• Sobota, 14 grudnia 2019
  • Godz. 19:45
  • Imieniny: Alfreda, Izydora, Jana
  • Czytających: 6039
  • Zalogowanych: 7
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Koniec z absurdalną "wyspą"?

Wiadomości: Jelenia Góra
Wtorek, 3 grudnia 2019, 9:50
Aktualizacja: Czwartek, 5 grudnia 2019, 14:53
Autor: Przemek Kaczałko
Fot. Przemek Kaczałko
Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Jeleniej Górze, pod wodzą nowego dyrektora, stara się o zmianę na ulicy Armii Krajowej, gdzie od pewnego czasu funkcjonuje tzw. "wyspa Łukaniuka", czyli zwężenie na drodze, które początkowo szokowało kierowców i pieszych. Jak się okazuje, przyczynia się do zdarzeń drogowych.

Poprzedni dyrektor MZDiM zdecydował się na dobudowanie chodnika w pasie jezdni, bowiem nie uzyskał zgody na wycięcie drzewa. Na jego cześć nazwano potocznie nowy element ulicy "wyspą Łukaniuka". Aktualnie jest szansa na poprawę tego stanu poprzez wycięcie drzewa, a to pozwoli na likwidację zwężenia drogi i powrót do poprzedniego stanu.

Jesteśmy uzależnieni od konserwatora zabytków. Obecnie otrzymaliśmy pismo od Policji informujące o zdarzeniach w tym rejonie i wystąpiliśmy po raz kolejny do konserwatora zabytków o zgodę na usunięcie tego drzewa, co pozwoli na wyprostowanie tej sytuacji. Mamy nadzieję, że odpowiedź będzie pozytywna - powiedział Piotr Cichowski, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Jeleniej Górze.

Twoja reakcja na artykuł?

46
52%
Cieszy
2
2%
Dziwi
1
1%
Nudzi
4
4%
Smuci
20
22%
Złości
16
18%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (51) Dodaj komentarz

~sąsiad 3-12-2019 10:33
a kosztami obciążyć Łukaniuka
~Piętaszek 3-12-2019 12:35
do: ~sąsiad (10:33)
Ojtam. Wyciąć drzewo, posadzić palmę i będzie git!
~gość45 3-12-2019 13:11
do: ~Piętaszek (12:35)
I jeszcze koniecznie tęcza do tego
~Kierowca tira 3-12-2019 17:43
do: ~sąsiad (10:33)
Miasto absurdów
~Gregory67 4-12-2019 13:36
do: ~sąsiad (10:33)
Nie wierzę ! W końcu będzie na tej ulicy normalnie ! Za zlikwidowanie tego kretyńskiego pomysłu pseudo-modernizatora miasta zapłacimy oczywiście - My ! Sygnalizacja na Różyckiego też powinna być przywrócona robią się tam olbrzymie korki sięgające Karłowicza 1 i jest dużo stłuczek ! Nie wspominając o dużym zagrożeniu pieszych wchodzących na wjeżdżających cz zjeżdżających z tego pseudo-ronda kierowców
~No, tak 4-12-2019 16:22
do: ~sąsiad (10:33)
Koszami obciążyć Zawiłę, bo miał możliwość załatwienie sprawy bez budowy "wyspy" i bez konieczności wycinki drzewa.
~michaś 3-12-2019 10:37
Tak się wywala publiczne pieniądze. Najpierw komuś się zapłaciło za zbudowanie bubla drogowego, a teraz znowu da się zarobić kolejnemu ktosiowi. Jakie to typowe dla tej mieściny.
~No, tak 3-12-2019 12:19
do: ~michaś (10:37)
Winę ponoszą włodarze, którzy mając w ręku narzędzie nie wykorzystali go. Zamiast wycinki drzewa, wystarczyło wywłaszczyć właściciela działki, na której stoi widoczny na zdjęciu murek. Ów wywłaszczenie polegałoby na przejęciu przez miasto fragmentu działki "prostokątnego paska" za słuszne odszkodowanie. Wówczas chodnik mógłby zostać poszerzony o ten kawałek. Norbert Łukaniuk nie jest winien tej sytuacji, bowiem był uzależniony od decyzji konserwatora zabytków i mógł złożyć jedynie wniosek na zgodę wycięcia drzewa, gdyż włodarze nie podjęli żadnych działań. Właściciel działki z murkiem nie zgodził się na przesunięcie chodnika, a więc złożono wniosek na zezwolenie wycięcie drzewa, na które Pan Łukaniuk nie otrzymał zgody, w wyniku czego powstała "wyspa".
~Pi 3-12-2019 14:58
do: ~No, tak (12:19)
Pan Łukaniuk też działał trochę wybiórczo. Tu między drzewem a murkiem jest 1 metr - na ulicy Fredry chodnik jest tylko z jednej strony ulicy i ma w zwężeniu pół metra albo mniej i jeszcze stoi na nim lampa - tam nawet pieszy sie nie mieści - dlaczego nie kazał wyciąć lampy lub zrobić wyspę ????
~Real 3-12-2019 16:14
do: ~No, tak (12:19)
Zabawny jesteś z tym "wywłaszczeniem", chyba nie zauważyłeś, że czasy troszkę inne ;)
~No, tak 4-12-2019 12:07
do: ~Real (16:14)
Nie, czasy nie są inne. Obowiązujące teraz przepisy prawa pozwalają na wywłaszczenie gruntów, gruntów zabudowanych budynkami pod budowę lotnisk, linii kolejowych, dróg, obwodnic, autostrad, dróg ekspresowych, ciągów pieszych, a także na poszerzenie istniejących dróg... W przeciwieństwie do komuny, wywłaszczenie stanowiło pozbawienie praw do nieruchomości bez wypłaty odszkodowania, dziś właściciel wywłaszczanych nieruchomości dostaje odszkodowanie w formie pieniężnej lub inną nieruchomość. --> "Konstytucja w art. 21 stanowi, że Rzeczpospolita Polska chroni własność i prawo dziedziczenia, a wywłaszczenie jest dopuszczalne jedynie wówczas, gdy jest dokonywane na cele publiczne i za słusznym odszkodowaniem."
~No, tak 4-12-2019 12:28
do: ~Pi (14:58)
Pan Łukaniuk działał na zlecenie włodarzy, a jego plany wymagały ich zgody; nie mógł więc działać na własną rękę. Na etapie przymiarki do projektu włodarze wystąpili rzekomo z prośbą o zgodę właściciela gruntu z murkiem na poszerzenie chodnika, lecz ten się nie zgodził. Jak już wcześniej pisałam, włodarze nie skorzystali z przysługującego im prawa wywłaszczenia prostokątnego kawałka gruntu z murkiem, choć byłoby to najlepszym rozwiązaniem i nie wymagałoby ani zgody właściciela gruntu ani wycinki drzewa. Skoro włodarze nie podjęli żadnych kroków w tym kierunku, Norbert Łukaniuk wystąpił z wnioskiem o pozwolenie na wycinkę drzewa. Jako, że konserwator zabytków takowej zgody nie wydał, trzeba było wymyślić coś innego i tak oto powstała "wyspa" za zgodą i wiedzą włodarzy.
~No, tak 4-12-2019 12:38
do: ~Pi (14:58)
No właśnie, jest metr, a powinno być co najmniej 1,50 m, tak by umożliwić swobodne przejście pieszym, ale także matkom z wózkami i nie tylko.
~Gregory67 4-12-2019 13:39
do: ~No, tak (12:19)
Ten kto zgłosił chodnik dookoła drzewa to kretyn i w żaden sposób tą pseudo mądrością go nie wybronisz. Widać głupio-mądrych w tym mieście mnogo !
~Gregory67 4-12-2019 13:45
do: ~No, tak (12:38)
Matki z dziećmi nie mają problemu, przechodzą na drugą stronę po wyznaczonych pasach lub wchodzą na jezdnię - żaden problem ! Ci co znają tą ulicę doskonale wiedzą jak tamtędy chodzić, problem jak do sprawy dobierają się ludzie bez wiedzy doświadczenia i tylko żeby przypodobać się "włodarzom". Dokładnie opisałeś to co dzieje się w Naszym mieście , czyli misz-masz - ty mi, ja tobie i do następnych wyborów.
~No, tak 4-12-2019 16:20
do: ~Gregory67 (13:45)
Oczywiście, że można przejść na drugą stronę ulicy, ale skoro chodnik istnieje trzeba było sprawę rozwiązać. Należało to załatwić w sposób zgodny z prawem bez konieczności wnioskowania o wycinkę drzewa i bez budowy tej "wyspy", która może stać się przyczyną wypadku, zwłaszcza w okresie silnych opadów śniegu lub wtedy, gdy droga jest śliska.
~ 3-12-2019 10:39
Ta piecza konserwatorska w kontekście ochrony zieleni przypomina czasami groteskę. Kto to widział żeby taki starodrzew istniał w pasie drogowym miasta. Niektóre drzewa lada chwila runą, niech tylko mocniej powieje i popada śnieg.
~Real 3-12-2019 16:27
do: ~ (10:39)
Mamy tylko myślenie... raczej działanie zero-jedynkowe. Miastu, wiosce, jakiemuś prywatnemu szaraczkowi pseudo konserwator musi pokazać, wyegzekwować przepisy maksymalnie tak, żeby zaszkodzić inwestorowi. Deweloper natomiast posiada dar przekonywania, a że te wszystkie decyzyjne tutejsze ludki są popłuczyną, względnie ściekiem po komunie, tym łatwiej. Las wyciąć, zabytkowy obiekt wyburzyć, jeszcze jedno piętro dobudować... troszkę trzeba się nagimnastykować, ale peerelowskich g.wnojadów kasa zawsze przekona. Ps. W kotlinie konserwator zabytków to fikcja, czasami na pokaz jakaś wyspa ;)
~Gregory67 4-12-2019 13:49
do: ~ (10:39)
Z mojej wiedzy plany zagospodarowania przestrzeni miasta jak i pasów jej przyległych sięgają lat 80-tych - i są w mocy prawa. Mamy 2019 rok ! Dlatego Jelenia Góra zaczyna przypominać skansen , ale jak ktoś kogoś dobrze zna to na market zawsze miejsce się znajdzie !
~Rattlehead 3-12-2019 10:53
Tak właśnie rządzi PiS
~Real 3-12-2019 17:41
do: ~Rattlehead (10:53)
LOL, Kaczyński wraz z kotem osobiście stanęli w obronie wyspy.
~Sowa 3-12-2019 10:56
Nie wiedziałam, że potocznie ten bubel nazywa się "Wyspa Łukaniuka". Genialne i przezabawne :)
~Alojzy Pąpka - lokals 3-12-2019 11:04
A co z idiotyzmami Piotra Cichowskiego, które są obecnie wdrażane w życie dotyczące np. powiększania miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych w ścisłym centrum miasta? To, że przepisy się zmieniają nie oznacza to, że należy zmieniać istniejące sposoby zagospodarowania terenów dróg czy innych nieruchomości. Na przykład w obecnych przepisach dotyczących nowych mieszkań istnieje wymóg minimalnej wielkości lokalu mieszkalnego wynoszący 25 m2. Czy to oznacza, że musimy wyburzyć wszystkie mieszkania niespełniające tego wymogu? Czy może należy jakoś "dorobić" brakujące metry? To nie jest jedna rzecz w zmieniających stale się przepisach. Obecny PAN Dyrektor MZDiM widać nie rozumie zasady wprowadzanych zmian w przepisach przez ustawodawcę! Pan dyrektor goni za zmianami... śmiech na sali. Panie Łużniak - kogo Pan zwalnia, kogo Pan mianuje na stanowiska (?), może jeszcze jeden zastępca by się Panu przydał???
~Iks 3-12-2019 11:44
do: ~Alojzy Pąpka - lokals (11:04)
To, że przepisy się zmieniają, nie oznacza, że należy dostosować do nich oznakowanie powstające po uchwaleniu zmian? Genialne, wszyscy stosują i jęczą, a tu jeden wpadł na to, że nie trzeba, bo przecież znaki drogowe to prawie to samo co budynki! Taki znawca prawa nie powinien się marnować po forach. Aż szkoda, że przegapił konkurs na dyrektora MZDiM, ale może niech chociaż na zastępcę się zaciągnie :D
~Alojzy Pąpka - lokals 3-12-2019 11:58
do: ~Iks (11:44)
... nie, nie jest tak jak mówisz. Po tobie, widać tylko, że jesteś dyletantem. Nie bój się, ja się nie marnuje, na takich forach się relaksuje - tylko i wyłącznie. A Ty to jesteś pieskiem PANA Piotra, Pana Prezydenta, czy samym PIOTREM Cichowskim? To, że ktoś wydaje chore polecenia / decyzje nie znaczy, że należy bić mu brawo bo chwilowo sobie pierdzi w stołek. Zdaje się, że póki co Pan Dysektor jest w charakterze p. obowiązki... chociaż w Jeleniej takie stany rzeczy trwają, trwają i trwają.
~Iks 3-12-2019 14:35
do: ~Alojzy Pąpka - lokals (11:58)
Samo porównanie oznakowania drogowego do nieruchomości pokazuje, że dyletanta powinieneś w lustrze szukać. To, że tobie się coś WYDAJE, nie oznacza, że tak musi być. Nawet nie wiesz, kto opracowuje, zatwierdza i wykonuje organizację ruchu. Proponuję coś poczytać zamiast się tylko relaksować, może nie będziesz pisać takich bredni i lżyć ludzi z powodu tego, że ich praca przerasta cię intelektualnie.
~Pi 3-12-2019 11:39
Jak zawsze idą na łatwiznę. Bardziej niebezpieczne są blaszane szykany na obwodnicy i malowane rondo na Różyckiego. Może się pochwalą ile razy naprawiali te blachy bo często widzę je pogięte? Dlaczego urzędasy nie wysilą się i nie poszerzą chodnika z drugiej strony drzewa? Wystarczyłoby usunąć podmurówkę po dawno zlikwidowanym kiosku ruchu. Wyciąć drzewo, które rosło kilkadziesiąt lat - łatwizna. Będziemy mieli łyse miasto - należy pozmieniać nazwy ulic - Aleja Wojska Polskiego to już dawno nie aleja bo już prawie nie ma drzew. Miasto zaciekle zwalcza wszelkie tereny zielone: ostatnio 'dołek' na Zabobrzu i teren między Sygietyńskiego a J.P.II. p.s. Na końcu Nowowiejskiej (Paulinum) wycieli pas 20m ponad stu letnich buków bo niby mieli budować drogę - położyli tylko asfalt na starej (3 metry) alejce - ale buki pojechały do tartaku!
~ 3-12-2019 12:00
do: ~Pi (11:39)
Przez to malowane rondo w godzinach szczytu komunikacyjnego korki są większe jak były wtedy kiedy było tam zwykłe skrzyżowanie i sygnalizacja świetlna. A jak otworzą jeszcze ten nowy market w miejscu dawnego "dołka" to dopiero będzie się działo.
~ja 3-12-2019 13:49
a niech wytną, interes kierowców najważniejszy (sama jestem); nie wiem, jakie zdarzenia tam zachodziły, odcinek jest tak krótki, i to pod samą policją, że nie wiem, co tam się mogło dziać, a nawet jeżeli, to chyba tylko przez głupotę kierujących pojazdami. Ewentualnie dalej na pasach w stronę poczty, bo parkujące obok chodnika auta zasłaniają pieszych usiłujących przejść na druga stronę. Osobiście widziałam tylko, kiedy facet jadący 5km/h z rozmysłem przejechał idącego drogą gołębia...Ta ulica jest tak blisko centrum, a jest jedną z najobrzydliwszych ulic w okolicy, te walące się murki, auta na każdym kawałku i dekoracyjne śmietniki... wyspa rzeczywiście była głupotą, ale wynikała tylko z decyzji konserwatora przyrody. Którego z drugiej strony rozumiem, bo, do cholery, jakaś zieleń jednak przydałaby się w centrum, i nie iglaki, ale coś, pod czym można się w upał schować np. W Jeleniej sytuacja z zielenią zaczyna być kretyńska, kiedyś było to naprawdę zadrzewione miasto, a teraz? Gdzie będziemy się chować przed upałami, pod autami?
~Iks 4-12-2019 7:53
do: ~ja (13:49)
A widziałaś, jak mocno korzenie tego drzewa demolują starszy chodnik z kostki i murek obok niego?
~Ggg 3-12-2019 14:53
Szkoda drzewa!!! Coraz mniej zielonego w mieście.
użytkownik facebook 3-12-2019 15:11
Do tej pory stało drzewo i żadnej wyspy nie było i jakoś dawaliśmy radę. Teraz ktoś wymyślił wyspę, po co, na co?
użytkownik facebook 3-12-2019 15:38
Dokładnie kur..de
~seniorita 4-12-2019 9:58
do: użytkownik facebook (15:11)
Bo jakiś króliczek nie miał co do gara włożyć
użytkownik facebook 3-12-2019 15:43
To jedna kwestia a druga to od dzisiaj została zmieniona organizacja parkowania na Armii Krajowej. Na odcinku od Bohaterów Getta do Okrzei z likwidowano wszystkie miejsca parkingowe po stronie budynku Straży Miejskiej. Wszystko byłoby dobrze gdyby nie fakt, że wnętrza podwórek nie mają miejsca na parkowanie i w ten sposób kilka budynków zostało pozbawionych możliwości parkowania.
~ala 3-12-2019 16:26
Tyle lat stało drzewo i jakoś wszyscy dawali rade! I dokładnie murek zlikwidować i będzie ok. Chyba że zima idzie i drzewa trzeba do kominka?
~Qw 3-12-2019 16:30
Idioci na stanowiskach. Niech płaci z własnej kieszeni za tą barejade
~Real 3-12-2019 17:11
Zara... sorki za off topic, a gdzie ten artykuł o stadionie w Karpaczu, jakoś zniknął po moim komentarzu? Nie bójcie się, proszę się nie bać, nie te czasy ;)
~Mieszkaniec 3-12-2019 17:26
Mam nadzieję że dyrekcja Zarządu Dróg i Mostów nie doczeka się odpowiedzi na złożone pismo do Konserwatora Zabytków. Ja cztery lata temu również złożyłem pismo do ZDiM z prośbą o naprawienie drogi w Sobieszowie tj ul Bema ok 50 m i do tej pory nie otrzymałem odpowiedzi.... Rozumiem że sprawa jest ciągle rozpatrywana. Z pozdrowieniami interesanta.
~Ro 3-12-2019 18:48
Czemu po prostu nie przesuną tego muru oporowego w stronę parkingu i na jego miejscu zrobią nowy chodnik? Pozwoli to zlikwidować to okropne zwężenie oraz uchroni leciwe ale zdrowe drzewo. Rozwiązanie może nie należy do najtańszych ale gdyby od razu tak postąpiono to zaoszczędzono by na remoncie ulicy. Może najwyższa pora aby na odpowiednich stanowiskach zatrudniać kompetentnych ludzi?
~aaa 3-12-2019 20:11
Taaak, wysepka i drzewko ważna rzecz. Tymczasem obecnie opracowywane są przez GDDKiA nowe koncepcje dróg S5, S8 i A4. Władze całego naszego regionu powinny się tym zainteresować i lobbować o jak najkorzystniejsze ich usytuowanie. Żeby nie było potem lamentu jak się zaczną budowy.
~seniorita 4-12-2019 10:02
do: ~aaa (20:11)
Nikt się teraz nei zainteresuje, ale za to później pojedzie delegacja z kamerami żeby pokazówę zrobić.
~Cx37 3-12-2019 20:36
Proszę o przywrócenie sygnalizacji świetlnej koło sklepu Rondo. To co się dzieje po wprowadzeniu ronda jest okropne!!!
~pogrzebacz 3-12-2019 20:40
a pamiętacie koło tej wyspy bar piwny ? ? ?
~Real 3-12-2019 21:18
do: ~pogrzebacz (20:40)
....Czy z Wami, czy ze mną coś nie tak, nazwa Wyspa kojarzy mi się nie z drzewem drewnianym i kawałkiem asfaltu, ale z 'Night Clubem"?
~ 3-12-2019 21:42
jasne --choloto ! powycinac wszystkie drzewa zaasfaltowac wszystko wokolo bo jakis oszolom kierowca nie potrafi ominac przeszkode ?? polski pan z bablem w nosie !!!!!!!!!!
~pogrzebacz 3-12-2019 22:38
real - o co kaman ? ? ?
~Real 4-12-2019 8:52
do: ~pogrzebacz (22:38)
...żart ;)
~Anonim9000 4-12-2019 1:20
Wyciąć to drzewo i posadzić kilka nowych
~ 4-12-2019 10:51
Jelenia Góra to jednak dziwne miasto 😁
~jbl 5-12-2019 13:19
Cytując klasyka, to ktoś tu zdrowo "zapierdzielił jak dzik w sosnę" z tą wyspą. Wyspa pana Ł...., ale czy aby na pewno o Nim mowa?

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group