• Środa, 26 czerwca 2019
  • Godz. 23:57
  • Imieniny: Jana, Pawła, Rudolfa
  • Czytających: 6476
  • Zalogowanych: 10
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Chcą nadać nazwy czterem rondom

Wiadomości: Jelenia Góra
Czwartek, 13 czerwca 2019, 11:40
Aktualizacja: Sobota, 15 czerwca 2019, 12:39
Autor: Przemek Kaczałko
Fot. Przemek Kaczałko
Wczoraj (12.06) odbyło się posiedzenie Komisji Statutowo–Organizacyjnej i Spraw Społecznych, która miała za zadanie m.in. zaopiniować wnioski o nadanie nazw czterem rondom w Jeleniej Górze. Trzy wnioski złożone zostały przez prezydenta miasta, a jeden przez grupę radnych. Aby zostały poddane pod głosowanie na sesji Rady Miejskiej, musiały uzyskać pozytywną opinię.

Propozycje prezydenta Jerzego Łużniaka:
- "Rotmistrza Witolda Pileckiego" na skrzyżowaniu ulic: Trasa Czeska - Lubańska - Goduszyńska,
- "4 czerwca" na obwodnicy Maciejowej koło ul. Dzierżonia,
- "Żołnierzy Radiotechników" na obwodnicy Maciejowej koło Grabarowa (skrzyżowanie z ulicą Wrocławską).

Propozycja grupy radnych (wniosek Justyna Bilskiego):
- Eugena Fuellnera (inicjatora powstania Parku Norweskiego).

Wyżej wymienione propozycje uzyskały pozytywną opinię Komisji Statutowo-Organizacyjnej i Spraw Społecznych, więc będzie mogła zostać poddana pod głosowanie na sesji Rady Miejskiej Jeleniej Góry. Zapytaliśmy jednego z wnioskodawców - prezydenta Jerzego Łużniaka, czy w takiej sprawie nie powinni mieć głosu mieszkańcy, bowiem o kolory autobusów i czy umiejscowieniu "jelonka" pytano poprzez stronę internetową miasta, a o nazwy rond chcą decydować (bez zasięgnięcia opinii czy innych pomysłów) władze miasta.

Myślę, że to taki drażliwy temat, że każdy by miał różne podejścia. Czasami trzeba podejmować takie decyzje, a to będzie zależało od Rady Miejskiej. To są nasze propozycje, a jak radni uchwalą to przyjmą - odpowiedział Jerzy Łużniak.

Twoja reakcja na artykuł?

14
34%
Cieszy
3
7%
Dziwi
3
7%
Nudzi
1
2%
Smuci
6
15%
Złości
14
34%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (50) Dodaj komentarz

~Dergal 13-06-2019 12:00
Nie maja co robic,to debatuja nad nazwami rond.Po co te nazwy maja sluzyc.
~jannetkowalski 13-06-2019 12:24
Mam propozycję zabierzcie sobie nazwę ronda z Cieplic do Jeleniej Góry. Nam w Cieplicach rondo żołnierzy o wątpliwej reputacji jest niepotrzebne.
~ 14-06-2019 8:10
do: ~jannetkowalski (12:24)
Wam by pasowało rondo Lenina, Kwacha lub Bolka, co?
~h 14-06-2019 8:53
do: ~ (8:10)
Obstawiam ze będzie rondo im .Fillera i radiotechnikow.Natomiast propozycja Luzniaka z rotmistrzem Pileckim to zwykła ściema.
~drogówka 13-06-2019 12:35
A malowane ronda Panów Ł nie otrzymają nazw. To w Sobieszowie proponuję nazwać Dynamic4.
~ 13-06-2019 13:55
Nie mają co robić , emeryci powinni zająć się wnukami a nie wymyślać i brać kasę
~zaboberek 14-06-2019 9:01
do: ~ (13:55)
W delikatny sposób,odwal się od emerytów.Ty też nim może będziesz jak wcześniej nie zeżre cię złośliwość.
~s. 13-06-2019 14:12
Fullnera jak najbardziej. Czas docenić wreszcie społecznika, filantropa, budowniczego osiedla dla swoich pracowników, założyciela parku norweskiego, który oddał mieszkańcom i właściciela dawnej FAMPY.
~Reg 13-06-2019 16:41
do: ~s. (14:12)
Jakby mało było niedocenionych Polaków. Niemca zostaw Niemcom.
~Ben 13-06-2019 18:30
do: ~s. (14:12)
Ciepliczanie to jakaś ukryta opcja niemiecka. Może rondo fuhrera im zrobić
~s. 13-06-2019 22:08
do: ~Reg (16:41)
Tak, który z tych wielkich, niedocenianych, był zasłużony dla miasta ? Czas wreszcie wyjść z lewackiego zaścianka i zacząć doceniać innych.
~ 13-06-2019 22:40
do: ~s. (14:12)
skoro jeden Niemiec może mieć swe rondo- to przywrócić pełnie nazw ulic, nazwę miasta,z lat, kiedy to Rzesza Niemiecka była tu państwem-jak gloryfikować szwabów, to do końca, a nie tak kawałek po, kawałku, jak się traci cnotę to od razu, a jak się człowiek ześwini, to wystarczy też tylko raz, raz a dobrze. Żadnej niemieckiej postaci nie powinniśmy tu w mieście gloryfikować, zwłaszcza tych Niemców,co tworzyli tu Reich. W.
~s. 13-06-2019 22:44
do: ~ (22:40)
Fullner zmarł zanim powstała III rzesza. Połowa nazw ulic jest ta sama, tylko spolszczona.
~reg 14-06-2019 10:31
do: ~s. (22:08)
Nie podniecaj się tak naiwny moherku ,gdyby twój niemiecki bohater przwiedział że to miasto trafi w 1945 w ręce Polaków, to nie wybudował by ci nawet psiej budy a co dopiero parku norweskiego.Chcesz czcić kogoś kto by cię nienawidził gdyby żył,więc jesteś idiotą.
~ 13-06-2019 14:18
Rondo Pileckiego w Goduszynie to znakomity pomysł. Rotmistrz jest modelowym przykładem bohatera. Nie będzie się podobał tylko pogrobowcom Stalina. Fullner to też bardzo dobry pomysł.Ten zasłużony Ciepliczanin - celowo piszę wielką literą - powinien mieć jakąś ulicę, plac czy właśnie rondo w Cieplicach.
~` 13-06-2019 14:38
Janusze u steru kraj ciagnie ku ZERU.
~Dżesika 13-06-2019 15:16
Weźcie się za bilety w MZK i przywróćcie bilety na DLD
~Miłosz Kamiński 13-06-2019 15:37
Skwer 4 lipca wymaga doprecyzowania- 1989 r. Bo kto wie, co jeszcze się wydarzy jakiegoś innego 4 lipca... A wielkie święto wolności było wtedy!
~ 13-06-2019 17:39
do: ~Miłosz Kamiński (15:37)
22 lipca najlepiej dajmy. Na ulicy o tej nazwie (dzisiaj Piłsudskiego) nie trzeba było podawać roku, Panie Miłoszu. Tu, jeśli chodzi o 4 czerwca, precyzja rzeczywiście mogłaby się przydać. Bo może by to była ulica na cześć obalenia Rządu ś. p. Jana Olszewskiego, szlachetnego i mądrego człowieka. A rok 1989 i okrągły stół... Sam Pan wie, kto to tak pięknie wyreżyserował.
~xq 14-06-2019 9:54
do: ~Miłosz Kamiński (15:37)
Chyba masz na mysli 4 czerwca.Symboliczna data dogadania się komunistów z opozycją i podziału łupów.Skutki tego odczuwamy po dziś dzień.
~xiz 14-06-2019 10:13
do: ~Miłosz Kamiński (15:37)
To nie Ameryka, drogi panie.
~ 14-06-2019 16:21
do: ~xq (9:54)
WAŻNA data 4 czerwca - to nie tylko dzień moich urodzin, ale także pokonanie przez prusaków /1745 r./ wojsk austriacko-saksońskich w bitwie pod Dobromierzem i przyłączenie Dolnego Śląska do Prus. Natomiast w 1652 roku dokonano mordu na 3,5 tys. polskich jeńców po bitwie pod Batohem. W 1989 r. w wyniku działania i wzajemnego porozumienia różnych służb i ugrupowań politycznych zapoczątkowany został - bezkrawawy - pierwszy etap samoinicestwienia PRL.
~Miłosz Kamiński 13-06-2019 15:38
Oj, oczywiście rondo 4 czerwca 1989 r.:) Rozproszenie posłużbowe!
~18 sqandal 13-06-2019 16:00
…...czy nie ma jakiśładniejszych nazw ? Czy kazde rondo musi się kojarzyć z politycznymi osobMI ? czy jakimiś datami . Mamy tyle geograficznych zjawisk w kotlinie , góry i doliny . A tu te rdni tylko myślą < politycznie > a tak trochę < luzu > w nazwach to co? Sztywniactwo i tyle , brrrrrrrrrrr
~Człowiek kon 13-06-2019 16:28
Kiedy rondo ofiar zamachu w smolensku albo chociaż prezydenta Kaczyńskiego!!??
~Juruś 14-06-2019 8:05
do: ~Człowiek kon (16:28)
Skoro to był zamach, to rodziny powinny oddać odszkodowania za śmierć bliskich w wypadku.
~hmmm 14-06-2019 10:42
do: ~Człowiek kon (16:28)
nigdy, trzeba było się zasłużyć dla kraju albo chociaż regionu
~Reg 13-06-2019 16:39
Z nadawaniem nazw ku czci Niemców,dawnych mieszkańców tych ziem to radził bym uważać.Dajecie tylko Niemcom pretekst do wiecznego rozpamiętywania ich utraty.Niestety ostatnio zapanawała na to jakaś głupia moda ,której przykładem jest ul.Thebesiusa Niemca z Hirschbergu
~Ben 13-06-2019 22:30
do: ~Reg (16:39)
Dokładnie. Jak świat ma szanować Polaków, jeśli oni sami epatują sympatią do swoich oprawców.
~zaboberek 14-06-2019 9:09
do: ~Reg (16:39)
Pitolisz jak "mały Kazio" po kwaśnym mleku.Przecież Polacy cały czas rozpamiętują Kresy Wschodnie i Wileńszczyznę.Skoro my mamy uczucia nostalgii,to zaakceptujmy też uczucia innych.
~xiz 14-06-2019 9:22
do: ~Ben (22:30)
Daty ci się mylą albo ich w ogóle nie znasz. Thebesius żył w XVIII wieku, kiedy te tereny były niemieckie i nikt nawet nie myślał o czymś takim jak Ziemie Odzyskane. Człowiek był wybitnym obywatelem miasta i mógł sobie zasłużyć na upamiętnienie. A jeśli na każdego Niemca patrzysz przez pryzmat zaborcy lub nazisty, to czas wyjść z szufladki umysłowej.
~reg 14-06-2019 10:41
do: ~xiz (9:22)
ty oszołomie ten cały Thebesius na myśl że jego miasto wpadło w ręce Polaków,przewraca się w grobie.Czczenie ludzi których się stąd wygnało jest debilizmem i hipokryzją więc sam wyjdź z szufladki i nie zakłamuj się że Niemcy cię kochają,bo nigdy nie będą a nadawanie im nazw ulic jest pożywką dla tzw. wypędzonych takich jak E.Steinbach
~zaboberek 14-06-2019 21:03
odpowiedź na usunięty komentarz
Jak komuś brak merytorycznych argumentów,to ucieka się do obrażania swoich interlokutorów.Jednak takie postępowanie tylko świadczy o Twoim niskim poziomie umysłowym.
~ 13-06-2019 16:48
Ja bardzo proszę o nazwy łatwe do napisania i czytelne w przekazie. Porażką jest ul. Thebesiusa. Popieram zgłoszony powyżej pomysł nazw geograficznych. Czy myślimy tylko po linii politycznej? Czy nie można rond nazywać logicznie tj. skoro to przy Lubanskiej prowadzi do strefy przemyslowej to nazwać go "Rondo Przemyslowe"? Nie lubię nazw pompatycznych i nic nikomu nie mówiących typu "Rondo Księdza Biskupa z Cielęcej Wólki Kawalera Orderu Białego Kwiatka z Obrazu Madonny z Wielkim Cycem van Klompa"
~Ulicznik 13-06-2019 18:27
Kiedy nareszcie powstanie ulica Zofii Czernow?
~ 13-06-2019 19:56
A może zamiast nadania nazw zadbać aby byłym ładnie obsadzone roślinami , byłoby ładniej ,
~ 13-06-2019 23:04
Myślałem, że to Zawiła ma takie chore pomysły, żeby wszędzie pakować patronów i wyciągać niemiecką historię tego miasta. Tymczasem Łużniak jest równie .... Przypominam wszystkim ich pokroju, że tego miasta nie założyli Niemcy. Przed Niemcami, i to dużo przed, był ktoś taki jak Bolesław Krzywousty i inni polscy władcy piastowscy, którzy mieli we władaniu ziemie dookoła. Tymczasem nazw piastowskich w tym mieście jak na lekarstwo. Tusk robił z Gdańska miasto niemieckie i widzę, że Łużniak ma podobne upodobania, w końcu po jednej linii politycznej. Radziłbym nadawać nazwy normalne, których wasi następcy nie będą potem zmieniać. Mieszkańcom będzie łatwiej bez ciągłych zmian dowodów osobistych. Już mieliśmy epokę Bierutów, Stalingradów i innych Iwanów w tym mieście. Teraz ma być epoka niemiecka? A kiedy w końcu będzie polska?
~ 14-06-2019 6:33
rondo CZERWONEJ DOLINY ...
~hdwao 14-06-2019 7:55
Żołnierze radiotechnicy służyli dla wojska ludowego, którego jedynym osiągnięciem było strzelanie do cywilów polskich i czechosłowackich
~pff 14-06-2019 9:22
do: ~hdwao (7:55)
To "wojsko ludowe" straciło na szlaku od Lenino do Berlina 17 tys. młodych istnień. Sybiraków, akowców i prostych chłopców, którzy chcieli po prostu wrócić do.domu z nieludzkiej ziemi. Źle dowodzeni, zaniedbywanì, wysyłani na pewną śmierć zrobili swoje, nie zasłużyli na opluwanie przez byle bydlaka.
~Michrou 15-06-2019 15:00
do: ~hdwao (7:55)
Dokładnie, a każdy urodzony w latach 45-89 to komunista!!11! Poszli do wojska by służyć ojczyźnie, nieważne czy białej, czy czerwonej. Jak gardzę ludźmi który tak bezrefleksyjnie wszystkich szufladkują.
~Bolko 14-06-2019 8:40
A może tak nadać jakieś imię dla odcinka drogi od stacji paliw Lotos do wiaduktu, ostatnio połatanej tanim kosztem. Super, łaty na łatach połatane łatami. Macie jakieś propozycje?
~gość 14-06-2019 21:51
do: ~Bolko (8:40)
To jest ul. Sobieskiego, taki adres ma stacja paliw
~zaboberek 14-06-2019 9:14
Jeśli nazwy,to tylko neutralne.Przyjdzie inny uzurpator i te pompatyczne nazwy będą do wymiany,przecież to wszystko kosztuje.Nazwy regionalne albo przyrodnicze.
~pff 14-06-2019 9:26
Bez niepotrzebnej napinki. Zwiazany z JG był np Adam Hanuszkiewicz, można również wykorzystać Karkonosze i ich historię. Rondo Szrenickie, Rondo Siemaszki, Rondo Goprowców. Bez polityki.
~Ogr 14-06-2019 13:47
Mamy już jedno "rondo" im. S. Barei. Ponieważ wszystkie pozostałe pod względem rozwiązań technicznych mu nie ustępują - wystarczy je tylko ponumerować! Barei I, Barei II, itd.
~***** 14-06-2019 14:58
Przesuńcie przejścia dla pieszych żeby było bezpieczniej dla nich jak i dla kierowców. Później można pomyśleć o nadaniu nazw.
~Dyduś 14-06-2019 15:42
A może rondo im W. Tabaki ?
~Chore czasy 14-06-2019 16:38
Jasne nadawajmy nazwy ulic im.Niemców z Hirschbergu a tzw. wypędzeni z E.Steinbach na czele tylko zacierają łapy.Wstyd-wasi przodkowie którzy przeżyli wojnę przewracają się w grobach.Jeszcze 30 lat temu było to nie do pomyślenia żeby fryc był patronem jakiejś ulicy .A tymczasem nie ma żadnego upamiętnienia dla ofiar Wołynia.
~Szpital 14-06-2019 22:25
A ja bym nazwał rondo dyrektora Łukaniuka

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group