• Środa, 24 lipca 2019
  • Godz. 7:13
  • Imieniny: Kingi, Krystyny
  • Czytających: 2995
  • Zalogowanych: 5
  • Niezalogowany | Zaloguj | Rejestracja

Boże Ciało 2019

Wiadomości: Jelenia Góra
Czwartek, 20 czerwca 2019, 15:00
Aktualizacja: Sobota, 22 czerwca 2019, 9:20
Autor: Przemek Kaczałko
Fot. Przemek Kaczałko
Wierni kościoła katolickiego wzięli dzisiaj (20.06) udział w procesji w ramach obchodów Uroczystości Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa, zwanej Bożym Ciałem. W Jeleniej Górze i regionie zorganizowano wiele procesji – zapraszamy do obejrzenia galerii z przemarszu spod Bazyliki Mniejszej pw. Erazma i Pankracego do parafii pw. Matki Boskiej Królowej Polski i św. Franciszka z Asyżu.

Uroczystości w Bazylice Mniejszej rozpoczęto od mszy św., po czym wierni rozpoczęli procesję ulicami miasta. Przemierzając Plac Ratuszowy dotarli do pierwszego ołtarza przy ul. Długiej. Następnie przeszli przez Plac Niepodległości do ulicy Wolności, gdzie naprzeciwko dyskontu był drugi ołtarz. Kolejny zlokalizowano przy skrzyżowaniu Wojska Polskiego i Wolności, a ostatni - na terenie parafii przy ul. Morcinka.

Dziękuję księżom, moim współpracownikom, siostrom zakonnym, dzieciom, które tak licznie niosły poduszeczki, sypały kwiatki, paniom katechetkom i siostrom katechetkom, wszystkim, którzy przyczynili się do tego, żebyśmy mogli tę uroczystość godnie przeżyć. Dziękuję policji i straży miejskiej za to, że mogliśmy bezpiecznie przeżyć ten czas procesji - mówił ks. dziekan Bogdan Żygadło.

Twoja reakcja na artykuł?

43
62%
Cieszy
1
1%
Dziwi
0
0%
Nudzi
0
0%
Smuci
4
6%
Złości
21
30%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (144) Dodaj komentarz

użytkownik facebook 20-06-2019 15:01
Jakie ładne budynki otynkowane ! Zaraz komuś balkon spadnie na głowę!
użytkownik facebook 20-06-2019 15:10
Lucyna Matuska no.. Elewacja zachwyca...
~były jg 20-06-2019 16:10
do: użytkownik facebook (15:01)
Jaka piękna ruina!
~ 20-06-2019 18:46
do: ~były jg (16:10)
Piekna ruina to tzw.Dom Božy na Morcinka.
~ 3-07-2019 14:08
do: ~ (18:46)
Najwięcej mają do powiedzenia ci,co stoją z boku i krytykują.
~s 20-06-2019 15:10
a my dziekujemy. za piekna procesja w parafii sw. Wojciecha z wielkim zaangazoeeniem spiewajacej młodzieży , wielu ministrantow i skautów roznoszacych wode. Tllum ludzi. I usmiechnieci Ksieza. Dzięki za piekne przezycie wspolnoty z Bogiem i ludzmi.
~Józef 20-06-2019 15:14
do: ~s (15:10)
Nie ma bogów. Książki czytajcie, myślcie samodzielnie. To nie średniowiecze.
~Gość 20-06-2019 18:21
do: ~Józef (15:14)
Ma pan rację, panie Józefie. nie ma bogów. JEST BÓG. Który i Pana, człowieka który, jeśli zbłądził, a nie jest cyniczny, kocha. Średniowiecze to była Wielka Epoka. Wówczas była Europa "wspólnych wartości", jakbyśmy to dzisiaj powiedzieli.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 18:26
do: ~Józef (15:14)
Czytam ksiazki. Lacznie z takimi typu "Bog urojony". I zadna nie jest w stanie udowodnic, ze Boga nie ma.
~Markiz 20-06-2019 19:38
do: ~Józef (15:14)
Myślę, że ze swoimi poglądami to i w średniowieczu miałbyś przerąbane!!! Z drugiej jednak strony to masz rację. Nie było wówczas internetu, więc nikt by sobie tobą głowy nie zawracał!!! Wtedy może poczytałbyś sobie więcej książek. Tylko ze zrozumieniem!!!
~Markiz 20-06-2019 19:39
do: ~s (15:10)
Tak było super!!! Kto nie wierzy robi błąd!!! Pozdrawiam
~Aaa 20-06-2019 19:40
do: ~Gość (18:21)
Zgadza sie. Wspolnie palono ludzi na stosie za to ze nie wierzyli w waszego boga......doprawdy wspaniale czasy....
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 19:58
do: ~Aaa (19:40)
Pokaz gdzie tak palono za niewiare. Swoja droga palono i w imie niewiary, w imie Panstwa, w imie wolnosci itd :)
~Aaa 20-06-2019 20:13
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (19:58)
a o inkwizycji kiedys slyszalas ?
~Gość 20-06-2019 20:17
do: ~Aaa (19:40)
Wobec zbrodni kilku rewolucji, których źródłem jest "nowoczesne" i racjonalistyczne, ateistyczne oświecenie, to jest ułamek procenta. Rewolucja francuska, rewolucja rosyjska, meksykańska i hiszpańska pochłonęły dziesiątki milionów ofiar.
~Markiz 20-06-2019 20:17
do: ~Aaa (19:40)
Taaaaa... Myślę, że miała byś pierwszeństwo... Drogą prosto po jednej wiązce chrustu dla każdego...
~Aaa 20-06-2019 20:19
do: ~Gość (20:17)
A kolejne miliony dolozyl kosciol katolicki i inne religie..... powtarzam, piekne czasy....
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 20:19
do: ~Aaa (20:13)
Slyszalam o inkwizycji, owszem :) Pytanie tylko czy Pan slyszal o niej cos wiecej, niz hasla z internetowych memow? Prosze o konkretne przyklady palenia za brak wiary.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 20:22
do: ~Markiz (20:17)
Rozumiem, ze pisze Pan, czego by dla mnie zyczyl? Nie szkodzi, i tak Pana lubie :)
~Aaa 20-06-2019 20:27
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (20:19)
Czytalem i to duzo, i nie koniecznie z internetu. Nie rob z siebie omnibusa ktory wie wszystko a reszta to glaby. Jakie chcesz dowody? Zdjecia i filmy ma Ci ktos pokazac,czy co ? Zaraz jeszcze zgodnie z doktryna kosciola w sredniowieczu stwierdzisz ze Ziemia jest centrum wrzechswiata a Kopernik to heretyk.....
~Gość 20-06-2019 20:39
do: ~Aaa (20:19)
Od czasów rewolucji oświeceniowych a nawet wcześniejszych protestanckich, Kościół nie palił i nie znęcał się nad nikim (zresztą wcześniej też oddawano nieszczęśników tak zwanej ręce świeckiej czyli księciu lub burmistrzowi, choć wina instytucji jest bezsporna). Za to z winy owej świeckiej religii przyszłości zginęło około sto milionów ofiar. Warto więcej czytać.
~Aaa 20-06-2019 21:08
do: ~Gość (20:39)
No to gdzie sredniowiecze a gdzie rewolucje i oswiecenie. Zupelnie inne epoki.....
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 21:28
do: ~Aaa (21:08)
Nie chodzi o epoki, tylko o ilosci ofiar. Drogi Panie Aaa, nie uwazam sie za omnibusa, innych z kolei nie uwazam za glabow- przeciwnie. Nie musi Pan tez ze mnie kpic, piszac jakobym chciala nagran z tamtych czasow. Sam Pan zauwazyl, ze da sie podac konkretne przyklady palenia za np. herezje. Da sie tez podac konkretne przyklady za np. czary. Ja prosze o konkretne przyklady palenia za brak wiary.
~Markiz 20-06-2019 22:09
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (20:22)
Pani Kamilo - żle pani rozumie, no chyba, że pisze pani z kilku loginów? Ja nie odpowiedziałem na żaden pani komentarz z nicku:kamila_lukasiewicz@vp.pl. Proszę czytać uważnie!!! Ja też panią lubię...
~ 20-06-2019 22:17
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (18:26)
A która udowadnia, że bóg jest??? ... Bóg to idea wymyślona przez ludzi, często pożyteczna, ale tylko idea.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 22:26
do: ~Markiz (22:09)
O kurcze, no faktycznie, przepraszam :) To przez to, że zwrócił się Pan do kobiety, a tylko ja mam otwarcie kobiecy nick ;)
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 22:30
do: ~ (22:17)
Żadna nie udowadnia (przynajmniej nie w taki sposób, w jaki człowiek by sobie życzył ;) ) Czy to jednak "tylko" wymyślona idea, to Pana zdanie oparte na wierze, nie na wiedzy - podobnie jak i moje zdanie jest oparte na wierze, nie na wiedzy :) Sądzę jednak, że "coś" nie powstaje z "niczego" (tym bardziej coś logicznego) - stąd bardziej przemawia do mnie jednak to, że Bóg jest.
~Markiz 20-06-2019 22:58
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (22:26)
Pani Kamilu. Nic nie szkodzi. Tak jak pisałem: "Lubie Panią". Jest pani odważna broniąc wolności wielu normalnych ludzi. Wielki szacun dla Pani. Pozdrawiam...
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 23:10
do: ~Markiz (22:58)
Dziękuję pięknie ;) I również pozdrawiam :)
~ 21-06-2019 7:02
do: ~Gość (18:21)
przykre że na tą oczywistą oczywistość.tylu idiotów jest na nie!
~Gość 21-06-2019 9:11
do: ~Aaa (21:08)
Proszę czytać ze zrozumieniem.
~soclib 28-06-2019 2:54
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (18:26)
Co TY na to?Proboszcz z Ruszowa molestował dzieci
~Teddy 20-06-2019 15:26
Wczoraj obejrzałem film Sekielskiego... Dziś nie poszedłem już na procesję
~Boss 20-06-2019 16:18
do: ~Teddy (15:26)
Poczytaj jeszcze o loży szyderców ,ogłupianiu Polaków ,manipulacji wywoływaniu wojny Polsko -Polskiej przypomnij Sobie kto wyniósł kościół katolicki na piedestały kto podpisał konkordat zagwarantował kościołowi bezkarność kto likwidował szpitale ,licea a budynki oddawał tej instytucji która nie ma nic wspólnego z wiarą i bogiem .Co się stało że przyjaciele nagle stali się wrogami cała loża szyderców docierała do Polaków poprzez instytucje kościoła teraz gdy ten zaczął grać z inną ekipą Ci sami ludzie którzy o wszystkim wiedzieli nagle stali się wrogami swoich wspólników
~toja 20-06-2019 17:24
do: ~Teddy (15:26)
a jak siekielski zrobi film o nauczycielach to dzieci do szkoły nie poślesz?
~eko 20-06-2019 18:04
do: ~Teddy (15:26)
Sekielski :)
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 18:27
do: ~Teddy (15:26)
Ja ogladnelam film o lapowkarstwie wsrod lekarzy. Od dzis sie nie lecze ;)
~ 20-06-2019 19:08
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (18:27)
A ja codziennie czytam komentarze idiotòw. I czytam dalej. Nie ma reguły.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 19:16
do: ~ (19:08)
Dobre ;)
~ 22-06-2019 21:28
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (18:27)
Co Ty porównujesz branie pieniedzy a gwałty na dzieciach
rymcycymcy 20-06-2019 15:33
Nie idziemy do roboty i organizowane są pochody ...ale ! O co chodzi z tym świętem krwi i ciała ? :) ...czy ktoś wie co to za rocznica i o co z tym chodzi ? :) Haloo ...może jest na sali jakiś Chrześcijanin ? i wytłumaczy ! :)
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 18:29
do: rymcycymcy (15:33)
A czego dokladniej nie rozumiesz, Rymcy? :)
~Dede 20-06-2019 18:48
do: rymcycymcy (15:33)
Baranie weż wpisz sobie to pytanie w gogle :)))
użytkownik facebook 20-06-2019 15:58
Piękne święto
~Marta - Anna 20-06-2019 16:12
Są na sali , ale tez nie wiedzą o co chodzi ... idą owieczki i beczą be ,be ,be , a ksiądz zachwycony dziękuje , ze za Bóg zapłać zdezorganizował ulice miasta , dziewczynki w bieli sypia kwiatki , a domy odrapane ...
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 18:31
do: ~Marta - Anna (16:12)
Czemu przeszkadza Pani, ze ktos wierzy i czemu osadza Pani jego wiare? Co maja kwiaty do odrapanych kamienic?
~minisyran 20-06-2019 16:12
W końcu,wqrwieni Polacy,wyszli na ulice.
~Ram 20-06-2019 16:24
Wiekszosc komentarzy pisza inowiercy przeciwnicy Kosciola.
użytkownik facebook 20-06-2019 16:42
Hehe fotka powala 😂
~AD 966 20-06-2019 17:04
Wymyślili sobie boga to nawet w niego nie wierzą, co roku jakieś nowe inscenizacje. Ludzie cieszcie się z życia a nie umartwiajcie się . Otwórzcie oczy ,co dziennie są wiadomości o dewiantach w sutannach . Dość rządów ołtarza z piślakmami .
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 18:34
do: ~AD 966 (17:04)
Jakos nie zauwazylam, zeby niewierzacy byli jakos szczegolnie radosnymi ludzmi :) Swoja droga przeczy Pan sam sobie- skoro Pan twierdzi, ze ci ludzie nie wierza, to skad pomysl, ze sie umartwiaja? W imie czego- w imie niewiary? Codziennie sa tez doniesienia o dewiantach wsrod roznych grup spolecznych :)
~AD 966 20-06-2019 19:48
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (18:34)
Jedno jest pewne przyroda wszystkich ukarze za pychę i niszczenie życia , na pewno tego nie uczyni WASZ Bóg.I 99,99 % dewianci to katolicy ochrzczeni i zapisani w papierach parafialnych.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 20:03
do: ~AD 966 (19:48)
Tak, przyroda wszystkich ukarze, chyba ze sie opamietamy, choc... Prawda taka, ze i tak wszyscy umrzemy. Swoja droga prawa przyrody to Boza robota, wiec to jednak Bog "ukarze" ;) Ciekawa jestem skad wzial Pan statystyki ;) Swoja droga przeszlo 90% spoleczenstwa to teoretycznie katolicy, wiec... A jeszcze inna sprawa, czy to faktycznje katolicy. Bo wie Pan, to, ze ktos ochrzcil dziecko "bo wypada zrobic impreze rodzinna" czy wzial slub w kosciele "bo ladny", to jeszcze nie czyni z niego katolika ;)
~ 20-06-2019 22:28
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (20:03)
Niszczmy ziemię, bo i tak wszyscy umrzemy... Właśnie wygrała Pani mój osobisty ranking na najbardziej idiotyczną wypowiedź ever na jelonce. Gratuluję. A tekst, że za tym wszystkim stoi bóg, że tak absurdalny, że nawet nie wiem jak to skomentować.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 22:33
do: ~ (22:28)
Czemu odczytuje mnie Pan w tak niekorzystnym świetle? Czy ja napisałam lub choćby zasugerowałam, że powinniśmy niszczyć Ziemię? Przeciwnie - zgodziłam się z Panem. Skąd więc Pana oburzenie?
~:-)))dd 26-06-2019 21:34
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (18:34)
Po co siegac do Inkwizycji ,mamy najlepszy obraz kk obecnie i jego wiernych,nie ma sie czym chwalic raczej powinno sie smucic i robic cos z problemem hipokryzji i kk jak i spoleczenstwa do niego przynalezacego.Sytuacje jakie ogladaja swiatlo dzienne sa przeazajace ,widac wladze,zachlannosc tej instytucji i widac jak funkcjonuja jego czlonkowie ,zalosne i zenujace ze sie tego broni ,ze sie lekcewazy ofiary pedofili w kk,ze homoseksualizm w kk to fakta etc.etc.ale ty chodzisz do gimnazjum tak podejrzewam ta spontaniczna naiwosc......waeto bardziej analizowac i zapoznawac sie z materialami na dzien dzisiejszy ,slyszalas ze jeden z biskupow nie chcial przekazac materialow dla prokuratury w sprawie ksiedza gwalcacego dziecko ,,,,,,,szkoda mi ciebie ze mozez falszywym usmiechem starasz sie bronic rzeczy ,ktorych nie da sie bronic......temat za powazny dla ciebie ,moze gdyby spotkala cie krzywda jak wiel dziesiatki tysiecy dzieciakow ,moze analizy bylyby troche madrzejsze ,tak czy inaczej zycze ci madrych ,solidnych byc nie kroczyla jak kon z klapami i krytykowala ateistow,bo oni maja sie swietnie maja piekne wypelniacze w formie hobby,pasji i potrafia samodzielnie myslec ........temat jak widze za powazny moze byc dla ciebie, warto reflektowac nad ogolem sytuacji ,pamietaj ze kosciol sortuje ludzi i jest to jednym z obrzydliwych podstaw tej instytucji.....temat rzeka.... rozwijac sie radze :-)
użytkownik facebook 20-06-2019 17:09
Tyle kwiatów zniszczonych, źródło pożywienia owadów, a przede wszystkim pszczół oraz ozdoba trawników i ogrodów. Po to żeby w ciągu godziny zostać zerwane, rozsypane i podeptane. Myślę, że Pan Bóg wolałby gorąca modlitwę.
~toja 20-06-2019 17:28
do: użytkownik facebook (17:09)
Bez przesady. Procesja w Boże Ciało zawsze wyglądała tak samo a marzeniem niejednej dziewczynki było sypanie kwiatków
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 18:36
do: użytkownik facebook (17:09)
Kwiaty zerwane do wazonu tez Pana tak bola? :)
~ups 20-06-2019 19:18
do: użytkownik facebook (17:09)
Ja wolę kwiaty na ulicach raz w roku, niż codzienne fekalia psów, spluciny Tobie podobnych lub rzygowiny...
użytkownik facebook 20-06-2019 20:22
Ewa Stępień piwonie same już leciały, wszystko już przekwitniete. Nic na zmarnowanie nie poszło. A miło jest tradycje kultywowac. Wolę to niż te kolory tęczy...
~Polak 20-06-2019 21:18
do: użytkownik facebook (20:22)
A co nie tak jest z kolorami tęczy, za mało,a moze za dużo tych kolorów?
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 21:30
do: ~Polak (21:18)
Za duzo ideologii ;)
~Tyle w temacie 20-06-2019 22:34
do: użytkownik facebook (17:09)
Nie sądzę, by używano do posypywania świeżych kwiatów, tylko te, jak np. piwonie, czy róże, tulipany i inne, które szybko się otwierają, przekwitają i spadają z nich płatki. To piękna tradycja i niech ją ludzie kultywują :)
użytkownik facebook 21-06-2019 18:18
Bea Slo A kto sprząta?
~ 20-06-2019 17:14
Jak wam katolicy nie pasują to zapiszcie się do kotów , tam ponoć po śmierci dalej żyją
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 18:36
do: ~ (17:14)
Kto "nie pasują"?
~ponury troll 20-06-2019 17:18
Quo vadis ponuraki?
~ 20-06-2019 18:31
Katolicyzm, podobnie jak inne religie, stanowi obrazę dla rozumu, oczywiście jeżeli ktoś takowy posiada. Majątek organizacji ludu bożego, którego wartość przekracza tysiąc miliardów złotych powinien zostać znacjonalizowany i przeznaczony na zaspokojenie potrzeb publicznych w obszarach takich, jak edukacja, ochrona zdrowia, obronność, rozwój infrastruktury itp.
~Dede 20-06-2019 18:55
do: ~ (18:31)
Problem z tymi którzy nie wierzą polega na tym , że w zero czyli w nic potrafią uwierzyć. Bogiem gardzą. Pzdr.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 20:25
do: ~Dede (18:55)
Oni wierza w wiecej rzeczy, niz sadza... ;)
~pff 20-06-2019 18:34
Polski katolicyzm pigułce. Stawianie monstrualnych świątyń Marysi z Jabłonki, fetowanie wymyślonych zwycięstw nad Szwedami i sypanie kwiatków . Komedia 🤣
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 19:29
do: ~pff (18:34)
Wszystko czego sie nie rozumie mozna nazwac komedia :)
~pff 21-06-2019 21:22
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (19:29)
Czego mam nie rozumieć ? "Cudu" w Licheniu? "Zwycięstwa" pod Jasną Górą ? Co te bzdury mają wspólnego z przesłaniem Nauczyciela z Nazaretu? Ano nic. Powiedziałbym,że rzeczony Nauczyciel w grobie się przewraca, ale Jego grób jest pusty, sam widziałem :)
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 18:39
Rozumiem, ze uwaza Pan, ze majatek milionow ludzi, ktorzy dobrowolnie - po jego opotakowaniu- oddali swoje wlasne pieniadze na wybrany przez siebie cel, ma byc wbrew ich woli skonfiskowany bez liczenia sie z ich zdaniem? Jesli juz mowi Pan o obrazie rozumu, to niech mi Pan to wytlumaczy, prosze.
komentarz usunięty
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 18:50
odpowiedź na usunięty komentarz
Byc moze :). Ale mozna prosic o jakis konkret?
~Gość 20-06-2019 20:04
odpowiedź na usunięty komentarz
Brak argumentów przekłada się na podłe inwektywy. Nędza.
~Gość 20-06-2019 20:07
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (18:50)
Kamilo, dajesz piękne świadectwo bycia Polką, religijną i dobrą. Dziękuję za odwagę.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 20:16
do: ~Gość (20:07)
Dziekuje za mile slowa :)
~ 20-06-2019 19:08
Macie szczęście, bo Bóg w Was wierzy, nawet, jeśli Wy w niego nie wierzycie :) I nie, nie jesteśmy ponurakami ;)
~ 20-06-2019 19:52
do: ~ (19:08)
boga nie ma, a wy jesteście nienormalni z tą waszą wiarą
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 20:08
do: ~ (19:52)
Skad wiesz, ze nie ma? :)
~Polak 20-06-2019 21:16
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (20:08)
A skąd masz pewność, że jest?
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 21:32
do: ~Polak (21:16)
Nie mam pewnosci, dlatego mowie ze wierze, nie ze wiem. Tamten pan jednak wyrazil pewnosc, stad pytam, skad wie :)
~rgu 20-06-2019 19:14
Boże Ciało, to najpiękniejsze święto, bardzo lubię, chodzę na procesję do czterech ołtarzy.
~ 20-06-2019 19:54
i po co oni się tak afiszują z tą swoją religią?
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 20:09
do: ~ (19:54)
Jesli mozna sie afiszowac z takimi rzeczami jak preferencje lozkowe, to czemu z religia nie mozna?
~ 20-06-2019 22:23
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (20:09)
Bo jedno i drugie jest dowodem na zaburzenia psychiczne. Ktoś mądry kiedyś powiedział, że wiara jest jak penis - możesz sobie być z niej dumny, ale nie pokazuj wszystkich dookoła i nie wciskaj jej komuś na siłę, zwłaszcza dzieciom.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 22:36
do: ~ (22:23)
Proszę uważać, bo posądzą Pana o homofobię ;) Którzy wciska komuś wiarę na siłę? W czy w ogóle da się ją wcisnąć na siłę?
~ 20-06-2019 20:16
To piękne święto w którym uczestniczy cała Polska. Tylko Bóg Honor Ojczyzna i Polska tradycja liczy sie w życiu!!!,tak trzymac drodzy Polacy!!!!,ateiści z moskwy berlina i brukseli naślą na nas hordy pederastów które musimy zwalczyć naszym Świętym Kościołem Katolickim.
~Polak 20-06-2019 21:14
do: ~ (20:16)
i mamy przykład kolejnej ciemnoty i zamknięcia się w swoim małym, smutnym świecie :(
~Miłościwy 20-06-2019 21:06
No nic. Mialem.sie nie wypowiadac, ale sie jednak wypowiem: BOGA NIE MA! i nigdy nie bylo..... Wymyslili go faceci w sukienkach aby czerpac kase od wiernych w "imie boga"... Az strach pomyslec ile ludzi wierzy w cos czego nie ma..... masakra.... i jeszfze daja na to kase?!?! O moj boze! Dlaczego??? Pytam Dlaczego? Amen
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 21:37
do: ~Miłościwy (21:06)
Tak sie zastanawiam... Cala Biblia, prawo Kosciola itd., wszystko to obowiazuje nie tylko "glupie owieczki", ale tez samych "facetow w sukienkach". Serio Pan mysli, ze ktos, kto chcialby wymyslic cos, w imie czego mozna "doic" ciemny lud, nakladalby przy okazji i na siebie wszystkie te nakazy, co i na ten "ciemny lud"? Po co? Zeby w razie czego latwo bylo widac niekonsekwencje "facetow w sukienkach" i zeby latwiej mozna bylo wytykac ich winy palcem? Przeciez to byloby jak strzelenie samoboja w czasie meczu, nie sadzi Pan?
~Polak 20-06-2019 21:42
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (21:37)
Nakładając wszystkie nakazy na samego siebie ma sens, ponieważ w tedy tylko wzmacniamy w ludzi przekonanie że jesteśmy równi i że przyświeca nam jeden cel. Dzieki czemu możemy zamaskować fakt, że oszukujemy tych ludzi. Taki przykład :)
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 21:53
do: ~Polak (21:42)
Nie sadzi Pan, ze nawet jesli setki lat temu ktos na cos takiego faktycznke wpadl, to teraz juz nikt by nawet nie wiedzial, ze tak bylo? Innymi slowy "faceci w sukienkach" musieliby juz tez stosowac sie do wlasnych zalecen, bo nie wiedza, ze byly zmyslone? Inna jeszcze sprawa, ze zadne koscielne nakazy nie sa krzywdzace dla ludzi i nie sluza oszustwu. Oszustwu sluzy tylko wykorzystywanie pozycji przez konkretnych ludzi- ale tu akurat winna jest natura ludzka, ktora szuka korzysci wszedzie gdzie sie da. Kosciol (niestety) nie jest tu wyjatkiem, bo w nim tez sa ludzie.
~ 20-06-2019 22:20
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (21:53)
Procedura nakazująca milczenie (nie kontaktowanie się w sprawie z instytucjami pozakościelnymi) ofiarom pedofili i innych zboczeńców w sutannach jest spoko i nikomu nie szkodzi? Acha...
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 22:43
do: ~ (22:20)
Ta procedura nie ma nic wspólnego z wiarą. To zwykłe kumoterstwo i chronienie własnych zadów. Znane jest to w policji, polityce, rodzinach, w kręgach znajomych czy wśród lekarzy. Niestety też w Kościele. Wszędzie jest równie złe, jeśli nie zbrodnicze. I wszędzie przeciwne wierze i zasługujące na potępienie. Będzie jednak trwało tak długo, jak długo ludzie będą uważać "koleżeństwo" za coś ważniejszego od dobra i prawdy. Nie zamierzam tego bronić w żaden sposób.
~Miłościwy 21-06-2019 7:17
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (21:37)
Jakie nakazy????? Przeciez wiekszosc ksiezy nawet nie przestrzega 10 przykazan: Obrzarstwo, Pycha, Cudzolozenie, Nie kradnij (z tacy zamiast na kosciol to wydaja na panienki) dodatkowo Bogacenie sie (jakimi furami jezdza to bania mala) ..... etc etc..... Szkoda slow
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 7:38
do: ~Miłościwy (7:17)
Ciekawa jestem skad wzial Pan statystyki i skad wie Pan co "wiekszosc" robi. Zgadzam sie, ze niektorym przydaloby sie porzadne lanie za to, co robia, no ale to niektorym. Co do reszty- a czy ludzie jako ogol przestrzegaja 10 przykazan? No bo skoro powstaly one tylko dla "glupiego ludu" i nie stosuje sie do nich tylko "kasta uprzywilejowana", to chyba przecietni ludzie powinni przestrzegac tych praw, zeby Twoje twierdzenia mialy sens...
~Polak 20-06-2019 21:13
Nie życzę sobie takich marszy gdzie ludzie obnoszą się ze swoją wiarą. Jak chcą to niech robią to w domach, a nie na ulice wychodzą i propagują takie rzeczy. JESTEM OBURZONY.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 21:39
do: ~Polak (21:13)
Aha, oburzony, ze demokracja ma swoje prawa i wolni ludzie moga z nich korzystac jak kazdy inny? No to trzeba wprowadzic dyktature i przepedzac takie zgromadzenia- jest Pan za tym? :)
~Polak 20-06-2019 22:24
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (21:39)
nie, ten komentarz jest raczej typem action-reaction, który ma sprawdzić ilu "katoli" oburzy się o ten komentarz, samemu potępiając np. marsz równości
~Tyle w temacie 20-06-2019 22:36
do: ~Polak (21:13)
Ale dzień wolny od pracy Ci nie przeszkadza? Siedź w takim bądź razie w domu.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 22:37
do: ~Polak (22:24)
Rozumiem. I jakie wnioski? ;)
~Polak 20-06-2019 22:40
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (22:37)
jak widać, jbrakuje komentarzy dzięki którym można by jakis wniosek wyłonić
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 22:44
do: ~Polak (22:40)
Czyli test nieudany. Może innym razem się uda ;)
~Polak 20-06-2019 22:53
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (22:44)
Nie udany, bo mało ludzi czyta ten post, a jeszcze mniej czyta i pisze komentarze
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 23:00
do: ~Polak (22:53)
Trzeba spróbować na Facebooku ;) Inna sprawa, że wynik takiego testu jest tak oczywisty, że aż nie ma potrzeby go przeprowadzać ;) Ludzie zwykle są impulsywni, więc oczywiście, że rzucą się na takie podpuszczanie. Dokładnie tak samo, jak "tęczowi" rzucą się na podpuszczanie przeciwko katolikom, kibole na podpuszczanie przeciwko policjantom a pracownicy na podpuszczanie przeciwko pracodawcom. Taka to ludzka natura ;)
~........................ 21-06-2019 9:07
do: ~Polak (21:13)
Za komuny były procesje Bożego Ciała i szli w nich wszyscy zdrowi mieszkańcy oprócz wysoko postawionych wojskowych i milicjantów, no i innowierców. Wtedy wstyd był nie iść w procesji. Ale nawet niektórzy milicjanci i wojskowi brali śluby i chrzcili dzieci kilka wsi dalej, aby nikt się nie dowiedział.
~Gość 21-06-2019 9:19
do: ~Polak (21:13)
Polak by tak antykatolicko nie jątrzył. Słabe wyszkolenie, pnie "Polak".
~Polak 21-06-2019 9:48
do: ~Gość (9:19)
Ale Polak wcale nie musi równać się katolik. Wiara nie określa naszej narodowości ;)
~Jana 21-06-2019 9:56
do: ~Polak (22:24)
"katole" nie chcą z Tobą dyskutować.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 10:08
do: ~Polak (9:48)
Przedmowca nie napisal, ze Polak = katolik, tylko ze prawdziwy Polak nie powinien jatrzyc (innymi slowy sprawiac, ze Polacy zaczynaja miedzy soba walczyc).
~Gość 21-06-2019 10:46
do: ~Polak (9:48)
Zgadza się. Byli dzielnymi Polakami Tatarzy polscy, Rusini, Niemcy, Żydzi. Ale oni szanowali polską tradycję katolicką.
~Rok w rok 20-06-2019 21:54
Bardzo ładna procesja chodzę co roku i za rok również się na nią wybieram. Zachowajcie kulturę wypowiedzi i nie hejtujcie.
użytkownik facebook 20-06-2019 22:45
Biedne dzieciaki. Pozucone przez rodziców sekciarzom na pozarcie . I tak im sié kréci ten big business. Sponsorzy od ma£ych dzieci .
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 23:02
do: użytkownik facebook (22:45)
Czemu biedne i o jakim "pożarciu" mówimy?
~zwykly mieszkaniec JG 20-06-2019 23:20
Elektorat PISu wylegl na ulice. Do obroncow wiary, ktorzy tak sie tu rozpisuja w komentarzach: w krajach zachodniej Europy kosciol katolicki jest w glebokim kryzysie. Czy Wy rzeczywiscie myslicie, ze obywatele tych krajow sie myla i jak to Wy oceniacie "zbladzili" i tylko Polska jest ostoja prawdziwych owieczek Pana???? Ludzie mamy XXI wiek!
kamila_lukasiewicz@vp.pl 20-06-2019 23:37
do: ~zwykly mieszkaniec JG (23:20)
Serio Pan myśli, że rozmowa o prawdzie i błędzie to sprawa demokracji? Bo jeśli tak, to dawniej Ziemia była płaska i dopiero po "przegłosowaniu" stała się kulą. Podobnie z bakteriami - nie wierzono w nie nawet w kręgach naukowych... Mieszkałam przez rok w zachodnich Niemczech, jeździłam na Msze do Holandii. Moje wnioski są takie - brak jest tam "gawiedzi", która chodzi do kościoła "popatrzeć", bo została tak nauczona. Ale bez problemu mogłam trafić na spore grupy naprawdę pięknych, głęboko religijnych ludzi świadomych swojej wiary. Nawet katoliccy tradycjonaliści (czyli zwolennicy Mszy po łacinie) mają tam całkiem fajne grono wiernych. A co do "elektoratu PiSu"... Pan serio myśli, że PiS jest lepszy bądź gorszy od innych partii? To wybieranie między dżumą a cholerą. Jedyna sensowna droga to system bezpartyjny - mam nadzieję, że nareszcie przejdzie :)
~........................ 21-06-2019 9:10
do: ~zwykly mieszkaniec JG (23:20)
Jeleniogórzanie, którzy chodzili na procesje w latach komuny to też wyborcy PIS-u? Wtedy prawie 90% mieszkańców brało udział w procesjach Bożego Ciała. Już wtedy przewidywali, że będzie jakiś PIS?
~Gery 21-06-2019 7:07
Wiara to nie przymus! Wiara to siła! Wiara to nadzieja! Wiara to miłość......!Ateiści żal mi was, bo czymś musicie wypełnić pustkę w waszych sercach!
~Marianna 23-06-2019 10:26
do: ~Gery (7:07)
nie musisz współczuć ateistom. To ich wybór i ich wizja świata i ich odpowiedzialnośc za siebie bez infaltylnej ucieczki ucieczki do tzw. siły wyższej
~ 21-06-2019 7:14
to poczytaj sobie tekst Ziemkiewicza stosy kłamstw o św.inkwizycji, niedouku a póżniej zabierz głos o ile będziesz wstanie w co wątpię!
~AD 966 21-06-2019 7:14
Wiedzą i nauką a nie zabobonami .Przecież WY nie wierzycie tylko tak mówicie bo to daje stanowisko i kasę.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 7:45
do: ~AD 966 (7:14)
Prosze mi wierzyc, wiara nie dala mi jak dotad ani stanowiska, ani kasy. Wiecej z nia "przegralam" niz wygaram, jesli mam byc szczera. A wiedza i nauka to sprawy zupelnie bez zwiazku z faktem, czy ktos wierzy, czy nie. Sa wierzacy, ktorzy cenia wiedze i nauke, ale sa i tacy, ktorych to nie interesuje. Dokladnie to samo jest z ateistami.
~Marianna 23-06-2019 10:22
do: kamila_lukasiewicz@vp.pl (7:45)
wiara i nauka to ogień i woda
~ 21-06-2019 8:31
Jak długo jeszcze będzie trwało przyzwalanie na hejt i na mowę nienawiści? Podczas tzw. „marszów równości” w imię tolerancji dochodzi do szyderstw z osób wierzących, do bluźnierstw i profanacji, m.in. wizerunku Matki Bożej Częstochowskiej.
~armator 1 21-06-2019 9:18
osobiście nie mam nic przeciwko tym co wierzą, ale wychodzenie z tym na ulice można już kwestionować, ponieważ nie każdy chce oglądać publiczne modły i odprawiania "czarów", przecież są ludzi innej wiary, są niewierzący, - manifestowanie innych środowisk jest już problematyczne, a tu procesje traktuje się jak coś bardzo ważnego, ale dla kogo? co się chce w ten sposób pokazać?
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 9:28
do: ~armator 1 (9:18)
Ok, ale wtedy trzeba zakazac tez np. maratonow rowerowych, bo to ze ktos chce publicznie pokazywac swoja forme jest problematyczne dla mojego braku tej formy. Nie dajmy sie zwariowac, mamy demokracje i kazdy moze wyjsc na ulice z czym chce.
~kaqzia 21-06-2019 12:57
miejsce tych pseudo lkatolików jest w kościołach a nie na ulicach !!! ciekawe jakby io9nne wyznania też wyprowadzały ludzi na ulice wtedy byłby be !!!!
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 13:03
do: ~kaqzia (12:57)
Kazda grupa ludzi ma konstytucyjnie zagwarantowane prawo do wychodzenia na ulice ze swoimi przekonaniami. I z tego prawa korzysta lub nie, w zaleznosci czy chce, czy nie. Pan jednak, jak rozumiem, chcialby jednak pozbawic katoliklw praw konstytucyjnych?
~ja 21-06-2019 19:48
Pogańskie bzdury! Nie spotkałam katolika , który jest dobrym człowiekiem. Złośliwość , zawiść, obłuda to wasze cechy. Zamiast odprawiać czary może lepiej w tym dniu chociaż raz w roku poszlibyście do hospicjum , do schroniska dla zwierząt i zroślibyście coś pożytecznego.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 21:22
do: ~ja (19:48)
No coz, z doswiadczenia wiem, ze ludzie otaczaja sie podobnymi sobie. Moze w tym problem? Czy te "odprawianie czarow" w jakikolwiek sposob przeszkadza pojsciu do hospicjum czy zrobieniu czegos pozytecznego, ze stawia to Pani jako kwestie "albo-albo"?
użytkownik facebook 21-06-2019 20:06
Piękna tradycja, a dla wierzących realna obecność Chrystusa w Najświętszym Sakramencie na ulicach naszego miasta. A jesli chodzi o elewacje bydynków na tej ulicy to od wielu lat jest w fatalnym stanie. Cóż, na remont ratusza czy teatru to pieniążki się znalazły :(
kamila_lukasiewicz@vp.pl 21-06-2019 21:25
do: użytkownik facebook (20:06)
Troche dziwne by bylo, zeby miasto mialo wiekszy interes w remoncie kamienicy niz tego, co stanowi wizerunek miasta. Co do reszty- kamienice sa zabytkowe. Gdyby ich mieszkancy byli zaradniejsi, z pewnoscia doszukaliby sie jakiegos dofinansowania do remontu zabytkow :)
~1-2-3 21-06-2019 22:54
Internetowy hejt jest jedynie oznaką frustracji jakiegoś nieszczęśnika, którego jedynym życiowym osiągnięciem jest uzyskanie dostępu do internetu. Szkoda czasu na takie kreatury, choć pozostaje żal, że są tacy co nigdy nie zaznają prawdziwego życia.
~ 22-06-2019 7:43
Masowy udział Polaków w procesjach Bożego Ciała – zarówno w małych miejscowościach, wsiach, jak i dużych miastach – oraz wzrost zaufania do Kościoła w ostatnich tygodniach, pokazują, że akcja niszczenia chrześcijaństwa, dyskredytowania autorytetu Kościoła, zupełnie się nie powiodła. Katolicy chcą bowiem, by w ich wspólnocie pewne rzeczy nie miały miejsca. Jednak absolutnie nie życzą sobie niszczenia tej wspólnoty.
~........................ 22-06-2019 16:43
do: ~ (7:43)
Bez przesady, aż taki masowy nie był ten udział. Kiedyś było 4 razy tyle ludzi na ulicach w Boże Ciało. I niestety, można zauważyć spadek zaufania do Kościoła jako instytucji wskutek ujawnienia różnych afer pedofilskich, i nie chodzi tylko o film Sekielskich. Afera związana z biskupem Wesołowskim, z Paetzem, z Degollado, którego błogosławił JPII, i wiele innych, od lat powoduje upadek autorytetu tej instytucji. Skandale kościoła w Irlandii, Austrii, USA i ostatnie ujawnienia w naszym kraju spowodowały upadek autorytetu księży. Może czas najwyższy, aby KRK zrezygnował z celibatu księży? W kościołach protestanckich i prawosławnych jakoś nie słychać o pedofilii. Może dlatego, że te kościoły poprzez brak celibatu nie są atrakcyjne dla takich osób.
~........................ 22-06-2019 16:50
do: ~ (7:43)
Zniesienie celibatu na pewno uzdrowiłoby sytuację. I może czas zastanowić się nad dobrowolnym opodatkowaniem wiernych na rzecz kościoła, aby nie było konieczności dawania gigantycznych pieniędzy na pogrzeby, komunie i śluby. Może czas wszystko to ucywilizować, tak jak w Niemczech? Tam wierni płacą podatki na kościół i czynią to dobrowolnie. Myślę, że tak samo byłoby i w naszym kraju, bo księża też muszą z czegoś żyć i każdy to rozumie. Dobrowolne opodatkowanie byłoby sprawiedliwsze dla wszystkich wiernych, a także dla księży. Bo ich pensja może przestałaby zależeć od wielkości i zasobności wsi czy miasta, w którym mają funkcjonować, przez co jedni opływają w nadmierne dostatki, a inny przymierają głodem, w zależności od tego, dokąd wyśle ich hierarcha.
~:-)))dd 26-06-2019 20:57
do: ~ (7:43)
Bo jest sie trudno, wstyd przyznac co oferuje kk i ich hierachowie,jest sie wspolodpowiedzialnym przynalezac ,jak w takim razie nazwac sie przestepcami,hipokrytami i manipulatorami ,lepiej zamiesc pod dywan i udawac ze wszystko jest ok to wlasnie ta chrzescjanska obluda i zaklamanie .
~Joanna_U 24-06-2019 8:58
Ponieważ wiara w boga z założenia jest niezgoda z naszą naturą , prowadzi do uzależniania i zniewolenia - jest czymś złym. NATURA jest czymś co powinno się wielbić, pielęgnować, podporządkowywać jej. Wszystkie bożki stworzone zostały po to, aby wprowadzić strach i aby pod pretekstem łaski i innych tych bzdetów łatwiej kierowało się posłusznym ludem. Nabrałam pewności kiedy zagorzała katoliczka, która pismo święte zna na pamięć z drżącym głosem mówiła o śmierci i tym co się z nią stanie po niej. Powiedziałam jej, że tym własnie się różnimy, że ja się tego nie boję. Staram się być dobrym człowiekiem, a kiedy mam wątpliwości czy coś co zrobiłam było właściwe, myślę nad tym a nie lecę do konfesjonału żeby się tego jak najszybciej pozbyć i odbębnić zdrowaśkę oczyszczając mózg z niewygodnych myśli. Moje dziecko wie, że "bóg" jest wszędzie - w kamyczku, w kwiatuszku itd, słodkie nie? Niestety póki co muszę słownictwo przystosować do ogólnie obowiązującego, ale jesteśmy na dobrej drodze do samodzielnego myślenia. WIERZĘ, że w przyszłości będzie miała silne poczucie odpowiedzialności za własne czyny i śmierć nie będzie kojarzyć jej się z piekłem i niebem a czymś nieuniknionym ale pięknym.
kamila_lukasiewicz@vp.pl 24-06-2019 22:33
do: ~Joanna_U (8:58)
Po pierwsze - co jest pięknego w śmierci z ateistycznego punktu widzenia? Śmierć to śmierć i koniec - ani piękna, ani brzydoty, po prostu nic. Więc jeśli mówi Pani o pięknie, to wprowadza Pani ideologię w swój "ateizm". Czyli tworzy własną wiarę. Podobnie z resztą jak z mówieniem, że "bóg jest wszędzie" - nie, od zupełnie ateistycznej strony "bóg" nie jest wszędzie, wszystko po prostu jest i chce przetrwać najdłużej, jak się da. Stąd też cała idea "bycia dobrym człowiekiem" jest już tylko Pani ideologią wprowadzoną w Pani "ateizm" (raczej panteizm). Żadne bycie "dobrym" nie jest stricte "naturalne" - naturalne jest przetrwać, czerpać możliwie dużo korzyści, rozmnożyć się i umrzeć. Jeśli już więc krytykuje Pani istniejące wiary jako niezgodną z naturą, to po co tworzy Pani w to miejsce własną wiarę? Powiem Pani po co - bo wiara jest absolutnie zgodna z naszą naturą i człowiek zawsze wiary (i głębszego sensu) szuka. Widać to od najdawniejszych czasów aż do teraz. I widać to też w Pani poglądach. I ostatnia rzecz - jak pokazuje historia ludzkości, śmierć jest bardziej przerażająca dla ateistów niż dla wierzących. Są tysiące przypadków nawróceń ateistów na łożu śmierci, ale jeszcze nie słyszałam o odrzuceniu Boga na łożu śmierci przez osobę wierzącą. Swoją drogą nie wiem w ogóle jak się odnieść do argumentacji typu: "Ja się śmierci nie boję, więc mam rację; ona się boi, więc nie ma racji". Przecież to argumentacja poniżej poziomu...
~Joanna_U 25-06-2019 10:38
Gdyby przeczytała Pani ze zrozumieniem nie padły by te pytania. Czyli jak miałabym ten "obłudny" obraz przedstawić mojej 6 letniej córce? Może chciałaby Pani podsunąć mi jakiś pomysł? Bo ja nie bardzo wiem, jak inaczej przedstawić 6 letniemu dziecku, że niedługo w szkole przeczyta mitologię, taką ciekawszą wersję tego co podają jej teraz ... Dziecko wraca z przedszkola i śpiewa, że bóg kocha ją najbardziej :D tak, nie zabraniam dziecku chodzić na religię, ale to co dla Pani jest "tworzeniem własnej wiary" dla mnie jest przedstawieniem tego co katolicy nazywają religią z mojego punktu widzenia.
~Joanna_U 25-06-2019 10:39
do: ~Joanna_U (10:38)
oczywiście z mojego punktu widzenia, który wydaje mi się przyswajalny dla takiego malucha.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2019 Highlander's Group