• Poniedziałek, 16 lipca 2018
  • Godz. 16:37
  • Imieniny: Benedykta, Benity, Eustachego, Mariki
  • Czytających: 6212
  • Zalogowanych: 9
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Ostatnia kadencja Marcina Zawiły?

Wiadomości: Jelenia Góra
Sobota, 30 grudnia 2017, 9:02
Aktualizacja: Poniedziałek, 1 stycznia 2018, 4:10
Autor: Przemek Kaczałko
Fot. Przemek Kaczałko
Wczoraj (29.12) podczas konferencji prasowej prezydenta Jeleniej Góry i jego zastępców, dotyczącej ostatnich wydarzeń w Radzie Miejskiej, Marcin Zawiła dwukrotnie podkreślił, że w tym roku podczas zbliżającego się sylwestra na Placu Ratuszowym, po raz ostatni będzie składać życzenia mieszkańcom. Czy wygadał się, że nie będzie już kandydował?

Choć od dłuższego czasu w kuluarach się mówi, że Marcin Zawiła postanowił nie kandydować na kolejną kadencję, to oficjalnie takie zapewnienie jeszcze nie padło. Na giełdzie nazwisk potencjalnych kandydatów z obozu obecnego prezydenta najczęściej wymienia się Jerzego Łużniaka, choć nie brakuje też chętnych do postawienia na Konrada Sikorę.

- Decyzja co do mojej przyszłości jest jeszcze rozważana w głębi mojego serca i na pewno we właściwym momencie wszystkich o tym poinformuję – zapewnia Marcin Zawiła, który tłumaczy wypowiedziane przez siebie zdanie emocjami związanymi z budżetem.

Marcin Zawiła po raz trzeci pełni już funkcję prezydenta Jeleniej Góry, w tym po raz drugi z rzędu. Wybory samorządowe odbędą się jesienią 2018 roku.

Czytaj również

Komentarze (128) Dodaj komentarz

~perfekto 30-12-2017 9:39
Zawiłą nigdy nie powinien rządzić naszym miastem. Dwie kadencje, a nic miasto nie zyskało. Żałosne rządy. I do tego chwalenie się , że jest dobrze, że miasto się rozwija, że ludzie zarabiają więcej. Rzygać się chce - takiej hipokryzji tylko po platfusach można się spodziewać.
~rysiek w swetrze 30-12-2017 17:34
do: ~perfekto (9:39)
Sekta PO powinna zniknąć w cela +
~bob 30-12-2017 22:40
do: ~perfekto (9:39)
już się nachapał, już nie musi rano wstawać ...
~budda 31-12-2017 1:14
do: ~rysiek w swetrze (17:34)
Wszystkie sekty powinny zniknąć,sekta pis i sekta katolicka także.
~ 31-12-2017 11:31
do: ~budda (1:14)
Z tobą na czele idioto
~jary 31-12-2017 12:15
do: ~budda (1:14)
Gorzej jak ci lekarza twojego zamkną i trafisz do ośrodka zamkniętego,prostaku SBcki
~budda 31-12-2017 12:17
do: ~ (11:31)
Dlaczego tak mówisz,czyż byś miał typowo piso-katolicką tolerancję na ludzi,którzy mają inne zdanie niż ty?
~budda 31-12-2017 12:32
do: ~jary (12:15)
Chciał bym powiedzieć,że prostak to cię zrobił,ale mi się jednak wydaje,żeś ty jest miętkim kutaskkiem zrobiony.
~Witek52 1-01-2018 1:50
do: ~perfekto (9:39)
Zawiłę zapamiętam za ... stracenie S-3 która poleciała przez Bolków, za wybudowanie w każdym wolnym miejscu biedomarketu, za podatki od lokali które stoją puste, za budowę Term Cieplickich kosztem Jeleniej Góry i basenu na Sudeckiej, za dziurawe drogi, za brak imprez dla mieszkańców co najmniej na poziomie województwa, za budowę tylko jednopasmowej obwodnicy Maciejowej. Jednym słowem statysta utrzymywany przez tyle lat przez mieszkańców ...
~ 24-01-2018 17:24
do: ~perfekto (9:39)
pisiu
~Serdelek 30-12-2017 9:40
Kto by na niego głosował ? Ja już nie. Marketom mówił tak a miejsca postojowe dl mieszkańców już nie. Dlaczego nie ma parkomatu pod ratuszem ? Jacyś inni są tam czy co ?
~lx 30-12-2017 16:17
do: ~Serdelek (9:40)
Parkomaty publiczne dotyczą dróg publicznych. Plac Ratuszowy (prawie cały) nie jest drogą publiczną, tylko wewnętrzną. Dlatego parkomatów publicznych postawić tam, zgodnie z prawem, nie można.
~lesław 30-12-2017 9:44
Słuszna decyzja,miasto potrzebuje zmian.Trudno wnosić coś nowego,wpada się w rutynę. Zmiany są niezbędne konieczne i dobrze rokują na przyszłość . Popieram.
~jg 30-12-2017 9:47
Ja zagłosuje na Pania Anie Konieczyńską:-)
~przyjaciel 31-12-2017 8:13
do: ~jg (9:47)
A moze na bius?
~Kghm 1-01-2018 1:24
do: ~jg (9:47)
Tylko chyba nie na prezydenta Jeleniej Gory?? No chyba ze pani ania zmieni meldunek na jeleniogorski.
~Leonek 30-12-2017 9:48
Gdyby Zawiła tylko chciał, wygrałby znowu i to w cuglach. W JG nikt nie dorasta mu do pięt. Pieski pisowskie mogą sobie szczekać, ale nigdy nie wygrają w naszym mieście. Miasto Fee od PiS!
~### 30-12-2017 9:52
do: ~Leonek (9:48)
Zaciśnij zwieracze bo w gacie popuścisz matole...
~przybysz 30-12-2017 15:49
do: ~Leonek (9:48)
maszracje bo idiotów jelonce nie brakuje i takąmasz racjejuz po mtwoim wpisie widac ze mkłania sie psychiatra
~rysiek w swetrze 30-12-2017 17:35
do: ~### (9:52)
ANiech zra ......
~lysy 30-12-2017 9:50
ludzie po co chodzicie na te glosowania kto kolwiek nie bedzie rzadzil ta Jelenia Dziura to i tak nie bedzie dobrze oni pchaja sie tylko wszyscy do koryta a nie zeby nam mieszkancom bylo lepiej zawila slynie ze nastawial stonek i tym sie szczyci ze ludzie sa wykorzystywani w tym syfie za 2000 tys l do tego zadna morda przy korycie tego nie zmieni najpierw trzeba wprowadzic zeby nikt nie pobieral pensji w rzadzie to tam nikt sie nie bedzie pchal.
~zaboberek 30-12-2017 9:57
do: ~lysy (9:50)
Skoro masz na wszystko receptę i wiesz co dla naszego miasta jest najlepsze,to zamiast się wymądrzać na portalu,zgłoś swoją osobę jako kandydata na prezydenta.
~zaboberek 30-12-2017 10:00
do: ~lysy (9:50)
"...za 2000 tys ". No z takim pojęciem matematyki,raczej nie ma co startować na szefa miasta,chyba gdzieś na głębokiej prowincji.
~ 30-12-2017 11:51
do: ~lysy (9:50)
no i właśnie dlatego, takie stanowiska nie powinny być opłacane (a już na pewno nie z naszych podatków) wtedy chcieliby być na tej posadzie tylko ci którzy chcą naprawdę coś dobrego dla miasta zrobić
~elorelei 30-12-2017 18:06
do: ~lysy (9:50)
Wow, a gdzie w Jeleniej można zarobić 2 mln miesięcznie??? Zaraz wyślę CV. W podstawówce nie uczyli jaka to liczba tysiąc tysięcy?
~soclib 30-12-2017 10:04
Słuszna i zbawienna ta decyzja ,po co się męczyć i mieszkańców. Byle by nie Vice, dość ludzi z awansu społecznego.Musi się znaleźć odważny i w miarę z otwartym myśleniem zostawiający wszelkie stare kliki. Pytanie; co zrobią wszyscy poupychani po spółkach miasta? Ale będzie weryfikacja. Aby Nam się dobrze działo w 2018r.
~Pracownik MPGK 30-12-2017 18:59
do: ~soclib (10:04)
Powinni sie wziac za mpgk, gdzie z "przypadku" zatrudnia sie rodzine prezesa term i wielu innych. Czy widzieliscie choc jeden konkurs na stanowisko w tej firmie?
~enum 30-12-2017 21:08
do: ~Pracownik MPGK (18:59)
Konkurs niepotrzebny, bo to fachowcy od wszystkiego, wystarczy prześledzić ich dotychczasowe kariery. Ciekawe czy Prezes Stasiak z własnej nieprzymuszonej woli akceptował te wszystkie „przypadkowe” zmiany personalne? Skoro dawna podwładna Stolarczyka jest teraz w zarządzie MPGK, to może być jeszcze ciekawiej...No, uwidim.
kazimierzp 30-12-2017 10:12
Podobno PiS szykuje na Prezydenta wiceprezes zarządu uzdrowiska panią Urszulę Bąkowską-Morawską. Jak to mówią pracownicy uzdrowiska ta pani zmieniła swój stosunek do nich, na taki cieplejszy... bo przedtem było inaczej.
~ 30-12-2017 13:30
do: kazimierzp (10:12)
A co ty pierniku możesz wiedzieć? Wnuki bawić!
~Gall Anonim 31-12-2017 22:51
do: ~ (13:30)
Ten pan ma schize na punkcie PiS . Chorybz nienawiści.
~Amon 30-12-2017 10:14
Krzycie tu sobie... artykuł jest po to żeby wysądować nastroje społeczne przed wyborami. Fajnie byłoby zrobić jakiegoś bloga na którym zapisywane byłyby wszystkie zlozone obietnice sukcesy i wpadki rady miasta a później pod koniec kadencji niczym uczniowi w szkole byłaby wystawiana ocena końcowa. Niestety przecietny człowiek pamięta dobrze tylko wydarzenia sprzed ok pół roku wiec wygląda to tak ze ogólnie ten Zawiła jest zły ale jesli ktoś zapyta dlaczego właściwie jest zły to trudno tak naprawdę wskazac dlaczego. Takie rozliczanie władz z podjętych decyzji i rozliczania z obietnic byłoby czymś fajnym. Gdyby taki Marcin robił sobie z gęby d....ę to byłoby to udokumentowane. Taki polityk bylby kłamcą i kimś niepoważnym i nie zgrywałby męża stanu...
~xxx 30-12-2017 10:30
do: ~Amon (10:14)
zawsze można zachować ulotkę wyborczą... w przypadku pana prezydenta Zawiły służę: miała być kolej miejska, park technologiczny, dom kultury na zameczku, błonia karkonoskie, posprzątanie miasta, ożywienie centrum, następnych odwiertach termalnych... i można by tak jeszcze długo wymieniać. Pan prezydent miał na to 8 lat, wątpię, aby udało mu się to nagle zrealizować w ciągu ostatniego roku. Nie wspomnę o podpisanym przed trzema laty porozumieniu z panią kanclerz Malczuk o powstaniu inkubatora przedsiębiorczości, obietnicy hali widowiskowo-sportowej, hotelu pod szyldem hampton by hilton, którego jak twierdził, będzie szczególnie doglądał itd. itd. Obietnic było naprawdę sporo... Pan prezydent ma skłonności do słowotoku nie tylko wyborczego. Niestety na słowotoku jego aktywność się wyczerpuje i nie przekłada się to na realny rozwój miasta.
~B+ 30-12-2017 13:06
do: ~xxx (10:30)
Co nie, jakie piękne obietnice, miało być tak wspaniale, miasto rozwojowe z perspektywami dla młodych i starszych, a jak jest, aż żal patrzeć co się z tym miastem dzieje?! 28 lat rządów nieboszczki UW, dogorywającego SLD i PO z czego aż 11 lat obecnego prezydenta aż nadto widoczne.Z drugiej strony można powiedzieć, że to przecież wyborcy sami głosowali na takie władze jakie były i są, więc...jednak żal patrzeć.
~ 30-12-2017 13:42
do: ~B+ (13:06)
Obrębalski - 1 etap obwodnicy południowej, drogi pieszo-rowerowe wzdłuż Młynówki, początek budowy stadionu, początek budowy term. Zawiła - blokada kolejnych etapów obwodnicy południowej, rozkopany park zdrojowy, nieudolne dokończenie stadionu z wieloma błędami i poprawkami, nieudolne dokończenie term, złodziejskie taryfy i kilka % wody termalnej w wodzie. Czego się dotknął po poprzedniku, to zepsuł. Przypominam, że Zawiła oprócz wymienionych wyżej rzeczy obiecywał jeszcze kapitalny remont Wojska Polskiego (zapłacił za projekt), dwupoziomową Bankową z parkingiem podziemnym (zapłacił za projekt), amfiteatr przy murach miejskich (zapłacił za projekt), rozbudowę lotniska, śluzy i kontrapasy rowerowe, atrakcje wokół centrum turystyki w Sobieszowie (po czym oddał parkowi narodowemu las, a park zablokował wiele rzeczy), singletracki wokół Grzybka i góry Gapy, trasę rowerową z centrum do Cieplic, remont Łomnickiej, remont Krakowskiej, drogę rowerową z Zabobrza w kierunku Powstańców Śl., nowe odwierty i ogrzewanie Cieplic z geotermii, walkę o łącznik do S3 i przebieg S3 bliżej Jeleniej Góry i wiele innych. To są tylko tematy, które mnie interesują i które zapamiętałem, bo mnie dotyczą. Wiele było takich, o których nie pamiętam. Ile z powyższych zrealizowano? Nic.
~jeleniogorzanin 30-12-2017 16:49
do: ~xxx (10:30)
A sport zapomniano dodać leży na łopatkach ,tylko kolesie dostają dotacje !!
~Jarek z Cieplic 31-12-2017 13:44
do: ~ (13:42)
Łomnicka w części została wyremontowana, reszta podobno w przyszłym roku.
~Kierowca 31-12-2017 13:47
do: ~ (13:42)
Ja zapamiętam pseudo obwodnicę Maciejowej. Przy obecnym natężeniu ruchu i tendencji wzrostowej, budowanie obwodnicy z rondami i w standardzie 1+1 (miejscami 1+2), a przy tym wykazywanie całkowitej ignorancji na głosy społeczeństwa, świadczy o totalnej indolencji i braku jakiegokolwiek spojrzenia w przyszłość.
~B+ 31-12-2017 14:47
do: ~Jarek z Cieplic (13:44)
Reszta Łomnickiej podobno w przyszłym roku?!Właśnie, podobno, bo przecież ta reszta miała być wyremontowana zaraz po pierwszej części do końca 2016 roku, a nie w 2018, no ale wiadomo obiecanki cacanki jak to się mawia.A Krakowska, ile to już było obietnic odnośnie tej ulicy, trudno zliczyć?!
~aa 30-12-2017 10:41
Fajnie jakby ktoś młody startował na prezydenta - ktos taki jak Iwaniec, Szymański, Jezierski. Tylko nie Sikora.
~ 30-12-2017 13:44
do: ~aa (10:41)
Szymański by się sprawdził. Szkoda, że go nie puszczą.
~belferki 30-12-2017 16:04
do: ~ (13:44)
Tylko nie Iwaniec. To chorągiewka jak pokazuje praktyka, a czas to potwierdzi.
~kozica 31-12-2017 12:14
do: ~aa (10:41)
jaki Iwaniec? To osoba która dla własnych korzyści potrafiła odwrócić się od ludzi którzy go wypromowali. Uciekł na Dyrektora szkoły bo dokładnie wiedział ze nikt go NA listy nie wposci.
~ 31-12-2017 15:37
do: ~belferki (16:04)
Myślę sobie jedyny roztropny z ambicjami większymi niz branie diety z publicznego hajsu. zawinął się z tego błota poki jeszcze było można :-)
~Real 30-12-2017 10:58
Najważniejsze to dużo mówić, obiecywać i byle do... emerytury. Następni historycy, politolodzy, socjolodzy, poloniści, dziennikarze itp. przedstawiciele nauk społecznych, którzy nadają się do pracy w szkole, na uczelni, w mediach, ale nie nadają się do polityki, szybko na start. I byle do... emerytury.
~ole 30-12-2017 11:06
Ksiądz Andrzej Bokiej!!!
~heretyk 30-12-2017 16:28
do: ~ole (11:06)
Opłatek dostałeś na język?
~ole 30-12-2017 20:19
do: ~heretyk (16:28)
I winko w gardlo😊
~budda 31-12-2017 12:44
do: ~ole (20:19)
W gardło to może kiełbaskę albo parówkę.
~ 30-12-2017 11:13
Prezydent ma problem w rządzeniu miastem przez takich radnych jak Pani Ragielowa. Pani radna Anna Ragiel wstawiła do spółek miejskich już czterech członków rodziny. Synka do schroniska MPGK a Synową do zieleni miejskiej tez  w MPGK do tego  drugi Synek w Wodniku pracuje i jego Panienka też. Przecież tej pani radnej Annie chodzi tylko o stołki dla rodziny. Zastrasza lub kupuje nauczycieli i szantażuje, że ma ich głosy. Ludzie powiedzcie dość! I ona była kiedyś nauczycielką i nasze dzieci uczyła!! Czego?? Kumoterstwa, nepotyzmu, kierowania się własnym interesem! Panie chroń ich przed takimi pedagogami!
~xxx 30-12-2017 11:33
do: ~ (11:13)
radny nie "wstawia" krewnych do spółek miejskich. To prezydent nadzoruje te spółki, i to on pośrednio rozdaje tam stołki. Stołków tych używał pan prezydent do zapewniania sobie poparcia w radzie, stąd liczna obecność krewnych pani Ragiel w tych spółkach. Póki pani Ragiel wspierała pana prezydenta, wszystko było ok. Teraz nagle zrobił się krzyk ludzi prezydenta o nepotyzmie, kumoterstwie. Szczyt bezczelności i hipokryzji.
~pińcet minus 30-12-2017 11:41
znając życie to ciemny lud podjarany obiecankami wybierze jakiegoś mohera na prezia a potem dopiero będzie płacz i lament.
~### 30-12-2017 15:46
do: ~pińcet minus (11:41)
Lepszy moher niż złodzieje i przekręty peowskie lemingu.
~ 30-12-2017 11:57
na pożegnanie dostanie sweterek koloru czerwonego wygląda jak niechluj
~Grzesiek_5 30-12-2017 12:03
Każdy / każda będzie lepszy / lepsza. Sweterek musi być koniecznie ręcznie dziergany!!! Nie maszynowo. Ze zgrzebnej wełny - żeby kłuło :)
~kuma 30-12-2017 12:22
Jedną z największych zasług Marcina Zawiły jest zręczne pozbycie się Zofii Czernow przez "oddelegowanie" jej w posły. Od tej chwili sam decyduje i sam odpowiada. Co za ulga, co za komfort.
~Rico 30-12-2017 13:27
No jak dlaczego , przecież teraz nie będzie wolno więcej jak dwie kadencje !
~ 30-12-2017 14:06
do: ~Rico (13:27)
Prawo nie działa wstecz. 2 kadencje liczą się od teraz, a nie w sumie z przeszłymi.
~Mk 30-12-2017 14:16
Znów będzie ściema Razem dla Jelenia Góry, a potem wszystko wróci do normy . Określ się Pan Prezyden po której stronie stoisz .Nie sciemniaj ludzi że już nie ma Peło 😊.
~maciej ertsonx 30-12-2017 14:25
zaraz czy to nie patent putinka? teraz "rządzi" Miedwiediew" który zrobił z niego zastępce...czyli łużnik będzie el-prezidento a jego zastępca właśnie czerwony sweter? nic się nie zmieni a jelenia nadal będzie TAK zarządzana.. jak? miasto galerii oraz płatnego postoju na ogromnym obszarze. brak dobrze płatnej pracy, kiepskie drogi, brak darmowej komunikacji w sytuacji gdy jest smog a miasto jest położone w kotlinie /wszystkie smrody rzadko wywiewane/. dalej płatny podatek od nieruchomości /patrz Bolesławiec/. kiepskie drogi, nierzetelnie wykonane. co na plus? sam nie wiem bo "osiągnięcia" takie jak teatr czy istniejąca filharmonia to po prostu standard miasta...ja nie zagłosuję już na kogokolwiek z PO możne ktoś z PIS,u...
~ 30-12-2017 14:54
do: ~maciej ertsonx (14:25)
Przecież wiadomo, że Łużniak = Zawiła. Nie trzeba doktoratu, żeby to zauważyć.
~zgred 30-12-2017 14:27
i bardzo k.... dobrze ze ostatni
~obserwa 30-12-2017 14:50
w Tym kraju jak w Jeleniej nigdy niebedzie dobrze... popatrzymy na to co dzieje sie na drogach oczywiscie o nie interes prezydenta by byly ladne i pryciagaly turystow mamy gorsze drogi niz walbrzych i te poronione pomysly
~Antyukład 30-12-2017 15:02
Stolarczyk z Term tez juz wsadzil swoja rodzine do biurowca MPGK. Cale szczescie nazwisko od strony zony, to nikt sie nie domysli o kogo chodzi. Niedlugo pewnie zostanie kierownikiem. Stolki porozdawane takze Zawiła moze odejsc.
~KBW 30-12-2017 19:09
do: ~Antyukład (15:02)
Hej, ciekawe, ze gdy czytałem o Dariuszu S i Katarzynie W-K w MPGK przy okazji akcji w schronisku, to tego typu komentarze były mocno hejtowane a teraz jednak zdobywają popularność?
~Pan Ciekawski 30-12-2017 20:10
do: ~KBW (19:09)
Co to za akcja w schronisku? Musialem przeoczyc a jestem ciekaw? Pozdrawiam
czlowiekpuszcza 30-12-2017 15:06
Niech startuje, polegnie. Jerzy też polegnie. Ich miny będą bezcenne za rok o tej porze, tym bardziej iż nie będzie dla nich żadnej alternatywy, do Książnicy już nie wróci... będzie nowy dyrektor placówki.
Mirosław Zglenicki 30-12-2017 16:25
Trzy kadencje, dwanaście lat. Widać gołym okiem efekty. W porównaniu do innych, podobnych miast czas tu się zatrzymał.
~Poweradiczka 31-12-2017 0:39
do: Mirosław Zglenicki (16:25)
Pamiętacie lata 90-te jak pan Zawiła był prezydentem i inni. W ten czas bardzo często robiono zakrapiane imprezy w ratuszu naszego miasta oczywiście podczas pracy godzin urzędników, ciekawe za czyje pieniądze? Regionalne gazety zainteresowane tematem były przeganiane a sąsiedzi z okien wszystko widzieli, niby temat ucichł ale jak to u nas po sąsiedzku każdy się wypaple nawet ten co tam pił. Głupie to ale co drugi człowiek jest uzależniony od alkoholu a że w tamtych czasach były takie klimaty to się piło, teraz by to bez echa nie przeszło. Takie życie. :)
~heretyk 30-12-2017 16:35
Każdy ,oby nie klerykał! Czas ogłupiania ludzi piekłem przemija.Żyje się raz nie ma wieczności ,sciema aby straszyć ludków.
~ 30-12-2017 16:39
Panie Marcinek a gdzie szybka kolej miejska tzw. tramwaj !!!!!!
Grażyna Haliczko 30-12-2017 16:55
Niech on już lepiej idzie na emeryturę.
~Kkk 30-12-2017 16:56
A ja nie zagłosuję dlatego bo Pan zapomniał o pewnej grupie dając podwyżki w budżetówce
Ewa Milczarek 30-12-2017 17:22
czas najwyzszy ,,,,poza tym nie jest mieszkancem Jeleniej Gory jest prezydentem j,g,,,
~.. 30-12-2017 18:05
Jeśli PiS wystawi młodego , wykształconego Oliwera Kubickiego , to wygrywa on w pierwszej turze, jeśli wystawią Łojka lub Szymańskiego oni nie mają szans z Łużniakiem ! Inni jak pan Wilk niestety też nie wygra z nim a pan Sikora powinien jeszcze dużo się uczyć .
~OK 30-12-2017 19:29
do: ~.. (18:05)
Jak wystartuje Obrębalski, to ich wszystkich pogodzi. To mądry i pracowity człowiek, nie śliniący się przed mediami w czerwonym sweterku
Jacek Cywinski 30-12-2017 18:21
~zawsze nie 30-12-2017 18:43
minimalne bezrobocie, wzrost dochodów miasta, inwestycje miejskie, piękniejsze miasto, dzielnica przemysłowa to przecież nic nie znaczy. Fajne są tylko afery, oczernianie miasta i mieszkańców.
~Amon 30-12-2017 19:15
do: ~zawsze nie (18:43)
Minimalne bezrobocie bo młodzi ludzie wyjechali z miasta ponieważ nie chcą pracować za 2000 płn brutto,wzrost dochodów miasta bo podwyzszone zostały podatki lokalne, inwestycje miejskie czyli galerie i biedronki bo nie przypominam sobie o znaczących inwestycjach w infrastrukturę poza jednojezdniowa obwodnica Maciejowi zamiast porządnego łącznika do s3, jeśli chodzi o dzielnicę przemysłowa to pojedziemy do naszej ok 14 i 16 i spróbuj stamtąd wyjechac. Jak juz Ci się uda to pojedz do wałbrzyskiej dzielnicy przemysłowej. Od siebie dodam jeszcze mnóstwo doinwestowanych żłobków dla dzieci mieszkających w Jeleniej Górze :)))))
~ppppiotr 30-12-2017 19:54
do: ~Amon (19:15)
Trzeba jeszcze dodać niezrealizowaną inwestycje nowego przedszkola na Zabobrzu.
~fra 30-12-2017 20:19
do: ~zawsze nie (18:43)
Sęk w tym że budżetu były przejadane.Zero wizji i pomysłu na miasto.Termy były szansą ale wygrała bylejakość .Jedyna słuszna lokalizacja to ul Lubańska która to dawała szansę na rozwój choćby małymi krokami ale rozwój.Przy fampie mamy zwykły basen jaki się współcześnie buduje.A mogliśmy mieć swoją tatarlandie a może i haiduszoboszlo.
~ 30-12-2017 20:32
do: ~fra (20:19)
Haiduszoboszlo cały czas może być. Niech przyjdzie prywatny inwestor i zbuduje swoje baseny na Lubańskiej, skoro można na tym zarobić. Tyle, że takiego inwestora nie ma i nie będzie, bo to miasto odstrasza przedsiębiorców. Albo nie dadzą dostępu do wód termalnych, albo nie sprzedadzą działki, tylko będą chcieli dzierżawę na 10 lat, albo coś innego wymyślą, co skutecznie odstraszy.
Renata Orzech 30-12-2017 19:21
I będzie dorabiał jako lewoskrzydłowy na śmieciarce.
Ryszard Bilski 30-12-2017 19:53
Kopa na drogę !!!
~jelegorzanin 30-12-2017 20:28
Pan Zawila( complex) a ktoto taki? W Polsce srod polakow nawet jelegorzanin to mogl byc ktos. Ten jego czerwony sweterek, wyslechtane spodnie, nieogolona buska to to ma byc polityk na skale europejska? Jaja sobie robicie? Wiec kto jest? Na nic lepszego mas nie stac? Nie mowiac co on zrobil , kim jest zawodowo, zenada. Poznalem osobiscie Pana bylego Przewodniczacego. UE. Prof . Buska to gosc a nie Prezydent Jeleniej Gory. Zenada
~budda 31-12-2017 12:30
do: ~jelegorzanin (20:28)
Ale ten prezydent jest prezydentem na miarę naszych możliwości i nikt nie powinien pytać "dlaczego" Jak w Misiu:)
Krzysiek Koziarski 30-12-2017 20:36
Koncz wstyd niemaz,
~Ala 30-12-2017 20:52
Jak wystartuje Obrębalski to pójdę na wybory, ale inni mnie nie interesują.
~Luźny 30-12-2017 21:19
Jak dla mnie prezydent nie powinien być z PO a tym bardziej z PIS
~Luźny 30-12-2017 21:26
Jedno jest pewne (jestem z cieplic) za rządów Pana Zawiły w tej dzielnicy ubyło wiele np. wiosna cieplicka czy jesień zawsze była obiegania ze względu na koncerty a za kadencji obecnego prezydenta więcej jest spektakli w teatrze niż koncertów
~Michael 30-12-2017 22:38
No more Jack, never come back, no more, no more, no more
~Jel.. 30-12-2017 23:42
zrobił same markety ,Popieram pana Mirosława "w porównaniu do innych, podobnych miast czas tu się zatrzymał".
~budda 31-12-2017 12:25
do: ~Jel.. (23:42)
Ale marketów nie buduje prezydent miasta tylko inwestor a wpływ na to mają konsumenci czyli wy! Przecież jak byście nie biegali na zakupy dla rozrywki to by takie marki jak biedronka,lidl,aldi itp nie otwierały sklepów na każdym rogu bo by się to im nie opłacało.Wystarczy tylko zobaczyć na waszą nową świątynie Nowy Rynek,większość ludzi snuje się jak smród po gaciach i szukają tam dnia poprzedniego,w dzisiejszych czasach wyjść z rodziną na zakupy to jest jakaś dziwna atrakcja i to w rodzinach na różnym poziomie zamożności i poziomie intelektualnym.
~Amon 31-12-2017 15:30
do: ~budda (12:25)
Ale plany zagospodarowania przestrzennego i stosowne pozwolenia związane z budową takich obiektów wydaje kto???
~Ot, tyle 31-12-2017 18:50
do: ~budda (12:25)
Nie chodzę do galerii, by snuć się po niej, tylko wtedy, gdy czegoś potrzebuję. Jeszcze przed otwarciem galerii w mieście nie było gdzie robić zakupów, bo centrum wymierało, a sklepy zastępowano bankami. Przed paroma laty w autobusie do Wrocławia spotkałam dwie dziewczyny, które jechały tam, by kupić sobie sukienkę na studniówkę. Te galerie i sklepy, markety, dyskonty nie są tylko dla mieszkańców Jeleniej Góry, ale także dla mieszkańców okolicznych miejscowości, wsi i miasteczek. Skoro więc powstają, to znaczy, że zapotrzebowanie jest. Na brak klientów nie narzekają, a więc komu nie pasuje nie musi tam chodzić - proste.
~Ot, tyle 31-12-2017 18:57
do: ~Amon (15:30)
Pewnie, że MPZP zatwierdzają włodarze miasta, ale chęć inwestycji w danym mieście i w konkretnym miejscu poprzedzona jest analizą zapotrzebowania na taki sklep, dyskont, market... Nikt nie buduje ich "na pałę"
~budda 1-01-2018 22:14
do: ~Ot, tyle (18:50)
Masz rację,dlatego uważam,że mieszkańcy jeleniej nie mają powodu do narzekania,że w tej wiosce powstają na każdym rogu markety,to jest po prostu efekt zapotrzebowania na takie sklepy.Dlatego potencjalni inwestorzy budują nam markety a nie teatry,restauracje,dyskoteki czy boiska bo na to nie ma zapotrzebowania.
Michał Biszkowiecki 31-12-2017 0:50
POPiSy niczego nie zmienią ani w Jeleniej ani w żadnym mieście w Polsce.
~e 31-12-2017 1:03
Sikora to psi ch,,,,,,j wolę azora niż populistę !!
~aktor111 31-12-2017 6:14
Ja jestem za Paczóskim ,a WY?
~Człowiek koń 31-12-2017 8:01
Hehe czerwony sweterek kompleks jest nie do zatopienia
~Człowiek koń 31-12-2017 8:03
Patol na prezydenta!! Jedyny uczciwy i prawdziwy komentator legenda!! Kiedy zdejmiecie mu bana??
~przyjaciel 31-12-2017 8:29
Teatr mial miec remont i co rrka i moga w smietniku dopuki urzednik nie bedzie odpowidal majatkiem za kutasowe decyzje tak bedziejuz teatr ppkazuje ze nalezaloby prexydentow wsadzicdo pierdla
~Obiektywny 31-12-2017 8:40
Z całym szacunkiem ale P. Paczóski to nawet niech nie zawraca sobie głowy wyborami-nic ale to nic nie pokazał w jego dotychczasowej kadencji.Panu to już dziękujemy.
~Lala Mari 31-12-2017 9:02
Czerwona Dolina... tak jest od dawna nazywany ten Przybytek Rozkoszy i tak też jest...tu trzeba gruntownej zmiany i prezydenta, który ma kontakty w Urzędzie Marszałkowskim, żeby mógł tu pompować pieniądze! Potrzebny jest człowiek młody, odważny i z otwartym umysłem, żeby wnieść nową energię do tego wybierającego miasta! Wymiany typu: ja będę teraz wice, a Ty bedziesz prezydentem - nie mają kompletnie żadnego sensu i stawiają nas dalej w martwym punkcie. Jelenia ma potencjał, ale nikt go nie potrafi wydobyć! Dlatego na tle innych, rozwijających się miast jestesmy Jelenią Dziurą :(
~Lala Mari 1-01-2018 1:46
do: ~Lala Mari (9:02)
Młody i z otwartym umysłem, jak na przykład Pan Biedroń w Sopocie!!! Cudowny człowiek, dzięki któremu rozwija się i promuje miasto!
~fra 1-01-2018 20:30
do: ~Lala Mari (1:46)
Słupsku raczej
~A,K 31-12-2017 10:15
P.MARCINIE ma pan racje trzeba odpoczac ,pana radni to koszmar daj sobie spokój szkoda zdrowia ,robisz wszystko co mozliwe ,a i tak żle i nie dobrze
~Grzesiek_5 31-12-2017 11:21
Niech p. Zawiła popatrzy wstecz. Co obiecywał w kampanii 2014, a co z tego zrealizował. W sumie ma 12 lat rządów. A efekty jak na tyle lat, to trochę mizerne.
~ 31-12-2017 11:38
Sikora Konrad,ten zimny karierowicz na prezydenta?koniec świata!
~ 31-12-2017 12:22
ta prezydentora to padalstwo
~anog 31-12-2017 14:50
tylko nie vice uzdrowiska.Naprawde trzeba jeszcze miec doswiadczenie w samorzadzie a nie tylko poparcie jednej z PIS. podobno juz nie krzycza tak na pracownikow w Uzdrowisku.A obecne rzady prezydenta nie sa takie zle przy takim ksztalcie finansow i ciaglych nowych zadaniach nakladanych na gminy. no i nie wyzywa jak to ci z Pisu
~Kassandra 31-12-2017 15:23
Powiadają, że ma nastąpić triumfalny powrót Zofii Czernow.
~Klik 31-12-2017 23:37
do: ~Kassandra (15:23)
Niech ona zostanie lepiej w sejmie i śpiewa razem z p. MUCHĄ
~Ot, tyle 31-12-2017 18:21
Nie na darmo mówi się, że nowa miotła lepiej zamiata. W Karpaczu wybrano nowego, młodego i przedsiębiorczego człowieka. Warto było. Od władzy trzeba odsuwać ludzi, którzy szkodzą rozwojowi miast- torpedują pozytywne zmiany, do których dążyli poprzednicy i na siłę "wciskają" swoje nowe "racjonalizatorskie pseudopomysły". Oprócz radnych, na temat inwestycji, pomysłów na zagospodarowanie itd., głos powinni zabierać także mieszkańcy, którzy na co dzień stykają się z utrudnieniami, problemami i innymi uciążliwościami.
~A 31-12-2017 19:38
A przyjaciel Pan prezydent Marcin zawila.tlumacz pomoc gospodarki i budowa rozwój i wolne pracy i lekarz zdrowy i dzieci i szpitalu i studia i szkole i interes biznes technologii. Mam prawo miliard pomoc jelenia Góra
~lolek 31-12-2017 20:17
Czy wy bezmózgowcy my,,,,,,,,,,,,,,,,,,,slicie jak człowiek,od lat wielu obiecują,a pchają się wszyscy do koryta,nie ważne z jakiego ugrupowania czy partii,proste jak 2 razy 2 jest 4.
~ 31-12-2017 22:16
Pójdzie z Piniorem do pudła
~Klik 31-12-2017 23:39
do: ~ (22:16)
Prędzej czy później ta inwestycja Nowy Rynek odbije się czkawką.
~Dziad 5-01-2018 21:22
I właściwie to gdzie jest SKM?
~Xd 8-01-2018 13:55
Taa i wlasnie po co glosowac
~Xd 8-01-2018 13:57
Po co glosowac
~zenobiusz 11-01-2018 10:12
balon do wina kupię
~Grazia 12-01-2018 9:13
Idzięki Bogu ,że ostatnia kadencja !!!!!!!!! przecież on nic dobrego dla Jeleniej Góry nie zrobił. -- NIC !!!!!!!!!!!!
~ 26-01-2018 8:22
Ten pan Zawiła nigdy nie powinien zostać prezydentem !!!!!!!!
~GRAZIA 26-01-2018 8:27
Dzięki Bogu ,że już koniec ten pan Zawiła nic nie zrobił dla mieszkańców i Jeleniej Góry !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Czas żeby został człowiek młody prezydentem który nie jest skorumpowany zamieszany w układy jak ci z PO !!!!!!!!!!!!!!!!!! Jelenia Góra i tak jest znana w Polsce jako ""czerwona dolina " bo tu 90% to zbieranina "Kargulów i Pawlaków ". PRZYKRE ..
~GRAZIA 26-01-2018 8:36
Broń BOŻE takich Zawiłów, Czernow toż to gorsze od zarazy !!!!!!!!!!!!!! czas na dobrą zmianę na MŁODYCH !!!!!!!!!!
~Polak 28-01-2018 18:35
Jelenia Góra to @uj @upa i kamieni kupa ,

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Głos ulicy
5 tysięcy na dziecko?  17
TV Dami
Serwis Informacyjny TV DAMI Jelenia Góra z dnia 16.07.2018 r.  
Miej świadomość
Czego bałbyś się w średniowieczu?  7
Dialogi Jelonki
Joanna Lichocka o mediach i katastrofie smoleńskiej  72
Aktualności
Grupy Robocze Euroregionu: cele na przyszłość  
Aktualności
Decydowali o losie Spółki Green Energy Power  6
Copyright © 2002-2018 Highlander's Group