• Poniedziałek, 9 grudnia 2019
  • Godz. 18:49
  • Imieniny: Joanny, Leokadii, Wiesława
  • Czytających: 7730
  • Zalogowanych: 17
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Nowy dworzec autobusowy i nowa galeria

Wiadomości: Jelenia Góra
Czwartek, 23 stycznia 2014, 7:04
Aktualizacja: Niedziela, 26 stycznia 2014, 13:14
Autor: Angela
Fot. Inwestor
PKS „TOUR” rozpoczął budowę nowej bazy autobusowej na terenie o powierzchni czterech hektarów przy ul. Sobieskiego w Jeleniej Górze. Mają tam powstać miejsca postojowe dla stu autobusów, warsztaty, myjnia, mały hotel i stacja paliw. Ta inwestycja jest związana z realizacją Galerii Handlowo–Usługowo–Rozrywkowej "Nowy Rynek", której budowa ma się rozpocząć w kwietniu br. ,a otwarcie zaplanowano na jesień 2015 roku. Wartość inwestycji to 55 mln euro.

Powstająca baza autobusowa przejmie wszystkie funkcje zajezdni przy ul. Wolności, gdzie znajdują się warsztaty i część miejsc parkingowych oraz bazy przy ul. Obrońców Pokoju, gdzie jest, stacja paliw i parkuje większość autobusów.

- Aktualna baza przy ul. Wolności jest zdecydowanie za mała na dzisiejsze potrzeby takiego przewoźnika jak PKS „TOUR”, a ponadto wybudowana została jeszcze w latach 70-tych, a więc szczególnie warsztaty wymagają gruntownej przebudowy i modernizacji - wyjaśnia Piotr Lach, pełnomocnik zarządu Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej "TOUR" w Jeleniej Górze. - Inwestycja zakłada wybudowanie nowoczesnej zajezdni autobusowej z miejscami postojowymi dla ponad 100 autobusów, halami warsztatowymi, myjnią autobusową, stacją paliw oraz niewielkim budynkiem hotelowym przeznaczonym dla kierowców linii dalekobieżnych przyjeżdżających do Jeleniej Góry – dodaje Piotr Lach.

W pierwszym etapie, który potrwa do połowy maja br. spółka planuje wykonać wszystkie prace ziemne, miejsca parkingowe i drogi dojazdowe dla autobusów, myjnię i stację paliw. W drugim etapie wybudowane zostaną hale warsztatowe oraz obiekt hotelowy.

- Inwestycja przy ul. Sobieskiego nie będzie w żaden sposób wpływać na obsługę pasażerów dworca autobusowego, który nadal zlokalizowany będzie w obrębie ul. Obrońców Pokoju – zapewnia pełnomocnik zarządu Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej "TOUR". I dodaje: Aktualny budynek dworca autobusowego w zakresie takim jak dotychczas nadal będzie służył pasażerom, także w trakcie budowy Galerii Handlowo-Usługowo-Rozrywkowej "Nowy Rynek", z którą związana jest obecna inwestycja.

Galeria Handlowo-Usługowo-Rozrywkowa "Nowy Rynek” powstanie na trzyhektarowej działce w kwartale ulic: Jana Pawła II, Obrońców Pokoju, Podwale i kanału Młynówka czyli na części obecnego dworca autobusowego oraz na terenie sklepu Komfort.

"Nowy Rynek" będzie miał powierzchnię 56 tys. mkw., w tym powierzchnię najmu 26 tys. mkw. W centrum handlowym powstanie około 115 sklepów oraz punktów handlowych, a także ok. 800 miejsc parkingowych dla klientów (w podziemiu i na dachu obiektu). W szerokiej ofercie handlowej, dostępnej na dwóch poziomach galerii mają się pojawić m.in.: H&M, Reserved, Cropp Town, Mohito, SinSay, House, Bershka i Stradivarius oraz CCC i Deichmann. Umowy również podpisali Home&You oraz Rossman, Apart i sklep z elektroniką Avans. Na parterze znajdzie się strefa usługowa, punkty z artykułami spożywczymi i sklepy z obuwiem. Szeroka ofertę spożywczą zapewni market Intermarche.

Projekt CH "Nowy Rynek" to inwestycja wspólna: developera TK Development i inwestora Heitman oraz generalnego wykonawcy Erbud, przy współudziale PKS "TOUR".

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (104) Dodaj komentarz

~anonim777 23-01-2014 7:30
Tak, a pieniądze na zakupy będą lecieć z nieba. Następna przepompownia pieniędzy za granicę ,tak się spłaca DOTACJE unijne.Zobaczymy jak uchwalą zakaz pracy w niedziele,jestem za wolnymi niedzielami , wycieczki za miasto rekreacja ,a nie siedzieć w kościele albo spacer w galerii.
~anonim778 23-01-2014 7:47
Rekreacja w niedzielę tez Ci nie wypali, bo skoro zakaz pracy w niedzielę, nikt Ci nie sprzeda biletu do kina, nie wyświetli seansu,nie obsłuży w kawiarni, zamknie Karkonoski Park Narodowy, nie sprzeda loda ani gofra, stacja benzynowa też będzie zamknięta - skoro nie pracujemy w niedziele, to wszyscy, nie tylko w sklepie, bo wtedy to dyskryminacja! A co, jeśli zachorujesz, jeśli wybuchnie ci pożar w mieszkaniu itd. Nadal nie pracujmy w niedzielę? w końcu wszystkim należy się wolne, nieprawdaż? Ci, co pracują w niedzielę, mają inne dni wolne i nie wiem, po co to zadęcie z wolnymi niedzielami. Chyba kościół za tym optuje, bo za mało owieczek na niedzielnej mszy, a za dużo w sklepie.
~una 23-01-2014 7:48
kolejna galeria..... porażka..
~una 23-01-2014 7:56
kolejna galeria..... porażka..
~anonim777 23-01-2014 7:58
778 albo nie rozumiesz albo grasz 'greka " ..zakaz handlu w niedzielę w teskach lidlach biedronkach itp.świątynie konsumkcjonizmu,kupuj i na śmietnik.
~michałł 23-01-2014 8:07
te niepotrzebne budowy to zwyklke pranie kasy
~lidzia 23-01-2014 8:17
No nareszcie, może będzie to galeria z prawdziwego zdarzenia, przestronna a dużą ilością markowych sklepów, kinem, kawiarniami i restauracjami. Przestanę wtedy jeździć raz w tygodniu na zakupy do Wrocławia, Wałbrzycha czy Lubina. Czekam z niecierpliwością.
~Abcd 23-01-2014 8:19
Coś mi się wydaje, że to będzie kolejna galeria widmo, o ile w ogóle zostanie wybudowana...
~ 23-01-2014 8:32
"Przestanę wtedy jeździć raz w tygodniu na zakupy do Wrocławia, Wałbrzycha czy Lubina. Czekam z niecierpliwością. " Ale niektórzy ludzie są niemądrzy :P
~Art 23-01-2014 8:41
A ja chętnie w niedzielę popracuję - czemu mi chcecie tego zabronić? Nie chcecie to nie pracujcie- przymusu przeciez nie ma! Nie chcecie to nie kupujcie! Chcecie to kupujcie! Jesli w sklepie nie będzie kupujących to żadna sieć nie otworzy sklepów w niedzielę, a skoro są - to widocznie komuś chce się do sklepu przychodzić, a skoro są otwarte to ktoś chce ich obsłużyć - czemu chcecie to zniszczyć! Czemu każdy wie lepiej co dla mnie jest najlepsze - odczepcie się od innych i zajmijcie się sobą i róbcie co chcecie - kraj zakazów i nakazów to chory kraj!
~FR08 23-01-2014 8:49
Slyszalem o tym jakis czas temu ale myslalem , ze to jakis zart. Teraz juz wiem ktos w tym ,,miescie,, jest NIENORMALNY galerie galerie,a moze normalne miejsca pracy. Paranoja walnijcie sie w ...
~ania2 23-01-2014 8:52
na 100% będzie tam biedronka
~ 23-01-2014 8:56
kotlina marketow sposobem na zycie
~bidak 23-01-2014 9:03
a czy tam będzie stałkontener na śmjeci żeby coś wygżebać bo na zabobżu pozamykali
~bolekkkkk 23-01-2014 9:06
Ci co tak narzekaja to sa ci co za duzo wszystkiego maja-zwykla ludzka psychologia .po....... sie na krzyzu jak wam sie nic nie podoba. Art ma racje
~Barbra 23-01-2014 9:11
A wycieczki autokarowe won z miasta, bo zlikwidowany zostanie ostatni parking dla autokarów w mieście, a jak nie będzie turystów to.....
~DEVILEK 23-01-2014 9:18
a niech budują, ich pieniądze, ich teren, co to kogo obchodzi, nawet niech puste stoi ... zawsze to ładniej będzie, bo dotychczasowe wiaty i hulający wiatr to jak na miasto "stolica karkonoszy" zakrawa na kpinę ... chyba, że taki folklor ... Mam jedynie nadzieje, iz szanowni i szacowni włodarze miasta oraz Wydział Architektury UM we współpracy z Zarządem Dróg usankcjonują włączenie dworca w Al.JPII, gdyż Autokary stojące w poprzek drogi (z czym prawie codziennie się spotykam) na drodze jak by nie było dwujezdniowej, to jakaś paranoja, o stwarzaniu niebezpieczeństwa juz nie wspomnę. A na wizualizacji widzę bardziej rozwojową wersje dotychczasowego rozwiązania. Obwodnica i tak już składa sie z samych skrzyżowań, jednak wyjazd z pks to już jest szczyt wszystkiego ...
~DRDR 23-01-2014 9:20
Rodzinki spacerujące po galeriach w piękną słoneczną niedzielę-this is it! Zakupy w niedzielę dla niektórych ludzi to już tradycja,bieganie za promocjami,jakiś fast-food,kręcenie się godzinami wokół własnej osi przy jednej bluzeczce itd.Dzieci do kinderplanet, a mamusia z przyjaciółką za ciuszkami,ojciec do castoramy albo mediamarkt i tak dla większości polskich rodzinek mija niedziela.Zakaz handlu w niedzielę to najlepsze rozwiązanie,może wtedy ludzie przestawią swój tok myślenia i niedzielę przestaną kojarzyć głównie z zakupami i tanią rozrywką.
~Tolekk 23-01-2014 9:25
anonim777 ma całkowitą rację, handel w niedziele to zwykly wyzysk. Jak chcesz mieć chleb w niedziele to kup go sobie w sobote... Kiedyś się tak robiło i nikt nie miał z tym problemu. Kolejne galerie to już nie tylko żenujące ale i po prostu idiotyczne. Miasto nie ma siły nabywczej czyli społeczeństwa klasy średniej bo tak naoprawde to ta grupa jest silnikiem każdej liczącej się gospodarki. Niestety ktoś, kiedyś, coś obiecał i teraz trzeba się z tej obietnicy wywiązać tylko dlaczego naszym kosztem? Małych sklepików już nie ma za niedługo nmie będzie niczego oprócz pustych galerii i urzędu pracy pełnego ludzi stojących po zasiłek ewentyalnie czekających na podpis i pracujących na czarno. Obraz nędzy i rozpaczy ubrany w ładny płaszczyk nowoczesności i postępu.
~POPiS 23-01-2014 9:25
Nikt nikogo do niczego nie zmusza.
~lubudubu 23-01-2014 9:26
bla bla bla wszyscy umrzemy
~jeż 23-01-2014 9:27
popieram DEVILKA
~inwestor 23-01-2014 9:32
czyli spółka LPP wyposaża wszystkie stoiska w "markową" odzież? Jestem tylko ciekawy, kiedy swiadomosć klientów wzrośnie i zaczną szanować swoje pieniądze.
~ 23-01-2014 9:33
BADZIEWNA, PSEUDONOWOCZESNA FORMA RODEM Z ZABOBRZA, PSUJE PANORAMĘ STAREGO MIASTA, MASAKRA
~Gość 23-01-2014 9:43
Nie bardzo rozumiem co z tym PKS-em. Gdzie ta baza PKS-u pokazana jest na wizualizacji na zdjęciach. Z tego co widać autobusowy przystanek jest pod wejściem do przyszłej galerii. Czyli przyjezdnych autobusy zawożą do galerii. Coś mi się zdaje, że w takim wypadku rola PKS-u zmieni się z regionalnego przewożnika na "przywoźnika" do galerii i marketu. Druga kwestia - czy PKS, który odziedziczył od miasta rewelacyjny teren przy ścisłym centrum nie robi czasem "wałka" sprzedając teren, na którym prowadzi prywatną, komercyjną działalność, ale związaną z misją społeczną? Może się zaraz okazać, że PKP zbuduje nam kolejną galerię... Potem teren pod następną galerię przekaże aportem do spółki deweloperskiej ZUS i Teatr. Za nimi pójdą po łatwe pieniądze "Wyższe" Uczelnie... NIK proponuję wysłać.
~Paweł83 23-01-2014 9:48
55 milionów euro?? ciekaw jest ile można ukraść z tej sumy
~oncer 23-01-2014 10:07
Pomysł poroniony!!! Dworzec PKSu powinno się zlokalizować koło Dworca PKP. Tam zrobić stanowiska dla autobusów, wyburzyć część ruder stojących koło dworca (wtedy uzyska się sporo miejsca, można by zlikwidować część torowisk - i tak nieużywanych), a sam budynek dworca przeznaczyć na potrzeby podróżnych - jednocześnie PKP i PKS. Wtedy to miejsce ożyje, bo dziś ten piękny budynek świeci pustkami. W większości miast jest tak, że dworce - kolejowe i autobusowe są lokalizowane koło siebie tylko w Jeleniej wciąż nikt nie może tego pojąć. Po co budować nowe obiekty jeśli do tych celów świetnie nadawałby się obiekt dworca PKP? Kolej z PKSerm pewnie by się jakoś dogadała
~Murano 23-01-2014 10:30
Mam to gdzieś - i tak wyjeżdżam
~ 23-01-2014 10:33
Patologia, biedota, gimbusiarnia i różnego autoramentu cienkie Bolki obkupują się w galeriach. Normalni ludzie na zakupy jeżdżą do Paryża, albo do Mediolanu.
~ 23-01-2014 10:37
a 100m dalej stoi od ponad roku pusta galeria, a w centrum druga w połowie pusta:))))))
~Ojjjjj 23-01-2014 10:37
Watpie czy by sie dogadali... pks odebralby i tak juz mala grupe klientow PKP... PKS jezdzi o wiele, wiele czesciej i szybciej niz PKP...
~związkowiec 23-01-2014 10:38
W niedzielę moherom i zagorzałym pis.... wstęp wzbroniony ! pracownikom dodatek za pracę w niedzielę.temat się sam rozwiąże
~gr 23-01-2014 11:06
kretyński pomysł...
~ 23-01-2014 11:23
Galeria dla biedoty:) a co z ta galerią co stoi będzie jeszcze bardziej pusta czy może coś się tam zrobi np. sale kontemplacyjna dla bezrobotnych z kursem zen:)
~ 23-01-2014 11:28
Co do handlu w niedziele, jest uzasadniony, bo niedziela nie jest biblijnym dniem świętym wiec handlować można :) Cesarz rzymski ustanowił edyktem, zmianę soboty (szabatu) na niedzielę dzień słońca sunday, to weszło do kościoła rzymskiego z marsza i to ustanowiono dniem świętym i teraz to wałkują,że to święto :) A to zwyczajny dzień roboczy wedle Pisma Świętego, jest to dzień święty katolicki wedle jedynie tradycji ustalonej w dogmatach. ale nie jest to biblijne przykazanie. Niech mi jakiś katolik pokaże gdzie w Biblii jest cytat abym świecił niedzielę lub niech pokaże to jakiś ich ksiądz :) Także śmiało w niedzielę na zakupy i do pracy:) To żaden grzech, ale dzień powszedni
~galerianka 23-01-2014 11:35
A mnie się podoba że będą nowe miejsca pracy dla mnie i dla moich koleżanek. I pod dachem praca i ciepło będzie.
~spółka zło 23-01-2014 11:50
Zbliżają się wybory, więc specjalista od SKM znowelizuje swój pomysł i złoży obietnicę, że dociągnie do budowanej galerii, tory kolejowe. Stacja Jelenia Góra-Centrum. I będą dwa "dworce" w jednym miejscu. Co do samego pomysłu galerii, to nie ma w nim nic złego. Jeżeli faktycznie wstępne umowy podpisały H&M, Bershka, Stradivarius, to tylko się cieszyć. Dziwi mnie trochę troska internetowych fachowców od wszystkiego, o to, czy pomysł wypali, czy nie, bo obok pustawa galeria, bo druga do tej pory nieotwarta. To wasze pieniądze są tam inwestowane? Nikt też nie każe pracować u wrednych kapitalistów, a tym bardziej u nich kupować.
~doopa 23-01-2014 11:51
DO: 23-01-2014 11:35 | ~galerianka | TAAA... I BĘDZIESZ ROBIĆ ... ZA WIELOPAK SKARPET ... PROPOZYCJA NA POZIOMIE JELENIOGÓRSKIM ...
~oooo 23-01-2014 12:03
parking dla 100 autobusów ? gdzie? Na maps google można zobaczyć ile miejsca obecnie zajmuje 30-40 autobusów , a gdzie reszta programu?warsztaty, myjnie, parking osobówek no i sklepy,sklepy, sklepy ... czarno to widzę. Na wizualizacji też tylko 6 stanowisk i mini plac ale zobaczymy, może to jest z gumy....
~mzap 23-01-2014 12:22
h&m oł je! nareszcie nie trzeba będzie jeździć do Wro albo Zg
~Ahaa 23-01-2014 12:48
To dlatego CBA jest w mieście..
~ 23-01-2014 12:56
i ty wkrotkim czasie bedziesz mocherem. dlatego troche szacunku dla ludzi którzy wypracowali wolnosc ,zapomniales jak byla komuna i buty kupowalo sie na kartki
~hmm... 23-01-2014 12:57
Kolejna pralnia brudnej kasy... 3 galerie handlowe w promieniu ~300m? Z czego jedną przerabiają na hotel[kolejny...] druga mimo iż funkcjonuje to świeci pustkami, a teraz trzecia... Ludzie na stołkach w ratuszu kpią sobie z NASZEJ pięknej Jeleniej Góry i jej mieszkańców!
~do drdr 23-01-2014 13:11
No i świetnie .. pyt do drdr.DLACZEGO CHCESZ ZABRAĆ KOMUŚ PRAWO DO SPĘDZANIA CZASU TAK JAK CHCE bo MA DO TEGO PRAWO?Wszak mamy wolność. Podobno nawet do przodkow niektorych internautów strzelano w JG w latach 80 w ub. stulecia, a chodziło o tą wolność. Za brzydkiej komuny kościoły były otwarte cały dzień w świątek ,piątek i niedzielę.Dziś urzędują w godz. mszy , potem bez szybkie można się pomodlic jak kto chce. Przynajmniej w niektorych miastach tak jest. Są ludzie starsi , ktorzy dawniej cale dnie siedzieli w kościółku, teraz nie mogą i przesiadują w CH, gdzie zjedzą może ,jedyny posilek cieply w ciągu dnia... Są rodziny wcale nie tak rzadko, gdzie stary nie ma się gdzie podziać.A wlaśnie weekendy stają się dniami rodzinnych horrorów i pijaństwa. Mniemam ,ze jak ktoś wprowadzi ten durnowaty zakaz handlu , to jednocześnie zamknie te wszystkie budy z wyszynkiem alkoholu. Mniemam ,że jedyne co kler ma prawo i powinien robić, to uświad
~lalek 23-01-2014 13:14
PKS-ie drogi, otwórz kierunek Jelenia Dziura - Londyn nie ma takiego miasta, by wszyscy zdrowi na umysle wyjechali z tego dziadostwa w kotlinie.
~ 23-01-2014 13:21
cd. Jedyne co kler ma prawo robić to UŚWIADAMIANIE ludzi,że wieczna bieganina za materią po prostu żle wpływa na ich zdrowie. A każdy ma wolną wolę i zrobi tak jak chce i nie sądzę,żeby wplywy na tacę zwiększyly się od idiotycznych zakazow. A poza tym kazdy ma taką rozrywkę na jaką go stac. Czekamy na konkurencyjne pomysly ze strony KrK, tylko oby były nie obciążające finansowo...
~ 23-01-2014 13:33
no i po jakiego grzyba kolejna niepotrzebna nikomu galeria, tym bardziej w samym sercu starego miasta. Lepiej weźcie się za drogi i renowację kamienic i pozostałych zaniedbanych miejsc, zamiast budować kolejny modernistyczny moloch. Żenada!!!
~wd 23-01-2014 13:38
Paskudny kloc w centrum Miasta :( Błagam, NIE ! We Wrocławiu chcą zrobić podobnie z PKSem - tam ludzie walczą, żeby zbudować coś bardziej ludzkiego i miastotwórczego - a u nas?
~ddd 23-01-2014 13:46
w ten sposób Jelenia zmieni nazwę na Galeria.
~PKS 23-01-2014 14:21
a media Markt a gdzie drugi market budowlany np OBI, o IKea nie wspomnę tam trzeba pytać czy nie chcieli by zainwestować w Jelenia Górą
~ewa wc 23-01-2014 15:07
po co pks w jelenia górą !!!!!!! ??????? he he ha ha
~łuki 23-01-2014 15:20
w jelenia góry w agleria po co juzsz jest bo jest za duzd
~masakra 23-01-2014 15:40
Kolejna niby galeria w Jeleniej... W dodatku w tym miejscu. Wolałbym jedną porządną galerię (podobnej do galerii Victoria w Wałbrzychu), gdzieś na obrzeżach miasta, niż kolejne twory, w których wybór będzie znikomy. W dodatku galeria w tym miejscu zakorkuje już zupełnie centrum miasta!!!Kto u nas zajmuje się zagospodarowaniem przestrzennym??? I zgadzam się z 23-01-2014 14:21 | ~PKS .
~gość II 23-01-2014 15:50
Dworzec PKS powinien być obok PKP, by nie trzeba było ganiać przez pół miasta. Co do galerii, to poczekam na otwarcie. Jedna już powstała na Pijarskiej i stoi pusta, teraz ma się w hotel przekształcić.
~do 12:03 23-01-2014 15:54
Nowa baza pks jest budowana koło Lotosu przy wyjeździe na Zgorzelec
~matana 23-01-2014 16:44
No niby będą miejsca pracy, o ile to postanie w ogólę, ta Hilton hahaha kina w Realu mnie tylko zastanawia co z tymi pustymi galeriami ??
~piciosław 23-01-2014 16:54
jak patrze na ta wizualizacje to nie jest to modernizacja starego dworca pks a galeria handlowa i gdzies tam z tylu na zapleczu beda sobie jezdzic autobusiki. brawo
~Dariusz 23-01-2014 17:07
Poszukuję kilku rozsądnych osób do założenia stowarzyszenia i/lub partii w celu zainicjowania koniecznych zmian na poziomie regionu i kraju. To co się wokół dzieje nie powinno dłużej trwać. Podłość władz każdego szczebla niszczy nasze miejscowości, nasz kraj, niszczy nas. Bezczynność jest zgodą na zło które nas otacza. Chcecie, by Wasze dzieci tak żyły? By tak żyli Wasi Rodzice? Zmiany jesteśmy winni naszym bliskim i sobie. Marzę o pozbawieniu polityków i urzędników władzy i zastąpienie ich głosowaniami obywateli w każdej sprawie na poziomie regionów i kraju na wzór Szwajcarii. Ograniczenie liczby urzędów i ich pracowników - darmozjadów. Społeczną ocenę pracy i przydatności pozostałych urzędników z możliwością ich natychmiastowego usuwania. Znajdziecie mnie, Rozsądni, na YT i blogu.
~Dariusz 23-01-2014 17:15
Mam pocztę na portalu gazeta.pl jako derem, a na wp.pl jako mostrag. Lub wrzucić moje imię i nazwisko: Dariusz Mostrąg na google...
~ 23-01-2014 17:41
Mochery i pis, to mają w ....... twoje galerie i markety, w nierziele idą do Kościoła i po obiedzie idą na spacer, albo jadą z rodzinką na wycieczkę.
~ 23-01-2014 18:25
A czy w nowej galerii, będzie bus na roboty do Niemiec odchodził???
~tusia 23-01-2014 18:59
JEZUŚKO jak fajnie ludziska się rozerwią do kościeliska nie będą się pchać i marznąć na tackę nie dadzą jedynie Galeryja na kiełbaskę dadzą jak zimno w chacie to po ciepełko do Gareryji.
~człek 23-01-2014 19:18
o fajnie - niech się coś dzieje. Pomysł i projekt fajny. Życzę powodzenia. Narzekającym mówię stanowcze N I E
~ość portalu 23-01-2014 19:37
Ładne zdjęcia pani Angelu ! To ta nowa baza na Sobieskiego ?
~do anonim777 23-01-2014 19:52
nie chcesz to nie kupuj w niedziele! nikt Ci nie nakazuje robić zakupy w niedziele! a galeria się zawsze przyda ;)
~ 23-01-2014 19:55
No nareszcie .Bardzo optymistyczna wiadomość.nasz nowy dworzec nie będzie mi przypominał o pe er elu :) A jak sie komuś nie podoba,to do wyższej cywilizacji - na Białoruś,tam za narzekanie na Polskę,dostaniecie talon na "balon" : )
~anonim777 23-01-2014 20:20
Tak ,tak lećcie do tych galerii galernicy Tuska ,niewolnicy fizyczni i umysłowi . Słuchacze ojdyra lub ks.prof. OKO co ... pierdoly o dzender. Ciuchy szyte w Azji za pare eurocentów a sprzedawane za ojro ,gdzie jest nasz przemysł tkacki ,welniarski ,? A jagnięcinę sprowadzamy za ciężkie pieniądze. NIEDZIELA jest dniem wolnym od pracy i należy do rodziny a nie do księdza lub galerii.
~grumpy 23-01-2014 20:27
i znowu te same g. sklepy, z wyjatkiem h&m. szkoda ze z jeleniej zniknal marks & spencer, jedyny sklep w tym miescie w ktorym nie walilo wiocha
~beeeee 23-01-2014 20:39
a ludzi do tych galerii to chyba z Rumuni nałapiemy bo Jelenia umiera na całego i galerie to się chyba nie przyczynią do tego aby tu ludzi Młodych ściągnąć!!!!Żenada...więcej galerii...
~ 23-01-2014 21:06
Mimo wszystko moja ulubiona inwestycja jest galeria na pijarskiej. I parking wielopoziomowy ukradziony oficjalnie kolesiowi ktory uwierzyl ze Kusiak zamknie inne parkungi w miescie.
~slw :D:D:D 23-01-2014 21:25
Przynajmniej coś się dzieje w tym smutnym jak ... mieście :)
~slw :D:D:D 23-01-2014 21:27
Jeszcze tylko Zoo brakuje i bedzie git :D
~ 23-01-2014 21:43
Czy wy ludziska nie rozumiecie, że Jelenia Góra ma swoją szansę rozwoju właśnie w jako centrum handlowe? Że galerie handlowe będą atrakcją dla turystów? Szwajcaria słynie z usług bankowych, dlaczego Jelenia Góra nie ma być znana z centrów handlowych??? Nie mierzcie swoją miarą innych!!! Jeżeli mnie nie stać na zakupy w galerii to nie znaczy, że innych nie stać! Zrzućcie jarzmo prowincjonalizmu, zacznijcie dostrzegać piękno miejsca, w którym jesteście! I korzystajcie z tego! Przestańcie pluć na swoje miejsce na ziemi!
~fox 23-01-2014 21:46
czasem tak czytam o tych nowych inwestycjach w jeleniej i nie wierze w to co czytam ,galeria grodzka wykorzystana w 50%,galeria na pijarskiej pusta,galeria przy realu w budowie,a teraz nastepna przy pks,spoko jak ktos buduje za swoja kase niech buduje ale jaka tu logika???czemu nam ma sie udac jak innym sie nie udalo??? Czytam tez jakie sklepy maja tam byc i widze ze wiekszosc dla ludzi mlodych a takich w JG nie wielu. zrobilem sobie taka wyliczanke w galeri grodziej moze byc z 40 sklepow,pijarskiej z 60,w tej przy realu 150,w tej nowej tez 115 to okolo 360 sklepow!!!!w jeleniej mieszka 85 tys.osob odliczajac osoby starsze i biedne ktore nie chodzo po centrach handlowych zostaje ok.50 tys.podzielic na te sklepy daje ok.140 osob na sklep. Gdzie tu logika??aha jest jeszcze galeria przy Tesco
~Zdzich 23-01-2014 21:56
Czytam Wasze wpisy i zastanawiam się, tylu rozumnych ludzi a rządzić nie ma kto, jak to się dzieje ?
~bb 23-01-2014 22:18
A ja błagam ja chcę więcej galerii. Jest ich stanowczo za mało, taki w nich tłok.I jeszcze więcej baz pks-u bo tyle ich jeździ że niema czym się do domu dostać.Brawo brawo !!!!!
~Do Fox 23-01-2014 22:24
Albo cłżowieku jesteś z podstawówki albo z opozycji, tylu pierd naraz dawno chyba nikt nie napisał,ale po kolei: Galeria Grodzka to nie jest prawidziwa galeria tylko mała galeryjka do której nikt nie chodzi, galeria na pijarskiej jest własnie przerabaiana na hotel Hampton (zarządzany przez sieć Hilton), dopiero galeria sudecka i galeria Nowy Rynek (PKS) mają szanse stać się prawdziwymi galeriami i w końcu nie będę musiał jeździć wciąż do Lubina, Legnicy czy Wrocławia na porządne zakupy. A o frekfencję bym się nie martwił. Bo trzeba być kompletym laikiem aby napisać że w owych galeriach będą sami jelenigórzanie, a powiat, a Karapcz, Szklarska, Kowary itp to co już nie przyjadą? Pozdr.
~Stratos 23-01-2014 22:39
Do najemców galerii na PKSie właśnie dołączył odzieżowy sklep CARRY
~zinnejbajki 23-01-2014 23:04
6 !! słownie sześć stanowisk ma wystarczyć ??? Przecież czasem na obecnym dworcu stoi równocześnie więcej autobusów szykujących się do odjazdu. A gdzie poczekalnia, wygodne przestronne perony z wystarczającą więc pokaźną liczbą ławek, toalety, tablice z rozkładem, kasy i w końcu -- przechowalnia bagażu ??? -- bo teraz zostawia się u pani w kibelku . GDZIE DWORZEC AUTOBUSOWY ??? -- a nie coś w rodzaju : "przystanek przesiadkowy" typu metro-autobusy (i to z tych mniejszych).
~Rico 24-01-2014 1:27
Dobry pomysł,bravo PKS ! Następne 2.000.000. (dwa-miliony) Polaków trzeba będzie wywieźć wkrótce za granicę do pracy. Najlepsze kierunki to : Londyn ,Dublin, Berlin,Monachium,Wiedeń,Amsterdam............... Tylko co potem?
~ 24-01-2014 6:58
Co to kogos obchodzi moja nowa galeria na ul. Pijarskiej. Ja tam bede puszczel much i obserwowal jak ladnie lataja.Wolnoc tomku.
~ 24-01-2014 7:02
Mialo byc MUCHY
~ 24-01-2014 10:06
Z Jelenią jest tak jak z pewną przypowieścią,ze ktoś potrzebuje np, chleba:) A dostaje koszule:) Tak jest z galeriami ludzie krzyczą tu o możliwości zarabiania pieniędzy, a władza mówi dajemy wam co chcecie czyli fontannę i basen i biedronki i galerie abyście tu wydawali kasę:) I taka rozmowa ... :) Jeden o chlebie drugi o galeriach :)
~trolle 24-01-2014 10:59
Na jeleniogórskich portalach zagnieździło się dużo wrocławskich trolli. Trudno uwierzyć w głupotę miejscowej opozycji. Wrocławianie na naszych portalach opowiadają niestworzone rzeczy, byleby tylko nas jeleniogórzan zdołować, zniechęcić, sprowadzić pod ziemię. Zamiast cieszyć się ze zmian płacz i niezadowolenie. To jest takie wredne bo wrocławskie.
~ 24-01-2014 19:47
JG liczy mniej niż 100.000 tys mieszkańców a galerii i CH wystarczy dla poł miliona ludzi i kilku dobrych pracodawców . Gdzie tu logika .
~o trollach 24-01-2014 21:41
Zgadzam się. Jednym z wrocławskich słoików bez przerwy trollującym na naszym portalu jest "gość II" - doktorek z Wrocławia. Nie pisze niczego mądrego, ale oczywiście na wszystkim najlepiej się zna. Poczytajcie tego gościa, mam niezły ubaw za każdym razem, kiedy czytam jest wpisy.
~real 25-01-2014 22:17
do 21.06 - a moją galeria Focus Mall
~Mieszkaniec 27-01-2014 18:13
Fajnie, że coś się rusza. I fajnie, że mamy w tym mieście choć jednego przedsiębiorcę ze zdrową zachodnią mentalnością, który w klienta i w firmę inwestuje pieniądze i szacunek, a nie "oszczędza" jak typowy, bezczelny polski dziad ze wschodnim, cwaniakowatym myśleniem, czyli jak najwięcej dla siebie, nic od siebie dla nikogo (patrz: konkurencja). Podoba mi się to, wielki szacunek dla PKS Tour!
~Kaśka 28-01-2014 12:44
Moze lepiej by bylo wybudować jakąś fabrykę, zakład produkcyjny
~pebody 28-01-2014 18:23
propsy za wizualizacje numer 1. made my day.
~@łpa1 29-01-2014 22:18
PILNE!!!!!!!!!!!!!!!!! Na Kilińskim powstanie galeria XXI wieku. Wszystkich handlujących przeniosą do nowych pomieszczeń handlowych.
~ 30-01-2014 9:48
Jeśli czegoś potrzeba w Jeleniej, oprócz oczywiście miejsc pracy, to marketu budowlanego, szmateksów już jest w sam raz. Ale brzydota nieprzeciętna, ten projekt
~szuger53 1-02-2014 10:19
a co z centrum handlowym na kilińskiego,kaktus mi wyrośnie jak to wybudują.
rymcycymcy 1-02-2014 19:56
19:47 | ~ | ...zacznij się rozmnażać ! :)
~ABC 1-02-2014 22:38
plany piękne , tylko jak żyć za 1200 i zaliczyć w sobotę te wszystkie galerie ?. a jeżeli chodzi o nowe miejsca pacy ????? , umowy śmieciowe za 1200 , PORAŻKA !!!.
~dymek 10-02-2014 18:34
niech stawiają i budują następna galerie która będzie za jakiś czas stala pusta bo i sieciowki tez dojda do wniosku ze doplacac do interesu bo w tej dziurze pana zawiły ludzie nie maja pracy i wynagrodzeń a co za tym idzie nie stać ich na zakupy .
~hexe 25-03-2014 22:21
Architektura nie jest dobra, ale trzeba stwierdzić, że w Jeleniej obecnie NIE MA galerii z prawdziwego zdarzenia. Mamy Tesco i Reala z kilkunastoma sklepami . Marki wymienione w artykule to sieciowe niedrogie marki, które na pewno znajdą chętnych. Obok galerii zostanie funkcja dworca gdzie przyjadą klienci z okolicznych miasteczek. galeria zyska klientów, którzy z dworca korzystają na co dzień. Plac z autobusami to nie jest dobre miejsce w centrum miasta. Uważam, że galeria spełni swoje zadanie i mało kto będzie z centrum miasta leciał na Zabobrze do Reala. Opłacalność inwestycji to sprawa inwestora a w tym wypadku inwestor nie jest firmą krzak, jak np na dawnym rynku przy Kilińskiego. Miasto samo by tam nie zainwestowało.
~hexe 25-03-2014 22:25
przeczytałam komentarze i jestem pod wrażeniem , że wiele osób myśli że w jeleniej mamy Galerie. TO CO TU MAMY NIE JEST GALERIAMI! Grodzka?? ten budynek powinien byc małym kaeralnym biurowcem a nie obiektem handlowym !
~Waldek Lichy 1-06-2014 20:28
Za komuny były wolne niedziele nie było problemu .Awiadomo że są takie zawody że trzeba pracować
~Wasyl 11-06-2014 12:32
A ja się pytam czy czasem PKS nie kupił ziemi pod nową bazę od osoby prywatnej, która tak całkiem przypadkiem ma eksponowane stanowisko w PKS?
~sprawdz... 16-06-2014 6:38
A ilu oni zatrudniaja na czarno - czas na kontrole PIP .... by ludzi nie wyzyskiwano ...a moze z wlasnej woli -tak wola pracowac ???
~proton 10-03-2015 14:39
Witam ! Odniosę się tylko do architektury tego projektu. To porażka i nieporozumienie ! pozdrawiam
~bogdan 21-04-2015 6:59
z tych wpisów wynika,że jeleniogórzanie to sami pesymisci. Jak nic sie nie robi to żle, jak coś się robi też żle , o co tym obszczymurkom chodzi ?
~mich 23-07-2015 16:23
Do 13:33.Galerie buduje prywatny inwestor za swoje pieniądze. Jego biznes i jego ryzyko. Co to ma wspólnego z remontami kamienic czy dróg ?Jeżeli Tobie nowy dworzec autobusowy jest nie potrzebny to z niego nie korzystaj .Możesz korzystać z wiaty koło" Kauflandu" . Bo ten stary to była naprawdę żenada!!!!!!!!!!!

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group