• Niedziela, 22 lipca 2018
  • Godz. 4:45
  • Imieniny: Bolesławy, Magdaleny, Marii
  • Czytających: 1753
  • Zalogowanych: 2
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Część Alei Wojska Polskiego odzyska blask

Wiadomości: Jelenia Góra
Piątek, 30 marca 2018, 12:22
Aktualizacja: Sobota, 31 marca 2018, 14:22
Autor: Przemek Kaczałko
Fot. Przemek Kaczałko
Przedstawiciele wspólnot mieszkaniowych reprezentujących sześć budynków przy Al. Wojska Polskiego w Jeleniej Górze podpisali wczoraj (29.03) umowy z Urzędem Marszałkowskim na dofinansowanie remontu budynków w ramach rewitalizacji. To kolejny krok, by upiększyć zaniedbaną część miasta.

Marszałek województwa nie krył zadowolenia, że wspólnoty przystąpiły do konkursu, bowiem nie jest to powszechne zjawisko. - Jestem głęboko przekonany, że ten przykład zadziała i inni pójdą ich śladem, bo nie tylko samorządy i instytucje, ale też grupy osób mogą sięgać po środki unijne - powiedział Cezary Przybylski.

- Wykonamy kompleksową renowację budynków, a więc elewację, dach, ocieplenie, elementy dla osób niepełnosprawnych - wymienia Krzysztof Malec, reprezentujący wspólnoty z Al. Wojska Polskiego 7, 10 i 11. - Do tej pory było wiele projektów rewitalizacji w Jeleniej Górze, ale żaden nie został w pełni zrealizowany. Aleja Wojska Polskiego wymaga szczególnej uwagi. Wsparcie finansowe praktycznie uratuje nam życie - stwierdził przedstawiciel wspólnoty. Inwestycja o wartości 860 tys. zł uzyskała wsparcie unijne w wysokości 580 tys. zł.

Kolejnymi budynkami przy zabytkowej alei będą nr 44, 46 i 60. - Zostaną wykonane przed wszystkim elementy elewacyjne - od zaplecza będzie docieplenie, a elewacje frontowe o walorach secesyjnych będą odrestaurowane. Będzie też izolacja pozioma i pionowa nieruchomości, czyli odetniemy dopływ wód gruntowych, które degradują nam nieruchomość. Będą też przystosowania dla osób niepełnosprawnych, domofony, remont pomieszczeń piwnicznych - wymieniał Piotr Bereźnicki, przedstawiciel wspólnoty. Inwestycja o wartości ponad 1 milion złotych, uzyskała dofinansowanie na poziomie ponad 640 tysięcy złotych.

Beneficjenci przyznają, że obecnie trudno jest znaleźć wykonawcę na rynku budowlanym, póki co udało się dla budynku nr 46.

Czytaj również

Komentarze (37) Dodaj komentarz

~Tadik 30-03-2018 14:27
Bla bla bla przybylskim zaczne zaraz żygać. Otwieram lodówkę i zaraz on wyskoczy. Porażka. Brakuje jeszcze prezesów miedzia i hubcia...
~ 30-03-2018 14:30
W końcu coś zaczyna się dziać w sprawie tej ulicy?Jak dobrze pamiętam to już za czasów Obrębalskiego w latach 2006-2010 były obietnice rewitalizacji Al. Wojska Polskiego?Zresztą, czego to włodarze Jeleniej nie obiecywali?!
~nos Tobie rośnie 30-03-2018 18:24
do: ~ (14:30)
Kłamiesz. To za Obrębalskiego zahamowano prace związane z rewitalizacją ul, Wojska Polskiego.
~Boss 30-03-2018 18:30
do: ~nos Tobie rośnie (18:24)
Zgadza się cały program rewitalizacji przygotowała jeszcze ekipa Kusiaka
~ 30-03-2018 20:20
do: ~nos Tobie rośnie (18:24)
Widziałeś na końcu zdania coś takiego "?".Wiesz co taki znak interpunkcyjny oznacza?W szkole nie uczyli?Zanim zarzucisz komuś kłamstwo, pomyśl.
~Cieplik 30-03-2018 15:21
Jak myśmy chcieli aby miasto chodnik wyremontowało,to mieli z tym wielki problem,ciekawe czy by pomogli mieszkańcom mieszkającym na bocznych ulicach.
~Pi 30-03-2018 15:30
Przyczyną degradacji kamienic przy Al. Wojska Polskiego (i innch) jest rozdawnictwo. Mieszkania rozdano za darmo (1% wartości - uchwała zaproponowana przez R. Prystroma) osobom, którym ledwie starczało na czynsz więc jak mogli cokolwiek remontować? Rozdano za darmo a teraz jeszcze trzeba właścicielom dopłacać - super interes dla miasta....
~ 30-03-2018 16:23
do: ~Pi (15:30)
No właśnie. Bo to polityka dejcie nam wincej. .. Jakoś mi nikt do mieszkania nie dopłaca - sama remonty finansuję. Ale już wolę rozdawnictwo na remonty niż kasę z mops dla żuli.
~czesio 30-03-2018 16:51
do: ~Pi (15:30)
Nie, przyczyną tego jest fakt, iż al. Wojska Polskiego od 1945 roku należy do Polski. Gdyby należała do Niemiec, wyglądałaby zupełnie inaczej.
~ 30-03-2018 17:11
do: ~Pi (15:30)
Dokładnie. Nigdy nie zrozumiem dlaczego w Polsce każdy chce mieć mieszkanie na własność. Za granicą ludzie jeśli już są posiadaczami nieruchomości to albo domów (Ci zamożniejsi) albo całych kamienic (i Ci żyją z wynajmu mieszkań). Cała reszta - w tym bardzo majętni ludzie - wynajmują mieszkania.
~sajmon 30-03-2018 19:35
do: ~ (17:11)
No dokładnie :) Nie rozumiem tych ludzi dążą do własności nie wiadomo po co ? :) Ja z chęciom wynajmuję dwupokojowe za 1200/1400 zł a posiadam ich z osiem :) Ukraińskiej miernocie nie wynajmuję wolę wyluzowane studentki co do czynszu potrafią się dogadać ;)
~No właśnie 31-03-2018 11:43
do: ~czesio (16:51)
Wystarczy obejrzeć sobie stare pocztówki z dawnych lat. Miasta były czyściutkie, zadbane, dosłownie igiełka. A teraz? Ehh, szkoda słów. Kiedy oglądam pocztówki mojego rodzinnego miasta, serce się kraje, że ludzie tak nie dbają o swoje. Niedawno byłam na wyspach Kanaryjskich. W ogóle mają zadbane klatki schodowe w kamienicach. W La Palma w starej kamienicy były błyszczące stare płytki na korytarzu, następnie ozdobna krata prowadząca na klatkę schodową, a z przodu stara fotografia w ozdobnej ramce z byłymi mieszkańcami w dawnych strojach. Pełen szacunek. A u nas? Niektóre klatki schodowe wyglądają, jakby po nich przeszło tornado.
~ 30-03-2018 15:46
Żaden gamoń w pełni artykułu nie przeczytał i wypisują, że miasto coś dopłaca. Otóż miasto nic nie dopłaca. Miasto ma tych ludzi w d... Zawiła i Łużniak naobiecywali cudów i nie zrobili nic. Ci ludzie sami wystąpili po dofinansowanie i dostali je z unii za pośrednictwem województwa, a nie miasta. Na Łużniaka i Zawiłę nie można liczyć, więc mieszkańcy uderzyli wyżej i sobie sami załatwili. Czekajmy teraz, kiedy Łużniak podepnie się pod to i otrąbi własny sukces w tym zakresie.
~sajmon 30-03-2018 19:42
do: ~ (15:46)
Hmmm... A leż trafny i w 100% prawdziwy komentarz :) Gratuluję :) Był o tym artykuł już kiedyś że miasto przypisuje sobie zasługi za czyjąś inicjatywę :) Pamiętam :) Przed wyborami raz jeszcze postanowili spróbować :) Normalnie by się wstydzili :) Ale .....
kazimierzp 30-03-2018 19:51
do: ~ (15:46)
Miasto nie może z budżetu dofinansowywać wspólnot, chyba że budynek jest wpisany do rejestru zabytków i budynki które są wpisane do rejestru takie wsparcie od miasta otrzymywały!
~sajmon 30-03-2018 19:54
do: ~ (15:46)
Cytat "18 zabytkowych zniszczonych kamienic przy Al. Wojska Polskiego w Jeleniej Górze zostanie poddanych gruntownym remontom. Wszystko dzięki pieniądzom pozyskanym przez wspólnoty mieszkaniowe w ramach ZIT AJ " Jak dla mnie to zerowy wkład Pana Marcina Z.
~sajmon 30-03-2018 19:56
do: kazimierzp (19:51)
To po co miasto się wtrynia w nie swoje sprawy skoro tak jak mówisz nie może? Może dlatego by swoją łatkę podszyć pod czyjeś starania ?
~ 30-03-2018 16:01
Podpisujemy petycję aby kadencja samorządów trwała 2 lata!!!!
~kom 30-03-2018 16:27
A ile drzew się wytnie przy tej okazji!?
~anqlityk 30-03-2018 18:18
do: ~kom (16:27)
Miejmy nadzieję, że zdrowych i nie stanowiących żadnego zagrożenia dla kierowców jak i pieszych, wycinać nikt nie będzie. Przeglądając stare widokówki, przedstawiające wygląd dawnej ul. Wilhelmstrasse, począwszy tak od I dekady XX w do lat 40-tych, można zauważyć, że kiedyś ta ulica praktycznie niemal na całej swej długości, była pięknie i starannie zadrzewiona, ładnie i regularnie zasadzonymi drzewami. Ale drzewostan ten, był sukcesywnie i starannie pielęgnowany przez lata, i nie doprowadzano do stanu, w którym stare próchniejące drzewa mogłyby stanowić zagrożenie dla przechodniów i pojazdów. A po ewentualnym wycięciu starych drzew, zapewne w te miejsca zasadzano młode. Po prostu kiedyś dbano o stan tych drzew. Ale zdrowych drzew chyba nikt wycinać nie będzie.
~Boss 30-03-2018 18:42
To jest przykład na właściwe wykorzystanie funduszy unijnych pieniądze trafią do zwykłych ludzi szkoda że tak mało jest tego typu działań bo kasy z UE jest opór niestety na drodze do niej stoją kacyki partyjne do nich trafia 90 procent funduszy dzielą między swojakami wspierają państwowe instytucje i spółki dzięki temu tworzą tysiące stołków dla kolesi
~Mirecki.w. 30-03-2018 19:20
czemu sa naprawiane tylko frontony kamienic a nie cale z zapleczem/ z tylu nie widac brzydoty i zaniedban i taniej/
kazimierzp 30-03-2018 19:55
do: ~Mirecki.w. (19:20)
Proponuję dokładnie przeczytać tekst artykułu! Elewacje które zawierają cenne secesyjne, czy eklektyczne elementy mają być w pełni odrestaurowane, ale nie ocieplone. Tyły kamienic (jest to w tekście) zostaną ocieplone, otynkowane i pomalowane. W tekście jest też ważna informacja o tym że budynki od strony wschodniej będą miały wykonany drenaż i izolację fundamentów. Najgorsza sytuacja jest od strony ulicy Na skałkach.
~sajmon 30-03-2018 20:17
do: kazimierzp (19:55)
Hmmm... kazimierzp. Jako nieoficjalny rzecznik ówczesnej władzy jaki pan bez wątpienia jest :) Tak bym się nie cieszył :) Raz że nie macie w tym udziału bo to inicjatywa oddolna :) Dwa że o budowlance niema pan pojęcia :) Od przodu budynki zostaną potraktowane jako zabytek ale od tyłu już zabytkiem nie są ? Normalnie kpi pan sobie z ludzi w żywe oczy :) Chyba że datuje pan przód budynku a tył na inny okres powstania :)
~18 sqandal 30-03-2018 19:46
.... ALEJA czy to aby nie na wyrost nazywać ta ulice . aleja to zadbana przestronna ulica a nie taka zapyziala jak ta Alej Wojska Polskiego
kazimierzp 30-03-2018 19:58
Bardzo wiele wspólnot przy innych ulicach też występowało o to dofinansowanie. Wpadło w koszty bo należało przygotować dokumentację, audyty i często z niewiadomych powodów z postępowania wypadało!
kazimierzp 30-03-2018 19:59
do: kazimierzp (19:58)
Proponuję panu Przybylskiemu zapoznać się z tą sytuacją aby potem nie mówił nieprawdy, że inni nie startują!
~sajmon 30-03-2018 20:26
do: kazimierzp (19:58)
Ty typie Kaziu :) Czytaj sam ze zrozumieniem :) "Teoretycznie aleja jest bardziej reprezentacyjna, poza pasem drogowym istnieją w jej okolicy np. drzewa rosnące w konkretny, uporządkowany sposób (zazwyczaj gęsto, równolegle do drogi), również chodnik może być w jakiś sposób nietypowy". To jest aleja :) Jak np. aleja M.Drzymały :)
~sajmon 30-03-2018 20:30
do: kazimierzp (19:59)
mowa o Alejach a ty Kaziu :) "Proponuję panu Przybylskiemu zapoznać się z tą sytuacją aby potem nie mówił nieprawdy, że inni nie startują! " chory jesteś to się lecz :)
~sklepowa'51 30-03-2018 22:06
rewitalizować potrzeba do tego miejscowych narkomanów i pijaczków w wieku 15-35 lat o móżdżkach wielkości ping-ponga z inteligencją pantofelka, można przecież użyć pojemniki na bioodpady, bo człowiek idzie po ulicy a tu kosa w plecy odwraca się resztami sił i widzi zombi z pianą już na warach - starsze pokolenie tzw. lumpów to prawdziwi dżentelmeni w porównaniu z tymi bandziorami z poobgryzanymi czarnymi pazokciami
~sajmon 30-03-2018 23:06
do: ~sklepowa'51 (22:06)
Hmmm... Ci co zajmują się dilerką :) Mówią zazwyczaj ćpuny j.......:) Ci co alkohol sprzedają powiadają pijaki zaj...... :) Nikt z nich nie przyzna że sam do tego rękę przykłada i korzyści materialne przejada :) Sama kobieto podpisujesz się jako sklepowa czyli diler :) Nagle nie w smak ci twego grzechu płody ?
~znawca_numeru_z_cepeenu.vip 30-03-2018 23:47
do: ~sajmon (23:06)
zaplułeś sie własnymi wymiocinami na andydotium może persa wyczeszesz babci narkomanu trzepakowy
Krzysztof Bendkowski 30-03-2018 23:53
Nareszcie, bo wygląda od lat jak po jakimś powstaniu.
~No właśnie 31-03-2018 11:22
Czy to nie paradoks? Nagle, przed wyborami są pozyskane środki na rewitalizację kamienic, gdzie wcześniej była cisza w eterze. :/ No, ale lepiej późno, niż wcale. Skoro można pozyskiwać środki z UE, dlaczego miasto nie podejmie starań, by rewitalizować pozostałe kamienicy na Wojska Polskiego i nie tylko? Trzeba dopuszczać do degradacji zabytkowych kamienic?
Nemo 4-04-2018 8:45
Jak czytam wpisy, to nawet tu polityka sięga. A ja napiszę tak, to że wspólnoty dostały dofinansowanie to nie jest zasługą pracowników UM JG czy kolesi z Wrocławia tylko wspólnot, które same bez ich pomocy złożyły wnioski. A ta otoczka, no cóż jak widać w polityce potrzebne są sukcesy. Czego poprzednicy władzy w JG jak i ich obecni nastepcy nie potrafią. My mamy dofinansowanie, a oni jedynie gęby pełne frazesów.
Nemo 4-04-2018 9:00
A zwolennikom byłych jak i obecnej władzy w temacie rewitalizacji WP przypomnę że na dolnym Śląsku w latach 2007-13 środki na rewitalizację były dostępne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego patrz priorytet 10 Miasta - działanie rewitalizacja. To samorząd był uprawniony do złożenia wniosku do RPO. Dofinansowanie z programu wynosiło 85% kosztów kwalifikowanych z możliwością pokrycia dodatkowych 10% z rezerwy budżetowej tak jak było to przy sterach innej władzy. Co zrobiono? Nawet projekt pilotażowy nie przeszedł. Powstał jedynie dziwaczny zamysł i pro forma biuro, które się zwinęło. 115 tys euro na działania dot. Rewitalizacji WP poszly...
Nemo 4-04-2018 9:15
Co do dżentelmena z Wrocławia, cóż musi jakoś utrzymać to 5 miejsce w rankingu w Polsce. Tu zadałbym bardziej kluczowe pytania. Dlaczego cała armia urzędników pracująca dla niego, tak długo przygotowywała dokumentację do jego podpisu ? Przecież wnioski były pozytywnie zaakceptowane przez ekspertów już w ubiegłym roku.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Głos ulicy
Etykieta prawdę ci powie?  1
TV Dami
Serwis Informacyjny TV Dami Jelenia Góra z dnia 20.07.2018 r.  
Miej świadomość
Czego bałbyś się w średniowieczu?  7
Dialogi Jelonki
Joanna Lichocka o mediach i katastrofie smoleńskiej  73
Aktualności
KCGO – klamka zapadła  1
Aktualności
W Starej Kamienicy zagryzione zostały psy  12
Copyright © 2002-2018 Highlander's Group