Środa, 12 sierpnia
Imieniny: Klary, Juliana
Czytających: 5861
Zalogowanych: 12
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

Wandalizm nie zna granic. Krzyż Milenijny zdewastowany

Wiadomości: JELENIA GÓRA
Wtorek, 18 stycznia 2011, 9:43
Aktualizacja: Środa, 19 stycznia 2011, 8:11
Autor: Angela
Fot. Angela
Nieznani sprawcy zdewastowali Krzyż Milenijny w Jeleniej Górze usytuowany na wzniesieniu Sośnia. Wandale wyrwali metalową część krzyża, weszli do środka i oblali tablicę pamiątkową olejną farbą.

Sprawę zgłosił nam m.in. Mirosław Woś, jeleniogórzanin, który w okolicach Milenijnego Krzyża spacerował z psem. To on pierwszy zauważył działanie wandali.
– Jestem oburzony i myślę, że każdy z nas powinien być wstrząśnięty takim działaniem. Dla wielu jest to znak wiary, upamiętnienie Wielkiego Papieża Polaka, Jana Pawła II – mówi.

Inni jeleniogórzanie poza samym aktem wandalizmu na symbolu świętości, dostrzegają, że nie przypadkowy jest też czas, kiedy działali chuligani.
– Dlaczego właśnie teraz, kiedy Watykan ogłosił, że 1 maja br. Jan Paweł II ma być ogłoszony błogosławionym, ktoś posuwa się do takich świństw? Nie wiem czy uda się ustalić sprawców, ale jedno jest pewne. Sprawa powinna być nagłośniona, by sprawca poczuł prawdziwy wstyd – mówi pani Marianna.

Nikt jeszcze nie zgłosił sprawy na policję czy do straży miejskiej. Dzisiaj po naszym zawiadomieniu spisana została notatka i rozpoczęto procedurę poszukiwania wandali.
– Jeśli uda nam się ustalić sprawców tego działania, odpowiedzą oni za zniszczenie mienia i obrazę uczuć religijnych, za co grozi im od trzech miesięcy do pięciu lat pozbawienia wolności – mówi Jacek Winiarski, zastępca Komendanta Straży Miejskiej w Jeleniej Górze.

Budowa Krzyża Milenijnego rozpoczęła się w 2001 roku. Rok później stanął on na wzgórzu, a w 9 maja 2002 roku został poświęcony przez biskupa Legnickiego Tadeusza Rybaka, który był jednocześnie inspiratorem budowy krzyża. Według pierwotnych założeń architektonicznych Krzyż Milenijny miał mieć 35 metrów wysokości i miał być ustawiony na Śnieżce. Nie zgodziła się jednak na to dyrekcja Karkonoskiego Parku Narodowego, zarząd wojsk i lotnictwa pogranicza oraz władze państwowe Republiki Czeskiej. Ostatecznie Krzyż Milenijny stanął na wysokości 450 m n.p.m. w rejonie Wzgórz Dziwiszowskich. Jego wysokość to 25 metrów a szerokość ramion sięga 16 metrów.

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (113) Dodaj komentarz

~ 18-01-2011 10:08
komus sie najwidoczniej bardzo nudzilo...
~fi 18-01-2011 10:13
tak to właśnie jest kiedy PO nawołuje do niszczenia krzyży! Mnie to kompletnie nie dziwi.
~ZablBezPow 18-01-2011 10:16
wandalizm należy zwalczać i to bardzo skutecznie! Z drugiej strony niedobrze mi kiedy widzę te wszystkie pomniki,krzyże gdzie tylko się da,to zaczyna się robić chore
~zewsi 18-01-2011 10:17
No cóż! Przykład skrajnego d...lizmu. Jednak nie robiłbym z tego wielkiej afery. Przed 1 Majem i tak doszłoby do generalnego przeglądu "miejsc świętych" i ich odnowy. Te łobuzy wskazały tylko miejsce o które trzeba szczególnie zadbać. Środki finansowe to chyba najmniejszy problem. Zima się skończyła, pługi stoją do następnej w karnym ordynku. Władze miasta dostały podwyżkę, a to co zostało na dnie - powinno wystarczyć na remont.
~bren 18-01-2011 10:21
Ten krzyż jest wedle mego rozeznania jednym z najładniejszych spośród wszystkich ustawionych w Polsce. Pięknie wkomponował się w krajobraz. Chociaż nie jestem związanym z kościołem katolickim, ten krzyż stanowi dla mnie duże znaczenie, jako symbol poświęcenia się człowieka innym, dla ich dobra. Ten krzyż, ilekroć na niego spojrzę, a można go widzieć z daleka, pobudza do refleksji nad sobą. Wyrosłem w polskiej kulturze. Nigdy jeszcze nie byłem przy tym krzyżu, bo jest do oglądania z oddalenia. To przykre że są osoby zdolne do niszczenia i czynienia krzywdy, nie rozumiejąc, że pośrednio szkodzą samym sobie.
~Paweł D 18-01-2011 10:26
Postawcie sobie taki krzyż w domu a nie robicie widły z igły, Gdybym postawił pisiora milenijnego na jakimś wzgórzu to zaraz byście protestowali, jakoś nie widziałem abyście protestowali gdy na waszych oczach ktoś niszczy przystanek, kosz na śmieci, czy znak drogowy
~miejscowy 18-01-2011 10:35
Już jest jeden trop. Post powyżej.
~haha 18-01-2011 10:36
wiedziałem że jakiś d...l (10:13)zaraz napisze że to wina PO Tuska Putina i sztucznej mgły;)
~madonna 18-01-2011 10:56
Jakby to był posąg Światowida to nie miałby (miałaby) odwagi go dewastować, a że to jedynie kupa stali i tyci obelisk - cóż, tak w XXI wieku wygląda Kościół. Niedługo będziemy się żegnali przy krzyżach wysłanych MMS-em - dewastować MMS-y też będzie łatwiej :-)
~Ed 18-01-2011 11:01
Wedle niektórych należy niszczyć wszystko ... idąc tym tropem nie należy reagować gdy ktoś niszczy przystanek lub samochód. Jeśli ktoś wysilił się aby przynieść farbę to zrobił to rozmyślnie, ciekawe czy jest z siebie dumny. Umycie tej płyty nie będzie kłopotliwe i zrobią to pewno parafianie.
Piipi Jelonkowa 18-01-2011 11:07
..i zaraz się zacznie ! GDZIE była Straż Miejska,Policja !
Piipi Jelonkowa 18-01-2011 11:12
~OJEJ ! .. trzeba również uważac na piorun ! .. bo on jest ... z Nieba !
~Strach 18-01-2011 11:14
Wolę góry i pagórki bez krzyży. Krzyże to ponury widok. No ale polski kler ma tak silne wpływy, że ustroi nam jeszcze niejedno jeleniogórskie wzgórze pomnikami i krzyżami po wyniesieniu papieża na świętego. Czekaja Jelenią Górę bardzo ciężkie czasy
~wow 18-01-2011 11:25
Wandalizm trzeba tępić ale dla mnie ten krzyż to nic innego jak miejsce dla samobójców, już nie jeden zakończył na nim czy skacząc z niego swój marny żywot także takie buty i alleluja i do przodu:)
~lewy marcowy 18-01-2011 11:31
widocznie jest za mało krzyży. ukrzyżować podwórka, klatki schodowe, przystanki komunikacji miejskiej. jak szaleć to szaleć na całego. a co!
~Jaco 18-01-2011 11:40
Niestety ale zdziczenie ludzi sięga już dna....Zaczynając od znęcania sie nad zwierzętami poprzez niszczenie symboli religijnych do pobić i rozbojów (na wczorajsze pobicie kobiety opisane w Jelonce). Poraża tez czasem prymitywizm pisanych tutaj komentarzy (np. NO!) Oczywiście świadczy to o poziomie piszącego człowieka ale także o ogólnej kondycji mo...lnej naszego społeczeństwa. I jeszcze jedno.Bardzo modne i w dobrym tonie stało się obrażanie chrześcijan szczególnie katolików.Super sprawa! Ale ja proponuję takim cwaniaczkom wybrać sie do Iraku,Afganistan czy innego kraju gdzie glówną religią jest islam.I proponuje obrażać Mahometa, ,opryskać sprayem meczet,ponabijać sie z muzułmanów. Jestem bardzo ciekawy jaka byłaby reakcja tam i konsekwencje. No ale z katolików w Polse można sobie jaja robić,to tak fajne!
rymcycymcy 18-01-2011 11:41
Tak zupełnie nieśmiało przypomnę, że ustawienie Krzyża Wysokiego Napięcia ...było również formą wandalizmu dokonanego na pejzażu Pogórza Kaczawskiego. I nie ma tutaj kompletnie znaczenia ...czy to krzyż, gwiazda, półksiężyc czy wieża w kształcie penisa ...taka kratownica jest po prostu koszmarkiem architektonicznym :)
~ja 18-01-2011 11:42
Od kiedy mamy lotnictwo pogranicza? Nic o tym nie wiem, może ktos mi opowie coś o tym lataniu
~zaboberek 18-01-2011 11:54
Musi za słabo był pokropiony i -co mnie najbardziej niepokoi- gdzie był pan B. ? Dlaczego wandalom pazury na miejscu nie uschły? Proponuję ustawić tam wartownię dla Straży Miejskiej i problem zostanie rozwiązany przynajmniej połowicznie - wandale odczepią się od krzyża i swoje diabelskie moce zaczną wyładowywać na tej formacji.
wupe 18-01-2011 12:05
ciekawe ile pan Tadeusz Rybak dorzucił ze swojej kieszeni przy okazji inspirowania naszej lokalnej społeczności do budowy tego "Krzyża Wysokiego Napięcia"(jak to określił trafnie rymcycymcy)?
~KAROLA 18-01-2011 12:06
wlasnie popieram
~życiowy 18-01-2011 12:07
Nie ma jeszcze moherowej ochrony pod krzyżem? Podpowiem, że Ci z Warszawy nie mają co robić.
~lalunia 18-01-2011 12:08
lepiej rozbierzmy ten krzyz i na to miejsce wybudujmy z prawdziwego zdarzenia szubienice dla samobujcow a obok postawmy sralnie i szczalnie dla psow bo narazie to miejsce slozy i tak w jelonce nazywaja go KRZYZEM WISIELCZYM
~"Grześ" 18-01-2011 12:09
Myślę sobie że ktoś zamanifestował swoją głupotę. W naszym pięknym kraju nic nie może sobie być tam gdzie to postawiono. Dotyczy to wiat przystankowych, ławek w parku, nagrobków na starym cmentarzu, nie używanego kościoła. Dosłownie wszystko w jakimś momencie ma swojego wroga. Nie pomoże na to chyba już nic. Brak po prostu edukacji i myślę że dyskusja powinna iść w kierunku jak takim zachowaniom zapobiec. Inne społeczności sobie z tym problemem poradziły - nikt bowiem nie jest doskonały sam z siebie. W krajach skandynawskich dawno temu konsekwentnie stosowano surowe kary cielesne za przestępstwa na mieniu i zdrowiu. Kradzież karano ucięciem ręki. W Szwecji do dzisiaj nie ma złodziejstwa. No chyba że przyjezdni kradną. Może tak postawiony system kar byłby edukacyjnie sensowny? Problem nie dotyczy jedynie opisanego dzisiaj tematu.
~zewsi 18-01-2011 12:13
do ~zaboberek Twoja propozycja to jakiś półśrodek. Postawić tam Świątynię Zemsty Bożej. Historia naszego miasta zna takie przypadki. Najpierw krzyż w szczerym polu, potem zajefajna plebania i na koniec Świątynia.
~mlodyy 18-01-2011 12:18
to jakieś dresy f...ry jedne, ryj mu bum oblał olejną farbą
~? 18-01-2011 12:20
Łot i problem. Ło jo joj, olaboga........ ;)))))
~ 18-01-2011 12:27
no i wesołek rymcycymcy dobrze to posumował! Patrz 11:41
~ 18-01-2011 12:49
ja tam widze twarz diabla http://img269.imageshack.us/img269/5732/52283661.jpg
~..., 18-01-2011 12:52
\"Wielkiego Papieża Polaka\" to jakaś nazwa własna że pierwsze dwa człony są z dużej litery? kogoś umiłowanie do religii ortograficznie zaślepia? litości.
~emem 18-01-2011 12:59
ciekaw jestem od kiedy krzyz milenijny jest oznaka upamietnienia papieza?? ludzia sie juz chyba calkiem w glowach poprzewracalo... jak dla mnie i pewnie wiekszosci mieszkancow jg i okolic ten krzyz to totalna porazka i naprawde lepiej jakby go ktoregos dnia wycieto i porzucono na skupie zlomu. pragne tylko przypomniec ze ten symbol 'papieza' sluzy mieszkanca za szubienice, a o tym jakos nikt juz nie pamieta...
~Mała7362 18-01-2011 12:59
bo w Jeleniej i okolicy wszystko powinno być pod prądem, jakby trzepło jednego czy drugiego barana, to by się nauczył
~lewy marcowy 18-01-2011 13:19
~emem, ten krzyżyk jest jeszcze największym piorunochronem w okolicy. od kiedy on stoi to nie pamiętam, żeby jakiś zabłąkany piorun trafił w blokowisko.
~ 18-01-2011 13:32
Nienawidze wandalizmu. Dla mnie krzyz jest raczej bez znaczenia, jestem ateistka. A juz na pewno nie widze powiazania takiego krzyza z papiezem. Nie przypisujcie tej sprawie zbyt wiele ideologii: w Polsce niszczy sie przeciez wszystko: przystanki, elewacje, lawki, przyrode...wiec zabrano sie rowniez i za ten krzyz. Mnie smieszy dorabianie ideologii do ludzkiej glupoty, uzalanie sie nad symbolika, ktora ulegla dewastacji niby diabelskimi silami...Jak na moj gust za duzo tych krzyzy w Polsce. Wszedzie i na kazdym kroku. Cos, czego jest za duzo przestaje byc czyms szczegolnym. A o ta szczegolnosc krzyza wam chodzi, nie?
~J@ck 18-01-2011 13:39
To jest Krzyż ????ja zawsze myślałem że to jakiś słup wysokiego napięcia ...
~v8 18-01-2011 13:44
Nie popieram wandalizmu, ale stawianie 'znaków wiary' też nie jest fajne. Jak ktoś w coś wierzy, to niech sobie w domu postawi 'znak wiary'.
~~ludź 18-01-2011 14:12
A ja uważam, że jest to zwykła prowokacja. Mamy rok wyborczy i w tym też roku ma nastąpić beatyfikacja papieża Jana Pawła II. I oto właśnie "co niektórym" chodzi! Zrobić zadymę wokół krzyża, a nóż coś się przed wyborami kosztem tzw. "OBROŃCÓW KRZYŻA" ugra. A jeśli chodzi o sam akt wandalizmu i OBRAZĘ UCZUĆ RELIGIJNYCH. Myślę, że kara powinna być naprawdę surowa. Bo to już nie świństwo a jawne s...syństwo!
~ 18-01-2011 14:17
to tylko krzyż ..na co ta wczuta ,i tak większość nawet nie wie gdzi on stoii...mi on tam do szczęścia nie jest potrzebany ,jak dla mnie to mogą go wyrwac i na złom oddać
~prawda na100 18-01-2011 14:18
to tzw. poziom kultury, nowoczesność i postępowość europejska laicyzmu ateistycznego - słowem przykład na to że ateizm = brak wartości i szacunku do wszelkich autorytetów i wartości mo...lnych
~ 18-01-2011 14:26
do ludzia z 14:12- widzisz, wlasnie mi o to chodzi. Oni sa zwyklymi, maluczkimi i glupimi wandalami a ty dospiewujesz wielka ideologie polityczno- religijna. Rzucasz wielkie slowa na wiatr w postaci "obraza uczuc religijnych".Wplatujesz w to wybory, papieza...ech, ludzie opamietajcie sie.To zwykli bandyci a wy z nich robicie prowokantow politycznych? przeciez to smieszne. Ale w waszej zapamietalosci religijnej jestescie nawiedzeni i zacietrzewiacie sie. A tu chodzi o akt wandalizmu. Zwykly, jakich w Polsce jest miliony...
~ 18-01-2011 14:35
...do 14:18. Ano widzisz, czlowieku, piszesz bzdety. Ja jestem niewierzaca. I uwierz mi- ani ja ani moje dzieci nic nigdy nie niszcza, nie lamia. Juz jako maluchy mialy wpojone, ze zabawek nie mozna psuc, bo ktos moze sie jeszcze nimi kiedys bawic. Ja nie rzuce papierka od cukierka na ziemie. Tak jestem wychowana, choc w duchu ateistycznym! Czyli co? w Polsce jest 99% katolikow. A wszystko jest zawsze popsute: lawki, drzewa, rzeki pelne reklamowek, przystanki, elewacje...wiesz, znam dobrze Finlandie. Moja siostra wyszla za Fina. Bywam tam czesto. Tam nie ma religii. A jest czysto. WYLIZANE po prostu. Wandalizmu ZERO. Nie wycieraj sobie gebusi tak zbyt mocno ta religia. NIE TEDY DROGA DO ZYCIA BEZ WANDALI.
~@ 18-01-2011 14:38
U podstaw tego wydarzenia leży zwykła głupota i chmstwo. I nie dorabiajcie do tego ideologii, bo tym bezmózgowcom do głowy by nie przyszedł związek miiędzy ich potrzebą wyładowania energii na czymkolwiek (dobrze, że nie na panu, który sobie spacerował, na przykład), a pierwszomajowymi uroczystościami. Ale jest i jedna pozytywna informacja: udało się Śnieżkę uchronić od tej dekoracji - na tym pagórku krzyż jest ładnie wkomponowany. Jeśl ijuż w ogóle trzeba go było zbudować. I tak mamy szczęście - patrz - Świebodzice...
~prawda na100 18-01-2011 14:41
zrobiły to oczywiście drechy z Zabobrza i tu jest duże prawdopodobieństwo
~s. 18-01-2011 14:45
Bezdenna głupota.
~ 18-01-2011 15:00
14:40, nie wiem czy dresom chcialoby sie wchodzic na gore w taka pogode, raczej wyglada to na robote satanistow tym bardziej, ze na dole wymalowane sa ich symbole.
~xyś 18-01-2011 15:03
a nie lepiej bylo wybudować za tą kasę schronisko dla bezdomnych ?? A po co! Lepiej "umartwiać się" stawiając krzyże niźli pomagać bliźniemu. Się POPiSali z budową azcetycy.
~do 15:00 18-01-2011 15:19
Gdzie ty synku widzisz symbole "satanistów"? Kaszanka ci zaszkodziła?!
~hbg 18-01-2011 15:19
Skandal!!! Nie mogły łobuzy zniszczyć jakiegoś samochodu albo okno komuś wybić, altankę spalić, a nie krzyż niszczyć. W dodatku jaki? MILENIJNY!!! Nie ma świętości! To na pewno ruskie były ;-)
~ 18-01-2011 15:22
Ach, piszecie bzdury. Satanisci? to przeciez rowniez idioci i wandale, nic wiecej. Raz gadacie, ze ma zwiazek z papiezem, raz ze z polityka a teraz o satanistach... zdecydujcie sie jednak na wandali, ktorzy maja duzo czasu i energii (czyt. agresji) i malo kasy, ktora akurat wystarczyla na tanie winko dla podjarania umyslu i miesni... A swoja droga: symbole religijne na pokaz sa niepotrzebne, prowokuja. Jak widac na zalaczonym obrazku....
~007 18-01-2011 15:30
JAK CZYTAM TE WPISY KREW MI SIĘ BUŻY - CI CO PISZĄCY TE BZDURY SAMI PSZYCZYNILI SIĘ DO TEJ ZNIECZULICY I DEWASTACJI
~ 18-01-2011 15:31
O! a TERA, ze ruskie...a moze i ruskie. Ukraince jakies pierony jedne...:-))))))
~no jackaas 18-01-2011 15:33
na Y##T### jest zamieszczony filmik zatytuowany droga krzyzowa-Jackass Jelenia Góra .Niech ich ręka Boska dosięgnie! http://www.youtube.com/watch?v=1mUHMizYKxo
~prawda na100 18-01-2011 15:34
symbole nie prowokują - prowokują ludzie - co mi po symbolach kiedy mam stosunek taki, że każdy ma prawo do jakiegoś światopoglądu więc jak ja szanuje pewne symbole religijne tak niech inni szanują moje
~Iza 18-01-2011 15:38
A tak swoją drogą, należałoby każdego takiego wandala zmuszać do powtórzenia własnego "wyczynu" na własnym mieniu. Kochasz graffiti? Proszę bardzo, tu jest ściana w Twoim własnym mieszkaniu - namaluj to samo tą samą farbą i w identycznym rozmiarze. Wyrwałeś komuś lusterko z auta z nudów albo porysowałeś karoserię? Powtórz ten "wyczyn" przymusowo na aucie swoim / swojego tatusia. Skoro uważasz, że to takie fajne, to nie będziesz mieć nic przeciwko, prawda?
~ 18-01-2011 15:46
do ~hbg ... I NIEMCE...!
Piipi Jelonkowa 18-01-2011 15:58
**Hmm .. pora,aby *ATEIŚĆI uwierzyli w Boga ! .. bo to roboata *Diabła !
~Obywatel 18-01-2011 16:01
Aż chce się powiedzieć "Gdzie jest krzyż! Gdzie jest krzyż!".
~do obywatel 18-01-2011 16:10
http://www.youtube.com/watch?v=x3R5XhO-z4k
~hardkor 18-01-2011 16:27
tym d...lom co się wspinali na ten krzyż ,polecam wspinaczke na Pałac Kultury
~nestor 18-01-2011 16:45
Trzeba zauważyć,że każda iformacja związana z wiara i religią zwłaszcza katolików wywołuje burzę napastliwych uwag poniżających przekonania osób wierzących i symboli .Trzeba podkreślić,że plugastwa w internecie anonimowych autorów się nie wykorzeni.Jest to znak bezideowych,konsumpcyjnych czasów.Jednak nie widzę w tym przypadkowości .
~zewsi 18-01-2011 16:51
To jest najlepsza ilustracja problemów związanych z krzyżem. Przeklejcie w szukajkę! http://www.youtube.com/watch?v=53mg0E3COpQ
~ 18-01-2011 16:59
007, wołaj pomoc do twojej ortografii!!!!!
~ 18-01-2011 18:01
Myślę,że oblanie farbą nie jest takie złe w porównaniu z gównem psów i ich katolickich właścicieli :)
~Jerrry 18-01-2011 18:02
To na pewno byli trzej królowie,wracali z Betlejem i tam rozbili obóz na noc a że za dużo wypili to im się człowiek demolka załączył,ja bym ich zapytał;)
~ 18-01-2011 18:06
Co tam krzyż to jest oburzające.... http://kosciol-kat.ucoz.ru/publ/archiwum/lodowate_serca/4-1-0-182
Ryba 18-01-2011 18:53
Rownie dobrze mozna powiedziec ze wandalizm daje nieograniczone mozliwosci ;)
~Clitoris 18-01-2011 19:24
Nie dziwię się reakcji obywateli suwerennego państwa sprzeciwiających się rozkradaniu majątku narodowego, skoro już pół Krakowa jest własnością Watykanu.
~endi123 18-01-2011 20:21
ludzie co sie dzieje czy już wasza inteligencja spadła do poziomu gwoździa czysz nasze prawo karne nie ma podwalin dekalogu czy gdyby nie Kościól i Papież nasz wolność by tak wyglądała to kościół w latach powojennych stawiał najwiekszy opór komunizmowi totalitarnemu i towarzyszom z moskwy a teraz w sprawie krzyża ja osbiście widząc jak koś niszczy co kolwiek to zawsze interweniuje bo szlak mnie trafia jak czyjś tród jest niszczony a osobiście niewiem jak można było zrobić coś tok głupiego zrobić ale to jest mniejsze zło od tego że są osoby które jeszcze ten czyn chwalą i krytykują kościół i elementy kultu to kościół walczy z aborcją i nie jedna osoba zawdzięcza mu życie i niech sobie każdy zada pytanie że gdyby nie zakaz abogcji napewno by istniąl ale myśle że niektóre wypowiedzi były impulsywne ( nie krytykuj nigdy niczego w czym nie istniejesz ani do czego nie dołożyłeś nic )
~ 18-01-2011 20:39
Wszyscy komentujący schodzą na poziom wie39, czyli do zera.
~socjalista 18-01-2011 20:48
W 89r bp. Pieronek przyznał że na ziemiach zachodnich ok. 40% księży współpracowało z nową władzą UB a następnie SB.Sz.123 twój dekalog jest niezgodny z biblijnym! Jak się żyje w katolickim kraju trzeba być przygotowany na wszystko, akurat dziś rozpoczyna się tydzień modlitwy o jedność chrześcijan.Przecież ci młodzi ludzie uczęszczali na lekce tylko słusznej religii.Mogę zapewnić jeżeli by uczyli się ETYKI mniemam że nie doszłoby do tych czynów.A hasło na dzisiejszy dzień jest wyjęte z Dziejów Apostolskich 2,42;Trwali w nauce apostolskiej i we wspólnocie,w łamaniu chleba i modlitwach..
~vito 18-01-2011 20:53
Dewastacja krzyża to jedno, a poziom większości komentarzy to drugie, i nie wiadomo co powinno budzic większe zdumienie i rozpacz.Polacy chyba rzeczywiście nie potrafią korzystac z daru wolności, i jak to w historii bywało,kiedy miara się przyleje,poziom zdziczenia i upadek mo...lny sięgną zenitu, przychodzi ktoś z zewnątrz i zaprowadza ład przy pomocy knuta i buta.Czytasz i myślisz, czy to ten kraj, pełen przydrożnych kapliczek i krzyży Chrystusa na rozstająch dróg, przy których z szacunkiem i czcią żegnano się, zdjąwszy nakrycie głowy. Gdzie to państwo, które po swoim Chrzcie w 966 wyłoniło się z mroków historii aby po wielokroc czcic swoje tryumfy jako przedmurze chrześcijaństwa, ale także w czasach niewoli strzec godności krzyża przed zaborcą czy okupantem, czy jak zupełnie niedawno ludową władzą z nadania Moskwy?A może powinny wystarczyc słowa Chrystusa, że jest to znak , któremu sprzeciwiac się będą .
~toy 18-01-2011 21:21
~vito, piszesz o wolności ale zastanów się czy znasz znaczenie tego słowa czy tylko regułki poznane na katechezie i przytaczane tutaj. gdzie jest wolność jak co krok stoi jakiś krzyż, kościół czy kapliczka? co z ludźmi, którzy nie wierzą w jedynie słuszną wiarę i drażni ich widok symboli nie ich wiary? zmuszanie niekatolików do oglądania symboli wiary jest jednoznaczne w nieposzanowaniem ich woli. wolność katolicka jest ograniczeniem swobód innym ludziom. wolność nie polega na narzucaniu innym swojej woli nawet jak jest to wola większości. wolność to między innymi tolerancja a z doświadczenia wiem, że akurat najbardziej brakuje jej katolikom. im większy katolik tym bardziej zawistny i nietolerancyjny.
~socjalista 18-01-2011 22:01
Vito upadek sięga dna. Tony 100% racji zobaczcie wieś czym krótszy łań cuch dla psa tym gorliwszy katol.Niestety wolności było od 89 do 93 ,konkordat,i znów jesteśmy w niewoli co to będzie po 1 maja ?
~katolik RK 18-01-2011 22:07
wierzę głęboko w Boga, jestem katolikiem z pochodzenia, z krwi i kości, wychowuję swoje dzieci również w tej wierze i religii, moje przekonania polityczne od kilku lat to jednak Platforma Obywatelska i co ?! Jestem "be" ? Służyłem od dziecka do mszy jako ministrant, a teraz jako lektor, wcześniej w " Eraźmie i Pankracym", teraz w "Krzyżu". Ludzie ! opanujcie się ! Spójrzcie ile zła sami niesiecie, głownie kieruję swoją prośbę do osób z PIS-u. Wstyd mi za Was !!!
~ 18-01-2011 22:17
Kto zapłaci za remont koscioł czy miasto?
~1 18-01-2011 22:23
:-(
~ 18-01-2011 22:31
Angela brawo za szybką reakcję!
~ 18-01-2011 22:47
Katolicy bronia krzyza jako symbolu, a pluja na innowiercow. Doszukuja sie w zwyklym wandalizmie polityki i ideologii. Jak zawsze zacietrzewieni i napuszeni.Twierdza, ze wandalizm jest wytworem bezboznego zycia, a to go... prawda. Ktos wspominal o Skandynawii? popieram. Tam nie ma krzyzy na kazdym kroku, nie ma przesadyzmu katolickiego. Ale...NIE MA TEZ WANDALI. Dziwne?
~vito 18-01-2011 22:50
toy,w swoim poście pisałem o polskiej tradycji i historii , w których krzyż był zawsze mocno obecny, takie są fakty .Oczywiście świat wspólczesny najpierw się zsekularyzował ,a następnie zpluralizował , mamy miejsce dla wielości światopoglądowej, można nawet mówic o pewnym chaosie światopoglądowym, wynikającym z braku wartości.Dla mnie drogowskazem w tym chaosie jest krzyż Chrystusa , który niczego nie narzuca ale proponuje.Myślę, że Polacy w swojej historii dobrze to rozumieli, dzieki temu Polska była krajem bez stosów, przykładem tolerancji religijnej,gdzie koegzystowały obo siebie różne wyznania i nacje(np.2/3 światowej populacji żydów żyło w Polsce , przybywając tutaj z różnych krajów często w wyniku pogromów, nazywając Polskę ż...owskim rajem-paradiso judeorum).Cóż dodac : Historia magistra vitae est.
~uzi 18-01-2011 22:58
A to wandale!!! Zdewastowali słup energetyczny... znaczy krzyż milenijny!!! Powiesić za jaja obok na drzewie, ku przestrodze!
~gorol 18-01-2011 23:13
katolicy nie wierzą w Krzyż ,ich przewodnia idea to Matka Boska w niezliczonej ilosci postaci.
~czyt 18-01-2011 23:36
A ponoć ten krzyż zmienił nazwę i przeznaczenie... na krzyż wisielczy ... ciekawe miejsce kultu :/
~iras 18-01-2011 23:37
jak ktos nie potrafi uszanowac krzyza to niech sie w ogniu piekielnym smarzy!nie wierzysz? uszanuj tych co maja szacun dla kosciola!
~NEOKATOL 19-01-2011 0:33
KUPIE ZŁOM W DOBREJ CENIE
rymcycymcy 19-01-2011 0:58
Zastałem sobie kiedyś taki obrazek >> http://img576.imageshack.us/i/zdjcie0247j.jpg/ ...to na jeleniogórskim cmentarzu. Ciekawostką było, że jeszcze trwały boje o krzyż na Przedmieściu Krakowskim, a tutaj spokojnie setki wierzących, bo okres świąteczny, przechodziły sobie obok tego "ukrzyżowanego" śmietnika bez żadnej reakcji :) Oj, coś mi się wydaje, że do całej krzyżowej szopki, paliwem podgrzewającym tą "miłość" do symboli ...niezbędna jest obecność mediów. To kamery i dziennikarze wyzwalają taką histeryczną potrzebę OBRONY ...czegoś, czego w gruncie rzeczy nikt nie atakuje :) A jak mediów nie ma, to nawet najzagorzalszym obrońcom jakby uchodzi powietrze :) To jest chyba objaw typowego parcia na szkło ! ;)
~do iras 19-01-2011 9:01
Kup sobie synku słowniczek ortograficzny i nie rób rodzicom wstydu...
~ 19-01-2011 9:02
Rymcy- podoba mi sie twoj wpis. Jest wywazony i pelen tresci. Otoz to! bronia na chama czegos, czego nikt nie atakuje. Durnowaci wandale nie mieli co robic i zniszczyli. Dziwi mnie tylko, ze dospiewuje sie do zwyklego chuliganstwa filozofie. Przeciez w Polsce niszczy sie wszystko. I smolenie bzdur, ze zycie bez religii prowadzi do wandalizmu jest dla mnie osobiscie zaczepka nie do przyjecia. Ja zyje bez religii i nic nie psuje. Ani ja, ani moje dzieci. W polnocnych, ewangelickich Niemczech nikt nie bierze religgi na serio. Nie ma krzyzy, nie ma kultu maryjnego.A nie ma wandali. Parki, skewrki, przystanki, laweczki jak wylizane.Zbieraja nawet gowienka po psach....
~40 tys 19-01-2011 10:00
O ile pamiętam to oświetlanie krzyża noc w noc kosztuje kasę miasta 40 tys złotych. Tylko nie pamiętam, czy miesięcznie, czy rocznie. Ale jakby nie patrzył drogo to wychodzi. Jestem przekonany, że Pan Bóg skręca się ze złości, kiedy widzi polska biedę i taka rozrzutność. Kler powinien w dobie kryzysu natychmiast zrezygnować z tego światła. Nas nie stać na marnotratwo publicznych pieniędzy!
~jerzy 19-01-2011 10:36
W KRZYŻU ZBAWIENIE! MODLĘ SIĘ ZA WAS... A SCHRONISKO JUŻ MAMY I TO JAK NA ZŁOŚĆ NIEWIERZĄCYM ŚWIĘTEGO BRATA ALBERTA ATOLIKA. GDYBY NIE JEZSUS DALEJ GANIALIBYŚMY ZA DZIKAMI Z WŁUCZNIĄ po PUSZCZY.
~ 19-01-2011 11:15
| ~jerzy |: "...GDYBY NIE JEZSUS DALEJ GANIALIBYŚMY ZA DZIKAMI Z WŁUCZNIĄ po PUSZCZY. ". nie zapominaj w jakich okolicznisciach polanie przyjeli chrzescijanstwo od czechow a nie od germanow. gdyby nie to to by naszych przodkow rowno rozjechali "sasiedzi" z zachodu. wiara w Jezusa jest w Polsce na zasadzie mniejszego zla.
~jadm 19-01-2011 12:53
kiedys JG byla czerwona kotlina teraz POwsko-liberalna a pod krzyz strach isc z dzieckiem kundle luzem dresy
~ 19-01-2011 13:25
Jerzy z godz. 10:36....wiesz, ze Jezus zginal na palu a nie na krzyzu? to tak po pierwsze. A tak po drugie to zajmij sie ortografia, a nie nawracaniem niewierzacych. Lepiej na tym wyjdziesz.A juz po trzecie: co to za zrodla historyczne toba kieruja, ze tak piszesz o tych dzikach?
~Co tam 19-01-2011 13:43
A wiecie co Koło Karłowicza 2 też postawili krzyż i to po kryjomu i tak stoi między blokami i szpeci Kościół sobie zrobili z osiedla, a potem larum podnoszą,że mszy im się zabrania robić. Księża na księżyc:) Wielka mi sprawa z tymi krzyżykami fetysze katolickie jak totemy u Indian:)
~ 19-01-2011 14:54
Niemcy do niemiec!
~ 19-01-2011 16:37
do 14:54- to do mnie, domyslam sie. Popelniasz 2 bledy rzeczowe: ja nie Niemiec. To po pierwsze. A po drugie: juz jestem w Niemczech. I wiesz, jak tu fajowo???!!!!!Badz ostrozny, kolezko, bo Redakcja ci zawsze te swinstwa usuwa.....
~ 19-01-2011 20:44
Polska to kraj krzyzakowy i maryjny. A ludziska nie maja co zrec. Ale wazne, ze krzyz stoi, a ksiadz grube brzucho nosi....
~oko 19-01-2011 20:59
Taki krzyż obraża KRZYŻ...
~mim 19-01-2011 21:51
Do : ~ZablBezPow : A gdzioe Ty widzisz tyle tych krzyży w Jeleniej Górze? Pamiętaj,ogłoiś to,póki pora,że nie chcesz krzyża na swoim grobie....
~mim 19-01-2011 21:57
Żenujące komentarze,a niektórzy z piszących mają wielkie kłopoty z ortografią.To wstyd... No,cóż - człowiek diagnozuje się sam.Czytając to,co niektórzy piszą i to jak piszą,można powiedzieć,że skończyli podstawówkę za łapówki!
~roli 20-01-2011 12:49
O widzę,że zbiera się co poniektórym na wyprawę krzyżową, a może tak kogoś na stosie spalicie, za to,że w miejscu publicznym ustawiliście swój symbol, mieszkań wam nie starcza i kościołów,że wychodzicie z tymi krzyżami wszędzie gdzie się da??? To jest zawłaszczanie terenu pod katolicyzm!!!
~ 22-01-2011 12:33
Jest prześladowanie niesprawiedliwe, to, którym bezbożni nękają kościół chrystusowy i jest prześladowanie sprawiedliwe, to, którym kościół chrystusowy nęka bezbożnych. Św. Augustyn Wiecej: http://www.eioba.pl/a137035/cierpcie_dla_waszego_zbawienia#ixzz1BlL84DMt
~kajfus 24-01-2011 16:58
a może zaczynamy myśleć?
~............ 24-01-2011 19:54
A co byłoby, gdyby zamiast tego krzyża stała w tym miejscu sobie taka Gwiazda Dawida i została oblana sprayem? Albo jakiś inny symbol związany z religią niechrześcijańską? Byłby wielki krzyk i wrzask, że się kala symbole judaistyczne albo inne... I że Polska to kraj antysemicki. Co by tam nie stało, nie powinno być niszczone, bo to obrażałoby czyjeś uczucia religijne. Tam akurat stał krzyż... Niemka, daj sobie siana z tą pogardą wobec Polaków. Bo gardzisz Polakami i Polską, więc po co zabierasz głos w nie swojej sprawie? Bo Polska nie jest twoją ojczyzną. I chyba nigdy nie była...
~mm 24-01-2011 21:28
24-01-2011 19:54 | ~............ | to poco stawiać symbole religijne? po to aby prowokować czy może żeby znaczyć teren? lepiej jakby tam nie było żadnego krzyża, gwiazdy czy innego pół księżyca.
karmazyn 27-01-2011 10:05
Polska, ojczyzna, patriotyzm, "prawdziwy katolik", wiara, Chrystus... bardzo górnolotne słowa tutaj padają. Moim zdaniem nieadekwatne do zaistniałej sytuacji. Poza tym widzę, że w imię tych haseł obraża się innych ludzi. Tak, tutaj, na tym portalu. W myśl dewizy "kto nie jest z nami, ten przeciwko nam". Ot taka miłość bliźniego... Zadam pytanie: a gdzie sie podziali ci święci oburzeni, gdy dewastuje się cmentarz przy "Garnizonie" lub cmentarz ż...owski? Co? Zaraz powiecie, że to nie nasze, tylko niemieckie, ż...owskie... A najbardziej mnie śmieszy, jak nie potrafimy obiektywnie - my Polacy - spojrzeć na siebie krytycznie, z dystansem... Przypomnę, nigdy nie byliśmy Chrystusem narodów i nie będziemy. I żadna ilośc krzyży tego nie zmieni.
~heretyk 28-01-2011 16:12
Czy ktoś pamięta cmentarz wokół kościoła w Cieplicach ,dzisiaj jest plac,ulice ,za parę miesięcy ma iść tędy droga ,zobaczymy czy będzie ekshumacja grobów .
~ 31-01-2011 17:11
STOP WANDALOM
małgolka 11-02-2011 9:16
Wandalizmowi nie stanowcze
małgolka 11-02-2011 9:22
Ludzie zaczynają mieć dość hipokryzji kościoła i ograbianiu przez niego państwa polskiego więc może ktoś chciał w ten sposób to wyrazić
~Prawda 12-02-2011 14:00
A nikt z was nie wpadł na pomysł że tutaj może chodzić o np. satanizm, lub okultyzm? Jedna z osób wcześniej napisała że to PO nawołuje do niszczenia i dewastacji krzyży - to najwyraźniej kolejny przesiąknięty PiSiurską propagandą dewota. Jak dla mnie to w tym nie chodzi o zwykłą chęć niszczenia, moim zdaniem sprawca chciał coś zasygnalizować. Jakiś problem, lub nadejście jakiegoś zdarzenia.
~Anty-kryzyso 12-02-2011 18:06
Wandalizm , godny potępienia a sprawców należy ukarać , ale ten krzyż jak każdy KRZYŻ jest symbolem nieszczęscia dlatego nie wiadomo po co tam sterczy , dobrze że Snieżki tym krzyzem nie zaszpecili - moze niech do Mekki zawioza to monstrum, to ludziska bedę chodzić tlumnie dookola, odwrotnie jak wskazowki zegara.Pod tym krzyzem bylo już kilka samobojstw. - to spoleczne nieszczęscie.
~bombadil 12-02-2011 18:36
Źle mi się robi, kiedy czytam większość komentarzy. Ile w nich wykoślawionego spojrzenia na wydarzenie. A DEWASTACJA JEST DEWASTACJĄ, CHAMSTWO JEST CHAMSTWEM. CZY POTĘPIAMY JE TYLKO WTEDY, KIEDY DOTYCZĄ ONE NAS OSOBIŚCIE? CZY NIE WIDZIMY, JAK BLISKO OD TEGO JEST ZABÓJSTWO POLICJANTA, KTÓRY ZWRÓCIŁ UWAGĘ CHULIGANOM? Moim zdaniem ocena może być tylko jedna - 0 tolerancji. Przypomnijmy sobie efekty konsekwentnego stanowiska wobec nawet najdrobniejszych wykroczeń byłego burmistrza Nowego Jorku.
kajtus 17-02-2011 18:50
uuu sprawcy beda sie smazyc w piekle ;))

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group