Niedziela, 9 sierpnia
Imieniny: Edyty, Romana
Czytających: 5948
Zalogowanych: 5
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Oświadczenie prezydenta miasta

Wiadomości: Jelenia Góra
Piątek, 10 listopada 2006, 0:00
Aktualizacja: Sobota, 11 listopada 2006, 17:58
Autor: Tekst płatny
Fot. Archiwum
Prezydent Jeleniej Góry, Józef Kusiak wydał oświadczenie w sprawie procedury działań rządowych wobec PF „Jelfa” S.A.

Ze zdumieniem przyjąłem stanowisko Premiera Rządu RP, Jarosława Kaczyńskiego, który po krótkim pobycie w Jeleniej Górze oznajmił publicznie za pośrednictwem mediów, iż wstrzymuje produkcję wszystkich farmaceutyków w tym zakładzie.

Sprawa karygodnej omyłki, mogącej przynieść dramatyczne skutki pacjentom, którzy stosowali „corhydron” musi być wyjaśniona i winni w tej sprawie muszą ponieść konsekwencje przewidziane prawem. Ale to wcale nie powinno oznaczać, że nieopatrzne, pospieszne decyzje najwyższych przedstawicieli Rządu, podejmowane na pokaz, mają zagrozić bytowi całego Przedsiębiorstwa i jego załogi.

Ta sprawa ujawniła wiele nieprawidłowości w całej sferze obrotu i kontroli leków, wady prawne w tej materii, nieprawidłowe działanie Głównego Inspektora Farmaceutycznego, i in. Te wady też trzeba usunąć, bo dymisje ludzi nie rozwiązują żadnego z proceduralnych problemów.

Jest niedopuszczalne, by największe konsekwencje błędu poniosła cała załoga PF „Jelfa” S.A. skazana przez Premiera Rządu jedną pochopną decyzją na bezrobocie. Zadziwiające jest, że po oświadczeniu szefa Rady Ministrów nikt nie przekazał zarządowi „Jelfy” formalnej decyzji o konieczności zatrzymania produkcji. Premier zaprezentował swoją decyzję jako „zwierzchnik administracji państwowej”, niemniej nie zadbał o to, by w sposób, przewidziany przez prawo, decyzja ta została wdrożona w życie i skupił się tylko na efekcie, jaki przyniosło jego oświadczenie przed kamerami.

Premier powiedział, że winna jest „Jelfa” jako zakład, to znaczy winna jest III RP i trzeba dać nauczkę. Edukacja, jak widać, nie jest mocną stroną tego Rządu. I nie trzeba już na to kolejnych dowodów.
Premier jednym zdaniem zachwiał prywatną spółką giełdową bez żadnej wiedzy na temat przyczyn i uwarunkowań tej sprawy. Trudno uwolnić się od skojarzenia o sposobie działań komisarzy, którzy też jednoosobowo rozstrzygali każdą sprawę. Jedynym skutkiem takiej decyzji jest otworzenie drogi zagranicznym konkurentom na polski rynek farmaceutyczny. Dziś rano media doniosły, że pierwsze transporty „conhydronu” jeszcze tej doby dotrą do Polski. Należy się obawiać, że „Jelfa” może być pierwszym, ale nie ostatnim przykładem ręcznego zarządzania gospodarką prywatną w IV Rzeczypospolitej.

Rozumiem konieczność podejmowania szybkich, zdecydowanych działań w takim przypadku. Rozumiem potrzebę determinacji. Rozumiem konieczność drastycznej surowości rozstrzygnięć w takich sprawach. Ale ci, którzy podejmują takie decyzje powinni też być świadomi pełnego zakresu ich konsekwencji wszystkich konsekwencji, w tym wizji zrujnowania bytu prawie czterech tysięcy członków jeleniogórskich rodzin. Kosztem prawie tysiąca pracowników „Jelfy” i kosztem postawienia pod znakiem zapytania przyszłości, a wręcz - istnienia całego zakładu szef Rządu zyskał kilkuminutowy aplauz przed telewizorami u swoich politycznych zwolenników i potrzebujących pomocy medycznej ludzi, których usiłował nastraszyć.

Jestem za tym, żeby w Polsce istniało surowe prawo i rygorystyczne normy sprawiedliwości. Nie można jednak ani prawa, ani sprawiedliwości dozować bez wyobraźni, bo jest to równie szkodliwe jak błędy producenta farmaceutyku. Sprzeciwiam się takim procedurom działań w Państwie, w którym szef Rządu RP feruje bez sądu wyroki skazujące setki niewinnych ludzi na bezrobocie i ubóstwo, a zakłady – na niebyt.
Józef Kusiak
Prezydent Miasta Jeleniej Góry

Jelenia Góra, dnia 10 listopada 2006 r.
<b> TEKST PŁATNY </b>

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (64) Dodaj komentarz

~tomasz 10-11-2006 9:28
Popieram...
~Ogórek 10-11-2006 9:29
Nie no juz chyba za daleko poszło. Kampanie będzie sobie robił!! ;] Noob
~Bezrobotny 10-11-2006 9:32
Brawo Panie Prezydencie.
~Slawek K z Lomnicy 10-11-2006 9:37
Kusiak zaimponowales mi dobre oswiadczenie brawo! (TY SIE PRAWIE TAK SAMO NAZYWASZ JAK JA)
~dorka 10-11-2006 9:44
Wspaniała okazja do możliwisci popisu przedwyborczego tylko jakim kosztem. Opmietajcie sie ludzie rzadzący w tym miescie nie po trupach.
~tede 10-11-2006 9:45
była sobie jelfa, była sobie jelenia góra a po czterech latach rządów PISu była sobie POLSKA SMUTNE ALE PRAWDZIWE
~Roman 10-11-2006 9:48
No jestem pod wrażeniem brawo panie Kusiak, tak bardzo jak pana nie darzylem sympatią to po tym oświadczeniu szanuje ale to nie znaczy, ze oddam na pana głos.
~WKURZONA JELENIOGÓRZANKA 10-11-2006 9:50
SWIETNE, KAMPANIA REKLAMOWA CAŁĄ GĘBĄ.ŻENADA!!!
~gry 10-11-2006 9:53
gry
~XYZ 10-11-2006 9:54
Brawo , Brawo Panie Prezydencie
~cdi 10-11-2006 9:58
W tej kwestii popieram Pana Prezydenta!
~do ogorka 10-11-2006 9:59
to nie kampania, kampanie to sobie robi kaczor, do tego przekracza uprawnienia (moze Kaczmarek by sie tym zajal - przekroczenie uprawnien to to samo, co nie dopelnienie obowiazkow) - nie jest w gestii premiera zamykanie prywatnego zakladu; Brawo Kusiak. Jeleniogorzanie!!! Powinnismy murem stanac w obronie Jelfy!!! Odlozmy na bok podzialy polityczne. W tej sprawie musmiy dzialac razem dla dobra Jeleniej Gory. Jelenia Gora potrzebuje Jelfy. Jelfa potrzebuje obecnie naszego wsparcia. Proponuje Panu Kusiakowi napisanie oficjalnego wystapienia do premiera podobnej tresci.
~ed 10-11-2006 10:10
Kaczka zrobila kampanię, Kusiak zrobil kampanię, szkoda że wykorzystują tu nieszczęście ludzi (tych co brali feralny lek i pracowników Jelfy). Trudno niezgodzić się z meritum oświadczenia Kusiaka. Kaczka jak większośc swoich decyzji i tej nieprzemyślała (a jak przemyślała to tym gorzej). Na marginesie: Jelfa już nie jest spółką gieldową - niby nieistotne ale chyba prezydent miasta powinien o tym wiedzieć.
~Julia 10-11-2006 10:13
Jeszcze jeden chwyt przedwyborczy, ciekawe co na to pracownicy,których bytjest zagrożony.Pan Kusiak ma rację!!!!
~Jan Ginowicz 10-11-2006 10:14
Panie Prezydencie wreszcie nadszedł moment wyrażenia Panu uznania i wyrażenia podziwu dla Pana odwagi. Dziękuję jednocześnie za wzięcie do serca tego, co napisałem do kolegów, że "stary gorset obaw, ba strachu mówienia prawdy należy zdjąć z kolegów". Wreszcie Prezydent naszego ukochanego Wspólnego Miasta stanął w obronie pokrzywdzonych. Dziękuję Panu Prezydentowi. To dobry początek na przełamanie się wewnętrzne i wyjście poza zaczarowany krąg dotychczasowego otoczenia. Nie raz żal mi było Pana Prezydenta, kiedy widziałem jak do Pana jako lokomotywy podczepiały się kolejne wagoniki. Obecnie nadarza się okazja dla Pana odciążenia od dotychczasowych obowiązków i zajęcia się inną pracą zawodową. Liczę także na Pana Prezydenta, że włączy się do wolontariatu. Nie proponuję przy tym Wspólnego Miasta, chociaż i tam były Pan serdecznie przyjęty, bo było by to dla Pana zbyt mocne przeżycie emocjonalne. Jak Pan widzi ani słowa nie napisałem na temat hipokryzji.
~zibi 10-11-2006 10:15
kaczorek powiedzial, ze winna jest III RP. Po pierwsze to obraza panstwa - przestepstwo przeciwko Rzeczypospolitej Polskiej; po drugie - zapomnial, ze decyzje prywatyzacyjne JELFY zapadly pod rzadami pisu i pis jest odpowiedzialny za ta prywatyzacje.
~elżbieta 10-11-2006 10:19
Zło się stało, ale ma Pan rację Panie Prezydencie, nie takie procedury i nie tędy droga. Dziękuję Panu, że zareagował Pan w ten sposób. Wielu z nas w pierwszej chwili przyznało rację Premierowi. Po prostu nie znamy procedur. Zaniemówiłam jednak i zwątpiłam, kiedy Premier powiedział, że to III RP jest winna, a nie konkretne zaniedbania, konkretnych ludzi. Wygląda na to, że kazdy chwyt dozwolony. Nie wiadomo jakie będa wyniki wyborów, ale Pana reakcja świadczy o prawdziwej dojrzałości politycznej i odpowiedzialności za ludzi ze swojego terenu.
~kaczorek 10-11-2006 10:21
Nie bójcie się WM zbierze podpisy i uratuje Jelfę tak jak Szpital.
~gracz giełdowy 10-11-2006 10:23
co ten facet pisze? on nie ma pojęcia. Jelfa od dwóch miesiecy nie jest na giełdzie
~Rocky23 10-11-2006 10:24
Wszystko co Kusiak powiedzial o Kaczorze to prawda tylko po co to powiedzial, bo jest tak oburzony?? Nie bo zyskal teraz 1000 dodatkowych glosow zalogi jelfy i nie tylko.
~szyszka 10-11-2006 10:35
zgadzam się z Panem Panie Prezydencie..ciekawe ile jeszcze kaczory popsują..
~Sir 10-11-2006 10:38
To co napisal prezydent JG jest mniej wiecej oczywiste, dobrze jednak ze odwarzyl sie zabrac glos, nawet jesli to element kampani a nie jak jego kontrkandydat, pan Sajnog wodzony na sznurku Kaczynskich! ZAskakuje mnie jedno, Kaczynscy wygrali ostatnie wybory, gdy dzis sie jednak pytamyt kto na nich glosowal zapada glucha cisza. Czy tak samo bedzie po wyborach w Jeleniej??? Dzis wszyscy sie garna by glosowac na Sajnoga, znow bedzie Polak madry po szkodzie?
~Pawel 10-11-2006 11:01
panie kusiak... trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc niepokonanym... koncz pan ta swoja marna kadencje i nie zabieraj sie wiecej za rzadzenie jelenia gora
~ksywa 10-11-2006 11:09
niby racja, ale... : "Wiceminister powiedział, że fiolki mogły się w magazynie wysypać z pojemnika i zostać potem włożone do innego. Piecha dodał, że do podobnych pomyłek mogło dojść także przy innych lekach, ale na razie nie stwierdzono takiego przypadku. Jednak ponieważ nie można tego wykluczyć, produkcja w jeleniogórskich zakładach "Jelfa" została wstrzymana do czasu usunięcia nieprawidłowości." to chyba jasne że w przypadku takiego zagrożenia lepiej jest wstrzymać i sprawdzić wszystko dokładnie a nie czekać na wieści o ofiarach. Zwłaszcza że: " "Jelfa" próbowała ukryć informacje o pomyłce. Nie wydała bowiem ostrzeżenia o pomyleniu ampułek, a poinformowała o tym dopiero prasa" i to dopiero po kilku miesiącach od tego koszmarnego zdarzenia!!!! To właśnie rodzi największe podejrzenia i właśnie dlatego nakazano wstrzymanie produkcji.
~Piguła 10-11-2006 11:32
Kusiak musi odejść!
~adam 10-11-2006 11:36
Ludzie, rstunku - czy na prawde wierzycie że Kusiakowi chodzi w tym "oświadczeniu"o ludzi z Jelfy. Przypomnijcie sobie jak było z kłopotami naszego szpitala - gdzie wtedy był ? A jaka była jego postawa w związku z likwidacją obu jednostek wojskowych ? Wszystko co robi - to propaganda partyjna !!! w starym, pamiętnym stylu ! Teraz też skorzystał z okazji na tani poklask . Kto tego nie widzi - współczuję naiwności . Nie mniej pozdrawiam .
~M.R. 10-11-2006 11:57
JAK DOTYCHCZAS TYLKO SŁOWA! NO PANOWIE KANDYDACI.. CO MOZECIE ZROBIĆ W PRAKTYCE?? PRZED WYBORAMI??
~P O P 10-11-2006 12:18
Panie Kusiak do domu. DZIęKUJEMY PANU!!!
~Łużyn 10-11-2006 12:28
do adama: to nieważne czy to kampania czy nie. ważne jest, że prezydent zajmuje jasne stanowisko, a nie podkulił ogon i siedzi cicho. jak wszystkich będziemy oskarżac o kampanię to nikt się nie będzie odzywał. a jelfa w międzyczasie padnie... ps. No i niech teraz ktoś powie, że PiSiory dobrze rządzą tym krajem!
~tomek_jg 10-11-2006 12:33
jako prezydent łaski nie robi, ze się wypowiada oficjalnie na temat Jelfy. Tylko czemu nagle zależy mu na tych biednych ludziach, którzy stracą pracę?? chyba dlatego, ze jego córka tam pracuje. ale że ludzie za grosze zap......ją w hipermarketach, to nikomu nie przeszkadza. wręcz przeciwnie- tyle nowych miejsc pracy!!
~tomo 10-11-2006 12:59
piekną kampanie sobie zrobił "Pan Prezydent", mam nadzieje ze go nie wybiorą juz więcej...
~Maura 10-11-2006 13:15
Jego córka tam pracuje???? No to nic dziwnego, że się odważył wygłaszać prawdy oczywiste!
~Jan Ginowicz 10-11-2006 13:22
W poprzednim wpisie zgubiłem zdanie, które zamierzałem wpisać jako przedostatnie. A brzmi ono tak: Każdy ma szansę na poprawę swojego postępowania i naprawienia wyrządzonych krzywd. Tutaj dodam: Pojawiła się ulotka czarnej propagandy, taka gdzie stosuje się kłamstwo lub przeinacza fakty, a ma to na celu wzbudzenie u czytelnika odruchu sprzeciwu wobec wskazanej osoby lub osób. Decydent tej formy walki politycznej musi mieś wiele na sumieniu i wiele spraw do ukrycia, bo to desperacki czyn. Kiedyś w komitecie PZPR w Jeleniej Górze był cały wydział propagandy. Dziś korzysta się z tamtej wiedzy i metod. Myślę, że główny przeciwnik Wspólnego Miasta i pana Sajnoga, a mianowicie Pan Józef Kusiak powinien oficjalnie odciąć się od tej formy walki politycznej, bo ona jest zaprzeczeniem demokratycznego procesu zdobywania władzy.
~magnolia 10-11-2006 13:43
Ulotka jest rzeczyście żenująca. Szkoda, że autor tych"prawd" się nie podpisał... Choć może nie musiał.
~Ja 10-11-2006 13:51
No proszę prosze jaki pan Kusiak troskliwy i jaki przejmujący, Wszystko to na kilkanaście godz. przed wyborami. A gdzie był kiedy potrzeba było zawalczyć o Jelenia. M.in. pan Kusiak dopuścił do tego że nasze piękne i moje kochane miasto UMARŁO. Nic się nie dzieje. Nuda i szarość dnia. Smutno mi.
~Magda 10-11-2006 14:07
Przyznaję że nie jestem jego fanką ale tekst mi się podoba!
~Marce(L) 10-11-2006 14:28
Piszecie tekst płatny a ile taki teks kosztuje???
~Pynio 10-11-2006 14:57
Jaka kampania J.Kusiaka?Ludzie co jest z wami?Miał nic nierobić?On zmienił skład leku?Był w JELFIE na produkcji , namieszał, bo chcił żeby przyjechał Jaro z Religą i zamkneli JELFE.Zmykają zakład w kturym pracuje ponad 1500 osób z J.G. A wy mówicie że to kampania.Powiedźcie to pracownikom JELFY ,niech się niemartwiom,to tylo kampamia.
~leon 10-11-2006 14:58
I znowu poprzez jedną głupią decyzje rządu o wstrzymaniu produkcji w jelfie, stracimy w naszym regionie dobrych fachowców bo będą musieli szukać dobrze płatnej pracy właśnie gdzie? na wyspach.Brawo Panie Premierze dziękujemy za tak dobre decyzje.
~Maura 10-11-2006 15:34
Ulotka czarnej propagandy jest tandetnym chwytem i w rzeczy samej- autor podpisywać się nie musi.
~ssz 10-11-2006 16:38
brawpanie Kusiak !!!!!!!!!!!!!!!!! popieram
~max 10-11-2006 17:07
ŻENADA PANIE KUSIAK. kto panu pisał to przemowienie? JELFA od kilku miesiecy nie jest spółką notowaną na giełdzie.
~Adam 10-11-2006 18:03
Nie mogę zrozumieć, jak wiele ośób nie widzi co naprawdę dzieje się w naszym mieście, które jak słusznie ktoś wyżej napisał - bardzo podupadło. Czy pamiętacie o tym iż Kusiak - szef powiatowego SLD z swoja kliką - "rządzą" tu już 8 lat (2 kadencje). Czy nie za długo ? Gdyby Kusiakowi naprawdę chodziło o pracowników Jelfy - pojechałby do Warszawy negocjować i przekonywać władze resortowe - iż decyzja jest krzywdząca dla znanej nie tylko w Polsce firmy ! Natomiast ogłoszenie napisanego przez kogo innego, a tylko podpisanego przez niego "oświadczenia" - jest propagandową zasłoną dymną !!! Na szczęście ludzie już nie są tacy głupi !
~człowiek z otoczenia 10-11-2006 19:16
Panie Prezydencie, zwracam się do Pana , choc wątpię w to, że to Pan będzie to czytał. Pański tekst przeczytałem z uwagą i skupieniem , starając się zgłębić go wnikliwie. Otóż tekst, który Panu napisano, a Pan /ewentualnie/ zaaprobował / jest typowym tekstem wyborczym. Nie mniej jednak ,jako człowiek , który przez tyle lat sprawował najwyższą funkcję w naszym mieście, powinien Pan już wczoraj podjąć działania ,o których Pan pisze. Gdzie Pan był kiedy o całym zdarzeniu zrobiło się głośno? Dlaczego nie wspomółg Pan Policji i Prokuratury,kiedy przedstawiciele tych organów do białego rana zabezpieczali dokumentację i inne dowody ? teraz na kanwie jelfy próbuje Pan zjednoczyć sobie kolejny elektorat. WSTYD ! Może już czas oddać swój fotel osobie młodszej, kompetentnej, inaczej patrzącej na przyszłość, Pozdrawiam Pana Prezydenta, ale już Jemu dziękuję
~rafi 10-11-2006 19:32
Gdyby sie nie wypowiedzial,wtedy wszyscy by go jechali,że nic nie robi. Jak sie wypowiedział,to go jada ze kampania. tak czy tak zawsze d.pa z tyłu.
~jelfiarz 10-11-2006 19:37
Liczy się każda pomoc w tej sprawie niezależnie skąd przychodzi. Odrzućmy precz animozje i mówmy jednym głosem w sprawie JELFY. Osobiście liczę na silne poparcie Platformy Obywatelskiej w tej sprawie , której politycy już wcześniej zainteresowali się problemem .
~jegorek 10-11-2006 19:42
Na wylocie to i odwaga wzrosła, chociaż bardzo staniała.
~Matrix 10-11-2006 20:11
Stało się to co przewidywałem od dawna sledzę losy tego zakładu i doszedłem do wniosku że znajdzie się ktoś kto zechce wykoleić ten zakład z rynku w każdy sposób nawet tak perfidny jak to zrobiono właśnie .A tak na marginesie Panie Prezydęcie Jeleniej Góry Obojętnie kto nim Będzie To Jest priorytetowa sprawa Zająć się Sprawami Jelfy -sprawami Tyś.Pracowników i ich rodzin !!!!!
~oto ja 10-11-2006 20:21
"Matrix" - pała z ortofrafii!!!
~Mi(S)iek 10-11-2006 20:38
Brawo Panie Kusiak!!! POPIERAM PANA!!! Ogólnie co do Pana kadencji to tylko Pan tak naprawdę się zna na rzeczy, a nie te Sajnogi i Prystormy i inni teraźniejsi kandydaci... Chodzi mi o to że Pan jest doświadczony w sprawach, które należą do Prezydenta, czyli jak narazie do Pana... no nie będe się rozpisywał, ogólnie to chodzi o to, że wie Pan co robić, gdzie i kiedy... Nie rozumiem ludzi, którzy są przeciwko Panu!!! Większość ludzi twierdzi, że nic Pan nie robi, że w naszej Jeleniej Górze panuje chaos, bałagan, nuda i nic się nie dzieje... Otóż nie zgadam się z tym, ludzie nie widzą dobrych stron, WIDZĄ SAME ZŁE, jakby otworzyli szeroko oczy to zobaczyliby że tak naprawdę zrobił Pan wiele dla naszego miasta... Jestem z Panem, jestem po Pana stronie!!! Pozdrawiam!!!
~w.? 10-11-2006 21:09
czy jeszcze ktos wierzy Kusiakowi, a gdzie jego doradzcy, Sarzynski i ekipa. Kto utrudnia życzie przeciętnym obywatela tego miasta, a gdy jest okazja zaistnieć w mediach wykorzystuje to ( przykład Jelfy ) . Kaczor powiedział by s...dziadu.
~az71 10-11-2006 21:27
Panie Kusiak, czemu dopiero przed wyborami Pan tak się stawiasz ekipie rządzącej, bo Oni nie są z Pana partii? Co Pan robił przez te lata? A jak byli z Pana partii to siedziałeś Pan cicho. Zawsze byłem za sld ale teraz już za samym sobą. Pozdrawiam.
~mmm 10-11-2006 21:34
Ludzie to chyba święta się zbliżają ...nie to tylko wybory nasi włodarze schodz do poziomu zwykłeog obywatela, zaczynaja widziec ich problemy, gada ludzkim głosem. Szkoda, że tylko przed wyborami. Panie Kusiak i tak panu nie wierzę. Nie kopie sie leżacego. Nie wstyd panu wykorzystywac tragedii ludzkiej do gry politycznej. Prosze pamiętac ja w niedzielę po parcy ide głosowa i napewno nie na pana. A po drugie niedługo obowiązuje cisza wyborcza.
~az71 10-11-2006 21:34
Do Mi(S)iek: cytat:"Większość ludzi twierdzi, że nic Pan nie robi, że w naszej Jeleniej Górze panuje chaos, bałagan, nuda i nic się nie dzieje... " Tak, ja tak twierdzę. Przykład: przyjechał do mnie brat z Mazowsza w trakcie Września jeleniogórskiego-sobota popołudniu i co wstyd mi było, że się nawet w tym miesiącu nic nie działo ani w Jeleniej ani w Cieplicach. Poszliśmy po "połówkę" i sami zorganizowaliśmy sobie Wrzesień jeleniogórski. Pozdrawiam.
~przydrys 10-11-2006 21:37
nie tylko nie on to jzu bedzie przegiecie on nic nei robi dla miasta tylk ojak przychdozi do wyborow to naprawia drogi co jest jego zas***ym obowiazkiem tka naprawde a jakeisgos osrodka sportowego a ni aby wylozyc pienidziadze na sport ktory cos znaczy a nie 5 liga karkonosze:/ porażka
~redaktor 11-11-2006 11:24
do ed - tytułem wyjaśnienia - "Jelfa" nie jest spółką giełdową, ale "Sanitas" - owszem, jest spóką notowaną na litewskiej giełdzie, stąd w oświadczeniu nie ma błędu
~mieszkaniec JG 11-11-2006 12:53
Myślę,że nadszedł kres tego kokona jakim jest JELFA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~SAR 11-11-2006 13:46
Nie winie wszystkich pracowników Jelfy za to co się stało, a stało się naprawdę coś złego. Zaniedbanie może jednej osoby moło spowodować nawet śmierć wielu ludzi. Jelfa nawet nie próbowała coś z tym zrobić (nie zbierała z rynku złych leków choćby) i za to bez dwóch zdań trzeba ukarać winnych. Myślę, że właściciel powinien od razu zmienić prezesa i osoby winne. Drugą sprawą jest działalnosc Kaczyńskiego - nieudolna próba typowej kampanii wyborczej. Zresztą Kaczyński z Jeleniej w czwartek pojechał otwierać do Bolesławca budowę nowego odcinka autostrady, lecz ta budowa nie ma jeszcze pozwolenia... Inną rzeczą jest apel Kusiaka, zręcznie wyprzedził w retoryce wyborczej nawet mistrza Jarka. Co niektórzy nierozumni czytelnicy tego portalu w dobrą wole Apelanta widzę, że uwierzyli. No cóż biedni Jeleniogórzanie jeśli na takie "pragmatyczne" wystąpienia nie są odporni. Ludzie, przebudźcie się, zobaczcie, że żyjecie w zapyziałym miejscu Polski, tylko dlatego, że przez kilka lat byliście pod czerwonymi rządami nieudolnych pragmatyków dbających o kabzy swoje i swoich . Życzę mądrości przy urnie. Pozdrawiam
~Mieszkanka 12-11-2006 13:32
BRAWO PANIE PREZYDENCIE ZACHOWAL SIE PAN JAK PRAWDZIWY GOSPODARZ MIASTA!!!!!!!!!
~do SAR 12-11-2006 15:56
"Ludzie, przebudźcie się, zobaczcie, że żyjecie w zapyziałym miejscu Polski,(...)" - no toś pojechał/pojechała ostro. chciałbym zatem usłyszeć, gdzie jest ładniej niż u nas? bo mi się wydaje, że ładniejszego miasta niż JG w Polsce nie ma - a sporo jeżdżę :) czekam niecierpliwie na odp :)
~Norton 12-11-2006 17:59
Towarzyszu ! Wasza córka tam pracuje. Wykorzystujecie stanowisko do celow prywatnych
~jeleniogórzanka 15-11-2006 8:02
Och jaki Pan mądry, a co pan zrobił dla ludzi do tej pory żeby nie żyli w biedzie.Wstyd się teraz odzywać i to tak głupio.
~snuzio 17-11-2006 10:19
Zwykłe narzucone na was hasła o P.Kusiaku tak zamotały wam w głowach że wytykacie juz mu wszystko co starał sie osiągnąć dla siebie jak i dla miasta. Chcieliscie nowego prezydenta to go teraz bedziecie mieli.Szkoda tylko, że mało kto zauważa to co sie zmieniło przez kadencje P.Kusiaka ale po co na to zwracać uwage prawda? Przecież nie pomagał biednym ! Nie zapewniał ludzią lepszego życia ! okradał miasto ! (tak to wasze hasła które słyszałem do tej pory) szkoda gadać. Kpiną jest to, że tak działa na nasze miasto propaganda jeżdżące auta nagłasniające, plakaty, wtykanie ludzią ulotek do skrzynek ale to ma skutek prawda? Z podniesioną głową pojdziecie do urn i bedziecie głosowa na faceta z obrazka bo on bedzie lepszy !!! nikt nie domyslił się, że pieniądze na tą jego wielką kampanie moglyby uratowac nie jedno dziecko , darmowe obiady itp. To juz chyba bez znaczenia facet wystawiony przez człowieka który sam ma wyrok karny i startowac nie może wygra ! Zawsze jeszcze macie drugą opcje idziemy na PO nieco lepsze rozwiązanie chociaz nie spodziewajcie sie cudów, Prezydent to nie magik a teraz bedzie już tylko gorzej...
~K. 19-11-2006 23:21
KUSIAK; co za kochany prezydent. Troszczy się o mieszkańców naszego biednego miasta. Szkoda tylko, że robi to wyłącznie pod publikę. A miasto jest biedne tylko dzięki niemu. Przed poprzednimi wyborami "klęcząc" przyrzekał, że ograniczy ekspansję hipermarketów w centrum osiedla. Wtedy rozumiał potrzebę i sens budowania ich poza granicami miasta. A gdy usiadł wygodnie na swoim prezydenckim foteliku, postawił nam kilka właśnie takich obiektów. Zwolnił ich nawet z obowiązku płacenia podatku. Gdy okres karencji dobiegał końca, co się stało??? Markecik nie płacąc ani grosika do miejskiej kasy zmienił tylko szyld i nadal funkcjonuje tylko pod inną nazwą. Pewnie nadal korzysta z ulg podatkowych bo przecież to już nowa firma. Potem "poszły" Kauflandy i Lidle. Chwali się tym, że wzrosło zatrudnienie. Pewnie że tak. W Kauflandzie pracuje córka mojej znajomej. Tyra już dziewiąty dzień bez przerwy na dwie /a może trzy/ zmany. Za miesiąc weżmie UWAGA: 320zł na ręke, ale się cieszy bo za miesiąc może dostanie podwyżkę. To jest wzrost wyzysku a nie zatrudnienia. A co mamy dzięki temu wzrostowi zatrudnienia tak ciężko wypracowanego przez KUSIAKA???? Kupę ludzi straciło pracę w małych, osiedlowych sklepach. Zamknięto dużo placówek rodzinnych. Ich właściciele teraz stoją wraz z innymi bezrobotnymi i swoimi byłymi pracownikami w "pośredniaku". A jeszcze nie tak dawno w zębach nosili do kasy pana prezydenta podatki, płacili corocznie koncesje /ponad 4000zł/, zatrudniali pracowników. Więc podsumowując, dla mnie wszelkie słowa wydobywające się z kłamliwych ust Kusiaka są g... warte. Pomijając już sam fakt, że cokolwiek powie z reguły jest to pozbawione sensu i logiki. Najbardziej denerwuje jednak fakt, że za każdym razem kłamie a my /mieszkańcy/ nie mamy możliwości zanegowania bełkotu KUSIAKA. Wybuduj nam basen i boisko a nie kloejną Biedronke, nasz "kochany" prezydencie KUSIAK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group