Środa, 15 lipca
Imieniny: Henryka, Włodzimierza
Czytających: 3092
Zalogowanych: 4
Niezalogowany
Rejestracja | Zaloguj

W trosce o bezdomnych

Wiadomości: Jelenia Góra
Środa, 15 stycznia 2020, 11:23
Aktualizacja: Czwartek, 16 stycznia 2020, 11:10
Autor: Przemek Kaczałko
Fot. Straż Miejska
Wczoraj (14.01) strażnicy miejscy wspólnie z pracownikami MOPS i funkcjonariuszami policji dokonali kontroli miejsc, w których przebywają osoby bezdomne.
Skontrolowano 20 miejsc, z czego na miejscu zastano 11 osób. W trakcie rozmowy osobom bezdomnym proponowano możliwość skorzystania z opieki pracowników MOPS, pobytu w schronisku i ogrzewalni, gorących posiłków, prowiantu suchego lub innych środków ułatwiających życie - podkreśla Artur Wilimek, rzecznik Straży Miejskiej w Jeleniej Górze.
Osobom tym udostępniono również materiały informacyjne z aktualnymi miejscami, w których udzielona im zostanie niezbędna pomoc - dodał rzecznik.

Twoja reakcja na artykuł?

4
17%
Cieszy
0
0%
Hahaha
0
0%
Nudzi
6
26%
Smuci
0
0%
Złości
13
57%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Komentarze (38) Dodaj komentarz

~Bezdomny 15-01-2020 11:36
Nie chcą iść do Alberta bo tam czują się jak niewolnicy.To są wolne ptaki.
~ 15-01-2020 15:04
do: ~Bezdomny (11:36)
wolne,ale moczymordy,w św.Albercie trzeba dbać o higienę i nie chlać bełtów i innych wynalazków,a do roboty to całe towarzystwo.
Krzysztof J. Szklarski 15-01-2020 21:49
do: ~ (15:04)
Szczerze życzę, aby problem alkoholowy na czas jakiś spadł na pana - ja, na szczęście, byłem, jestem i zawsze będę od niego wolny, gdyż mój Ś.P. Ojciec morze alkoholu wypił, więc na mnie już go nie starcza.
Krzysztof J. Szklarski 15-01-2020 21:51
do: Krzysztof J. Szklarski (21:49)
*dla
Krzysztof J. Szklarski 16-01-2020 6:31
do: ~ (15:04)
Nieprawda, gdyż prezes "Alberta" dba o to, by gałąź, na której siedzi nie uschła, więc ją mozolnie i w pocie czoła alkoholem morza wypitym przez swych podopiecznych podlewa oraz baczy, by mu nikt jej nie podciął!
Krzysztof J. Szklarski 16-01-2020 6:20
do: ~Bezdomny (11:36)
Tak, ptaki, ale nie wolne lecz niebieskie o obliczach podkolorowanych przez "dyktę" - tania, ponoć przepyszna ta nasza narodowa wódeczka.
~Iks 17-01-2020 12:37
do: ~Bezdomny (11:36)
W Albercie trzeba być trzeźwym i coś ze sobą robić, a nie tylko wegetować.
~marek kanarek 15-01-2020 12:19
Dlaczego zmusza się ludzi to życia na siłę w niewolniczym systemie, każdy jest wolną istotą i powinien decydować o sobie sam! Każdy ma prawo robić ze sobą co chce i żyć po swojemu. A takie niby "pomoce" nikomu nie służą, zwłaszcza temu który wybrał wolność. "Lepszy na wolności kęsek lada jaki niźli w niewoli przysmaki." - A.Mickiewicz.
~Brajan 15-01-2020 12:40
Dzielni nasi chłopcy ze SM . Oni tak prężnie działają na rzecz miasta . Proponuję kolejne odznaki i gratyfikację pieniężne i to już . Ogromny, bogaty w syto zastawione stoły bal ze świtą miejską na czele oraz pokaz laserów !
Krzysztof J. Szklarski 15-01-2020 12:50
do: ~Brajan (12:40)
Niedługo dowiedzą się Państwo ode mnie o jeleniogórskiej SM więcej, będą to szokujące wręcz informacje. Najwyższy czas uchylić kurtynę!!!
Krzysztof J. Szklarski 15-01-2020 12:46
Dziękuję Panom za mądre, wyważone słowa - sam jestem osobą bezdomną od ponad już czterech lat (nie z mojej winy), byłem ok. 1,5 roku w "Alberciaku", jestem także "podopiecznym" jeleniogórskiego MOPS, Wilimek fanzoli od rzeczy, wkrótce napiszę znacznie więcej!
~Iks 17-01-2020 12:44
do: Krzysztof J. Szklarski (12:46)
Taka szycha, której ponoć senator Mróz się boi i która ma haki na Owsiaka, bezdomnym? Co się stało, żeś tak upadł? Czy to dlatego tak epatujesz chamstwem i wylewasz frustracje przy byle okazji? Ogarnij się, chłopie, skoro już jesteś na dole. Albo chociaż przestań fantazjować, agencie o stu twarzach.
~Dżessy 15-01-2020 13:34
A co robią sami bezdomni w trosce o siebie i zmianę stanu w którym przebywają?
~ 15-01-2020 15:10
do: ~Dżessy (13:34)
szukają f...ra,by go naciągnąć na parę złotych,to są nieroby i pijusy,dzieci socjalizmu,ani pracować,ani się leczyć na alkoholizm,ale za to p...ć farmazony o swym złym losie umieją perfekt i winić za ten stan swego życia otoczenie,oni są święci,taka hipokryzja.Wiem,co piszę,jestem pedagogiem m.in. od resocjalizacji.
Krzysztof J. Szklarski 15-01-2020 21:35
do: ~ (15:10)
Człowieku - mając takie faszystowskie nastawienie do ludzi nie zasługujesz na miano człowieka!!!
~ 16-01-2020 4:51
do: Krzysztof J. Szklarski (21:35)
Proszę Pana, mam kilku znajomych bezdomnych i proszę mi uwierzyć, wolą chlać alkohol,nie starać się o pracę,żebrać pod sklepami o pieniądze, nie łożyć na swe dzieci, unikać alimentacji, a za ich obowiązki alimentacyjne płacimy my, osoby pracujące i szczerze mówią, że mają w nosie terapie antyalkoholowe, obowiązki wobec rodziny, wobec społeczeństwa. Chore to w tym wypadku jest społeczeństwo, bo daje sobie wmawiać, że należy współczuć tym ludziom i szeroko łożyć na ich kaprysy pijackie i lenistwo pieniądze, przecież nikt na siłę do gardła im alkoholu nie wlewa, za mało jest profilaktyki skierowanej na przymus pracy dla tych ludzi, na obowiązkowość za ich los, a za dużo takiej postawy, jaka Pan reprezentuje, postawy aprobaty i przyzwolenia na styl życia, zwany opilstwo i nieróbstwo, Pan popiera i akceptuje patologię i przez takich m.in. ludzi, jak Pan wyrządza się krzywdę osobom uzależnionym -proszę zapoznać się z postawą wobec uzależnionych śp.Marka Kotańskiego, a potem zacząć pisać dyrdymały w stylu ruskiej prawdy.
Krzysztof J. Szklarski 16-01-2020 6:06
do: ~ (4:51)
Bardzo proszę o to, aby raz jeszcze zapoznał się Pan z moimi wypowiedziami. Nie toleruję opilstwa, menelstwa i im podobnych zachowań - zauważam jedynie, że jest to problem bardzo złożony i wymagający jak najszybszego pochylenia się nad nim. Nie usprawiedliwiam patologicznych zachowań!
~ 16-01-2020 11:14
do: Krzysztof J. Szklarski (6:06)
każde usprawiedliwianie wszelkiej patologii, dewiacji, uzależnień jest krzywdzeniem tychże osób uzależnionych,chorych,ponieważ daje przyzwolenie na tolerowanie patologii,z jej tragicznymi konsekwencjami dla samych uzależnionych i dla otoczenia,natomiast człowieczeństwo nie polega na wymuszanej empatii,lecz jest afirmacją empatii,opartej o nazwanie zjawiska po imieniu i określeniu sposobów zapobieania patologii-jednym z nich jest pomoc poprzez pracę,czy zatem zachodzi tu korelacja między altriuzmem a totalitaryzmem?
Krzysztof J. Szklarski 16-01-2020 22:23
do: ~ (11:14)
Tak, zgadzam się z Pańskimi uwagami i spostrzeżeniami, co nie zmieni losu tych ludzi. :-(
Krzysztof J. Szklarski 15-01-2020 21:32
do: ~Dżessy (13:34)
Niestety, ale zdecydowana większość z nich nie robi nic, aby swój los odmienić. To są alkoholicy całkowicie pozbawieni ambicji. Problem ten jest bardzo złożony i trywilizowanie go jest wręcz haniebne i nieludzkie!!!
Krzysztof J. Szklarski 15-01-2020 21:41
do: Krzysztof J. Szklarski (21:32)
*trywializowanie
~Bezdomny 15-01-2020 15:05
Po co ta straż miejska?
~ 15-01-2020 17:54
do 15:10 to prawda tylko taki zasłabnie to mu zrobią badania za darmo i bez kolejki , ja na badanie raka czekam już 3 miesiące , prywatnie i wałek na mnie połozyli i 40 lat przepracowane , to się nazywa sprawiedliwość , stary to zdychaj bo się nie opłaca leczyć
~ 15-01-2020 19:35
do: ~ (17:54)
życzę zdrowia,może coś się poprawi na lepsze.
Krzysztof J. Szklarski 15-01-2020 21:40
do: ~ (17:54)
Znam ten problem z autopsji i całkowicie rozumiem Pana, jak i Pańskie rozgoryczenie. Ściskam mocno kciuki za Pana i życzę zdrowia oraz samozaparcia w usuwaniu przeszkód, które przed Panem stawiają inni ludzie.
~byly 15-01-2020 21:25
a ten bezdobmny z sobieszowa na stacji? ktoś mu pomaga?
Krzysztof J. Szklarski 16-01-2020 6:10
do: ~byly (21:25)
Tak, pomaga! Samopomoc Chłopska!
~Ja⚠️ 16-01-2020 5:29
Ludzie wciąż dają im pieniądze na piwko. Żal tych ludzi, śmierdzących i brudnych z wyboru...
Krzysztof J. Szklarski 16-01-2020 6:09
Niestety, dają by mieć lepsze samopoczucie, by oszukać siebie samych - POMOGŁEM BLIŹNIEMU SWEMU!!!
~zaboberek 16-01-2020 9:41
Nic na siłę.W wielu(zaznaczam,w wielu) przypadkach,takie uszczęśliwianie na siłę nie przynosi pozytywnym efektów.Ci ludzie,pomimo trudnych warunków są na swój sposób szczęśliwi(?),mają swoje towarzystwo,nikt im nie każe pracować,nie zabrania wypić swojej porcji nalewki.Pewnie,są wśród nich osoby nieporadne,osoby,którym los rzucił kłody pod nogi(vide p.Szklarski) i takim ludziom potrzebna jest pomoc i oni ją przyjmą z wdzięcznością.
Krzysztof J. Szklarski 16-01-2020 22:39
do: ~zaboberek (9:41)
Ja z pewnością pomoc przyjmuję o ile jej m.in. jej formą jest wprzódy ze mną omówiona i uzgodnione, i o ile osoby oferującej mi ją nie obciąży w jakikolwiek sposób. Wpędzono mnie z premedytacją w depresję, z którą zmagam się od wielu już lat. Pozbawiono mnie Rodziców, a uczyniono to w nieludzki sposób. Jestem samotny, nie mam rodziny i bliskich mi osób. Ludzie boją się mi pomagać, a ja ich doskonale rozumiem i wiem czym ten strach jest spowodowany i kto ten strach w ludziach tych wzmaga. Trudno, taki już mój los jest, ale szczęśliwy pomimo tego jestem bo potrafię się radować szczęściem innych ludzi - bądźcie zatem szczęsliwi!!! :-)))))))
~FFFF 16-01-2020 14:16
Jak czytam te Wasze komentarze to aż trudno w to uwierzyć, że pisał to człowiek, a nie świnia. Artykuł jest o tym, że SM przeprowadzało "wywiad środowiskowy" wśród osób bezdomnych, informując ich o miejscach, w których mogą otrzymać wsparcie a większość komentujących dosyć, że wylewa pomyje na bezdomnych to jeszcze ironicznie gratuluje SM za tą akcję i jeszcze ten pseudo pożal się Boże pedagog. Nie zasługuje Pan na miano pedagoga, może i Pan wykształcenie zdobył ale to by było na tyle - zero empatii! Wisienką na torcie stwierdzenie osoby komentującej wyżej "pomimo trudnych warunków są na swój sposób szczęśliwi". Nikomu nie życzę, żeby był tak szczęśliwy, jak ci właśnie bezdomni alkoholicy, chociaż po wpisach widzę, że nie jednemu by się przydało. Najłatwiej jest oceniać, alkoholizm to choroba i nie chodzi o zbywanie lub jak ktoś to ujął gloryfikowanie problemu, tylko o trochę wyrozumiałości, poza tym jakim trzeba być idiotą, żeby wszystkich bezdomnych wrzucać do jednego wora z alkoholikami. Zero współczucia. Zero. Nie oceniaj jeden z drugim chamie, żebyś i Ty kiedyś nie był oceniany.
~ 16-01-2020 15:17
do: ~FFFF (14:16)
piszę wyrażnie o empatii i o pomocy,ale znam ten problem i wiem,co mówią moi rozmówcy mający szklankę z bełtem za talizman-np.picie alkoholu to moje hobby,zatem proszę mnie nie obrażać i nie podważać moich kompetencji pedagogicznych-należy czytać teksty ze zrozumieniem,a poza tym pobłażanie wszelkiej patologii i oswajanie się z nią już jest porażką w procesie wyjścia z patologii,osoby nadużywające np.alkohol często mają zaburzenia emocjonalne wynikające z uszkodzenia przez np.alkohol płata czołowego,co prowadzi do zaniku lub osłabieniu u tych ludzi poczucia winy,poczucia sumienia,wprowadza objawy agresji,zaniedbania w wyglądzie i zaniku współczucia dla innych,to nie jest zatem li tylko problem choroby jednostki uzależnionej,lecz dotyczy to środowiska,w jakim taka osoba żyje,otoczenia i rodziny,a bezdomność często jest właśnie pochodną nadużywania alkoholu,jest kalkulacją, czy lepiej kupić alkohol,czy opłacić rachunki,np.za czynsz,zazwyczaj alkohol ma tu 1 miejsce,ale i cwaniactwo-robota,to głupota,niech pracują f...rzy,jestem alkoholikiem,to wszystko mi się za darmo należy,zatem błędem jest pobłażanie patologiom,zaś lekarstwem społeczna kontrola i programy wyjścia z "U",m.in. poprzez obowiązek pracy.
~FFFF 16-01-2020 16:28
do: ~ (15:17)
No tak, bo najważniejszym jest żeby pieniążki w naszym kraju się zgadzały. Bo jak to tak, że ktoś chory nie pracuje i co za tym idzie nie płaci podatków. Naprawdę? Praca to nie żaden "program" wyjścia z uzależnienia. Ludzie pracują, żeby mieć za co żyć - to tyle. Po Pana wpisie można stwierdzić, że dzieli Pan ludzi na gorszy i lepszy sort. No, jak ktoś pracuje to z pewnością to przyzwoity człowiek, ho, ho...Pomoc psychologiczna, pomoc psychologiczna i jeszcze raz pomoc psychologiczna, no ale do tego jest potrzebny psycholog/pedagog z powołania, taki który wysłucha, a nie oceni, bo nie wiem czy Pan zapomniał, ale pedagog/psycholog nie jest od oceniania ludzi, którym pomaga. Teraz tu Pan wylewa co Pan naprawdę sądzi o osobach, z którymi Pan pracuje.
komentarz usunięty
~ 16-01-2020 17:58
odpowiedź na usunięty komentarz
te epitety umieściłem celowo-prowokacyjnie,by wywołać dyskusję,udało się,za co podziękowania,co nie zmienia faktu,że w wielu przypadkach bezdomność jest pochodną lekceważenia obowiązków życiowych,braku poszanowania bliżnich i rodziny,żerowaniem na naiwności tzw.dobrych dusz,egoizmu i braku chęci do pracy,do zarabiania na siebie i na swe dzieci,bezdomność jest problemem złożonym,aczkolwiek w większości wypadków można to zjawisko rozwiązać,natomiast wielu mieszkańców altanek na działkach ogrodniczych sami się deklarują,jako amatorzy chlania alkoholu,aniżeli np.zamieszkania w schronisku św. Brata Alberta,zatem do kogo mają żale,do straży Miejskiej i MOPS,że chcą im pomagać wyrwać się z nałogu i nieróbstwa,z dziadostwa,w jakie sami się wprowadzają?Skoro hasło-picie to jest życie-znaczy dla tych ludzi tyle,co wszystko,to czyja to jest wina,osób ciężko pracujących na swój kawałek chleba,z którego jeszcze poprzez podatki muszą się dzielić również z osobami mającymi tychże podatników pracujących za tzw.f...rów,czy tych beneficjentów wszelakiej pomocy społecznej?Życzę zatem realizmu w opisywaniu rzeczywistości,a nie usprawiedliwiania wszelkich asocjalnych zachowań ludzi,którym przyświeca często jeden cel,zaspokojenie hedonistycznej potrzeby własnego ego.
~zaboberek 16-01-2020 16:25
do: ~FFFF (14:16)
Chyba nie przeczytałeś (-aś)mojego wpisu ze zrozumieniem,a szkoda bo gdyby było inaczej,to wyciągnąłbyś właściwe wnioski.Nigdy nie kpiłem z tych ludzi ani nie szydziłem.
~FFFF 16-01-2020 21:07
Maskowanie chamskiego usposobienia złudną inteligencją na mnie nie działa. Nie chodziło mi o to, żeby stawiać na piedestale bezdomnych alkoholików ale o to, żeby człowiek pozostał człowiekiem, nie ważne kto jaki jest, ważne jest to, że wszyscy jesteśmy warci tyle samo, a próby wybrnięcia Pana z kompromitujących Pana wypowiedzi uważam za żenujące.
~ 17-01-2020 6:04
do: ~FFFF (21:07)
ależ odpowiedż,w stylu kompromitacji pijanego towarzysza Kwacha,natomiast człowieczeństwo wychodzi z ludzi nie wtedy,gdy coś mówią,a wtedy,jakie czyny popełniają i to nie ma nic wspólnego z godnością,prawami człowieka i altruizmem,po prostu odpowiedzialność za siebie w przypadku osób dorosłych również musi przekładać się na odpowiedzialność za swoją rodzinę,za swe dzieci i za społeczeństwo,w którym taka osoba żyje,natomiast żerowanie na osobach pracujących na ten zwykły kawałek chleba jest po prostu obrzydliwością,ale mój adwersarz widocznie cwaniactwo wrzuca do jednego worka z ludzkimi tragediami i nieszczęściami-to błąd,a zarazem naiwność,wychodzi tu brak doświadczenia życiowego oraz wpływ ideologii poprawności politycznej,która nakazuje humanizować zwierzęta,a dehumanizować człowieka,jest to droga do totalitaryzmu,gdyż człowiek staje się tu przedmiotem/aborcja/,zaś nazwanie tego po imieniu,np.cwaniactwem społeczno-obyczajowym,sprowadzane jest do roli ponad kulturowych,ponad obyczajowych ,do roli bożka fałszywej litości i fałszywego współczucia-bezdomność z własnej winy,z wyboru nie jest tą samą bezdomnością wynikającą z tragedii losu,z chorób ,z utraty pracy, radzę zdjąć z oczu różowe okulary,świat ma wiele barw,nie tylko różowe. Pozdrawiam i proszę już nie odpowiadać.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Copyright © 2002-2020 Highlander's Group