02-2019 6:11
Na zdjęciach nie wyglądają na chore
~j 19-02-2019 6:48
do: ~rattlehead (6:11)
w tym kraju rżnie się wszystko. taka zmiana
~ 19-02-2019 8:08
do: ~rattlehead (6:11)
Na zdjęciach też możesz wyglądać na mądrego a przecież ...
~Mis 19-02-2019 8:15
do: ~rattlehead (6:11)
Zamiast w parku to niech mpgk w koncu zrobi porzadek z drzewami na cmentarzu ktore lecą na pomniki i zagrażają ludziom,od lat się o to walczy zeby to zrobili, panie Rzonca gdzie jest opinia dendrologa na temat tych wycietych drzew proszę ja opublikowac
~rattlehead 19-02-2019 10:31
do: ~ (8:08)
A przecież?
~ 19-02-2019 12:05
do: ~Mis (8:15)
Na nowym cmentarzu ludziska zasadzili drzewa iglaste, liściaste, tuje, które rosnąc, wymykają się osobom, które je zasadziły spod kontroli. Niektóre osiągają pokaźne rozmiary. Co niektórzy poszli po przysłowiowy rozum do głowy i wycięli drzewa i tuje, ale inni nie. Tak na cmentarzu mamy już las cmentarny. Niektóre groby już się przechylają, ale MPGK to mało interesuje, bo odpowiednich rozporządzeń nie wydają, a powinni. Liczy się tylko kasa.
~ 19-02-2019 17:01
do: ~rattlehead (6:11)
Po co się we wszystko wtrącać jak wszechwiedząca sowa? Chyba trochę zaufania można mieć do władz Kazdy ma swój odcinek pracy za co odpowiada i wie co trzeba robić.Z nudów by tego nie robili.Juz trudno wytrzymać z koszmarną manią obrony drzew,Moze kogoś zainteresują starzy samotni czy bezdomni?
~ 19-02-2019 17:15
do: ~Mis (8:15)
popieram bardzo mocno -tam jest b.niebezpiecznie a ile się naharujemy sprzatając?
~Adolf Hitler 20-02-2019 3:12
do: ~ (17:01)
" koszmarną manią obrony drzew" Pierdolnij się w głowę i to mocno. Jeśli zacznie boleć to znaczy że jeszcze jest nadzieja. Głąb pokroju tych co wszystko by wycieli co się tylko da. Najlepiej niech będą same wstrętne blokowiska bez krzty zieleni.
~mieszkaniec Kaczorowa 19-02-2019 6:20
W Kaczorowie nie ma wody miejskiej kanalizacji gazu dobrego oświetlenia ulic jest zimno i ponuro i nikt nie jest niezadowolony by pisac do gazety
~JG66 19-02-2019 6:54
Do pani Sylwii. A później jak drzewo kogoś zabije to będzie pani miała pretensje dlaczego nikt nie badał drzew i nie wycinał z pozoru zdrowych drzew. W Polsce były przypadki że niby zdrowe drzewa były chore i nieszczęście gotowe. Więc pani Sylwio proszę głupio nie zadawać pytań bo ktoś kto podjął decyzję o wycince drzew dużo lepiej się na tym zna niż pani. Chcę pani zabłysnąć w mediach śmiejąc niezdrową atmosferę?!
~gość 19-02-2019 6:59
Jak spadnie na łepetynkę to co wtedy, najlepiej robić zamieszanie dopóki coś się nie stanie, a później nie będzie winnego. Jak komuś żal to idzie, kupuje działkę i obsadza drzewami. Działkę do 30ar można każdemu kupić.
~juty 19-02-2019 7:12
jprdl co za durny kraj....
~Widzę 19-02-2019 7:17
Pokazujecie pień i odziomek a jak wyglądała góra ,konary ?
~Ben 19-02-2019 7:35
Jeszcze nie spotkałem się z sytuacją, żeby miłośnik drzew kupił zimie i je sadził, ale wpiepszać sie na czyjeś podwórko ze swoim widzimisię zawsze są pierwsi !!
~krk 19-02-2019 7:48
taniej wyciąć niż leczyć
~Xyz 19-02-2019 10:10
do: ~krk (7:48)
Będzie leczone , na zdjęciu są drzewa oczekujące na przewóz medyczny do szpitala. Czytając uwagi ekspertów świetnie że mamy tylu dendrologow musi gdzieś działać jakiś tajny uniwersytet.
~miras60 19-02-2019 9:18
a kiedy przyjda z komisja cos posadzic?
~Jogi Balu 19-02-2019 9:58
Znam się na tym i widzę że są to chore drzewa. Wystarczy spojrzeć na spękania w połowie pnia. Pani Sylwia niech lepiej się zajmie myciem garów. Od takich decyzji są ludzie po szkołach. Teraz w erze fb wszyscy są ekspertami od wszystkiego nie mając o temacie bladego pojęcia. Myślę że pani Sylwia to fanatyczka PO.
~Olał 20-02-2019 13:10
do: ~Jogi Balu (9:58)
O jej, o jej ! Aż się wierzyć nie chce. PiSowiec a cytać i pysać umi! I nawet "dyndrologem" jest. O jej ! /I tu zachwyt/
~Xyz 19-02-2019 10:12
Teraz spece od komentarzy są jeszcze w szkole, po lekcjach się zacznie lawina komentarzy.
~anonim 19-02-2019 10:23
Nie wycina sie drzew we wczesnym okresie wegetacji,poczekac do jesieni. obcina sie konary i galezie wyrosniete niziutko na pniu i po problemie.
~JELENIOGÓRZANIN 19-02-2019 10:27
Za smogiem zróbcie porządek a nie drzewa wycinancie Ciekawe ile nasz śmieszny prezydencik zrobił Do tej pory w tej sprawie
~Roman 19-02-2019 10:38
Jak dalej to nie będzie drzew parków i nie będzie problemu.Aż wszyscy się podusimy wdychając smog.Nie będzie nas będzie las!
~stolarz 19-02-2019 11:11
a co z tym drewnem pozniej? miasto jakos to ogarnia, sprzedaje czy pala w kominku? kupujemy duzo desek (mokre, suche) moze warto pomyslec i cos do kasy zarobic jak juz sie wycielo :)
użytkownik facebook 19-02-2019 11:49
Powinni za to jedno 100 nowych 🌳🌲🌳posadzić
użytkownik facebook 19-02-2019 11:51
To drzewo nie wyglada na chore czy spróchniałe !
użytkownik facebook 19-02-2019 12:07
Park bez drzew 😂
~tlen 19-02-2019 14:02
Ciekawe, kto będzie produkować tlen dla tych wszystkich krzykaczy. Zatchną się swoim jadem, bo tlenu już zbraknie. Wycina się wszystko jak leci, bo chyba rozumy wcześniej już też wycięte. O ile było w tym temacie cokolwiek do wycięcia. Bo mocno wątpię.
~ 19-02-2019 17:13
do: ~tlen (14:02)
Wyjdż w słoneczny dzień i zobacz pod słońce swój tlen.Wez potrzymaj 1m nad chodnikiem arkusz bibuły -tez zobaczysz co wdychasz-poplon drzew lub popatrz na buty- wystarczy?Od komuny spiewka ,, tlen,, ,,tlen,, .Macie laboratorium i badacie swoje tleny? a jak jest kawałek trawnika to zfajdany psim łajnem i to jest wasz tlen
~Olał 20-02-2019 13:22
do: ~tlen (14:02)
Z tym tlenem to przesada. Starodrzewia bilans tlenowy: zużycie-produkcja 02 oscyluje ok. 0. Drzewa zaś , zwłaszcza starodrzew iglasty pełnią istotną funkcję, zwłaszcza o tej porze roku, obniżając tzw. smog, przez wychwytywanie tych ppmów...Rola drzew w naszym życiu jest istotna, jeśli ktoś jest ciekaw , to znajdzie stosowne publikacje.
~gość 19-02-2019 14:46
Bzdura, że wycina się wszystko. A jeśli tak wszystko, to dlaczego zabobrze ma tyle drzew i krzaczków i jakos nikt ich nie wycina(zostały posadzone z planem). A jeśli ktoś się boi, że zabraknie tlenu to do roboty-sadzić drzewka, tylko na swojej posesji .Mało tego, w dzisiejszych czasach jest coraz wiecej nieużytków pozarastanych samosiejkami.
rymcycymcy 19-02-2019 15:06
Psychole i zwyrole ...też wyglądają na zdrowych :) ...a warto byłoby wyciąć :)
użytkownik facebook 19-02-2019 15:43
Limit musi być zrobiony i na ul. Cieplickiej
~kmam 19-02-2019 18:16
A może by tak ktoś zrozumiał, co znaczy słowo "park". Park to miejsce w którym istnieje plan zagospodarowania, w którym nie ma miejsca na samosiejki, w którym istnieją trawniki, nasadzenia ozdobnych krzewów i kwiatów, poprowadzone są ścieżki, są miejsca do odpoczynku i zabawy. A nie tylko drzewa. "Parki" w Jeleniej Górze przez kilkadziesiąt lat po wojnie zamieniły się w miejskie śmietniki z samosiejkami i wiatrołomami. Obecnie ekolodzy mają władzę i zamiast prowadzić planową politykę z zielenią, władze miasta muszą się z nimi użerać. Przykład ... Las obok Grzybka miał charakter nasadzenia parkowego. Pamiętam tam jeszcze jaśminy, bzy, agresty, miejsca po kawiarenkach, alejki. Obecnie nie ma po nich śladu. Próby przywrócenia dawnego charakteru tego terenu, są namiastką tego czego naprawdę potrzebuje ten las. Chaszcze ponownie zasłaniają widok z Grzybka. Ekologom polecam stare zdjęcia. Ten teren był po prostu piękny, zagospodarowany, z kawiarniami, miejscem do wypoczynku, parkiem do spacerów. Z jednej strony są Sylwie, z drugiej chuligani, z trzeciej brak środków finansowych.
rymcycymcy 19-02-2019 22:45
do: ~kmam (18:16)
Przypominam ! ...agresty i ślady po alejkach, to nie są .."nasadzenia parkowe" ! :) ...a ekolodzy u władzy jeszcze nie byli ..to byli ludowcy z głównym ochotnikiem z osp ! :)
~gość 20-02-2019 11:30
do: ~kmam (18:16)
Brawo. Popieram.
użytkownik facebook 19-02-2019 19:57
Drzewo zdrowe umysł chory....
użytkownik facebook 19-02-2019 21:08
Który "deweloper" o to poprosił!!?
użytkownik facebook 19-02-2019 23:12
chory to był ten, kto to ściął
~Dwutlenek 20-02-2019 8:56
Do tlen 14:02 widać podstawowy brak wiedzy u Ciebie. Sześćdziesiąt procent tlenu na świecie wytwarzają oceany i praktycznie ludzkość i zwierzęta z niego korzystają. Tlen wytwarzany przez drzewa starcza właśnie drzewom który pobierają w nocy. Troszkę wiedzy a nie tylko fb
~s. 20-02-2019 9:32
Jadąc w stronę Karpacz przez rondo w Miłkowie (po ok. 10 metrach) proszę spojrzeć w lewo (za rzeką) i zobaczyć jaka tam "rzeź" drzew.
~--JA-- 20-02-2019 9:43
A pomyślał ktoś o ptakach, które gniezdziły się w drzewach, których już nie ma? powieszenie kilku budek lęgowych nie załatwia problemu, dzięcioły których jest w parku sporo nie korzystają z budek a z naturalnych dziupli, no chyba że chodziło w wycince o przegonienie ich z terenu parku :/
~ja 21-02-2019 17:36
do: ~--JA-- (9:43)
jeszcze nie tak dawno (kilka lat temu) często spotykało się w tym "parku" wiewiórki. teraz spotkanie jakiejkolwiek graniczy z cudem :( nie mówiąc już o tym, że jeszcze kilka lat temu była firma, która dbała choć trochę (a na pewno o wiele bardziej niż obecna) o wygląd tego miejsca. teraz chyba nawet nikt nie udaje, że interesuje go to jak wygląda ten teren. miejsce wokół stawu w dolnej części kiedyś było bardzo ładne i zadbane. to co się dzieje tam teraz woła o pomstę :( wszędzie mnóstwo śmieci zalegających nawet tygodniami. na pewno to jest jeszcze "PARK"? :(
~Szczęść Boże 20-02-2019 10:06
A co na to UE ? Tym powinna się zająć Komisja Europejska !!!!! I to na cito !!!!!
~Srebrne wieże 20-02-2019 11:09
Teraz taka moda .Drzewo trza sprzedać na Zachód co by menelom na pińcet było z czego płacić.
~piechur 20-02-2019 13:18
Zidiocenie w niszczeniu przyrody przez naczelników JSM Zabobrze sięgnęło zenitu. W dniu dzisiejszym szedłem ulicą Wiłkomirskiego i zauważyłem że wycięto doronde zdrowe cisy rosnące tam od lat. Dodawały uroku i dawały schronienie ptakom. Pięknie rozkrzewione nie sięgające nawet do parteru. Po co przyroda ? Propopnuję zalać to asfaltem albo betonem !! Będzie spokój na lata państwo bezmyślni decydenci !
~bb 25-02-2019 14:05
Na Zabobrzu na ulicy Karłowicza wycięto 5 zdrowych drzew aż serce boli niedlugo na Zabobrzu będzie pustynia i smog!!!!!!

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group