• Sobota, 21 lipca 2018
  • Godz. 9:54
  • Imieniny: Dalidy, Daniela, Andrzeja, Wawrzyńca
  • Czytających: 3531
  • Zalogowanych: 0
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Marcin Zawiła zdecydował – nie startuje

Wiadomości: Jelenia Góra
Poniedziałek, 19 marca 2018, 9:46
Aktualizacja: Piątek, 23 marca 2018, 6:35
Autor: Przemek Kaczałko
Fot. Przemek Kaczałko
Zgodnie z zapowiedziami, 19 marca na konferencji prasowej w jeleniogórskim Ratuszu prezydent Marcin Zawiła poinformował o swojej decyzji w sprawie nadchodzących wyborów samorządowych. – Nie będę ubiegał się o reelekcję, ale z polityki nie rezygnuję – oświadczył włodarz miasta.

- To nie jest prosta sprawa, pełnić tę funkcję. Ze względów osobistych postanowiłem nie kandydować, ale ponieważ widzę, co się dzieje wokół chciałbym być współautorem porozumienia sił politycznych, społecznych, aby przed wyborami powstała jedna, bądź kilka list wyborczych, ale żeby łączył je jeden kandydat na prezydenta miasta - powiedział Marcin Zawiła, który swoją funkcję pełni trzecią kadencję, w tym drugą z wyboru mieszkańców. Polityk Platformy Obywatelskiej zapowiada również, że w wyborach samorządowych wystartuje, ale nie zdecydował czy będzie to Sejmik Dolnośląski, czy Rada Miejska.

Jak podkreśla urzędujący prezydent, jego decyzja daje pole do negocjacji dla partii politycznych i organizacji, aby wyłonić wspólnego kandydata. - Według mojej opinii dobrym kandydatem byłby Jerzy Łużniak, który ma doświadczenie i pochodzi z Kalisza, a taki poznaniak to solidna osobowość, której nam tutaj potrzeba - stwierdził M. Zawiła.

Obecny na konferencji drugi z zastępców prezydenta - Piotr Paczóski (SLD) również uważa, że z szeregów Platformy Obywatelskiej najlepszym kandydatem będzie Jerzy Łużniak, ale prosi o czas, aby środowiska polityczne mogły zdecydować czy idą wspólnie do wyborów, czy wystawiają swoich kandydatów. - Największą wartością jest czas. Ze strony PO najlepszym kandydatem jest Jerzy Łużniak, natomiast SLD jest partią znaczącą na scenie politycznej i też powinien się pokusić o wystawienie kandydata. Czy tak się stanie - to zdecydują członkowie i sympatycy Sojuszu - powiedział P. Paczóski, który podkreśla, że naturalnym kandydatem jest lider partii w danym mieście. W Jeleniej Górze szefem struktur jest właśnie Piotr Paczóski.

Namaszczony przez prezydenta kandydat na kandydata nie chciał wypowiadać się na temat pomysłów na Jelenią Górę, również prosi, aby poczekać do czasu ogłoszenia decyzji, a wówczas osoba ubiegająca się o głosy mieszkańców przedstawi swój program wyborczy. Jerzy Łużniak dziękował również za wsparcie i zaufanie Marcinowi Zawile oraz Piotrowi Paczóskiemu.

Ogłoszenie kandydata (wspólnego lub nie) ma nastąpić w kwietniu lub maju br.

Komentarze (135) Dodaj komentarz

~ 19-03-2018 10:44
"Marcowi Zawile"? To może też "Piotru Paczóskiemu"?
~Marcin Kaflik 19-03-2018 11:09
do: ~ (10:44)
I to jest bardzo dobra wiadomość dla zmęczonego i zaniedbanego miasta. Czas na zmiany!
~Igi 19-03-2018 11:37
do: ~Marcin Kaflik (11:09)
Widzę że kandydat basenowy na coś liczy ale się przeliczy ha ha ha
~Witek52 19-03-2018 11:41
do: ~ (10:44)
Dziękujemy teraz już będzie coraz lepiej
~Witek52 19-03-2018 12:03
do: ~Witek52 (11:41)
Prośba ! Żadnych Paczków,Łużniaków i innych pośredników Czernow i Zawiły. Jelenia Góra potrzebuje Armagedonu poczawszy od władzy po wszystkie spółeczki typu Wodnik,Termy,MPGK , Kurarorium i.in. gdzie posady są przez zasiedzenie te same osoby siedza od 20 lat do emerytury na stanowiskach a po nich przychodza ich rodziny. To jak ma być w Jeleniej lepiej ! Wszyscy widzimy że jedyną rzeczą w tym mieście jest budowa marketów, a gdzie infrastruktura,uczelnie, jakieś centrum intelektuale a'la Kopernik czyli rozwój !!! To miasto umiera i tylko walnięcie mocno w stół może coś zmienić. Tymczasem zmieniaja się tylko stołki, nikt nie ponosi żadnych konsekwencji, a większość po ląduje na ciepłych posadkach w muzeach !
~kirq 19-03-2018 16:24
do: ~Witek52 (12:03)
JG na pewno nie potrzebuje "armagedonu". Potrzebuje ludzi (bez względu na szyldy partyjne), z realną wizją rozwoju JG na kolejne dekady. Realną, z oparciem w rzeczywistości, bez ściem, pobożnych życzeń i żenujących obietnic bez pokrycia. Wiele postulatów w ostatnich wyborach w JG było licytacją obiecanek i nikt nie dałby rady ich spełnić. Wyborcy wierzą w te obiecanki, bo każdy chce,by było lepiej.Nie do każdego za to dociera, że wyborcze obietnice to dla kandydatów środek do celu,a celem nie jest dobro mieszkańców, ale władza i czerpane z niej korzyści. Dobrych perspektyw nie ma, bo po wypowiedziach chętnych do rządzenia miastem po 2018 r. widać, że nikt nie ma pomysłu na poprawę sytuacji. Brak propozycji, jest ciągłe ględzenie o tym jak źle, a jaki to potencjał ma JG. Życie snem województwa z PRL.Po wyborach może dojść do zmiany dla samej zmiany.Nowe kilkanaście nazwisk u steru, może szyld partyjny, za tym kilka pomników w mieście i nazw ulic. A jeśli po tym na zasadzie czystki i robienia miejsca dla swych rodzin, nowi wywalą wszystkich z urzędów, spółek miejskich i instytucji, to wtedy przyspieszą nadejście faktycznego armagedonu w JG. Nominaci z klucza partyjnego, gdzie liczy się wierność a nie wiedza, cudów nie zdziałają. Najwyżej będą cudować z propagandą, a miasto czeka prawdziwa zapaść, bo tu brakuje pomysłów i nic nie pomoże zmiana rudego na czarnego czy niskiego na wysokiego. Gdy do mieszkańców dotrze, że mimo rewolucji nic się nie zmieniło poza wymianą grupy trzymającej władzę, będzie już za późno. Stracone lata nie wrócą.
~parrtto 19-03-2018 16:39
do: ~kirq (16:24)
Marzenia, partyjne układziki będą zawsze ...
~Hej 19-03-2018 16:41
do: ~Witek52 (12:03)
Jak mówi Cejrowski " wszyscy won"
~Wódz 50 20-03-2018 9:40
do: ~Marcin Kaflik (11:09)
Kaflik masz pan tylko 50 zwolenników. Kombinujesz pan jak podwiesić się pod PiS. Jednak Za słaby z pana koalicjant. Reprezentujesz pan tylko 50 podobnych ględziarzy jak pan.
~Zzyga 19-03-2018 10:49
Mieszkańcy już tej Trójcy mają dość.Co nowego wniesie pan Luzniak a tym bardziej Paczòski? Zapewnią tylko byt temu co już było i trwa od lat a efekty widzimy na ulicach miasta i spółkach miejskich w wodniku zwlaszcza
~miałeś chamie złoty róg 19-03-2018 10:55
wielka szkoda!
~krzych 19-03-2018 10:57
ufffff i całe szczęscie :)
~ 19-03-2018 11:01
Bardzo dobrze, ale nie dajcie się oszukać Łużniakowi, bo będzie taki sam i przedłuży nieudolne rządy. A już najśmieszniejsze w tym wszystkim jest SLD. Znacząca partia? Ci ludzie żyją sentymentami z lat '90. Obecnie SLD ma od 3 do 5% poparcia i w niektórych sondażach wylatuje w ogóle z sejmu. Kukiz ich nawet wyprzedził. Śmiech na sali i tyle.
~Antonina 19-03-2018 11:06
A może dobrym kandydatem będzie Witold Rudolf z Piechowic ? Cały czas jest blisko prezydentów Jeleniej Góry i w końcu to nowa twarz. Piechowice uzdrowił to może i Jelenią Górę wypromuje ?
~ 19-03-2018 11:09
Gratuluję dobrej decyzji! To pierwsza taka od wielu lat - tym bardziej cieszy :-) Co do "namaszczonego kandydata" - a co to niby ma zmienić w naszym mieście? Że się o jeden stołek w prawo/lewo przesiądą dwaj panowie (no może trzej, bo jeszcze Paczóski) Na spotkaniu w Sobieszowie (akcja "Albert w byłej bursie technikum") oraz na spotkaniu w Cieplicach (akcja "walka o szkołę") jaśnie pan kandydat zaprezentował taki poziom zrozumienia potrzeb mieszkańców, że ...aż się łza w oku kręci na samo wspomnienie koncertowej buty i arogancji. Serdecznie dziękuję za takiego kandydata. Zdecydowane NIE starym układom.
~Tubylec 19-03-2018 11:36
do: ~ (11:09)
Miałbyś rację, gdyby J. Łuzniak odpowiadał za sprawy, za które musiał się tłumaczyć. Został wystawiony na obstrzał przez M. Zawiłę, a Paczóski - odpowiedzialny za całe zamieszanie wraz z naczelnikiem oświaty Domagałą, schowali głowy w piasek. Największe pretensje do Zawiły w tej kadencji możemy mieć za układanie się z SLD-owcami. Ciekawe zresztą skąd słabość do niektórych z nich, np. do byłego radnego z Jagniątkowa.
~Pan Pan 19-03-2018 11:10
Pan Prezydent Zawiła był bardzo dobrym Prezydentem! Miasto rozwijało się bez awantur. Życzyłbym sobie, by tak było nadal. Żadnych pisowskich awantur tu nie trzeba. Niech idą na ścianę wschodnią! Jelenia Góra to Europa!
~Fg 19-03-2018 14:08
do: ~Pan Pan (11:10)
Gdzie Pan Pan widzi ową Europę?
~Tosia 11 19-03-2018 20:06
do: ~Pan Pan (11:10)
Przecież Pan Prezydent chodził na manifestacje KOD. Podczas obchodów 3 maja kodowcy wcisnęli się do pochodu pomiędzy poczty sztandarowe . Samo przemówiniei było po linii PO i bardzo kontrowersyjne.
~Gość 19-03-2018 21:11
do: ~Pan Pan (11:10)
A co się panu podobało w tej Prezydenturze to że miasto brudem zarasta i wymiera po godzinie 16-tej cud no po prostu cud ,to że na każdym rogu biedronka lidl netto i galwria a gdzie handel prywatny gdzie jakikolwiek porządny basen nie mówie o tych nieszczesnych termach ,gdzie młodzież tego miasta to ma być to dobro tego prezydenta no to ja gratuluje ale nie moj to prezio
~precz z PiSPOPSLSLD i pozost 19-03-2018 11:14
jak p. Łużniak zostanie prezydentem to na zastępcę mianuje pana Marcina hehe - ale może p. Łużniak coś o sobie powie, jak długo mieszka w Jeleniej Górze, co dobrego zrobił dla jeleniej góry,co się nie udało itd itp. tego oczekują ludzie na dole a nie lansu przy jednym odcinku drogi na maciejowej - to po to tam jeździł zdjęcia robić i się lansować ...
~antydres 19-03-2018 11:24
Uwaga!!!!!Chodzą słuchy że karierowicz Hubert P. też się szykuje na ten stołek,a nawet kampanię już częściowo sfinansował z pieniędzy podatnika pod przykrywką innych działań.
~Tubylec 19-03-2018 11:25
Kandydatura J. Łużniaka wydaje się być najlepszą z możliwych. Ma wiedzę i doświadczenie, a to jest duży atut. Potrafi poruszać się w meandrach polityki samorządowej. Dla naszego miasta nie widzę nikogo lepszego. Bo niby kto inny? Z PiS-u nie widzę kandydata, a ktokolwiek by to nie był, to widząc jak rozwalili kraj, strach oddać na nich głos. SLD ? Tym państwu już dziękujemy - ilekroć dorwą się choć na chwile do władzy, zaraz wychodzą jakieś kombinacje (patrz likwidacje). Inne ugrupowania nie posiadają ugruntowanych liderów, a kandydat bez zaplecza politycznego nawet jak wygra nie ma jak rządzić miastem, musi iść na układy z radnymi, czyli kombinować i handlować stanowiskami. Z doświadczenia wiemy jak to wygląda, jak radni kupczą swoimi głosami, zmieniają ugrupowania i tworzą różne koterie. A cierpią na tym mieszkańcy. Nie dajmy naszego pięknego miasta PiS-owi, bo widzimy co robią z krajem. Oni nie potrafią rządzić, tylko niszczyć, rozwalać i siać nienawiść. Aha, potrafią jeszcze drenować portfele obywateli na nagrody dla siebie i swoich popleczników. Szkoda głosu na kogokolwiek innego niż J. Łużniak, o ile zdecyduje się kandydować. Oby!
~Witek52 19-03-2018 11:43
do: ~Tubylec (11:25)
A kto to napisał sam Luzniak ?
~przybysz 19-03-2018 13:06
do: ~Witek52 (11:43)
chyba tak
~Kassandra 19-03-2018 11:33
Poważne niebezpieczeństwo tkwi w tym, że może wystartować inny najlepszy kandydat PO - Zofia Czernow. Wyprowadzam się z Jeleniej Góry.
~ja 19-03-2018 13:03
do: ~Kassandra (11:33)
To wypad do Torunia
~654 19-03-2018 15:45
do: ~ja (13:03)
Ty popapraniec sam wypad czy ci pomoc!!!??
~ 21-03-2018 14:43
do: ~Kassandra (11:33)
Ja się już wyprowadziłem
~Premia wiceministra 65tys 19-03-2018 11:37
Niedobrze,był jaki był ale stabilny i przewidywalny. Zapewne teraz pincetplusy wybiorą jakiegoś pisiego i będzie w mieście moherowy cyrk przez kolejne lata.
~Celny strzał 19-03-2018 16:23
do: ~Premia wiceministra 65tys (11:37)
Zabolało pobożnych i uczulonych na biedę innych pisowców.
~precz z PiSPOPSLSLD i pozost 19-03-2018 11:42
dziwne jakos nie widze aby durny pis rozwalił kraj - zwykłym ludziom na dole nie przeszkadzaja zadne tam sondy,konstytucje i inne medialne głupoty - ludzie na dole chca zarabiać tak jak na zachodzie czyli po 1500ale EURO a nie złotych tak jak to jest obecnie płacone w marketach lub fabrykch których nastawiano w całej Jeleniej Górze
~kirq 19-03-2018 17:35
do: ~precz z PiSPOPSLSLD i pozost (11:42)
PiSowska propaganda. 1. Jak na razie PiS nie zmienił nic, żeby ludzie w Polsce zarabiali jak na Zachodzie. 2. PiS korzysta z koniunktury na świecie i efektów zmian w Polsce w ostatnim 25 -leciu. Jak dojdzie do wojny celnej na świecie (USA/NAFTA/UE/Chiny) to kryzys zmiecie tyle miejsc pracy w PL, że poleci też PiS (bo ludzie, kiedy uderzy w nich kryzys, dostrzegą wreszcie, ż król jest nagi, za to ich okrada jak nikt wcześniej, bo takiej skali złodziejstwa i nepotyzmu nie było za PO-PSL a nawet za SLD. Co lepsze, pogadajcie z pisowskimi wyborcami - oni to pochwalają i uzasadniają, że tak się robi i to jest sprawiedliwe!!!). A jeśli na świecie nie będzie kryzysu, to strefa euro się skonsoliduje, my nie będziemy mieć już nic do powiedzenia, PiS nie dostanie kroplówki z Brukseli a skończy się u nas scenariuszem Grecji. Będzie głęboki kryzys, jakiego dawno nie było. 3. Niszczenie instytucji państwa prawa to nie jest reforma. Fakt, wyborcy mają to często gdzieś, ale to kiedyś i gdzieś do nich wróci, niestety, boleśnie. Z dyktaturą skrajnych populistów po kryzysie do jakiego doprowadzi PiS. PS. Oj, zapominasz się w propagandzie :) Pisząc o pensji 1500 zł w fabrykach zapominasz, że te słowa czyta wielu ludzi, którzy tam pracują.
~ 19-03-2018 11:52
Wielka szkoda!
~Tosia 11 19-03-2018 12:04
Panie Marcinie dobrze, że wybrał Pan wersję "ratuj się kto może ". Jeżeli mogę Panu coś doradzić to , żeby nie zadawał się Pan z KODem i związanymi z nim towarzyszami. Chociażby ze względu na pamięć śp Ojca.
~Gość 19-03-2018 16:36
do: ~Tosia 11 (12:04)
A po co dawać rady Zawile KOD to jego przyszłość
~ 19-03-2018 12:20
Wg mnie Łużniak będzie kontynuacją tego co jest. Więc jaki sens w takiej zmianie?
~szkoda 19-03-2018 12:31
Dzięki Zawile jg rozwinęła przemysł i turystykę, mimo działania na szkodę miasta Wrotniewskiego i radnych z PIS miasto jest stabilne i bezpieczne
~ 19-03-2018 12:31
Łużniak pracował wiele lat w Urzędzie Marszałkowskim ma wiedze jak działa samorząd to są ważne atuty.
~ 19-03-2018 15:29
do: ~ (12:31)
Tylko tyle?!
~ 19-03-2018 15:44
do: ~ (15:29)
Każdy student prawa administracyjnego ma taką wiedzę. Czy to znaczy, że każdy student nadaje się na prezydenta?
~ 19-03-2018 12:32
cyt."Według mojej opinii dobrym kandydatem byłby Jerzy Łużniak, który ma doświadczenie i pochodzi z Kalisza, a taki poznaniak to solidna osobowość, której nam tutaj potrzeba - stwierdził M. Zawiła." Panie Prezydencie, jak ktoś pochodzi z Kalisza to nie jest poznaniakiem może być jedynie Wielkopolaninem
~ 19-03-2018 15:45
do: ~ (12:32)
Łużniak ma w aktach ksywkę poznaniak w spadku po SB i UOPie. Wymsknęło się Zawile.
~to nie żarty 19-03-2018 12:34
Musi być ekonomista i gospodarz.Pokazcie lepszego od pana Łużniaka.A SLD w bagnie.SZef bredzi ,że jeszcze nie wie kto,z ich strony ,a popiera Łużniaka ,skazując na niepowodzenie.Takie komusze zagrywki.
~Valhalla 19-03-2018 12:43
Do wszystkich: Tu się nic nie zmieni, kto może niech ucieka z tego ciemnogrodu...
~prorok;) 19-03-2018 12:47
Wariant moskiewski niczym przed laty putin - miedwiejew zamiana na jedną kadencje i powrot po zmianie przepisów o zakazie reelekcji. Car jest jeden i miłuje kolor czerwony
~Inż. 19-03-2018 13:01
Świetna wiadomość! Teraz wszyscy w wyborach musimy pokazać, kogo nie chcemy! Jeśli przyjdą te same osoby, to nic się nie zmieni!
~Pokażmy palec nieudacznikom 19-03-2018 16:03
do: ~Inż. (13:01)
A co konkretnie ma się zmienić? Ciągle ten propagandowy bełkot. Więcej konkretów jak sie tak tak płacze.
~Inż. 19-03-2018 19:43
do: ~Pokażmy palec nieudacznikom (16:03)
Wiesz, jeśli chciałbym przedstawić swój program to musiałbym startować w wyborach. Albo musialbym być czyimś doradcą. Chętnie podpowiem, ale brałbym wynagrodzenie :) Narazie rozwijam swój biznes i obserwuję.
~Inż. 19-03-2018 19:48
do: ~Inż. (19:43)
A jeśli chodzi o konkrety to stanąłbym na głowie, żeby przyciągnąć inwestycje. M. in. te drogowe. Wykorzystać można tereny w centrum pod inwestycje mieszkaniowe.
~Xxc 19-03-2018 13:11
Czerwony sweterek i czerwony krawat pana P. Mówi wszystko za siebie. A z kortami, co p. P. Tylko dla bogatych imprezy? A, gdzie dzieci i coś za darmo, a nie tylko grill i śmiejąc się panie ponad miarę do 2,3 w nocy. Mniej alkoholu na kortach i daria " mordy"
~No, proszę 19-03-2018 13:12
Uff, facet z wozu, koniom lżej. Czas na lepszych, mądrzejszych kandydatów, by w końcu konkretne i dobre dla miasta zmiany ruszyły z kopyta.
~jur 19-03-2018 13:12
Fajnie jak się pisze ten nie dobry ten be, ten powinien odejść, tego nie wybierać. Ktoś tu pisze że ci na "dole" mają w nosie sondaże, owszem mają w nosie bo dostają darmowe pieniądze (500+) tylko do kiedy rządzącym starczy kasy na te prezenty. Wszyscy są be to powiedzcie kto jest cacy. Kto ma rządzić naszym miastem. Najlepiej dziobem kłapać i narzekać jak to inni źle rządzą WSKAŻCIE NASTĘPCĘ PANA PREZYDENTA konkretnie po imieniu i nazwisku i czym on się do tej pory przysłużył Jeleniej Górze. I niech mi tu nikt nie pieprzy że jestem nasłany z ratusza bo mam w d..ie kto rządzi tylko chcę żeby mi,moim dzieciom i wnukom się dobrze żyło w moim mieście.
~Zzyga 19-03-2018 13:16
do: ~jur (13:12)
Każdy spoza układu
~ 19-03-2018 14:45
do: ~Zzyga (13:16)
konkret jak diabli
~500 baniek nagrod PO 19-03-2018 15:51
do: ~jur (13:12)
A powiedz kto i jak mial zrobic dlatego miasta jak popapraniec rzadzil 12 lat?,no prosze o odp!!!
~Dzieciorób 19-03-2018 17:14
do: ~jur (13:12)
Wszyscy którzy plują na 500 plus niechaj wezmą pod uwagę że dzieci które urodziły się dzięki temu programowi będą pracować na wasze emerytury... poza tym co jest złego w tym że ludzi w końcu stać na to żeby zabrać dzieci do kina i zorganizować im wakacje??? Czy jest to możliwe gdy dwoje małżonków zarabia 2100 brutto??? Takie są często zarobki ludzi pracujacych w jeleniogórskich firmach...
~ 19-03-2018 19:46
do: ~Dzieciorób (17:14)
Jakie pracować na emerytury? To pobożne życzenia - dzieci z rodzin "nierobów - pińćsetów" będą powielać wzorce z domu czyli "dejcie nam wincej " x ilość urodzonych dzięki temu programowi. Po sąsiedzku mam rodzinkę tzw. modelowy przykład korzystających z MOPS. Dzieci stadko, matka i ojciec nie pracują, bo po co. Jakie podatki oni płacą? Jakie składki?
~ 19-03-2018 20:28
do: ~Dzieciorób (17:14)
możliwe jak małżonkowie są nieudacznikami
~Dzieciorób 19-03-2018 21:26
do: ~ (19:46)
Chciałbym zauważyć drogi kolego ze punkt plus jest zabierane patolce która chleje zamiast inwestowac w dzieci. Jest zabrane również kretaczom którzy oszukują i zanizają do dochody. Jeśli boli Cię to że ktoś dostaje kasę na dzieci to machnij sobie trójkę i tez dostaniesz. Dzieci są fajne i takie głupoty wypisują Ci którzy ich nie mają. Powiem Ci jeszcze ze gdy mam w pracy jakieś kwasy to właśnie moje kochane dzieciaki pozwalają mi o nich zapomnieć. Żal mi Ciebie.
Beata Czarkowska-Strel 19-03-2018 13:16
Super wiadomość 😂
Maciej Rusek 19-03-2018 13:24
Centrum Jeleniej Góry. Trakt Śródmiejski. Miejsce to powinno być interesujące i przyciągać zarówno mieszkańców jak i turystów. Powinno. A jak jest w rzeczywistości? - Samo centrum Jeleniej Góry, to powinno żyć. Przyjdzie Pani o 17.00 godzinie, to nie ma tu nikogo. I nie ma się co dziwić mieszkańcom skoro co krok to lokal do wynajęcia. zastępca prezydenta Jeleniej Góry Jerzy Łużniak twierdzi, że sytuacja ta jest efektem złej polityki miasta w latach dziewięćdziesiątych kiedy to na bardzo preferencyjnych warunkach sprzedawano lokale w ścisłym centrum. I dodaje: - Centrum miasta, niestety, przenosi się do galerii handlowej. Tam żyje miasto, tam jest tłok, tam przeniosło się centrum miasta, które powinno być tutaj. Póki co nie ma konkretnego pomysłu jak zahamować proces wymierania Traktu Śródmiejskiego. A czasu jest coraz mniej tym bardziej, że trudno sobie wyobrazić turystyczny rozwój miasta bez interesującego centrum.
~Marazm to wina prywaciarzy 19-03-2018 15:50
do: Maciej Rusek (13:24)
Niestety Łużniak ma rację. Lokale , czasami po kilka wykupili bogaci cwani jeleniogórzanie, nastawili się na wynajmowanie tych lokali, na nieróbstwo. To prywaciarze odpowiadają za marazm na 1 Maja! Podobnie zniszczyła Solidarność kilka jeleniogórskich zakładów przemysłowych, które sprzedano zachodnim cwaniakom.
~Gość 19-03-2018 16:27
do: Maciej Rusek (13:24)
Tylko skąd tych mieszkańców wziąć jak cała młodzież wyjechała albo się pakuje ,a te wszystkie lokale w centrum to kicha totalna nic tu nie zrobicie bo ludzie zarabiaja grosze a prywaciarze płacą zbyt mało żeby ludzie chcieli u nich pracować ,jak takiego biznesmena nie stac na pracownika to niech sam zasówa i przestanie narzekać że brak rąk do pracy
~ 19-03-2018 16:29
do: ~Marazm to wina prywaciarzy (15:50)
Prywaciarze wykupili, a kto im sprzedał? Nikt inny tylko koledzy Łużniaka i Zawiły, a konkretnie Kusiak i Czernow!
Maciej Rusek 19-03-2018 13:25
tak o centrum jeleniej góry mówią mieszkancy to jest przedruk z jg2
~przyszły wyborca 19-03-2018 13:38
Ja tam się cieszę i kibicuję serdecznie panu Jerzemu Łużniakowi. Zna się i ma klasę. A skoro ludzie tylko hejtujcie , żeby hejtować to jesteście słabi. Bojówka pisowska też działa :)
~Kazimierz Sosnowicz 19-03-2018 13:42
Popieram i życzę powodzenia! A chamstwo internetowe w Jeleniej mnie przeraża. Ludzie czy Wy powariowaliście? Ciekawe co będzie w kampanii!
~ 19-03-2018 15:48
do: ~Kazimierz Sosnowicz (13:42)
Kampania już dawno trwa. PO nie ustaje w kampanii od kiedy PiS przejął władzę.
~e 19-03-2018 13:53
PiS to dno i wodorosty prezesa !!!
~Gość 19-03-2018 16:20
do: ~e (13:53)
Dno to PO i PSL to największe dno gnidy i donosiciele
~Gość 19-03-2018 16:21
do: ~Gość (16:20)
PO dno totalne i ludzie POgonili tych donosicieli
~Pjoter 19-03-2018 14:06
Ludzi czy Wam faktycznie jest tak źle w życiu? bezczelne komentarze! Polska podzielona na fanatyków pis i tych złych! Dajcie na luz! A co do pana Łużniaka to popieram!
~Krzyś 19-03-2018 14:07
Super wiadomość! Panie Łużniak liczę, że się uda! kibicuję Panu. Dosyć arogancji i bezczelności ze strony pisu!
~Pablo 19-03-2018 14:09
Panie Jerzy Łużniak jestem z Panem! Widać różnicę i jak miasto się rozwija. Czywyście ludzie powariowali już po całości? Gdzie jest szacunek do drugiego. Czemu tak besztacie wszystkich
~... 19-03-2018 14:16
Pan Zawiła słabego ma doradcę, który kampanię wyborczą J.Łużniaka zaprzepaścił. Nadszedł już czas układ Czernow -Zawiła - Gajewski - Gałka - Kusiak wysłać w niebyt ! Choć PiS nie jest zainteresowany rządami w Jeleniej Górze, a widać to po ich ruchach i jeśli wystawią pana Łojka, to przegra z kretesem, tu tylko może coś zmienić młody Oliwer Kubicki ale on teraz w Warszawie. Widocznie pan prezydent na to liczy, dlatego dał na przeczekanie !
~Opatrzność nas uchroni 19-03-2018 15:53
do: ~... (14:16)
Boże chroń Jelenia Górę przed Kubickim. Będziemy mieli nieustanny festiwal pomówień, donosów, dochodzeń. Zamiast rozwoju przemysłu. Nikt w mieście nie będzie czuł sie bezpieczny.
~ 19-03-2018 16:30
do: ~Opatrzność nas uchroni (15:53)
Bandyci na pewno nie. Jesteś jednym z nich, że się tak boisz?
~ja 19-03-2018 14:21
Gdzie jest Szybka Kolej Miejska?
~To zamiast SKM 19-03-2018 15:55
do: ~ja (14:21)
Na razie jeździj szeroką drogą-łącznikiem do s3, który zbudował nam PiS.
~ 19-03-2018 16:31
do: ~To zamiast SKM (15:55)
Masz na myśli tą pseudo obwodnicę jednopasmową, którą zafundował Zawiła i Łużniak?
~ 19-03-2018 17:05
do: ~To zamiast SKM (15:55)
Poleć sobie z jeleniogórskiego z twardym pasem lotniska, którego modernizację obiecywano już pod koniec lat 90. i przy okazji kolejnych kampanii samorządowych.I co, dotrzymali słowa?!
~ 19-03-2018 14:41
Jelenią od blisko już trzech dekad rządzi SLD, nieboszczka Unia Wolności i powstała na gruzach UW Platforma Obywatelska, a jakie są skutki tych rządów, aż żal patrzeć.Jeśli znowu wygra ktoś z tego układu będzie ciąg dalszy upadku miasta.
~Iwona z miesnego 19-03-2018 14:53
ZAMORDOWALISCIE Nasze piekne miasto wy trzepakowe filozofy-Nikodemy Dyzmy--Wszyscy won .
~Iwona z miesnego 19-03-2018 14:57
Odkrecajcie tabliczki UMECZENI doprowadzeni na skraj bankructwa, zniewoleni mieszkancy.
Kamil Łabieniec 19-03-2018 15:08
Teraz jedyne, co może uratować centrum przed upadkiem przedsiębiorczości to aleja usług. Kawiarnie, puby i knajpki w różnym stylu, drobne rzemiosło i wyroby lokalne etc. Właścicieli zachęcić do otwierania mikroprzedsiębiorstw np. dopłatami do czynszu czy zwolnieniem z lokalnych podatków na jakiś czas. Inaczej nic tu nie zmienicie.
~Po co te bajki? 19-03-2018 15:57
do: Kamil Łabieniec (15:08)
Opowiadasz bzdury. Centrum już jest w rękach prywatnych i sam czort z nimi nie może sie dogadać i nie dogada.
~Pi 19-03-2018 16:22
do: Kamil Łabieniec (15:08)
Szybka 'tania' prywatyzacja odbija się czkawką również na 'kamienicach' - ludzie bez grosza przy duszy dostali za 1 % wartości i teraz budynki niszczeją (inicjatywa Roberta Prystroma). Można by spróbować trochę rozruszać centrum tworząc duży bezpłatny parking - pusty plac na Kilińskiego ? Na razie działania są odwrotne - zagrodzono wjazd na wszystkie puste place (odlewnia, okoliczne podwórka, plac na Pijarskiej). Te kilka złotych za parkowanie płatne, finansów miasta nie uratuje a skutecznie zniechęci młodzież i mniej zamożnych. Pojadą do galerii gdzie zaparkują za darmo.
~ 19-03-2018 16:33
do: ~Pi (16:22)
Radio Erewań normalnie. Dowiedz się ile procent kamienic wspólnotowych, tych wykupionych, zostało wyremontowane, a ile procent miejskich. Będziesz w szoku. Wszystko ładne, co widzisz w mieście, to kamienice wspólnotowe w rękach prywatnych.
Paweł Szachowski 19-03-2018 19:42
Tak mikrobiznes. Zrobisz 2000 pln i oddasz połowę w podatku i zus-ie. To ma być zachętą !!!!
Kamil Łabieniec 19-03-2018 19:57
Paweł niestety miasto nie ma wpływu na podatek PIT/CIT i ubezpieczenia społeczne. Może za to regulować opłaty lokalne i takimi narzędziami stymulować biznes. Zakładając pierwszy biznes masz ok 450 zł ZUSu przez 2 lata, a to już duże ułatwienie na start. Możesz także starać się o środki z Urzedu Pracy lub środki unijne na uruchomienie firmy - to ok 20 tys zł bezzwrotnej forsy. Więc można, tylko trzeba się troszkę ogarnąć, zacisnąć majty i pracować na swój biznes. Jeżeli Twoja działalność jest Twoją pasją, robisz to uczciwie, a do tego jeśli miasto by pomogło, to jest bardzo duża szansa na sukces. Ja sam staram się wspierać lokalny biznes robiąc tu zakupy, a nie np. przez internet bo np. coś jest 30 zl tańsze. Wszystkim przedsiębiorcom życzę sukcesów i trzymam kciuki, aby lokalna gospodarka zaczęła wreszcie rosnąć. :)
Kamil Łabieniec 19-03-2018 20:02
PS. Popatrz np. na lokalne knajpy, które są juz trochę na rynku: Kobe (American Burger), Metafora, Sofa, Brystolka, SushiBar itd... przecież to wszystko to są mikro i małe przedsiębiorstwa. Nadal uważasz, że w Jeleniej się nie da?
Paweł Szachowski 19-03-2018 21:38
Nie da się uczciwie !!!!!
Paweł Szachowski 19-03-2018 21:39
A po wyborach jak mniemam będzie JESZCZE gorzej.
~Gość 19-03-2018 16:12
No lepszej wiadomości nie mogło być ,nieudacznik nie startuje sam się domyślił że jest do niczego ,zabrało mu to aż 8 lat żeby zrozumieć że za co sie nie weżmie to sp.....y ,nigdy nie głosowałem na tego nieudacznika i mam satysfakcje że to nie był mój prezydent tak jak PO wiecznie jęczy to teraz Ja zaczne ,PO to donosiciele szmalcowniki
~Iwona z miesnego 19-03-2018 16:15
To oni chcieli nam podniesc podatki od nieruchomosci. O to klamcy. Na szczescie PIS im w tym przeszkodzil
~Iwona z miesnego 19-03-2018 16:19
Nie tylko donosiciele ale co gorsze sprzedawczyki. Niemieckie pacholki.
~premia Beatki Sz.65 tysi 19-03-2018 16:38
do: ~Iwona z miesnego (16:19)
idź moherowa ciemnoto rąbać mięcho,bo tylko do tego się nadajesz.
~rozsadek 19-03-2018 16:46
Beda kandydaci i programy (chyba) kazdy oceni i wybierze najlepszego dla siebie dla miasta dla spolecznosci i zaglosuje.Wygra ten co bedzie miec najwyzsza ilosc glosow,jak to w demokracji.Najwazniejsze jest zeby ludzie sie podporzadkowali wyborowi i nie wyzywali sie zeby pracowali dla dobra wspolnego .Jesli okaze sie ze wybrany kandydat sie nie sprawdzzi mozna go odwolac demokratycznie zgodnie z prawem .Ludzie szanujcie siebie i innych.Inaczej to warcholstwo.
~w 19-03-2018 17:00
PiS to hipokryzja i bezczelność !! Pacynki prezesa !!
~Iwona z miesnego 19-03-2018 17:08
Te pacynki przeszkodzily wam w ZLODZIEJSTWIE.
~Iwona z miesnego 19-03-2018 17:11
Loj - Loj jak to kamienic za 50 zl to nie bedzie? Loj te PIS-iory to niedobre. Krasc nie pozwalaja.
~molten 19-03-2018 17:21
W Jeleniej Górze nie ma dobrych kandydatów....
~molten 19-03-2018 17:22
Więc może Józio Kusiak raz jeszcze...
~ktosik 20-03-2018 7:07
do: ~molten (17:22)
popieram.Józio byłby najlepszy
~w 19-03-2018 17:33
Iwona mięso robi żle na rozum jedz ryby !!
~numerant 19-03-2018 18:14
Na zdjęciach jest trzech :1,2 i 3. Drugi nie startuje. Pierwszy i trzeci tak. Więc można ułożyć układ. Jak wygra 1 to drugi i 3 będą zastępcami. Jak wygra 3 to 1 i 2 będą zastępcami. Jak by nie patrzył wszyscy są ustawieni. Taki to układ.
~Jarko z mokradeł 19-03-2018 18:15
Tylko ktoś Nowy ,czas skończyć z tym korupcyjnym ,kolesiowskim układem.Trzeba sprowadzić jakiegoś menadżera nie związanego z tym układem bo to miasto padnie i my mieszkańcy też.......
~ 19-03-2018 20:59
do: ~Jarko z mokradeł (18:15)
Proponuję Biedronia...
~pele 19-03-2018 18:17
Moim kandydatem jest Pani Ania Konieczyńska😊
~ 19-03-2018 20:35
do: ~pele (18:17)
Trzeba mieć w głowie, a nie tylko w cyckach, żeby zostać prezydentem.
~ewq 19-03-2018 18:28
Wydawało się nam, że POtargowica nie jest już w stanie nas czymkolwiek zaskoczyć. A jednak! Tym razem partyjni koledzy Zawiły, Konieczyńskiej,Schetyny zdecydowali się w trakcie głosowania nad uchwałą dot. potępienia ideologii bolszewickiej i oddania hołdu jej ofiarom… wyjąć karty do głosowania.
~szkoda 19-03-2018 18:42
Zawiła to wspaniały człowiek i świetny prezydent.
~dj. .... 19-03-2018 18:53
Co pocznie UKŁAD? Pożyczki, kredyty,dzieci biedne gdzie dostaną pracę?
~Gość 19-03-2018 18:55
Tylko nie zastępca bo będzie tragedia on nie jest dla obywatelami naszej pięknej Jeleniej góry on jest strasznym samolubem on nie jest dla mieszkancòw
~sowa 19-03-2018 19:16
Miasto potrzebuje bardzo silnej osoby ,ktora nie ma powiazan z byla jeszce przed byla i jeszce wczesniej byla......deo cholery to miasto trzeba posprzatac od kolesiowskich znajomosci korupcyjnych powiazan i byle jakiego "sterowania "ale nie mozna miec bvezposredni pretensji do "BOSA" tylko do jego ludzi ,ktorzy potrafia kretraczyc i robic dobry biznes nie dla miasta ale mysla o sobie..To miasto potrzebuje osoby bezpartyjnej z zaangazowaniem i zdroiwymi efektami by te wszystkie kolesiowskie uklady padly.Rozliczyc reprewatyzacje w nim i zaczac od nowa .Smietnik byl i smietnik jest,ale sam prezydent tego nie jest w stanie zmienic.Ale jak zmienic skoro jeden drugiego ma w kieszeni??????
Paweł Szachowski 19-03-2018 19:40
Teraz przyjdzie ,,dobra zmiana,, to się dopiero znacznie. Szkoda , że ostatni bastion się poddał !!!! Szkoda
~Jasiek z Maciejowej 19-03-2018 19:49
Jedyny , godny stanowiska Prezydenta naszego miasta to Pan Marek Obrębalski , nie widzę innych godnych kandydatów.
~Jacko 19-03-2018 22:58
do: ~Jasiek z Maciejowej (19:49)
Popieram Marka Obrębalskiego.
~BRAWO 19-03-2018 20:06
Najlepsza decyzja w ciągą całych dwóch kadencji :)
~ 19-03-2018 20:38
do: ~BRAWO (20:06)
Zaczął od podwyżki dla siebie i wizji pasma sukcesów, a kończy wywieziony na taczce.
~Ja z Jeleniej 19-03-2018 20:58
Piotr Iwaniec na prezydenta! Młode pokolenie. Głowa pełna pomysłow. Dobry kontakt z młodzieżą. Budzi zaufanie wśród starszych. Musi kandydować!!! Tylko Piotrek Iwaniec uratuje to miasto. Tak jak podniósł Szkołę "Mechanik".
~mmmmi 19-03-2018 21:02
ten nieudacznik nie chce być prezydentem obiecli mu miejsce do parlamentu śni mu sie sr-ejm
~Bryk 19-03-2018 21:13
Najlepszym prezydentem byłby Jarosław Kaczyński. Miasto potrzebuje takiego prezydenta. Może wtedy chętniej turyści by odwiedzali nasze miasto. Coś by się działo na starym mieście. Kaczyński to przyszłość dla Polski i Jeleniej Góry.
~6 19-03-2018 22:49
do: ~Bryk (21:13)
Wystarczy, że jest juz prezesem Polski.
~zimawot 19-03-2018 21:26
chron nas od Pisu. Dziwiszowa,Staniszowa
~a może 19-03-2018 21:45
A może któryś ze szanownych autorów wpisów odważy się wystartować i uzdrowić to miasto,bo głupie gadanie nic nie da.
~Desperado 19-03-2018 22:35
Jeden c..j. Na pohybel czarnym, czerwonym... Na pohybel wszystkim. Łużniak to kontynuacja Zawiły. Więcej Łużniaka w tym wszystkim było/jest niż czerwonego sweterka. Łysiejący vice z zadęciem na bycie duce. A mógł byc prawie jak 007... agent ... w doniczkach. Ludzie, zmieńcie coś bo umrzemy w tym grajdole.
~Nnn 19-03-2018 23:55
I bardzo dobrze
~Janek od czeresni 20-03-2018 7:08
PO-PSL-SLD MORDERCY NASZEGO pieknego miasta. Wszyszy Won.
~Kapitan ślimak 29-03-2018 19:36
Nie stratuje bo albo ma dość,albo się nachapał.Wygra Kapitan ślimak.
~Kapitan ślimak 29-03-2018 19:44
....Który zrobi porządek z tą cała zasiedziałą po okrągłym stole ekipą .Wyśle ich na emeryturę,a czy zasłużoną-o tym zdecyduje IPN
~Kapitan ślimak 29-03-2018 19:52
Zawiła to swój człowiek.Cała ta reszta tylko zmienia legitymacje (byłe ubeki etc)Zanim wybierzecie warto sie nad tym zastanowić,sprawdzić przeszłość.
~Kapitan ślimak 29-03-2018 20:11
...Bo tylko od niej zależy Nasza przyszłość.
~sheriff 1-04-2018 21:56
Zawiła startuje na Posła !!!

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600
Głos ulicy
Etykieta prawdę ci powie?  1
TV Dami
Serwis Informacyjny TV Dami Jelenia Góra z dnia 20.07.2018 r.  
Miej świadomość
Czego bałbyś się w średniowieczu?  7
Dialogi Jelonki
Joanna Lichocka o mediach i katastrofie smoleńskiej  73
Aktualności
KCGO – klamka zapadła  1
Aktualności
W Starej Kamienicy zagryzione zostały psy  12
Copyright © 2002-2018 Highlander's Group