• Sobota, 24 sierpnia 2019
  • Godz. 0:42
  • Imieniny: Bartłomieja, Bartosza, Haliny, Jerzego
  • Czytających: 5731
  • Zalogowanych: 14
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Olbrychski junior na Dni Sobieszowa

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Poniedziałek, 15 czerwca 2009, 8:46
Aktualizacja: 8:56
Autor: Ania
Fot. Archiwum
Rafał Olbrychski, piosenkarz i aktor, będzie gwiazdą nadchodzących XIV Dni Sobieszowa, których kulminacją będzie festyn na boisku przy Zespole Szkół Licealnych i Zawodowych nr 1 (ul. Cieplicka 196) zaplanowany na nadchodzącą niedzielę, 21 czerwca 2009 w godz. 15.00 – 22.00.

Wystąpi też zespół Kuśka. Podczas festynu swoje programy artystyczne zaprezentują zespoły działające w różnorodnych sekcjach Miejskiego Domu Kultury „Muflon” m.in.: zespół tańca HAYAT / sekcja taneczna, zespół wokalny MINNIE / sekcja wokalna, zespół Pim Semafor / sekcja muzyczna. W programie organizatorzy przygotowali także występ iluzjonisty – czarodzieja Romana Roszyka. Koncert R. Olbrychskiego zapowiadany jest na wieczór.
– Serdecznie zapraszamy wszystkich jeleniogórzan do wspólnego świętowania w Sobieszowie pod malowniczym zamkiem Chojnik – zachęcają organizatorzy z Miejskiego Domu Kultury „Muflon”.

Dzień wcześniej, w sobotę (20 czerwca) odbędzie się koncert zespołu Pro Musica Antiqua pod hasłem „Sacrum i profanum” w muzyce średniowiecza i renesansu”. Koncert zabrzmi w Kościele pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa o godzinie 18.00. Równocześnie odbędzie się otwarcie wystawy Doroty Szyposzyńskiej – Niewczas pod tytułem „Spotkanie”.

Ilustracje artystki nawiązują do Pisma Świętego. Są dowodem na to, że księga ta zawiera aktualne treści, którymi powinno się kierować również dzisiaj. Dorota Szyposzyńska – Niewczas za pomocą akwareli i tuszu stworzyła obrazy, mówiące o kulturze, jaką tworzymy oraz o tym, co nas otacza. To swego rodzaju namalowana refleksja o współczesnym człowieczeństwie i zapomnianej księdze. Zespół muzyki dawnej „Pro Musica Antiqua” dla jeleniogórskiej publiczności wykona utwory rodem ze średniowiecza i renesansu.

Grupa działa od kilku lat. Inicjatorką jej powstania jest Waldemara Kumor-Raban. Przez wiele lat patronem zespołu był Młodzieżowy Dom Kultury w Jeleniej Górze. Tworzą go studenci i absolwenci Akademii Muzycznych w Krakowie i we Wrocławiu, czyli Beata Czajka-Rolińska – śpiew, Fabiana Raban - instrumenty perkusyjne, Klaudia Raban - viola da gamba, Sylwia Raban (kierownik artystyczny) - flety proste. „Pro Musica Antiqua” wykonuje muzykę dawną.

Inspiracją są pieśni i muzyka taneczna, jaką wykonywano na dworach Europy w XVI i XVII wieku. Zespół brał udział w wielu festiwalach i konkursach, związanych z muzyką dawną m. in. Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Dawnej "Pieśń naszych korzeni" w Jarosławiu, Europejskim Festiwalu Młodych w Neerpelt (Belgia), Europejskim Festiwalu Muzyki w Porto (Portugalia), Międzynarodowej Letniej Akademii Muzyki Dawnej w Wilanowie i wielu innych. Muzycy tworzący tą grupę grają na kopiach oryginalnych instrumentów z dawnych epok.

Patronem medialnym Dni Sobieszowa jest portal i tygodnik Jelonka.com

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (25) Dodaj komentarz

~Przekora 15-06-2009 9:20
Czy zdecydowano wreszcie o tym, jaki charakter i dla kogo organizowane są Dni Sobieszowa? Czy i tym razem będzie to piknik dla pijaków - pod patronatem, podkreślam jakby ktoś miał wątpliwości, Domu Kultury? Nie pytam tu o repertuar, tylko o pryncypia? Czy i tym razem Muflon sam zorganizuje stoiska z piwem, żeby nie trzeba było fatygować się gdzieś dalej, tylko, żeby było pod ręką? Przy naszej kulturze picia...czy Dom kultury i tym razem będzie pomagał w jej krzewieniu? I dla jasności, też lubię piwo, ale nie mam przymusu jego picia na każdej imprezie. Całe szczeście, że chociaż księża nie zorganizują jakiegoś barku w prezbiterium. A może się mylę ? A co do repertuaru? Zaczęło się na poważnie - to dobrze, pewnie spora grupka na ten koncert przybędzie, pewnie znajdzie się w niej kilku prawdziwie zainteresowanych muzyką renesansu, innych może zainteresuje, zainspiruje, zachwyci ? a co do repertuaru? Zespół Kuśka! - nie znam, nie kojarzy mi się dobrze ta nazwa, ale nie wyrokuję w ciemno. Zobaczymy co zaprezentuje. Młody Olbrychski? Że nieznany? "Stary" Olbrychski też kiedyś zaczynał, podobnie jak inni.Posłuchamy, ocenimy. W każdym razie jest szansa na miłe spędzenie czasu. Jakie są kolejne punkty programu Dni Sobieszowa? PS. Mam nadzieję, że oprócz oburzonych głosów miłośników piwa odezwą się też inni.
~Sobieszowianin 15-06-2009 11:51
Wszystko jest dla ludzi.I te piwo i muzyka poważna.Wszyscy pamiętamy obchody Dnia Matki w Cieplicach i tam na terenie parafii było sprzedawane piwo i osoby spożywający ten trunek potrafiły zachować się kulturalnie.Wszystko zależy od organizatora, który poprowadzi imprezę tak aby nią nie zawładnęła grupka ludzi z tzw: marginesu / jak to miało miejsce w zeszłym roku /. Dawnymi laty Dni Sobieszowa trwały przez trzy dni od piątku do niedzieli z całonocną zabawą w sobotę i zawsze było sprzedawane piwo i takich ekscesów jak ostatniego roku nigdy nie było. Po prostu Dyrekcja Domu Kultury powinna wsłuchać się w głosy mieszkańców czego oni oczekują , a nie traktować Domu Kultury tak jakby to był prywatny folwark, w którym rządzi i nikt nie ma prawa zwrócić nikomu uwagi. A tak na marginesie w Domu Kultury odbywają się liczne wernisaże, na których otwarciach towarzyszy lampka wina / jest to zwyczajowe/ i tam taka forma nikomu nie przeszkadza, to dlaczego sprzedawanie piwa na festynie jest źle widziane.Jeszcze raz powtórzę wszystko zależy od dobrej organizacji i wtedy można to wszystko pogodzić. p.s "do przekora" Nie jestem miłośnikiem piwa,ale uważam że na masowej imprezie a taką jest festyn- piwo powinno być sprzedawane. Taka impreza powinna być dla wszystkich mieszkańców, a nie tylko dla miłośników muzyki poważne.To jest festyn, a nie koncert w filharmonii !!!
~mmmmmm 15-06-2009 12:46
Kuśka to dosyć fajny zespół :) Także powiedzmy że wreszcie coś ciekawszego będzie niż sybiraczki... Bo do tej pory to dni sobieszowa były organizowane chyba dla emerytów..
~Przekora 15-06-2009 12:53
No i mam odpowiedź. Ma być festyn. Zgoda.Wybór sobieszowianina. Więc nie należy się spodziewać, że nie będzie zdominowany przez grupę nadużywających piwoszy, co roku wiekszą, bo przyklad zawsze działa, zwłaszcza taki. I raczej nie bedą to osoby, uczęszczajace na wernisaże w MDK, zwyczajowo sączące lampkę wina. Problem moim zdaniem nie leży w tym czy piwo jest sprzedawane czy nie, tylko w tym, że w świadomości ludzi, zwłaszcza młodych stało się nieodłącznym, koniecznym wręcz rekwizytem zabawy, zawodów sportowych itd. I szkoda, że właśnie Dom Kultury to przekonanie podtrzymuje. Pójdę zatem na koncerty organizowane pod dachem. Bez obecności pijanych, bo z tamtąd zostaną wyproszeni.
~Hava o "artystach" 15-06-2009 13:10
To ten Olbrychski co od conajmniej 15 lat mysli , ze potrafi spiewac .
~R2 15-06-2009 13:47
No cóż chyba uwierzył w słowa J.Sthura, że "spiewać każdy może".
~fidel 15-06-2009 16:23
a może na dni sobieszowa zrobić generalne sprzatanie tej naszej nieco zabiedzonej perełki.łącznie z rzeką przynajmniej wzdłuż ul.młyńskiej? zafundować sobie taki (przepraszam wrażliwych) subotnik i zobaczyć przynajmniej kilka dni póżniej jak to wygłąda. co wy na to?
~zabusia 15-06-2009 16:40
piekna dyskusja.ale wydaje mi sie ze to nie tyle od organizatorow co od samych ludzi zalezy,kazdy odpowiada za siebie i swoje zachowanie.idziesz do sklepu i nikt ci nie kaze kupic, piwa mozesz kupic sobie sok marchewkowy albo wode. tu tak samo chcesz kupujesz nie to nie. a pozatym hmm dlaczego ludzie chodza i tylko gadaja,narzekaja a sami nie zaczna dzialac?(oczywiscie szacunek dla pozostalej części ktorzy chociaz probuja ,mimo ze nie zawsze w konsekwencji jest to tak jak w zamierzeniu) nie podoba wam sie taka czy taka kapela,to zbierz ze soba paru ludzi i stworz własna, co poszerzy grono artystycznych dusz, a moze inna forma artyzmu,a jesli nie czujesz w sobie nic z tych rzeczy to chociaz nie krytykuj tych co staraja sie zrobic cos w takim miejscu.wiem nawet czego mozna sie spodziewac tuz w poniedzialek, gorących dyskusji jaka kicha byla.. bo co by niebylo zawsze jest zle.no chociaz nie powiem,ze ludzie wypowiadaja sie tez dobrze. czasami warto cos zobaczyc od podszewki. pozdrowiam okolice
ago. 15-06-2009 18:08
R. Olbrychski nagrał ostatnio jakąś nową płytę (podobno dobrą), tylko że ani radio, ani TVP nie chcą jej puszczać muzyki z na niej nagranej. Może będzie to połączone z promocją tej płyty.
ago. 15-06-2009 18:15
Do Sobieszowianin - 1 (słownie: jeden) kieliszek wina (napełniony najwyżej do 2/3 wys.) to nie to samo co kilka butelek piwa, a tyle zwykle piją na raz piwosze.
~galla 15-06-2009 20:32
dni sobieszowa czy dni alkoholikow a ze kultura lubi wypic i to zdrowo wiec pijmy za sobieszow pijmy za pomyslodawcow ale w domu, bo strach tam isc ,beda pijusy no i cpuny
~abade3 15-06-2009 20:58
jak zwykle kicha oni mysla ze Sobieszów to wiocha i tu mieszkają same dziadki i babcie nawet na taki kicz sie nie wybieram ale co sie dziwic jak w Jeleniej niema zadnych koncertów a co dopiero tu zalosne
~do przekora 15-06-2009 21:04
jak sobie wyobrażasz festyn bez piwa co ty dziwny jakiś tu są same dziwolągi do kościola na festyn zasuwaj
piipi 15-06-2009 21:28
..mlody Olbrychski lubi byc pijany,oby byl ..TRZEZWY na tym koncercie !
~Zdziwiony 15-06-2009 23:14
Wszyscy tu zaczęli dyskutować na temat picia piwa ,a nikt nie zauważył jaki mało interesujący jest program za, który w 100 % odpowiada Dyrekcja Miejskiego Domu Kultury. A pan Prezydent na Debacie z mieszkańcami obiecywał ,że dni Sobieszowa będą trwały trzy dni i będą bardzie atrakcyjne niż do tej pory. I dziś widzimy, że te trzy dni owszem są na papierze .Jeden dzień zrobiło się w dniu 6.06.2009 łącznie z corocznym dniem sportu / po prostu się podpięło do już organizowanej imprezy/ w szkole podstawowej Nr 15 .Drugi w sobotę wieczorkiem - koncert w kościele dla miłośników muzyki poważnej ,a w niedzielę od 15-tej do 20 tej dla pozostałych mieszkańców. Pieniądze zostały wygospodarowane, trzy dni obiecane są zrealizowane i wszystko gra. Wielka pozoracja - impreza się odbyła ,ale czy ktoś był zadowolony to już nikogo nie obchodzi. Ważne aby się nie narobić a zarobić. Pani Dyrektor podlega bezpośrednio panu Prezydentowi i właśnie na tym przykładzie widać jak władza dba o swoich mieszkańców. Co innego im obiecuję a co innego robi. I tylko dzięki temu ,że Karkonoski Park Narodowy obchodzi swój jubileusz cokolwiek będzie się działo .A wracając do tematu picia piwa nie wszyscy mieszkańcy ,którzy lubią wypić jedno piwo są pijakami.
~do ago 16-06-2009 1:01
Co z tego,że lampka wina będzie wypełniona 2/3 jak tych lampek można wypić kilkanaście.Kto się chce upić to i tak się upiję, obojętnie czy słabym winkiem czy piwem. I to co piszesz jest po prostu hipokryzją.
~ 16-06-2009 8:12
Szanowni Państwo! Myśle, że coś niedobrego dzieje się w sprawie Dni Sobieszowa . Moim zdaniem , wiele racji ma /zdziwiony 23.14 i Sobieszowianin 11.51/. Jak pamiętam, zawsze /DNI SOBIESZOWA/, jak sama nazwa wskazuje, trwały rzeczywiście kilka dni, w których organizowano wiele imprez Kulturalno - Rozrywkowych .. Każdy zatem, mógł wybrać sobie i uczestniczyć w takiej części programu , jakia mu odpowiadała. Ostatnio ograniczono to do jednej imprezy PLENEROWEJ. A ta zawsze ma charakter festynu czy zabawy, a nie wydarzenia kulturalnego przez DUŻE K !!! Dlatego, uważam za nieuprawnione i bardzo nieładne, określanie takiej imprezy jako PIKNIK DLA PIJAKÓW !!! Byłem ubiegłego roku na Dniach Sobieszowa. Okazało się to wspaniałą okazją, do spotkania z przyjaciółmi i wypicia lamki wina czy kufla piwa, w miłej oprawie ogólnej zabawy.. Nie widziałem tam żadnego społecznego marginesu. Wręcz przeciwnie, wesoło bawiących się mieszkańców. Moi Drodzy ! Imprezy kulturalne / z tej wyższej półki/ odbywają się w FILCHARMONII jak też w KLUBIE MUFLON . I to się chwali !!! Ale imprezy PLENEROWE rządzą się całkiem innymi prawami. I myślę , że ktoś z organizatorów, stał się NADAMBITNYM i najchetniej wystawiłby pod chojnikiem
~szosa 16-06-2009 8:17
jak zwykle sami malkontenci!!!!!!!!zorganizujcie ludzie coś sami !!!
ago. 16-06-2009 16:31
Do Autora postu z 16-06-2009 01:01 | - Pisałam o jednym, powtórzę, o JEDNYM kieliszku, a nie o kilku. Należy czytać dokładnie, a nie bezpodstawnie dośpiewywać sobie, co przyjdzie na myśl.
ago. 16-06-2009 16:32
Cd. Gdybyś bywał na wernisażach, to byś o tym wiedział, a nie pisał co Tobie przyjdzie do głowy.
~sasza 16-06-2009 21:51
szkoda ze ludzie zamiast o kulturze...bo chyba o tym jest mowa w artykule rozüpisali sie na temat alkoholu itp. Niestety to my tworzymy Sobieszow i to od nas zalezy jak ta impreza bedzie wygladala...a nawiasem mowiac to Muflon calkiem interesujaco wyglada ostatnio na liscie innych instytucji naszego miasta. Sobieszowianie, zamiast wiec marudzic zobaczcie w koncu cos pozytywnego...
~żabcia 16-06-2009 22:06
zgadzam sie z szosa hmm a może, darujcie juz sobie ten temat alkoholowy,i zastanowmy sie wszyscy (zamiast wiecznie narzekac ja nie wiem skad to sie wzielo w ludzkiej naturze) co mozna by było zrobic zeby uatrakcyjnic takie imprezy, uwazam ze okresle je plenerowo kulturalnymi (zeby podzielic opinie) hmm mysle,ze co by nie bylo warto docenic moze tez starania osob ktore uczestnicza w czyms takim(badz kazdym innym) ze staraja sie cokolwiek jednak osiagnac,mimo barier,o cos walcza, staraja sie i wkladaja swoj czas wysilek,prace.. zeby nie poddac sie wlasnie codziennym napadom nudy i narzekania. nawet gwiazda wieczoru ktora u nas zagosci, jakby nie bylo cos osiagnela, nawet jesli jednym sie podoba innym nie kazdy ma inny gust no i o tym si enie dyskutuje, bo to bez sensu. ALe wklada tez jakas prace w siebie,jak kazdy inny osobnik spoleczenstwa ktory coś robi (spiewa tanczy gra)w swiecie popadajacym w coraz gorsza rutyne..wpada w wir pogoni za niewiadomo czym.. chyba cos takiego jest wazne hm? pozatym jak ktoras tutaj z osob napisala, mozna sie spotkac ze znajomymi (ktorych nacodzien mijamy rzucajac czasami krotkie czesc) i spytac chociaz oto czy im sie uklada,pogadac rozerwac sie chociaz na chwile i odpoczac od tego co dzieje sie przez reszte roku, jest to jedna taka impreza w roku,a mieszkancow znacznie wiecej,wiec moze tak troche zgrania sie ze soba i wspolne utworzenie czegos co bedzie mialo wartosc nie koniecznie finansowa, skoro juz tutaj tez padla juz taka wzmianka. nie zawsze mozna liczyc tylko na innych trzeba nauczyc sie tez dzialac wspolnie!!
~do żabcia 17-06-2009 11:34
Nie zgadzam się z twoim wywodem ,że to my musimy coś sami zrobić.Szanowna Żabciu jak myślisz do czego jest powołana instytucja taka jak Miejski Dom Kultury ,która zatrudnia w nim wykształconą panią Dyrektor oraz pracowników, którzy z racji wykształcenia powinni znać się na krzewieniu kultury.Za pracę takiego Domu Kultury my wszyscy mieszkańcy płacimy podatki. Dlatego organizowanie ciekawych i interesujących imprez w tym takich festynów plenerowym jest ich obowiązkiem, za to dostają pieniądze. Szanowna żabciu jeśli, każdy z nas wszystko by robił sam, to po co był by nauczyciele,lekarze ,policja itd...troszeczkę mylisz się w swoich osądach.Masz tylko jedna rację ,że to od nas samych i naszej osobistej kultury wynika jak będziemy na tym festynie się zachowywać.A wracając do części programowej ,nie wszystkim może się podobać to co Dyrekcja Domu Kultury przygotowała i każdy ma do tego prawo,aby wyrazić aprobatę lub się z tym nie zgadzać ,a zadaniem Domu Kultury jest to tak zorganizować, aby choć większej części mieszkańcom się spodobało.Dom Kultury powinien być rozliczany po efektach i np: jak duża liczba mieszkańców skorzystała z oferty jaką przygotował.Tak jest we wszystkich instytucjach,liczą się efekty a nie to ,że coś się odbyło i na tym koniec.A jeśli chodzi w kwestii poruszanego picia piwa czy słabego winka,widzę że każdy z Was dostosowuję sobie prawo tak jak Wam pasuję. A prawda jest taka ,że w Miejskim Domu Kultury z racji prawa nie powinno się serwować, nawet te 1/2 lampki winka i to zwyczajowo.Odsyłam zainteresowanych do przeczytania ustawy.I tyle w tej kwestii.
~do pipi 17-06-2009 12:40
Oto jak śpiewa :http://www.youtube.com/watch?v=aUjookIxJnE
~żabcia 19-06-2009 14:19
możliwe ze i tak jest, hmm wydaje mi sie ze zostaje jeszcze kwestia finansowa.... jaki fundusz jest przeznaczony na taka impreze.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group