• Niedziela, 16 grudnia 2018
  • Godz. 13:15
  • Imieniny: Adelajdy, Albiny, Alicji, Zdzisławy
  • Czytających: 3809
  • Zalogowanych: 2
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

(Nie)oczekiwana zmiana szefa

Wiadomości: Jelenia Góra
Sobota, 21 kwietnia 2007, 0:00
Aktualizacja: Sobota, 21 kwietnia 2007, 11:29
Autor: TEJO
Fot. Archiwum
Prof. dr hab. Henryk Gradkowski nowym rektorem Kolegium Kakonoskiego.

Zastąpi ustępującego prof. dr. hab. Tomasza Winnickiego.
Henryk Gradkowski jest literaturoznawcą i dotychczasowym prorektorem Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej Kolegium Karkonoskie w Jeleniej Górze.

Jeszcze nie wiadomo, kto będzie zastępcą nowego rektora. Swoje stanowisko prof. Gradkowski obejmie we wrześniu. Do tego miesiąca trwa kadencja ustępującego prof. Winnickiego.

Prof. Tomasz Winnicki udzielił ostatnio wywiadu jednemu z lokalnych tygodników, w którym miał stwierdzić, że nie będzie zwalniał z pracy za współpracę ze Służbą Bezpieczeństwa.

– Napisano prawidłowo, że nie będę zwalniał tych, którzy w terminie nie złożą oświadczeń lustracyjnych, ale absolutnie nie mówiłem, że za współpracę z SB nie będę zwalniał z pracy.
– Przytoczono skróconą wypowiedź nie wspominając o tym, że to IPN jest właściwy do oceniania, kogo należy zwolnić z pracy za kłamstwo lustracyjne – napisał prof. Winnicki w sprostowaniu do wywiadu.

Jak się okazuje incydent ten, sprostowany przez pismo, nie miał wpływu na utratę stanowiska przez prof. Winnickiego. A taką wersję zdarzeń niektórzy przedstawiali.
Zmiana na stanowisku szefa uczelni nastąpiła w wyniku przeprowadzonych wyborów. Dotychczasowy rektor nie mógł kandydować ze względu na zmiany organizacyjne w procedurze wybierania władz uczelni. Jej rektorem jest od początku powstania KK, czyli od 1998 roku.

Prof. Henryk Gradkowski będzie rektorem do 2011 roku.

Czytaj również

Komentarze (37) Dodaj komentarz

~student 21-04-2007 11:53
A czemu nie prof. Malczuk?
~xxxx 21-04-2007 12:30
Chwała Bogu że tacy ludzie nie będą zwalniani z pracy. Wówczas taki był system i musimy się z tym pogodzić.Obecny też mamy taki system a może gorszy.Lustracja na obecną chwilę jest nam nie potrzebna, tylko dobra praca za godziwą płacę. Trzeba takich pozbawiać pracy i co na bruk ?? Mówię nie, IV RP rozliczyć trzeba z taniego państwa . Czy mamy na IV RP wpływ, myślę ze nie, III RP była tańższa. Była już postawiona gruba krecha 89 i nie wracamy, idziemy do przodu ku przyszłości i dobrobytu dla dobra narodu. Do boju naprzód ku leprzej Polski panowie, bo nie o taką obecną Polskę walczyli nasi przodkowie .W tedy będzie nam się dobrze żyło, kraj mlekiem i miodem popłynie. Lustrację odłużmy na bok.
~rek 21-04-2007 12:55
Gratuluję awansu. Nie lustracji obecnie chcemy ! Daj nam Chleba Powszedniego dzisiaj IV-to RP wraz IPN-em , a nie karmicie nas lustracjami, aborcja itp: Jest tyle do zrobienia w tym kraju.Trzeba się zająć sprawami przyziemnymi. Może to wciągu 24h trzeba rozliczyć IV RP. Myślę że Historia to sumiennie rozliczy .
~Wes 21-04-2007 13:13
Gratulacje dla prof. Gradkowskiego.
~student UW 21-04-2007 13:25
kk to smieszna szkola jakie oni maja kierunki??? beznadzieja, natomiast uniwersytet wroclawski to jest przyszlosc przeciez w tym kk nie mozna zrobic mgr a jak przychodza do wrocka to sie z nich smieja i zadaja pytanie kolegium a co to jest i gdzie sie to znajduje???? hahaha takze porazka ten koledz juz wolalbym isc na jakas prywatna ktora ma lepsze kierunki i powiazania z uczelniami zagranicznymi. kolegium poszerza kolejne rzeszy ludzi bezrobotnych. oczywiscie jestem przygotowany na liczne komentarze od "stunentow" kk ktorzy mnie skarca haha
~Kolegium Uczelnia dla bezrobotnych 21-04-2007 13:41
Stwarzanie indywidualnej Uczelni w JG w latach 1998-2000 było najgorszym posuniecie, nie mamy w JG tak duzo wykwaliikowanej kadry dydaktycznej, aby uczyła we wszystkich szkolach wyzszych w naszym miescie. Ae i wydział GRiT oraz PWR sa najlepszym przykładem jacy ludzi ekształca mgr oraz niedługo juz dr. zastanowmy sie jak może kształcic mgr na kk ktoś kto ma wykształcenei srednia. jak moje dziecko moze uczyc polonicta z dysleksja i dysgrafia. Ludzie kto pozwala na taka szkołe. czemu rechabilitanci nie znajduja pracy, a na kszcztalcenie w zakresie mgr zadna szanujaca sie uczenia na dolnym slaski i w Polsce nie przyjmuje po KK
~Pietras 21-04-2007 13:47
Do student UW Człowieku ty jestes chyba chory ! ! ! Jak mozesz sie wypowiadac nie bedac studentem KK nie znajac warunkow uczelni.Gratuleje tobie bo ty w tym swoim UW wstapisz do grona bezrobotnych magistrow zasilajacych kolejki w posredniakach a my na takich ja ty musimy dawac pieniadze!!!Jesteś Żałosny.KK jest uczelnia zawodowa i my studenci napewno znajdziemy prace nie koniecznie w Polsce
~Absolwent 21-04-2007 14:11
Jak napisano w "Nowinach jeleniogórskich" przez niedopełnienie formalności przez prof. Tomasza Winnickiego nie ma jeszcze na KK basenu! Za egzaminy poprawkowe trzeba płacić, jak i za głupie "warunki". Inny przykład: Weźmiesz dziekankę to musisz wyrówna różnice programowe- znów żygasz kasą! Na terenie kampusu znajduje się kasa, ale jak chcesz zapłacić np. za dyplom to musisz iść na pocztę. Pełno okienek lub 15 min. by dotrzeć z basenu w 11stce na zajęcia na Podchorążych.(W międzyczasie wysuszyć głowę itp., a na zajęcia w KK być na ten przykład przebranym już w mundurek fizjoterapeuty). Nawet wykładowcy z Wrocka nie traktują tej szkoły poważnie. Nie polecam, a nawet stanowczo odradzam!!!(głównie Instytut Edukacji Medycznej)
~ja 21-04-2007 14:25
Każdy ma prawo wyboru swojej uczelni. To ze studiujesz na UW to nie powinieneś wysmiewać innych, bo ktoś mógłby tak napisać o UW. A każdy indywidualnie podejmuje decyzje gdzie chce studiować i na jakiej uczelni.. Powodzenia na UW.
~żak 21-04-2007 14:59
jak chodzi o germanistyke mamy wyższy poziom niż na większości uczelniach, to nie tylko ja twierdze lecz wiele innych instyducji , w tym także profesorowie na UW :)
~życzliwa 21-04-2007 16:20
Do studenta UW i innych myślących podobnie. Przykro mi że musisz się o tym dowiedzieć w ten sposób ale na dzień dzisiejszy KK jest szkołą prężniej rozwijającą się nawet od UW. To my dostajemy środki unijne na rozwój i modernizację uczelni, na poszerzanie kontaktów międzynarodowych ( których już w tej chwili mamy sporo) a co do tego że Wy Wielcy Studenci UW próbujecie nas wyśmiewać kiedy przyjeżdżamy do Wrocławia to świadczy wyłącznie o waszym braku jakiejkolwiek inteligencji którą rzekomo powinniście posiadać chociażby ze względu na to gdzie studiujecie. Także życzliwie radzę Wam(Tobie)troszkę spuścić z tonu bo równie dobrze Twoje kwalifikacje zawodowe mogą być w późniejszym terminie nie wystarczające....Pozdrawiam i życzę czasami pomyśleć zanim cokolwiek napiszesz:)
~xcxcxcx 21-04-2007 16:48
ja zamierzam studiowac tu zaocznie fizjoterapie(nie mam juz 18 lat),ale po Waszych komentarzach grubo zastanawiam sie nad ta szkola....napiszcie co sadzicie o kierunku fizjoterapia na KK...dla mnie to wazne,nie chcialabym popelnic bledu w wyborze uczelni...czy macie po skonczeniu tego kierunku prace????prosze o komentarze....
~Nauczyciel 21-04-2007 17:11
Przyznać trzeba że poziom KK - jest żenująco niski, obserwuję poczynania tej uczelni od momentu powstania - często mam praktykantów z KK -( jak sami twierdzą straszna ,ściema " to KK.)
~qba 21-04-2007 17:23
A ja prosze krytykujacych KK o pisanie konkretnie, na jakim kierunku jest niski poziom i dlaczego. Bo uogolniajac ze poziom jest zenujaco niski na całej uczelni wystawiacie sie tylko na posmiewisko. Zapraszam do studiowania na filologii angielskiej czy germanskiej... i potem o napisanie jeszcze raz jak zostaliscie skrzywdzeni tym "niskim poziomem". Sam nie wypowiem sie o innych kierunkach bo mam z nimi za mała stycznosc.
~tomek.jg 21-04-2007 17:39
Dobrze, że uciekłem z KK po kilku miesiącach jak zobaczyłem z czym to się je! :) Dzisiaj nie żałuję.
~hxhxhhx 21-04-2007 18:05
KK jest rozwijającą się szkołą i naprawdę rokuje bardzo pozytywnie. Poziom wcale nie jest taki niski jak tu większość z was przedstawia. Nauki jest bardzo dużo i naprawdę wcale nie ma żadnych luzów. Wykształcenie każdego z nas zależy tylko i wyłącznie od nas samych bo jeśli ktoś chce się sprawdzić pozytywnie we własnym zawodzie będzie przykładał się do tego by być w nim najlepszym i nie ma różnicy jaką ukończyłeś szkołę. Ludzie zastanówcie się najpierw co piszecie!!!CUDZE WADY SIĘ WYTYKA A WŁASNYCH NIE ZAUWAŻA!!!!!!!!
~Obserwator II 21-04-2007 18:06
Znam pana Henryka od zawsze.Wspaniały człowiek,dusza towarzystwa.Czy jednak w tym układzie, w który wchodzi zrealizuje swoje/nasze/ wyobrażenia o uczelni,którą zacznie za moment kierować?Niestety, wątpię. A może zdecyduje sie na jakieś radykalne kroki,np. zmieni Kanclerza uczelni!!
~fizjoterapia zaocznie 21-04-2007 18:48
nie wpłacaj od razu całości pieniędzy za semestr bo jak będziesz chciał zrezygnować po miesiącu albo po dwóch to kasa PRZEPADA!!! 1800 w plecy ....trochę bolało... WIELKI MINUS dla KK !!!!!!!!!!!!!!!
~Mmmmmmmmmmm 21-04-2007 18:59
mnie troche bawi to, ze niby UW jest lepszy, a jego wykładowcy prowadza tez zajęcia u nas na KK ;) pozatym i tak ranking Rzeczpospolitej wygrała Warszawa :)
~Studencik 21-04-2007 19:09
Np AWF wroclawski nie przyjmuje studentow po KK :) a licencjat to za malo jak na te czasy! kolegium to syf jakich malo !! Nie polecam, wszyscy moi znajomi ktorzy studiuja tam smieja sie z tej szkoly muahahhaha
~Nauczyciel 2 21-04-2007 20:00
Do nauczyciela : to zbadaj poziom gramatyki języka niemieckiego z KK z uczniami UW, studenci UW nie mają żadnego pojęcia, poziom mają cholernie niski, nie chodzi tylko o gramtykę :) Tak czy tak, i tak w życiu wygrywa nastawienie człowieka, bez zapału nikt nic nie zdziała
~student 21-04-2007 20:02
jednak musze to powiedzie,c , jak chodzi o polonistyke i pedagogike, KK ma bardzo niski poziom, każdy ciołek to przejdzie, ale na innych kierudnkach nie ma tak łatwo :)
~zawiedziona 21-04-2007 21:52
Robiłam podyplomówkę socjoterapia z terapią pedagogiczną na KK porażka strata czasu i pieniędzy miały być 3 sem a były ledwie dwa!Bardzo niski poziom wykładowców np. pani W. Mach mam nadzieję, że już nie uczy?
~mm 21-04-2007 21:54
KK to fabryka bezrobotnych!!!!!strata czasu i pieniędzy!!!
~Mmmmmmmm 21-04-2007 22:02
nie powiedziałabym, UW moze nie przyjmuje po KK na dzienne, ale na zaoczne tak, poza tym wiekszosc osob z KK konczy UJ wlasnie systemem dziennym i osoby, ktore znam twierdza ze KK dosc dobrze je do tych studiów przygotowało.
~xcxcxcx 22-04-2007 7:02
no to teraz mi daliscie do myslenia....rzeczywiscie tu jest kiepsko pod tym katem,ze np.na zaoczna fizjoterapie zadaja wplaty calosci kwoty,a np.na innych uczelniach sa rozlozone raty....bede musiala pomyslec o innej uczelni,bo z tego co tu piszecie wynika,ze KK nie jest dosc prestizowa uczelnia...
~KK 22-04-2007 7:52
dokładnie, KK super przygotowuje wszystkich do dalszej nauki, kto sie będzie chciał nauczyć, to się wszędzie nauczy, czy to Na UW czy na KK czy gdzie indziej, hihi, i to racja, sporo profesorów z UW uczy na KK, więc jak UW pojeżdżacie tzn że siebie samych też, wkońcu ci sami nauczyciele. HEHE więc ten poziom na UW też jest pwenie taaaaaaaaaaaaaki zarąbisty że wszyscy tam się pchają:) To u was NA UW rozwiązują rózne oddziały, spowodu braku chętnych ^^ups;)
~ha ha ha 22-04-2007 9:35
KK nie jest dosc prestizowa uczelnia...-A KIEDY BYŁA ??
~Mmmmmmmmmmm 22-04-2007 13:47
Mi sie na KK podoba fajni ludzie, fajni profesorowie, klimat też i popieram tych powyżej co twierdzą, że jak się ktoś chce uczyć to się nauczy bez względu na szkołe ;)
~stunedt UW 22-04-2007 13:59
przyjezdzaja do was profesorowie z naszego uniwerku bo im za to placa grube siano, wiec nie dziwcie sie ze tyle placicie za szkole. ja tam ani grosza nie place i nadal twierdze ze kk to żenada i blamaż, a poza tym moi dziekani nie maja konfliktow z prawem <hahaha>
~ziomus 22-04-2007 14:04
ludzie co wy tu wypisujecie ??? z czystej zazdrosci chyba sa te negatywne komentarze !!! ... studentem na każdej uczelni może byc każdy czy to UW czy UJ i nie liczy sie to czy skończył KK czy jakis uniwerek, liczy sie to co ma w głowie ... to od nastawienia studenta zalezy czy skonczy uczelnie z wiedza w glowie czy z bzdurami, które wpajali mu koledzy i kolezanki!!! znam mnóstwo osob po UW i PWR i mają taką sieczkę w głowie, że nie potrafią sie pozbierać i ogarnąc a co dopiero znaleść pracę ... pozdrawiam wszsytkich studentow KK !!!
~kk 22-04-2007 17:11
racja :) tak 3maj ziomus:)
~NEUTRALNY OBSERWATOR 22-04-2007 19:09
Stało się nieszczęście dla KK i dla miasta.Jedną z nielicznych mocnych stron tej ogólnie słabej szkoły był właśnie prof.T. Winnicki.Profesor z prawdziwego zdarzenia, o doświadczeniu akademickim wywodzącym się z Politechniki Wrocławskiej, b. dobry organizator i dyskusyjny protegonista silnej pozycji WSZZ.Niestety, tych cech nie wsposób dostrzec u jego Następcy.Chciałbym sę mylić...
~jak wyżej 22-04-2007 19:14
Pan H.Gradkowski posiada 2-lata temu uzyskany tutuł naukowy dr habilitowanego.Jest i jeszcze długo będzie wyłącznie prof. uczelnianym.
~toja (do studenta UW i innych jemu podobnych) 22-04-2007 23:59
Bez względu na to, jaką uczelnię wybierzesz, to przede wszystkim tylko od ciebie zależy ile się nauczysz i co dadzą ci studia - równie dobrze możesz wiele zyskać na KK (o ile wiesz, że studiować to przede wszystkim też poszukiwać wiedzy). Ja jakoś po studiach na KK bez problemu dostałam się na UJ i obroniłam mgr - nie odczuwając przy tym różnic w wiedzy pomiędzy studentami krakowskimi, a tymi z innych mniejszych uczleni w Polsce (bo uczelnie podobne do KK są nie tylko w Jeleniej Górze). Wszystkim życzę wiary w swoje siły i mniej kompleksów związanych z lokalnymi uczelniami!
~absolwent 23-04-2007 8:17
Górą w KK język niemiecki! .Pan od gramatyki to dla mnie przykład nauczyciela, przez duże N, jedynego w życiu jakiego miałem i mieć będę.
~ha,ha,ha 23-04-2007 18:32
A czy ktoś słyszał o KK w Europie? Nie sądzę:))) i pewnie długo nie będzie się liczyło w szerszym gornie!!!Takim dyplomem to sobie można...!!!Co to za kadra! Doktorów jak na lekarstwo,a profesorów jeszcze mniej... sami mgr porażka....z czym do ludzi..

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Sonda

Szczepienia warunkiem przyjęcia do żłobka lub przedszkola - czy tak powinno być?

Oddanych
głosów
216
Tak
84%
Nie
13%
Nie mam zdania
3%
Głos ulicy
Bez szczepień nie będzie miejsca w przedszkolu?  4
TV Dami
Serwis Informacyjny TV DAMI Jelenia Góra z dnia 14.12.2018 r.  
Miej świadomość
Koncert dla Niepodległej  1
Dialogi Jelonki
To powietrze nas zabija 32
Kultura
Co ciekawego w kinie "LOT"  
Aktualności
Masz dług komunalny? Odpracuj go!  7
Copyright © 2002-2018 Highlander's Group