• Wtorek, 15 października 2019
  • Godz. 8:55
  • Imieniny: Jadwigi, Teresy, Florentyny
  • Czytających: 4193
  • Zalogowanych: 6
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Śmigłowcami na ratunek

Wiadomości: Karkonosze
Wtorek, 20 listopada 2007, 9:00
Aktualizacja: Środa, 21 listopada 2007, 7:15
Autor: carioca
Fot. Archiwum
Górskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe będzie miało helikoptery do niesienia pomocy ofiarom wypadków w Karkonoszach. Maszyny będą stacjonowały na Górze Szybowcowej.

O taki ratowniczy helikopter goprowcy zabiegali od kilku lat. Do tej pory w razie zagrożenia ratownikom pomagał śmigłowiec czeskiej Horskej Służby lub ratownicza maszyna z Wrocławia.

Tymczasem tej zimy z Tomaszowa Mazowieckiego przylecą dwa śmigłowce marki Sokół. Ich obsługą zajmie się wojsko. Ono także pokryje koszty utrzymania helikopterów.

Ich zimową bazą będzie lądowisko na Górze Szybowcowej. W miejscu ewentualnego wypadku maszyna może znaleźć się już po kilkunastu minutach, co znacznie ułatwi pracę ratowników i znacznie zwiększy szansę na skuteczną pomoc ofiarom zdarzeń na szlakach Karkonoszy.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (17) Dodaj komentarz

~Miejscowy 20-11-2007 10:22
Zapewne 30 letni MI 2 ! Ale dobre i to.
~cdi 20-11-2007 11:12
PO rzadzi i juz wszystko sie uklada :-) ;-) to taki zarcik
~AsKier 20-11-2007 12:34
Czy na Górze Szybowcowej są dyżurni ratownicy GOPR Czy śmigłowieć będzie musiał lądowac po drodze żeby zabrać ratowników czy może ratownicy dotrą na miejsce wypadku i dopiero wezwą śmigłowiec jak to jest może ktoś wie?
~a no 20-11-2007 14:55
no i fajnie :) śmigłowiec sie przyda nie tylko GOPRowca ale całej Jeleniej Górze, zapewne jak ktoś wyżej napisał będzie to zdezelowana maszyna PZL Mi-2 która jest niesamowicie nieekonomiczna ale ratunek będzie niosła i to sie liczy fajnie by było jak by do Jeleniej dostarczyli PZL W3 Sokół już nie wspominając o Agusta 109E
KochaS_83 20-11-2007 15:59
Według mnie powinien takowy Helikopter stacjonować przy SPZOZ Szpital Wojewódzki w Jeleniej Górze, gdzie jest lądowisko na helikopter. Fakt, że ono jest puste, ale śmigłowiec ratowniczy na całe województwo to za mało. W Jeleniej Górze powinien stacjonować cały rok śmigłowiec ratowniczy. Dodatkowo GOPRowcy powinni podpisać umowę z Jeleniogórskim Pogotowiem Ratunkowym o współpracy w przypadku potrzeby wzięcia udziału śmigłowca ratunkowego w jakiejkolwiek akcji. Zanim doleci śmigłowiec ratunkowy z Wrocławia to minie około 25 minut.
~Michaś 20-11-2007 16:19
35 minut przy sprzyjających warunkach leci helikopter z wrocławia do granicy miasta JG... Wiem to z rozmowy z pilotem lotniczego pogotowia ratunkowego
~rat 20-11-2007 17:01
To będzie jeden z dwóch śmigłowców wojskowych, jeden będzie latal na akcje ratownicze, a na drugim w zamian Goprowcy będą szkolić żołnierzy przez cały sezon. Nie są to śmigłowce ratownicze, nie mają własnego sprzętu medycznego, ale za to mogą operować w górach.
~a no 20-11-2007 19:30
Rat jak zwykle najmądrzejszy i wszech wiedzący tak jak z PKSem i innymi informacjami ty chyba jesteś jakaś plotkara jeździsz autobusami słuchasz co ludzie gadaj potem dorabiasz ideologie i wypisujesz na jelonce zebrane informacje z całego miasta uwazam ze pownienes swoja gazete załozyc "Rat i jego informacje" Po co goprowca wojskowy śmigłowiec nie przystosowany i bez sprzętu do ratowania życia?? najlepiej jak był by jeszcze uzbrojony D:D a tak serio to poczekamy zobaczymy
~do ~ a no 20-11-2007 21:13
a żebyś się nie zdziwił jak będzie uzbrojony:D pewnie to będą PZL W3 Sokół takie jak były w lecie kiedy ćwiczyli komandosi przed Afganistanem, czyli będą miały działko i skrzydełka na wyrzutnie:D Śmigłowiec jest potrzebny. Tu nie chodzi żeby miał jakiś specjalistyczny sprzęt tylko żeby można było dotrzeć szybko w góry. Samochodem przez 2 metrowe zaspy się nie przejedzie, a jakoś dotrzeć trzeba. Lot z Karpacza do Szpitala w Jeleniej Górze to kilka minut, nawet by się nie opłacało lekko rannej osoby opatrywać ani nic, bo i tak w szpitalu musieli by to wszystko zdejmować i robić badania. P.S ale tak na serio to pewnie będzie to PZL W-3WA Sokół Powietrzna Jednostka Ewakuacji Medycznej, Lotnictwo Wojsk Lądowych z Tomaszowa Mazowieckiego. np. taki http://www.lotnictwo.net/foto.php?id=136199
~pilot 20-11-2007 21:24
rat ma racje bo gopr szkoli naszych wojakow stad tez takie smiglo bedzie
~rat 20-11-2007 21:48
źródło: http://www.karkonosze.ws/karkonoski_gopr_otrzyma_2_smiglowce_informacje_96.html
~ratownik GOPR 20-11-2007 21:53
Będą to rzeczywiście śmigłowce wojskowe z jednostki z Tomaszowa Mazowieckiego, na początek dwa Sokoły. Ratownicy będą pełnić dyżury na Górze Szybowcowej, śmigła będą miały również sprzęt medyczny i specjalistyczny sprzęt do ratownictwa z powierzta.
~:) 21-11-2007 1:08
no nareszcie! malkontenci - zanim cokolwiek napiszecie - pomyslcie a moze nie piszcie wcale smiglo :)
~grr 21-11-2007 3:22
dziwne troche, w jeleniej nie ma juz zadnej jednostki wojskowej i beda stacjonowaly dwa (az dwa!) wojskowe helikoptery??? to jest ciekawy temat do pociagniecia, droga redakcjo, oto interesujace pytania bez odpowiedzi: 1) czy pilotami beda cywile? (nie sadze). 2) dlaczego na szybowcowej a nie na lotnisku areoklubu czy kolo szpitala? w koncu to blizej miasta i cywilizacji i mniejszy problem w dotarciu niz z miasta na gore w sniezna zime! tzn. ze cala dobe ktos tam kolo tych smiglowcow na gorze w mrozie i sniegu bedzie czuwal i czekal na sygnal do akcji? a co gdy pogoda nie pozwoli zalogom na szybkie dotarcie na gore? 3) helikoptery beda trzymane w hangarach czy pod chmurka? wspolczuje odladzac taka maszyne po snieznym wieczorze i mroznej nocy... 4) czy one maja wyposazenie do lotow w nocy czy beda lataly tylko w dzien? jezeli sa wojskowe to pewnie moga latac w nocy... 5) czy te helikoptery beda tez sluzyly pogotowiu ratunkowemu? np. do zwiezienia rannych z wypadku w okolicach, powiedzmy gryfowa czy bolkowa?
joten52 21-11-2007 7:18
Nad miejscem akcji w Karkonoszach wisi kilka minut śmigłowiec. Dwie blondynki patrzą, wreszcie jedna mówi: - Patrz, helikopter. - No - mówi druga.- Stoi w miejscu juz kilka minut. Na to pierwsza: -Pewnie mu się paliwo skończyło
~:D 21-11-2007 7:21
Dwa Sokoły i jeden Mi-17, plus cała obsługa naziemna i szwadronisci. W sumie 45 osób. na górze szybowcowej dyżurować będzie też zespół ratowników GOPR. jeden z sokołów będzie do dyspozycji ratowników, wyłącznie ratowników do górskich akcji. Jest to typowy wojskowy śmigłowiec ratowniczy, bez wyposażenia medycznego. Ratownicy GOPR też takiego wypsażenia nie mają, bo ich zadaniem nie jest lecznie, lecz udzielanie pierwszej pomocy. I takie też wyposażenie będzie na pokładzie, a ponadto sprzęt do ewakuacji poszkodowanych. Sokół jest lepszy od śmigłowców LPR, bo może pracować w zawisie. Sokoły potrzebują być cały czas zatankowane do pełna, a do tego niezbędne jest całe zaplecze. Dlatego nie mogą stacjować przy szpitalu. pozostałe śmigłowce będą wykorzystywane do szkoleń pilotów i szwadronistów. :D
~do~:D 21-11-2007 14:31
Dokładnie tak. Do śmigłowców potrzebne są cysterny, agregaty itd. Tylko tu pojawia się kolejne pytanie. Jak oni będą dojeżdżać na tą szybowcówke z np. paliwem. Wiem że nie ma to jak poczciwy STAR 266, ale wydaje mi się że i nawet on może mieć problemy z podjechaniem w zimę pod szybowcówke.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group